Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘In potentie vind ik hem beter dan Tonny Vilhena en Jens Toornstra’

Laatste update:

Sofyan Amrabat lijkt bezig aan zijn laatste weken als speler van FC Utrecht. De middenvelder heeft zich in de kijker gespeeld van Feyenoord. Naar verluidt zijn ook Anderlecht en RB Leipzig geïnteresseerd. Oud-doelman Khalid Sinouh vindt dat de twintigjarige Amrabat toe is aan de volgende stap in zijn ontwikkeling en daar hoort een nieuwe club bij. Feyenoord wordt door hem gezien als de ideale tussenstap op weg naar een droomtransfer naar Engeland.

Sinouh heeft Amrabat hoog zitten. “Kijkend naar zijn fysiek en de positie waar hij speelt, is hij misschien wel een van de beste spelers op die positie in de Eredivisie”, vertelt hij in een interview met ELF Voetbal. “En zo snel al. In de toekomst kan hij met alle grote middenvelders concurreren als je kijkt naar zijn fysiek. In topvoetbal speelt fysiek een steeds belangrijkere rol. Hij moet nu de stap naar Feyenoord maken en dan naar Engeland."

De oud-international van Marokko weet dat Feyenoord zich al gemeld heeft bij Utrecht. “Amrabat is een jonge, talentvolle speler die toe is aan de volgende stap naar een grotere club. Kijk naar Bart Ramselaar en Jens Toornstra die eerder van de middenmoot naar de top overstapten. Dat vergt meer van een speler. Ik hoop dat het doorgaat. Hij past daar goed.”

Zeker van een basisplaats zal Amrabat in Rotterdam niet zijn. Het middenveld van de regerend landskampioen staat als een huis met spelers als Karim El Ahmadi, Jens Toornstra en Tonny Vilhena. "Dat klopt, maar in potentie vind ik hem beter dan Vilhena en Toornstra. Hij is niet alleen fysiek sterk, maar ook functioneel technisch, tactisch. Vilhena en Toornstra zijn nu nog iets verder, zijn kampioen, spelen langer bij Feyenoord. Maar in potentie is Amrabat beter."

Sofyan Amrabat is klaar voor de stap naar Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We moeten het ook niet ovedrijven amrabat heb zeker talent maar hij moet het allemaal wel nog allemaal laten zien iets wat toornstra (bij 3 clubs) en vilhena al een aantal seizoenen by feyenoord wel al hebben laten zien.

20 mei 2017 om 13:32

Hij zegt toch 'in potentie'..

20 mei 2017 om 13:54

Klopt, nogmaals hij moet het eerst nog wel laten zien op een hoger niveau wat toornstra en vilhena al gedaan hebben daar zeg ik niks raars mee toch?

20 mei 2017 om 14:53

Nee, maar daarom zegt hij "in potentie". De potentie is er. Dat hij het nog moet laten zien is een feit.

Neemt niet weg dat Amrabat, vooralsnog, middelmaat is.
Feyenoord wil aansluiting vinden bij de Europese subtop en ik denk dat Amrabat dat niveau niet aankan.
Hij moet 5 miljoen kosten, ik denk dat je dat geld kwijt ben, dat krijg je denk ik nooit meer eruit.

20 mei 2017 om 12:39

Oneens. Deze jongen is een verantwoorde investering, ook voor 5 miljoen

20 mei 2017 om 12:45

Waarom is hij middelmaat dan? Wat doet die verkeerd om te beginnen? Hij is nu in mij ogen ook niet klaar voor een basisplaats bij feyenoord maar zie zeker een goede toekomst voor hem in het verschiet amrabat is alles behalve middelmaat 1 van de belangerijkste schakels op het middeveld en 1 van de spelers waardoor het succes komt , als ik feyenoord was zal ik hem het 1e jaar halen voor de breedte en erna in de basis deze jongen gaat het nog heelver schoppen let maar op mijn woorden

20 mei 2017 om 13:15

De speler die wij nu prijzen, waar speelden zij voordat ze bij hun laatste club kwamen? Kwam Sanchez binnen als een ster bij Ajax? Jorgensen? En om het dan nog geen eens te hebben over spelers die nu bij de wereltop horen, zij zijn dat ook niet altijd geweest. Laten we lekker elke speler die niet bij een topclub speelt middelmaat noemen. Voor goede spelers moet je alleen bij de allergrootste clubs zijn.

20 mei 2017 om 13:27

Natuurlijk is niet iedere speler die bij een middenmoter of subtopper speelt middelmaat, dat beweer ik ook niet.
Ik kijk puur naar deze speler en ik zie niet wat er nou geweldig aan is.
Laten we hem vergelijken met landgenoot ziyech. Toen hij bij Heerenveen zat, wat ook maar een middenmoter is, zag je wel de uitzonderlijke kwaliteiten al en kon je in feite met zekerheid zeggen dat hij het ver zal gaan schoppen en straks nog de absolute top gaat halen.
Dat zie ik bij Amrabat niet, persoonlijk denk ik dat Utrecht zijn top is. Het is allemaal net niet, plus dat hij erbij loopt met het idee dat hij het al helemaal gemaakt heeft.

20 mei 2017 om 13:33

Maar lieverd, Ziyech is een totaal andere speler dan Amrabat. Natuurlijk liet Ziyech meer zien in aanvallend opzicht wat notabene ook meer opvalt. Ziyech heeft ook meer zijn uitzonderlijke kwaliteiten laten zien bij Twente dan een bijvoorbeel El Ahmadi. Betekend dat dat hij beter is, hell no. Je zal beide type spelers nodig hebben om succesvol te zijn.

20 mei 2017 om 17:34

Sanchez had net de zuid Amerikaanse champions league gewonnen. Dus ja, die kwam eigenlijk wel binnen als een soort ster.

20 mei 2017 om 17:15

Feyenoord wil aansluiting vinden bij de Nederlandse top! Europese subtop zijn we helaas nog ver vandaan. Bovendien weet ik niet of hij 5m moet kosten. Hij ligt nog 2 jaar vast. Ik denk dat we met 3m een end komen, met wat bonussen erop. Verder is met middelmaat een irritant woord dat hier voor ongeveer iedereen behalve ronaldo en messi gebruikt wordt. Bij zijn club is hij iig top! En dat geld ben je alleen kwijt als hij mislukt. Als hij 2 jaar goed speelt kan hij zo10-15m waard zijn.

21 mei 2017 om 01:42

Hij moet 5 miljoen kosten.
Voor een club als Feyenoord vind ik dit een te groot risico.
Natuurlijk kan je 5 miljoen uitgeven maar dan wel, zoals Ajax doet, aan een speler die zich al heeft bewezen (sanchez) of waar je echt potentie in ziet (neres, Ziyech).
Amrabat heeft geen van beide. En Ajax zit ook in een positie dat je een gok kan wagen.

Met Vejinovic, Gustafson, Tapia en Kramer heeft Feyenoord al teveel geld uitgegeven wat ze nooit meer terug krijgen, in ieder geval niet zolang van Bronckhorst hun de kans niet geeft. Ik vind het dus onverantwoord om zoveel geld uit te geven aan een speler die net komt kijken en niets nog heeft laten zien en ook geen potentie laat zien door te kunnen groeien naar de Europese (sub)top

21 mei 2017 om 09:03

Alleen kosten Neres en Ziyech meer dan het dubbele..

Vilhena ontwikkeld zich steeds meer tot de waardige opvolger van Edgar Davids, een bijter met een enorme drive en loopvermogen. Je merkt pas hoeveel werk die verricht op het moment dat hij een wedstrijd niet mee doet.

Amrabat vind ik een heel ander type en ook niet te vergelijken met Toornstra, zie in hem eerder een type El Ahmadi.

20 mei 2017 om 13:02

Best gek. Toen ik Tonny ooit voor het eerst zag spelen in de c-tjes was het echt een ware stylist. Eigenlijk zoals hij in zijn eerste jaar was. Ik weet zeker dat dat fijne stukje nog erin zit. Hij doet het nu idd vooral op kracht en loopvermogen, maar dat heeft het team nu ook nodig. Niks mis mee hoor, want naast een pitbull was Edgar ookr beretechnisch.

20 mei 2017 om 13:33

Je ziet vaak hoe hoger het niveau wordt, er spelers van rol veranderen. De klassieker is de buitenspeler die back wordt, maar ook de stylist die zich dienstbaarder opstelt op het middenveld.
In het topvoetbal moet je ook als balafpakker een aardig potje kunnen trappen. Dat Vilhena nu winst heeft geboekt als werker op het middenveld helpt alleen maar mee in zijn stap naar de top. Ook op die positie moet je een aanval kunnen starten of een eindpas geven.

20 mei 2017 om 13:35

Zeker, maar een komt een moment dat hard werken je tweede natuur wordt. Het wordt je fundament, vanuit daar is het de kunst om te laten zien waar je echt heel goed in was/bent.

20 mei 2017 om 14:32

Dat vind ik een behoorlijke belediging voor Davids. Die was echt heel goed hoor, ook aan de bal. Vilhena lijkt me beter te vergelijken met Nigel de Jong. Die was net als Tonny een prachtige half en heeft daarna een beetje geforceerd als bijter. Echt goed aan de bal was hij dan ook nooit meer. Datzelfde zie ik bij Vilhena ook. Die lijkt al z'n klasse te hebben verloren nu hij graag stoer over wilt komen. Waardevolle speler hoor, maar niet zoveel bijzonders meer.

20 mei 2017 om 15:57

Ik snap niet waar jij ziet dat Tony stoer wilt doen.

20 mei 2017 om 13:59

Je moet ook niet overdrijven hoor. Tuurlijk heeft Vilhena een mooi seizoen doorgemaakt, net als heel feyenoord, ik vind hem gewoon tekort komen om 'waardige opvolger' van Davids te worden genoemd. Vergeet niet dat in de 1e periode van Davids bij Ajax de eredivisie een stuk sterker was. Daarna heeft Davids jarenlang overtuigd bij oa. Juve en was hij ook internationaal een van de uitblinkers, in de CL en bij Oranje. Dit zie ik bij Vilhena niet gebeuren. Ik zeg dus niet dat Vilhena niet goed is, maar Davids was in zijn tijd een van de beste balafpakkers van de wereld. Een waardige opvolger is Vilhena dus niet.

20 mei 2017 om 14:18

Dat moeten we op termijn gaan zien. Vilhena heeft zich dit seizoen uitstekend ontwikkeld. Volgend seizoen moet hij weer wat stappen gaan zetten. Vooral in balbezit kan er nog veel verbeteren waardoor hij sneller in aanmerking komt voor een basisplek bij Oranje.

20 mei 2017 om 14:00

Vilhena vergelijken met Davids. Komt niet eens in de buurt van Davids. Wat een belediging.

20 mei 2017 om 14:24

"Waardig opvolger van Edgar Davids." Je bedoeld toch niet de Edgar Davids die op dezelfde leeftijd al de CL had gewonnen? Die halve finales op EK/WK's heeft gespeeld? Ik vind vilhena een leuk bijtertje, maar Davids was op dezelfde leeftijd als tonny al 4 klasses beter. Zie hem eerlijk gezegd geen Juventus, AC Milan of Barcelona halen.

20 mei 2017 om 14:57

Alsjeblieft zeg, een waardige opvolger van Edgar Davids? Heb je Davids wel eens zien spelen joh? Kom op zeg.
Vilhena komt nu niet en nooit niet in de buurt van Davids..

Ben het hier absoluut niet mee eens. Amrabat is een geweldige voetballer en past qua type spel uitstekend bij Feyenoord, maar ik ben nog niet volledig overtuigd. Toornstra is een prima voetballer die in de loop der jaren al meerdere keren beslissend is geweest voor Feyenoord. Vilhena heeft zich na een minder jaar echt keihard teruggelokt en is op dit moment misschien wel het grootste talent van Feyenoord. Het gif wat deze jongen in een wedstrijd legt is echt fantastisch. Natuurlijk hoop ik dat ook Amrabat zich verder ontwikkeld, maar het zal moeilijk worden om een van de huidige middenvelders eruit te spelen.

Ik denk dat hij wel klaar is om de volgende stap te maken maar dat wil niet zeggen of het automatisch ook F. noord zal worden. Er zijn meer clubs uit binnen en buitenland die belangstelling hebben getoond.

Als er bij Ajax een leegloop is van het huidige middenveld is het misschien wel een interessante aanwinst denk ik.

20 mei 2017 om 13:01

Die leegloop zal wel meevallen maar bij Ajax staat de volgende generatie alweer klaar met v/d Beek, de Jong en Nouri, elke aankoop zou een overbodige zijn.

20 mei 2017 om 13:07

Traoré sanches tete klaasen younes riedewald dat is toch, wel aardig veel hoor en vindt nouri nog te ligt voor ajax

20 mei 2017 om 13:09

Mee eens dat zal 5 miljoen uitgeven zijn terwijl er al een speler op die plek loopt met net zoveel talent als amrabat

20 mei 2017 om 14:58

Nouri is niet te licht voor Ajax. Als Ziyech niet was gehaald dan stond hij nu gewoon basis. Nouri is een fantastische voetballer en de mensen die twijfelen aan zijn fysiek hebben het verkeerd. Hij kan het prima bijbenen in een fysieke competitie als de Jupiler League.

20 mei 2017 om 15:50

Klopt, je wordt ook niet zomaar een speler van het jaar in de JL. Nouri is een prima voetballer met nog genoeg potentie om te groeien.

Toorsntra is inmiddels weer 28 en ik zie hem niet heel ver meer komen dus dat Amrabat in potentie beter is. Dat begrijp ik wel Vilhena kan in principe nog bij een mooie club terechtkomen al had hij nu wel weg moeten gaan. Amrabat is dacht ik nog 20 jaar is al A international van Marokko kan als hij zich verder doorontwikkelt de top nog halen.

In potentie zou kunnen, maar dat moet de tijd uitwijzen. Vooralsnog is hij nu niet beter dan Toornstra of Vilhena. Als investering voor de toekomst kan het interessant zijn, ik denk alleen niet dat hij er direct kan staan (en zeker niet in de Cl).

Zeker niet dan Tony. Tony wordt alsmaar beter en is zelf ook jong. Daarnaast speelt hij al bij een topclub.

Amrabat zou wel passen bij Feyenoord snel toeslaan van Geel voordat het te laat is. Off topic. Heeft er iemand al nagedacht over een mooie poule voor Feyenoord? Ik weet niet of het mogelijk is maar Benfica Liverpool en Dortmund zou prachtig zijn. Vier volksclubs in een poule geweldige sfeer in het stadion. Loodzwaar wel maar 6 topwedstrijden.

20 mei 2017 om 13:04

Natuurlijk wil ik tegen leuke tegenstanders spelen, maar op de eerste plaats wil ik gewoon zo ver mogelijk komen. Ik zie liever een simpele poule.

20 mei 2017 om 13:04

Prachtig loting zeker, maar loodzwaar? Denk dat er nog veel zwaardere lotingen mogelijk zijn dan deze.

Kom op Feyenoord, haal nou eerst een goede linksback, want dat is het meest noodzakelijk, dan zit je qua verdediging goed. En dan moet je een vervanger voor Elia halen en kijken wat de opties met Berghuis zijn. Dan pas moet je over andere spelers gaan praten.

20 mei 2017 om 17:22

Ik begrijp dit soort opmerkingen nooit. Ik neem aan dat van geel 40 uur per week werkt en in de zomer nog wat extra. Dan kun je ook best achter een paar spelers tegelijk aanzitten hoor.

Hij kan perfect meegroeien onder de vleugels van El Ahmadi. Onze prioriteiten liggen niet op het middenveld, maar mocht hij komend seizoen weer zo sterk spelen dan wordt hij zowat onhaalbaar. Verder zullen Vilhena en El Ahmadi ook niet alle wedstrijden spelen en hij is sowieso wel beter dan Vejinovic en Tapia.

Ik zeg doen.

Ik potentie was Maher ook zogenaamde beter dan Sneijder, in Luigi Bruins zagen sommige een nieuwe Tomasson en Rekik zou de betere versie van Kompany worden. Daarnaast is er volgens mij haast elke paar maanden wel weer een nieuwe Messi of Ronaldo. Gewoon weer dom gelul van iemand die zelden echt iets toevoegd aan een voetbaldiscussie: Khalid Sinouh.
Amrabat heeft een aardig jaar gedraaid bij Utrecht, maar ik ben er nog lang niet zeker van of hij echt een niveau hoger aan kan. Vilhena daarentegen...

20 mei 2017 om 15:52

Vilhena weet je ook niet, op een hoger niveau gaat alles sneller. Lang niet iedereen kan dat aan. Kijk maar naar Schone, een uitstekende voetballer in de eredivisie maar in de EL valt hij aardig uit de toon.

20 mei 2017 om 17:57

Feyenoord is al een niveau hoger dan Utrecht. Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat als je het nu aardig doet bij Utrecht dat nog altijd geen garantie is dat je dat ook bij Feyenoord zult slagen. Vilhena heeft in elk geval al bewezen dat hij een nationale topspeler is. Internationaal inderdaad nog niet, dat is weer een stap hoger. Amrabat moet eerst nog bewijzen dat hij nationale top is.

21 mei 2017 om 09:11

Probleem is alleen dat wanneer hij nationale top is hij onhaalbaar is voor Feyenoord. Iedereen praat hier wel makkelijk van dat je moet wachten hoe hij zich ontwikkelt. Maar dat kan niet zomaar. Stel hij ontwikkelt zich goed en gaat met Utrecht de EL in. Dan kan hij zomaar 10 miljoen kosten ipv 5. Dat is dan jammer maar dan kan Feyenoord hem niet meer betalen en moet je op zoek naar een andere. De kunst is juist een speler te halen op het juiste moment. Soms pakt dat goed uit, soms ook niet.

Spelen voor Feyenoord of voor Utrecht maakt nogal een verschil. Als hij vijf miljoen moet kosten is dat niet realistisch. Vilhena is in alle opzichten (tactisch, fysiek, techniek) veel verder.

Dat zeiden we voor de winterstop ook over Haps. Amrabat moet het eerst nog maar eens laten zien bij een Nederlandse topclub, want persoonlijk zie ik er niet zo'n heel groot talent in. Bovendien vond ik hem voor de winterstop niet zo goed en is pas het laatste half jaar goed gaan spelen.

Sinouh moeten we ook niet al te serieus nemen, die is altijd erg gekleurd in zijn meningen. Degelijke speler, maar ik betwijfel überhaupt of die het niveau van Feyenoord aankan.

haal ook gelijk calvin stengs van AZ 4 Jaar vastleggen en verdien geld op langer termijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren