Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘RB Leipzig zet hoog in en gaat voor vier basisklanten van Ajax’

Laatste update:

RB Leipzig is wakker geschrokken van het Europese succes van Ajax. De nummer twee van de Bundesliga wil zich versterken met vier spelers, al is de kans klein dat allen die kant op gaan. Kasper Dolberg staat volgens BILD namelijk op het lijstje, maar de Deense tiener wordt te duur geschat. Amin Younes, Bertrand Traoré en Matthijs de Ligt zouden wel haalbaar zijn.

RB Leipzig heeft zich geplaatst voor de groepsfase van de Champions League van volgend seizoen en om in die competitie geen flater te slaan, wil de club uit de Bundesliga zich versterken op meerdere posities. Trainer Ralph Hasenhüttl wil ‘vijftien, zestien gelijkwaardige spelers’ tot zijn beschikking hebben en gaat daarom aankloppen in Amsterdam.

Voor Traoré zal Leipzig naar Londen moeten afreizen, daar de aanvaller onder contract staat bij Chelsea en dit seizoen op huurbasis bij Ajax speelt. Het is afwachten in hoeverre Dolberg, Younes en De Ligt haalbaar blijken. Eerstgenoemde wordt gevolgd door grotere clubs dan Leipzig, laatstgenoemde is pas doorgebroken in Amsterdam en lijkt niet aan een vertrek te denken. "Laten we zien hoe het met spelers staat die we vorig jaar niet konden krijgen. Zo ver zaten we er niet vandaan”, aldus de trainer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou 4 shirtjes opsturen en zeggen tot ziens en bedankt.

18 mei 2017 om 09:22

Ah, younes mogen ze toch vast wel hebben voor 30 mio?

18 mei 2017 om 09:30

Naar De Ligt en Dolberg kunnen ze sowieso fluiten.. Younes kun je eventueel verkopen voor meer dan 25m en Traore lijkt me niet aan Ajax om te bepalen..

18 mei 2017 om 10:57

Youness voor meer dan 25? Gebaseerd waarop?

18 mei 2017 om 11:06

op alle idiote vraagprijzen die tegenwoordig de ronde doen.

18 mei 2017 om 11:13

Volgens verschillende sites beste speler EL, Goede 2e seizoenshelft + opgeroepen voor Duitse elftal, marktwaarde stijgt dan automatisch

18 mei 2017 om 12:13

Gebaseerd op zijn el prestaties. Er is een hele hype rondom younes en ajax moet daar flink van profiteren.

18 mei 2017 om 12:32

Voor 25 miljoen breng ik hem hoogstpersoonlijk weg. Nee 25 ga je niet halen voor younes. Met 15 mag je al blij zijn.

18 mei 2017 om 14:26

Younes wordt hier wel ondergewaardeerd. Er wordt teveel naar statistieken en afmaken gekeken.

Ja, zijn afmaken kan een stuk beter, maar dat is nog altijd niet de voornaamste taak van een buitenspeler. Dat is mannetje voorbij en kansen creëren / voorzetten geven. En dat kan ie gewoon heel erg goed. Buitenom is ie nu ook gevaarlijk, en in duels is ie voor zijn postuur nog behoorlijk sterk/balvast.
Hij trekt bijna altijd 2 man aan waardoor er ruimte komt voor anderen, dit wordt erg onderschat. Verdediging heeft echt de handen vol aan hem.
Wat wel beter moet is dat ondanks een overmacht aan tegenstanders, hij vaak alsnog probeert erdoor te komen, en dat lukt natuurlijk niet. Dan moet ie slim zijn en gewoon afleggen of het spel verplaatsen.

18 mei 2017 om 15:37

@Arino

Red Bull is rijk. Younes heeft drie keer gescoord tegen RB Leipzich. Spelers van Ajax zijn duur naar eel een garantie op succes. 25 mio is een koopje voor RB Leipzich.

18 mei 2017 om 09:36

Younes mag van mij wel vertrekken, genoeg buitenspelers en anders is er echt wel een rendementvollere linksbuiten te koop voor het bedrag dat je vangt voor hem. Vraag me alleen af waarom ik hier 25 en 30 miljoen hoor voor Younes. Is dat omdat hij nu bij die mannschaft zit omdat de rest rust krijgt? Of omdat hij zo geweldig kan afmaken? 12-15 miljoen is wel genoeg in mijn ogen.

18 mei 2017 om 09:43

Het gaat er niet om wat hij waard is. In deze tijd kan je gewoon veel meer vragen en al helemaal door het Europa league succes.

18 mei 2017 om 09:53

En dan zelf raar gaan opkijken als ze zich willen versterken maar zelf ook de absolute hoofdprija moeten betalen zeker?

18 mei 2017 om 09:57

Ajax moet voor Onyekuru van Eupen gaan, een enorm talentje. Voor Younes moet je het ijzer smeden nu het heet is. Indruk gemaakt in Europa en Duits international, nu is het moment aangebroken om te verkopen.

18 mei 2017 om 10:05

Hij is geselecteerd voor Duitsland omdat er inderdaad een stuk of 8 spelers rust krijgen. Maar dat betekend dus wel dat hij er redelijk dicht bij zit dus dat is alleen maar positief. Verder heeft hij de 2e seizoenshelft gewoon goed gepresteerd en menig tegenstander helemaal zoekgespeeld. Het is dan ook mooi om te zien dat ze in het buitenland dan wel lyrisch over hem zijn. Verder is hij pas 23 jaar dus hij zit nog lang niet op zijn top. Dus ja hij is flink wat waard.

Ik zie hem liever bij ajax blijven, vind hem ontzettend belangrijk en zie voldoende potentie in hem.

Edit: typfouten

18 mei 2017 om 10:22

Eigenlijk best ziek he, wat voor selectie ze nu nog meenemen naar de Confed. Cup. Neuer, Boateng, Hummels, Kroos, Ozil en Muller zijn er bijvoorbeeld niet bij maar hebben wel nog een selectie met

Ter Stegen, Kimmich, Mustafi, Rudiger, Sule, Brandt, Can, Draxler, Goretzka, Sane en Werner.

Kans dat Younes veel gaat spelen, is natuurlijk zeer klein met zo'n selectie.

18 mei 2017 om 10:37

Als Younes het goed doet bij Duitsland kan Ajax dat toch overwegen om hem te verkopen.

18 mei 2017 om 10:38

Of ze verkopen Younes voor 15 miljoen euro en halen van dat geld die rappe linksbuiten van jullie: Izquerdo. Wat een topper is dat zeg ( als ie geen blessure heeft )

18 mei 2017 om 10:56

Ik had Onyekuru in de Winter graag zien komen, is nu onhaalbaar denk ik. Heeft er 20 inliggen voor Eupen vanaf de flank toch? Enige probleem is dat hij qua type niet op Younes lijkt, is meer een Kluivert qua type wat ik liever voorkom. Twijfel niet aan Henry Onyekuru zijn kwaliteiten maar Ajax moet zijn naar een speler die in de kleine ruimte dingen kan laten gebeuren, Onyekuru is op zijn sterkt me het gezicht naar het doel en veel snelheid erin.

18 mei 2017 om 10:57

Is dat een linksbuiten? En goed in de kleine ruimte ook?

Verder compleet mee eens, dit is het moment om te verkopen! Het WK haalt hij niet, dus dit is maximale exposure.

18 mei 2017 om 11:23

Hij heeft net verlengd, echt een goed verhaal Bon Jovi. Chapeau.

18 mei 2017 om 11:39

Als je voor younes 15 miljoen vangt moet je blij zijn. Hoog inzetten met 20 miljoen eindigen op een bedrag rond de 15/18 mil.

18 mei 2017 om 12:18

Younes: wel even wachten met verkopen tot de Confed-cup.
Daar gaat-ie vlammen, en dan is 25 mln echt niet onhaalbaar.

Trouwens, over Leipzig gesproken: gezien de filosofie bij die club is dat een perfecte tussenstap naar de echte top.

18 mei 2017 om 13:43

Consy, voor 20 miljoen of meer mag je hem hebben. Maar izquierdo mikt opeen topcompetitie en clubs als Sevilla, Inter en AC Milan zijn geinteresseerd dus dat wordt moeilijk voor Ajax.

18 mei 2017 om 13:46

Wolterx

Waarom liever niet? Wat je zegt klopt volledig, maar ik zie het probleem niet direct. Ronaldo is ook geen tovenaar in de kleine ruimte, daar heeft Ajax spelers als Ziyech toch voor, Onyekuru is nog maar 1 jaar in Europa en direcr topschutter in Belgie als linksbuiten, echt een parel met veel progressiemarge.

18 mei 2017 om 13:56

Ik verkies het om 2 verschillende types te hebben op de flank, had hem voor de opkomst van Kluivert graag zien komen, nu zie ik de nood niet zo zeer meer. Een type dat niet per se diep gaat is geen overbodige luxe, Younes doet dat perfect en is constant dreigend. Zodoende zie ik ze liever daar op scouten.

18 mei 2017 om 14:43

Inter en achtergelaten zijn sportief gezien niet zo heel interessant meer. Ze spelen net onder de subtop in Italië en dat al meerdere seizoenen nu.

18 mei 2017 om 15:57

tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in. als je 20 miljoen kan vangen voor Younes op dit moment moet je dat gelijk doen, want ik denk dat hij niet veel meer kan groeien bijvoorbeeld door zijn gestalte en zijn beperkte snelheid. Onyekuru ophalen voor 18 miljoen en je bent weer voorzien, en dit keer eentje met rendement.

18 mei 2017 om 15:58

Dat snap ik. Al vind je de dag van vandaag meer en meer types Traore dan Younes, dus dat wordt niet gemakkelijk.

18 mei 2017 om 16:00

ajaxlwd

Natuurlijk wel. Ze hebben nieuwe investeerders en zullen op termijn wellicht weer aansluiten bij de top in Italië. Je beweert hier toch niet dat Ajax sportief interessanter is?

18 mei 2017 om 17:18

@bon Jovi

Op sportief gebied zou ik als Izquierdo zijnde eerst eventjes afwachten wat bijvoorbeeld een Inter allemaal gaat doen komende zomer, en dan vooral wachten totdat ze een trainer hebben. Als je gekocht wordt voordat er een trainer is loop je een behoorlijk risico als buitenlander in Italiã«. Gezien het contact tussen Sevilla en Brugge (zie Bacca) lijkt me dat de meest realistische optie.

Verder is het financieel natuurlijk wel een veel betere stap dan Ajax.

20 miljoen is wel heel erg veel geld voor Ajax om eventjes neer te leggen, misschien is dan Trossard van Genk wel een mooie optie aangezien hij het ook op europees niveau al heeft laten zien.

Genk kennende zullen die ook wel rond de 20 miljoen gaan vragen ben ik bang :/

18 mei 2017 om 21:03

Waarom moet je met 15 miljoen blij als Younes nog een contract heeft voor drie jaar en buitenspelers van internationaal niveau erg duur zijn. Younes kun je ook prima slijten aan een Premier League club.

18 mei 2017 om 09:47

Younes mogen ze hebben. Ik heb liever dat Kluivert speelt. Echter denk ik dat alle genoemde spelers grotere ambities hebben dan Leipzig.

18 mei 2017 om 10:04

Grotere ambities dan de nr2 van Duitsland?

18 mei 2017 om 10:07

Kluivert zal voldoende spelen nu Traore weg is. En eerst nog maar eens zien of hij echt zo goed is. Ook hij zal te maken krijgen met een dip.

18 mei 2017 om 10:07

Uhmmm dit is het 1e jaar dat ze meedoen laat ze eerst maar eens een stabiele duitse topclub worden voordat ze tof gaan doen en denken dat ze bij de wereldtop horen Ajax is alsnog 10 x groter als hun

18 mei 2017 om 10:08

Eerste seizoen ooit in de Bundesliga en ze worden voor de eerste keer tweede. Hetzelfde als Ajax nu steeds gaat zeggen dat spelers voor hun moeten kiezen want ze zijn Europa League finalist. 1 seizoen zegt niks.

18 mei 2017 om 10:13

Voor hetzelfde geld worden ze volgend jaar weer 10e nrvier, zie clubs als BMG, Leverkusen, Wolfsburg. Ik durf te zeggen dat, zeker Dolberg en de Ligt (Traoré is niet eens eigendom van Ajax) wel mikken op een iets hoger aangeschreven club als ze eenmaal gaan vertrekken.

18 mei 2017 om 10:44

Leipzig heeft wel de ambitie en financiã«le middelen om het Mã¼nchen elk jaar moeilijk te maken.
Spelers van andere RB clubs die goed genoeg zijn zullen allen naar Leipzig verkassen zoals Upamecano.
En bijna elk jaar CL voetbal spelen kan ook verleidelijk zijn.

18 mei 2017 om 10:46

Dit is letterlijk het eerste seizoen in jaren dat Leverkusen geen CL-voetbal pakt. Wolfsburg heeft minder geld vanwege de frauduleuze praktijken bij Volkswagen, dus bij VW draaiden ze een beetje de kraan dicht. Daarom dat veel spelers zijn vertrokken en het aankoopbeleid van Wolfsburg wat minder ambitieus is geworden. Dan is Borussia een wat beter voorbeeld.

Maar niet vergelijkbaar met Leipzig. Leipzig heeft het volle financiële geweld van Red Bull achter zich, heeft een ongelooflijk netwerk met een uitstekende jeugdopleiding. Niks wijst aan dat dit succes incidenteel is. RB Leipzig is de club van de toekomst. Ik zie Dolberg en De Ligt voorlopig niet vertrekken, maar ik zie clubs als Monaco ook spelers als Tielemans vastleggen, ondanks de aanwezigheid van PSG in hun competitie. Leipzig kan dezelfde kant op, ondanks de aanwezigheid van Bayern in hun competitie.

18 mei 2017 om 11:14

Dit riep iemand in een vorig topic over Leverkusen ook al, zik haalden in de afgelopen 10 jaar 6 keer Europees voetbal waarvan 3 keer CL, niet zo overdrijven dus.. RB Leipzig heeft een puike prestatie gelevert en ik zie ze best verder groeien maar doe nou niet alsof het na 1 jaar al een Duitse topploeg is..

18 mei 2017 om 11:21

Dit zijn over t algemeen de meest aantrekkelijke clubs voor serieuze talenten:

- Spanje (top 5: RM, Barca, Atl, Sevillia, Valencia)

- Engeland (top 10: Che, Tot, City, Liv, Ars, Manu, Eve, Whu, SH, Stoke )

- Italie (top 6 : Juve, Inter, AC, Nap, AS, Lazio)

- Duitsland (top 3 : BM, Dortmund, Bayern Lev)

Al het andere is No GO en kun je als talent beter goed blijven presteren in NL tot een 1 van bovengenoemde je komt halen.

18 mei 2017 om 11:41

Leipzig doe je dan tekort, ze staan er júist om bekend dat ze talenten in het diepe gooien

18 mei 2017 om 11:42

Dus bij Engeland pak je Whu, SH en Stoke maar bij Spanje noem je Bilbao en Villareal niet en bij Duitsland laat je Gladbach ook achterwege. Beetje vreemd. En bij Italie noem je AC milan en Inter Milaan??

18 mei 2017 om 12:20

Dit zijn idd naar mijn bescheiden mening de clubs met de meeste aantrekkingskracht. Leicester zou er eventueel nog tussen kunnen na hun kampieonschap. Verder ben ik natuurlijk Frankrijk vergeten. Daar zijn vooral Psg, Monaco, Marseille en Lyon aantrekkelijk. Paar persoonlijk zou ik altijd kiezen tussen Spanje of Engeland.

18 mei 2017 om 13:19

Stoke is wel een buitenbeentje in je lijst moet ik zeggen enige wat voor hun werkt is de PL en geld maar voor de rest is Stoke niet echt een voetbal paradijs

18 mei 2017 om 13:25

haha klopt. Mee eens. Maar juist door die 2 redenen die je opnoemt spelen daar spelers als Arnautovic en Shaqiri.

18 mei 2017 om 15:25

@onside
Je wijst er terecht op dat het lijstje van Warabe niet helemaal strookt met de waarheid, maar Bilbao bij het lijstje 'aantrekkelijke clubs voor talenten' plaatsen is ook wat kort door de bocht, aangezien zij een ongeschreven regel hebben om enkel Baskische talenten door te laten stromen.

18 mei 2017 om 10:31

Dolberg is sowieso te duur. De Ligt blijft voor 1000 procent zeker bij Ajax. Traore mogen ze hebben. Als ze met 20 miljoen voor Younes komen, wie ben ik om daar voor nee te zeggen?

18 mei 2017 om 11:41

Wie ben jij om uberhaupt nee te zeggen.😏Ik neem aan dat er mensen bij Ajax zijn die daarover beslissen.

18 mei 2017 om 11:56

Klopt . Maar als er een ongekend hoog bedrag op Younes komt, dan zou ik het wel weten.

Wat moeten ze nou weer met Traore en Younes? Beide aan de oudere kant, dus het zijn geen talenten en ze zijn ook niet zo exceptioneel goed ofzo. De ligt en Dolberg snap ik wel, en moeten ze ook voor gaan.

18 mei 2017 om 09:25

Traoré is 21 jaar en younes 23 jaar.. nuff said.

18 mei 2017 om 10:52

Voor ajax begrippen is dat oud hahaha

18 mei 2017 om 09:27

De Ligt en Dolberg moeten ze voor gaan? Nee, dat moeten ze niet. Laat ze maar lekker in Amsterdam blijven.

18 mei 2017 om 09:28

Traore en Younes zijn respectievelijk 21 en 23 jaar oud (22 en 24 als de competitie weer begint). Noem je dat tegenwoordig aan de oudere kant?

18 mei 2017 om 09:41

Aan de oudere kant??? Hou alsjeblieft op man!!! Traore en Younes kunnen dit jaar nog zelfs voor de beloften van hun land spelen lol

18 mei 2017 om 09:45

Tja, als 21 en 23 al aan de oude kant is dan weet ik het ook niet meer.

Ik heb wel respect voor RB Leipzig met wat ze daar aan het doen zijn. Specifieke spelers zochten ze de afgelopen jaren die aan bepaalde basis eisen moesten voldoen. Deed je dat niet dan kwam die speler niet(voorbeeld, de 30meter in een bepaalde tijd kunnen sprinten)

Zou het zonde vinden mocht RB Leipzig van die filosofie afstappen nu ze de CL hebben gehaald.

18 mei 2017 om 09:49

Oud? Ze zoeken spelers voor het eerste, niet voor de A1.

Younes is heel nuttig en een speler die perfect past bij het niveau van de eredivisie. Mocht je daar 15 miljoen voor krijgen moet je hem er vrede mee hebben dat hij vertrekt, voor de helft heb je met bijvoorbeeld een Rashica terug die ik nu al minstens zo goed vind.

Traore heeft Ajax weinig grip op natuurlijk, maar de Ligt komt net kijken. Zeker gezien het feit dat Sanchez na komend seizoen zal vertrekken, lijkt het mij heel belangrijk dat hij in elk geval tot zijn 20/21ste blijft (dat is natuurlijk alsnog super jong, maar het lijkt alsof echte toptalenten dan moeilijk houdbaar zijn al voor de eredivisie)

18 mei 2017 om 10:12

Weinig tot nooit zoveel onzin in een reactie gezien als de jouwe waarvoor een soort van dank;
Traore en Younes oud? In jouw beleving gaan we straks naar luier dragende spelers toe.
de Ligt gaat no way weg is 17 staat een half jaar basis is een echte Ajacied en moet nog zoveel leren,dolberg blijft ook en als hij weg gaat zal dat geen Redbull Leipzich wezen als je kijkt welke clubs er intresse zouden hebben

18 mei 2017 om 14:45

hij had het over talenten en daar zijn ze beide toch een beetje te oud voor

18 mei 2017 om 18:12

In Nederland misschien.

18 mei 2017 om 23:56

21 is te oud????

hopenlijk maken de jongens goeie keuzes en belanden ze niet ergens op de bank voor het grote geld

Dolberg is te duur, Traoré is van Chelsea, De Ligt gaat nooit van z'n leven nu daarheen vertrekken en Younes mogen ze overwegen, als ie nou leuk speelt op de Confed Cup mogen ze dik betalen

18 mei 2017 om 09:34

' De Ligt gaat er nooit van zijn leven nu daarheen?' Hoezo niet?

18 mei 2017 om 09:38

Omdat hij pas 17 is plus hij is een echte Ajacied, dus die vetrekt echt nog niet. Zelfde geldt voor Dolberg

18 mei 2017 om 09:48

Ryan vat het al goed samen. Die jongen is nuchter genoeg om te weten dat ie nog veel kan/moet leren bij Ajax, hij is verdomme 17 (!) jaar, bij nagenoeg elke andere ploeg ter wereld zou het in de O19 of evt in het tweede spelen, met Ajax staat ie over 6 dagen aan de aftrap van de EL. Bovendien is hij zelf een enorme fan van Ajax en zal hij zeker nog niet weg willen.

18 mei 2017 om 09:48

Aftrap van de EL finale **

18 mei 2017 om 09:49

Naja ben ij hey niey mee eens hij kan meer verdienen zeker weten CL spelen leipzig staat er om bekend dat ze ook talenten gebruiken en proberen te ontwikkelen. Leipzig speelt ook in een competitie die meer weerstand bied voor hem en zal zijn ontwikkeling denk ik beter stimuleren. Dus ja zeg nooit nooit.

18 mei 2017 om 10:05

Maar als er een grote zak met geld voorbij komt dan wil ik het nog wel eens zien.
Denk dat veel voetballers daarvoor zwichten. En we praten dan niet over duizenden euro's meer, maar over tonnen (miljoenen?) per jaar meer.
En dan kan iemand wel een ontzettende Ajaxfan zijn, maar nu kan hij cashen en zich financieel onafhankelijk spelen misschien over een paar jaar niet meer.

18 mei 2017 om 10:18

Hij is 17, hij hoeft zich nog niet financieel onafhankelijk te spelen, de beste jongen krijgt nog nieteens zorgtoeslag.. Geloof me hij verdiend bij Ajax al een salaris wat z'n leeftijdgenoten met een heel leger nog niet verdienen en hik gaat er hoe dan ook komen, die jongen is 1 van de grootste talenten die Nederland recent heeft gezien, hij heeft nog genoeg tijd later om veel geld te verdienen.

18 mei 2017 om 10:30

Omdat hij al grotere ploegen uit topcompetities heeft afgewezen om voor zijn kans bij Ajax te gaan, die gaat in Augustus tot '22 bijtekenen verwacht ik, daar kunnen ze over 2 jaar voor terug komen als hij 19-20 is.

18 mei 2017 om 10:36

Jezus wat zijn de niet-Ajacieden aan het hopen dat iedereen weg gaat. De Ligt weet dat hij 0,0 te zoeken heeft bij Leipzig en tekend gewoon voor 5 jaar als hij 18 is in Augustus. De Ligt is een hele intelligente jongen uit een verstandig gezin en is al sinds een jonkie fan van Ajax. Dan gaat hij echt niet na 3 maanden een vaste plek te hebben veroverd naar RB Leipzig.

18 mei 2017 om 10:50

De grote zak-vlieger gaat op voor jeugdspelers die nog niet in de buurt komen van het eerste elftal, maar De Ligt heeft in tegenstelling tot de meesten van zijn leeftijd duidelijk perspectief of regelmatige speeltijd in het eerste van Ajax. Die zekerheid in zijn carrière is iets waar veel voetballers van dromen. En als je sportieve zekerheid hebt, dan ga je minder snel voor financiële zekerheid.

18 mei 2017 om 10:51

Tot je 18e ben je nog verzekerd onder je ouders.
En met zijn salaris krijgt hij echt geen zorgtoeslag.
Profsporters krijgen nu eenmaal goed betaald en geen minimumloon.
Ook mogen die 17-jarigen ook niet full-time aan de slag.

18 mei 2017 om 11:19

Het was ook maar beeldspraak he, om aan te duiden hoe jong dat menneke nog is. Mensen doen alsof dit z'n laatste kans is om voor de rest van z'n leven geld te verdienen terwijl zijn leeftijdsgenoten aardbeien plukken of bij AH de blikken Unox zitten te spiegelen..

18 mei 2017 om 11:35

God, daar hebben we 3*ajax weer, jij kan ook niet normaal wat lezen en reageren op een niet-Ajacied zonder het helemaal in het negatieve te trekken als het om Ajax gaat.

Zeg ik ergens dat ik aan het hopen ben iedereen weggaat?? Zie mijn andere reactie hieronder ergens even.

Ik heb meerdere (jonge) spelers gehoord die 'zeker bij de club zullen blijven' om vervolgens een paar dagen later voor veel geld weg te gaan.
En als De Ligt zo intelligent is dan is hij misschien ook wel zo slim om lekker voor het geld weg te gaan en zijn zakkken te vullen nu het kan. Jij, ik, wij en De Ligt hebben geen glazen bol en weten niet of hij straks ook nog zoveel kan verdienen. Een zware blessure of wie weet gaan er belangrijke spelers bij Ajax weg en zakt het team in elkaar, misschien zakt hij door het ijs. Kijk naar bijvoorbeeld een Freddy Addu. Was in zijn tienerjaren ook een groot talent, maar heeft nooit wat kunnen betekenen op hoog niveau en heeft in 15 jaar tijd bijna evenveel clubs versleten. Zo kan het ook gaan en is het dus misschien helemaal niet zo slim om bij Ajax te blijven en niet voor het geld te gaan. Ondanks dat ik hoop dat deze groep bij elkaar blijft. Ik zal het er maar even bij zetten voordat ik weer ergens van beschuldigt wordt.

18 mei 2017 om 11:49

Hij weet alles in het negatieve te trekken en vervolgens begin jij een verhaal over dat hij misschien wel geblesseerd raakt en nooit meer (op niveau) kan voetballen. Wat een bullshit. Als de ligt slim is, kiest hij voor om te blijven. Hij kan bij Ajax veel spelen en zijn carrière opbouwen, hij heeft nog hartstikke veel te leren en het is juist niet verstandig (ook voor de portemonnee) om nu al je zakken te gaan vullen want dat gaat de rest van je carrière negatief beinvloeden.

18 mei 2017 om 12:12

Kom op protukker. Jij, ik, wij en elke speler die ooit in de Eredivisie heeft gevoetbald weten dat je ooit geblesseerd kan raken of dat je stagneert in je ontwikkeling. Lees de afgelopen paar dagen al dat Onana, Veltman, Sanchez, De Ligt, Klaassen, Ziyech, Younes en Dolberg weg gaan volgens vooral fans van andere clubs. Iedere niet-Ajacied zegt dan letterlijk:"Je kan meer verdienen." Maar dat is het enige argument. Zelfs Nouri moest al naar chelsea gaan om zich te laten verhuren aan Bournmouth, omdat hij wel al casht voor dat hij misschien geblesseerd raakt of stagneert, zei iemand. Ziyech, Sanchez, Onana en Dolberg liggen tot 2021 vast. De Ligt heeft afgelopen zomer nog de halve Europese top afgewezen en gaat in de zomer zijn contract verlengen als hij 18 is. Waarom zou Ajax er überhaupt aan mee werken? Als je hoopt dat deze groep blijft, waarom zeg je dan dat hij moet cashen, omdat het wellicht een adu verhaal wordt? Dan kan je net zo goed de hele club opheffen samen met psv, feyenoord, twente, want al deze clubs hebben een paar grote talenten die kunnen stagneren. Al deze spelers zullen in de toekomst gewoon nog miljoenen binnn harken. Zie Fischer bijvoorbeeld. Omdat hij de stempel "vroeger groot talent van Ajax" heeft verdiend hij gewoon een PL salris bij middlesbrough. Het is echt niet zo dat als De Ligt stagneert bij Ajax dat dan excelsior en heracles voor hem komen. Dan komen gewoon nog Bundesliga en PL clubs die een gokje willen wagen met een EL finale achter zijn naam.

18 mei 2017 om 12:49

'als je hoopt dat deze groep blijft, waarom zeg je dan dat hij moet cashen?'

Hij moet niet cashen, maar hij zou het kunnen gaan doen om de redenen die ik geef. Wat ik hoop en wat de Ligt Zou kunnen doen of denken zijn twee verschillende dingen.

Ik zeg dat het kán dat hij dénkt dat hij misschien wel zwaar gebelesseerd raakt en deze financiele zekerheid laat liggen. En dat hij dáárom misschien toch maar wel kiest voor het geld. Kan toch? Dat is toch geen rare gedachte?

18 mei 2017 om 13:26

Volgens mij snappen mensen niet wat er gaande is bij Ajax Wat er bij Ajax gaande is is best bijzonder zeker voor ons Ajacieden. Waarschijnlijk zien wij alles te rose en de niet Ajacieden zijn allemaal depresief.vage redenen en alles over de Ligt bijvoorbeeld die gozer is helemaal lijp van Ajax maar zou alweer weg gaan of zelfs moeten hahaha Kom op hij is 17,ajax shined weer als tevoren staat basis en verdiend al lekker en in het nieuwe seizoen krijgt de Ligt gewoon een upgrade is zijn contract klaar.

18 mei 2017 om 15:16

Precies OnlyAjax. En het is ook niet zo dat De Ligt of Ziyech voor het minimumloon voetballen. Als De Ligt verlengt en als je kijkt hoe lang Ziyech nog vast ligt met welk salaris dan kunnen ze daar prima mee leven de rest van hun leven. Dat ze de stap ooit gaan en willen maken is logisch. Maar ze willen heus nog wel langer dan 1 seizoen in Ajax 1 voetballen.

18 mei 2017 om 18:15

Noem eens zo'n voorbeeld dan. Ik kan me geen Ajacied bedenken die al tegen het eerste aanzat en het volste vertouwen genoot, maar toch is vertrokken rond zijn doorbraak.

18 mei 2017 om 18:16

Ohja, en dat voorbeeld moet ook nog gezegd hebben dat hij zou blijven om een paar dagen later te vertrekken. Ik ben zeer benieuwd.

18 mei 2017 om 23:30

Er zijn meer spelers op de wereld dan alleen Ajacieden.
Ik heb het over een Ola John van FC twente destijds en volgens mij Quincy Promes ook.
En zo zullen er nog wel genoeg andere voorbeelden zijn.

18 mei 2017 om 10:16

Dolberg te duur? Leipzig zal zich niks aantrekken van een forse bedragen mochten ze een speler echt willen.

18 mei 2017 om 10:19

Oke, 60 miljoen alstublieft..

18 mei 2017 om 21:09

Dolberg is veel te duur voor Leipzig, want die kunnen en willen geen bedrag boven de 35 miljoen betalen. Daarnaast zal Dolberg waarschijnljk niet naar een club willen gaan waar Bayern Munchen met 99% zekerheid kampioen wordt.

Dolberg wil iedereen hebben.
Die gaat al over de 40 miljoen heen nu de ligt gaat echt nog niet weg.
En ajax heeft alle touwtjes in handen.
En younes is vervangbaar en traore is niet van ons.
Dus ik zie hier geen probleem in.

18 mei 2017 om 21:10

Dat klopt helemaal. En zijn contract loopt ook nog vier jaar door.

Leipzig is afgezien van de weerzin tegen invloed van grote concerns als Red Bull in het voetbal in elk geval met datzelfde Red Bull wel een club die een goed beleid lijkt te voeren, vergelijkbaar met dat van Ajax. Niet voor niets is Ralf Rangnick ook een Cruijff-adept.

18 mei 2017 om 12:04

Ja geweldig gescout. Bij de EL finalist. Vind dat beleid dan nogal tegenvallen. Al deze spelers zijn nu erg veel waard en eigenlijk zijn alleen Younes en Traore haalbaar. Als je serieus denkt dat die een goed seizoen hebben gespeeld, dan heb je er als scout van RB Leipzig echt niet veel van begrepen. Die twee bij elkaar zijn de enige reden dat Ajax geen kampioen werd (los van het feit natuurlijk dat Feyenoord het gewoon fantastisch deed, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel). Kortom, drama beleid bij RB Leipzig als ik afga op deze interesse.

Ze achtten Dolberg te duur maar gaan er wel van uit dat De Ligt haalbaar is? Dat zal qua prijs elkaar niet veel verschillen.

18 mei 2017 om 09:31

Dat denk ik wel. De Ligt maakt nog heel veel fouten, ookal is hij een groot talent. Daarnaast is hij een verdediger en die zijn per definitie goedkoper. Ben wel onder de indruk van De Ligt, maar een verdediger heeft veel ervaring nodig om foutloos te worden. Dat zie je ook bij Sanchez. Beiden hebben veel slordigheden in hun spel maar kunnen dat in Nederland redelijk vaak compenseren met hun talent.
Waarom denk je dat je tegen Schalke en Lyon 7 goals tegen krijgt in 4 wedstrijden? Organisatorisch staat het vaak niet zo heel goed. Zeker in uitwedstrijden. Maar ook in de Arena kreeg Lyon eigenlijk te veel kansen.
Dat de rest van het team dat kan compenseren is mooi. Maar tegen een beter team wordt dat echt nog wel afgestraft.

18 mei 2017 om 10:44

Wacht ff, je noemt het veel fouten en jonge verdedigers en noemt de 7 goals in 4 wedstrijden tegen krijgen, maar er wordt ook 9! keer gescoord tegen die ploegen. En dat door een ploeg die juist nog veel te slordig is in de afwerking. Wat zegt dat dan???

Sterker nog organisatorisch stond het niet zo goed omdat ze te veel kansen tegen krijgen??? Bij Schalke was er echt niet veel aan de hand tot na de thee zoveel kansen hadden die tot dan toe niet gecreã«erd. Tegen Lyon was er niets aan de hand tot de laatste minuten van de eerste helft. Die hadden echt geen handvol aan kansen gecreã«erd terwijl Ajax die wel al gecreã«erd had. Vervolgens krijgen ze een goedkope penalty en een enorme fout van notabene viergever (dus geen Snachez en geen de Ligt) en het ligt zogenaamd aan de slechte organisatie van de jonkies. De tweede helft is vervolgens een groot fouten festival waar juist Sanchez met verve overeind blijft.....

Als je hetzelfde meetlint gebruikt voor de overige verdedigers in de eredivisie alsvoor Sanchez en de Ligt dan gaan ze er toch echt met kop en schouder boven uitsteken. Let wel he die wedstrijden die jij gebruikt voor je beoordeling waren alle minimaal van het niveau topwedstrijd in de eredivisie, waar je Lyon toch zelfs subtop Europa mag noemen....

18 mei 2017 om 11:45

Niet mee eens. 7 doelpunten tegen krijgen tegen Schalke en Lyon in 4 wedstrijden kan ploegen als Dortmund, Arsenal, Roma etc. ook gebeuren, terwijl je die toch wel een stuk hoger mag aanslaan dan Ajax. Qua kansen viel het allemaal ook wel mee, Lyon kreeg er redelijk wat maar ze hebben dan ook veel kwaliteit met jongens als Tolisso, Fekir en Lacazette.

18 mei 2017 om 12:03

De Ligt is 17!, oftewel een A junior, Nederlands international, en hij heeft daarnaast al ruime Europese ervaring als je dat vergelijkt met zijn leeftijdsgenoten. Als het een beetje mee zit is hij op zijn 17de basisspeler in een EL finale. Dat drijft zijn prijs allemaal op.


Dat hij fouten maakt dat zal ik niet ontkennen, maar goed welke verdediger in de eredivisie doet dat niet. Hij krijgt de kans die te maken en er van te leren om vervolgens, wanneer hij amper de 20 is gepasseerd, een solide verdediger te zijn. Er zijn wereldwijd weinig verdedigers die op 17 de al die kans krijgen. Al helemaal op het Europese top niveau.

Ik zie daarom weinig verschil komen in de prijs tussen Dolberg en De Ligt. Dat verdedigers een stuk goedkoper zijn zal allemaal best. Ze spelen beide in de Nederlandse competitie. Dolberg levert hier max 35 - 45 mil op. Die kant kan De Ligt over een aantal jaar ook zomaar op gaan. Mits hij zich zo blijft ontwikkelen natuurlijk.

18 mei 2017 om 21:17

Dat Lyon en Schalke veel scoorden tegen Ajax had niet alleen met de verdediging te maken, maar ook met de speelwijze. Daarnaast krijgen ook clubs als Barcelona, Bayern en Real geregeld meer dan twee goals per wedstrijd tegen. Omdat aan De Ligt of Sanchez toe te wijzen getuigt van weinig inzicht.

Onmogelijke opgave. Ik verwacht niet dat Leipzig het geld wat daarvoor nodig is op tafel wilt leggen. Zelfs niet voor traore omdat bij Chelsea die prijs inmiddels ook wel flink gestegen zal zijn.

Younes zal echt wel lukken qua prijs, de vraag is of hij wilt, de overige twee zal Leipzig never nooit willen betalen. Ook logisch omdat die vooral met goed en verstandig beleid zijn doorgegroeid en niet met geld smijterij.

Wat een titel weer zeg Leegloop Ajax dreigt, alsof deze spelers naar die club willen Traore gaat weg en Dolberg gaar daar zeker niet heen die gaat wel naar een club met wat meer naam en de Ligt die is 17 die zal toch wel zo verstandig zijn dat hij daar zeker niet heen gaat .

18 mei 2017 om 09:55

En waarom zouden ze daar niet heen gaan? Omdat jij de club niet kent?
Leipzig met steun van het Red Bull concern maakt grote stappen om in de (sub)top van Duitsland te gaan meedraaien.
Het zou zeker geen verkeerde club voor 1 van de 4 genoemde spelers zijn. Het is alleen aan hun of ze wel of niet open staan voor een transfer, vooral als Leipzig de gevraagde transfersom op tafel legt.
Geld is meer bepalend dan clubliefde

18 mei 2017 om 10:23

We kennen ze prima hoor we speelden ze in de voorbereiding nog van de mat. Ken je ze zelf wel?

18 mei 2017 om 10:41

Werkelijk? Van de mat gespeeld? Opmerkelijk aangezien ze geen wedstrijd in de voorbereiding verloren hebben.

Leipzig is gewoon een goede club, misschien moet je je wat meer verdiepen in de club.
In 7 jaar tijd gepromoveerd het 5e niveau (NOFV-Oberliga Sud) naar de Bundesliga en gelijk aansluiting aan de top.
De RB staat ook niet voor Red Bull omdat bedrijfsnamen niet toegestaan zijn in duitse voetbal clubs.

18 mei 2017 om 10:48

Uhm voorbereiding tweede seizoenshelft werden ze redelijk van de mat geveegd. Met drie goals van Younes. De eindstand was 5-1. Dat is toch een behoorlijke veegpartij.

18 mei 2017 om 11:09

aha die wedstrijd is mij voorbij gegaan. Bij voorbereiding denk ik aan de start van een nieuw seizoen.

En de uitslag van een oefenwedstrijd is iets waar ik zelf geen waarde aan hecht.
Anderlecht was in de jaren 70 ook de kampioen van de oefenwedstrijden.
In periode werd iedere Europese topclub met gemak verslagen.

Dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat het een topclub in wording is.
Ook al is dat niet in de ogen van sommigen
De Duitse competitie is gewoon een hele sterke competitie, al lijkt het door de dominantie van Bayern dat het wel meevalt.

De reactie van @protukker geeft het ook goed weer.

18 mei 2017 om 11:25

Paddy,

Younes maakte in zijn eentje compleet gehakt van RB Leipzig, waarom denk je dat zij hem graag willen hebben.

Ook de wedstrijd tegen Schalke was Younes fantastisch, zie Younes ook wel verkassen naar RB Leipzig.

Mooi contract en veel geld verdienen, het is Younes en Ajax meer dan gegunt.

18 mei 2017 om 09:57

Misschien geen leegloop naar RB Leipzig, maar een leegloop dreigt wel degelijk.

Traore terug naar Chelsea.
Mocht Leipzig concreet voor Dolberg en De Ligt zijn dan kan het natuurlijk heel verleidelijk zijn om daar naar toe te gaan; een (veel) hogere salaris, sowieso CL, een betere competitie, een kans om kampioen van Duitsland te worden de komende jaren.

Youness zal ik als Ajax zijnde sowieso verkopen. Het ijzer is nu heet en ik denk niet dat Youness veel beter kan worden. Heb een paar wedstrijden van Ajax gezien dit jaar maar heb me regelmatig verbaasd/geã£â«rgerd aan zijn manier van spelen.

Klaassen zal ook wel vertrekken. Mocht er een interessante Europese club voor Ziyech voorbij komen dan zie ik hem ook wel vertrekken (hij ziet Ajax toch als springplank naar een Europese (sub-)topploeg). En zo zullen er nog wel wat (jonge) spelers zijn die voor meer salaris bij Ajax zullen vertrekken.

Mocht ik Ajax zijn dan zou ik deze groep meer salaris bieden om de groep bij elkaar te houden.
Deze groep is jong en erg getalenteerd en zouden de komende jaren kunnen domineren in Nederland en verrassen in de Champions League of Europa League. Want wat ze de laatste wedstrijden tegen Schalke en Lyon hebben gepresteerd is geen toeval of geluk dat was pure klasse ondanks dat ze het zichzelf wel moeilijk hadden gemaakt.
Ik ben geen Ajaxfan maar ik hoop dat deze groep bij elkaar blijft en het niveau in Nederland weer omhoog krikt en ook de punten in Europees verband weer binnenharkt. Dat is hard nodig.
Liever geld uit geven aan salarissen dan vele miljoenen met de verkoop vangen.

18 mei 2017 om 10:23

@protukker

Je schrijft: "mocht ik Ajax zijn dan zou ik deze groep meer salaris bieden om de groep bij elkaar te houden".

Als Ajax dat zou doen, wacht de club op termijn hetzelfde lot als Twente. Het salarisplafond is er niet voor niets, dat is ingesteld om de begroting op orde te krijgen. Die is nu zonder de incidentele inkomsten uit transfers en CL deelname, in het gunstigste geval kostendekkend en als je meer geld gaat uitgeven, wordt hij dus verliesgevend. Als je langlopende verplichtingen aangaat, moet je die ook nakomen als het financieel wat minder gaat en die mogelijkheid ligt altijd op de loer. Bovendien zijn er ook nog de FFP regels, die voorschrijven dat je de Knvb een sluitende begroting dient voor te leggen en dat gaat Ajax niet lukken als de salarissen worden verhoogd en de uitgaven de pan uit rijzen. Ajax heeft ondanks de CL inkomsten van de afgelopen jaren, zware bezuinigingen doorgevoerd en zich veel moeite getrot om de begroting weer op orde te krijgen. Dat werk ga je natuurlijk niet weer ongedaan maken door de geldkraan weer wijd open te zetten.

Ajax heeft wel een heel groot eigen vermogen, maar dat had de club na de beursgang ook en dat is het door wanbeleid in amper 7 jaar tijd zo goed als verdampt. Bovendien zet een salarisverhoging helemaal geen zoden aan de dijk omdat de verschillen met het buitenland zo groot zijn, dat het salaris zelfs bij een verdubbeling nog ver achterblijft. Ajax kan financieel niet op tegen de clubs uit het buitenland, maar heeft genoeg immateriele voordelen te bieden. Als dat niet genoeg is voor een speler om bij de club te blijven, zal men hem gewoon moeten laten gaan en proberen om er zo een hoog mogelijke afkoopsom uit te peuren. Dat is het lot van een modale club als Ajax en moet je dus gewoon aanvaarden. Iedere Nederlandse club leidt haar eigen ondergang in als ze zich mengt in de ratrace van de kapitaalkrachtige buitenlandse club. Daarom moet Ajax gewoon op dezelfde voet verder gaan en genoegen nemen met een incidenteel Europees succesje. Structurele aansluiting bij de Europese (sub)top zit er niet meer in. Voor geen enkele Nederlandse club.

18 mei 2017 om 11:59

Ik snap je punt en je hebt gelijk dat wij niet kunnen aansluiten bij de rest van de top in Europa. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je ze iets meer salaris moet geven en dat aan een aantal jongens om ze zo probeert te verleiden om toch langer te blijven.
Misschien meer als een Portugese topploeg gaan opereren als club zijnde? Je hoeft er niet nu te staan maar je kan er ook naar toe groeien. Benfica staat 9e en Porto staat 13e op de Eufa ranglijst. Ik weet te weinig van alle financiele plaatjes van deze clubs en alle regeltjes bij de Knvb maar zoiets moet toch haalbaar zijn?

Overigens denk ik dat het bij Twente iets anders ging. Twente had geen financiele armslag maar ging wel geld uitgeven en hopen dat er succes geboekt zou worden. Ajax heeft wel financiele armslag en zou eventuele financiele tegenslag kunnen opvangen. Je kan een gokje wagen en groeien of gewoon blijven waar je nu bent.

18 mei 2017 om 15:34

@protukker

Je hebt natuurlijk gelijk dat Ajax veel meer financiele armslag heeft dan Twente en daarom beter in staat is om financiele tegenvallers op te vangen. Maar daar staat tegenover dat het bij Ajax meestal om hogere bedragen gaat. Het principe is echter hetzelfde. Twente is bijna de afgrond in gegaan omdat de club op te grote voet leefde en meer geld uitgaf dan er binnenkwam omdat de club een begroting hanteerde die grotendeels was gebaseerd op aannames. Ook Ajax, Feijenoord en PSV maakten in het verleden diezelfde fout, waarbij Ajax het geluk had dat het kon beschikken over de beursgelden om de verliezen mee af te dekken. Gevolg was echter wel dat de beursgelden, ruim 60 miljoen Euro, aan het eind van de rit bijna in zijn geheel waren verdampt. Zo snel kan het dus gaan aan als je je niet houdt aan de FFP regels en meer geld uitgeeft dan dat er binnen komt. Dat moet je dus niet doen.

Door de salarissen te verhogen, loop je een heel groot risico dat de uitgaven binnen de kortste keren de klauw uit gieren. Omdat er jaarlijks contracten verlengd moeten worden en als je speler A een hoger salaris geeft, speler B bij contractonderhandelingen ook hoger in de boom zal gaan zitten. Dat zal tot gevolg hebben dat de begroting weer snel verliesgevend zal worden met alle gevolgen van dien. Dat is derhalve niet de goede weg. De vergelijking met Porto en Benfica gaat overigens niet op omdat bijna alle spelers van die clubs worden gekocht en betaald met de hulp investeringsmaatschappijen. Bovendien is het fiscale klimaat in Portugal veel milder dan in Nederland en zijn de bruto salarissen weliswaar vergelijkbaar met die van de Nederlandse topclubs, maar houdt een speler netto veel meer over.

Misschien dat ze Younes kunnen binnenhengelen. De rest lijkt me niet haalbaar. Als ik nu in Ajax 1 zat zou ik met iedereen afspreken deze selectie bijeen te houden en volgend seizoen in de CL hoge ogen te gooien. Met dit elftal en twee ervaren versterkingen kun je best ver komen. Haal Nigel de Jong, Huntelaar en Maxwell terug en geef ze de taak dit elftal te begeleiden.
Ik zeg t niet graag, maar ben wel onder de indruk van het talent van dit elftal. Eindelijk een Nederlands team dat internationaal weer eens mee kan doen op het hoogste niveau.

18 mei 2017 om 09:31

Wat aardig van je. Ik ben ook super blij dat de economische situatie bij Ajax zo is, dat ze niet hoeven te verkopen. Daarnaast hoop ik voor jullie dat Kuyt jeugdtrainer wordt en later een bestuurlijke positie (technisch directeur) in gaat nemen. Voor beiden lijkt hij mij uitermate goed geschikt en ik denk dat Dirk dan ook eenzelfde situatie kan creëren bij Feyenoord. En nog gefeliciteerd uiteraard.

18 mei 2017 om 09:38

"als ik nu in Ajax 1 zat zou ik met iedereen afspreken deze selectie bijeen te houden"

Ja, dat is leuk als je met vrienden in een zaterdagcompetitie zit en lekker na de wedstrijd op de club blijft hangen met een paar biertjes en je je vrouw moet bellen of ze je op wil halen omdat je niet meer mag rijden.
Maar hier gaat het om veel geld en als er bijvoorbeeld een club als Everton langs komt voor Klaassen, die nu voor 7 ton per jaar op de loonlijst bij Ajax staat, en de beste jongen een verdubbeling kan bieden van wat hij nu verdient.. Flinke jongen als je daar 'nee' tegen kan zeggen.

Voor de Ligt zal het verschil nog groter zijn. Ik heb geen idee wat die jongen verdient, maar hij zal geen 3 ton al verdienen.
Daarnaast ligt hij nog tot 2019 vast, wat dus betekent dat Ajax eigenlijk nu wel moet verkopen als je een leuk bedrag wil ontvangen. Volgend jaar heeft hij nog maar voor 1 jaar een contract en zal je zien, wordt ie ook voor een minimaal bedrag verkocht (net als Eriksen).

18 mei 2017 om 09:44

Daarom salarissen verhogen. Dan hebben die jongens een reden minder om te vertrekken en vaak zijn voor dit soort jonge jongens dat de meest doorslaggevende reden. Als je ze ook goed beloond voor een topseizoen dan zullen ze minder snel geneigd zijn te vertrekken.

En ik zou liever Mathijs de Ligt 1 jaar houden en gratis de deur uit laten lopen dan hem voor 5 miljoen te verkopen en hem een jaar korter houden. Puur omdat Ajax geen geld nodig vergeleken met kwaliteit. Soms moet je geld opofferen en dit is zo'n moment.

18 mei 2017 om 09:45

De Ligt zal als jongen van de club aankomend seizoen zeker wel bijtekenen.

18 mei 2017 om 09:47

Je hebt helemaal gelijk man. Maar als deze selectie de halve finale CL haalt gaan ze daarna allemaal naar hun droomclub en niet naar, met alle respect, everton.

18 mei 2017 om 10:02

Heb jij ook weer gelijk in feye88. Goede resultaten in de CL, kan natuurlijk voor veel jongens goed uitpakken.
Ik ben echter benieuwd wat er gebeurd als er daadwerkelijk over een maand een club met een flinke zak geld voor de deur staat.
Krijgen ze goede begeleiding? Nemen ze zelf de juiste keuzes?
Of ziet de zaakwaarnemer euro's en desbetreffende speler ook?

De tijd zal het leren, maar ben het wel met je eens dat het leuk zou zijn als Ajax dit team bij elkaar kan houden, minus Klaassen waarvan je eigenlijk wel zeker van weet dat hij weggaat. Maar van de Beek is ook een goede speler.

18 mei 2017 om 11:33

brian van Hintum,

In augustus is hij 18 jaar en zal dan een contract voor vijf jaar tekenen, is allang geen publiek geheim meer.

Ik denk dat alleen Younes van de Ajax spelers mogelijk is voor Leipzig. Ik hoop dan echter wel dat Ajax met 20+ voldoende zal vragen. De statistieken van Younes dit jaar in de EL spreken natuurlijk voor zich. Wanneer hij nog vaker gaat scoren, vnl in de ED kan het wel eens een hele goede speler gaan worden. Ik denk dat we hem wel kunnen opvangen met Neres en Kluivert. Ik vind echter wel dat er dan een nieuwe buitenspeler mag bijkomen.

Dolberg: te duur en ik denk dat die hoger mikt dan RB Leipzig. Die hebben nu een fantastisch seizoen gedraaid, maar kan maar zo een eendagsvlieg zijn. Zeker in Duitsland kunnen ze volgend jaar maar zo 12e worden.
De Ligt: Die gaat echt niet naar RB Leipzig. Heeft zelf al meermaals aan te geven nog lekker bij Ajax te blijven.
Younes: Lekker laten gaan voor een mooi bedrag. Staat er na de wedstrijd tegen Schalke goed op in zijn thuisland, en is mijn inziens door Ajax op te vangen.
Traorã©: Chelsea heeft hier wellicht het meeste invloed op, maar Traorã© mag wat mij betreft weg. Heeft zeker leuke wesdtrijden gespeeld, voornamelijk op de spitspositie. En daar is Dolberg volgend jaar gewoon weer nummer 1. Eventueel Huntelaar als back-up en vervolgens Neres en Kluivert op de flanken. Moet je wel eventuele nieuwe back-ups voor de flanken halen, maar dit moet te doen zijn.

18 mei 2017 om 09:31

Je was met net voor qua reactie, maar helemaal mee eens.

Leegloop? Traore gaat sowieso terug, die zal Chelsea nu wel voor een leuke prijs kunnen verkopen. Younes zou ik een mooie strik omheen doen en zeggen: alsjeblieft!
De Ligt zal zelf nog niet eens weg willen. Hij breekt nu net pas door bij Ajax en zit echt niet te wachten op een Duitse reservebank.

18 mei 2017 om 10:03

Ik las ergens dat trainen 10miljoen moest kosten? Dat zou ik als ajax zijnde meteen betalen voor hem. Youngs Idd voor te veel verkopen. Wat heeft ajax voor hem betaald? Die andere 2 gaan uiteraard niet naar leipzig

18 mei 2017 om 21:32

Het is nog maar de vraag of Traore teruggaat naar Chelsea omdat zijn situatie daar precies hetzelde blijft. Wellicht wil Chelsea hem houden en dan komen ze toch weer bij Ajax uit om hem te verhuren of te verkopen met het recht om hem terug te kopen.

Younes mogen ze best hebben, zo bijzonder is die niet. Dus kom maar op met dat red bull geld en leg minstens 25 miljoen neer.

Haha strik er omheen: Younes! Traore zoeken ze zelf maar lekker uit.
De Ligt en Dolberg gaan toch niet.
Zou prachtig scenario zijn. Haal je investering Neres eruit met Younes haha.

Aan de ene kant is het even schrikken om dit te lezen, maar aan de andere kant is dit juist wat je wilt. Ik denk dat RB Leipzig misschien best wat te besteden heeft, maar dat van deze jongens niemand interesse heeft om te komen. Heel misschien Younes, maar dan zou Ajax ook zijn poot stijf kunnen houden en gewoon 25 miljoen vragen.

Ik zou dit trouwens eerder een aardige vervolgstap vinden voor Klaassen om die kant op te gaan. Ze hebben een prima ploeg en de Duitse competitie zal hem zeker goed liggen. Ook heb ik de indruk dat ze niet zomaar centen over de balk smijten, dus wanneer ze je aantrekken ga je ook voldoende kansen krijgen.

Arrogantie ten top. Ajax heeft genoeg geld om niet zomaar 4 sterkhouders van de hand te doen wetende dat men ook nog gaat komen voor Klaassen en Sanchez. Dolberg en de Ligt blijven gewoon bij Ajax tenzij er een bedrag boven de 35 miljoen per stuk wordt neergeteld. Daar kun je geen nee tegen zeggen als Nederlandse club

Dit is dus wat ik al en lange tijd vreesde; een leegloop na een topseizoen.

Als Ajax successen wil boeken moeten ze alle aanbiedingen afslaan en zich volledig focussen op het voetballende aspect. Geld is immers niet nodig, Ajax is financieel hartstikke gezond, dus er is geen reden om jezelf te laten verleiden door grote aanboden.

Er is dus denk ik ook maar 1 manier om deze spelers te behouden en dat is salarissen te verhogen. Dat is de enige manier. Anders zullen er wel spelers zijn die de deur uit gaan lopen want die laten zich vaak wel verleiden met geld.

18 mei 2017 om 11:53

Denk niet dat er een leegloop komt. Het zijn zowat allemaal enorm jonge jongens die graag nog bij Ajax blijven en de (top)clubs die deze spelers willen hebben weten ook dat het enorm lastig wordt om ze dit jaar binnen te halen. Die wachten nog wel even een jaartje en gaan er dan eventueel voor. Als Ajax zijnde moet je proberen ze een nieuw contract te geven met een goed salaris idd. Het salarisplafond verhogen is nog altijd een risico en of het zin heeft is ook de vraag, dus dat kun je nog maar beter niet doen.

Traore heb je geen invloed op, die gaat sws terug naar Chelsea. Younes zou ik verkopen als er een goed bod komt. Erg goede speler, maar ik denk dat er genoeg jongens rondlopen die beter (kunnen) zijn en meer rendement hebben. Zeker dat rendement heb je nodig als Klaassen vertrekt. Misschien Lozano waar Psv ook aan trekt. Als je Younes verkoopt kun je hem binnen halen.

Nou weet ik niet wat er in hun koppies van die spelers rond gaat, maar ik verwacht niet dat hun Leipzig een stap vooruit vinden t.o.v. Ajax.

En Traore zal Ajax waarschijnlijk toch al kwijtraken daar hij door Chelsea wordt teruggehaald. En de Ligt heeft net een basisplaats bij Ajax en is razend populair, die zie ik Ajax ook de komende 3 jaar nog niet verlaten.

Allemaal lul koek,en als het wel waar is, lopen we toch weer lekker binnen.

Younes en Traore? Serieus? Dat zijn toch niet echt de spelers waar je als Bundesliga club beter van wordt lijkt mij. Younes heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld maar is een middelmatige en voorspelbare voetballer die je soms hele wedstrijden niet ziet. En Traore is bijna een heel seizoen een bron van ergernis geweest voor alle Ajacieden. Lijkt er een beetje op alsof er iemand zich volledig blind staart op een DVD van twee wedstrijden

Traore zal Chelsea wel verkopen mits RB Leipzig de juiste prijs betaald. Traore maakt namelijk weinig kans op speelminuten in het eerste van Chelsea, De Ligt geloof ik niks van dat die haalbaar is voor hun. Ze zullen zo'n groot jong talent echt niet zo snel van de hand gaan doen. Daarnaast verwacht ik ook dat De Ligt zelf niet nu weg wilt.

Younes verkopen voor een dik bedrag zou geen slecht idee zijn, hij is wel beter geworden dit seizoen maar hij blijft toch wel deels voorspelbaar voor een verdediger. Met het geld dat ze voor hem vangen kunnen ze vast wel een directe versterking kopen of een jeugdspeler zijn positie over laten nemen.

18 mei 2017 om 11:35

Hoezo maakt traore weinig kans. Speelde redelijk veel voor een 20 jarige bij chelsea vorig seizoen

Als we overal in mee moeten gaan welke spelers er allemaal verkocht gaan worden heeft Ajax volgend jaar geen kampioenswaardige selectie maar wel een 24karaarts gouden clubhuis.

Traore ? Dan hebben ze Lyon uit niet gezien. Daar zou Traore heel goed hebben gespeeld als hij een Lyon-shirt aan had. Dat Leipzig het probeert moet Ajax gewoon opvatten als een compliment. Maar wie wil er nou van Amsterdam naar Leipzig verhuizen. Dat verschil is enorm qua stad.

18 mei 2017 om 11:35

Nee ze hebben lyon thuis gezien. Of ben je dat vergeten? Volgens mij oordelen scouts niet over 1 slechte wedstrijd. Zeker niet over een 21 jarige die al het paat zien sinds zijn 19de.

18 mei 2017 om 12:09

Juist zeggen dat Traore goed is, is dit seizoen oordelen op basis van 1 wedstrijd. Jij noemt hem al, Lyon thuis. Toen was Traore weergaloos. De rest van het seizoen matig tot slecht.

18 mei 2017 om 13:19

Nee, niet vergeten maar wel bijna door dat enorm frustrerende gehannes van hem in Lyon. Zo slecht spelen en dan maar niet gewisseld worden, onbegrijpelijk. Als ik in mijn team gewisseld zou worden terwijl er iemand zo belabberd speelt in datzelfde team dan zou ik gewoon weigeren om het veld te verlaten.

18 mei 2017 om 13:38

@leidsehood

Dan is het ook eerlijk om te onderkennen dat Traore precies in die weergaloze wedstrijd op zijn eigen vertrouwde plek stond: in de spits. Het is volkomen duidelijk dat hij in eerste instantie een spits is, die met zijn snelheid en actie ook op de flank kan spelen. Echter is hij daar meteen 10tallen procenten minder dan op zijn beste positie.

Traore is het slachtoffer van de opkomst van Dolberg, dat is geen schande maar de realiteit. Maar ook als buitenspeler zet Traore - een zeer jonge speler nog - meer zijn stempel op wedstrijden dan ik vele andere buitenspelers heb zien doen.

In vergelijking met vele buitenspelers uit het verleden van Ajax doet Traore het helemaal niet zo slecht.: Sulejmani, Ebicilio, Ozbiliz, Lukoki, Boerrigter, Fisher, Sana, Quenca, Krkic, Andersen, Kishna, El Ghazi en in een verder verleden Babangida, Wamberto, Kennedy, Boukhari, Gronkjaer, Hoekstra, Ikedia, Kinkladze, De Mul, Petersen, De Ridder, Sikora, Soetaers, van Vossen en Wooter hebben allen hun kansen gekregen in de aanval en velen hiervan hebben basisplaatsen gehad. Maar op een van de moeilijkste posities binnen het Ajax-spelletje zijn veruit de meeste spelers tamelijk anoniem gebleven.

Traore is nog steeds een hele jonge en zeer talentvolle aanvaller, fysiek sterk, snel, sterk in de lucht en een enorme drive naar voren. En is nooit te beroerd om verdedigend de handen uit de mouwen te steken. Bovendien dus een speler die moeiteloos de spitspositie kan overnemen. Traore is een speler van het kaliber (en salaris) dat Ajax zich normaliter niet meer kan veroorloven. Nog vele aspecten waaraan gewerkt kan worden maar voor welke jonge speler geldt dat niet?

Ik zou het zeer toejuichen als er nog een extra jaar huur wordt bedongen maar ik kan slecht inschatten wat Chelsea met hem van plan is.

Had toch meer verwacht dat er in de tekst iets over Justin Kluivert of een Donny van de Beek zou staan. Lijkt mij dat die toch een stuk interessanter zijn dan een Younes en/of Traore.
Kluivertje is misschien wel de speler die met zijn snelheid, gedrevenheid en inzicht een Timo Werner van nog meer goals kan voorzien, samen met Forsberg. Van de beek Heeft in de EL laten zien zowel verdedigend als aanvallend zijn mannetje te staan en is op het middenveld aardig solide.

18 mei 2017 om 23:58

Traore is toch veel getalenteerder. Kijk eens naar zijn prestaties toen hij 18/19 was

Voor Traore mogen ze naar Engeland, de Ligt gaat never nooit weg bij Ajax in de zomer, heeft een echt Ajax hart. Dolberg gaat echt niet naar Leipzig, Younes misschien wel? Alhoewel ik Younes ook heb horen zeggen dat hij zoals Sjaak Swart wil worden.

Die clubs kunnen trekken wat ze Willem maar de huidige generatie heeft gewoon een Groot Ajax-hart. Die zullen echt niet snel vertrekken.

Traore zal zo goed als zeker bij Ajax vertrekken, aangezien hij dus gehuurd is. Ik denk niet dat Ajax hem definitief binnen zal halen en ja, hij heeft dit seizoen mindere wedstrijden gespeeld, maar ik vind het wel jammer dat hij zal vertrekken, terwijl ik van zowel Dolberg als de Ligt verwacht dat ze wel bij Ajax zullen blijven, want die zullen zich vast nog wel door willen ontwikkelen bij Ajax en van Younes hoop ik ook dat hij blijft.

Veel mensen zijn erg kritisch geweest op Younes, dit seizoen (ik ook). Maar ik hoop toch dat Younes nog minimaal 1 seizoen bij Ajax blijft. Het enigste waaraan hij moet werken, is aan z'n acties. Er moet meer variatie inzitten, want hij gaat 99 van de 100x altijd binnendoor.

Ik zag net ook voorbijkomen dat Tottenham Hotspur Klaassen en Veltman binnen wilt halen. Van Klaassen hoop ik dat hij zijn contract verlengd met 1 seizoen en dat hij dan na volgend seizoen de stap maakt, want dan zal hij na volgend seizoen nog 'n 2-jarig contract hebben en dan kan Ajax erg goed aan hem verdienen (aankomende zomer ook, maar ik heb toch liever dat hij nog 1 seizoen blijft) en van Veltman zou ik er niet kapot van zijn als hij verkocht wordt, want ik hoop dat Tete dan alsnog z'n contract verlengd.

Veltman vind ik als centrale verdediger prima, maar als rechtsback vind ik hem minder als Tete en voordat er weer reacties komen dat Veltman aanvallend sterk is. Dat zal vast wel, maar zo groot zal het verschil met Tete in aanvallend opzicht niet zijn en verdedigend is Tete sowieso 'n stuk beter en zoals ik hierboven al aangaf: als centrale verdediger is Veltman prima, maar als rechtsback is Tete beter en centraal staat het prima bij Ajax, met Sanchez en Viergever en daarachter de Ligt.

Van spelers als Ziyech, Dolberg, Onana (heeft dus zijn contract verlengd), etc. verwacht ik dat ze nog bij Ajax spelen, volgend seizoen. Van Klaassen en Veltman ben ik daar wat minder overtuigd van, al maakt het vertrek van Veltman mij niet heel veel uit en van Klaassen hoop ik dus dat hij nog 1 seizoen blijft en z'n contract met 1 seizoen verlengd en Ajax heeft nog wel 'n aantal versterkingen nodig, want ze hebben in mijn ogen een nieuwe 2de doelman en een extra aanvaller nodig en misschien nog wel wat meer aankopen, afhankelijk van wie er dan daadwerkelijk zullen vertrekken.

Het liefst zie ik volgend seizoen deze opstelling bij Ajax (zie opstelling). Ervan uitgaande dat Veltman vertrekt en op linksback hoop ik op Riedewald en ja, Sinkgraven doet het beetje bij beetje steeds beter als back, maar ik hoop toch op Riedewald als back, want die vind ik toch net iets beter en tussen van de Beek en Schone zou ik gewoon regelmatig rouleren, net als in de aanval: daar zou ik ook regelmatig rouleren tussen Younes, Kluivert, Neres, Cerny, Dolberg, Cassierra en de nieuwe aankoop en ik zou Younes weleens vanaf rechts willen zien, aangezien hij vanaf links 99 van de 100x naar binnengaat en vanaf rechts zal er waarschijnlijk meer variatie bij Younes inzitten en dan zal hij waarschijnlijk ook meer voorzetten geven.

Onana
Tete
Sanchez
Viergever
Riedewald
Klaassen
vd.Beek
Ziyech
Younes
Dolberg
Kluivert

Offtopic: voorzover ik weet mogen twee teams van dezelfde eigenaar niet tegen elkaar spelen. Nu Red Bull Leipzig zich heeft geplaatst, en Red Bull Salzburg dit misschien ook gaat doen, wat gebeurt er dan?

18 mei 2017 om 11:46

gilau,

Er is geen probleem, want officieel heten ze Rasenballsport Leipzig.

Kunnen zelfs in dezelfde poule tegen elkaar, hoop dat Ajax dan ook in die poule zit want dan is overwinteren een makkie.

18 mei 2017 om 12:45

Maar dat is toch alleen de naam (belangrijk voor de Bundesliga)? Het maakt dus niet uit dat de eigenaar dezelfde is?

En eerst nog maar 'even' winnen woensdag Hoop het voor Ajax en het Nlse voetbal!

Ja, interesse is er, maar dat zal ook wel alles zijn. Sterker nog, als of RB de enigste op de markt zou zijn voor onze spelers. Misschien gaat Younes, maar Dolberg en de Ligt? No way. Ten eerste lijken mij deze jongens heel slim en ten tweede waarom zou Ajax dit duo voor een appel en een ei wegdoen? Als of de club het geld nodig heeft. Traore en Younes zijn andere verhalen, maar als Ajacied maak ik me over Kasper en Matthijs weinig zorgen.

Dromen mag Red Bull. Lijkt me nauwelijks een stap vooruit. Ajax speelde ze van de mat in de voorbereiding. Salaris is wel een stap en competitie maar ik zie ze daar echt niet heen vertrekken.

De Ligt gaat echt niet weg, Dolberg gaat ook niet naar een ploeg als Leipzig denk ik, Traore is sowieso gehuurd en Younes mogen ze voor een mooi bedrag hebben

De Ligt en Dolberg zullen of te duur zijn of niet vertrekken. Traore moeten ze bij Chelsea zijn daar heeft Ajax niet over te zeggen.
En Youness mag van mij voor 15/20 miljoen gewoon verkocht worden hoor. Is toch niet mijn speler en zet daar een andere linksbuiten neer en die zal niet veel slechter spelen/renderen.

Van mij mogen ze allemaal blijven geld boeid me niet en zou nu in deze fase waarin Ajax verkeerd geld niet prioriteit nummer 1 moeten zijn. Dankzij al deze spelers staan we in de Finale woensdag spelen we weer echt Ajax voetbal ben ik fucking trots op ons aller Ajax en geniet ik weer en geef al deze spelers een blijk van waardering. Als Younes weg wil dan moet je uiteraard kijken en luisteren naar hem zoniet hou hem erbij.
Dolberg de Ligt zijn op hun plek hier en willen of moeten nog helemaal niet weg.
Traore is Chelsea dus niks over te zeggen

Bild, dat zegt meer dan genoeg. Ze doen maar met Traore, die is helemaal niet van Ajax. Younes is te overzien. De rest moet gewoon lekker blijven en zich doorontwikkelen. Want laten we eerlijk zijn een spits van Ajax moet er gewoon altijd 25 plus doelpunten inschieten, dus Dolberg heeft nog wel iets te doen.

Hoe zat dat nou met rb leipzig en rb Salzburg? Er mocht toch maar 1 van de 2 de CL in? Of heeft Salzburg het niet gered?

18 mei 2017 om 10:37

Die zijn kampioen geworden, dus ze zitten in de 2e kwalificatieronde. Ze moeten 3 rondes zien door te komen om de groepsfase te halen. Volgens de UEFA wordt er bij een keuze van toelating tussen twee clubs altijd als eerste gekeken naar de behaalde coefficientenpunten, dus dan zou Salzburg altijd voorrang hebben, maar ik weet dus ook niet of ze nou wel of niet allebei mee mogen doen. Heel vaag, want je zou toch verwachten dat Leipzig hier al naar zou hebben geinformeerd om hier duidelijkheid over te krijgen.

Is het al definitief dat RB Leipzig meedoet aan de Champions League? Wat nou als Red Bull Salzburg de groepsfase haalt? Komt dat regeltje dat er maximaal 1 club van dezelfde eigenaar mag meedoen dan te vervallen?

Younes laat Ajax wel gaan voor een bedrag 10 miljoen oid.

Dolberg zouden ze eventueel wel kunnen laten gaan onder de voorwaarde dat ze hem 1 of 2 jaar terug mogen huren.

Ze mogen ze alle drie hebben. 120 meloenen aftikken, strik er om heen en bedankt en aufwiedersnitzel

Heeft Leipzig een geldschieter of hebben ze gewoon dezelfde begroting als Bayern? Denk niet dat Leipzig Dolberg alleen al met gemak kan betalen...

Ongelofelijkkkk dat 75% van de "voetbalkenners" hier, het belang van Younes dit seizoen gewoon niet zien!! het enige wat de meeste samen met johan derksen zien is dat hij vaak naar binnen gaat en dan geen doelpunt voortvloeit uit zijn actie!! Maar god....weet je hoeveel gevaar hij sticht? weet je hoe belangrijk het feit is dat ie als linksbuiten elke x hoe dan ook voor gevaar zorgt en dus de rest van het team kan bijsluiten en de zo geprezen druk kan zetten!! hoe vaak gaat ie er wel niet langs? Als ze rendement na het passeren nog hoger wordt is het gewoon een echte top linksbuiten!! stelletje blinde vinken hier zeg!

18 mei 2017 om 21:42

Younes is absoluut een klassespeler die niet voor minder dan 20 miljoen verkopen. Ajax heeft natuurlijk een luxe probleem met Kluivert die in potentie nog beter is en die ook op de linksbuitenpositie kan spelen.

Haha de media wilt wel heel erg graag een leegloop zien bij Ajax he? Zouden ze bang zijn dat de competitie volgend seizoen anders te saai wordt ofzo, Het begint onderhand zielig te worden.. Nee bij dit Ajax zie ik hooguit alleen Klaassen en Traore vertrekken meer niet.

Mooi om te zien hoe de fans "hun" spelers wel even verhandelen en voor welke bedragen aan welke clubs. Gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Ik heb zelf sterk het gevoel dat deze ploeg behoorlijk intact blijft, misschien dat er 1 of 2 basisspelers vertrekken (zoals Klaassen). Zelfs thuis voor de buis voel je dat dit team ergens naartoe groeit. Ik acht de technische staf en mannen met ervaring als Overmars en vdsar heel goed in staat om die jongens er van te doordringen dat het in hun eigen belang is om eerst iets met Ajax neer te zetten ipv meteen toe te happen. Niet voor niets liggen een aantal spelers voor langere tijd vast.

De prestaties in de EL zijn mooi, helemaal als Ajax dit jaar al wint, maar ik heb het idee dat de ambities van Ajax momenteel een stuk verder reiken dan EL winst. Dus denk niet dat Ajax bij het eerste het beste zakje geld een strik om bepaalde spelers doet. Of dat nu de Ligt, Sanchez of Younes is.

18 mei 2017 om 21:45

Helemaal juist verwoord. Deze spelers hebben niet voor niets allemaal langlopende contracten.

Het valt me keer op keer op hoe Younes door menigeen wordt onderschat.

Ja, zijn rendement is niet altijd even hoog maar ik heb zelden een watervlugge en behendige speler gezien die het verdedigers zo onaangenaam maakt in het veld. En dat geldt niet alleen voor verdedigers van PEC Zwolle maar ook die van gerenommeerde clubs in Europa. Als Younes - een nog jonge speler - iets meer gaat variëren in acties binnen- én buitenom, iets wat in sommige wedstrijden al zichtbaar wordt, zal Younes een nagenoeg onhandelbare aanvaller worden die in elke goede Europese competitie in de gaten wordt gehouden. Ik voorspel dat Ajax een hele lieve duit aan Younes gaat overhouden als het zo doorgaat.

Voor het dynamische aanvalsspel van Ajax is Younes zeer belangrijk, zijn aanwezigheid op het veld alleen al zorgt voor de volle aandacht van de verdediging van tegenstanders, iets waar ook andere aanvallers van kunnen profiteren. Met zijn snelheid is hij gevaarlijk in het aanvallende spel maar ook in counters is Yoines uitermate bruikbaar. Hij is zeer vaardig, meer dan behoorlijk in de combinatie en met zijn snelheid en balvastheid is hij in staat verdedigingen uit elkaar te spelen.

Ajax heeft echt wel eens nóg betere buitenspelers gehad in de geschiedenis maar ik vind dat Younes door sommigen veel te makkelijk wordt weggezet als een blinde draver en zwaar overschatte speler. In denk dat Ajax in zijn handjes mag knijpen met Younes, wat tevens een zeer groot compliment is richting scouting cq. Marc Overmars. Overigens erg opvallend dat Younes als speler nog het meeste is te vergelijken met Overmars zelf. Laatstgenoemde was alleen doelgerichter en no wat constanter dan Younes. Gezien zijn leeftijd en het feit dat er ook dit seizoen nog hard wordt gewerkt aan verbeteringen - betere afronding en meer variatie buiten- en binnenom, is er nog meer dan voldoende groeiperspectief in mijn ogen.

Logisch dat RB Leipzig geïnteresseerd is. Een Duitser, jong en een speler die financieel haalbaar moet zijn voor ze. Hoop echter van harte dat hij nog bij Ajax blijft.

18 mei 2017 om 15:01

Jij verwoord perfect wat ik in mijn reactie ergens hierboven heb aangegeven. Ik ben dit seizoen ook kritisch geweest op hem, maar zo kritisch als de rest hier, ben ik nooit zo geweest.

19 mei 2017 om 23:31

Iedereen die keitisch op Younes is en hem een blind paard noemen moeten eens wat filmpjes van ene Arjen Robben terugkijken. Mister Vallende Ster en Mister Ego himself. De rest van dat verhaal is inmiddels voor het grootste deel glorieuze geschiedenis.

Younes heeft een keer of elf de paal of lat geraakt. Voor bijna hetzelfde geld had hij op 18 goals gestaan. Het wachten is op het moment dat het vizier instinctief op scherp staat als hij aan de bal komt en voor het doel opduikt. Je weet niet hoe het gaat uitpakken met zo'n speler. Maar Als die knop ooit omgaat heb je een wereldspeler a la Robben in huis. Dus hou hem nog maar ff.

Zelfde geldt trouwens voor veel spelers van dit Ajax, zowel in de basis als op de bank.

Ik hoop dat Traore,younes en Veltman vertrekken en dan vang je hun al op met Kluivert, Neres en Tete..ben je al sterker plus nieuwe aankopen...fluitend nr 1 next seizoen. Klaassen- Vd Beek maar hoop dat Klaassen blijft.

4 spelers nog wel maar hoe dacht deze meneer de overige 3 te kunnen financieren? Alle 4 basisklanten die in de EL finale staan, dan kom je niet weg met enkele 10tallen miljoenen. Ajax is een zeer rijke club met een geschat positief eigen vermogen dat boven de 150 miljoen zal liggen dus Leipzig zal met een wel heeeel hoog bedrag moeten komen wil Ajax eventueel toehappen.

10 miljoen voot Younes is al heel veel, met zijn recente oproep voor het Duitse nationale team zal het misschien 12 worden. De Ligt gaat natuurlijk zoizo niet

18 mei 2017 om 14:59

Dat weet je natuurlijk nooit, het is maar wat de gek ervoor geeft. En hij heeft er natuurlijk drie gemaakt tegen die gasten, dus dat zullen ze hebben onthouden.

Wolters, het is Eupen maar, dat stelt niks voor en ik ken heel die speler niet, hebben ze niks aan bij Ajax

19 mei 2017 om 00:33

Finidi George werd ooit gescout bij Sharks FC, Nwankwo Kanu bij FC Iwuanyanwu, Zlatan Ibrahimovic bij Malmő, Christian Eriksen bij Odense BK en Hatem Trabelsi bij CS Sfaxien. En toch waren dat geen van allen koekenbakkers.

Denk niet dat de club van afkomst alles hoeft te zeggen over de potentiële kwaliteiten van een jonge speler.

Overigens ken ik Henry Onyekuru ook niet.

Mits ze niet te duur zijn, want dan komt de club in de problemen met de financial fairplay-regels staat ook in vele artikelen dus het zal wel loslopen.

Als ajax younes verkoopt gaat er ook nog 20% naar BMG dus voor onder de 20 niet weg doen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren