Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De wissel van Dolberg was hét voorbeeld van de submissie van Ajax’

Laatste update:

Het had de bekroning op het seizoen moeten worden, maar de avond van Ajax mondde woensdag uit in een bittere teleurstelling. De nummer twee van de Eredivisie verloor met 0-2 van Manchester United en op die nederlaag viel weinig af te dingen, zo is ook de stemming in de internationale media.

BILD schrijft dat de formatie van Man United vanaf het eerste moment de betere ploeg was en dat Ajax ‘veel respect had voor de favoriet’. Kicker voegde daaraan toe dat Ajax ‘nerveus’ was en eigenlijk geen moment goed in de wedstrijd is gekomen. “De Nederlanders hadden wel veel balbezit, maar Man United oogde defensief erg zeker en gaf weinig weg. Daarnaast was Man United scherper en beter in de onderlinge duels.”

FootMercato wees Paul Pogba aan als de man van de wedstrijd; de middenvelder nam het openingsdoelpunt voor zijn rekening. “Matthijs de Ligt zei voor de wedstrijd dat hij een zak geld nog nooit een doelpunt had zien maken. Deze keer heeft hij dat dus wel gezien… grote wedstrijden zijn er voor grote spelers. Dat heeft Pogba vanavond laten zien.” Kasper Dolberg was volgens het Franse medium de minste op het veld.

Men stelde vast dat de Deen niet het ‘scharnierpunt’ voor de aanvallen van Ajax kon zijn als gehoopt. “Maar gezien zijn leeftijd valt hem dat niet te verwijten.” Ook Marca lichtte de prestatie van Dolberg eruit: “De wissel van Dolberg, de spits en de ster van het elftal, in de 62e minuut vormde het beste voorbeeld van de submissie van Ajax.” De negentienjarige Dolberg kreeg van de meeste internationale media het laagste cijfer van alle Ajacieden uitgedeeld, terwijl Matthijs de Ligt wél in de smaak viel.

De centrale verdediger was de jongste speler ooit in een Europese finale en hield zich knap staande. “'Pas zeventien jaar, maar niet te betrappen op zenuwen voor een Europese finale”, aldus France Football. Desondanks werd Ajax op tactisch gebied enigszins overklast door Manchester United, zo is ook de teneur in de internationale media, want men kwam niet aan het voetballen en creëerde nauwelijks serieuze kansen. “Man United is een trofee rijker dankzij een perfect plannetje van Mourinho”, schrijft het Belgische Sporza.

‘De wissel van Dolberg was hét voorbeeld van de submissie van Ajax’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijken mij allemaal terechte conclusies van de internationale media. De Ligt de beste, Dolberg de minste. Dolberg werd volledig vastgezet en is amper aan de bal geweest. Helaas werd het allemaal niet heel veel beter na de wissels. United is gewoon tactisch een paar stappen te hoog gebleken.

25 mei 2017 om 08:57

Ben dan benieuwd hoe je als vastgezette spits beter dan de minste kan zijn tegen een team dat met 10 man achter de bal loopt en er 0 aanvoer is voor de spits.

Oja en dan niet uit je positie gaan lopen en te gaan zwerven en eigenlijk het alleen maar drukker maakt op het middenveld en vaak op moment supreme niet aanwezig kunt zijn binnen de 16

25 mei 2017 om 11:08

Ajax had juist een mannetje extra nodig op het middenveld. Toen Traore in de spits stond kwam Ajax ook iets meer aan voetballen toe. De inbreng van Dolberg was gewoon miniem.

26 mei 2017 om 22:23

Je bekijkt het verkeerd als je de schuld bij Dolberg legt, Bosz heeft met die keuze van Traore meer voetbal op het midden gebracht omdat Dolberg vast stond. Dolberg is een spits en moet in de spits blijven staan en als het niet werkt kan hij daar niets aan doen en alleen de trainer om het om te draaien.

25 mei 2017 om 10:09

Bosz had in mijn ogen ook anders moeten beginnen, tegen zulke verdedigers zou ik Traore in de punt zetten en Kluivert/Neres op rechts.. Persoonlijk zie ik ook liever Donny dan Schone want daar zit weinig tot geen verschil meer in.. Al hadden we dan waarschijnlijk ook wel verloren, United hoe slecht ze dit seizoen ook spelen is nog steeds 2 maten te groot voor ons, helaas maar weer

Zo is het. Individuele klasse heeft de doorslag gegeven. Zonder ruimte is ajax kansloos tegen elk europees topteam. Dolberg is gewoon gehypt de afgelopen maanden. Leuke spits, voor eredivisie. Ziyech heeft lopende spelers nodig om zijn passes kwijt te kunnen. Hij heeft niet de kwaliteit om 2 spelers uit te spelen en dan zelf te scoren. Ik vind Traoré wel een kanjer! Toont lef, werkt hard, verdedigd mee en zorgde als enige voor wat dreiging.
Ajax heeft zichzelf in 2 thuiswedstrijden overtroffen, daar hebben zij gepiekt.
Als dit jonge elftal de tijd krijgt, nog 2-3 jaar bij elkaar kan blijven, dan zit er absoluut nog groei in om de subtop van Europa te benaderen.

25 mei 2017 om 08:38

Perfect verwoord. Ziyech zou top functioneren met 2 verdedigende middenvelders achter hem en 2 lopers op de flanken maar helaas zal hij niet genoeg credits behalen om zo'n rol bij een subtop ploeg te vervullen. Daarvoor had die vandaag 2 assists moeten geven of zelf 2 doelpunten. Iedereen mag blijven behalve Younes en Riedewald. Gelijk verkopen die 2. Neres, Kluivert, Van Beek en Tete altijd starten.

25 mei 2017 om 09:06

Snap niet dat je na gisteren nog over Tete spreekt. Afgezien van de bijna rode kaart heeft Veltman echt we'll een puike wedstrijd gespeelt. Kreeg zelfs complimented van Utd supporters (college's van mij). Mhiki was in de eerste helft echt nergens te zien.

Dat hij dan instort in de tweede helft, net zoals de rest van Ajax, kan ik hem echt niet kwalijk nemen.

Wordt de onderschatting van Veltman beetje spuugzat zo.

25 mei 2017 om 09:24

Bijna rood en debet aan 2-0. Hij speelde eerste helft goed, maar Veltman is precies zo'n 1 die doorgeselecteerd moet worden, want hij wordt uiteindelijk de 2e helft toch gekraakt.

25 mei 2017 om 09:22

Prima hype dan, die jongen is inmiddels meer dan 40 miljoen waard. Toch wel een aardig bedrag is voor een eredivisie spits.

25 mei 2017 om 09:53

In de ogen van Ajacieden is hij idd 40 waard, maar veel succes om dat ook daadwerkelijk te krijgen.

25 mei 2017 om 09:57

Ik hoef jouw succes niet, want zal niet aan de onderhandelingstafel zitten. Maar Overmars zal er niet al te veel moeite mee hebben, mag alleen hopen dat hij nog mooi blijft. Liever het geld op het veld dan op de bank.

25 mei 2017 om 10:46

Er wordt wel zo vaak geroepen dat hij 40 miljoen waard is maar waar zie je dat dan? Vaak onzichtbaar, niet constant en heeft er dit seizoen ook maar 16 gemaakt.

25 mei 2017 om 11:10

"maar 16" voor een 19-jarige in zijn debuutseizoen...

25 mei 2017 om 11:21

16 goals in eredivisie en 6 in de EL als 19-jarige, bakt er niet veel van inderdaad... Het is ook puur toeval dat de gehele Europese top (10+ teams van bovenin ELKE top 5 competitie van Europa) hem volgen, dat is niet vanwege zijn kwaliteit maar ze vinden zijn blonde haar erg mooi!

25 mei 2017 om 11:52

Lol 16 goals op die leeftijd vind ik niet verkeerd hoor. Het is nog geen Jorgensen natuurlijk, maar heeft wel de potentie dat niveau te halen op een dag xD

25 mei 2017 om 13:39

Op zich geen verkeerd aantal goals, en je ziet dat het een groot talent is, al is 40 miljoen natuurlijk een idioot bedrag. Een beetje terughoudender met dit soort talenten kan geen kwaad. Ter vergelijk, Castaignos maakte er 15 in zijn eerste seizoen bij de nummer 10 van de eredivisie op dat moment en was bovendien nog een jaar jonger dan Dolberg doen hij dat deed. Het is dus allerminst een garantie dat je meteen doorstoot naar de top.

25 mei 2017 om 14:16

Joe jongens, wakker worden, hebben jullie de transfer van 15/16 - jarige talentje naar Real gemist. De markt is gek. Voor Dolberg moet je minstens 40 miljoen vangen in deze markt, anders zet je jezelf compleet voor schut als Nederland zijnde.

25 mei 2017 om 10:23

Op zich is dit natuurlijk wel een beetje mosterd na de maaltijd. Je weet van te voren dat Mourinho de verdedigende stellingen gaat opzetten. Dan is het natuurlijk wel heel zuur dat je op zon nare wijze een doelpunt tegen krijgt die notabene naast was gegaan. Dat is natuurlijk wel een tik die je moeilijk weer te boven komt. Vervolgens pak je het goed op, ga je wat dwingender spelen en krijg je wat halve kansjes. Dat je dan gelijk na rust een corner verliest is gewoon kut. Was die eerste goal niet gevallen, had je nog dagen door kunnen spelen en niet gescoord aan beide kanten. Om nou te spreken dat de individuele kwaliteiten gewonnen hebben. De individuele kwaliteit van Mourinho misschien inderdaad.

Ajax kan met opgeheven hoofd Europa verlaten, ook al was het gisteren een hele vervelende wedstrijd om te kijken. Ze mogen trots zijn op de finaleplaats, en het spel in met name de thuiswedstrijden in de knockout-fase. Het was gisteren voor mij al vrij snel duidelijk dat het niets ging worden, natuurlijk heeft Manchester United daar aan bijgedragen, maar ik denk dat er met het spel van gisteren ook niet van een degradatiekandidaat was gewonnen in de eredivisie. Te veel zenuwen, een-tweetjes die vrijwel structureel mis gingen, onbegrijpelijk balverlies en flankspelers waarvan er eentje enorm voorspelbaar is en de ander volstrekt onberekenbaar, voor tegenstanders maar nog meer voor teamgenoten. Het deed me zelfs een beetje denken aan Excelsior - Feyenoord, je merkt dat het niet goed gaat komen wat ze ook proberen.

Al me al is de finaleplaats een prestatie die staat, daar mogen ze zonder meer trots op zijn. Al vraag ik me wel af of Ajax zichzelf niet een beetje te veel het hoofd op hol heeft laten brengen. De media deden al alsof we naar de reïncarnatie van de lichting uit de jaren 90 zaten te kijken, en internationaal werd er erg hoog opgegeven over het spel. Het leek gisteren een beetje geritualiseerd te worden, terwijl je gisteren misschien beter af was geweest met bijvoorbeeld iets later druk zetten. Manchester United had zich aangepast aan Ajax, maar andersom leek er geen enkele aanpassing te worden gedaan. Dat is naïef, natuurlijk is het stoer om van je eigen spel uit te gaan, maar Manchester United heeft met deze tactiek genoeg zwakheden die je zou kunnen uitbuiten denk ik. In de premier league is dat vaak genoeg gebleken, en je hebt het Feyenoord nog begin dit seizoen effectief zien doen.

25 mei 2017 om 08:18

Ja ik kan mij daar wel in vinden maar je wordt afgetroefd op fysiek en dan ben je al snel gezien tegen dit soort ploegen ,maar ook vind ik dat Veldman en Riedewald en ook Schone hebben aangetoond dat die aan vervanging toe zijn als Ajax daar goede vervangers voor kan inpassen zie ik het zonnig in met name de Ligt was voor mij de beste bij Ajax .

25 mei 2017 om 08:24

Ja Ajax kan het zich permitteren om nu door te selecteren, er staat in de jeugd weer wat klaar. Toch zal er ook wat bij moeten denk ik, en dan eigenlijk wel in de leeftijdscategorie 25-30. Je ziet dat Ajax het niet over een andere boeg kan gooien als het voetballend niet loopt, en dat is internationaal wel belangrijk. Volgend seizoen zullen ze het met die jonkies in 25 van de 34 wedstrijden voetballend simpel redden, maar je komt altijd lastige wedstrijden tegen en daarin wordt een kampioenschap beslist. Maar ja, waar vind je dit soort spelers die haalbaar zijn?

25 mei 2017 om 08:30

Ik ben het niet vaak met je eens Baardgrasmus, maar dit keer wel. Ik had ook een beetje een Excelsior - Feyenoord gevoel. Ze hebben nooit aansprak gemaakt op de cup en kwamen niet in het eigen spel en dat had denk ik te maken met de druk/zenuwen, onervarenheid maar ook de ervaring van Mourinho om dit speltype te neutraliseren.

Ondanks dat gisteren niet is geworden wat ik ervan hoopte ben ik toch trots op Ajax. We hebben een mooi seizoen gehad, helaas zonder prijs, maar wel weer leuk voetbal en vooral internationaal weer een prachtige campagne. Nu de taak om het team zoveel mogelijk bij elkaar te houden en volgend jaar te laten zien dat het geen incident was.

25 mei 2017 om 08:59

Niet met je eens. Tegenstanders waren stuk voor stuk individueel beter, sterker. Dan weet je dat alleen met veel geluk iets kan bereiken. Als je daarbij alleen maar aan 1 speelwijze vasthoud, dan ga je nooit prijzen winnen Europees. Je zult met name in de uitwedstrijden en in finales ook een andere speelstijl moeten kunnen hanteren en dat kan/wil ajax niet.
Maar ik weet 100% zeker dat als het gisteren precies andersom had gegaan, United veel de bal, maar Ziyech zet Younes of Dolberg of Traore vrij voor de keeper uit een counter, waardoor je met 2-0 had gewonnen, dan was iedereen superblij en super tevreden. Had geen ajacied Bosz uitgescholden over zijn tactiek, had ook niemand de speelwijze lelijk genoemd.

25 mei 2017 om 09:05

Ik weet nou niet precies op welk punt je het oneens met me bent, natuurlijk is Manchester United individueel een stuk beter, maar ik heb gisteren niet het gevoel gehad dat Ajax de wedstrijd verloor op individuele kwaliteit. Allerminst, het was een nederlaag op tactiek.

25 mei 2017 om 09:21

Met jouw opmerking: "maar ik denk dat er met het spel van gisteren ook niet van een degradatiekandidaat was gewonnen in de eredivisie".
Daarmee doe je United erg veel tekort. Deze ploeg zou met 2 vingers in de neus kampioen worden in Nederland namelijk. Individuele kwaliteiten zijn absoluut beter dan die van elke Nederlandse ploeg.

25 mei 2017 om 09:28

Ja, nogal wiedes dat ze kampioen zouden worden in de eredivisie, zelfs als ze het voetballend niet redden kopen ze gewoon de andere clubs op en zijn ze alsnog kampioen. Ik denk dat United vooral zichzelf tekort doen door met zo veel kapitaal op het veld zo vreselijk te voetballen. En dan nog durven zeggen na afloop 'ja we moesten wel, Ajax is voetballend beter'. Dan moet je bij jezelf te raden gaan hoe het kan dat die overbetaalde vedettes zo beroerd voetballen dat een stel veredelde jeugdspelers van Ajax dat beter kunnen.

Ik wilde met mijn opmerking vooral aangeven dat Ajax gisteren met dat spel ook tegen kleine clubs in de eredivisie een lastige avond had gehad. Dingen die normaal gesproken goed verlopen gingen nu telkens mis, je hebt op het middenveld passes over twee meten fout zien gaan, meerdere keren. Natuurlijk heeft Manchester daar een aandeel in, maar jij bent het toch ook wel met me eens dat Ajax gisteren echt heel matig voor de dag kwam? Je hebt ze in Europa en in de eredivisie de afgelopen maanden veel beter zien spelen.

25 mei 2017 om 09:47

Zeer matig oogde het wel, maar misschien was het wel het maximaal haalbare. Als Bosz dezelfde tactiek had gekozen als Mourinho, dan had ajax wel degelijk meer kans gehad. Ik vind het naief van Bosz om aan deze speelwijze vadt te houden, terwijl je dan eigenlijk weet dat het tegen betere tegenstanders kansloos is. Elke echte Europese topclub zou dit genadeloos afstraffen met hogere cijfers dan gisteravond.

25 mei 2017 om 11:25

Als Ajax dezelfde tactiek had gespeeld, zoals Frank de Boer ook al voorstelde, dan gingen ze de bal overschieten over een afstand van 50 meter. En dan won Man U even makkelijk op basis van fysiek overwicht. Over de grond kapotspelen is de beste oplossing tegen een team dat zo ongegeneerd de bus parkeert als dat Mourinho zijn teams altijd laat doen. Alleen moet de uitvoering dan wel erg snel en precies zijn. En die was gister, ik vermoed mede door zenuwen, echt onder de maat. Middenvelders als Nouri en De Jong zijn daar ook eigenlijk beter in.

Het hele middenveld werd bewust vastgezet en Sanchez mocht bewust de opbouw verzorgen, waar niet zijn grootste kracht ligt. Dolberg kon hierdoor amper bereikt worden. Jammer, maar het is niet anders. Hulde voor De Ligt, wat was hij verdedigend goed, zijn passing was af en toe bar slecht, maar dat was wel bij meer. Jammer dat we hebben verloren van een laf team. Honderdenmiljoenen en niet willen voetballen. De neutrale kijker is de grote verliezer.

25 mei 2017 om 08:24

Precies wat ik van tevoren zei. Als Ajax zou winnen zou het voetbal gewonnen hebben. En als Ajax zou verliezen kan iedereen lekker zeiken op mou z'n tactiek. Win-win, zelfs als losers

25 mei 2017 om 08:34

Wat is precies je punt? Iedereen weet toch dat Mourinho zo speelt. En de gemiddelde voetballiefhebber houdt niet van dat spelletje. Niks raars aan toch dat de ajaxsupporter dan teleurgesteld is over de finale en het lelijke voetbal van united? Ieder zijn voorkeur van spelopvatting

25 mei 2017 om 08:51

Finales zijn nooit mooie wedstrijden, dan telt maar 1 ding en dat is winnen. Manchester was 90 minuten op alle fronten beter. Dat is geen schande. Tegen Schalke door het oog van de naald, tegen Lyon met hakken over de sloot. Finale is gewoon een zeer knappe prestatie voor een NL club.

25 mei 2017 om 09:09

Begrijp me goed, finales speel je om te winnen. Het gaat uiteindelijk om het winnen van prijzen. Persoonlijk ga ik voor het leuke voetbal, ik kijk naar het spelletje om een leuke wedstrijd te zien. Ik ben wellicht teveel een romanticus, nou en. Ik vind het belachelijk dat je als ploeg, die qua kapitaal vele malen duurder is, je zo opstelt. Niet mijn manier. Je verwacht dan toch iets meer van zo'n ploeg. Het was tactisch sterk van Mourinho en weer een prijs. Gefeliciteerd!

25 mei 2017 om 09:19

Valt mij dit alleen op of komen serieus de Feyenoorders uit alle hoeken en gaten om wat zout in de wonden te strooien vandaag? Dante: waar is de win-win? Er is een verliessituatie waarbij we naar een tactiek hebben moeten kijken die vreselijk is. Verlies-verlies situatie dus.

25 mei 2017 om 09:22

Ik heb als Feyenoorder gisteren gekeken in de hoop dat Ajax zou winnen. Er zijn er vast ook genoeg die het Ajax niet gunnen, maar de Feyenoorders die ik ken steunden gisteren vrijwel allemaal Ajax hoor. Sowieso viel dat me op, dat de gunfactor (braak, braak) erg hoog was. Ik denk dat het jou alleen opvalt, na een nederlaag ben je ook gevoeliger voor zulke dingen. Trek het je niet aan Inkemontana, Ajax kan met opgeheven hoofd het toneel verlaten.

25 mei 2017 om 09:36

Denk niet dat je een romanticus bent. Het probleem is het verschil in belang. De clubs en coaches geven niets om mooi voetbal. De coach wil winnen om zijn waarde te verhogen en.zijn erelijst aan te vullen en de club wil winnen vanwege de vele financiële belangen.
Daartegenover staan wij als fan. Ik heb een seizoenskaart omdat ik van voetbal houd en graag mooie acties en doelpunten zie. En soms zijn dat tegenstrijdige belangen.

25 mei 2017 om 10:08

Maar als ik dan zie dat spelers en trainers zoveel salaris krijgen en er al bedragen worden uitgegeven van rond de 100 miljoen, dan denk ik dan mag je ons het beste laten zien. In mijn ogen is dat geen bus parkeren of iets dergelijks. En Ajax wilt als kleine jongen wel voetballen, dan denk ik hulde. Dat het gisteren niet lukte dat is dan jammer. Barca en Bayern laten ook zien dat het kan. Juventus speelt degelijk maar dat is heel anders dan United.

Dat Dolberg niet veel kon laten zien kan er mee te maken hebben dat hij tussen vijf reuzen stond en nauwelijks bereikt werd.
Het lijkt mij althans best lastig.

25 mei 2017 om 14:24

Traore kwam er ook doorheen en dribbelde voor bij reuze. Dolberg werd alleen door smalling gedekt. Kwam gewoon tekort ook al kreeg hij se bal

ik heb weer een hoop negatieve reacties gezien maar laten we nu gewoon realistisch blijven en gewoon moeten inzien dat MU gewoon een paar maatjes te groot was in alles verdedigend en ook fysiek en ze lieten Ajax niet voetballen , ze stonden bij de hele wedstrijd met 9 man op tegen helft dus er was geen doorkomen aan en dan zie je dat dit soort wedstrijden en ere divisie potje is helemaal geen schande ze hebben een mooi Europees seizoen achter de rug alleen de finale konden ze niet winnen omdat MU gewoon beter was , dan zie je ook dat het nog allemaal erg jong is, nu maar hopen dat er niet te veel weggaat en we weer een beetje kunnen groeien en op naar het volgend seizoen .

Grappig dat Bild de quote van de Ligt aanhaalt, vind het 1e doelpunt meer Ajax zelf aan te rekenen dan een kwaliteit van Pogba.
Maar goed, Ajax is tactisch overklast.

Ben groot fan van onze jonkies, maar ik hoop op ervaring. Een controleur vooral, die vooruit speelt en leiding geeft. Type Kanté, heel fel in het drukzetten. Tete rechtsback aub, en ook een ervaren linksback erbij. Mocht Younes vertrekken, ook ervaren winger erbij halen.

25 mei 2017 om 09:02

Achteraf had Ajax echt voor El Ahmadi moeten gaan toen die weg wilde uit Birmingham, als je even puur naar het type voetballer kijkt en de sentimenten vergeet. Technisch en tactisch zeer goed onderlegd, fel in de duels en iemand die precies weet wanneer er kansen op een counter liggen. Ik weet niet of er zo'n type nu voorhanden is, want ik zie hem ook niet in de selectie van Ajax verder. Nigel de Jong is denk ik al te ver heen, Sneijder is denk ik te veel een 10 voor die positie en vd Vaart is ook een gepasseerd station. Misschien dat ze Anita kunnen terughalen, al ben ik die ook een beetje uit het oog verloren.

25 mei 2017 om 09:06

Van wat ik wel is zie speelt Anita als rechts back tegenwoordig en eigenlijk niet meer op het middenveld.

Algeheel was dit te verwachten en vond ajax gewoon goed spelen, maar wat wil je tegen parkeer de bus en counter mourinho? Spelen zoals ze deden en geen k*tgoals tegen krijgen was het enige wat ze konden doen. Laat het nou zo zijn dat ze die wel tegen kregen. Daarbuiten knalt het bij ajax momenteel van de spelers met een prachtige actie, maar schieten kunnen ze geen van allen. Dat is wat ik zag in de laatste wedstrijden. Maar ja het zijn jonge mannen, dus dat hoort erbij.

25 mei 2017 om 09:25

Wat had je moeten doen? Je tactiek aanpassen op een FINALE natuurlijk! Dat is wat Mourinho heeft geperfectioneerd en Bosz niet kon/wou doen.

25 mei 2017 om 09:41

geperfectioneerd? Damn, je doet net alsof hij het wiel heeft uitgevonden. 10 man achter de bal en Fellaini diep noem ik geen geniale meesterzet. Sorry, maar een finale winnen tegen Ajax met deze tactiek en de middelen die hij heeft is United voor lul zetten en eigenlijk gewoon toegeven dat Ajax voetballend beter was.

Bosz heeft gedaan wat hij kon met de middelen die hij heeft. Hij heeft geen Crouch voorin en hij heeft geen schot van buiten de 16, dus moet het van de actie komen of het balletje achter de verdediging en dat hebben ze geprobeert.

En ja ik ben bewust dat Mourinho nu WEL de prijs heeft binnengesleept en Ajax niet, maar het is onethisch als United zijnde om hier tevreden mee te zijn als je van voetbal houd. Uiteindelijk zal elk argument gewonnen worden door te zeggen dat ze die prijs hebben, maar men zal er niet zo op terug kijken als een finale zoals AC Milan - Liverpool dus daarom begin ik over ethiek.

Dus check ze hebben de prijs, maar in mijn ogen stond United - de grootste club van de wereld - voor lul en is Mourinho een watje om niet te durven voetballen met de middelen die hij heeft. Toont zo ook dat hij geen vertrouwen had in de voetballende kwaliteit van zijn eigen spelers.

Het blijft gewoon walgelijk dat zo een kwal.als mourinho nog ergens.een podium krijgt voor zijn waardeloze anti voetbal. Spelen.om te winnen en.niet om te voetballen. En iedereen kan zeggen dat het om de winst gaat. Maar als seizoenskaart houder gaat het mij echt wel om meer dan winst.
Een.elftal van vele miljoenen als zandzakken op de dijk leggen om maar niet te verlieZen.
Waar ik het vermoeden heb dat de spelers van Manu echt wel beter kunnen en misschien wel willen.
Wens mourinho niets slechts toe maar hoop dat hij.snel uit de internationale voetbal wereld verdwijnt.

25 mei 2017 om 10:49

Ik heb een beetje de man utd fora zitten lezen en die maakt het helemaal niets uit hoe ze spelen. Al voor de wedstrijd werd al gezegd dat Mourinho Ajax tactisch zou overklassen en daar wordt de overwinning ook zo gevierd.

25 mei 2017 om 11:01

Onzin. Het is gisteren duidelijk geworden dat het niveau tussen Eredivisie en Premier League onoverbrugbaar groot is. Wanneer voetballers op minder dan 50 procent van hun kunnen, Pogba wellicht nog minder dan dat, met twee vingers in de neus een europese finale kunnen winnen is er meer aan de hand dan simpelweg een succesvolle al dan niet saaie defensieve taktiek. Natuurlijk kunnen die gasten van United aantrekkelijk(er) voetbal spelen. Allereerst wil je meer vuur en passie zien, daar begint het allemaal mee. Maar Ajax weigerde het vuurtje op te stoken. Als Pogba 5 duels op een rij verliest gaat hij harder werken. Als Fellaini de grootste moeite heeft om zijn tegenstanders aan de kant te zetten wordt hij vanzelf feller. Als de lange bal naar voren constant mislukt hebben ze geen andere keus dan een voetballende oplossing te vinden (zoals de 2-0 overwinning tegen Chelsea eerder dit seizoen). Pogba werdt echter niet op de proef gesteld, Fellaini had niet eens door dat er tegenstanders op het veld stonden en Bosz heeft blijkbaar nog nooit een wedstrijd van Mourinho bekeken. Grote finales beginnen meestal afwachtend. Ik vond het fantastisch dat Ajax daar niet aan mee deed en meteen, al dan niet nerveus, begon te voetballen. Maar het blijft zaak om de tegenstander uit de tent te lokken, de taktiek te ontregelen en de boel een beetje te provoceren hier en daar. Dan krijg je vanzelf de wedstrijden waar je als seizoenskaarthouder naar uit kijkt. Dus om Man Utd en Mourinho op deze wijze af te kraken geeft aan dat je geen beste en/of objectieve verliezer bent (dat is overigens geen schande hoor!) en weigert te zien dat het toch echt grotendeels aan Ajax' onvermogen heeft gelegen dat Man Utd geen gepassioneerd voetbal speelde. Het is eigenlijk waanzin, maar volgens mij was dit een van de makkelijkste wedstrijden voor Man Utd dit seizoen. Ze hadden het vele malen zwaarder tegen teams als Burnley, Hull, Bournemouth en Watford in de competitie. Wat me terugbrengt naar mijn voorgaande conclusie dat het niveau verschil tussen de Premier League en de Eredivisie onoverbrugbaar groot is. It's all about the money.

Laat dat nou net de tactiek zijn van United!
Spitsen krijgen amper kansen tegen hun. Daarom krijgen ze amper tegengoals, na Tottenham het minst een doelpunt tegen gehad. En dat zegt echt iets.

Dan had je eerder moeten wisselen Bosz als je ziet dat het noet goed gaat. Of met een andere basis beginnen, maar meneer Bosz is heel erg hardleers. Als je ziet dat Veltman slechte wedstrijden blijft spelen en Tete die goede wedstrijden invalt om de boel achterin te redden dan blijf je toch Veltman niet opstellen. Als je ziet dat Traore alle ballen verspeelt en zich doodloopt, dan haal je hem er toch uit en niet Dolberg maar neehoor zijn lieveling mag aankloten tot in het oneindige. En dan ook nog van de Beek te laat inbrengen is ook te bizar als je ziet hoe slecht het gaat wissel je toch eerder.

25 mei 2017 om 14:27

Wat een grap ben jij traore was met de ligt de beste man. Traore kon spelers voorbij spelen en terwijl dolberg hele wedstrijd onzichtbaar was. Jij moet maar een beter kijk op het spel krijgen. Dus al gaat het slecht moet je geen vervanging in brengen😂. Jij begrijpt niet veel. Schone werd overlopen en verloor elke bal van beek moest erin komen.

25 mei 2017 om 20:45

Traore komt spelers voorbij en loopt zich vervolgens dood op de centrale verdediger of keeper puur, omdat hij het niet meer weet. En vervolgens word er geen pass/ voorzet vanuit zijn kant naar Dolberg gegeven en dan vind jij het gek dat Dolberg niet scoort.
Ja logisch als je geen bal krijgt van een egotrippende buitenspeler die zich elke keer dood loopt.

Ps. Jij moet maar effe je oogkleppen afdoen makker en het spelletje leren begrijpen jochie, want je kraamt onzin uit.

Dolberg is echt wel een talent maar Ajax heeft volgend jaar echt een ervaren spits naast Dolberg nodig. Dit seizoen hadden ze eigenlijk geen echt alternatief in decspits

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren