Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mogelijke tegenstanders Ajax bekend op weg naar Champions League

Laatste update:

Ajax verloor afgelopen woensdag de finale van de Europa League, waardoor het niet direct geplaatst is voor de groepsfase van de Champions League. De Amsterdammers moeten via de voorrondes het kampioenenbal zien te bereiken. Op dit moment zijn de meeste Europese competitie voorbij en de mogelijke tegenstanders van Ajax bekend.

De loting voor de derde voorronde van de Champions League wordt op 14 juli verricht. Ajax is tijdens die loting geplaatst en moet het daardoor opnemen tegen het Roemeense FC FCSB (het voormalige Steaua Boekarest), het Zwitserse Young Boys, het Franse OGC Nice, het Turkse Medipol Basaksehir of de nummer twee van de Griekse competitie: AEK Athene, Panathinaikos of PAOK Saloniki. Deze wedstrijden worden op 25 of 26 juli en 1 of 2 augustus afgewerkt.

Als Ajax de derde voorronde overleeft, heeft het ook voor de laatste loting een geplaatste status. Indien alle clubs met de hoogste coëfficiënt de vierde voorronde bereiken, zijn Viktoria Plzen (Tsjechië), CSKA Moskou (Rusland), Club Brugge (België), Sporting (Portugal) of 1899 Hoffenheim (Duitsland) de mogelijke tegenstanders, op 15 of 16 en 22 of 23 augustus.

Ajax krijgt, indien het zich plaatst voor de groepsfase van de Champions League, bij de loting een plek in pot 3. Feyenoord is als kampioen al geplaatst voor het kampioenenbal en zit sowieso in pot 4. Daardoor lijken de Rotterdammers zich op te moeten maken voor een zware loting.

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zijn op papier absoluut geen walk overs. Moeilijke tegenstanders zeker wanneer de competitie nog niet is begonnen. Dit gaat een hele kluif worden voor Ajax zeker als er een leegloop komt.

29 mei 2017 om 10:29

Denk dat Ajax misschien alleen tegen Nice de underdog Is. De rest moet (gemakkelijk) te pakken zijn, mits ze spelen als dit seizoen in Europa

29 mei 2017 om 12:11

Ik denk dat de finalist van de Europa League tegen geen van deze tegenstanders underdog is. Al helemaal niet als het merendeel blijft.

29 mei 2017 om 12:41

misschien moet je kijken naar de structuur en niet naar een incident. Deze clubs spelen een soort voetbal dat ajax niet ligt. Nice is bovendien een erg goede tegnstander. Het zou je goed doen om daar wat wedstrijden van te kijken, om je visie te verbreden

29 mei 2017 om 13:00

Wat bedoel je? Dat het behalen van de finale EL een incident was? Dat klopt waarschijnlijk wel, er zijn maar weinig ploegen die structureel de finale van een Europees toernooi halen.

Maar waarom zou je er meer van leren als je gaat kijken hoe Ajax tegen die ploegen speelden toen ze nog een compleet ander elftal, andere coach en andere speelwijze hadden? Dat is toch verleden tijd? Zo speelt Ajax totaal niet meer. Ik denk dat dit Ajax dit soort ploegen op een hele andere manier benaderd, namelijk hoe die ploegen Ajax in het verleden benaderde, zonder angst, vol er op klappen. Je kan dus ook moeilijk zeggen dat die ploegen een speelwijze hebben die Ajax niet ligt, dit Ajax is gewoon veranderd en lijkt in de verste verte niet meer op het Ajax onder Frank de Boer of daarvoor.

Ajax is na het behalen van de finale EL de terechte favoriet tegen al die tegenstanders. En Ajax zou ze ook allemaal aan de kant moeten kunnen zetten.

29 mei 2017 om 13:42

Mooie is dat iedereen al weer vergeten is waar Ajax vorig jaar door is uitgeschakeld. Rostov namelijk.
Het is knap dat ze de finale hebben gehaald, maar ze hebben ook dit seizoen in de EL het volgende gedaan:
Verloren van Schalke, Lyon, Kopenhagen, en gelijk tegen Legia. Wat maar wil zeggen, dat geen van deze tegenstanders een zekerheidje is.

29 mei 2017 om 13:57

@arnino

Dat Rostov waar zo lacherig over gedaan werd in Eindhoven? Waar jou clubje Psv ook niet van kon winnen in de Cl?

@glory

''misschien moet je kijken naar de structuur en niet naar een incident.''

Wie zegt dat het een incident was? Mogen wij het kampioenschap van Feyenoord nu ook een incident noemen?

Ajax won ook van Lyon en Schalke over 2 wedstrijden, die clubs die bovengenoemd worden als mogelijke tegenstander zijn echt niet beter.

29 mei 2017 om 15:39

@grasveld:

Als je na 18 jaar weer eens kampioen word kan je dat een incident noemen ja.
En ik en denk 90% van al de Feyenoorders verwachten nu niet ineens dat dit de standaard word. En de komende 5 jaar daar nog 3 bij komen ofzo.

Daarvoor loopt Feyenoord financieel nog te ver achter op Ajax en Psv.

29 mei 2017 om 18:01

@grasveld, waar psv het onderlinge resultaat het had gered heeft ajax het niet gehaald op onderling resultaat

29 mei 2017 om 19:34

En waar PSV een ingespeeld elftal had moest Ajax aantreden met een vrij nieuw elftal een ander spelopvatting en andere trainer

29 mei 2017 om 10:41

De 3de ronde moet wel lukken denk ik. 4de ronde wordt lastig, maar er staat ook mits de clubs met de hoogste coëfficiënt door gaan, dus met een beetje geluk komen er nog een paar slechtere teams in die Sporting of Nice hebben uitgeschakeld. Dat zal ook geen makkie worden, maar ze zijn kwalitatief wel iets minder.

29 mei 2017 om 10:48

@3ajax:

Inderdaad, de eerste ronde moeten wel te pakkenzijn. Ja tuurlijk is het latsig het is voor plaatsingvan de CL. Maar die zijn gewoon te pakken, alleen Nice lijkt me wat lastig ja.

Daarna zal vooral Hoffenheim en sporting erg lastig kunnen zijn voor Ajax. Maar hoe je het went of keert het is mogelijk dit keer. Het zijn geen echte top teams die Ajax kan loten. Dus laten we hopen dat ze het halen.

29 mei 2017 om 10:48

Sporting begint in play-offs, dus dat is sowieso een mogelijkheid. Daarnaast hoop ik dat Kiev Nice loot. Als dat gebeurt is of Nice of Kiev uitgeschakeld. Als Kiev dan wordt uitgeschakeld, net als Pilsen, dan heeft CSKA moskou een beschermde status en hoeft Ajax i.i.g niet te vrezen voor CSKA.

29 mei 2017 om 10:51

@Carpis, ik zie voor Ajax, Hoffenheim niet zo snel als een probleem, want wat je vaak ziet in de Bundesliga, is de een club het ene seizoen super goed draait, maar het andere seizoen gewoon een degradant is of een teams van rond 12 plek. Vorig jaar bijvoorbeeld endigde Leverkusen 3e, terwijl het nu op de 12e plek is geeindigd. Datzelfde geld ook voor Hoffenheim dat vorig jaar nog lang onder de rode streep stond, maar nu 4e. Dit betekent dus dat Hoffenheim volgend seizoen gewoon weer degradatiekandidaat kan zijn. Ook een voorbeeld is Mainz 05. Vorig jaar knap 6e, maar dit jaar 15e met gelijk aantal punten als nummer 16. Het zal me dan ook niks verbazen als een kleine club als Hoffenheim ook zoiets overkomt. Ajax is dus gewoon de dikke favoriet tegen Hoffenheim.

29 mei 2017 om 11:04

Verschil is wel dat Julian Nagelsmann een toptrainer in wording is en zijn ploeg ontzettend goed laat voetballen. Niet voor niets de enige ploeg geweest die Bayern München 2x puntverlies heeft toegebracht (1x 1-0 winst, 1x 1-1) en bovendien in beide wedstrijden niets onderdeed voor Bayern.

Hoffenheim kan nog wel eens een gevaarlijke outsider zijn die je gewoon moet mijden, dan speel ik zelf toch liever tegen Victoria Pilzen of Brugge.
Maar voordat het zover is, eerst die 3e ronde maar eens doorkomen.
Het wordt al lastig zat om daar doorheen te geraken over twee wedstrijden zoals in het verleden ook al bleek tegen op papier mindere clubs.

29 mei 2017 om 13:30

@zermattperson ik geef je daar gelijk in, maar vergeet niet dat het alleen in de competitie gebeurd in Europa doen ze het dan weer goed.

Nagelsmann is tactisch ook heel erg sterk, die gaat/kan als Mourinho spelen als het moet.

29 mei 2017 om 14:17

Je hebt zeker een punt. Sterkte ploeg dat Hoffenheim met een prima coach!

Wel vertrekken met Süle en Rudy twee basiskrachten. Vervangers zullen -zeker in het begin van het seizoen- waarschijnlijk minder presteren dan deze twee Duits internationals. Zeker zonder deze twee spelers schat ik de selectie van Hoffenheim minder hoog in dan de selectie van Schalke. Natuurlijk heeft Hoffenheim een veel beter seizoen gehad, maar je weet niet wat ze komend seizoen gaan laten zien.

Ajax moet zeer goed voor de dag komen om 2 rondes te overleven. Het is door de geplaatste status iets eenvoudiger geworden, maar het wordt toch een pittige kluif.

29 mei 2017 om 12:21

Ha heerlijk toch, zomerstop net begonnen en we zijn al bezig met volgend seizoen. Uiteindelijk geen peil op te trekken natuurlijk aangezien we niet weten hoe Ajax uit de zomer komt. Sowieso met welke spelers en in welke vorm. Ik heb namelijk het gevoel dat sommige na de zomerstop er altijd weer voetballers zijn die niet meer weten hoe ze moeten spelen.

29 mei 2017 om 17:46

Ik schat csk Moskou toch hoger in de Sporting Portugal. Sporting staat derder in de portugese competitie toch 7 punten onder de twee topploegen (waar ajax niet veel voor onder doet in de vorm aals tegen Lyon en Schalke thuis). Moskou staat 2e met minder verliespartijen in de rusische competitie, die ik ook hoger in schat dan die in Portugal.

Niet heel gemakkelijk, maar wellicht net iets eenvoudiger dan de afgelopen jaren (hoewel Rostov op papier ook niet onmogelijk leek).
Het belangrijkste is natuurlijk dat Ajax flink wat ervaring heeft opgedaan op Europees niveau. Het zou erg goed zijn als Nederland twee ploegen in de CL heeft volgend jaar.

29 mei 2017 om 12:21

Precies, achteraf was dat niet zo vreemd.

Tegen elke club op papier de favoriet, al denk ik dat Hoffenheim wel iets sterker is dan Ajax. Sporting Portugal kun je beter ook ontlopen. Nederlandse clubs tegen Portugese is altijd een drama.

29 mei 2017 om 10:45

Tegen Nice is Ajax echt niet de favoriet hoor. Nice heeft laatst nog met 3-1 gewonnen van PSG en Balotelli speelt nog bij Nice dacht ik. Hoffenheim is Ajax wel gewoon de favoriet, want wat je vaak ziet in de Bundesliga, is de een club het ene seizoen super goed draait, maar het andere seizoen gewoon een degradant is of een teams van rond 12 plek. Vorig jaar bijvoorbeeld endigde Leverkusen 3e, terwijl het nu op de 12e plek is geeindigd. Datzelfde geld ook voor Hoffenheim dat vorig jaar nog lang onder de rode streep stond, maar nu 4e. Dit betekent dus dat Hoffenheim volgend seizoen gewoon weer degradatiekandidaat kan zijn.
Ook een voorbeeld is Mainz 05. Vorig jaar knap 6e, maar dit jaar 15e met gelijk aantal punten als nummer 16. Het zal me dan ook niks verbazen als een kleine club als Hoffenheim ook zoiets overkomt, dus ik zie Ajax gewoon als dikke favoriet tegen Hoffenheim. Ook Sporting zie ik niet snel als een probleem voor ze. Enige zware tegenstanders die ik schat, zijn: Istanbul, CSKA en Nice. Voor de rest moet gewoon te doen zijn.

29 mei 2017 om 11:06

Dat Ajax tegen Nice niet direct favoriet is ben ik met je eens. Maar als je dan argument " wonnen laatst nog van PSG " gebruikt, dan houdt het voor mij snel op. Dat is een non-argument natuurlijk. Ajax declasseerde Lyon ook met 4-1, CL-kwalificatie is met die argumentatie een formaliteit.

29 mei 2017 om 11:29

Lyon staat dan ook 23 punten achter Nice in de competitie

29 mei 2017 om 11:53

Balotelli had maar een eenjarig contract bij Nice en hoopt nu dus weer op een grotere club. Dat scheelt meteen een heleboel doelpunten als hij vertrekt.

Het zou wel typisch zijn als we de 4e ronde halen en dan Club Brugge loten die net de Boer hebben aangesteld.. En ons dan uitschakelt.

29 mei 2017 om 12:32

Lyon staat 11 punten achter Nice. Nog steeds veel natuurlijk. Toch zou ik volgend seizoen liever Nice treffen, dan Lyon.

29 mei 2017 om 12:44

Die net de Boer hebben aangesteld... je geeft het zelf aan, Brugge heeft nog niet eens een trainer en kan dus geen nieuwe kern samenstellen met spelers die bij zijn filosofie passen terwijl er verschillende sterkhouders gaan vertrekken. Brugge zal nog volop in opbouw zijn in augustus (als we uberhaupt de 3e voorronde overleven) en is geen bedreiging. Misschien vanaf november of zo.

29 mei 2017 om 13:25

Als je dat in eerste instantie had gezegd had het direct hout gesneden. Je haalde in eerste instantie de 3-1 overwinning op PSG aan als graadmeter. Schattig, maar meer dan een knappe prestatie is dat natuurlijk niet. Dat vind ik nogal echt een drogredenatie namelijk.

Excelsior speelde Feyenoord thuis ook volledig van het matje. Zullen we die maar opschrijven als torenhoge favoriet voor de titel komend jaar?

Dat Nice ruim boven Lyon is geëindigd zegt natuurlijk wel voldoende. Maar dat zei je in eerste instantie niet. Beetje makkelijk om de " schuld " dan bij mij te leggen om vervolgens wel met valide beargumentatie te komen.

In de derde voorronde Nice ontlopen en in de vierde voorronde Hoffenheim en CSKA ontlopen. Dan lijkt het mij te doen.

29 mei 2017 om 10:34

In de laatste ronde kan je beter Sporting ontlopen dan CSKA denk ik.

29 mei 2017 om 10:55

Cska is pokke end reizen, dus eerder Sporting lijkt mij.

29 mei 2017 om 11:05

Naar mijn idee gaat het om het niveau van de spelers en het team en niet de reisafstand. Tegen Sporting loop je sneller tegen een verliespartij op dan tegen Cska naar mijn idee.

29 mei 2017 om 10:56

Hoffenheim is gewoon te doen, want wat je vaak ziet in de Bundesliga, is de een club het ene seizoen super goed draait, maar het andere seizoen gewoon een degradant is of een teams van rond 12 plek. Vorig jaar bijvoorbeeld endigde Leverkusen 3e, terwijl het nu op de 12e plek is geeindigd. Datzelfde geld ook voor Hoffenheim dat vorig jaar nog lang onder de rode streep stond, maar nu 4e. Dit betekent dus dat Hoffenheim volgend seizoen gewoon weer degradatiekandidaat kan zijn. Ook een voorbeeld is Mainz 05. Vorig jaar knap 6e, maar dit jaar 15e met gelijk aantal punten als nummer 16. Het zal me dan ook niks verbazen als een kleine club als Hoffenheim ook zoiets overkomt. Hierdoor denk ik dus dat Ajax gewoon de dikke favoriet is.

29 mei 2017 om 11:07

Zermatt, je herhaald deze post nou 3 a 4x wat een beetje onnodig is. Bovendien doe je net alsof dit altijd voorkomt en dat het een appeltje eitje wordt. Ik raad je aan eens wedstrijden te bekijken van Hoffenheim (anders zou je niet zo makkelijk denken) en je zult zien dat Hoffenheim een stugge ploeg is die het iedereen lastig kan en gaat maken. Zeker als het team bij elkaar gehouden wordt zie ik ze volgend jaar wederom voor het kampioenschap spelen met Dortmund, Bayern München en Rbl. Julian Nagelsmann is een toptrainer in wording die echt zijn stempel drukt op het spel van Hoffenheim.

Het zou zeer knap zijn als Ajax het weet te redden. Op papier zal Ajax tegenover veel mogelijke tegenstanders de favoriet zijn( zeker met de prestaties van dit jaar in ons hoofd), maar dat is laatste jaren wel vaker het geval geweest.

En manman wat hoop ik dat Feyenoord Liverpool of Napoli uit pot 3 loot. Lijkt me echt fantastisch!

Niet gemakkelijk, maar zeker niet onmogelijk

Hopen dat je eerst OGC Nice en Basaksehir kunt ontwijken en dan in de play-offs tegen Brugge of Plzen mag. Al moeten alle tegenstanders te pakken zijn, mocht je in de vorm verkeren van de laatste Europese thuiswedstrijden.

29 mei 2017 om 10:58

Pilzen heeft een geplaatste status als Kiev wordt uitgeschakeld, dus Pilzen kun je helaas vergeten.

Ik hoop dat Ajax Steaua Boekarest loot in de derde voorronde. Steaua is te doen voor Ajax en bovendien kan Ajax revanche nemen voor de EL uitschakeling van 2013. In de laatste voorronde lijkt Viktoria Plzen de best mogelijke tegenstander voor Ajax.

De overschatting is alweer begonnen in de comments hierboven... Tegen die Oost Europese ploegen ga je het net zo lastig krijgen als tegen Man Utd. Fysiek en tactisch (verdedigend, counteren) wordt je overklast. Die gaan gewoon weer met 10 beren van kerels voor het doel hangen en dan krijg je een corner en een vrije trap tegen die erin gaan. Laten we ajb niet doen alsnof Ajax met 1 been in de CL staat.

29 mei 2017 om 10:47

@gaalmeister Niemand zegt dat het makkelijk wordt ofdat ze ajax zich wel even gaat plaatsten dus jouw opmerking slaat helemaal ergens op.

Wat moeten we dan zeggen gezien de mogelijke tegenstanders, dat is absoluut Niet te doen?

Ajax heeft gewoon een prima kans tegen deze ploegen en tegen de meeste van deze clubs zou ajax zich ook gewoon moeten plaatsten.

"fysiek en tactisch wordt je overklast" wat je zegt slaat ook nergens op en is je andere opmerkngen dat ze tegen "10 beren van kerels" spelen is ook zo'n leuk cliche!

Kom eens met een onderbouwing zou ik zeggen.

29 mei 2017 om 11:09

Helaas wordt dat wel gezegd, bijvoorbeeld "denk dat Ajax misschien alleen tegen Nice de underdog Is. De rest moet (gemakkelijk) te pakken zijn, mits ze spelen als dit seizoen in Europa"

Er zijn gelukkig ook wat realistischer bijdrages, maar ook daar zie je dat Basaksehir en de nummer twee van Griekenland gewoon genegeerd worden. Dat zijn ook gewoon pittige tegenstanders.

Ajax moet eerst maar eens de selectie bij elkaar houden, en na een korte vakantie weer in vorm raken. Als dat allebei lukt dan heeft Ajax een goede kans, maar ook dan kan je nog een tegenstander treffen die gewoon heel sterk is.

29 mei 2017 om 12:03

Zijn opmerking is gewoon normaal gezien de reacties daarvoor en de historie van Nederland met zogenaamde b of c ploegen in cl voorrondes.

Hopen op een leuke loting, dus geen Turkse en nice. Nice kan misschien wel, maar dan moeten er wel spelers weggaan. Ronde daarna moet je alleen geen Moskou loten

29 mei 2017 om 11:01

Volledig mee eens! Moskou heeft zelfs een geplaatste status als Kiev en Pilsen uitgeschakeld wordt in de 3e voorronde CL, dus dan hoeven we voor CSKA Moskou ook niet te vrezen

29 mei 2017 om 12:35

Nice is een mooie uitwedstrijd. Mooie stad waar je voor een schijntje naartoe vliegt. Voetballend wel de lastigste, maar ook daar is het afwachten welke spelers er tegen die tijd op het veld staan.

29 mei 2017 om 12:50

Ja daarom balottelli gaat waarschijnlijk ook weg. En voor vakantie is het ook nog ideaal. Helemaal met 3 personen

Pfff. Zelfs als geplaatste ploeg worden dit hele lastige wedstrijden. Of ze moeten geluk hebben met de loting maar een hernieuwde CL deelname zit er ook komend jaar niet in. Dan maar gokken op overwintering in de EL.

Zitten echt wel een hoop haalbare ploegen tussen. Hoop ploegen van kaliber Lyon, en daar was Ajax toch zo goed tegen, dus waarom zou dat een jaar later niet moeten lukken? Zou bijna zeggen dat ze het gewoon verplicht zijn om tegen de meeste ploegen hier van door te bekeren. Je kunt niet het ene jaar hoog van de toren blazen en die verwachting grotendeels waarmaken en dan het jaar erop weer de underdog rol pakken. Enkel Sporting zie ik als een serieus obstakel.

Alle mogelijke tegenstanders denken vooral! Hopelijk loten we Ajax niet.
Die speelden o.a. Schalke en Lyon thuis helemaal van de mat.

Voorkeur is die Griekse nummer 2 eerst maar eens.

Daarna tegen Brugge.

29 mei 2017 om 11:31

En ze denken daar ook bij dat ajax uit zelf van de mat werd gespeeld, dus ze weten wat hun taak is.

29 mei 2017 om 11:36

Lyon uit vette pecht met penalty etc.
Ajax had het daarvoor al af moeten maken.

Mensen die zeggen moet te doen zijn heb ik moeite mee om serieus te nemen. Elke wedstrijd in de CL (ook de voorronde) wordt voor Ajax een hele opgave. In Europa kunnen en mogen wij niemand meer onderschatten. Die tijd hebben we gehad. Rostov leek volgens veel mensen ook goed te doen.....

Buiten Nice en eventueel Sporting Lissabon. Is het allemaal te doen inderdaad

Ben er weer bang voor, Ajax heeft altijd de tijd nodig. Nu ben ik eens echt benieuwd hoe snel peter Bosz zijn mankrachten klaar weet te stomen. Het moet gewoon een keer lukken om door die voorrondes heen te komen. Als fan ben ik bang voor weer Europe League.

Eerst maar eens zien wat we nog aan materiaal over hebben in Augustus. Pas dan kunnen we zeggen of we een beetje kans hebben op deelname CL. Met de huidige selectie hebben we zeker goede kans op plaatsing.

29 mei 2017 om 19:05

Dat denk ik dus ook. Eerst maar eens kijken welke spelers blijven en welke weg gaan. Dan pas weten we meer. Persoonlijk ben ik van mening dat het dit jaar mogelijk zou moeten zijn, indien we de huidige selectie kunnen vasthouden. Voor Klaassen hebben we een vervanger, hoewel hij node gemist zal worden bij Ajax. Maar als Dolberg of Sanchez weggaat, hebben we een probleem.

Laten we nou niet dom doen en clubs onderschatten, het heeft ook meer dan met voetbal te maken in zo'n playoff ronde je moet er voor willen vechten.
Ajax is tegen het meerendeel van deze clubs favoriet, maar toch ontloop je graag Sporting, Nice, Cska, en Hoffenheim. We moeten de rest absoluut niet onderschatten, maar Ajax is zeker aan hun stand verplicht om die teams af te kunnen maken. Het is een grote als, maar als Ajax net zo voor de dag kan komen als ze dit seizoen in de Europa League hebben gedaan dan komt het zeker goed.

Hoffenheim en Nice wil je gewoon niet tegenkomen, ook de nummer 3 van Turkije is een sterke tegenstander. Maar we hebben bewezen beter te zijn dan de niet-kampioenen van Griekenland. Ook de andere ploegen zijn te doen, al ontloopt het Ajax niet veel, zeker een ploeg als Club Brugge niet. Veel hangt ervan af of de selectie tegen die tijd al rond is en of we veel nieuwe spelers moeten inpassen. De laatste twee jaar was dat steeds het geval en dat scheelt enorm. Als we op 1 enkele uitzoindering als Klaassen (en Traore) na met hetzelfde team kunnen beginnen maken we een aardige kans, zeker tegen ploegen als Young Boys en Pilzen, met alle respect.

Sporting Portugal staat 3e met 7 punten minder dan de twee topploegen. Waar Ajax in de vorm als het tegen Lyon en Schalke thuis speelde ook kans maken. CSK Moskou staat 2e in de Russische competetie, met minder verlies beurten. Ik schat de Russische competitie ook hoger in, ken daar meer ploegen van. Nice zou ik het meeste voor vrezen, die Franse club kan goed voetballen.

Mijn keus

Derde voorronde:

1. De nummer twee van de Griekse competitie
2. Young Boys
3. Medipol Basaksehir
4. FC Fcsb
5. OGC Nice

Vierde voorronde:

1. Viktoria Plzen
2, Club Brugge
3. Hoffenheim
3. Sporting
4. Cska Moskou

Elke ploeg is voor Ajax lastig, ze spelen dan tegen fysiek sterke ploegen met veel loopvermogen!en met veel ervaring.

Zou mooi zijn voor Nederlands voetbal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren