Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Liverpool-fans eisen hoofd van Owen na uitspraak in finale tegen Ajax

Laatste update:

Supporters van Liverpool eisen het ontslag van Michael Owen als internationale ambassadeur van de club. De voormalig aanvaller haalde zich tijdens de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United de woede op de hals van Liverpool-fans. Als analist voor BT zei Owen dat 'we' een extra doelpunt nodig hadden, refererend aan Manchester United.

Owen speelde tussen 2009 en 2012 voor Manchester United, maar groeide op bij Liverpool en vergaarde daar bekendheid. In april 2016 werd hij aangesteld als ambassadeur van Liverpool. Een petitie om Owen uit die functie te ontheffen, is door ruim achttienduizend supporters van de Merseyside-club ondertekend.

Owen wordt 'een schande' genoemd. "Hij moet onmiddellijk uit die positie verwijderd worden. Wie besloten heeft om hem ambassadeur te maken, moet ook in de spiegel kijken. Owen steunt de aartsrivaal openlijk en toont nul respect voor Liverpool, totdat het hem uitkomt. Hij refereerde aan Manchester United als 'we' en dat was de druppel. Dat hoor je alleen te zeggen over de club die jou betaalt."

Ben je het eens met de Liverpool-supporters?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ontzettend domme uitspraak en het zou me dan ook niet verbazen als hij ontslagen wordt.
Als ambassadeur moet je de fans toch achter je hebben staan, wat nu niet meer het geval is.

26 mei 2017 om 11:20

Eerder kinderachtig van die Liverpool supporters

26 mei 2017 om 12:11

Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben als hij ontslagen wordt, maar een slimme uitspraak is het zeker niet.

26 mei 2017 om 11:20

Haha deze reactie.. Als Nederlanders waren wij toch ook voor Ajax? Gek dat een Engelsman, analist bij de Engelse TV, supporter is voor het Engelse voetbal.

26 mei 2017 om 11:43

Inderdaad, hoe hypocriet. Hier juichten zelfs Feyenoord-supporters voor Ajax. Dit is ronduit sneu en zielig. Kleuters, die supporters. @Liverpoolaz Als je het niet met me eens bent, leg me dan maar uit waarom niet. Ik vind het zo'n verschillende zielige bedoening, dit soort supportersgejank.

26 mei 2017 om 11:45

Als Liverpool boven dit soort onzin wil staan moeten ze het gewoon negeren. En dan vindt dit soort volk vaak ook nog dat bestuursleden onbekwaam zijn. Koekoek.

26 mei 2017 om 12:08

Hier in Nederland is het ook spannend op vlak van het wel/niet verliezen van Europese plekken in de Eredivisie. In Engeland is dit niet het geval.

26 mei 2017 om 11:45

Kom op hoor hij is annalist en doet dit als zijn werk. hij spreekt namens Engeland in de we vorm enn iet direct als Man U.

Triest en overdreven reacties weer van de aanhang. iets wat toch tot treurig toe steeds meer voorkomt in Voetbal.

Zat 3 weken geleden in NY bij een wedstrijd van de NY Mets (honkbal). alles zit daar gewoon door elkaar heen zonder gezeik of wat dan ook..... Basketbal net zo, mensen zitten daar haast in het veldmet hun stoeltjes. Maar nooit gezeik, moet je hier eens proberen, bestormen ze het veld keer op keer....

26 mei 2017 om 12:20

Bij Liverpool zijn de dugouts open en direct eromheen zitten fans van Liverpool. Wanneer je naast de dugouts zit, kan je de spelers en trainers van de tegenstander gemakkelijk aanraken. Ook is overal in het stadion de mogelijkheid om zomaar het veld op te lopen. Toch zijn er vrijwel nooit incidenten met supporters die het veld op rennen of imbeciel gedrag vertonen richting de tegenstander, ookal zitten die slecht op een armlengte afstand.

26 mei 2017 om 13:52

Je hebt 1 wedstrijd meegemaakt zonder incidenten en meteen bestaan die niet? Leuke oogkleppen. Net zoals er bij voetbal incidenten zijn tussen supporters, zijn die er ook bij basketbal en vrijwel alle andere sporten.

En zoals boven mij al aangegeven wordt, in Engeland zitten ze meestal op 3 meter afstand van de zijlijn. Daar kunnen ze dus ook het veld bestormen, maar toch gebeurt het sporadisch.

26 mei 2017 om 14:37

Leuk zo'n bijdehante opmerking, maar hij heeft gelijk. Als jij hier werkelijk wil komen verkondigen dat er bij basketbal, ijshockey, baseball, american football, tennis, volleyball of welke sport dan ook ook maar een fractie van de supportersprohlemen zijn van die van het voetbal, dan moet je toch zelf je oogkleppen afdoen. Haal ondertussen ook die plank weg als je toch al bezig bent.

27 mei 2017 om 06:09

Dat is toch logisch. Je kan die sporten toch niet vergelijken met voetbal, deze sporten hebben allemaal 1 competitie op niveau. Voetbal is tig keer groter dan al die sporten in Amerika. Deze sporten zijn slechts groot in 1 land, voetbal os de grootste sport in tig landen. Op een plein met 100000 man gebeurd ook sneller iets dan op een plein met 100 man. Het is jammer dat in nl veel supporters niet met elkaar overweg kunnen, maar in Duitsland zie je ook heel veel supporters gewoon doorelkaar zitten.

Wauw hoe kinderachtig is dit zeg.... Is het raar dat Owen voor een geleden club is in een Europese finale? Misschien was dit wel een verspreking en wilde hij 'ze' zeggen ipv 'we'. Om dan nu een ontslag te eisen is wel heel kinderachtig

26 mei 2017 om 11:29

Probeer die verspreking eens in het engels.. klinkt minder aannemelijk toch

26 mei 2017 om 11:34

They en we, hmm denk het niet

Was is het voetbalwereldje op veel momenten toch een zielig wereldje.

De beste man spreekt op zo'n moment als Engelse analist bij een Europese finale van een Engelse club. Big deal dat hij 'we' zegt zeg.

Als je jezelf om dat soort dingen druk moet maken dan moet je toch haast wel een enorm frustrerend leven hebben.

26 mei 2017 om 11:36

Eens. Ik vind het juist verfrissend dat iemand die zo'n rol heeft bij een club, gewoon duidelijk er voor uit komt dat hij andere Engelse clubs steunt boven buitenlandse clubs.

De zuurgraad binnen het voetbal neemt weer eens ongekende vormen aan.

26 mei 2017 om 11:37

Het gekke is dat je volgens hen alleen over 'we' schijnt te mogen praten als het je werkgever betreft. Ik neem aan dat niet al die supporters in dienst zijn van de club, maar toch noemen ze het toch vaak 'we' als het over hun clubje gaat. Hypocriet.

26 mei 2017 om 11:40

Tja. Ik heb het ook over "we" als het Nederlandse turnteam op de Olympische spelen bezig is, hell, zelfs bij korfbal heb ik het over "we" als we weer tegen Belgen in een finale staan. En als het land van mijn vrouw (finland) een ijshockey-wedstrijd speelt is het ook "we". Ik snap dat overspannen gedoe niet zo. Dat je een voorkeur voor 1 club hebt, en zelfs een formele rol daar, wil niet zeggen dat je daarnaast nooit meer een andere voorkeur kan hebben als er twee andere teams tegen elkaar spelen. Zelfs als RKC tegen Ijsselmeervogels speelt kan ik nog wel ergens een voorkeur waarnemen bij mezelf.

26 mei 2017 om 17:35

Juist vond het juist mooi ook dat bij Ajax in Europa commentatoren en sommige analisten ook we gingen gebruiken, en waarom niet? Nederlands succes is dan toch van ons allemaal

Wat een droeftoeters zeg. Net als hier in nederland geld; in Europa zijn we een. Dat er van die eencellige supporters rondlopen die een grotere hekel hebben aan de concurrent dan luefde voor hun eigen club is erg sneu.

26 mei 2017 om 13:10

Nou is het niet zo dat Liverpool cl verliest door de el winst van Man utd.

Waarschijnlijk sprak hij zich uit als nationaal voetbal supporter, zoals Feyenoord fans en PSV fans ook voor Ajax waren. Niks mis mee als je landgenoten steunt in zulke wedstrijden.

26 mei 2017 om 11:37

Ja en dat is ook mooi. Al zie je dus, net als in Nederland, dat een deel van die supporters helemaal geen "nationaal voetbal supporter" zijn. Erg jammer, al die negatieve energie is echt volkomen verspild zo. Waarom mensen zich zo druk maken om een andere club ontgaat me echt volledig.

Niet handig van Owen en persoonlijk vind ik het erg jammer dat zijn wens tot een extra doelpunt is uitgekomen. Daarnaast ook wel een beetje overdreven reactie vanuit Liverpool. Je hoort toch de clubs uit je land te steunen als het om europees voetbal gaat. Maar ja........ ik zag gisteren iets vliegen boven mijn stad waaruit blijkt dat dat niet altijd het geval is.

26 mei 2017 om 13:57

Deze opmerking van Owen is ook niet de enige reden dat Liverpoolsupporters hem niet (meer) in de rol van clubambassadeur willen zien. Gerrard, Dalglish en Carragher zijn personen die je als clubambassadeur zou kunnen zien. Owen niet.

Owen speelde een aantal jaren voor de aartsrivaal. Een stap die veel Liverpudlians hem niet kunnen vergeven. Na zijn carrière besloot iemand bij Liverpool hem tot officieel ambassadeur te benoemen. Dat riep toen al veel weerstand op. Dit is voor veel supporters slechts de zoveelste reden om Owen uit deze officiële rol te halen.

Ik wil het overigens niet goedpraten. Ook ik vind de reactie van deze 18.000 supporters overdreven. Al zou ik liever een andere speler als clubambassadeur zien. Bij Barcelona zullen de supporters ook niet staan te springen om Figo als clubambassadeur. Toch is hij van grote waarde geweest voor die club.

Oh, wat zijn we weer snel op de tenen getrapt he. Volwassen mensen die zich met zulke dingen bezighouden= niet gezond.

Tja het is maar zoals je het bekijkt. Als halve Nederlander gun ik Psv en Feyenoord ook al het Europees succes dat ze kunnen behalen ( mits ze Ajax natuurlijk niet tegenkomen ). Echter ben ik ook Spanjaard en gun ik Real echt niks in de wereld. Voor de rest gun ik alle andere Spaanse ploegen al het succes van de wereld. Ik denk dat het gewoon een verschil in cultuur is. Iets wat echt al van heel ver in het verleden gaat. Ik vind het maar een bizarre situatie waarin ik niemand echt het gelijk durf te geven.

26 mei 2017 om 13:11

Ik gun Real ook niet veel, maar voor het Spaanse voetbal is het gewoon leuk als ze weer de Cl winnen. Dat is dan weer het vierde jaar op rij dat een Spaanse club de beker pakt.

tja het is maar waar je je druk over kan maken, een Engelsman, die het op de engelse tv heeft over we als hij het over een engelse club in een europacup finale heeft.

Mensen zijn heel snel geraakt tegenwoordig, hij bedoeld natuurlijk WIJ als Engelsen, wie dat niet snapt is echt dom.

Rare mensen, wat had Owen dan moeten doen? Zijn paspoort inruilen voor 1 uit Timboektoe en Man U 'zij' noemen?

Het zou getuigen van ruggengraat als het bestuur van Liverpool als ze hem op zijn plek laten zitten.
De (zogenaamde) supporters zitten nu wat opgewonden te doen, maar deze beseffen zich niet wat het betekent om 24/7, 4 jaar lang alleen maar bezig te zijn met een club.
Owen heeft van 2009 tm 2012 voor Manchester United gespeeld en voelt zich nog steeds een deel van Manchester United. Dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Dan ken jij de rivaliteit tussen United en LFC niet...
Op het moment dat Owen bij United tekende om er te gaan spelen,was het al over voor veel supporters.
Dit voorval is slechts de druppel die de emmer doet overlopen...iemand die voor de grote vijand heeft gespeeld maak je niet ambassadeur van Liverpool.zoiets als Wim Jansen ambassadeur van Ajax maken...toch vind ik Owen een sympathieke rustige jongen die helaas 1 slechte keuze in zn carriere heeft gemaakt,dat wordt hem nu nagedragen.
Maar echte Liverpudlians als Carra,gerrard,kennedy,thompson,aldridge,fowler zouden zo'n functie moet bekleden!

26 mei 2017 om 16:03

Helemaal mee eens. De aanstelling van Owen als ambassadeur was, op z'n zachtst gezegd erg onhandig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren