Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Padt en Aké behoren tot definitieve selectie van Oranje

Laatste update:

De selectie van het Nederlands elftal die zaterdag 27 mei naar Portugal vertrekt voor een trainingskamp, bestaat uit twaalf spelers. Het zijn dezelfde spelers die eerder deze week aanwezig waren bij de tweedaagse trainingsstage in Noordwijk.

Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Bruno Martins Indi (Stoke City), Sergio Padt (FC Groningen), Quincy Promes (Spartak Moskou), Davy Pröpper (PSV), Bart Ramselaar (PSV), Marten de Roon (Middlesbrough), Jens Toornstra (Feyenoord), Tonny Vilhena (Feyenoord) en Jeroen Zoet (PSV) vertrekken op trainingsstage naar Portugal.

Vincent Janssen (Tottenham Hotspur) en de Ajacieden Davy Klaassen, Matthijs de Ligt, Kenny Tete, Joël Veltman en Nick Viergever sluiten zondagavond aan. Jasper Cillessen (Barcelona) en Nathan Aké (Chelsea) arriveren maandag in Lagos, terwijl Wesley Sneijder zich een dag later in Marokko bij de spelersgroep voegt.

Na het duel met Marokko op 31 mei sluiten de overige spelers van de voorlopige selectie, die na het afvallen van Marco van Ginkel, Daryl Janmaat en Jürgen Locadia uit 28 spelers bestaat, gefaseerd aan. Het gaat om Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt (Lazio), Jeremain Lens (Fenerbahçe), Arjen Robben (Bayern München), Kevin Strootman (AS Roma), Stefan de Vrij (Lazio) en Georginio Wijnaldum (Liverpool).

“We kiezen voor een brede selectie omdat de spelers gefaseerd instromen bij Oranje", vertelt bondscoach Dick Advocaat via de officiële kanalen van de KNVB. "En het is natuurlijk ook afwachten hoe de internationals uit hun wedstrijden komen.” Na het treffen met Ivoorkust op 4 juni in Rotterdam formeert Advocaat de spelersgroep die gaat toewerken naar de WK-kwalificatie-ontmoeting met Luxemburg op vrijdag 9 juni.

De volledige selectie:

Doel: Sergio Padt (FC Groningen), Jeroen Zoet (PSV), Jasper Cillessen (Barcelona).

Verdediging: Nathan Aké (Chelsea), Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt, Stefan de Vrij (beiden Lazio), Bruno Martins Indi (Stoke City), Matthijs de Ligt, Kenny Tete, Joël Veltman, Nick Viergever (allen Ajax).

Middenveld: Davy Pröpper, Bart Ramselaar (beiden PSV), Davy Klaassen (Ajax), Marten de Roon (Middlesbrough), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra, Tonny Vilhena (beiden Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Jeremain Lens (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede zaak om Akã© nu op te roepen. Heeft natuurlijk de potentie om van meerwaarde te zijn voor het Nederlands elftal. Padt zal misschien geen eerste doelman worden voor het Nederlands elftal (in de toekomst), maar is wel handig als tweede of derde doelman en om heel eerlijk te zijn, vind ik Padt niet eens heel veel minder dan Zoet, alleen speelt Zoet bij een grotere en betere club als Padt.

25 mei 2017 om 20:46

Ik vind Zoet toch wel twee klasse beter dan Padt. Zoet heeft het laten zien op CL niveau en Padt heeft al moeite 5 constante wedstrijden te keepen bij Groningen

25 mei 2017 om 20:53

Net of zoet de laatste weken zo geweldig keept. Als je zag hoe hij de bal los liet tegen pec en die bal wegwerkde tegen ado de afgelopen 4 wedstrijden dan is padt echt niet veel slechter, want die goals waren amateuristisch gekeept. Die CL wedstrijden zijn ook weer 1,5 jaar geleden, dus in die vorm zit hij niet meer. Zonder enige twijfel is zoet beter, maar om nou te zeggen dat padt zwak keept en zoet een geweldige periode heeft gaat ook wat ver.

25 mei 2017 om 20:53

Dat van 5 wedstrijden is echt onzin, een sterkhouder van de FC die echt wel punten heeft gepakt. 1 van de meest stabiele spelers van Groningen.

25 mei 2017 om 21:01

Dickie is amper begonnen en nu al van 't Padt af...

25 mei 2017 om 21:17

Tuurlijk is Zoet de afgelopen weken/ maanden niet super (net als heel psv trouwens). Maar ik vind wel dat Zoet veel meer bereikt heeft als je hem vergelijkt met Padt. Dan heb ik het niet over de afgelopen 10 wedstrijden maar gewoon in het algemeen.

25 mei 2017 om 21:20

Padt is inderdaad een goede clubkeeper maar ik heb niet het gevoel dat hij ooit hogerop kan. En bovendien is een uitblinker bij Groningen zijn dit seizoen niet heel lastig aangezien het voor de rest een vrij saai en valk elftal is op 2 of 3 spelers na.

25 mei 2017 om 21:32

@Tak6, ik vind het argument '1 van de meest stabiele spelers van Groningen' niet echt een sterk argument om te bewijzen hoe goed Padt zou zijn. Dat zou alleen het geval zijn indien de selectie van Groningen uitstekend zou presteren in de eredivisie. Iets van het land der blinden en éénoog...

25 mei 2017 om 22:14

Klopt Arnout, maar voor Oranje is het belangrijk om spelers te selecteren die spelen en die in vorm zijn. Je kan veel van padt zeggen, maar hij keept wel aardig. Bedoel krul keept drama, vermeer en vorm keepen niet, dus dan zit je al gauw bij het niveau padt als 3de keeper.

25 mei 2017 om 23:27

Ik heb die een seizoen gezien bij Gent, toch een beetje onzeker lijkt mij.

26 mei 2017 om 01:12

Ik ben het er mee eens dat je mensen op moet roepen die in vorm zijn. Maar ik vind wel dat je ergens een bepaalde grens moet trekken qua niveau. Sommige spelers kunnen nog zo goed in vorm zijn maar kunnen gewoon niet mee in het niveau dat Nederland zou moeten nastreven. Maar zolang hij derde keeper is gun ik die jongen zeker de kans om mijn ongelijk te bewijzen.

26 mei 2017 om 06:58

Over het verleden gesproken. Die bankzitter bij barca, wat doe ie eigenlijk in nl elftal? Laat hem eerst maar 10 duels op goal staan en dan mag ie van mij ookk foutje maken. Maar nu zit ie lekker te banken en messi voorzien van waterfles. Wat ij betreft kan advocaat beter iemand anders oproepen.

26 mei 2017 om 11:57

Die bankzitter keept uitstekend als hij speeltijd krijgt. In tegenstelling tot types als Zoet en Krul. Dan kan je wel een basisplaats hebben, maar het gaat erom dat je die ballen tegen houdt.

26 mei 2017 om 11:59

@arnout, eens, hij heeft niet het niveau dat je nastreeft, maar gelet op de slechte vorm bij andere keepers, kan het weinig kwaad om hem mee te nemen als derde keeper. Het is prima om dingen uit te proberen, spelers te testen en te prikkelen, zolang je ze maar niet gelijk voor de leeuwen gooit a la De Ligt. Die fout zie ik Advocaat niet zo gauw maken met Padt, en zelfs dan nog, het is een oefenwedstrijd.

Ake snap ik nog met het ook op de toekomst. Alleen denk ik dat er getalenteerdere keepers rondlopen dan Padt

25 mei 2017 om 20:42

Getalenteerde zijn er ongetwijfeld meer. Maar het gaat om het huidige niveau, daarin zijn er misschien maar een enkelen beter dan Padt. Al weten we niet hoe het niveau van Cillisen en Vorm op het moment is.

25 mei 2017 om 20:44

Vast wel, aan de andere kant praten we over de 3de keeper van Oranje. Hij heeft een prima seizoen achter de rug, dus ik kan er eigenlijk wel mee leven. Solide doelman, helemaal niks mis mee om hem op te roepen. Als ik alle kritiek op hem lees zou je denken dat hij wekelijks handen vol punten kost bij FC Groningen, terwijl hij het daar juist uitstekend doet.

25 mei 2017 om 20:46

Precies, kan zo een rijtje wedstrijden opnoemen waarin hij punten voor ons heeft gepakt.

25 mei 2017 om 21:18

Ja oké, als je het op die manier bekijkt heb je gelijk.

Padt?? Serieus? ??
Ik dacht dat Nederland zich alsnog wou plaatsen

25 mei 2017 om 20:37

Even een vraagje, heb je ooit Padt zien keepen? Dan weet je dat dit 1 van de beste keepers in de eredivisie is.

25 mei 2017 om 20:42

Even een vraagje, heb je hem tegen AZ voor de zoveelste keer dit seizoen zien grabbelen? Een van de slechtste keepers in de eredivisie. Dan kan je nog beter Warner Hahn oproepen.

25 mei 2017 om 20:43

Kom op zeg....ik hoop dat je met me eens bent dat we als nederland wel betere keepers hebben.
Persoonlijk vind van leer van roda en room van vitesse beter als we toch naar de eredivisie kijken

25 mei 2017 om 20:45

Tegen AZ voor de zoveelste keer zien grabbelen? hij heeft werkelijk geen 1 fout gemaakt. Wat een grap. Ga er verder niet eens op in.

Als je week in week uit FC Groningen kijkt weet je dat FC Groningen de 8e plek te danken aan onze welverdiende international!

25 mei 2017 om 20:48

@vitexx

Gezien, maar ik heb Zoet een veel makkelijkere bal zien verprutsen tegen Pec in de laatste competitiewedstrijd.

Padt heeft toch echt wel behoorlijk wat wedstrijden uitstekend gekeept voor FC Groningen. Ik snap niet hoe mensen erbij komen dat hij zo slecht presteert, staat in de klassementen alleen onder keepers Jones, Onana en Zoet.

Daarnaast praten we over een 3de doelman, want Cillessen en Zoet zullen onder normale omstandigheden gewoon keepen. Wat een heisa om niks zeg

25 mei 2017 om 20:49

Room is international van Curacao, dat wordt hem dus niet.

25 mei 2017 om 21:11

Vorm, Stekelenburg zijn er al 2 die beter keepen dan deze Padtzak.
Vorm hoort er altijd bij, al is het alleen maar omdat hij voor de Spurs uitkomt.
Keepers hebben niet veel wedstrijdritme nodig, dat valt reuze mee.

25 mei 2017 om 21:14

Ik heb iedere keeper wel eens zien blunderen.

25 mei 2017 om 22:15

@krism

Laat me 1 x raden, jij bent voor FC Groningen? Bij de 2-1 van AZ bokst hij de bal halfslachtig weg, is dat geen fout?

Maargoed, Padt is een middelmatige clubkeeper, dus ik zie geen enkele reden om hem te selecteren. Had ik nog ik nog eerder voor van Leer gekozen, die blinkt elke week uit bij een dramatisch Roda.

26 mei 2017 om 12:21

Dit is onzin, Zoet staat niet eens in de top 10. Kwa saving staan een Lamprou, Van Leer en Jensen hoger. Welke klassementen hanteer jij als ik vragen mag?

25 mei 2017 om 20:46

Ik zou me niet al te druk maken over een matige derde keeper. Speelt toch niet

Haha, Padt doet het leuk bij Groningen maar voor het Nederlands elftal is wel overdreven. Dan hadden we nog beter van Leer op kunnen roepen.

25 mei 2017 om 20:38

Ach gelukkig zit blijkbaar de technische staf van oranje wel wedstrijden van FC Groningen te kijken en weten ze dat hij 1 van de meest betrouwbaarste keepers is in de eredivise

25 mei 2017 om 20:44

Padt raar vinden en vervolgens van Leer noemen..... Van Leer is zeker een goede keeper, maar op basis waarvan verdient hij het meer dan Padt?

25 mei 2017 om 20:48

Hij heeft Roda JC eigenhandig (nog) niet laten degraderen en heeft een punt of 8 gepakt dit seizoen. En hij maakt weinig fouten.

25 mei 2017 om 21:26

Ja, weet ik. Ik zeg ook dat het een goede keeper is. Wat ik vreemd vond is dat hij Padt selecteren raar vindt, en van Leer niet. Ik acht ze ongeveer gelijkwaardig, dus snap niet waarom hij Padt niks vindt

26 mei 2017 om 01:17

Ik snap wel dat je bij een keeper van dat niveau uitkomt. Want Vermeer en Vorm spelen niet, krul heeft zelf ook geen idee waar hij mee bezig is en Stekeleburg maakt ook weinig indruk. maar ik zou dan toch liever voor de wat meer stabiele en uitblinkende Van Leer gaan. Ik zou gewoon veel meer vertrouwen in zo'n speler hebben in plaats van de vaal grabbelende Padt

26 mei 2017 om 15:07

Daar zit je toch echt mis. Padt grabbelt helemaal niet. Ik heb geen idee waar je dat idee vandaan haalt, want je hebt hem zeker weten niet vaak zien spelen. Padt is een zeer stabiele keeper die zelden een fout maakt. Als je Padt al een grabbelaar noemt, dan is Zoet al helemaal dramatisch. Baseer je oordeel liever niet alleen op de wedstrijd tegen AZ, waarin onze verdediging om te huilen was. Padt was daar niet schuldig, op de 2-1 na.

25 mei 2017 om 20:55

Ik vind Padt niet heel veel minder dan Zoet hoor.

Padt in oranje! waarschijnlijk indruk gemaakt op de training en nu hopen op een debuut!

25 mei 2017 om 20:53

Laat ze maar lullen over onze mooie club.
Padt verdiend het met vlag en wimpel.
Tevens willen sommige mensen niet snappen dat wij trots zijn op het feit dat er een speler van Fc Groningen geselecteerd is.

25 mei 2017 om 21:06

Ik snap het ook wel, de keeper van een subtopper in oranje is een raar beeld. Maar baal ervan dat veel mensen een oordeel geven zonder de feiten weten.

Is qua statistieken gewoon 1 van de besten in de eredivisie. Heeft afgelopen 2 seizoenen geen minuut gemist en heeft ook een persoonlijkheid. Heeft ongelooflijk veel punten gepakt voor ons (psv uit & Thuis, Heerenveen uit, Ajax thuis om er maar 4 te noemen)

25 mei 2017 om 22:03

Ik heb geen wedstrijd gemist van de Fc dus ik weet wat je bedoeld.
Maar hier zijn vele geluiden te horen die op misgunnen lijken.
Hoezo kan een keeper van de subtop niet in Oranje?
Zet Padt onder de lat bij Psv en hij gaat het beter doen dan Zoet 100 zeker weten!

Ake en Padt de meest opvallende namen natuurlijk, hoewel ik het ook apart blijf vinden dat zowel Tete als Veltman opgeroepen wordt.

Voor de rest vind ik het vooral mooi dat De Ligt er bijzit, hij heeft zich de weken na Bulgarije goed ontwikkelt. Ik hoop dat hij opnieuw speeltijd krijgt, om die nare smaak van het debuut weg te spelen.

26 mei 2017 om 12:03

Gebrek aan rechtsbacks, waar is Karsdorp eigenlijk? Geblesseerd?

Het publiek blijft kritisch op Tete en Veltman. Bij Blind was het dan omdat die een clubbril zou hebben. Nu zit Advocaat er, en worden ze nog steeds opgeroepen. Volgens mij is de reden eenvoudig: er zijn geen betere alternatieven. Wat mij betreft is Karsdorp gewoon #1, maar daarna zou ik niet weten wie er echt beter is dan Tete. Veltman heb ik het persoonlijk ook niet op trouwens, maar je ziet dat de professionals hem toch vaak verkiezen boven de ander.

Dit lijkt me dan de meest logische opstelling. Cillissen gewoon weer op doel die een stuk beter is dan Zoet. Achterin Tete bij gebrek aan beter, De Vrij en Indi die stabiel zijn en op links Aké die uitstekend in vorm is. Aan Blind heb je op de back positie niets want die komt nooit mee op en laat de linksbuiten in de steek. Op het middenrif Strootman met Vilhena die in vorm is. Dan is het kiezen tussen Wijnaldum of Klaassen, want ze kunnen niet samen spelen. Dan kies ik voor Wijnaldum die op dit moment beter is. Dost zal met deze buitenspelers geen ballen krijgen en dan heb je meer aan Lens in een soort van vrije rol daar in de as. Op de flanken uiteraard Robben en Depay.

Cilissen
Tete
De Vrij
Indi
Aké
Strootman
Wijnaldum
Vilhena
Robben
Lens
Depay
26 mei 2017 om 12:06

Eens met Cillessen en de verdedigingslinie.

Middenveld: ik ben altijd een grote Strootman-fan geweest, maar die zie ik in oranje nu al een hele tijd vooral slecht spelen. Misschien met Advocaat nog een kans geven, misschien dat die snapt hoe je Strootman moet gebruiken. Maar als het niet snel beter gaat, dan mag Strootman er van mij direct uit. Wijnaldum altijd in de basis. De rest laten afhangen van de vorm.

Aanval: Depay geeft toch regelmatig goede voorzetten? Dost is nog steeds een optie dan. Al zou ik ook Lens wel een keer willen zien.

Wacht is Zoet hier nou afgevallen of is hij geblesseerd ik dacht dat hij wel bij de voorselectie zat hoop dat iemand me hier even kan inlichten.

25 mei 2017 om 20:59

Zoet zit gewoon bij de definitieve selectie?

Meest opvallende naam vind ik toch weer veltman hoor!!! Echt hoe is het mogelijk dat hij opgeroepen blijft worden zeg!

26 mei 2017 om 12:07

Ik vind het ook niks. Maar volgens mij moeten we langzaamaan gaan constateren dat de professionals, waaronder Bosz en Advocaat, toch iets in hem zien dat het publiek niet ziet.

Wat is oranje toch afgezwakt jongens als toornstra in de selectie terwijl ze bij frankrijk geen ruimte hebben voor coman o.a.

25 mei 2017 om 21:10

We hebben nou eenmaal te maken met een tussenperiode. Ik heb echt wel vertrouwen in jongens als Memphis, De Ligt, Tete, Aké, Vilhena etc. We moeten ze de tijd geven om zich te ontwikkelen tot gevestigde namen. Toornstra is naar mijn mening terecht opgeroepen na een uitstekend seizoen met Feyenoord. Valt niets op af te dingen.

25 mei 2017 om 21:47

Valentino hoezo? Je selecteerd toch ook op vorm en niet alleen op naam. Alsof dat alleen in nl gebeurt, er zijn genoeg landen waar iemand maar 1 of 2x gespeeld heeft in het nationale elftal.

26 mei 2017 om 01:19

Vergelijken met Frankrijk is ook wel heel ambities. Die hebben qua talenten misschien wel het beste team van het moment. Maar het klopt wel dat Nederland het allemaal wat minder heeft. Maar als ik zie wie er nu doorbreken dan komt dat ook helemaal goed.

26 mei 2017 om 12:09

Frankrijk heeft nu een goede periode, en dat staat bovendien volstrekt los van oranje.

Toornstra zal nooit een wereldtopper worden maar is nu gewoon in vorm. Dan ziet hij er gewoon terecht bij. Wie moet je anders oproepen?

Padt is geen verrassende keus, maar vooral omdat hij inderdaad van het niveau Zoet is. Zoet was namelijk nooit geselecteerd geweest als hij niet de eerste keeper van PSV was. Waarschijnlijk de slechtste keeper van het Nederlands elftal sinds... Ik heb geen idee; ik ben 30 maar heb denk ik nog nooit zo'n matige keeper als Zoet gezien in Oranje.

Aké selecteren is zeer terecht, maar Fosu Mensah had wat dat betreft ook gemogen, in plaats van Veltman ofzo. Tete boven Janmaat is ergens begrijpelijk... Maar sowieso Janmaat boven Veltman.

Verder zou ik sowieso Berghuis links laten liggen, niet alleen nu, maar ook de rest van zijn carriere. Kluivert is een veel interessantere keus. Ik hoop dat Lammers wat dat betreft ook speeltijd krijgt en wat kan laten zien.

Maar ja, bondscoaches maken niet altijd populaire keuzes, zeker Advocaat niet.

26 mei 2017 om 12:12

Lammers is nog wel erg vroeg vind ik. Maar voor de rest eigenlijk wel eens met wat je zegt, behalve met Kluivert. Ja, zeer talentvol, zeer interessant, maar nog veel te groen. Zoals hij speelde tegen Lyon in de tweede wedstrijd was gewoon onprofessioneel. Dan kan je nog niet in oranje spelen, want daar moet je je echt aan je taak houden.

Natuurlijk roepen we 2 rechtsbacks op van Ajax terwijl karsdorp gewoon fit is. Dat is natuurlijk logisch. Pff goed begin door de beste rechtsback van nl niet op te roepen

25 mei 2017 om 22:22

Toen Blind bondscoach was, werd hem verweten dat hij, vanwege zijn verleden, te veel Ajax-spelers opriep. Advocaat heeft geen verleden met Ajax. Persoonlijk zou ik hem nooit bondscoach hebben gemaakt, maar je kan hem moeilijk verwijten dat hij een Ajax-bril op heeft.

Als mensen een keer de moeite zouden nemen om naar Padt te kijken (Al neem ik niemand kwalijk dat ie niet naar Groningen kijkt. Daar wordt je niet echt vrolijk van) dan zul je zien waarom hij is geselecteerd. Ben echt zat van die mensen die hem aan alle kanten afkraken op basis van helemaal niets. Luisteren teveel naar Johan Derksen denk ik, die duidelijk vooringenomen is en niet meer objectief een mening kan geven over Sergio, aangezien hij hem een twijfelaar noemde. Als er iets is wat Padt niet is is het een twijfelaar. Altijd zeker van zijn zaak, maakt zelden fouten. Die tegen AZ was letterlijk de eerste blunder die ik mij van hem kan herinneren in de afgelopen 3 jaar. Mensen die objectief naar hem kijken vinden het niet raar, mensen die nooit kijken roepen het hardst dat het belachelijk is. Als je niks inhoudelijks te melden hebt, hou dan gewoon je mond.

25 mei 2017 om 23:08

Padt is gewoon een goede eredivisie keeper, hij heeft alleen een nadeeltje van het FC Groningen labeltje. Als speler krijg je dan een snel een bak stront over je heen, kijk bijvoorbeeld naar van Dijk, die was volgens velen ook geen Oranje materiaal.

26 mei 2017 om 15:11

Als Padt de eerste keeper was van Psv, en dat kan hij zo zijn, want Zoet is niet zo geweldig, dan had niemand commentaar gehad. Iedereen is gewoon vooringenomen en vormt maar een mening op basis van aannames die nergens op zijn gebaseerd. Letterlijk iedereen die ik hoorde twijfelen over Padt en vervolgens op hem gingen letten vonden hem uiteindelijk toch een goede keeper.

En weer geen van persie hallo? Dickie hij is jou spits wrm neem je hem niet mee

Wrm discussie voeren over padt? Leuk dat ie mag ruiken aan grote werk. Maar laten we het hebben over viergever en veltman. Wat hebben deze te zoeken in oranje? Echt ongelofelijk. Geeft bkijk van hoe groot crisis bij oranje is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren