Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal-tweetal gefileerd door clubicoon: ‘Ze hebben de club laten vallen’

Laatste update:

De aanhang van Arsenal houdt zijn adem in met de zomerse transferperiode in zicht, nu sterspelers Alexis Sánchez en Mesut Özil voor een vertrek uit Noord-Londen lijken te staan. Clubicoon Martin Keown is in zijn column voor The Sun bijzonder kritisch op het tweetal.

De voormalige verdediger haalt hard uit naar zowel Sánchez als Özil. "Het ging dit seizoen te veel over hen. Ze hebben Arsenal laten vallen met hun gedrag", is het oordeel Keown, die gedurende zijn spelersloopbaan liefst elf seizoenen voor the Gunners speelde en in die periode onder meer driemaal de Engelse landstitel won en net zo vaak beslag wist te leggen op de FA Cup.

"Özil was grote delen van het seizoen niet beschikbaar. Hij was geblesseerd, nietwaar?", vraagt Keown zich af. "Was het ziekte, of toch een blessure? Hij was er niet toen Arsenal hem het hardst nodig had. Het is niet eerlijk ten opzichte van de andere jongens. Het verrast me hoe vriendelijk de rest van de spelersgroep naar Özil is gebleven. Als ik op het veld had gestaan en hij een slordige pass zou versturen, zou ik hem dat goed duidelijk hebben gemaakt."

Ook Sánchez moet het ontgelden, ondanks het feit dat de Chileen dit seizoen in de Premier League goed was voor 24 doelpunten in 38 wedstrijden. "Hij is moeilijk behandelbaar buiten het veld", meent Keown. "Ik was een keer aanwezig bij een training op een dag dat Alexis een vrije dag zou hebben. Opeens verscheen hij op het veld en moest de technische staf een training in elkaar zetten voor hem. Het gaat niet alleen om jezelf als speler, je moet ook in een groep passen."

Ben jij het eens met Martin Keown?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Redelijk makkelijk scoren dit. Sanchez kwam op zijn vrije dag toch trainen?! Schande voor de sport!

Zeker in 2017 leek Sanchez alleen nog maar voor zichzelf te voetballen, en was hij echt niet uit te staan. Echter geeft Keown niet bepaald een voorbeeld dat zijn uitspraken kracht bij zet. Dit geeft juist aan hoeveel hij voor voetbal over heeft.

Oh, de schoft!! Kwam die nare Sanchez gewoon trainen terwijl hij een vrije dag zou hebben? Lieve hemel wat een clown zeg.

Ook nog zeiken dat Ozil geblesseerd was, wat kan die jongen er nou aan doen? En hun club laten vallen? Ze hebben toch niets negatief gedaan? Wil ie nou klagen omdat ze niet (meer) altijd tot het naadje gaan? Tja, die jongens hebben toch geen uitzonderlijke band met Arsenal of wel? En kijk eens naar de rest van de selectie? Wie doet dat wel? Lekker makkelijk om op de sterren te zeuren. Het is tegenwoordig een team/club zonder enige uitstraling of winnaarsmentaliteit. En dat ligt aan het bestuur en Wenger, niet de spelers. En als je dan toch over spelers gaat mekkeren, waarom kies je er dan net die ene strijder, die ene winnaar uit tussen al die mooi weer voetballers bij Arsenal? Dit seizoen valt het minder op omdat hij het wat lijkt opgegeven te hebben maar Sanchez is nota bene de enige persoon met een beetje ruggengraat en mentaliteit daar. Wat een idioot die Keown

23 mei 2017 om 22:51

Spelers hebben wel degelijk schuld. Spelers als Ox en Coq kunnen het namelijk wel, maar als je dan Walcott, Ozil en Giroud bijvoorbeeld ziet slenteren... dat is echt absurd soms. Dat is alsof je een aantal Messi's op het veld hebt staan zonder de voetballende kwaliteiten.

23 mei 2017 om 23:07

@real8madrid. Ik ben het volledig met jou eens, behalve het stukje over Alexis. De laatste paar wedstrijden laat hij weer zien te vechten voor het team, maar hoe hij zich sinds begin 2017 gedroeg in het veld was verre van goed. Alle ballen moesten naar hem, elke pass die niet naar hem ging werd hij boos om, hij kwam ballen continu halen op het middenveld en hij wou alleen nog maar killerpassen geven waardoor hij elke wedstrijd wel 20 ballen verspeelde.. En dat ook als hij zelf slecht speelde. Ik kan best begrijpen dat zoiets voor irritaties kan zorgen. Maar verder lult Keown hier gewoon uit zijn nek. De schuld hoort naar spelers als Giroud, Walcott, Ramsey, Monreal, Bellerin, Mustafi, Iwobi, Coquelin en Xhaka te gaan bijvoorbeeld. Die liepen er veel te lang bij als zoutzakken en hoopten puur op bevliegingen van voornamelijk Alexis en in mindere mate Ozil.

Wat zeikt die Keown toch.

Sanchez sleepte de ploeg door het seizoen seizoen, Ozil speelt met potverdorie Giroud en Welbeck voor hem. Het is geen bikkelharde Vieira.

Ben het gezeik van Britse ex-spelers odnertussen wel beu, dat gelul over 'heart' en 'passion' helpt niemand. Het probleem light hem aan kwaliteit. Ozil en Sanchez zijn klasse, de rest, tja.

23 mei 2017 om 22:53

Wanneer het ontbreekt aan (relatieve) kwaliteit dan moet je dat op een andere manier compenseren. Kijk naar ploegen als Portugal, Ijsland, Atletico, etc. De enige kwaliteit die ontbreekt is een goede manager.

23 mei 2017 om 23:09

@Chi7. Nee, dat is niet de enige kwaliteit die ontbreekt.. Altijd maar volledig de schuld bij Wenger leggen vind ik onzin. Ja hij heeft gefaald, maar de spelers mogen allemaal heel hard in de spiegel gaan kijken want zij gooiden er met de pet naar. En dan kan iedereen dat ook wel weer volledig op Wenger gaan schuiven, maar dat is pure onzin. Alsof spelers nergens verantwoording voor hoeven af te leggen.. Er moet gewoon ontzettend veel gebeuren bij Arsenal willen we ooit weer een titel winnen.

24 mei 2017 om 00:18

Maar Wenger is ook degene die de selectie grotendeels (zo niet volledig) heeft samengesteld. Dan kan er toch ook naar hem gekeken worden als de kwaliteit van de spelers/aankopen niet goed genoeg is. Het geld was zeker wel beschikbaar om in te kopen namelijk. Natuurlijk moeten de spelers zelf ook in de spiegel kijken, maar sommige spelers die Arsenal heeft zijn gewoon niet goed genoeg (meer), maar Wenger heeft nagelaten hen weg te doen en te vervangen, maar blijft aan hen vasthouden.

24 mei 2017 om 00:27

Ja maar dat bedoel ik dus. "Wenger heeft de spelers gekocht" is altijd de reply als je kritiek geeft op de spelers. Dat klopt ook wel, maar het gaat mij erom dat die matige spelers zich niet eens 100% inzetten. Daar krijgt Wenger de schuld van, maar dat is toch echt de schuld van de spelers. Dat die spelers het maar opbrengen om 12 wedstrijden alles te kunnen geven, en de rest van het seizoen er bij slenteren.. En met de spelers die Arsenal heeft hoef je niet te verliezen van een Crystal Palace, wat je puur verliest op inzet. Dat is mijn probleem er mee.

Je kunt niet verwachten dat die twee samen met 9 middelmatige spelers (en bank) kampioen kan worden. Dit is gewoon niet de selectie die te vergelijken is met de tijd van Keown en de tegenstand in de competitie.

23 mei 2017 om 23:18

Je doet Petr Cech hiermee wel tekort.

Özil is niet iemand die in het veld alles geeft en vind ik wederom geen sterk seizoen draaien. Sanchez is wel wereldtop en zonder hem was Arsenal dit seizoen zevende geworden. Ik geef Sanchez groot gelijk dat die wilt vertrekken, want in de subtop van Engeland spelen is niets voor hem. Ik zie PSG of een Bayern wel toehappen.

Waar ik me aan hekelde was het obsessieve gezoek naar elkaar op het veld. Het leek wel of ze alleen elkaar de bal wilde geven omdat de rest 'minder' zou zijn.

Zo lang je op deze voet verder wil gaan moet er meer kwaliteit komen waardoor die twee minder belangrijk worden of gewoon verkopen 2 jaar gebruiken met een nieuwe trainer om iets op te bouwen en dat in het 3e jaar weer knallen.

23 mei 2017 om 23:03

Het is logisch dat Sanchez een een-tweetje probeert op te zetten met Sanchez en niet met Coquelin of Monreal want dan ben je de bal kwijt.

Aangezien Cazorla het ganse jaar out was, werd er voetballend vermogen op het middenveld gemist en dan zag je inderdaad dat Ozil en Sanchez elkaar zochten. Logisch. Dat doen ze niet om de rest te pesten. Messi en Neymar en Zlatan en Pogba doen het ook.

23 mei 2017 om 23:14

Dat klopt Bon Jovi, maar ik snap Schop wel. Op sommige momenten was het gewoon zo ernstig dat ze daardoor aanvallen aan het verpesten waren. Ramsey, Giroud etc zijn slecht ja, maar als je hen nooit een bal geeft gaan ze ook geen vertrouwen krijgen om wel iets goed te doen. Dan krijgt de hele ploeg het gevoel dat alleen Ozil en Alexis wat kunnen, en dat werkt alleen maar negatief. Vooral Alexis vond ik af en toe verschrikkelijk.. Ja hij sleept ons door het seizoen, maar hoe ontzettend erg die man voor zichzelf speelde sinds begin 2017 was echt schrijnend om te zien. Hij wou het liefst de spelverdeler en de spits tegelijk zijn. Als hij een assist op zichzelf kon geven dan zou hij dat non stop doen toen. Dat is het probleem wat Schop aankaart. En zijn beide oplossingen zijn goed wat mij betreft. Liverpool en Spurs zijn voorbeelden van de 2e oplossing, en de 1e oplossing zijn Chelsea en City. Gewoon meer kwaliteitsspelers, of een coach die iedereen laat strijden waardoor je met "mindere" namen toch resultaat boekt.

24 mei 2017 om 11:43

Juist, nu kan ik het een keer eens zijn met Jackie en wil daar aan toevoegen dat je het misschien voor je argument zo brengt, maar het verschil tussen Ozil/sanchez en de rest is niet zoals bij amateur voetbal. Zo cru 'je bent dan de bal kwijt' vind ik een beetje te ver gaan. Spelers van Arsenal zijn nou ook niet zo slecht zoals jij het omschrijft

24 mei 2017 om 13:22

Nounou Monreal is wel zo slecht

Ik heb de indruk dat zowel Ozil als Sanchez valse beloftes zijn gedaan. Waarom zouden ze anders voor Arsenal hebben gekozen? Arsenal had gewoon meer moeten investeren, en dan niet in spelers als Perez of Xhaka. Dan vind ik het niet zo heel raar als ze er de schurft in hebben.

Haha het is juist aan deze 2 mannen te danken dat er nog enigszins iets van resultaten behaald zijn dit jaar. Zonder deze 2 hadden ze zelfs de top 7 niet gehaald en lagen ze er na de groepsfase CL al uit. Waar naar uitgehaald moet worden bij Arsenal, zijn degene die gaan over het geld uitgeven...

Alsof je Columbus en Vasco da Gama het kwalijk gaat nemen wanneer ze de Atlantische Oceaan niet kunnen oversteken op een vlot.

Doe even normaal man, Özil en Sanchez hebben betere spelers nodig en Sanchez heeft met zijn 24 goals en 13 assists een van de beste seizoenen in de Premier League van een spits achter de rug. Xhaka begint in vorm te geraken en wordt langzamerhand een sterkhouder. Meer van dat soort spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren