Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: ‘Daarom hebben we besloten Hakim Ziyech toch te halen’

Laatste update:

Na het vertrek van Frank de Boer haalde Ajax Peter Bosz als zijn opvolger weg bij Maccabi Tel Aviv. In gesprek met De Telegraaf vertelt technisch directeur dat het al snel vast stond dat Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp en hij de ex-trainer van Vitesse wilden hebben. Na een moeizame start in de Eredivisie is het met name na de winterstop goed gaan draaien bij Ajax, met de finale van de Europa League tegen Manchester United als gevolg.

Bosz laat Ajax voetballen zoals men graag ziet bij Ajax, volgens de filosofie van de club en dus die van Johan Cruijff. “Johan noemde Bosz regelmatig als iemand die achter zijn voetbalideeën stond. Peter heeft ons niet teleurgestel”, vertelt Overmars. “Het proces had hij helemaal in zijn hoofd en is precies zo verlopen als door hem geschetst. Bij verandering horen weerstand, tegenwerking en kritiek. En omdat we dat hadden ingecalculeerd, gingen we daar goed mee om.”

Aan het begin van het seizoen zag het er nog niet zo rooskleurig uit. De voorbereiding verliep bijzonder moeizaam en in de laatste ronde van de play-offs van de Champions League werd Ajax van de mat gespeeld door FK Rostov. “Het elftal was te jong en had te weinig creativiteit. In feite zadelden wij Peter met onze fouten op”, aldus een eerlijke Overmars. “Daarom hebben we besloten Hakim Ziyech toch te halen. Natuurlijk zei Peter dat hij genoeg middenvelders had. Hij moest met ze werken en beschermt zijn spelers naar buiten toe tot in het extreme. Maar intern durft hij tegelijkertijd beslissingen te nemen om zijn spelfilosofie door te voeren en te perfectioneren. Daarom staat er een compleet ander team dan bij aanvang van het seizoen. Nu is er balans, toen niet.”

Frank de Boer had het met deze spelersgroep net zo goed gedaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

netjes ook van overmars om toe te geven. werd ook al bevestigd door vd sar aan t begin van t seizoen. en ik zeg t nogmaals, overmars krijgt voordeel van de twijfel op dit moment. met paniekaankoop ziyech, heeft ie zn eigen hachje gered. geluk bij ongeluk. zonder ziyech was dit ajax nergens. en was wederom falen van overmars.

20 mei 2017 om 09:38

Ziyech ten opzichte van Gudelj is het verschil tussen EL finale of groepsfase EL. Wat een beperkte houthakker was dat met zijn tikkie terug tikkie breed en zijn matige corners.

20 mei 2017 om 09:54

Maar vergeet dan ook niet dat het Overmars en Bergkamp waren die hun poot stijf hielden voor de komst vab Dolberg. Jonk wilde hem niet, omdat het andere talenten in de weg zou staan. Nu wordt hij gequote dat die geniet van dolberg en de ligt, alsof het zijn jeugdspelers zijn en hij gelijk had. Maar dat was puur Overmars en Bergkamp. Elke technisch directeur heeft goede en foute aankopen. Maar het langer vastleggen van talenten, het laten vertrekken van 'goede' spelers omdat die niet hetzelfde dachten als dat ze bij ajax wilde. Dolberg, younes, traore, de Ligt, nouri, zyech, sinkgraven, de jong, sanchez.. allemaal spelers die zonder Overmars misschien niet bij ajax hadden gespeeld.. hij geeft hier zijn fout toe, wat knap is. Maar hij heeft het ook zelf opgelost, wat ook weer erg knap is. Zonder Ziyech was ajax misschien over een half jaar of jaar zo ver geweest als nu. Ik geef Overmars niet het voordeel van de twijfel, ik vind gewoon dat Overmars het erg goed doet.

20 mei 2017 om 10:05

geloof mij maar, en als je zin hebt kijk nssr t archief. ik heb ook vaak genoeg gezegd dat hij zeker t een en ander goed heeft gedaan. ik ben niet iemand die zich blind gaat staren op een punt. goed of slecht. maar kritiek op hem was gewoon terecht. vooral in t begin.

20 mei 2017 om 11:35

Wat Overmars heeft gepresteerd is buiten gewoon. Dat er dan nog mensen zijn zoals jij die vinden dat ze kritiek mogen hebben op bepaalde zaken is vaak lachwekkend. Dan komt er natuurlijk kritiek op zaken die zijn fout gelopen daar waar je risico keuzes moet maken maar altijd mbt het grotere geheel. En juist dat grotere geheel heeft Overmars altijd als stip op de Horizon gehad en het meer dan uitstekend gedaan.

20 mei 2017 om 10:38

Hij heeft gewoon even zijn draai moeten vinden. Het scouten en aantrekken van een Milil en uiteindelijk met grote winst verkopen was al een prestatie. Hij heeft zich misschien in het begin wat laten leiden door de Boer die toen ook in het technisch hart zat en er uiteindelijk weer uit ging. Daarbij waren de financien in het begin ook nog niet zo gunstig. Maar uiteindelijk zijn er niet al te veel miskopen geweest en waren de meeste spelers die het niet gered hebben gehuurd. Dolberg bleek ook een gouden greep, hij stond niet op de lijstjes van de grote clubs. Over het aantrekken van Ziyech heb ik meer het gevoel van: beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald. Ik snap dat ze voor het eind van de transferwindow nog even geevalueerd hebben of het team echt goed genoeg was en hebben ze nog wat creativiteit toegevoegd. Nu sneert heel Nederland dat het een paniekaankoop was, maar dat is maar hoe je het interpreteert. Je kunt het ook slim vinden om nog tijdig in te grijpen.

20 mei 2017 om 11:23

Dat Overmars het ruiterlijk toegeeft, siert hem wel. Bij de tafel van Kees probeerde hij ooit zijn kromme beleid recht te praten. Maar het heeft niet alleen aan Ziyech gelegen. Wel na het vertrek van Eriksen eindelijk de creatieve middenvelder waar we al zo lang om vroegen.
Sanches was mede een goede aankoop. Deze man had al een goede reputatie. Knap dat Overmars hem binnenhaalde.
Maar we hebben ook met Dolberg en Onana onverwacht snel succes gehad. Het halen van Krul vond ik ook een ongelofelijk zinloze zet van Overmars en Westermann.....gelukkig stond De Ligt op.
Dus het heeft Overmars ook wel meegezeten. Want als je hem op voorhand zou hebben gevraagd wat de basis elf zou zijn aan het einde van het seizoen dan zou De Ligt niet eens op de bank hebben gezeten.

Hoop dat het Overmars nu lukt deze groep bij elkaar te houden

20 mei 2017 om 11:42

@everybodyblind

Complete onzin. In het begin was Ajax ook met Zyech helemaal niets. Bovendien heeft Ajax ook zonder Zyech goede wedstrijden gespeeld. Het is volstrekt belachelijk om het succes aan 1 persoon op te hangen, terwijl iedereen weet dat Ajax vooral beter is gaan spelen toen Schone op 6 terecht kwam. Het is volslagen maar dan ook echt volslagen krankzinnig op iemand die met zijn aan- en verkoopbeleid al meer dan 150 miljoen heeft verdiend, van falen te betichten. In dat opzicht doe je je naam eer aan. Zonder Overmars had Ajax Zyech helemaal niet kunnen kopen. Overmars heeft tegen de wens van de toenmalige scouting in Milik en Dolberg gehaald. Dolberg is nu al een bijna onmisbare pion in het Ajax spel en de club heeft Zyech alleen maar kunnen betalen omdat Overmars er in is geslaagd om Milik voor het elfvoudige te verkopen van het bedrag waarvoor hij is aangekocht en er ook nog eens in 26 spelers van de loonlijst heeft weten te laten te laten afvloeien. En dan heb jij het over falen. Volstrekt maar dan ook echt volstrekt belachelijk.

20 mei 2017 om 12:13

ik merk dat je vaak op 1 ding focust van iemands post. daar focus je op. ik betrap je daar vaker mee. lees wat ik verder te melden heb. en ik heb vaak genoeg mijn mening hierover geuit. lees anders archief. ik heb geen zin om weer te beginnen over dat zogenaamde verkoopwonder dat overmars heet. of hij heeft in dekosten gesneden. ik heb mijn mening vaak genoeg beargumenteerd.
over t spel van ajax... toen was ziyech rechtsbuiten jah... lees de cijfers van opta... hij heeft 2x zoveel kansen gecreëerd voor ajax dan de nummer 2 op de lijst voor zijn club. alle voetbalkenners beamen zijn impact op t spel van ajax, en jij... jij gaat anders beweren???
en ja ik heb ook vaak genoeg gezegd, bravo overmars voor dolberg.. en ik heb vaker gezegd hij heeft voordeel van de twijfel... kritiek op hem in t begin was gewoon terecht. dat jij nou alles moet maskeren, prima. maar ik sluit mijn ogen niet voor zijn fouten en domme uitspraken.
je leest alleen falen.. en ga je een hele betoog typen hierover. das pas belachelijk

23 mei 2017 om 11:45

Ik ben het anders volledig met hem eens. Jij praat Overmars wederom omlaag en daar is geen aanleiding toe.

23 mei 2017 om 11:43

Paniekaankoop, het is maar net wat voor een stempel je erop drukt. Volgens mij was hij niet in paniek, had hij de centen liggen (door goed te verkopen) en trok hij Ziyech binnen mum van tijd aan, ik zie daar weinig paniek in, vlak voor einde van de deadline gebeuren er meestal de meeste transfers.

Zonder Ziyech was Sanchez nog steeds een wereldaankoop net als Dolberg, Younes, Traore en F. de Jong. Misschien had Nouri zich dan wel stormachtiger ontwikkeld..

De boer is gewoon een overschatte coach. Net als Van Bronckhorst en Cocu. Alle 3 zijn ze tot nu toe veel te onervaren en het zijn types die het alleen zullen redden bij hun eigen club en misschien Oranje. Verder hebben ze in het buitenland niks te zoeken. Bij petr zie ik het anders. Hij is wel iemand die net als Koeman het goed zou kunnen doen in het buitenland. Ik zie Petr Bosz zelfs een club als Sevilla of Arsenal leiden in de toekomst. Aangezien hij gewoon een top voetbal intelligentie heeft. Net als Wenger een beetje.

20 mei 2017 om 09:33

Frank de Boer heeft het ook gewoon goed gedaan.vier kpioenschappenachter elkaar knul. Zijn alledrie nog niet heel ervaren als trainer, maar dat komt wel. Bosz en Koeman hebben ook een lange aanloop gehad.

20 mei 2017 om 09:49

Frank de Boer is helemaal geen overschatte coach. Vier keer op rij landskampioen worden bij een club waar heel veel onrust heerst is echt knap. Hij is verantwoordelijk voor mindere aankopen en bar slechte wedstrijden, maar hij is ook verantwoordelijk voor een hoop mooie wedstrijden. Hij zal zijn visie/werkwijze moeten bijschaven om echt succesvol te worden. Geef hem de tijd, hij is net pas bezig. De meeste spelers lopen toch met hem weg. O en wat betreft Inter... zie de laatste periode en waar ze nu staan, wellicht ligt het toch ook aan de instelling van de spelers.

20 mei 2017 om 09:54

Dankzij de concurrentie, ga maar na. Ook deed Ajax bijzonder slecht in het Europees!

Hij kan het wel maar dan moet hij wel durven.

20 mei 2017 om 09:54

ach die onrust zogenaamd. als hij nou met die onrust 80 punten heeft gehaald, ok dankan ik zeggen goed gedaan. nu had hij in de laatste kampioensjaar 71 punten! belachelijk dat hij daarmee kampioen is geworden, simpelweg geluk dat de rest ongekend slechter was en dat 4jaar lang. na zijn kampioensjaren had de kampioen altijd 80+ punten. zoals normaal.

20 mei 2017 om 10:14

Het zat inderdaad mee, maar op vorig seizoen na speelde Ajax na de winterstop altijd heel goed en leed men amper puntverlies.Ajax stoomde door en de rest zakte in elkaar. Dat is ook zijn verdienste. Europees was het niet altijd gelukkig; poule Lyon. Goede wedstrijden tegen City, Barca en Dortmund afgewisseld met bar slechte zoals RB, Celtic en die Oekraïense club. Ja, dat heeft iedereen. Maar als coach is hij geschikt.

20 mei 2017 om 10:17

Ja, dus de rest was nog slechter. Nu halen ze 81 punten en zijn ze geen kampioen, Jol haalde er nog meer, maar die redde het ook niet. Ajax heeft een weg ingeslagen waar ze nu echt pas profijt van hebben. De Boer heeft nooit gezeurd om spelers, hij deed het veelal met wat hij had en dat was niet altijd het beste materiaal.

20 mei 2017 om 10:22

ajax onder fdb speelde 1,5 jaar redelijk. na zijn aanstelling dat halfjaartje en jaar daarop. maar niemand gaat mij wijs maken dat t eerste half jaar de hand van fdb zichtbaar was. zeker zijn eerste jaren beschikte hij over een uitstekende selectie. maar veel te weinig eruit gehaald. die overwinning op barca, kom toch. stond niets meer op t spel voor hun. ze gingen rustig aan die wedstriid beginnen. heel veel europese wedstrijden werd fdb gewoon tactisch afgetroefd. zelfs door molde... nee fdb is wat mij betreft overhyped en moet nog veel leren. ik betwijfel of hij tactisch nog wel ooit gaat snappen. people management kan hij nog zeker leren.

20 mei 2017 om 10:28

jongen houd toch op. fdb heeft ook spelers gehaald. voor miljoenen. en over de punten. dat is exact mijn punt. jol nu bosz.. heel goed gedaan maar ja, pech dat er wel normale concurrentie was. fdb echter, kampioen met zeer lage punten. omdat de rest gewoon abnormaal slecht was. niet door uitstekend spel.

20 mei 2017 om 10:41

Ik zou zeggen, ga er zelf eens staan. Leidt een club als Ajax. Neem de beslissingen zoals het zou moeten. Dan praten we verder. Je bent één en al negativiteit, terwijl je kijkt vanaf je stoel en geen idee hebt hoe het er sinds zijn aanstelling aan toe is gegaan binnen Ajax. Ik heb maling aan de concurrentie, die vier schalen staan er. Ze hadden er ook niet kunnen staan. Hij heeft gebouwd aan Ajax en heeft veel fouten gemaakt, nou die zouden we allemaal maken en nog wel meer. Ik geef je een week om het eens te doen... Wellicht eens beginnen met FM. dat is een opstapje.

20 mei 2017 om 11:10

Grappig dat als je als kampioen weinig punten haalt dat als zwak wordt gezien. Je kan eerder aangeven dat de competitie zwaarden cq gelijkwaardiger was als niemand meer punten haalde. De Boer is een zegen geweest voor Ajax en de enige reden dat we nu weer een herkenbaar Ajax zien. Hij eiste fatsoenlijk voetbal, balbezit en dominantie. Wat hij bracht na het ontslag van Jol was net zo indrukwekkend alswat Bosz nu laat zien.
De Boer gaf Ajax zijn gezicht terug, Bosz heeft dat met veel betere spelers kunnen uitbouwen. Spelers die gekocht zijn met het geld dat De Boer heeft verdiend.

20 mei 2017 om 11:38

@ everybodyblind....vergeet niet de twee terechte doelpunten die zijn afgekeurd tegen Real Madrid. Ik als Ajax fan vind ik Frank de Boer een matige trainer. Je zou denken de volgende seizoen moet het gaan knallen, maar nee hoor. Weer het systeem herhaling van de vorige seizoen. Speelt maar met 1 visie. Wijkt niet af naar links of naar rechts. En over creativiteit is not done bij hem. Dat kon je bij Inter Milan al zien. Spelers zoals Kondogbia en in mindere mate Icardi

20 mei 2017 om 12:00

@ryanbabel8

Je schrijft: "hij is verantwoordelijk voor mindere aankopen en bar slechte wedstrijden ..."

Ik begrijp niet dat mensen maar blijven volhouden dat De Boer verantwoordelijk is voor slechte aankopen, terwijl Overmars zelf meermaals heeft verklaard dat dat pertinent onwaar is. Een coach bemoeit zich niet met het aankoopbeleid, ook Peter Bosz niet, zoals hij zelf al meermaals heeft aangegeven. Een coach geeft alleen aan dat hij een bepaalde speler nodig heeft en dan gaat Overmars daar eventueel mee aan de slag. Het is dan ook Overmars die met Gudelj op de proppen kwam en niet Fdb. Natuurlijk komt een speler niet als de coach hem niet wil, maar een coach is afhankelijk van waar een TD mee aankomt en die is weer afhankelijk van het budget dat hij tot zijn beschikking heeft. Dat Overmars nu beter spelers koopt dan in het begin, heeft alles te maken met het feit dat de Directie in het begin ingrijpende bezuinigingen heeft moeten doorvoeren om de begroting weer op orde te krijgen. Om dat te bereiken, moesten de uitgaven omlaag en was er weinig geld beschikbaar voor transfers. Ajax heeft in het eerste jaar onder PB al meer aan transfers uitgegeven dan tijdens de gehele periode onder Fdb. Daarom staat er meer kwaliteit op het veld, is het spel aantrekkelijker en zijn de resultaten beter. Dat is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Peter Bosz heeft geweldig werk verricht en Ajax weer herkenbaar laten spelen. Maar zonder Zyech, Sanchez en Dolberg is dat niet mogelijk en die spelers waren er vorig jaar niet. PB verdient alle lof die hij krijgt, maar die kan je hem ook geven zonder FdB in de grond te trappen. FdB heeft Ajax 4 keer kampioen gemaakt en zonder het geld dat hij daarmee voor de club heeft verdiend, zou Ajax nooit in staat zijn geweest om zoveel geld in de selectie te pompen. Het is dan ook stuitend hoe er door sommige mensen over hem wordt gesproken, terwijl daar vaak ook nog eens argumenten worden gebruikt die zijn gebaseerd op halve waarheden of regelrechte leugens.

20 mei 2017 om 12:17

Maar Overmars en de Boer bespreken een aanstaande aankoop toch wel met elkaar, net als Bosz behoorlijk wat inspraak had mbt het huren van Traoré? Daarnaast bleef De Boer Gudelj opstellen, dat was gewoon niet heel best. Maar het is niet anders. Maar ik mag aannemen dat een TD en een coach altijd overleggen alvorens ze overgaan tot een aankoop?

20 mei 2017 om 12:17

das gewoon zwak, om te zeggen dat ik t maar moet doen. wat een onzin. als ik iets observeer en ventileer, betekent niet automatisch ik kan dan beter. maar goed als dat jouw manier is van discussiëren prima. btw.. ik heb met fm CL gewonnen met ajax.. 2e seizoen.

20 mei 2017 om 16:05

@ryanbabel8

Het gaat zoals ik in mijn eerste bijdrage heb beschreven. De trainer geeft aan dat hij wat nodig heeft en de TD gaat hiermee aan de slag. Het is onzin dat een trainer namen noemt of spelers aandraagt. Dat is de taak van de TD en de scouting. Daar zit tenslotte ook het netwerk. Als een trainer het niet in een bepaalde speler ziet zitten, komt hij in de meeste gevallen niet. Je zou dus kunnen zeggen dat een trainer een soort vetorecht heeft, maar dat is heel iets anders dan verantwoordelijkheid. Dat kan ook helemaal niet omdat een trainer een passant is en op een gegeven ogenblik ook weer weg gaat.

Ik kan begrijpen dat je het niet in Gudelj zag zitten. In het huidige Ajax was hij ook een dissonant. Het huidige Ajax is echter totaal anders dan het Ajax onder Fdb. Dat verloor met 5 - 1 van Zwolle en dat was nog niet eens geflatteerd. Dat Ajax was labiel en had een chronisch gebrek aan persoonlijkheid en mentale hardheid. Daarom kan ik heel goed begrijpen dat Overmars met Gudelj op de proppen kwam. Het huidige Ajax is mentaal veel sterker en heeft Gudelj derhalve helemaal niet nodig, terwijl hij voetbaltechnisch weinig toevoegde. Daarom is het de beste oplossing dat hij vertrokken is.

Ik zie ook veel liever het Ajax van nu dan het Ajax van Fdb. Maar Peter Bosz gaat straks hetzelfde meemaken als FdB als zijn beste spelers gaan worden weg gekocht. Het is nog maar de vraag of Ajax zonder Sanchez, Dolberg en Zyech hetzelfde kan presteren. Ik geloof daar dus helemaal niets van, terwijl dat soort spelers niet voor het oprapen ligt. Als PB desondanks blijft vasthouden aan zijn speelstijl en dat Ajax punten gaat kosten en de club daardoor de titel misloopt, mieteren dezelfde mensen die hem nu op een voetstuk plaatsen, hem er met hetzelfde gemak weer even hard af. Net zo als het met FdB is gegaan. Ik kan me nog heel goed de euforie herinneren toen die Ajax na 7 jaar weer eens kampioen maakte. Toen was hij de beste trainer ter wereld en volgens die zelfde mensen kan hij er nu ineens niets meer van. Van krediet hebben ze kennelijk nog nooit gehoord en ook Peter zal dat ondervinden als zijn elftal weer leeg wordt gekocht en hij weer opnieuw moet beginnen. Als je wint heb je vrienden, maar zodra het succes opdroogt, zien de meesten van hen je niet meer staan. Zelfs niet als je zoveel verdiensten voor de club hebt gehad als FdB en de revenuen van de prestaties die je hebt geleverd ten grondslag liggen aan het succes dat nu wordt geboekt.

Het voetbal dat onder FdB werd gespeeld, was vaak niet om aan te zien. Daar kun je niet omheen en mag je derhalve best ter tafel brengen. Maar daar zijn ook duidelijke oorzaken voor aan te wijzen. Als je ieder jaar je beste spelers moet verkopen en er minder goede voor terug krijgt, houdt het een keer op. FdB heeft gewoon botte pech gehad dat toen hij voor de groep stond er financieel weinig mogelijk was omdat Ajax een verliesgevende begroting had en derhalve moest bezuinigen. Wat dat betreft valt Peter Bosz met zijn neus in de boter en is er in zijn eerste jaar al meer in de selectie geinvesteerd dan tijdens de gehele periode De Boer. En daar plukt hij nu de vruchten van, zonder iets af te doen aan zijn grote vakmanschap. Er zijn tenslotte ook trainers genoeg die over een dure selectie kunnen beschikken en evengoed niets klaarmaken.

20 mei 2017 om 19:08

Wellicht gaat mijn opmerking wat ver, maar De Boer heeft het uiterste uit de ploegen gehaald. Dat het wellicht niet attractief was klopt, maar vier schalen zijn binnen. En die zijn goed gevierd!

20 mei 2017 om 09:49

vooral over fdb ben ik t eens. wat een overhypte coach is dat. mensen blijven maar blindstaren aan zn 4 schalen. de manier waarop en externe factoren mee hebben gespeeld in t voordeel van fdb.

20 mei 2017 om 11:14

Je bent echt heel blind als je dat serieus meent. Ajax was jaren lang onherkenbaar, speelde baggervoetbal en er brak niemand meer door vanuit de jeugd. De Boer heeft Ajax weer gebracht waar het nu is. Zonder echte kwaliteit bouwde hij aan herkenbaar Ajax voetbal en dominantie. In zijn laatste periode heeft hij door kwaliteitsgebrek meer zekerheid ingebouwd. Bosz heeft dat nu met grote investeringen en een talentvolle lichting kunnen uitbouwen. Het is dezelfde visie die ingezet is uit bij A-C Milan de week dat Jol ontslagen was. Dat is het omslagpunt geweest toen Ajax weer terugkwam.

20 mei 2017 om 12:29

prima dan ben ik volgens jou blind. ik vind dat veel mensen te veel staren op de 4 schalen en daarmee zeg ik zij zijn blind. ik ben juist wel in staat om alle andere factoren innoverweging te nemen bij t creeren van mijn standpunt.

20 mei 2017 om 14:13

Nee everybody jij staart je blind op het voetbal en dat het saai was. Hij heeft jeugd laten doorbreken en rusr gebracht sinds de boer weten jeugdspelers weer dat er een grote kans is om door te breken dat noemen ze een signaalfunctie. Spelers als onana en dolberg zijn in die periode gekomen. Die komen niet voor het geld. Jij staart je blind op het voetbal. Anderen op de schalen. Ik kijk verder en het rustige vaarwater waar de club is gekomen en nooit geklaagt over spelers. Elftsl van bosz is echt 2 klassen beter

20 mei 2017 om 10:46

Ach houd toch op. Dus Koeman is ook niks, want Gio heeft nu meer gedaan met Feyenoord dan hij deed!? En zo succesvol is Koeman ook nog niet geweest in het buitenland.

20 mei 2017 om 10:47

FdB en Gio zijn kampioen geworden met minder materiaal dan de concurrentie. De reden dat jij nu roept dat ze overschat zijn is omdat dit niet is gebeurd met oogstrelend voetbal. Het is makkelijk om Bosz nu omhoog te lullen, maar hij heeft verdorie ook wel materiaal om mee te werken, en niet deels zonder geluk. Voor het seizoen had toch niemand verwacht dat Sanchez, Dolberg, De Ligt en Kluivert zich zo zouden manifesteren? Bosz heeft het aangedurfd om ze vertrouwen te geven, maar met zoveel talent is dat ook weer niet zo gek.

Persoonlijk denk ik dat Bosz met hetzelfde materiaal als FdB compleet was verzopen. Bosz doet namelijk geen concessies aan zijn spelopvatting. Ook als zijn team daar niet geschikt voor is. Dat kun je bewonderen en is goed voor de amusementswaarde, maar concrete prijzen heeft het hem tot op heden nog niet opgeleverd.

20 mei 2017 om 11:15

Ben ik het niet mee eens. Je bent het misschien niet eens met de speelstijl van bijvoorbeeld De Boer, maar dat maakt het nog geen slechte trainer. Zo heb je in de Premier League ook genoeg trainers die puur spelen voor het resultaat en gewaardeerd worden. Ook zijn de trainers die jij opnoemt nog erg jong. Gio heeft net twee seizoenen er op zitten en Cocu ook nog maar vier.

Dan haal jij Koeman er bij, maar dat was ook geen bijzondere coach voordat hij het bij Feyenoord echt goed ging doen. Bij Valencia was hij waardeloos en ook bij AZ wilde het niet lukken. Het is dan ook oneerlijk om de Koeman van nu te vergelijken met de jonge coaches De Boer, Cocu en Van Bronckhorst. Zij kunnen zich ook nog ontwikkelen en nieuwe speelstijlen bedenken. Sommige coaches gaan sneller dan anderen, daar ben ik het mee eens en ik denk dat Peter Bosz daar wel een goed voorbeeld van is.

20 mei 2017 om 12:15

Juist. Jij begrijp het.
de Boer, Cocu en zeker van Bronckhorst zullen het niet redden bij andere clubs.
Het lijk wel of er bij hun ook geen strategie en filosofie etc achter zit, ze doen maar wat en met wat geluk pakte dat goed uit.
Een Erik ten Hag, Henk Fraser en in dit geval Peter Bosz etc, die zijn veel verder.
Daar zie je een echte trainer in die bij menig buitenlandse club niet zal misstaan.

Moeilijk om op dezepoll te stemmen. Frank de Boer heeft het bij Ajax natuurlijk ook uitstekend gedaan. Net zoals Jol het ook gewoon goed heeft gedaan en in het verleden het werk van Adriaanse ook onderschat werd, waardoor Ronald Koeman kon pieken.

Bosz heeft zichzelf dit seizoen bewezen als een uitstekende trainer. Wat ik alleen wel beetje irritant vind soms zijn de politiek correcte antwoorden. Bijvoorbeeld over wie hij liever in de finale had. ManU of Celta. 'ManU want daar hebben we nog niet tegen gespeeld'.

20 mei 2017 om 10:18

Je wint toch liever de EL in de finale tegen Man Utd dan tegen Celta. Is niet heel belangrijk, maar helemaal geen gek antwoord van Bosz. Als hij wint heeft hij beide teams verslagen.

20 mei 2017 om 10:35

Als we United al hadden gehad had ik ook liever Celta gehad denk ik.

Bosz doet het goed en je ziet duidelijk dat het team is gegroeid binnen 1 jaar. Hij heeft een goede balans gevonden en zijn visie maakt het spel aantrekkelijker. Moet wel hierbij aantekenen dat F de boer het veelal met jeugdspelers moest doen en dat er minder kwalitatief bepalende spelers had..kijk maar naar Sanchez, Ziyech en in mindere mate Traore.

Sterker nog Frank de Boer heeft het vorig jaar gewoon beter gedaan. Meer punten gehaald.

20 mei 2017 om 10:35

Niet punten 1 punt meer gehaald dan Bosz en dat was zijn laatste jaar daarvoor nooit meer als 76 punten waarin i Bosz in zijn 1e jaar al 81 punten behaalde. Terwijl Bosz een heel ander systeem met nieuwe spelers in een nieuwe club moest introduceren met veel tegenstand van veel Ajacieden.. Ik heb niks tegen de Boer maar zijn voetbal was net zo saai als zijn manier van praten. Uiteraard 4 x kampioen eeuwig dankbaar voor maar geen succes in Europa, Feyenoord was half dood die periode, Psv was nog slechter als normaal, voetbal was zo saai viel letterlijk in slaap. Ja hij had niet zulke goede voetballer als Ajax nu heeft en een stuk minder geld maar toch een Eriksen,vertonghen,alderwereld,anita,stekelenburg, S de Jong enz. Heb nooit dat echte Ajax spel gezien bij de Boer die ik nu zo sterk terug zie bij Bosz.
Ik heb wel het idee dat buiten dat Bosz in de tactiek sterk is het Ajax spel blijven spelen ( voor mij is dat sterk kan ook blind zijn af en toe maar ik hou ervan ) hij ook daadwerkelijk spelers beter maakt,en dat heb ik bij de Boer nooit echt kunnen ontdekken dat hij spelers echt beter maakt terwijl hij best veel talenten in zijn ploeg had, een Andersen bijvoorbeeld was wel een pussy maar die gozer kon zo goed voetballen misschien bij Bosz was hij wel doorgebroken maar dat is gissen ik kan daar naast zitten.
Verwacht volgend jaar een punten record voor Aajx als de spelers bij elkaar blijven een kampioenschap
Iedergeval ik ben zo blij met Bozs die ouwe Feyenoorder hoop dat we Woensdag een hele emmer slagroom op de taart krijgen

20 mei 2017 om 12:00

Helemaal mee eens over Andersen. Ik was enorm gecharmeerd van hem. Echt een sierlijke speler dat in een saai verdedigende tactiek in speelde.

20 mei 2017 om 14:17

Ik ook maar andersen is gewoon een mooi weee voetballer daarom speelt ie nu in de subtop in zwitserland

Mensen die De Boer een overschatte coach vinden vergeten veel te rap wat hij verricht heeft. In 2011 nam hij het over, en zag al meteen zijn beste spits vertrekken. Elk jaar ging er iemand belangrijk weg en toch de titel pakken. Heeft hij fouten gemaakt? Tjah, wie niet?

20 mei 2017 om 11:18

Precies en in zijn laatste twee seizoenen heeft hij ook gewoon de pech gehad dat hij totaal geen creatieve spelers op het middenveld meer had, zoals wij dat nu hebben met Ziyech. Ook was er toen de pech dat de raad van commissarissen zo goed als niks toeliet als het om transfers ging.

@miccoli

"ook was er toen de pech dat de raad van commissarissen zo goed als niks toeliet als het om transfers ging".

Niets van waar. Ajax had op dat moment een verliesgevende begroting en in het beleidsplan staat dat die minstens kostendekkend dient te zijn. Om dat om te buigen heeft Ajax een enorme bezuinigingsoperatie doorgevoerd en was er nauwelijks geld beschikbaar voor aankopen. De Directie van een bedrijf kan niet zo maar doen wat ze wil, maar heeft zich te houden aan het beleidsplan. En een RvC dient er op toe te zien dat dat ook gebeurd. Dat de RvC "zo goed als niks toeliet als het om transfers ging", zoals jij beweert, klopt dan ook niet omdat de commissarissen gewoon hebben gedaan waarvoor ze zijn aangesteld. Als die van Twente dat ook hadden, gedaan was die club ook niet bijna de afgrond ingesleurd.

20 mei 2017 om 14:18

Je hebt gelijk maar hij probeert hiermee te zeggen dat hij geen betere spelers erbij kreeg

Ajax heeft goed doorgeselecteerde. Op Heiko na heeft Ajax alleen maar spelers die probleemloos in de basis kunnen starten met vooral veel jeugd op de bank ipv overbetaalde breedteaankopen.

Goed gehandeld van Overmars, als TD moet je geen air hebben, maar gewoon de situatie goed analyseren en daar op anticiperen, dat heeft hij uitstekend gedaan. Ook waren Krul (ongelukkig geweest), Traore en Sanchez kwaliteitsinjecties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren