Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘De voetballerij kent veel poëten, maar die winnen niets’

Laatste update:

Manchester United liet het balbezit woensdagavond aan Ajax en sloeg zelf twee keer toe, waardoor men na afloop met de trofee van de Europa League in de handen stond. José Mourinho vertelde na afloop aan de Nederlandse en Engelse media dat hij de Amsterdammers goed had geanalyseerd en zijn tactiek daarop had aangepast.

De Portugees liet weten dat hij zich aan Ajax had aangepast omdat hij er een ‘pragmatische’ kijk op nahoudt: “We wisten dat Ajax druk wilde zetten, maar wij kozen er daarom voor om lang te spelen. Als je domineert in de lucht, dan doe je dat ook sneller. We wisten dat ze voetballend beter waren dan wij, maar wij wisten ook wat wij beter konden. We hebben geprobeerd om hun kwaliteiten uit te schakelen en hun zwaktes bloot te leggen.”

“We hebben dat vanaf de eerste minuut erg, erg goed gedaan en verdienen de beker volkomen”, zei Mourinho voor de camera van BT Sport. Hij voegde eraan toe respect te hebben voor de club Ajax en de manier van spelen en denken én dat hij dat respect heeft geuit in het grondig analyseren van de opponent. Dat Ajax er misschien een andere spelfilosofie op nahoudt dan Mourinho, dat deerde de coach niet zo: “De voetballerij kent veel poëten, maar poëten, die winnen niet veel prijzen.”

“We hebben intelligent gespeeld en hebben uiteindelijk vrij makkelijk gewonnen. We waren gewoonweg beter. Ik ben erg blij nu, want dit was mijn moeilijkste seizoen als manager. Het is het einde van een erg moeilijk seizoen, maar wel een heel, heel goed seizoen. We halen de Champions League liever op deze manier dan dat we op de vierde, derde of tweede plaats eindigen en zonder prijs staan. We hebben de doelstelling nu bereikt: we zijn terug in de Champions League en hebben een prijs.”

“Een belangrijke prijs”, haastte de ex-trainer van onder meer Chelsea, Internazionale en Real Madrid zich te zeggen. “ De club heeft nu iedere titel in het wereldvoetbal gepakt en daar hebben we hard voor gewerkt. We hebben er ook altijd in geloofd dat we de Europa League konden winnen en zijn nu erg gelukkig. Drie prijzen in één seizoen, de eindzege in de Europa League en kwalificatie voor de Champions League: ik kan alleen maar tevreden zijn”, aldus the Special One.

Ik sta het dichtst bij de voetbalfilosofie van ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 mei 2017 om 08:30

Dit Ajax heeft een lesje gehad in tactiek en efficiëntie. Tegen clubs die zich ingraven en vechtvoetbal spelen, kan Ajax niks beginnen. Je moet of een plan B hebben of van t niveau Barca/Tottenham zijn om middels een passing game van dit soort ploegen te winnen. Balcirculatie moet sneller gaan. Schone en Younes gaan pas denken wat ze moeten doen nadat ze de bal 2x hebben aangeraakt. Traore weet pas na balverlies wat die wilde doen. Kluivert had er al na 30min ingemoeten. Die heeft tenminste nog snelheid en sprint Valencia eruit. Riedewald beseft nu ook dat hij terecht heel t seizoen op de bank zat. Wat een slappeling is dat. Veltman probeert met zielige domme overtredingen fel over te komen maar iedereen ziet dat die het gebruikt als masker om zijn traagheid te bedekken. Wat een mislukte speler is dat zeg. Tete is veel beter (en Karsdorp al helemaal).

25 mei 2017 om 08:42

Grotendeels met je eens Warabe. Over Veltman ben je echter wel erg negatief nu. Hij speelde niet eens onaardig gisteren.

Mourinho heeft het goed bedacht, maar je moet er maar van houden. Het is dat hij "toevallig" 2 lange spelers heeft, maar ben benieuwd wat hij voor plan had bedacht als Fellaini en Pogba niet in zijn selectie zaten. Voor die honderden miljoenen investeringen is een opmerking als "we wisten dat ze voetballend beter waren dan wij" echt shocking.

Het viel gisteren steeds goed voor United. Een lucky eerste goal waardoor ze achterover konden leunen. 2e goal vlak na rust op een goed moment voor hun. Ajax kon gisteren niet beter.

Jammer.

25 mei 2017 om 09:13

Tweede reactie waar je naar Veltman uithaalt. Heb je de wedstrijd wel gezien? Veltman was een van de weinigen die niveau haalde. Heb Mhikitaryan zelden zoveel gefrustreerde overtredingen zien maken.

Tete is leuker om naar te kijken, veel bravoure, flitsende tackles en altijd opstomen.

Bosz heeft echter liever voetballers die alleen aan de noodrem trekken indien nodig en voornamelijk alles doen vanuit voetbalintelligentie. Dat doet Veltman, Tete doet dat veel minder. Kortom, Veltman past veel beter in de speelstijl van Bosz, punt uit.

Als je dat niet begrijpt heb je gewoon been verstand van voetbal.

25 mei 2017 om 09:42

@Zaeraph...calm down! Je hebt gelijk een ader in de nek maat haha. Het is geen exacte wiskunde waar we t over hebben. Ik en de meeste met mij vinden Tete beter. Iedereen die aan de zijkanten van t veld speelt (of dit nu backs zijn of flankspelers) moet gewoon lichtvoetig zijn.

25 mei 2017 om 09:44

Slaat toch op niks. Bosz heeft ook geluk dat Dolberg en Ziyech in zijn selectie zitten anders waren ze de groep niet doorgeraakt. United heeft verdiend gewonnen, heb bijna geen kansen van Ajax gezien

25 mei 2017 om 10:13

Maar eerste goal was lucky. Maar langs de andere kant creëerde AJAX amper kansen. Komaan zelfs als ze op doel trapte. Was het een opwarmings bal voor de keeper. Ze hebben hebben in het globaal amper man utd laten bibberen vanachter

25 mei 2017 om 10:37

Eigenlijk is het een mirakel en volledig onterecht dat Ajax in de
finale EL stond, is dat wat je bedoelt? Of proef ik iets wat lijkt op
rancune en jaloezie?

Ajax was gewoon kansloos, geld heeft gewonnen van het voetbal. Al had die lucky goal niet gevallen had ik het nog wel is willen zien, maarja hij is gevallen, en toen was Ajax eigenlijk al kansloos.

25 mei 2017 om 01:46

Als die lucky goal niet was gevallen was het 0-1 voor Utd geworden. Ajax had niks in te brengen vandaag.

25 mei 2017 om 02:22

Rare conclusie want als die goal niet valt krijg je een andere wedstrijd. Ik zeg niet dat Ajax dan had gewonnen, maar niemand weet hoe het dan gelopen was. Dus om dan te stellen dat het 0 1 geworden was slaat nergens op.

25 mei 2017 om 07:24

De 1 -0 en 2-0 waren lucky

25 mei 2017 om 08:17

Geluk dwing je (lees Mourinho) af door bijvoorbeeld de tegenstander zo goed te analyseren dat je hun speelstijl totaal ontregelt en juist je eigen kwaliteiten (fysiek en lange ballen op Fellaini) ten volste benut. Iedereen kan terecht haten op het feit dat Mourinho zijn spel speelt. Toch heeft deze man weer een prijs behaald. En dat moet je Mou gewoon nageven. Die man pakt prijzen.

25 mei 2017 om 10:24

Als je al die goals Lucky gaat noemen dan kan je bezig blijven. Dan is Ajax dus Lucky door de afgelopen rondes gekomen....

Wat is nu Lucky aan die corner? Lengte benut en goed gereageerd door Mkhitaryan.

25 mei 2017 om 02:20

Traore was vandaag het probleem.. Die gozer verziekte zoveel.. Krijgt een bal randje 16 en loopt ermee naar de corner vlag.. Als hij de bal vandaar op zich zelf voor zou kunnen geven zou hij dat nog doen ook. 3 partijen op het veld vandaag, United, Ajax en Traore.

Jammer maar het is niet anders. Ik was al bang voor dat anti-voetbal. Hoewel ik heb staan lachen om de misser van Guidetti, wist ik op dat moment wel al dat het regen Celta een veel leukere finale had geworden. Ben onderweg terug naar NL, de pest erin maar het is niet anders. Ik had liever 5-0 op onze klote gekregen van een goed spelend Madrid dan dit. Laatste 2 Europese prijzen van Engelse grootmachten met uitgave van honderden miljoenen euro's worden gewonnen met anti-voetbal. Best opmerkelijk.

25 mei 2017 om 07:03

Klopt, traore is zijn ergste eigen vijand, hij is goed. Maar weer veel actie's, met balverlies en weer de bal afsnoepen van iemand anders bah, maar ondanks verlies, trots dat ze zo ver zijn gekomen

Hollandse school is achterhaald, je wint er niets mee, United pakt een europa cup met lange ballen en fysieke strijd.

25 mei 2017 om 01:06

Hollandse school met het geld van United kun je alles winnen hoor, kijk maar naar het Barca van een aantal jaren geleden. De Hollandse school met een fractie van het budget van de tegenstander, nee daar win je idd niet mee...

25 mei 2017 om 01:10

Dus waarom hanteert ajax nog steeds zo'n speelstijl? terwijl je met hun budget niet realisrich is om een europa cup te winnen

25 mei 2017 om 01:31

Ze komen toch maar weer in de finale he. Wat voor speelstijl wil je dan dat ze hanteren. Iedere club heeft z'n eigen fisie hoe hij of zij voetbalt. En af en toe heb je van die trainers die hun eigen speelstijl hanteren die niet bij die club past. Als dit het derde jaar met Bosz was en we stonden in de finale, hadden wij die zeker wel gewonnen. Dit elftal is zeer jong en kijk waar ze stonden. Dit is allemaal lesgeld wat die jongens betalen en waardoor ze eindelijk beter worden. Als je wil discussiëren kom dan met goeie argumenten op ons.

25 mei 2017 om 01:31

Dit dus... Vooraf wist iedereen hoe Mourinho zou gaan spelen en "toevallig" wint hij weer met pragmatisch, realistisch voetbal! Heel leuk dat wij in '74 ooit een iconisch soort van voetbal gespeeld hebben maar ook toen wonnen we er niks mee.. Het ligt er maar net aan wat je leuker vindt. Af en toe eens in de twintig jaar met veel gelukjes een finale spelen maar zelf vooral heel trots zijn op hoe je speelt, of 14 finales spelen en er 12 winnen..

25 mei 2017 om 02:10

@redouandardour

Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Zonder deze speelstijl zou ajax geeneens in de finale staan. Heb je wel enig idee hoeveel teams in de EL zeer behoudend spelen met fysieke spelers ?

Juist door het anders te doen dan de andere ploegen in de EL staat Ajax uberhaupt in de finale van de EL.

25 mei 2017 om 07:12

@BalR ik vind niet dat iemand die dit zegt "Als dit het derde jaar met Bosz was en we stonden in de finale, hadden wij die zeker wel gewonnen", mensen met vertellen met goede argumenten te komen ..

25 mei 2017 om 07:13

moet*

25 mei 2017 om 08:30

Toch maar weer? Het vorige kampioenschap van Feyenoord was anders minder lang geleden. En kijk ook even naar de weg die is afgelegd. In de halve finale kreeg Ajax pas de eerste serieuze tegenstander. Daarvoor allemaal teams die niet in de top 3 van het eigen land mee streden dit jaar op Kopenhagen na dan. En met heel veel geluk de kwart en halve finale overleefd. Iedereen had het over de zwakke verdediging van manchester maar ze vergaten hoeveel tegendoelpunten Ajax zelf heeft gehad in de laatste 2 rondes. En je zegt dat ze een derde finale wel zouden winnen, maar dat is op helemaal niets gebaseerd want ze zijn op alle fronten af getroefd. Speelstijl van Mourinho is misschien niet de mooiste, maar who cares. Het zijn de prijzen die tellen en dat weet Mourinho maar al te goed. Wat beter dan bosz

25 mei 2017 om 09:32

Met de speelstijl van man u had Ajax met zijn budget niet eens in de finale gekomen. Zo zijn er namelijk al honderden clubs. Wat iedereen ook zegt ik ben trots op de speelstijl van Ajax. Ik heb genoten van het spel. Dit is mijn club.

25 mei 2017 om 01:10

Onzin. Kijk maar naar teams als Barcelona, Monaco en Bayern, maar ook teams als Real Madrid, PSG en Dortmund hebben allemaal elementen in hun spel die gebaseerd zijn op de fundamenten van de Hollandse school.

25 mei 2017 om 01:34

Omdat ze toevallig ook niet 40 wedstrijden van de 50 verdedigend spelen, maar ook aanvallen betekent nog niet perse dat het "Hollandse school" is

25 mei 2017 om 02:11

Dat is allemaal een kwestie van definities. Feit is dat de top in Europa momenteel aanvallend voetbal speelt met technische, behendige spelers.

25 mei 2017 om 02:19

Valt ook wel mee, van de twee topteams die de Champions League finale spelen is er al 1 die bekend staat om zijn geweldige verdedigende speelstijl.. Overigens was dit de afgelopen jaren ook het geval en vind ik Real pas enkele maanden vooral aanvallend spelen. Daarvoor spatte de degelijkheid en verdedigende instelling er vanaf.. Als je het heel bassaal ziet dan zijn alleen Barca en Bayern de clubs die structureel "aanvallend" proberen te spelen (maar vergeet niet dat zij er ook de portemonee voor hebben

25 mei 2017 om 03:22

Ik zeg daarom ook momenteel, naast Bayern en Barca is Real is tegenwoordig zeer aanvallend ingesteld, Juve in balbezit overigens ook, ze komen massaal op, de backs blijven gaan en Dyabala is toch een technisch begaafde voetballer. Maar in balbezit is het inderdaad degelijkheid, vergelijkbaar met Chelsea of andersom.

PSG speelt ook aanvallend voetbal, Man City doet het tegenwoordig ook, net zoals Tottenham, Liverpool en Arsenal. Borrusia Dordtmund ook al jaren. Monaco is er ook nog bijgekomen, net zoals Lyon ook graag aanvalt. In Spanje heb je ook nog Sevilla.

Al met al heel veel veel grote ploegen in de grote competities die graag voor de aanval kiezen tegenwoordig.

25 mei 2017 om 10:24

Ho ho, let me stop you right there.. Arsenal speelt ook in de topwedstrijden geen aanvallend voetbal meer! Heb je die wedstrijdjes tegen Bayern gezien? Kijk, tegen Sunderland speelt iedereen aanvallend maar het gaat er nu natuurlijk om wie er met een eventuele finale met een aan aanvallende tactiek zou starten en dan kom ik echt niet verder dan Barca, Bayern, Monaco en in mindere mate Real.

25 mei 2017 om 11:36

Het is te makkelijk om niet-aanvallend voetbal gelijk te stellen aan verdedigen voetbal. Je hebt gelijk dat eigenlijk alleen Barca en Bayern altijd aanvallend spelen, maar er zijn maar zeer weinig topploegen die zo verdedigend spelen als Mourinho in topwedstrijden. Eigenlijk alleen Atletico.

Mourinho heeft een talent om wedstrijden op de allerlelijkste manier dood te maken. Dat is knap en effectief. Maar als je er fan van bent, dan ben je waarschijnlijk eerder een succes supporter dan dat je van voetbal houdt.

25 mei 2017 om 12:04

Nee, dat is onzin. De wedstrijdervaring van sommige mensen gaat verder dan twee teams die 90 minuten heen en weer rennen en het publiek heel hard horen schreeuwen.. Ik vermaak me prima met een wedstrijd waarin 1 van de 2 teams een wedstrijd "dood maakt", er zijn weinig dingen namelijk zo moeilijk als 90 minuten lang geconcentreerd op 25 meter van je eigen goal spelen. Dat vergt een hoop tactiek en continu alert blijven! Dat vind ik mooi om te zien! Barcelona-Chelsea in 2012, Liverpool-Chelsea, Chelsea-Arsenal in 2014, dat zijn wedstrijden die ik eindeloos terug kan kijken omdat het verdedigend zo goed georganiseerd is! Jij vindt het lelijk, helemaal prima. Ik vind het pure minachting van je supporters en getuigen van een totaal verkeerde instelling als je zonder enige aanpassing aan je tegenstander maar als een gek blijft aanvallen!

25 mei 2017 om 01:22

Ajax heeft anders tegen Schalke en Lyon laten zien dat het wel kan. We kunnen best stellen dat United simpelweg te sterk was en Ajax gewoon totaal niet in hun spel kwam. Geen enkele Ajax speler haalde een voldoende op Sánchez en de Ligt na, vind ik. Dan kom je aanvallend ook helemaal nergens. Plus het feit dat Bosz niet vol op de aanval durfde te spelen rond minuut 75. Om zelf rond minuut 80 nog even een middenvelder zonder wedstrijdritme op niveau te laten invallen...

25 mei 2017 om 01:42

Ahja. Net als tegen het oppermachtig budget van Schalke en Lyon. Je moet je dag ook hebben he vriend. Terecht verlies helaas. We hadden onze dag niet maar strijdend ten onder.

25 mei 2017 om 02:01

Jullie hadden je dag niet? Dat zeggen jullie altijd als ajax verliest. Ajax is gewoon tactisch overklast. Maakt niet uit welke dag het ism

25 mei 2017 om 02:15

Je hebt de wedstrijd toch gezien? Ajax speelde matig, onder haar niveau in balbezit. Veel foute keuzes, matige passing, laag tempo, weinig beweging zonder bal.

Als Pogba helemaal vrij staat op de rand zestien zonder een Ajacied in de buurt, dat heeft toch niets met taktiek te maken, dan wordt er toch gewoon slecht positie gekozen, iemand vergeet zijn man dan toch te dekken?

Natuurlijk heeft de tegenstander en haar taktiek ook invloed maar het was geen beste wedstrijd van Ajax vandaag. Ik heb echt veel betere wedstrijden gezien dit jaar.

25 mei 2017 om 01:59

Met het budget van Ajax win je normaal gesproken geen cup, welke school je ook aanhangt. Met de Mourinho school en Ajax' budget strand je met een puntje of 2 in de groepsfase.

25 mei 2017 om 02:02

Fc porto won de CL met mourihno

25 mei 2017 om 02:25

Porto legt brazilianen e.d vast met allerlei constructies en alsnog vele miljoenen.. Maar was zeker knap destijds van Mourinho en Porto.

25 mei 2017 om 12:08

En toch waren de sleutelspelers van dat elftal portugees.

25 mei 2017 om 16:49

Porto hd wel een aanzienlijk groter budget en daarnaast de makkelijkste loting in de historie van de CL.

Er kan altijd een kleine winnaar tussen zitten zoals griekenland in 2004 maar normaal gesproken gebeurt het niet.

26 mei 2017 om 09:13

Cl winnen is niet makkelijk porto had gewoon een hele sterke team

25 mei 2017 om 02:07

Kansloze opmerking, de Europese top zoals Barca, Real, Bayern en PSG spelen geen lange ballen en doen niet aan fysieke strijd maar domineren het voetbal wel met technisch begaafde voetballers.

25 mei 2017 om 08:37

Het voetbal wordt er door coaches als Mourinho niet mooier op en dat is zonde. Ik ben abasoluut geen Ajaxfan, integendeel zelfs, maar ik vind het te prijzen dat Ajax dicht bij zijn DNA blijft en een trainer als Bosz de vrije hand geeft.
Het is misschien ouderwets hoe ik denk en je zult er minder internationale prijzen mee winnen, maar ik zie liever een frisse ploeg die vroeg druk zet, creativiteit toont en het lef heeft om met aanvallend voetbal de zege te halen. Trainers als Mourinho denken alleen aan het zilverwerk en geven er geen zier om hoe ze dit behalen. Uiteindelijk zullen de allergrootste de boeken in gaan om de schoonheid van het voetbal en niet alleen om de prijzen die ze behaald hebben.

25 mei 2017 om 10:23

Zo'n ploeg wordt vergeten. In een finale onthouden We alleen maar de winnaar. We vergeten zelfs Hoe dat ze speelde. Opdat vlak mogen anslyste voetbal liefhebbers zagen als ze maar Willem. Maar voor mij heeft Mou gelijk. Kijk naar Wenger. Dat Is een poëet. Wat heeft hij gewonnen niks alleen de fa cup ofzo. Zijn streef doel Is elk jaar cl1 halen. Door zijn koppigheid Is Arsenal van glans verloren. Tottenham haalt ze in zijn tweede, AsL speelt geen cl1 en spelen op basis van een filosofie 4/10 goed. Ik heb dan liever een trainer als Mou zet een ploeg in de kijk en wint prijzen klaar

25 mei 2017 om 16:50

Niemand zal zich de teams van Mourinho herinneren. Niet zoals ze het Milan van begin jaren 90 het Ajax uit 95 of het Nederlands elftal uit 1974 herinneren.

25 mei 2017 om 16:28

Volgens mij is barca ook Hollandse school, omdat cruijf. Ik zie barca wel winnen van dit ManU. Nee Ajax is achterhaald. Ipv dat Ajax zijn tactiek aan zou moeten passen omdat ManU meer kwaliteit heeft, doet ManU dat. Eigenlijk de arrogant voor woorden van Ajax. Wat had je verwacht, weer onderschat worden en winnen met 4-1?

Vies voetbal ik hou er niet van dus heb op de filosofie van Bosz gestemd maarja die GozerD wint wel prijzen en draait het om in het voetbal. Op de lange termijn geef ik ajax zeker wel kans met deze speelstijl en als je eerlijk moet zijn is Ajax ook niet echt in de problemen gekomen want beide goals vielen uit het niets.

25 mei 2017 om 16:31

Nee beiden goals vielen omdat Ajax te veel ruime weggaf. Pogba kan de bal twee meter voor zich uit leggen om vervolgens uit te halen. Weet niet of het pogba of Fellaini was bij de tweede goal maar het maakt niet of er dan twee of drie spelers van Ajax staan daar want ze hebben alles verloren in de lucht. Behalve sanchez die op een hand te tellen keren wint van rashford in de lucht.

Misschien is de Ajax methode niet de meest pragmatische, maar betonvoetbal zoals United speelt is nou ook weer niet de gegarandeerde manier om prijzen te winnen, zoals hij nu doet voor komen. Chelsea, Tottenham, City en Liverpool speelden allemaal leuk voetbal en werden 1-4.

Wel opmerkelijk trouwens dat hij een aantal jaar geleden zei dat hij hoopte nooit de Europa League te winnen met Chelsea, omdat dat een schande voor een grote club zou zijn. Nu doet ie erover alsof het een gigantisch grote prijs is. Betekent dat dat hij zelf is afgezakt, of zegt het iets over de nieuwe status van Man United?

25 mei 2017 om 02:03

Beide en dit soort voetbal werkt wel in cup matches.

25 mei 2017 om 02:14

omdat je nu terecht komt in de champions league, wat heb jij liever een jaar zoals city en liverpool of een jaar zoals united.

Toch nog mooi dat Mourinho zegt:"Dat hij wist dat ze voetballend beter zijn dan wij." Toch nog een leuk complimentje. Tja je kan er veel van zeggen, maar je wist dat zo'n scenario er in zat en je voelde het al vanaf minuut 1 aan komen. Naïef van ons? Nee, want Ajax kan niet op de counter spelen. Zeker niet als United hoge ballen gaat pompen tegen onze kleine spelers. Achja al met al had niemand verwacht dat we het zo ver zouden schoppen en Ajax staat weer een beetje op de kaart, wat toch een trots gevoel geeft.

Sjezus wat spelen die gasten alleen maar lange ballen dacht ik, blijkt het nog bewust te zijn ook!

Mourinho heeft Ajax gewoon erg goed geanalyseerd en een tactiek bedacht. Was het lelijk? Ja. Winnen ze prijzen? Ja.

Ben nu benieuwd naar Bosz' analyse van Man U. en dan ook die van Tonnie, want hij zou in Mourinho's hoofd kruipen en dan naar Ajax' spel kijken.

25 mei 2017 om 01:43

Je kunt moeilijk fysieke middenvelders opstellen als je er geen hebt.

25 mei 2017 om 09:44

Nee maar je hebt geen kopkracht op het middenveld en iedereen weet dat ie de lange bal op Fellaini gaat spelen en Fellaini op 10 gaat staan. Dan laat je toch Sanchez of De Ligt steeds doordekken op Fellaini en evt iemand anders inzakken bij die lange bal. Zoooo simpel, ik heb het niet tot nauwelijks gezien gisteren. Als je zulke dingen al niet voorbereid, of zelfs tijdens de rust niet verandert, dan heb je tactisch gefaald, en hard

Het is heel simpel. Voor united gold dat alleen winnen een optie was. Het kon iedereen een reet roesten hoe. Maar de CL moest gehaald worden. Waarom zou Mourinho dan risico nemen door uitgebreid te gaan voetballen en Ajax in haar spel te laten komen? De uitslag rechfvaardigd dus Mourinho's tactiek want het doel is bereikt

25 mei 2017 om 11:17

Klopt, waarom zou je voetballen als de goals je zo in de schoot worden geworpen. Makkelijke overwinning en belangrijk voor volgend jaar.

Zlatan blijft en Griezzman komt?

Man u is gwn cl voetbal. Als ajax een normale el club had ontmoet zoals bv besiktas, sporting benfice dan hadden ze gwn meer kans

25 mei 2017 om 09:48

Wanneer heeft zo'n team nog eens de finale gehaald? De voorbije jaren was het een en al Sevilla wat de klok sloeg. In een finale is Ajax daar ook kansloos tegen. Verder heb je Liverpool en Chelsea in de finale gehad, die ook niet minder waren dan dit United. Benfica heeft 2x de finale gespeeld de voorbije 5 jaar maar dat was een veel sterker team dan het huidige. Verder 1 keertje Dnipro geloof ik, mss zat daar wat in voor Ajax.

Nee kerel, das onzin, dit is echt gewoon het niveau voor de el. United is dan nog een van de zwakkere teams van alle kampioenen de afgelopen 5-6 jaar. Op dat vlak had Ajax niets te klagen

Toch knap dat he zoveel uitgeeft en voetballend naar eigen zeggen minder bent dan de veredelde a1 van Ajax

Mourinho ik moet het je nageven je hebt ajax helaas goed geanalyseerd ....een teleurstellend resultaat maar ik ben nog steeds trots en blij met het seizoen ook al ben je 2keer 2e

25 mei 2017 om 02:17

Beter kan ik het niet zeggen. Prijzen tellen, maar wat Mourinho zegt is eigenlijk genant voor woorden. En dat voor de rijkste club in de wereld. Die zou Ajax toch van de mat moeten spelen? Nou, Lyon's aanval was beter dan die van United...

Wat een sukkel die gast! 15 keer zoveel vermogen hebben en dan een minimaal verschil kunnen laten zien. Met die beker lijkt het gelijk aan zijn kant, maar iedereen die verder kijkt, weet hoer het zit. 11 jonkies die een een team van 300 miljoen aftroeven...

25 mei 2017 om 03:51

Ik weet niet zeker of aftroeven het juiste woord is voor 2-0 verliezen ..

25 mei 2017 om 08:00

Hahaha zei je dat ook toen Ajax van Willem 2 verloor? Toen had Ajax ook 10 keer zoveel budget. Dus wat is je punt ? En 11 jonkies die een team van 300 miljoen aftroeven volgens mij heb je gisteren de wedstrijd noet gezien en werden de jonkies gewoon overklast.

Volgens mij speelde de United net zo laf en defensief tegen Anderlecht en Celta. Mourinho wint dan wel prijzen, maar brengt het voetbal een slechte naam. Zelfs met de rijkste teams en beste spelers laat hij ze zo walgelijk laf voetballen. Verdedigen hoord bij het spel, maar je zou eerder van Ajax verwachten dat ze met hun kont op de doellijn zullen staan. Niet van spelers met zoveel kwaliteit als Pogba. Hoe kan je dan in godsnaam zeggen dat Ajax beter kan voetballen?!? Mourinho mag dan wel prijzen winnen, maar van mij krijgt hij nul respect.

25 mei 2017 om 02:19

Hij zegt alleen maar dat Ajax beter kan voetballen dan Man United omdat zijn prestatie dan nog groter lijkt dan nu al het geval is.

Maar met spelers als Pogba, Mata, Herrera, Lingaard, Mkhitaryan en Martial heeft Man United toch echt hele goede, technische voetballers die Ajax maar wat graag zou willen hebben in haar selectie.

25 mei 2017 om 11:23

Pogba en Fellaini zijn betere voetballers in het algemeen. Ze bezitten degelijke techniek, fysiek oersterk en degelijke passing ect.

Aan de bal is Ziyech of Klaassen gewwoon beter en dus is het logisch dat Mourinho ze "betere voetballers" noemt.

Jammer genoeg voor Ajax bestaat voetbal uit meer facetten dan enkel de bal naar elkaar overpassen.

Grotere slijmbal bestaat er niet een ding weet ik wel de heringengen aan aanvallend voetbal blijven in onze harten en geest voortbestaan arogante portogees 86 kiev 82 brazielie 74 oranje manchester hoop dat dit een heel klein beetje de wonden heelt het is de stad gegund maar waar b lijven ze de jeugd van manchester met aanvoering van scholes keane beckham en de arcitect ferguson

Precies wat ik zei voor deze bericht op vz kwam. Ik ga liever de champions league in met een Europa league prijs dan 2de 3de of 4de en geen prijs en geen extra miljoenen. Ik snap mensen niet dat ze nog wijzen naar spelers bijvoorbeeld traore, wees trots op Ajax dat ze dit hebben bereikt met jonkies op het veld. Spelers die bij united spelen hebben 1 voor 1 zoveel meer ervaring dan de spelers van Ajax. Deze overwinning zag je toch wel aankomen zoals ik had voorspeld 3-0 maar 2-0 is het geworden en dat is gewoon simpel als je ziet wat voor spelers op het veld staan bij united. Het team united is ook niet zo denderend maar is kwa niveau wel verder dan Ajax dus wees trots en blij dat ze Nederland op de kaart hebben gezet nou tenminste Europese clubs zullen Ajax vrezen nu en dat zeg ik als Feyenoorder!

Man United verdiend gewonnen, zij het met Man United counter attacking pussy ass Football. Het is je gegund, pussy Mourinho met je parkeer de bus voetbal.

Dat er nog zoveel mensen zijn die de filosofie van Mourinho omarmen. Dat zijn dus allemaal geen voetballiefhebbers. Waarom kijken die dan naar voetbal? Ga wat anders doen.

25 mei 2017 om 08:02

Wie ben jij om te bepalen of iemand een voetballiefhebber is? Als je gisteren naar Ajax keek ben je wel een liefhebber ? Want wauw wat speelde ze goed en aanvallend voetbal

25 mei 2017 om 08:41

Maar dat Ajax niet aan voetbal toekwam kwam deels door de verdedigende tactiek van Mourinho. Het is inderdaad een kwestie van smaak en niet bepalend of je voetballiefhebber bent. Maar ik kijk voetbal toch echt om vermaakt te worden en met dat is met deze spelwijze onmogelijk.

25 mei 2017 om 11:25

Dus moet je maar de poort wijd open gooien zoals Schalke en Lyon deden?

Ajax had over moeten schakelen op een andere tactiek, nu bleven ze maar als een blind paard hetzelfde spelletje spelen.
Je zag al snel dat dit niet ging werken tegen de tactiek van ManU.

Ik hoor zo een interview van Mourinho na een Engels competitieduel tussen Man United en een laagvlieger. Kwaad over de defensieve tacktiek van de tegenstander na een bloedeloze 0-0. Ja met dit voetbal redt je het ook niet om de Engelse titel te winnen.

Heren analisten! Na de tijd weten ze het allemaaal beter maar wie had van tevoren de Mourinho tacktiek voorspelt. Was toch niet zo moeilijk. Mourinho staat voor duel doodmaken, zie Cheslea en Inter Milaan.

Een jonge poëet die het moet hebben van zijn talent, pen en papier zal moeilijk krijgen tegen een fabriek waar flutromannetjes aan de lopende band af zullen rollen. Wanneer zo'n poëet 2e staat op een bestsellerlijst ben ik geneigd om meer respect te hebben voor de poëet dan de romanfabriek.

25 mei 2017 om 13:57

Maar heeft die poëet prijzen? Dat is precies wat Mourinho zegt, het kan hem dus niks schelen.

Het is zoals het is. Ik ben geen fan van de man maar hij spreekt wel de waarheid. Mooi voetbal wint alleen als je overduidelijk de beste bent. Hij heeft genoeg ervaring tegen voetballende ploegen en weet ook wel hoe je die moet bespelen, dat werd gisteren ook pijnlijk duidelijk.

Overigens moet ik wel lachen dat hij zegt dat hij liever op deze manier de CL in gaat dan op de 4de plek. Laat zien hoe hypocriet hij is met zijn psychische oorlogsvoering, want vorige week zei hij nog dat Ajax geen recht had op EL omdat we in de competitie een CL plek hadden verworven.

Ajax wist precies hoe Man. Utd. ging spelen, helemaal geen tactisch hoogstandje
van Mourinho. Je moet alleen de wapens hebben en op het juiste moment
benutten om dit soort teams te bestrijden. Ajax heeft wel de wapens, maar die
waren gisteravond grotendeels verstopt, oftewel de benodigde vorm was niet
op het moment suprème daar. Jammer, want daarnaast heeft het team geen
andere opties. Daar moet de technische staf zich voor het nieuwe seizoen maar
eens over buigen. Een breekijzer (huntelaar?) voor als er een plan B wordt
gevraagd. Voor de rest: bedankt, Ajax! Jullie hebben het Nederlandse voetbal
weer smoel gegeven!
Over Mourinho dit: wie herinnert zich teams die onder hem hebben gespeeld?
De prijzen? Geef die man een paar bekers, daar gaat het hem alleen om.
Natuurlijk wil iedereen een prijs pakken, maar als je financieel zo veel te
besteden hebt, mag je best eens een attractief elftal samenstellen, dat
misschien eens een prijsje minder pakt, maar waar iedereen jaren later met
bewondering over spreekt. Dan heb ik het over Brazilië, voordat die ook anti
voetbal gingen spelen, de Sovjet Unie onder Lobanowski, Oranje 1974 (1978),
het Ajax onder Michels en Cruiff, Feijenoord onder Happel. En zo kun je er
nog wel een paar opnoemen. Maar nimmer een team onder Mourinho.
Dus geef hem een eigen kamer vol met prijzen en ranglijsten waar zijn teams
bovenaan staan, en laat hem daar lekker met zichzelf bezig zijn.

Op zo een dag komen maar weer de echte kwaliteiten van een trainer naar voren. Sanchez lieten ze bewust opbouwen? Die dribbelde naar het middenveld om vervolgens een balletje breed te spelen of een lange bal soms. Ajax vertraagde zelf het tempo. Bosz had in de rust misschien wel iets anders moeten bedenken, maar misschien kon hij dat niet en dat kun je hem niet kwalijk nemen want hij heeft zulke wedstrijden nooit eerder meegemaakt. Het zou Bosz sieren als hij Mourinho zou complimenteren.

Voetbalpoeten winnen iets dat Mourinho nooit zal krijgen: respect, bewondering, waardering en onsterfelijkheid. Als hij er later niet meer is, zal niemand in de voetbalwereld het nog over Mourinho hebben en is zijn naam niets meer dan een voetnoot in de voetbalgeschiedenis. Poeten als Cruijff zijn onsterfelijk en blijven altijd bestaan in de herinnering van de voetbalfan.

25 mei 2017 om 12:15

Al zijn spelers lopen met hem weg dus respect heeft hij juist heel veel. Jouw reactie is helaas een en al frustatie en dat vind ik jammer. Ze hebben gewoon meer kansen gehad en hebben 2x gescoord en waren gewoon beter. Accepteer je verlies en laat ajax hier lering uit trekken.

25 mei 2017 om 14:46

Sorry dat ik je uit je droom help, maar ik was niet zo lang geleden nog bij een wedstrijd van Real en veel supporters liepen daar nog steeds in Mourinho shirts rond. Gewoon thuis shirts van Real met Jose of Mourinho bedrukt op de achterkant. Ook bij Porto, Inter en Chelsea wordt hij beschouwd als een clublegende. Iemand die zoveel prijzen pakt is geen voetnoot.

Bovendien, juist als je mooi speelt maar zelden prijzen wint loop je het risico om te eindigen als een lachtertje. Kijk maar eens hoe er inmiddels in Engeland over Wenger wordt gesproken. Of dat terecht is is een andere vraag natuurlijk. Maar dat is de discussie niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren