Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord houdt bijzonder weinig over aan transfersom van Elia’

Laatste update:

Eljero Elia maakt waarschijnlijk de overstap van Feyenoord naar Medipol Basaksehir en de club uit Rotterdam wordt allesbehalve rijk van die transfer, zo meldt het Algemeen Dagblad. De krant schrijft dat Feyenoord door een afspraak met Elia slechts een beperkt deel van de vergoeding zal ontvangen.

De dertigjarige Elia maakte bij zijn transfer naar De Kuip met technisch directeur Martin van Geel de afspraak dat hij zelf een deel van een toekomstige transfersom opstrijkt en dat ook Werder Bremen ‘flink meedeelt in de opbrengst’, want anders had de club uit de Bundesliga zich vermoedelijk halsstarriger opgesteld tijdens de onderhandelingen.

“Dat maakt dat Feyenoord alleen iets aan de speler zal overhouden als er een forse transfersom wordt bedongen”, zo concludeert het Algemeen Dagblad. Een delegeatie van Medipol Basaksehir komt woensdag aan in Rotterdam om met Van Geel over de voorwaarden te praten en ook Fenerbahçe heeft nog altijd belangstelling.

MUST READ | Bij İstanbul Başakşehir Futbol Kulübü zitten gemiddeld MINDER mensen op de tribune dan bij Excelsior...

Geplaatst door voetbalzone op zondag 21 mei 2017

Is Medipol Basaksehir een geschikte club voor Eljero Elia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja zo zie je dat je voor sommige spelers meer offers moet maken dan voor andere.
Het is het voor mij waard geweest dit seizoen.
NU alleen weer terug naar de werkelijkheid en hopen dat er weinig spelers komen met zulke contracten.

Voor op veld is leuk alleen financieel heb je er niks aan. Van Geel krijg toch een drukke zomer ben ik bang voor.

22 mei 2017 om 07:30

Van mij mogen er best 1 of 2 van zulke situaties binnen de club zijn. Zolang het veld er maar niet vol mee staat. Balans gaat het om, en dat hebben we mede dankzij hem en berghuis gehad.

22 mei 2017 om 08:08

Als Feyenoord echt Europees wat wilt gaan betekenen, dan moeten ze op elk linie geen breedteaankoop doen, maar een echte versterking halen. Kijk naar Ajax met Sanchez, Ziyech en Dolberg. Ik zou Bruno Martins proberen terug te halen of Nathan Ake. Middenveld zou ik misschien voor een Guzman gaan. In de aanval zou ik twee spelers gaan binnenharken. Van Persie en een sterke talentvolle aanvaller ergens kapen die nu momenteel al in de Eredivisie speelt of anders toch een gooi doen naar Vincent Janssen. Kijk dan heb je met een Kenneth Vermeer, Bruno of Ake, Guzman, Vilhena, El Hamadi, Van Persie toch een internationaal sterk elftal staan. Zelfs hier gaat Ajax het wel lastig krijgen. Als PSV ook nog eens op elk linie versterking gaat halen, dan kunnen we misschien weer hopen dat wij Europees eens frequenter kunnen genieten na de winterstop. Kijk ik ben Ajaxied, maar diep van binnen ben ik ook voor het Nederlands voetbal. Ik hoop dat Feyenoord, PSV en Ajax vanaf nu alleen maar de stijgende lijn gaan pakken in Europa. Sneller doorselecteren en alleen maar versterkingen haalt ipv breedteaankopen.

22 mei 2017 om 08:18

@erodinho Ondanks dat Feyenoord dat best zou willen, zal dat (nog) niet het doel zijn. Met onze bescheiden financiele middelen moeten we al blij zijn als we kunnen aanhaken in de top van de eredivisie.

Verder zijn de namen die je noemt totaal niet realistisch, behalve heel misschien de guzman. Huur van janssen zou nog kunnen als we jorgensen niet hadden, maar nu zal spurs daar zeker niet aan meewerken.

Geleidelijkheid is het woord voor Feyenoord. Geen gekke sprongen zoals vroeger. Degenen die nu vertrekken vervangen met gelijkwaardige spelers en wat lichte verbetering in de breedte is al moeilijk genoeg voor ons.

22 mei 2017 om 08:39

Maar de bedragen die Ajax dit jaar aan spelers heeft uitgegeven kunnen Feyenoord en PSV niet betalen. Die kunnen geen 8 miljoen voor een speler uittrekken. Daarnaast zijn de salarissen die BMI en Ake verdienen waarschijnlijk al niet meer te betalen.

22 mei 2017 om 08:58

@erodinho. Dat betekent dus dat Feyenoord eerst nog een moet sparen. Dat deed Ajax trouwens ook.

22 mei 2017 om 09:59

De transfersom al helemaal niet. Is al meer dan 20 miljoen op ake geboden en dat is al geweigerd

22 mei 2017 om 11:15

Precies, dat is ook de reden dat ik overal roep dat dit een incidenteel succes is voor Feyenoord. Er zullen nu een aantal spelers gaan vertrekken voor transfersommen waar geen geschikte vervanger voor te halen is.

Ten eerste Elia, met heel veel geluk kan Feyenoord hier nog 1 tot 2 miljoen aan overhouden, maar dan moet er al een fikse transfersom worden betaald voor een speler met een 1-jarig contract. Karsdorp zal mogelijk vertrekken, maar daar staat gelukkig al een vervanger klaar. En op het middenveld zal denk ik Toornstra vertrekken en als Feyenoord pech heeft Vilhena ook. Zowel voor Toornstra, als voor Vilhena geldt dat een deel van de opbrengsten gaan naar investeerders en dat ze internationaal geen hele hoge prijs zullen opbrengen. Als het mee zit levert Toornstra 7 miljoen op en Vilhena 10? Berghuis gaat terug naar Engeland en Kuyt stopt. Dat maakt dat je met een budget van ongeveer 20 miljoen moet gaan shoppen voor 8 spelers: Reserve keeper, reserve rechtback, 2 middenvelders, linksback (of centrale verdediger, afhankelijk hoe je Kongolo gebruikt), 2 vleugelspelers en een 2e spits. En dan heb je nog niet eens je selectie breder gemaakt, omdat je ook weer Europees moet gaan spelen. Martin van Geel gaat een hele zware tijd tegemoet.

22 mei 2017 om 13:20

Ja ja alleen spelers van ajax zijn wat waard he? 17m voor toornstra en vilhena .. als het meezit nog wel En karsdorp gratis of zo? Denk dat die in z'n eentje al richting de 17m gaat als hij weggaat. Feyenoord is kampioen en net meer volledig blut. Ik besef dat we niet hetzelfde krijgen voor onze spelers als Ajax, maar de bedragen die jij noemt zijn erg negatief.

22 mei 2017 om 13:21

En we pakken min 16-20m met cl. Verder nog onze gebruikelijke inkomsten. Vergeet niet dat we vorig seizoen zonder cl en uitgaande transfers al wat budget hadden.

Ik ben al geen voorstander van zulke afspraken en voor datgene wat Elia heeft gebracht is dit uiteraard absurd.

22 mei 2017 om 07:28

Hij salaris ingeleverd om z'n carrière een boost te geven. Wij zijn hulp gehad bij het behalen van een beker en een titel. Niks absurds aan.

22 mei 2017 om 07:35

Datgene wat Elia heeft gebracht? Uit zulke reacties blijkt duidelijk dat Elia de gunfactor niet heeft. Als je gewoon puur kijkt naar de cijfers, maar ook naar zijn spel, dan zie je gewoon dat Elia een erg goed seizoen heeft gedraaid. In mijn ogen was hij zelfs de beste vleugelspeler van de eredivisie.

22 mei 2017 om 07:41

Rauhabt doet niks anders als berichten met cynische ondertonen plaatsen als het om Feyenoord gaat.
Hij verkondigde doodleuk verleden week dat Feyenoord op zeker voor 5 a 6 plaatsen versterking moet zoeken om aansluiting met de top van de Eredivisie te vinden, Nb een paar dagen na het kampioenschap..

22 mei 2017 om 07:42

Raubaht heeft een afkeer richting Feyenoord. Niets mis mee maar dat moet je gewoon met een korreltje zout nemen dan.

22 mei 2017 om 07:52

Doe ik ook, 9 van de 10 keer reageer ik niet eens, maar nu even een keer wel..

22 mei 2017 om 11:23

@fanaticus, helemaal met je eens dat hij nogal negatief over Feyenoord is, maar ik ben het wel met hem eens dat Feyenoord nog 5 a 6 spelers moet versterken om de aansluiting te vinden. Elia, Kuyt, Berghuis en zeer waarschijnlijk Karsdorp en Toornstra gaan weg en de linksback (ik vind Kongolo een centrale verdediger) moet versterkt worden. Dat zijn 6 posities die ze moeten versterken om aansluiting te houden.

22 mei 2017 om 07:39

Vind zijn aandeel in het kampioenschap niet bepaald absurd, moet hij er als linksbuiten dan 25 maken ofzo?

22 mei 2017 om 08:13

Laat ik het anders proberen te zeggen.
Elia op dreef is een geweldige speler, vooral voor Feyenoord.
Echter, en dat kan je niet ontkennen, is Elia niet constant daarin.
Over een heel seizoen zijn er 4 of 5 wedstrijden dat die geweldig is, 3 of 4 wedstrijden dat die aardig is en in alle overige wedstrijden is die nagenoeg onzichtbaar of zelfs barslecht.
Hij heeft bij Feyenoord het hoogst haalbare salaris, en dat is toch niet slecht. En dan ook een groot deel van de transfersom vind ik persoonlijk absurd

Wat betreft mijn uitspraak over 5 of 6 nieuwelingen, daar sta ik nog steeds volledig achter. Uit dit team is het absolute haalbaar er uit gehaald, de meeste hebben boven hun kunnen gepresteerd. Met ditzelfde team wordt je niet nog eens kampioen en kom je zelfs niet in de buurt. Laat staan straks in de CL, dat wordt een vernedering.

Ter info. Ik heb geen afkeer tegen Feyenoord. Absoluut niet, ik ben zelfs supporter. Niet meer zoals vroeger, tegenwoordig zit ik meer in de neutrale categorie. Ik ben gewoon realistisch en kritisch. Ik maak niet alles groter en mooier dan het is.

22 mei 2017 om 09:00

Dat vind ik je ontzettend negatief. Elia heeft dit seizoen veel meer wedstrijden goed gespeeld dan echt slecht (In tegenstelling tot 15/16). Er kwam vaak dreiging vanuit Elia en hield hij twee verdedigers bezig, vaak verdedigde hij ook actief mee.

Het halen van 5 of 6 nieuwelingen ben ik het ook mee oneens. Echter vind ik wel dat het nu zaak is om de selectie verder te versterken en te verbreden. De huidige basiself is prima (voor de Eredivisie). Het probleem zit hem in de bank.

Spelers als Vejinovic, Dammers, Kramer, Nelom, P. Hansson en mogelijk Bilal en Tapia (deze twee geef ik het voordeel van de twijfel) zijn gewoon niet goed genoeg. Kramer is leuk als pinchhitter. Maar ik moet er niet aan denken dat Nicolai Jorgensen er 5 weken uitligt en dat Kramer vervolgens zijn rol moet gaan vervullen. Vejinovic lijkt simpelweg te kort te komen, oogt laks en lijkt niet met de druk om te kunnen gaan. Dammers bezit gewoon te weinig potentie om tot CV van Feyenoord 1 uit te groeien.

Met het geld wat er binnen komt kunnen er gerichte versterkingen worden gehaald voor de bank. Het liefst zie ik wat jongere spelers met potentie die gelijkwaardig zijn aan de basisspelers zodat de concurrentie wat omhoog gaat. Want om eerlijk te zijn, Kongolo hoeft niet bang te worden van Nelom. Vilhena/el Ahmadi niet van Tapia/vejinovic en ga zo maar door.

22 mei 2017 om 09:11

@rauhabt:
Je uitleg is naar jouw mening onderbouwd, er zit enigszins iets van logica in, vooral het doorselecteren ben ik het mee eens.
Vijf of zes spelers is alleen erg overdreven, het is geen Playstation..
Als je van de basis van afgelopen seizoen zoveel spelers moet vervangen voor betere ben een godsvermogen kwijt, ik hou het op drie echte versterkingen mits er geen sleutelspelers vertrekken.

En Elia heeft zeker de tweede seizoenshelft gewoon goed gespeeld, veel dreiging en hield altijd minimaal twee man bezig.
Zijn blessure in de eerste seizoenshelft heeft voorkomen dat hij dik over de tien goals en assists ging, we hebben het over een linksbuiten en niet over een spits he😉
Zijn cijfers die hij nu heeft zijn dik in orde, plus vergeleken met het aantal minuten is zijn moyenne een stuk hoger als in zijn topjaar bij Twente.

22 mei 2017 om 09:18

Vind Kramer voor een pinchhitter veel te weinig energie in een wedstrijd gooien, denk dat Kramer heel zijn carrière met een paar voetbalschoenen doet.
Een type Wout Weghorst zie ik liever als breekijzer, die heeft iets en geeft altijd zn hele ziel en zaligheid.
Linksbuiten zie ik graag Boetius terug komen, die begint eindelijk op een vent te lijken en doet het naar horen zeggen erg goed.
Haps linksback, weet geen betere, maar als Kongolo evt naar het centrum verhuist moet er toch wat komen.
En een kanjer van een middenvelder moet er komen, eentje die de drie basisspelers geen dag het idee geeft dat ze kunnen verslappen..of dat Amrabat is weet ik niet, ben nog niet helemaal overtuigd..
Lozen Nelom, Vejinovic, keeper Hansson, Kramer en Gustafsson.

22 mei 2017 om 09:55

Ik zou als feyenoord zijnde juist oppassen voor te veel aankopen. Niet te veel nieuwe gezichten.

Dit team is kampioen geworden doordat het een team is. Goed op elkaar ingespeelde spelers. Bij te veel nieuwe spelers verwijder je dit positieve effect.
De spelers individueel zijn bij feyenoord niet bijzonder. Van de top 3 zeker de minste. Des te mooier en meer bijzonder dat ze kampioen wisten te worden.

Oftewel, als het team te veel wordt aangepast, mis je het apsect van een goed team, maar is de kans klein dat je er dermate kwaliteit voor terugkrijgt om met de rest te concurreren.

Probeer het bij een stuk of 2 nieuwe mensen te houden.
Misschien in de winterstop nog een nieuwe. Zomer dáarop weer een stuk of 2 nieuwe. Zo houd je een team, maar selecteer je wel langzaam aan door

22 mei 2017 om 10:42

Daar verschillen wij van mening.
Dit team groeit niet meer, op een enkeling na zit iedereen aan zijn top. Feyenoord heeft nou succes gehad, de waarde van de spelers is enigszins gestegen.
Ik ben van mening dat ze nu de meeste moeten verkopen, nu de prijs nog relatief hoog is en moeten bouwen aan een nieuw team.
Het lijk misschien allemaal perfect dit team maar met dit team eindig je volgend seizoen buiten de top 3. Op dat moment zakt ook de waarde van de spelers naar een waar dieptepunt.

Kortom, de spelers zitten aan hun top, hebben hun hoogtepunt bereikt en zijn veel waard.
Persoonlijk zou ik als Feyenoord zijnde nu gaan incasseren en met wat slimme aankopen een nieuw team neerzetten, die honger hebben naar succes en waarmee je volgend seizoen Ajax en PSV misschien kunt verassen.

Spelers als Kongolo en Berghuis, waar nog rek in zit, zou ik wel behouden.

Wat Elia betreft, zijn cijfers zijn in principe ook niet zo slecht, ware het niet dat die deze cijfers heeft bereikt in de enkele wedstrijd dat die top was.
In het begin van het seizoen, ik dacht tegen Groningen en ik dacht 3 doelpunten van Elia, dat tikt gelijk aan.
Maar het is net of die op zo'n moment alles geeft want de 4 wedstrijden erna deed die als het ware niet eens mee.
In de EL had je ook niets aan hem, daar kon die het niveau al helemaal niet aan.

Je kan nooit verwachten dat een speler een heel seizoen top is maar de paar competitiewedstrijden en geen enkele Europese wedstrijd dat Elia op dreef was is gewoon veels te weinig.

Had dan Jahanbaksh (nu bij AZ) bij NEC opgehaald, die genoegen neemt met een lager salaris en die geen transfersom opeist. En in mijn ogen niet minder is dan Elia...

22 mei 2017 om 13:26

Dit team groeit niet meer? Waar is deze onzin op gebaseerd? De helft is nog jong en kan alleen maar beter worden. De 2 oudste gaan nu weg en zullen waarschijnlijk vervangen worden door jongere spelers. En hoe langer je samenspeelt hoe beter het wordt. Wat een negatief mens ben jij!

23 mei 2017 om 17:28

het nadeel van Feyenoord is dat ze kampioen zijn geworden met een geweldig team en niet zo zeer door geweldige spelers.
Dus wat Raubath zegt is helemaal niet zo ver bezijden de waarheid volgens mij.
veel spelers moet je nu cashen omdat ze nu op hun top zitten en alleen maar minder waard gaan worden.
Daarnaast is het zo dat Ajax bepaalde bedragen voor spelers niet kan afslaan. Dit is natuurlijk bij Feyenoord ook het geval. Om de financiële huishouding gezond te houden en omhoog te brengen moeten ze wel spelers verkopen en proberen met jeugd een nieuw elftal op te bouwen.

Prima toch. Zowel wij als Elia hebben gekregen wat we vooraf wilden. Dan moet je achteraf niet piepen ook en elkaar gewoon bedanken voor een nuttige samenwerking. Ik ben iig blij dat hij er was en ons geholpen heeft!

22 mei 2017 om 08:02

Precies. Elia heeft geinvesteerd in zichzelf en zijn loopbaan. Feyenoord heeft enkele seizoenen een zeer bruikbare buitenspeler gehad. Nu de hand schudden en weer doorgaan.

Nu hopen dat Feyenoord straks iemand op de buiten heeft waar ze centjes aan kunnen verdienen. Dat is dan weer de volgende stap.

22 mei 2017 om 08:24

Ja dat zou helemaal mooi zijn. Al mag er van mij ook best nog een elia langskomen hoor! Er lopen ook jonge spelers rond die wel van ons zijn, en ook die hun waarde is gestegen door de goede prestaties die we mede aan dit soort jongens te danken hebben.

Niet verwacht dat Elia ook een deel zou opstrijken. Begon vrijwel direct na het kampioenschap ook al te praten over een vertrek om de financiële schade op te vangen. Elia is er broodvoetballer pur sang. Ik wil hem bedanken voor afgelopen twee seizoenen, waarin hij niet uitzonderlijk heeft gepresteerd, maar wel een belangrijk aandeel had in die periode. Benieuwd wie Feyenoord nu als vleugelspeler aan gaat trekken. Bilal de kans geven?

22 mei 2017 om 07:47

Als hij puur een broodvoetballer was geweest dan had hij natuurlijk sowieso niet naar Feyenoord gekomen. Dan had hij lekker bij Bremen de bank warm gehouden of was hij verkast naar een lucratieve competitie. Geld is wel enigszins belangrijk voor hem, gezien zijn overstap nu naar een beter-betalende club, maar om hem als broodvoetballer af te schilderen gaat mij te ver.

Daarnaast zou ik wel op zoek gaan naar een nieuwe vleugel. Als je Elia inwisselt voor Bilal dan ga je er wel echt op achteruit. Wellicht toveren ze iemand uit de hoge hoed voor een prikje of huren ze iemand. Een soort Berghuis-scenario?

22 mei 2017 om 07:57

Hij geeft niet voor niets aan dat hij de 'geleden schade' wilt compenseren. Dat hij nu een deel van de transfersom bij pakt past daar ook bij. Voor mij is Elia gewoon een passant & broodvoetballer.

Natuurlijk ga je er op achteruit. Iemand huren ben ik geen voorstander van. Dat betekend dat je na dat jaar weer op zoek moet na een nieuwe speler

22 mei 2017 om 08:02

Oké. Dan hebben wij een verschil in opvatting van het woord broodvoetballer. Iemand die van een goede club in Duitsland, met een goed salaris een flinke stap terug doet en minder gaat verdienen in Nederland, en vervolgens na 2 jaar weer vooruit wil kijken en een avontuur aan wil gaan (plus meer wil verdienen en dit uitspreekt) is wat mij betreft geen broodvoetballer. Maar iemand die zijn carriére twee jaar geleden op 1 heeft gezet en hierbij ook financieel een gok heeft genomen. Die financiele gok wil hij nu rechttrekken.

Vandaar dat Elia op zijn 30e nog een transfer wilde maken.. wel slim gedaan en voor beide partijen was dit een ideale oplossing want anders was hij onhaalbaar geweest en nu had je dit seizoen de beste buitenspeler van de eredivisie. Dus dit heeft van Geel heel goed gedaan.

Logische constructie, omdat je zo een speler anders niet kan halen.
Zadelt Feyenoord wel met een probleem op, want het moet met Kuyt en Berghuis en nu ook Elia dus al 3 spelrs vervangen waar dus vrijwel geen geld voor is ontvangen. Wordt nog een flinke opgave voor Van Geel om een selectie gelijkwaardig aan die van dit seizoen samen te stellen.

22 mei 2017 om 08:22

Zal idd niet makkelijk zijn. Echter blijf ik erbij dat versterkingen die niets kosten en niets opleveren op zich niet negatief zijn. Zolang het maar niet het enige is waar we op focussen. Zonder die 3 waren we sws geen kampioen geworden, dus in principe hebben ze naast een hoop blijdschap ook een berg geld opgeleverd.

Is het dan niet verstandiger om hem gewoon uit zijn contract te laten lopen? Geen idee wat de exacte afspraken zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat ook een overweging kan zijn

22 mei 2017 om 08:23

Feyenoord gunt hem een transfer als hij een klapper kan maken. Dat zal deels de afspraak geweest zijn.

22 mei 2017 om 09:00

Nouja, stel je verkoopt hem en je verdient er nog 2.5 miljoen aan zou dat genoeg kunnen zijn om de gemaakte salariskosten te dekken van de afgelopen twee jaar.

22 mei 2017 om 09:10

Ik denk niet dat Feyenoord nog 2,5 miljoen gaat verdienen aan een speler in de 30, helemaal gezien de opgenomen afspraken zoals in bovenstaand artikel vermeld. Is ook niet erg, Elia was onderdeel van een team dat kampioen werd en heeft daarin een aandeel gehad. Dat is meer waard dan een paar miljoen winst op zijn contract.

22 mei 2017 om 10:21

Het is ook maar een voorbeeld he. Maar ieder meegenomen euro is er toch een ;-)

Was ook wel te verwachten, denk dat hij anders voor Feyenoord op dat moment niet haalbaar was.
Jammer voor nu, maar als dat destijds de afspraak was, dan is dat gewoon zo.

Dat is het nadeel van het beleid van Feyenoord, behalve dat, is hij ook al 30 jaar en zou de prijs toch al laag zijn. Wel knap van van Geel dat hij hem heeft binnengehaald, maar niet onder de meest gunstige voorwaarden.

22 mei 2017 om 13:29

Dat is niet ons beleid. Dan zouden dit soort constructies namelijk veel voorkomen.

22 mei 2017 om 13:34

Meer dat Feyenoord voor een vrij ervaren selectie heeft gekozen met weinig restwaarde, natuurlijk is het geen bewuste beleidskeuze om een lage restwaarde te hebben, maar dat is een consequentie van wat meer ervaren spelers.

22 mei 2017 om 15:30

We hebben er 4. Kuyt Elia kea Botteghin. En daardoor zijn we kampioen geworden. Dat levert veel geld op, zowel door cl maar ook andere inkomsten en zelfs waardevermeerdering voor de andere spelers. Deze 4 spelers hebben ook nagenoeg niets gekost trouwens. En Botteghin en kea kunnen gewoon blijven dan hebben we de komende jaren in 2 linies topspelers waar andere jongeren zich weer aan op kunnen trekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren