Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz neemt voorbeeld aan Bayern en Barcelona: ‘Wij willen dat ook’

Laatste update:

Peter Bosz wil ook in de finale van de Europa League tegen Manchester United aanvallend voetballen. Met een offensieve speelstijl boekte Bosz succes in de thuiswedstrijden tegen clubs als Schalke 04 en Olympique Lyon, maar buitenshuis wist Ajax tegenstanders nog niet te overdonderen in de Europa League. Toch heeft Bosz vertrouwen in zijn filosofie.

Het gaat in de eerste plaats om winnen, geeft Bosz toe tijdens de persconferentie. "Maar zoals in het hele seizoen willen we winnen op een attractieve manier. Dat is mogelijk", vermoedt de trainer van Ajax. "Soms zeggen mensen: 'Het is naïef als je aanvallend speelt en je verliest.' Maar dit seizoen heeft aangetoond dat het ook mooi kan. Andere teams hebben eerder in Europa al laten zien dat het kan. Bayern München, Barcelona... Wij willen dat ook in de finale doen."

Bosz benadrukt dat hij bij zijn vorige clubs dezelfde speelstijl hanteerde, al hadden zijn spelers minder kwaliteit dan de huidige Ajax-selectie. "Maar als ik het over de manier van spelen had, zei ik al dat dit de Ajax-manier van spelen is. Dat betekent creatief zijn, niet bang zijn om te voetballen. Ik doe nu hetzelfde, alleen bij Ajax met betere spelers."

Ajax moet in Stockholm op de aanval spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt in Stockholm meer dan die beker pakken. Dat is namelijk je filosofie op de kaart zetten. En dat lukt toch het beste door United vast te zetten en de aanval te zoeken. Als je dan niet wint, heb je het trademark geprobeerd.

18 mei 2017 om 20:57

Bayern en barcelona allebei niet in de CL finale.. kijk aub wat meer naar Real Madrid.. dat mooie positiespel heeft Ajax al onder de knie , nu is het tijd dat ze (nog) beslissender worden in de afronding. Als Ronaldo bij dit Ajax zou spelen had ie er al 70 ingelegd! Stockholm here we come!!!

Cruijff zei altijd " Aanvallen is de beste verdediging" , dus dat moet helemaal goed komen in die finale!

18 mei 2017 om 19:26

Mourihno heeft best vaak het tegendeel bewezen😅 en beste trainer allertijden alex ferguson

18 mei 2017 om 19:53

Welnee dat is Cruyff, als speler was hij de uitvinder van totaal voetbal, als trainer was hij de uitvinder van het aanvallende voetbal met de beroemde 4-3-3 en de meeovetballende keeper. Trainers als van Gaal, Rijkaard, Guardiola en velen anderen hebben hun ideeen daar van afgeleid. Die impact heeft Ferguson nooit gehad.

18 mei 2017 om 20:30

Ferguson was geen negatieve trainer. Ferguson zn beste elftallen speelden aanvallend.

18 mei 2017 om 20:45

Ja joh speedy de uitvinder van totaalvoetbal? Schandalig dat je dit van een Feyenoorder moet horen, maar dat klopt niet hoor ..
Verder heeft Sir Alex ook een enorme impact op de voetbalwereld gehad, alleen op een andere manier. Dus ook Cruyff de betere trainer noemen zou ik als ik jou was wat meer als persoonlijke mening dan als feit brengen.

18 mei 2017 om 21:00

Dan ben ik benieuwd wie in jouw ogen de uitvinder was van het totaalvoetbal uit de 70-er jaren?

18 mei 2017 om 21:11

@5711 op de opmerking van Vito "de beste trainer aller tijden Alex ferguson" zegt speedy "welnee dat is Cruyff". Dus ja dat zegt hij Nu jij weer (scheldwoord niet nodig want je hebt jezelf al belachelijk gemaakt).

18 mei 2017 om 21:12

@araman Dat was z'n trainer Rinus Israel. En die had het weer van zijn eigen trainer lang ervoor meen ik.

18 mei 2017 om 21:27

AaVraag me af hoeveel mensen united toen hebben zien spelen. Zeker in zijn laatste seizoen. Het was niet perse verdedigend maar zekee niet aanvallend. Ferguson speelde totaal voetbal. Zoals mou speelde bij zijn eerste keer toen hij naar chelsea ging. Zijn teams waren vaak dynamisch en konden aanvallen wanneer het moeten maar ook verdedigen. Net als bijv. Conte zijn teams. Maar als het moet gingen ze wel terugzakken. Mou speelt ook altijd aanvallend alleen als hij denkt dat het tactisch de beste keuze is gaat hij verdedigend spelen of als hij 1-0 voorsprong heeft tegen een top team. Ferguson was daar wel anders in die ging dan toch wel voor de 2-0. Maar hij was zeker geen typische aanvallende trainers. Was gewoon een hele goed tacticus. Hij zette niet mooi voetbal boven resultaat. Hij is geen wenger.

18 mei 2017 om 21:36

Totaal voetbal moet power voetbal zijn*

18 mei 2017 om 21:47

Ferguson stond bekent om altijd voor de winst te gaan maakt niet uit hoe

18 mei 2017 om 22:00

@dante Ik neem aan dat je Rinus Michels bedoelt in plaats van Israel? En ik meen dat het een combinatie van Cruijff en Michels was, maar dat durf ik niet met 100 zekerheid te zeggen.

18 mei 2017 om 22:07

@vito Dat stond hij. Maar stond zeker ook bekend om aanvallend spel met snelle vleugels. Maar in grote wedstrijden hield hij idd van extra zekerheid, met park bijv. Wat ook altijd werkte trouwens. In zn laatste jaren was zijn selectie minder, dus toen speelde hij behoudender. Dus zowel jij als Lucas hebben gelijk. Daarom zegt Lucas denk ik ook specifiek "zijn beste elftallen".

18 mei 2017 om 22:10

@ronzie sorry ja die bedoelde ik xD Ik heb er wel eens een docu of zo over gezien lang geleden en daarin werd gezegd dat michels het van zijn coach had, en dat zelfs die het niet uitgevonden had. Nog langer ervoor dus. Ik weet de details niet exact, maar iemand hier vast wel. Dat cruyff het uitgevonden heeft klopt iig sws niet.

18 mei 2017 om 22:13

Rinus Isreal juistum jajaja...
Laten we het erop houden dat al het goede bij Ajax vandaan komt.
Totaal voetbal Ajax, de beste nederlandse voetballers Ajax, beste jeugdopleiding Ajax,beste coaches Ajax, het mooiste voetbal Ajax nou je snapt het wel denk. Geen enkele club ter wereld heeft zoveel betekend voor voetbal als Ajax en zijn voetballers.

18 mei 2017 om 22:18

@only Dat zouden sommige mensen misschien wat overdreven vinden. Je laatste zin is zelfs knettergek Maar bovenal wat je zegt is ook niet echt relevant in de discussie hier.

18 mei 2017 om 22:24

Haha ik wou ff kijken of ik een Feyenoorder het heilige licht kon laten zien is niet gelukt? Maar voor mij is het serieus hoor welk club heeft meer voor het voetbal betekend dan Ajax?
Deze reactie is relevant omdat het niet te achterhalen is waar dit precies is onstaan behalve dat het uit het Ajax brein vandaan is gekomen en daarna heb ik het een beetje aangevuld

18 mei 2017 om 22:43

Ajax is qua prijzen nog steeds een van de 5 grootste clubs in Europa. Tel daarbij op dat we de afgelopen 20 jaar bijna niks gepresteerd hebben en we waren 20 jaar geleden qua prijzen na Real de grootste club van Europa terwijl Real alle prijzen in de jaren '50 pakte. Tussen 1970-1997 was Ajax gewoon de best presterende club in Europees verband en heeft het het voetbal met Michels en Cruijff gewoon een nieuwe dimensie gegeven. Misschien moeilijk te accepteren als feyenoorder, maar van Klopp tot Guardiola tot Tuchel tot Hagi praten ze allemaal met veel respect over Ajax. Dat is geen toeval hoor.

19 mei 2017 om 00:04

Ah klopt ik las over beste elftallen heen. Dat klopt dat was ook met mourihno bij real madrid en chelsea 2005. Alleen mou trok sneller aan het gas. Mou neemt te weining risico dat is zijn probleem soms zoals als hij 1-0 voorstaat neemt hij vaak de gas terug.

19 mei 2017 om 00:54

Best presterende club uit Nederland neem ik aan 1970-1997?

19 mei 2017 om 06:24

@only Er is iig te achterhalen dat het niet oorspronkelijk bij Cruyff vandaan kwam. En dat was de discussie. Dan kun je niet aankomen met zaken als "ja maar het kwam bij ajax vandaan" en "maar wij zijn de beste in alles". Althans kan wel, maar dat is dan wel totaal irrelevant in de discussie.

Verder ga ik niet je punten 1 voor 1 afbreken, want je weet zelf ook wel dat je het meer over historie hebt dan heden

19 mei 2017 om 06:27

@3* Ook jij kunt blijkbaar geen simpel gesprekje volgen. Alles dat je zegt is irrelevant. Ik zei dat Cruyff niet de uitvinder is van totaalvoetbal. Alleen dat! Nergens zie je me zeggen dat ajax niet goed is, een kleine club is, er iets mis is met cruyff, michels etc. Alleen dat cruyff het totaalvoetbal niet uitgevonden heeft, op de opmerking van speedy waarin hij zegt dat dat wel het geval is.

19 mei 2017 om 06:28

@vito Mee eens! Soms begrijpelijk, maar vaak onnodig!

Mou parkeert gewoon de bus en gaat counteren. Voor man u staat er veel druk op aangezien dit de enige manier is om de cl te halen.

18 mei 2017 om 19:28

Unites heeft toch wel meer individuele klasse. Dus denk niet dat dat nodig is. Mou parkeeert de bus om controle te krijgen over hoe de wedstrijd gaat. Dat kunnen ze ook zonder de bus te parkeren. Zoals hij vaak deed bij zijn eerste seizoenen bij chelsea.

18 mei 2017 om 20:31

Mourinho is dit seizoen alle uitwedstrijden in de PL tegen de top 6 extreem verdedigend en laf ingegaan.

18 mei 2017 om 21:31

Je zegt het al top 6. Die hebben allemaal betere spelers. Dus dan kan je het verwachten. Deed hij ook bij chelsea. Als hij bijv. Tegen city moest.

18 mei 2017 om 22:22

Hun hebben allemaal betere spelers nee joh Man U is geen team . Zlatan Pogba Rooney Miki Mata Rashford Martial zijn toch net zo goed als de teams boven Man U toch?

19 mei 2017 om 00:08

Hoeveel van die spelers spelen tegelijk?? Het zijn ook allemaal aanvallers die je noemt waarvan rooney geen topspeler meer is. Alleen miki en mata zijn topspelers en zlatan verdwijnt in top westrijden. Rashford en martial zijn talenten. 2 geweldige spelers en 2 talenten is niet goed genoeg tegen top teams uit.

18 mei 2017 om 19:54

Dat mag ik hopen, dan komt het helemaal goed. Als je Ajax laat voetballen op de helft van de tegenstander, dat geef je Ajax echt een kans. Juist als hij slim is en Ajax onder druk zet, dan krijgt Ajax het moeilijk. Kijk het begin van Ajax - Lyon maar eens na.

Natuurlijk moet je zo gaan spelen als je jezelf hebt getoond aan Europa. De enige manier om deze finale te winnen is de Ajax manier en dat is lekker aanvallend en vol proberen vast te zetten. Laat Europa weer zien wat de Ajax filosofie is!

Nalatenschap van Cruijf eren een jaar na zijn dood kan niet mooier. Weggelegd voor Ajax en niet Barca...mooier kan niet.

Voor man u moet het. Zij hebben de status van een cl club. Voor Ajax zou het geweldig zijn.

18 mei 2017 om 19:24

Voor bedoel je, dat United stelt geen zak voor, ontberen topspelers! En nee Pogba is dat ook (nog) niet. Enige speler van topniveau zit op de bank en dat is de Gea!

18 mei 2017 om 21:32

United is verdedigend sterker dan schalke en lyon. Pogba is beter dan de hele team van ajax. Die topspelers zouden eredivisie vernietigen.

18 mei 2017 om 21:55

Zie jij Pogba wel spelen? Die jongen is de motor van United. Groot verschil als hij speelt of niet.

19 mei 2017 om 00:10

Schapen praten elkaar alleen maar na of de media na. Ik zou pogba niet echt de motor noemen. Herrera is ook wel geweldig. Pogba en herrera hebben gewoon een kante naast hun nodig. Dat zou een geweldig middenveld zijn.

18 mei 2017 om 19:57

Welnee, juist als je je terug trekt ga je de bietenbrug op. Het gaat niet om de aanval, het gaat om het hoog druk zetten, dat is wat Bosz wil. Dan kan je de bal veroveren op de helft van de tegenstander en krijg je direct kansen in de snelle omschakeling.

18 mei 2017 om 21:24

Dus jou advies aan Ajax is wees vooral niet jezelf speel anders dan dat je normaal doet???
Ok man jij snapt het. Ajax speelt niet vol op de aanval Ajax zet vroeg druk ,speelt met een hoge lijn, ruimte in de rug en jaagt af, en heeft daarbij technische spelers die kunnen schakelen passes kunnen geven en een zeer strak positie spel waar Man U jaloers op is. En jij ook denk een beetje

Is Ajax aan het doordraaien? Finale Europa league, ik ben er als nederlander trots op hoor, maar laten we niet doen alsof ze met gemakt de Champions league finale hebben bereikt...

Het was vaak nipt en met billenknijpen hakken over de sloot. Thuis overtuigend maar uit drama!! Dus doe nou ff normaal

18 mei 2017 om 20:05

Doe zelf eens normaal zeg. Bosz legt gewoon zijn filosofie uit en daar is niets mis mee. En niks drama in de uit wedstrijden. De poule liep als een tierelier, ondanks sterke ploegen zoals Celta die de andere halve finale haalde en het Man U erg moeilijk maakt, met maar vier verlies punten. En daarna wist Ajax altijd te scoren in de uit wedtrijd omdat Ajax aan bleef vallen, zelfs met tien man tegen Schalke. Juist die filosofie heeft Ajax in de finale gebracht en daar mag Bosz trots op zijn.

Waanzinnig, de transformatie van begin 2016 en nu. Ik hoop dat Ajax nu door kan bouwen, salarisplafond optilt naar 2/2.5 miljoen en zo weer een stabiele subtopper kan worden met een paar uitschieters naar boven.

Vol op de aanval tegen United betekent vol op de bek gaan, United is kwalitatief gezien 5 keer beter dan Schalke en Lyon en hebben spelers die dodelijk kunnen zijn in de counter en kunnen ook uit het niets kansen creeren, ik zou maar beginnen met de wedstrijd controleren en op de juiste moment aanvallen.

18 mei 2017 om 21:04

Qua naam 5x beter, voetbal is niet om aan te gluren net als hun resultaten dit jaar in PL

18 mei 2017 om 21:33

Resultaten zijn beter dan die van schalke bij bundesliga en lyon is wisselvallig en zou niet eens top8 eindigen dit seizoen in de epl. Schat een everton of stoke hoger in

18 mei 2017 om 21:44

Qua naam 5 x beter???? Hoezo ik denk Mourinho die naam aardig aan het verpesten is

18 mei 2017 om 21:32

Sta echt te kijken met wat voor onzin de niet Ajacieden de site hier aan het vervuilen zijn.
Ken je cijfers man voordat je gaat praten
- Man u 7 goals in de laatste 7 Europa Leaque wedstrijden whooooo dodelijk man
1 x kunnen winnen van Celta en 2 x gelijk tegen Anderlecht whooooo dodelijk man.
In de Premier Leaque buiten Zlatan ( speelt niet tegen Ajax) heeft Man u als topscoorder Rooney met 6 goals!!! daarna Mata met 6 Rashford met 5 en Martial met 4 whooooooo dodelijk
Vind het middenveld en aanval van Lyon echt niet onderdoen voor die van Man U en zeker geen 5!!!!! beter als die van Lyon wat een praat joh.
Ajax is Ajax en Ajax gaat gewoon spelen zoals alleen Ajax kan spelen, hoge druk, pressie, hoge lijn ,ruimte in de rug afjagen technische spelers met een actie die een man kunnen uitspelen, Klaassen met diepgang Ziyech die steeds beter tot leven komt en steeds dieper kan gaan en steeds meer ook een teamspeler word en de man met de passes enz alles wat jij wil zien in wat voor team jij dan ook support

18 mei 2017 om 21:34

Aanval van lyon is gewoon top maar united is verdedigend veel stabieler. En aanval lyon had geen moeite om door onze verdediging heen te komen.

18 mei 2017 om 21:41

Geen Bailey in de verdediging geen Shaw Geen Rojo Geen Young Geen de Gea
Houd je over Smalling Jones Blind Valencia je kan veel benamingen aan deze mannen geven maar stabiel is daar niet 1 van.
Jones is een lantaarnpaal draaid langzamer als een verrote DAF auto,smalling is ook geen wereld verdediger, Blind ook niet zit daar vanwege van Gaal, Valencia heb ik wel hoog zitten vooral aanvallend dus die verdediging vind ik wel meevallen. Younes zie ik hun wel een paar x doldraaien zelfde geld voor Traore Kluivert Dolberg Wzawzdb

Filosofie van bosz is niet belangrijk woensdag. United gaat de wedstrijd makkelijk winnen, simpelweg meer kwaliteit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren