Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik wil graag voetballen, Manchester United wil dat totaal niet’

Laatste update:

Ajax speelde woensdagavond een relatief kansloze finale en de teleurstelling was dan ook groot, zo ook bij Lasse Schöne. De middenvelder stak de hand in eigen boezem, maar toonde zich in een interview met Ekstra Bladet ook kritisch over de manier van spelen van Manchester United.

“Zo spelen zij voetbal, zo doen ze het al het hele jaar. Ze staan goed georganiseerd en pompen de ballen vervolgens op Marouane Fellaini en hopen vervolgens op het beste. Dat wisten we”, aldus Schöne. “Ze hebben eigenlijk geen kansen gecreëerd, maar wij ook niet. We kwamen niet echt in de wedstrijd en dat is jammer, want we kunnen veel beter dan we hebben laten zien. Het is de eerste wedstrijd in de Europa League waarin we dit seizoen niet scoren, maar het is dan wel jammer dat het de finale is.”

De Deen erkende dat Man United de terechte winnaar is, maar dat hij weinig gecharmeerd is geraakt van de filosofie van de formatie van José Mourinho: “Ik wil graag voetballen, zij totaal niet. Maar ik neem mijn hoed af voor de manier waarop ze het hebben gedaan. Het is totaal anders dan wij doen, maar zij hebben de trofee. Ik zie echter liever een winnaar die goed voetbal speelt.” Schöne, die na zeventig minuten naar de kant werd gehaald ten faveure van Donny van de Beek, kijkt ondanks de nederlaag trots terug op het seizoen.

“We hebben een fantastisch jaar gehad. We hebben nu een paar dagen nodig om hier bovenop te komen, maar ik denk dat als we er straks op terugkijken, we trots kunnen zijn op wat we met zo’n jonge ploeg en ook hóe we dit bereikt hebben. We moeten hopen dat we de ploeg nu bij elkaar kunnen houden en ervan overtuigd raken dat we iets groots kunnen bereiken. Ik hoop echt dat we bij elkaar kunnen blijven”, besloot de dertigjarige Schöne, die dit seizoen 43 keer in actie kwam voor de Amsterdammers.

Zou jij Lasse Schöne ook gewisseld hebben?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was een verschrikkelijke wedstrijd om naar te kijken, maar het is niet voor niks dat Mourinho zoveel finales wint. Bedenkt altijd een geniale tactiek en speelt puur op resultaat. Het zag er niet uit, maar het was zeker effectief. Ik kan gelukkig ook leven met het verlies, want het heeft er vanaf minuut 1 gewoon niet ingezeten. Jammer, maar toch de credits naar Mourinho.

25 mei 2017 om 09:09

Dit kon je vooraf weten en daarom snap ik de arrogantie van een groot deel van Nederland ook niet dat ze dachten dat Ajax United eventjes ging oprollen. Want ja Ajax speelde zo goed voetbal 2 wedstrijden dit seizoen. Ajax heeft geen kans gecreeerd en kregen de bal van United. Die vonden het wel prima, laat Ajax maar lopen terwijl ze zelf gewoon rustig een kopje koffie konden drinken en af en toe het been uitsteken. De areogantie van Ajax is gewoon keihard afgestraft, want United speelde gewoon op 50%. Ze hoefde niet eens vol aan te zetten of ze konden al in de 16 van Ajax komen. Wat dat betreft was het een kopie van de wedstrijd op Old Trafford tegen Feyenoord.

25 mei 2017 om 09:28

Je praat onzin. Practisch nemand in Nederland ging er vanuit dat Ajax United wel eventjes ging oprollen. De kracht van de Engelsen was bekend, spelen vanuit een gesloten blok met snelle uitvallen. De meesten verwachtten een 50/50 wedstrijd.

Waar je het vandaan haalt dat Ajax arrogant de wedstrijd benaderde en speelde is me een raadsel. De jonge selectie was bloednerveus en wist daardoor gewoon niet in het spel te komen. Het ervaren United speelde daar tactisch goed op in en ontregelde de linies.

Als jij denkt dat United deze finale op 50% uitspeelde, dan snap jet er weing van. Die tactiek vereist 100% concentratie en inzet.

25 mei 2017 om 09:34

Je geniet er wel van zeker? Kan je eindelijk weer met dat cliche van arrogantie op de proppen komen. Wat een onzin, we spraken hoop uit, maar niemand ging er van uit dat United wel even opgerold ging worden. Je moet altijd vertrouwen in je eigen kunnen hebben anders hoef je er niet aan te beginnen.

25 mei 2017 om 09:37

Dan heb je de reacties hier niet goed gelezen. Manchester United werd weggezet als een amateurploeg waar Ajax eventjes op een zomeravondje tegen moest voetballen. United was de betonploeg die niet tegen het dynamische spel van Ajax bestand was omdat ze toch niet zouden doordekken. Volgens mij vergat iedereen dat Daley Blind dat spelletje bij Ajax tot den treure heeft geleerd en net als Ander Herrera precies wist hoe je dat kan ontregelen.

25 mei 2017 om 09:38

Arrogantie dit, arrogantie dat. Hoelang gaat het nog duren tot Voetbalzone hier waarschuwingen voor uit gaat delen? Eet je ondertussen ook gras als je toch de kudde achterna blijft lopen? Er is geen arrogantie geweest, alleen hoop. Wat hadden ze vooraf moeten zeggen dan? Dat het maar gelijk kansloks was. Als je zo begint kan je heel Rotterdam ook als arrogant bestempelen...

25 mei 2017 om 09:40

Praktisch niemand? Man, het stikte hier van de voorspellingen dat Ajax wel met iets van 3-0 zou gaan winnen. Men viel over elkaar heen om als eerste te roepen hoe fantastisch Ajax was en hoe matig United wel niet zou zijn omdat zelfs Fellaini daar in de basis stond. Natuurlijk waren zat mensen realistischer, maar stellen dat praktisch niemand dacht dat Ajax dit wel even zou doen is onjuist.

25 mei 2017 om 09:42

Arrogantie=letterlijk roepen dat je de beste bent, terwijl je dat dus niet bent..

25 mei 2017 om 09:50

@vedetterut

De wedstrijd die jij beschrijft, heeft zich alleen maar in jouw hoofd afgespeeld. Je afkeer van Ajax is overduidelijk zo groot dat je niet in staat bent om een normale objectieve reactie te geven. Dat Ajax verloren heeft niets met arrogantie te maken, maar met onervarenheid. Als je zo zuur bent dat je niet eens in staat bent om die twee begrippen uit elkaar te houden, ben je alleen maar te betreuren.

25 mei 2017 om 09:50

Sammerens, er waren idd mensen, die stelden dat Ajax zou gaan winnen en niet onder de indruk waren van United. Die types lopen er altijd tussen. Maar het meerendeel was realistich. Ajax mistte de ervaring die United volop heeft.

Maar je moet ook even beter lezen wat ik zeg als reactie op verdetterut. Hij stelde dat iedereen wel even dacht dat Ajax United zou gaan oprollen. Dat is wat anders dan de wedstrijd winnen omdat men er een gevoel had, dat Ajax meer kans heeft en een overwinning als voorspelling heeft. Practisch niemand dacht dus dat er sprake zou zijn van even oprollen.

25 mei 2017 om 09:54

En als het gebruikt wordt als pesterig argument is het natuurlijk helemaal niks waard. Ik denk dat gebeurt is wat iedereen had verwacht.

25 mei 2017 om 09:59

Er waren genoeg Ajax supporters die na het kampioenschap van Feyenoord schreeuwde: "Wacht maar tot 24 mei!" Dan noem ik wel arrogantie.

25 mei 2017 om 10:03

@thucan

Je schrijft: "arrogantie=letterlijk roepen dat je de beste bent, terwijl je dat dus niet bent"..

Als je een woord gebruikt, probeer er dan eerst eens achter te komen wat het betekent. Jouw definitie van arrogantie is volslagen onzin.

De definitie van ‘arrogantie is de aanname dat de eigen waarde ver boven die van anderen staat. Een vals gevoel van trots. Onterecht denken dat anderen ondergeschikt zijn aan jou, tegen jou opkijken en naar jouw pijpen moeten dansen. Arrogantie is een masker voor onzekerheid dat zich uit in:

• een gesloten houding
• weinig (open) communicatie
• zullen discussie agressief en oneerlijk spelen
• weten het altijd beter voor anderen
• werken niet of slecht samen met anderen
• geven eigen fouten of zwakheden nooit toe, maar verraden wel die van anderen
• alleen voor eigen gewin gaan, zo nodig ten koste van anderen
• doen aan plagerijen en pesterijen

De definitie van ‘zelfverzekerdheid, zelfzekerheid of zelfvertrouwen is een toestand waarin men (sterk) vertrouwen heeft in het eigen kunnen en doelgericht te werk gaat, door ervaringen uit het verleden. Zelfverzekerdheid is daarnaast een algemeen geloof in een goed vooruitzicht en het lef om oprecht en eerlijk te zijn. Dat uit zich in:

• een open houding
• een duidelijk doel waar ze naartoe werken, en waar iedereen van weet
• kunnen assertief discussiëren
• laten iedereen in hun waarde
• kunnen gemakkelijk samenwerken
• zijn open over eigen fouten en zwakheden
• het helpen van anderen door eigen ervaring en kennis te delen
• een doelgerichte rechtstreekse aanpak zonder aandacht voor banaliteiten (roddels, gebabbel, etc.)

Zelfverzekerdheid bestaat uit assertieve kenmerken, terwijl arrogantie veel agressieve kenmerken heeft.

25 mei 2017 om 10:17

Die schreeuwers heb je er altijd tussen Psvchelseaboy. Ik heb gek genoeg niemand Feyenoorders arrogant horen noemen toen ze zeiden dat ze de schaal wel even gingen ophalen bij Excelsior. Dit is meten met twee maten. Zoals eigenlijk altijd het geval is. Als een supporter vertrouwen en hoop uitspreekt is het prima, doet een Ajacied het veranderd het ineens in arrogantie.

25 mei 2017 om 10:23

Ach jullie roepen altijd arrogant het is eigenlijk best triest dat die onzin nog steeds rond waart.
Maar goed de haat naar Ajax is groter dan de objectiviteit.
Zonde dat iedereen altijd zo negatief en triest wil uiten.

25 mei 2017 om 10:34

Het probleem is dat te veel mensen de concepten ironie en sarcasme niet begrijpen dat. Die horen "wij zijn Ajax, wij zijn de beste" en nemen het letterlijk.

25 mei 2017 om 10:58

Je hebt uiteraard altijd mensen van beide extremen. Uiteraard zijn er ook genoeg realistische mensen geweest, maar het overgrote deel dacht gewoon eventjes dat Ajax Manchester United zomaar ging oprollen, dat kan je niet ontkennen als je de reacties van de afgelopen dagen tot weken las.

Dat je dan meteen om waarschuwingen gaat vragen doet meteen terugdenken aan de NSB Eric. Als je nog een goede reden had zou ik mij er in kunnen voetballen, maar och ik heb wat kritiek op de mensen die er wat makkelijk over dachten. De politie heeft mij ip-adres al opgevraagd hoor. Man Ajax werd nog net niet weggezet als een nieuwe voetbaldystanie die met revolutionair spel iedere ploeg wel even zou laten zien hoe het moet. Dolberg had alleen maar eventjes de winnende hoeven te maken en hij kon weg voor 60 miljoen bla bla bla.

25 mei 2017 om 11:21

Haha ja, ga je het vergelijken met het NSB tijdperk ja? Chic hoor Vedetterut. Het feit dat je je eigen statement bagatelliseert van "de arrogantie van een groot deel van Nederland" naar "de mensen die er wat makkelijk over dachten" geeft al wel aan dat je zelf ook door hebt dat je loopt te overdrijven. Natuurlijk roepen mensen vooraf aan zo'n pot dingen in de trent van "we pakken ze!!", dat is eerder chauvinisme dan arrogantie. Ik kende de statistieken van Mourinho's finales (hij wint ze bijna allemaal met ontregelend voetbal) en was, net als bijna iedereen die ik persoonlijk erover sprak, sceptisch maar hoopvol. Maar ga lekker je eigen waarheden verspreiden joh.

25 mei 2017 om 12:17

Exact. Ik heb me echt kapot geërgerd als manutd watcher over hoe laatdunkend ajacieden deden richting het grote man utd. Calimero gedrag pur sang was het. Getuige filmpje dat door ajax zelf werd gemaakt met teksten als 'we verkopen geen miljard shirtjes, maar we hebben id'. Nou, persoonlijk vind ik sparta meer id hebben ajax waar de arena dikwijls is gevuld met rode stoelen en gloryhunters. Ajax is subtop van europa. Niets meer niets minder. Is dolberg nog steeds 60 mio waard? Je weet wel, speler die onder unal en nobody van hereclas is geëindigd op topscoorderslijst van mickeymouse competitie.

25 mei 2017 om 14:22

Vind ik niet echt een perfecte definitie arrogantie maar dat terzijde.

25 mei 2017 om 14:34

Bekijk de verschillende polls eens terug. Tussen de 60% en 80% dacht dat ajax de EL zou gaan winnen.

25 mei 2017 om 16:08

Vedetterut, je trekt meteen de NSB-kaart? Serieus? Dat is hetzelfde als wanneer sommige mensen bij het minste en geringste 'racisme' roepen.

25 mei 2017 om 10:27

Geniale tactiek???, snel (met geluk scoren) en dan de bus parkeren. Is nou niet echt hogere wiskunde. Om eerlijk te zijn zelfs erg lafjes. Met zo''n budget en dan op die manier spelen. Je zou je eigenlijk moeten schamen.

25 mei 2017 om 11:27

Hoe vaak wordt door analisten niet geschreven dat als een ploeg hoog druk zet, je de lange bal moet hanteren om daar onderuit te komen en het niet voetballend moet proberen op te lossen. Alleen Barca van een paar jaar terug is daar toe in staat. Dan doet Man.Utd. dat is het lafjes en moet je je schamen. Nee, het is beter om je voordeur open te zetten met een briefje dat je niet thuis bent.


Ajax wist, lezend uit de commentaren van spelers e.d. dat Utd. zo speelt en zich aanpast aan de speelstijl van de tegenstander. Je kan ook stellen: waarom heeft Ajax zijn speelstijl niet aangepast. Waarom Utd. niet de bal gunnen, achterover leunen en counteren. Spel wat Utd. niet ligt en niet zou verwachten van Ajax. Hoogmoed, naïviteit, trots, Cruijff, eigenwijs, of geloof in eigen kunnen?
Of er de spelers niet voor hebben, laat ik maar van het laatste uitgaan.
Maar begrijpen doe ik het niet.

26 mei 2017 om 00:32

Het spijt me zeer. Maar ben het echt volledig met je oneens. En dat kan. We verschillen gewoon van mening.

Het geld wat een man u heeft besteed het talent dat op het veld staat. De historie van de club. De spelers die er gespeeld hebben. Nee dergelijk spel zit niet in de cultuur van de club. Scholes,
Gigs ed hebben zich wss gewoon diep geschaamd.

In de competitie spelen ze vaker aanvallend. En dat kan mij zeker bekoren.

Er zou toch niks mooiers in voetbal zijn dan twee teams die attractief en aanvallend voetbal spelen in een Europese finale.

25 mei 2017 om 13:26

Goede tactiek inderdaad van Mourinho om de beker mee naar huis te nemen. Maar echt heel blij zou ik er als man Utd supporter ook niet van worden. Uber saaie wedstrijd

25 mei 2017 om 14:06

Niet blij dat ze een prijs en de cl halen

25 mei 2017 om 15:58

Pff draait niet alleen om prijzen.. tenminste voor mij niet. Man utd speelt al jaren oersaai voetbal. Ik haal meer vreugde uit leuk voetbal. Magoed iedereen is anders i guess

Trots zijn mogen ze zeker, niemand had van te voren voor mogelijk gehouden dat we zo ver zouden komen en persoonlijk heb ik ook eindelijk weer eens met plezier naar Ajax kunnen kijken dit jaar.

Schone zelf komt helaas tekort voor dit niveau, zagen we al een beetje tegen Schalke, werd nog duidelijker tegen Lyon en kwam er gisteren ook niet aan te pas. Maar dat neemt niet weg dat hij een zeer nuttige speler is voor Ajax (vooral in de competitie) en ik heb respect voor hoe hij zich elk jaar weer terug vecht nadat hij op een zijspoor is beland. Daar kunnen veel talenten een voorbeeld aan nemen.

Tja, dit wist je van te voren. Een echte prijzenvechter is Mourinho. Wel grappig dat Mourinho een leerling van, van Gaal is, maar beiden een totaal andere opvatting hebben van tactiek en visie.

25 mei 2017 om 14:07

Hmmm🤔. Weet je het zeker van gaal is normaal aanvallend maar met nerderland speelde hij heel verdedigend.

25 mei 2017 om 14:07

Vorig seizoen trouwens ook

Ik heb niet met Ajax en Schone, maar de weg die Ajax in is geslagen met de filosofie van Cruyff als leidraad is te prijzen. Respect voor de prijzenkast van Mourinho, maar ik heb meer respect voor de mensen die het voetbal een stap vooruit brengen.
De allergrootste worden herinnert om hun bijdrage aan het verfraaien van the beautiful game en niet zo zeer aan hun prijzenkast en zeker niet als bijna alle prijzen zijn behaald met betonvoetbal.

25 mei 2017 om 08:55

Haha beautifull game, je wint er niets mee hoor en worden in het heden ook niet meer herinnerd, United pakt een Europa cup door het fysiek in te gooien en met lange ballen te spelen.

25 mei 2017 om 09:02

ummm Barca?

25 mei 2017 om 09:10

En ajax heeft het begroting van barca om zulk voetbal te spelen en prijzen te winnen?

25 mei 2017 om 10:16

Catenaccio kan ook mooi zijn. Inter en Juve beheersen het technisch-tactische verdedigen altijd heel goed. Porto kon dat in het verleden ook. Dat vind ik wat anders dan puur de fysieke troefkaart die Mourinho bij Manu hanteert en die Chelsea in 2012 ook gebruikte. Dat is toch erg primitief hoewel soms wel succesvol.

25 mei 2017 om 14:09

Porto onder mourihno en inter onder mourihno. Klopt ben ik met je eens. Simeone is een betere voorbeeld van de catenaccio. Mou deed dat vroeger ook altijd goed maar laatste paar jaar is het anders

25 mei 2017 om 16:21

Simeone is geen voorbeeld van Catenaccio! Atleti speelt niet met een libero!

25 mei 2017 om 08:56

Geloof mij dat Mourinho herinnerd zal worden.

25 mei 2017 om 09:12

Dat zal ie zeker, maar ik denk toch eerder om park-the-bus dan om de hoeveelheid prijzen.

25 mei 2017 om 09:13

Maar niet om zijn bijdrage aan het spel en daar heeft Faas het over.

25 mei 2017 om 09:21

Worden jullie nou niet werkelijk doodmoe van jullie zelf? Deze man doet wat hij moet doen om te winnen. Professioneel heet dat. Naïef geklets allemaal hier! En vaak ook gewoon onwaar. Heb nl mourinho meer aanvallend dan verdedigend zien spelen dit seizoen. Iedereen die dit ontkent kijkt niet alles, of liegt!

25 mei 2017 om 09:28

Kan jij jezelf nog wel in de spiegel aankijken? Mourinho afbranden toen hij coach was van Chelsea, maar alles uit de kast trekken om hem te verdedigen nu hij bij Utd zit.

En telkens maar insinueren dat iemand geen leven heeft als ze kritiek hebben op jouw coach of club. Of gewoon zeggen dat iemand liegt als die een andere mening heeft dan jij. Ontwikkel incasseringsvermogen of laat kritiek langs je heen gaan als je er niet tegen kunt.

Gefeliciteerd met de prijs, ik hoop dat je genoten hebt van de manier waarop die gewonnen is. Dat zal vast wel, je kunt moeilijk iets anders beweren. Het is alleen geen stom toeval dat niet-Utd fans vrijwel elke wedstrijd iets op te merken hebben op het spel van Utd, want het is gemiddeld genomen gewoon retesaai.

25 mei 2017 om 09:31

Dante, wordt jij niet moe van jezelf? In iedere topic van Mourinho zeg je hetzelfde, maar wellicht is dat jou opvatting van Manchester United. Mourinho heeft het qua prijzen beter gedaan dan Louis, maar met zo een selectie moet je attractiever kunnen spelen. Dat steekt mij persoonlijk al jaren, al is hij wel erg succesvol met zijn geliefde verdedigende tactiek. Ook in de PL vond ik ManU niet echt aanvallend spelen.

25 mei 2017 om 09:42

Jongens jongens, kom op, laat Dante met rust. Je moet niets negatiefs zeggen over Mourinho, dat vind ie niet leuk. Mourinho doet het geweldig. Jaarsalaris van 12 miljoen, 250+ miljoen uitgegeven in de zomer en we winnin troostprijsjes door in de eigen 16 metergebied te gaan staan en ballen weg te rossen tegen een ploeg van tieners en schoolkinderen. Mourinho heeft het gewoon helemaal voor elkaar en het gaat helemaal geweldig. Degene die hier anders over denken, zijn nep-supporters.

25 mei 2017 om 09:45

Het is dan wel opvallend dat United met het zo verdedigende spel van Mourinho dit seizoen veel meer kansen heeft gehad dan vorig seizoen onder van Gaal. De laatste weken speelt Mourinho inderdaad erg resultaat gericht en verdedigend. Daarvoor viel het het grootste gedeelte van het seizoen gewoon erg mee.

25 mei 2017 om 09:56

300 miljoen plus.. das logisch dat je met Ibra meer kansen krijgt

25 mei 2017 om 10:35

Kun je ook positief schrijven.ben je in je privé ook zo.brutaleenen hebben de halve wereld en de zachtmoedige zullen de hele wereld beerven

25 mei 2017 om 10:41

Ik mourinho afbranden toen hij bij Chelsea zat? Zeker niet ik heb de kritiek en vaak zelfs haat voor hem altijd overdreven gevonden en dat ook uitgesproken. En ik begrijp ook best dat er kritiek is en hij niet bij iedereen populair is. Maar doen alsof hij alleen de bus parkeert is simpelweg onwaar. Dat heeft niets met meningen te maken. Zoals Sammerens ook uitlegt. Ook bij zijn andere clubs was het incidenteel en niet structureel. Iig bij chelsea en vooral real.

25 mei 2017 om 10:43

Positief schrijven? En dat terwijl elk United of mourinho topic helemaal volstaat met niets dan negativiteit .. Maar ik moet niet negatief doen .. Ok xD

25 mei 2017 om 10:47

@bahaboy Slaat nergens op wat je zegt. Ik heb helemaal geen moeite met wat kritiek op die man en vind ook niet dat hij het geweldig doet. Er zit echter ook nog iets tussen dat en de bakken stront die hij dagelijks over zich heen krijgt hier.

25 mei 2017 om 10:47

Van wie moet je attractiever spelen? Dat is hoe wij in Nederland denken en zelf zie ik dat ook het liefst omdat wij zo zijn opgevoed. Hoeveel prijzen heeft het ons opgeleverd de laatste 20 jaar? Als Ajax wist hoe united ging spelen waarom zet je dan Schone op Fellaini, dat is toch een tactische blunder van Bosz. Het was gewoon pijnlijk om naar te kijken hoe makkelijk Fellaini ieder duel won. Het is een beetje zoals tegen je kleine neefje voetballen.

25 mei 2017 om 11:12

Ik weet niet naar welke "bakken stront" je refereert, maar ik zie hier dagelijks alleen United supporters die klaar zijn met het wanbeleid van Woodward dat perfect in beeld wordt gebracht door het steeds verder aftakelende spel (en op den duur wellicht ook resultaten) van het team dat op het veld staat. Dat is gewoon 100 procent volledig terechte kritiek die Mourinho krijgt als je kijkt naar het eindresultaat van zijn plannen en de middelen die hij tot zijn beschikking heeft gekregen om deze plannen uit te voeren. Overigens zeg je dat je geen moeite hebt met kritiek op Mourinho, maar het valt me wel op (en daar erger ik me echt mateloos aan) dat je iedereen die iets negatiefs zegt over de beste man altijd direct op persoonlijke wijze moet afdoen door hun toewijding aan de club in twijfel te trekken. Ik heb ze allemaal gehoord van "je kijkt geen wedstrijden van United" tot "je bent een nep-supporter" en van "Mourinho-hater" tot "scorebordjournalist". Als je Mourinho kunt verdedigen met solide argumenten, luister ik heel graag naar je en mag je wat mij betreft zeggen wat je wilt, maar mensen persoonlijk gaan aanvallen omdat ze je idool volledig terecht bekritiseren is gewoon ontzettend kinderachtig.

25 mei 2017 om 11:21

Je hoort misschien alleen wat je wilt horen. Denk dat daar het probleem ligt. Want als je na al mijn berichten nog steeds denkt dat deze man mijn idool is, dan is er iig iets mis met de communicatie tussen ons. En ik legde het uit. Er is namelijk vaker aanvallend dan verdedigend gespeeld dit seizoen. Daarom kan ik niet tot andere conclusies komen wanneer mensen stug blijven doen alsof mourinho alleen maar de bus parkeert.

25 mei 2017 om 14:12

Bahaboy volgend seizoen word je ook wel mourihno fan. Dan heeft hij zijn spelers die hij wilt en dan ziet zelfs de parkeer de bus er mooi uit. Zoals dat nu is bij simeone.

25 mei 2017 om 14:12

Todat het derde seizoen dan ga je hem haten haha

25 mei 2017 om 16:59

Nee, ik denk niet dat er iets mis is met de communicatie tussen ons. Ik kan simpelweg geen andere reden bedenken waarom iemand een coach met zo'n negatieve reputatie zo intensief zou verdedigen als er niet iets van een klein beetje sympathie bij zou zitten. Dat lijkt me gewoon een hele logische aanname. Het feit dat het overgrote deel van de volgers van United (zowel supporters als niet-supporters) ziet dat het spel gewoon heel erg armoedig is, is wellicht ook een teken dat de weinige mensen die daar anders over denken misschien een beetje bevooroordeeld zijn. Of wellicht zien ze in de waan van hun optimisme de dingen wat positiever in dan ze daadwerkelijk zijn. Dat is ook helemaal niet zo raar, want als je als trainer 3 prijzen pakt in je eerste seizoen heb je het gewoon prima gedaan en mag je lovend zijn over de prestaties. Wanneer je echter geheel objectief kijkt naar een specifiek onderdeel van het trainerschap, namelijk het spel, kun je daar over het algemeen (met uitzondering van een handvol wedstrijden) weinig positiefs over zeggen, tenzij je echt een extreem lage verwachtingspatroon hebt. Maar dan ben je bij United waarschijnlijk aan het verkeerde adres, en moet je een Middlesbrough of Reading gaan supporten.

25 mei 2017 om 16:59

Haha, corleonevito, grapjas! Fan van Mourinho, zegt ie...

25 mei 2017 om 18:12

"iets van een klein beetje sympathie" en "idool" zijn nogal verschillende dingen. Ik geef alleen aan dat ik de kritiek overdreven vind.

Ook vind ik het eerder een handvol, of anderhalve handvol wedstrijden waar ik het spel erg verdedigend vond, ipv een handvol wedstrijden waar het aanvallend was. Voor mn gevoel zit dat dichter tegen de realiteit aan.

Dat het allemaal beter moet kan en zal niemand ontkennen. Hopelijk gebeurt dat volgend seizoen meer en hebben we beide meer plezier aan de club die we graag zien winnen! In ieder geval is dit een erg positief en noodzakelijk resultaat voor ze! Gefeliciteerd daarmee!

25 mei 2017 om 09:59

Nou over 20 jaar weet iedereen nog dat United die beker heeft en niet meer dat Ajax zo geweldig speelde tegen Schalke en Lyon. Dat prijzenpakken voetbal van Mourinho gaat de boeken in hoe jammer het ook is tot dat anti voetbal altijd succes blijft hebben.

25 mei 2017 om 10:56

Onzin Sebasje. De finales van het WK van 1974 en 1978 zijn ook niet vergeten. Oranje won toen ook niks. Ajax' seizoen zou ons weer hoop kunnen geven.

Ik vind het bizar dat Mourinho zoveel geld moet uitgeven om dit type voetbal te spelen. Kan je je voorstellen dat ze straks James en Griezmann erbij hebben en dan nog steeds dit type afbraakvoetbal moeten spelen? Met de spelers die ze hebben zouden qua niveau en speelwijze moeten aanhaken met teams als Barca, RM en Bayern.

Griekenland won in 2004 het EK op een manier wat volkomen logisch was gezien het spelersmateriaal. Maar je zou zeggen dat Mourinho met zijn spelers wel iets meer moet kunnen dan alle ballen pompen op Fellaini 90 minuten lang.

25 mei 2017 om 08:56

Hou je mond als je geen United kijkt, hebben helemaal niet het hele jaar zo gespeeld maar grote delen aantrekkelijk voetbal, maar dat zonder resultaat. Kansen missen en veel gelijke spelen waardoor deze finale miet-win was zonder Bailly, Rojo, Shaw, Zlatan, daardoor was dit de beste tactiek om deze wedstrijd te wunnen.

25 mei 2017 om 09:09

Nou ik heb genoeg Man U gezien het was slaapwekkend.

25 mei 2017 om 09:14

Rojo en Shaw hadden als ze fit waren ook niet gespeeld. Ik denk ook dat Utd 'blij' moest zijn dat Zlatan niet mee kon doen, ze speelden de laatste tijd beter zonder hem dan met hem. Enige die je echt mistte was Bailly en die was makkelijk op te vangen aangezien je met Dolberg ook geen topper tegenover je hebt, die is makkelijk uit te schakelen zo bleek gisteren wel.

25 mei 2017 om 09:23

Rojo en Bailly is het centrum dat mourinho doorgaans kiest als iedereen fit is.

25 mei 2017 om 09:56

Ik snap mensen als u niet. Ik rekende gisteren heel erg op anti-voetbal maar het was gewoon een goede, verdedigende maar toch dynamische wedstrijd van ManU kant. Ze zouden ook niet voor niets eerder de 3-0 hebben gemaakt dan wij de 2-1.. het was gewoon door en door beschamend wat Ajax toonde gisteren.

25 mei 2017 om 09:47

Die lange ballen op Fellaini heeft 90 minuten lang effect gehad, waarom zou je dat als team dan wat meer moeten laten zien als Ajax daar geen antwoord op kon geven ? Mourinho legde op een doodsimpele manier de zwakte van Ajax blood. Ik vind het eerdere opmerkelijk dat Bosz 90 minuten lang zo bleef spelen. Ajax had 3 uur kunnen door voetballen en dan hadden ze nog niet gescoord.

Ach joh, United was gewoon een heel stuk beter dan Ajax. Nier per sé qua spel, maar United stond zo goed georganiseerd dat zij niet eens moeite hoefde te doen. Ajax kon niet, United hoefde niet. United parkeerde zeker geen bus, het stond gewoon heel goed waardoor Ajax niks in te brengen had.


Overigens speelde Fellaini prima gister. Beter dan wie dan ook op zowel het Ajax middenveld als het middenveld van United. Dit niet alleen fysiek, maar controleerde de bal goed en had goed overzicht.

Deze nederlaag is typisch Nederlands. Man U paste zich gisteren aan tegen Ajax. Bosz had ook met een tactische wijziging moeten komen. Schone en duels dat gaat niet samen. Veltman was ook zwak, zeker bij de 0-2

25 mei 2017 om 08:55

Dat gevoel had ik ook, heb in de jaren 90 en jaren 0 een hele hoop Nederlandse teams zien stranden op deze manier. De laatste jaren leek er meer realiteit ingeslopen te zijn, maar gisteren was het weer als vanouds. En dan wordt het meteen vreselijk om naar te kijken, je hoopt dat Ajax het over een andere boeg kan gooien, maar je ziet ze eigenlijk 90 minuten trekken aan een dood paard. En Manchester United groeit met elke vastgelopen aanval van Ajax.

Ik begrijp wel dat Bosz koos voor Schøne, maar af en toe moet je een concessie maken voor het team. Ik vond dat hij Europees weer een van de minste was, Van Beek had ik veel logischer gevonden. Veltman vond ik een van de beste gisteren, al zal ik dat nooit een betrouwbare kracht zal vinden. Bij de 2-0 zag het er weer niet goed uit, maar de rest deed het echt veel slechter. En waarschijnlijk had het niet veel uitgemaakt, maar ik had een frisse Kluivert graag eventjes gezien. Ondanks alles is het seizoen zonder prijzen voor mij geslaagd, ik heb zodanige potentie gezien en op het puntje van me stoel gezeten. Trotsheid overheerst..🙌🏾💪🏾

Puntje over Schone nog. Schone was gister niet goed, zoals heel Ajax. Maar ik begrijp de kritiek niet helemaal op hem. Als je de wedstrijd goed bekeek, was hij de enige die nog van een soort connectie tussen de verdediging en het middenveld zorgde (was wel langzaam, maar toch). V.d Beek heeft nou ook niet echt veel klaargestoomd in de minuten dat hij speelde.

Als je wilt voetballen moet je sneller passen en bewegen ipv als een postbode de bal wandelend komen brengen. Tegen Willem II of Groningen kan het nog, maar op Europees topniveau moet het veel sneller.

25 mei 2017 om 10:19

Door de verkramping ligt het baltempo dat Ajax nodig heeft voor haar speltype in finales altijd lager. Daarom spelen ze ook altijd matige finales.

In een finale gaat het niet om hoe 'mooi' je voetbalt, het gaat om winnen. Ik win liever de europa league met heel lelijk voetbal in de finale dan dat ik mooi voetbal speel en toch onderuit ga in de finale.

25 mei 2017 om 11:11

@ramesterio

Je schrijft: "ik win liever de europa league met heel lelijk voetbal in de finale dan dat ik mooi voetbal speel en toch onderuit ga in de finale".

Er is altijd wel een alibi om de schoonheid van het spel ondergeschikt te maken aan het resultaat. Dat doen de meeste clubs al en daarvan is de kijker vaak de dupe, terwijl ze zich krom betalen voor een seizoenskaart. Ajax en Barcelona willen daarin onderscheidend zijn. Daardoor lopen ze wel eens een zeperd op en grijpen wel eens naast een prijs, maar dat is altijd nog minder erg dan je eigen identiteit te verloochenen. Veel clubs zijn inwisselbaar en hebben geen eigen identiteit, waardoor ze zonder gene op het resultaat kunnen spelen. Dat heeft Manu gisteren een prijs opgeleverd, maar als ik me nauwelijks voorstellen dat de supporters die het Manu van Ferguson hebben meegemaakt, blij of trots zullen zijn op wat Mourinho hen heeft voorgeschoteld.

25 mei 2017 om 12:15

En toch kan ik me niet voorstellen dat je nou met erg veel plezier naar United kijkt dit seizoen. Weliswaar 3 prijsjes, maar ook een 6e plek in de competitie. Dan win ik toch liever 1 grotere prijs met mooi voetbal hoor. Hoe kun je nou trots zijn op je club als het met zo'n historie van spelers dit soort voetbal gaat spelen en zo'n coach hebt.

@ Ronzie

De beste wedstrijd van Ajax, dit seizoen was die tegen Schalke thuis. Toen stond Schone op zijn beste plek!
Door hem op te stellen, wordt het middenveld zo zwak, dat je niet meer aan voetballen toe komt. Dat kan internationaal niet, maar de meeste wedstrijden in de competitie ook niet.
Younes en Traore kunnen er vaak ook niet veel van. Ook gisteren weer niet.
Kun je zeggen dat ze hun niveau niet halen, maar ik denk dit dit hun top is.
Overigens is dat niet hun fout, dat je er aan vasthoudt, is het meest kwalijk!

Hahaha die lasse, united gaat voor resultaat en dat telt en niey wie het mooiste voetbal speelt. Helaas ajax maar United was gewoon beter wonden likken en opnieuw beginnen

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Dit kan door mooi voetbal of defensief voetbal. Ik kan van beide genieten op hun eigen manier. Het is niet zo dat voetbal alleen tikkie takka doorbewegen is. Kopduel winnen, bijsluiten, druk zetten op het juiste moment en toeslaan als het moment daar is, dat is ook gewoon een tactiek waar je, als je er tactisch naar gaat kijken, gewoon van kunt genieten.

Zoals ik al zei, in Nederland maakt bij ons een halve zwaluw twintig zomers. Ajax speelde geweldig tegen Schalke en Lyon thuis, maar matig tegen Schalke uit en ook delen van de wedstrijd matig tegen Lyon uit. Is ook helemaal niet erg, United had ook moeite met Rostov, Anderlecht en Celta. Echter werd hier in Nederland wel gedaan alsof Ajax ineens een elftal had waar Barcelona jaloers op is. De Mos vond dat Ajax de CL kon winnen, Spaan zag hele grote kansen voor Ajax omdat Mourinho eigenlijk een onbenul was en van Halst noemde Ajax de favoriet.

Nou, ik zou zeggen: In Nederland staan we weer met beide beentjes op de grond. Het is heel knap wat Bosz gepresteerd heeft. Maar als die kans van Schalke in 93' erin was gegaan, had niemand zich iets van dit Ajax herinnerd.

25 mei 2017 om 10:45

@maestrotactico

Je schrijft: "er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Dit kan door mooi voetbal of defensief voetbal. Ik kan van beide genieten op hun eigen manier. Het is niet zo dat voetbal alleen tikkie takka doorbewegen is. Kopduel winnen, bijsluiten, druk zetten op het juiste moment en toeslaan als het moment daar is, dat is ook gewoon een tactiek waar je, als je er tactisch naar gaat kijken, gewoon van kunt genieten".

Als je werkelijk meent wat je zegt, heb je de verkeerde sport gekozen. Wat je beschrijft heeft vooral met schaken te maken en weinig met voetbal. Voetbal is een volkssport en ik kan me niet voorstellen dat er veel voetballiefhebbers zijn die het met je eens zijn. Het is niet erg dat je beroemde voetbalmensen citeert, maar doe dat dan wel op een correcte manier en ruk de uitspraken van mensen niet uit zijn verband. De Mos heeft gezegd dat Ajax op termijn de CL kon winnen. Dat is een wezenlijk verschil met wat jij zegt en bovendien is een dergelijke uitspraak natuurlijk helemaal niet zo raar als jij wil doen voorkomen als je in ogenschouw neemt dat de spelers terwijl hun carriere net is begonnen, al zo goed zijn dat ze het tot de finale van de EL weten te schoppen. Natuurlijk gaat Ajax de CL niet winnen, maar dat is niet omdat de spelers daar niet toe in staat zouden zijn, maar omdat Ajax niet de middelen heeft om de spelersgroep daarvoor lang genoeg bij elkaar te houden. En waarom zou Van Halst Ajax niet als favoriet mogen noemen? Er waren ook genoeg analisten die de kansen van Ajax van tevoren minder positief inschatten, het is maar net hoe je erin staat en welke argumenten je daarvoor kan aandragen.

Uit je bijdrage blijkt dat je kennelijk moeite hebt met mensen voor wie het glas meestal half vol is. Het lijkt mij niet meer normaal dat je als voetballand en voetbalclub opgetogen bent als je na zoveel magere jaren eindelijk weer eens in de eindstrijd van een Europees toernooi staat. Net zoals dat het geval is als je club zich na 18 jaar eindelijk weer eens tot landskampioen weet te tronen. Het lijkt me volstrekt normaal dat je die eindstrijd met optimisme tegemoet treedt, want door je tegenstander met open vizier tegemoet te treden, maak je natuurlijk meer kans op de zege dan wanneer je me een volle broek het veld in gaat. Ik kan jouw negativisme dan ook maar moeilijk plaatsen. Ajax heeft het door een gebrek aan ervaring dan wel moeten afleggen tegen de lepe strateeg Mourinho, maar dat doet niets af aan de geweldige prestatie die het team heeft geleverd, ook al probeer jij die met de nederlaag als wapen nog zo te bagatelliseren. Als de selectie redelijk in tact blijft, staat het team als een huis als het nieuwe seizoen begint en kan een nieuw Europese campagne derhalve met vertrouwen tegemoet zien. Als ze jouw somberheid zouden delen, hoefden de spelers daar niet eens aan te beginnen.

25 mei 2017 om 11:45

Ik citeer niemand amigo. Ik zeg gewoon hoe ik ernaar kijk. Ik heb helemaal geen verkeerde sport gekozen. Dat jij vervolgens met 14 pagina's aan onzin komt, zegt niks over de manier waarop iemand wel of niet naar voetbal mag kijken.
Maar als jij denkt: "Alles lekker voor de lol en gooi tactieken maar overboord!" Dan zijn het mensen zoals jij die ervoor zorgen dat wij nu onder Senegal staan.

Schone voetbalt graag (op zijn tempo). Het is te prijzen en als het kan ziet het spel er prachtig uit. Maar finales vragen meer. Ajax is daar gisteren helaas tactisch in afgetroefd; Bosz had alleen een Plan A, net als Frank de Boer dat werd verweten. Ik vind Schone een leuke voetballer om te zien, maar eigenlijk had hij geen rol in deze wedstrijd. Of Ajax had het, net als Feyenoord met Van Hooijdonk destijds enigszins deed, moeten gooien op vrije trappen. Dan had je Schone als wapen kunnen inzetten. Ik kan mij echter maar een vrije trap herinneren, van Ziyech, en die verdween zonder dreiging in de blauwe muur. Ik denk dat bijna elke Nederlander op een andere wedstrijd had gehoopt gisteren, waarin Ajax wel zijn niveau wist te bereiken. Hoe dan ook een verrijkende ervaring voor deze jonge en talentvolle selectie. Dit pakt niemand ze nog af. Benieuwd welke elf Ajax na de zomer in het veld kan sturen en welke mutaties de selectie dus ondergaat. Verwacht en hoop dat Dolberg en Sanchez blijven. Traore denk ik niet terug te zien en ik weet niet of dat al dan niet jammer is. Klaassen zal zeker kijken naar een vervolgstap. De Ligt en Van de Beek mogen hopelijk uitzien naar vaste basisplaatsen komend seizoen. Transferzomers, altijd spannend!

Onana
Tete
Sanchez
De Ligt
Viergever
aankoop
Van de Beek
Ziyech
Kluivert/Ner
Dolberg
Youness

Bosz is iets te naief. Hij zal echt een 2e speelwijze moeten ontwikkelen voor de uitduels en finales, mocht hij die ooit nog spelen met ajax.
Het is dat United niet een speler als Ziyech heeft lopen, anders was de nederlaag nog veel groter geweest. Ik vind dat trouwens nog mooier om naar te kijken. Ploegen die jou de bal expres gunnen, verdedigend gewoon goed staan (goed verdedigen is een onderdeel van goed voetbal) en binnen een paar seconden en met maar 3 balcontacten scoren uit een counter. Schitterend om te zien. Ziyech zou perfect in zon systeem passen. Veel mooier om te zien dan dat druk zetten waardoor je er zelf voor zorgt dat er 20 man komen te staan in een kleine ruimte. Dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Dat pakt alleen goed uit als jouw spelers stuk voor stuk individueel beter en sneller zijn. Gisteren had Bosz een andere tactiek moeten gebruiken. United laten komen en dan Ziyech met name benutten om de lopende mensen in de ruimte aan te spelen. Tegen Lyon thuis kreeg ajax pas zijn goede spel nadat Lyon onterecht op achterstand was gekomen en ruimte ging weggeven. Dan is ajax op zijn sterkst. Younes, Dolberg, Traoré en Ziyech kunnen juist in een countersysteem dodelijk zijn.
Tip voor Peter Bosz.

'dat wisten we', en toch typisch Hollands in het mes lopen... echt ook typisch Hollands (misschien vooral des Ajax) om te zeggen dat je liever met mooi voetbal wilt winnen dan zoals Man Utd, dat is echt een opmerking voor iemand die niet tegen zijn verlies kan.

25 mei 2017 om 10:02

Met mooi voetbal winnen is geweldig. Gisteren is het Ajax niet gelukt mooi te spelen. En al helemaal niet om te winnen. Dan moet me concluderen dat je niet zo goed bent als je dacht of dat MU beter is.

Helemaal mee eens. Het ooit "oh zo grote United" bakt er letterlijk niks meer van. Na 15 minuten was Pogba al gedegradeerd tot centrale verdediger. Pogba scoort een gelukkige goal en de 2e wordr gemaakt door een speler die eerder nog met een gestrekt been in kwam vliegen op de enkel van Veltman. Mourinho is geen verrijking meer voor de voetbalwereld, Mourinho maakt het voetbal en het ooit zo mooie United meer en meer kapot. Maar nu zullen we hem niet horen over dat Ajax eigenlijk niet in de finale zou mogen staan.

Wees er maar trots op, de wereld schaamt zich voor het getoonde voetbal, en dat zegt meer over United dan Ajax...

25 mei 2017 om 10:10

Hou eens even op man. Manu mistte een hoop sleutelspelers (zlatan, Bailly, Rojo) en is alsnog geen moment in de problemen gekomen. Als je als Ajax in de knock out-fase elke wedstrijd buiten de eigen Arena met minimaal twee goals verschil verliest, dan verdien je het natuurlijk absoluut niet om de Uefa Cup te pakken. En dan kan het spel (in thuiswedstrijden) leuk zijn geweest, maar je moet ook over andere kwaliteiten beschikken tegenwoordig. Ik heb dan liever een titel met realistisch voetbal dan een tweede plek met fraai spel.

25 mei 2017 om 11:31

Er is éã©n uitwedstrijd met twee doelpunten verschil verloren, dus je argument is bij voorbaat al onzin. Er schuilt een hoop frustratie in je post Aad. Ik ben gewoon trots op die gasten dat ze het zo ver gebracht hebben met attractief voetbal in minimaal 10 van de 15 EL potten, terwijl dat vooraf altijd als naã¯ef voetbal bestempeld werd. Als je het over de langere termijn bekijkt is een finaleplek gewoon een topprestatie.

Edit: overigens waar haal je het vandaan dat Ajax het bij voorbaat al niet 'verdient'. Echt een zielige opmerking zo tussen neus en lippen door. Volgens mij geldt al jaren dat je over twee wedstrijden de beste moet zijn en dan doorgaat.

26 mei 2017 om 22:20

Nee, Ajax verdient het inderdaad niet. Een club waarvan heel de wereld sprak over de manier van voetballen. Het leuke frivole voetbal. Nee, die club verdiende het inderdaad niet. Liever 10 a 15 wedstrijden naar een slaapverwekkend saai, verdedigend United zitten kijken. Overigens staat dat nog los van de Europa League. Vroeger (lees: een jaar 5-6 geleden) zette ik nog met smart een wedstrijd van United op. Tegenwoordig schrik ik er al niet meer van als ze weer eens verloren hebben van Sunderland, West Ham, ga nog maar even door.

Nee, Ajax was zeker niet best. En op basis van de wedstrijd verdiende Ajax het misschien ook niet. Maar om dan uitgerekend in de finale te verliezen door een club die welgeteld 4 keer heeft aangevallen, 1 van richting veranderd doelpunt, en 1 doelpunt door iemand die een uur eerder nog met gestrekt been op een enkel in kwam vliegen is ook wel erg triest.

Het zal mijn favoriete club ook nooit worden maar ze speelde gewoon heel slim, wonnen bijna elk duel en zijn de terechte winnaar. Ze lieten Ajax niet in hun spel komen en dat is ook een verdienste.

25 mei 2017 om 10:03

Zoals ze nu spelen krijg ik er ook steeds minder mee. Onder ferguson met rooney, tevez en ronaldo was het echt goed voetbal wat ze lieten zien.

25 mei 2017 om 10:22

Het was in de toptijd van Scholes en Giggs goed. Maar ook toen waren ze in die finale tegen Bayern erg lucky.

25 mei 2017 om 14:44

Teams van ferguson hadden er ongeveer patent op om in blessuretijd nog te scoren. Weet niet zeker of het dan nog echt lucky is. Maar unlucky was het idd niet xD

Agh schone en als je hem zelf met spuuglelijk voetbal had gewonnen stond je nou nog met een biertje in je hand. Titels dat onthouden mensen niet hoe ze gewonnen zijn.

25 mei 2017 om 10:30

Ach, die titels onthouden we een paar weken en dan staan ze ook weer in het museum. Dat is een beker, daar is verder niet veel aan. Terwijl ik die thuiswedstrijd tegen Lyon niet snel meer zal vergeten.

Als supporter kijk je toch om mooi voetbal te zien, niet zozeer om een schaal of een beker. Dat zou slechts een bevestiging van het mooie spel moeten zijn.

Ik ken niemand die een half uur naar zo'n beker gaat zitten staren, terwijl er genoeg een half uurtje kijken naar de mooiste goals van Dennis Bergkamp.

Het leek idd nergens op wat United deed, en die twee goals zijn daar het resultaat van. Gewoon hopen op het beste, en gisteravond was dat hen gegund. Een finale die echt niet de geschiedenisboeken zal halen, simpelweg ook omdat Ajax niet sterk genoeg was.

Ik kan mij niet heugen dat ik ooit wat in slaap ben gedommeld bij een finale..nou gister was het zo ver hoor.
laatste 20min heb ik gewoon gemist. Ik werd wakker toen het al was afgelopen en wist eigenlijk ald at Ajax het dus niet had gewonnen anders was ik vast wel wakker geschrokken door kabaal haha.

De grap is ... juist omdat Ajax al weet hoe MAN U speelt zou je meer verwachten.
Dan kan je wel lopen miepen dat je wilde voetballen en dat hun t niet deden ofzo maar ze winnen toch wel simpel.
Wat ook weer komt omdat man U ook wel weet hoe Ajax speelt.
Kortom.. Man U heeft ajax gewoon kunnen bestrijden en andersom niet.
Feit dat Ajax altijd wel scoort en nu niet zegt genoeg. Wat er ook natuurlijk duidelijk miste is.. ja ze willen zo mooi spelen..maar heb dan ook een plan B voor dit soort dingen joh.
Is wel super datje zo de finale haalt maar denkende dat het ook dan gaat lukken is wat erg naief.

Anyhow, alsnog mogen de ajaxieden trots zijn hoor. En wat Man U betreft.. haha die gaan in CL weer snel eruit let maar op.
Is nogsteeds helemaal niks met ze zelfs niet met Mou aan het roer.
Ze hebben nog jaren te gaan voor ze ook maar in de buurt van een Juventus ofzo komen.

Maar Man U had deze cup gezien het spel wel verdiend. Ze kwamen geen moment in gevaar , en ervaring was lijkt me ook een duidelijke factor.. Jammer...maar goede poging ajax!

Bij AJAX was zichtbaar hoe beperkt sommige spelers zijn en daardoor onzichtbaar worden. Wie heeft iets goeds gezien van bijv. Younes. Dat had niets met MU te maken. Onbegrijpelijk dat hij niet werd gewissels.

25 mei 2017 om 10:31

Bosz kon er wel 8 of 9 wisselen. Dolberg was het meest onzichtbaar, Schone had veel balverlies en kan geen 90 minuten spelen. Dus dat waren al logische wissels.

Ach ja, zo is Mourinho nou eenmaal. Het enige jammere is dat een mooie club als Manchester United met die man in zee is gegaan.

25 mei 2017 om 10:24

Verdedigen kan best mooi zijn maar dan denk ik meer aan traditionele teams als Juve, Inter, Porto en misschien Atletico die dit op een technisch-tactische manier doen. Chelsea en Manu doen het vooral op fysiek en dat vind ik een stuk minder.

Wat een zeikerd is dit. Elke keer als Ajax een prijs ontloopt dan heeft hij wel weer wat te zeuren. Accepteer verlies eens als een man en kijk naar jezelf.

Het is jammer dat Ajax heeft verloren maar ik werd een beetje moe van al die "kenners" die riepen dat ze wel even zouden gaan winnen van dit United. Tactisch heeft United Ajax op alle fronten gewoon overklast. Daar moet je eerlijk in zijn denk ik.

Daarnaast vond ik het ook grappig om te zien dat Peter Bosz zo werd opgehemeld omdat hij zoveel op Cruijff lijkt in zijn filosofie ten aanzien van het voetbal. Bruinslot mocht alleen de zwakke kanten van United belichten in zijn analyse en dat zou precies aansluiten bij hoe Cruijff dat altijd deed. Volgens mij heeft Mourihno precies het omgekeerde gedaan en daar op ingespeeld.

Het resultaat is bekend...

Hoe ouder je word hoe effectiever Je met energie om gaat.Ik ben zelf MU fan en ik vond het wijs hoe ze spelen.verdedigend kost minder energie en de bal ver weg schoppen schild dat de je verdediging uitput.

Als een fout word gemaakt bij een opbouw gaat de aanval van de tegenstander korter naar je eigen doel.

Ik vind het een domme op merkinbreuk van de bus maken.

Ik zelf ben 51 jaar en draai ook op mijn werk 150% doorwijs om te gaan net energie en krijg alleen maar commetaar van domme collega's.

Maar toch maar 2 banen hebben dan nog tijd aan je gezin tijd kunnen geven.niet moe zijn e dan nog mijn hobby's en vrienden bij kunnen houden.

Aanvallend voetbal is niet altijd de beste aanval.je moet met een voetbalteam doen voetballen die je hebt en daar heb je wijsheid voor nodig maar daar krijgt men wel domme opmerkingen over.

Er waren echt belangrijke spelers uitgeschakeld en MU deed om te winnen....was niet saai en/of de bus parkeren. Maar het was gewoon weg voetballen met wijsheid

Saaiste finale die ik heb mogen meemaken. Saaier dan de CL finale in 2003, en dat zegt wat. Ongelofelijk. Wat hoop ik dat Jose met zijn ploegje in een groep met Bayern en Monaco komt o.i.d.

25 mei 2017 om 14:41

Was dat die italiaanse finale? Die vond ik heel veel saaier eigenlijk. Bovendien vond ik het gisteren eerder saai door het enorme kwaliteitsverschil. Ajax heeft helemaal niets laten zien. En daar krijgt mourinho de schuld van! "ja maar ze verdedigden zo goed"

Ik hoop toch,dat niet iedereen bij Ajax denkt,dat ze nu structureel bij de top van Europa zitten.ze moeten eerst maar eens de tegenstanders bekijken in de Europese campagne. Realistisch blijven is een groot goed.

25 mei 2017 om 11:08

Dit dus, kleurloze middenmotor uit Duitsland, kampioen Denemarken, 1ste/2de Poolse ploeg, nummer vier uit Frankrijk (eerste wedstrijd zonder Lacazzette), natuurlijk was het knap dat ze verder kwamen, maar we moeten ook weer niet doen alsof er een Dortmund of een Tottenham bij zat.

Die goedpraterij vanuit het Ajax kamp is echt stuitend. 'wij spelen mooi voetbal', 'wij hoeven geen 300 miljoen uit te geven'. Ondertussen sta je met lege handen.

De speelstijl van Mourinho is bekend. Dit deed hij ook met Inter en met Real. Had een manier bedacht om dit te verslaan.

Feit blijft dat Ajax machteloos was en veel spelers ver onder hun kunnen speelden. Bij zelfreflectie begint de wetenschap.

25 mei 2017 om 11:06

Nee, het is Ajax he dus de rest moet ook lekker open spelen anders is het niet 'voetbal'. Andere spelopvattingen worden niet geaccepteerd of weggezet als minderwaardig, terwijl goed verdedigen ook een kunstvorm is.

Ik snap het jankebalken niet zo, Man U heeft gewoon gevoetbald zoals zij graag voetballen en Ajax zoals hun graag voetballen. Zeggen dat de tegenstander niet kwam om te voetballen omdat ze een andere definitie van voetbal hanteren komt heel zwak over, maar zwakke uitingen over tegenstanders ben ik nu wel gewend van Schone.

Overigens gefeliciteerd met het bereiken van de finale, jammer voor jullie dat er niet meer inzat, maar als we daadwerkelijk kijken naar de route die Ajax gehad heeft waren dat niet echt tests, alleen Lyon kan je misschien in de categorie test plaatsen.

Voor de rest was het de kampioen van Denemarken, een middenmotor uit Duitsland een stugge Poolse (2de of 1ste) ploeg en de poule was ook niet verdraaid lastig. Dan kom je uit tegen Man U een subtopploeg in Engeland met als manager Mourinho die maar een doel heeft en dat is winnen en dan blijken je tekortkomingen. Je kan niet zomaar een fysiek sterkere ploeg kapot spelen zoals dat in de Eredivisie wel kan en daar is Bosz de boot ingegaan, je wist al twee weken van te voren hoe Man U ging spelen en toch maak je niet een paar aanpassingen in het heilige speelplan, ja dan gebeurd er dit en ben je vrij kansloos (op een ongelukkige manier vielen wel die goals).

Schone is een slechte verliezer. In de aanloop naar het kampioenschap van Feyenoord was hij ook met veel bravoure aanwezig in de media. Hij blies wel erg hoog van de toren om te stellen dat Ajax nog wel even kampioen werd en waarschijnlijk ook de EL wel zou winnen. Hou toch op met in een slachtoffer rol te gaan zitten. Wat Schone doet en deed deden vele mede supporters, en nu maar op de blaren zitten dan. Hoogmoed komt voor de val.

Als er een voetballer is die hier niet tegen kan is t. L Schone

Het gaat om winnen al maak je lelijke goals het is de finale, geschiedenis.

Ik vind t heel jammer Schone die steeds de bal wilt brengen en dan balverlies lijdt.

Ga toch weg man. Voetballen. Jij hebt 2 x de bal gehad. Net als je team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren