Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zij staan te trappelen om Davy Klaassen op te volgen als hij weggaat’

Laatste update:

Peter Bosz heeft Ajax weer op de Europese voetbalkaart gezet. Na een moeizame eerste seizoenshelft loopt het na de winterstop als een trein bij de Amsterdammers, met een plek in de finale van de Europa League als gevolg. John van ’t Schip, komend seizoen hoofdtrainer van PEC Zwolle, is diep onder de indruk van de manier waarop Bosz dit voor elkaar heeft gekregen.

De start van Bosz bij Ajax was moeizaam, maar na enige tijd kreeg zijn ploeg zijn speelwijze onder de knie. "Voor de titel kwam het te laat, maar in Europa dus niet", zegt Van 't Schip tegen het Algemeen Dagblad. "Ik zie deze prestatie als een bewijs dat uitschieters nog mogelijk zijn. In de Europa League, hè. De Champions League is een ander verhaal. Dat gat is zo groot, joh."

De jonge ploeg van Bosz heeft volgens Van ’t Schip nog meer dan genoeg stappen te maken. "Een finaleplaats is heel bijzonder. Om structureel na de winterstop een rol in Europa te spelen, moet de ploeg stabieler worden. Hoe je dat doet? Door de groep talenten aan te vullen met ervaren spelers. Dan mogen we hopen dat dit geen incident is."

De huidige selectie van Ajax herbergt veel talenten, die het volgens Van ’t Schip ver gaan schoppen. Met name Donny van de Beek en Frenkie de Jong maken indruk op de oud-Ajacied. "Zij staan te trappelen om Davy Klaassen op te volgen als hij weggaat."

Davy Klaassen is toe aan een nieuwe uitdaging

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je hoort trainers vaak praten over een mix van ervaring met jonge spelers.
Zelf vind ik dit niet helemaal opgaan.
Natuurlijk is ervaring goed, maar dan moet het wel een speler met kwaliteiten zijn.
Om slechts 1 voorbeeld te geven: Van der Vaart heeft ook veel ervaring, maar je moet er toch niet aan denken dat hij nog gecontracteerd wordt door Ajax? Voetballend is het gewoon matig.
Je kunt beter met een gemotiveerde tiener spelen dan met een ervaren voetballer die niks meer in te brengen heeft.

18 mei 2017 om 08:47

Denk ook niet dat Schippie dat bedoeld. Je vilt t aan met ervaring dat wat brengt. En eigenlijk, op welke manier ook. Kijk naar Ooijer die na t WK bij Ajax kwam. Speelde niet veel maar bracht ervaring .. op en rond t veld.
Ook vd Vaart zou dat kunne doen als hij zich daaron schikt.. de mentor rol..
Zelfde geld voor KJH..
Ben t met je eens hoor.. weet niet tot in hoe groot de rol van Westermann is nu in de selectie.. maar hij is gewoon een prima back up

18 mei 2017 om 09:06

@ KusH

Ervaring en kwaliteit op het veld is belangrijker dan buiten het veld.

18 mei 2017 om 08:49

Dat jij de vergelijken met vd vaart maakt is jouw keuze. Maar ik denk dat Ajax slim genoeg is om beter onderzoek te doen en niet uit komt bij die frikandellenvreter. Westermann heeft misschien op het veld niet veel betekent maar op de achtergrond blijkbaar wel (toevallig dat vd vaart een rol bij zijn komst heeft gehad, maar dat laten we buiten kijk). Ik geloof er zeker in dat ervaring voor stabiliteit zorgt

18 mei 2017 om 08:53

Ik zeg ook niet dat ervaring slecht is!!!
Ik zei al in mijn tekst dat ik slechts 1 voorbeeld noem!
Ik vind dat iemand niet aangetrokken moet worden op basis van ervaring, maar op basis van ervaring en kwaliteit.
Hoe vaak komt het voor dat ervaren jongens komen en niks bijdragen?
Best vaak dacht ik zo!

18 mei 2017 om 08:56

Kuyt, Guardado om er maar eens 2 te noemen die afgelopen 2 seizoenen hun team zowat naar het kampioenschap hebben gedragen... het hoeft van mij niet per se een ex ajaxied te zijn, kwaliteit en ervaring moet altijd al het vereiste zijn waar Ajax op zoek naar is

18 mei 2017 om 09:05

Precies! Ervaring EN kwaliteit, dat bedoel ik!

18 mei 2017 om 09:05

Frikadellenvreter?
Beetje respectloos vind je niet?
En daarnaast dan.nog met droge ogen beweren dat Westerman veel toevoegd. Heb niet het idee dan van der Vaart nou zoveel minder zal zijn.
Van mij hoeft Rafael ook niet perse te komen, maar een beetje respect is wel op zijn plaats.

18 mei 2017 om 09:08

@roberto Lijkt me dat dat er niet bijstaat omdat het gewoon te obvious is. Iedereen begrijp toch dat hier niet gesproken wordt over ervaren superslechte spelers?

18 mei 2017 om 10:43

Ik zeg dat Westermann op het veld niet veel heeft betekent maar op de achtergrond voor de Ligt bv wel! Rafeal met zijn houding (en minimaal een frikandel per week, wat hij zelf heeft toegegeven), voegt dan niet veel toe en sorry. Die bijnaam zit er nou eenmaal bij mij in...

18 mei 2017 om 18:36

Dat lijkt me nogal een open deur. Anders kunnen ze Sjaal Zwart ook wel terug halen van Lucky Ajax.

18 mei 2017 om 18:36

Hoi blijkbaar niet. Kan die jongen ook niets aan doen.

18 mei 2017 om 08:49

En als je naar schone kijkt. Hij en Westermann hebben de meeste ervaring in de selectie.
Schone was 1 van de weinige die het niveau niet kon bijbenen tijdens bijvoorbeeld de kwartfinale en halve finale van de EL.
Dus ja ervaring zegt ook niet alles.

18 mei 2017 om 09:04

@Roberto nu noem je net de minste wedstrijden van Schone dit seizoen. Er zijn zat wedstrijden waarbij hij heel bepalend was. Spelers zoals Schone, Sneijder, Niger de Jong, EL Ahmadi, Kuijt, etc zijn uitstekend in een jong team.

18 mei 2017 om 09:11

Maar toen Schone een vaste plek in het elftal kreeg ging het wel ineens beter draaien bij Ajax. Je kan je wel blind staren op een of twee mindere wedstrijden (ik kan nog wel wat namen noemen die tegenvielen in de uitwedstrijden) maar het gaat om het hele plaatje. Ervaring is niet alleen leeftijd en moet ook gekoppeld zijn aan kwaliteit en leiderschap want anders voegt dat soort spelers natuurlijk niets toe. Maar een speler die een team bij de hand neemt, aangeeft wanneer er druk gezet moet worden en wanneer er even rust moet komen is van onschatbare waarde. Met 11 jonge honden die 90 minuten lang hollen red je het ook niet. En zeker wanneer Klaassen -die die rol bij Ajax ook neemt- vertrekt moet je iemand hebben die het team bij de hand gaat nemen.

18 mei 2017 om 10:11

Schone was erg belangrijk in de speelwijze die Bosz aan het begin van dit seizoen heeft ingevoerd en in de eredivisie speelt hij nog steeds een belangrijke rol. Daarnaast kan hij Ajax met zijn afstandsschoten en vrije trappen tegen stugge tegenstanders over het dode punt helpen.

In de EL zie je echter dat hij iedere ronde meer moeite heeft om het tempo bij te benen. Dat hij geen 10km per wedstrijd aflegt wisten we al en is dus ook geen issue, maar dat hij voetballend zelfs de handelingssnelheid mist vind ik best zorgelijk voor iemand die het juist van zijn voetballende vermogen moet hebben.

Tegelijkertijd heeft Vd Beek aangetoond het niveau aan te kunnen en de laatste Europese wedstrijden heeft hij beter spel op de mat gelegd dan Schone. Ik zou voor de finale daarom voor VdB kiezen. Volgend jaar zal VdB waarschijnlijk de positie van Klaassen innemen en mag Frenkie de Jong het met Schone uitvechten. En ik denk dat Schone die strijd gedurende het seizoen gaat verliezen en het seizoen daar weer na zijn plek achter De Jong aan Eiting overdraagt.

18 mei 2017 om 08:53

Ik denk dat ervaring in de vorm van Sneijder nog van héle grote waarde kan zijn voor dit Ajax. Hij is nog topfit en grote talenten als de Beek en de Jong kunnen veel van hem leren.
Het zou mooi wezen als Ajax Sneijder weet te strikken deze zomer.

18 mei 2017 om 09:04

Precies, Sneijder zou prima zijn!
Dat bedoel ik dus, een ervaren speler met kwaliteit is meer dan welkom. Een speler met ervaring die weinig toegevoegde waarde heeft niet.

18 mei 2017 om 09:17

@roberto Tac:
Ja tuurlijk gaat kwaliteit voor. Maar ervaring is wel belangrijk dat zag je dit jaar bij Feyenoord. anders hadden zehet echt niet gehaald.

Ervaring is toch vaak in het veld dat ze weten wanneer druk te zetten en wanneer niet en dergelijke. Het isniet voor niks dat juist een Kuyt opstaat in de wedstrijd dat het moet. Spelers met ervaring hebben al meer meegemaakt en laten zichniet mee zogekmaken.

Maar dit zou geen kwaad kunnen bij een Ajax. Gewoon 2 mannen er tussen in de as met ervaring. Zeker als een Klaassenbijv toch vertrekt. Zal ik Schone vervangen met een speler met ervaring die beter is dan hem. Dan kan op de plek van Klaassen wel een jonge jongen weer.

Kwalitiet moet altijd voorop gaan of iemand nu 18 is of 40. Maar Ervaring brengt wel meer degelijkheid in het team.

18 mei 2017 om 09:52

precies dit.

Zo'n Vertonghen bijvoorbeeld. Daar moet Ajax allang mee bezig zijn. Die loopt uit zijn contract als hij 32 is. Dan heeft hij nog echt toegevoegde waarde voor Ajax en kan hij nog twee jaar vlammen. Je moet er niet achteraan gaan als hij 34 is dan is hij inmiddels ver versleten en vermoedelijk vaker geblesseerd dan inzetbaar.

Nu is het moment af en toe een belletje, hoe staat het ermee hoe gaat ie, betrokken houden bij Ajax om op een later moment toe te slaan.

18 mei 2017 om 10:04

Daarbij ga jij er vanuit dat Vertonghen met 32 jaar niet meer mee kan op zijn huidige niveau en dan al gaat afbouwen?
Denk niet deat Vertonghen ooit nog terug komt bij Ajax.

18 mei 2017 om 10:15

Ik houd me toch vast aan de recentelijke uitspraak van moeder Vertonghen:

De moeder van de oud-Ajacied vertelde onlangs nog: "jan heeft steeds meer heimwee. Ik denk dat hij snel terug naar huis komt. En zijn thuis is Amsterdam, dat is waar zijn vriendin vandaan komt."

18 mei 2017 om 10:44

Meerdere spelers hebben aangegeven dat ze ooit zouden terug keren, toch zijn er maar weinig die zich ook aan die belofte houden.
Maar misschien heb jij gelijk

18 mei 2017 om 11:29

Haha.. ijdele hoop is ook hoop he

De uitspraken van spelers in interviews neem ik idd ook wel met een korreltje zout, maar moeders krijgen niet dezelfde mediatraining. Dus ik houd me er maar aan vast dat moeders altijd de waarheid spreken.

Nu staan er Klaassen, Ziyech en Schone. Wanneer hun weggaan heb je met de Jong, Nouri en vd Beek meteen een vervanger klaarstaan. Ongekende luxe.

18 mei 2017 om 09:10

In de positie heb je gelijk, maar het is maar helemaal de vraag hoe ze zich verhouden tot hun voorgangers. Kunnen ze het stempel op Ajax drukken zoals bv Klaassen dat doet.
Klaassen is qua voorbeeld, mentaiteit en beslissende gooals zo verscchrikkelijk belangrijk voor Ajax, je mag je niet van een jeugdspeler verwachten dat hij meteen zo'n rol kan overnemen.

18 mei 2017 om 10:22

Het klopt zeker dat het moeilijk is om als talent ineens de aanvoerder te vervangen, maar je ziet dat de talenten op die posities best geleidelijk zijn gebracht (itt een Kluivert of De Ligt). Dat zorgt er wel voor de Vd Beek, De Jong en Nouri al een stuk meer ervaren en stabiel zijn op het moment dat ze een basisplaats overnemen.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de efficientie van Klaassen die je dan ineens verliest. Zeker met buitenspelers als Younes en Kluivert die zeer attractief spelen maar weinig scoren, moeten de doelpunten vanaf het middenveld komen. Wellicht kan Ziyech volgend seizoen het loopvermogen van dit jaar wel kan combineren met zijn doelgerichtheid van zijn Twentetijd, maar anders heeft Ajax wel een probleem. Want Donny zie ik nog geen 10+ doelpunten maken.

18 mei 2017 om 10:38

Idd de efficiency en doorslaggevendheid van Klaassen is lastig op te vangen, maar ik De Jong en Nouri stabieler en meer ervaren? Ik zie het nog niet.

In het eerste zijn ze maar zeer spaarzaam gebruikt itt Vd Beek die in mijn beleving een stuk verder is dan die twee.

18 mei 2017 om 11:35

Ze hebben idd niet veel minuten in het 1e gemaakt, maar hebben wel al 2 jaar Jupiler League erop zitten. Je merkt(e) bij spelers als Vd Beek, Bazoer, Tete, Riedewald, Veltman en Onana juist dat ze door de minuten in de Jupiler League tegen volwassen spelers, dat ze makkelijker aanpikken op het eredivisieniveau. De sprong van de A1 naar het eerste is namelijk toch een heel stuk groter dan vanuit JA.

18 mei 2017 om 12:26

En dat is inderdaad het voordeel van de Jl.
We gaan het zien.

18 mei 2017 om 09:19

Ja maar voorlopig ga je er dan wel weer flink op achteruit.

Die gasten kunnen nu nogniet wat die jongens kunnen die er nu staan. Het is gewoone rg lastig voor Ajax nu met vooral Klaassen. Als je hem laat gaan verlies je echt wel veel kwaliteit. Maar aan de andere kant heb je wel 2 talenten die willen spelen.

18 mei 2017 om 16:17

De Jong en Van de Beek kan ik mij eerder in vinden dan Nouri.

Ik heb mijn twijfels bij het feit of Nouri wel zo'n groot talent is als dat we te horen krijgen van iedereen. Als je ziet dat dit seizoen Bosz al vaker voor Donny koos en in de laatste wedstrijd voor De Jong, zegt dat volgens mij wel wat.

Als ik bedenk dat Nouri al richtig de 21 gaat straks en dan nog niet eens vast bij Ajax 1 zit en niet regelmatig zijn minuten maakt, dan heb ik zo mijn twijfels.
Dit helemaal wanneer je dit afzet tegen talenten vanuit het verleden. Sneijder was op zijn 19e al vaste basisspeler bij Ajax en werd belangrijk bij Oranje. Dit ook nog eens in een tijd dat de competitie in zijn gehele breedte op een hoger platform acteerde en we internationaal nog mee konden spelen. Seedorf speelde al regelmatig op zijn 16e in een elftal dat op een hoog niveau acteerde in een tijd dat de concurrentie in Nederland ook van een hoger niveau was.

Dan mag hij het nadeel hebben dat Ziyech, Klaassen en Schone op het middelveld staat, maar als je echt een toptalent bent dan kan de trainer niet om je heen en speel je één van deze gasten uit de basis of val je voor bv Schone steevast in.

Ik mag hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar de eerste tekenen zijn nog niet heel positief.

Er zullen bij een vertrek van Klaassen ongetwijfeld weer andere spelers opstaan maar met zijn eventuele vertrek lever je wel veel kwaliteit in. Klaassen is misschien niet de voetballer van de acties en de passjes maar levert wel heel veel arbeid en heeft scorend vermogen. Vergeet niet dat hij degene is geweest die Ajax de afgelopen jaren met belangrijke doelpunten meermaals geholpen heeft. Ik denk dat je met zijn vertrek bijna volledig afhankelijk gaat worden van de aanval voor doelpunten en dat het elftal er zwakker door wordt. Aan de andere kant is hij wel toe aan een stap naar een grotere competitie

18 mei 2017 om 09:11

Vooral die doelpunten gaan ze erg missen en zijn moeilijk op te vangen. Wat een ijskoude is die gast zeg! Tot frustrerende toe voor mij als Feyenoorder dit seizoen xD

18 mei 2017 om 09:21

weet je wie mij frustreerde, dat hele feyenoord bijelkaar
ze waren dit seizoen gewoon top. ze stonden als t echt erom ging. goed om gegaan met onverwachte tegenslagen. petje af, maar volgend seizoen wij weer :D

18 mei 2017 om 10:09

Haha ja ok dat kan ik me ook voorstellen. Maar zonder Klaasen had je een maand korter gefrustreerd kunnen zijn Elke keer als ik dacht dat we misschien de voorsprong gingen verruimen legde hij er weer een in zeg.

18 mei 2017 om 12:14

Klaassen is dan ook by far de beste speler bij Ajax op het moment. Spelers als Dolberg, Onana en Sanchez hebben talent, Ziyech doet het ook geweldig. Maar Klaassen is next level. Ik geniet altijd van zijn slimme spel en zijn doelgerichtheid. Jammer dat hij vorig seizoen op het moment supreme niet thuisgaf tegen De Graafschap en de weken daarvoor ook uit vorm was. Blijft voor mij een smetje op zijn carriere tot nu toe. Vind dat hij ook pas weg moet gaan nadat hij a la Dirk Kuyt iets belangrijks heeft bijgedragen aan een prijs. Dus of de EL of na een kampioenschap volgend jaar

19 mei 2017 om 10:06

Ja anders moet hij het bij terugkomst doen, zoals onze Dirk Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij blijft. Heb ook de indruk dat ajax zich er al bij neergelegd heeft, iig op basis van de berichten die voorbij komen.

Hoe jammer ik et ook vind. Hij moet dit seizoen ook wel weg om een van die twee niet in de weg te zitten voor hun ontwikkel

18 mei 2017 om 10:18

Hij is ook toe aan een stap hoger, ongeacht of hij een prijs pakt in Stockholm. Ik zie hem wel passen bij een ploeg als Dortmund, Tottenham, Liverpool etc.

Dat iedereen v/d Beek als opvolger ziet voor Klaassen is in mijn ogen wat te makkelijk gedacht want hij staat op bijna 20 goals in alle competities en dat is veel voor een middenvelder daar zijn er niet veel van , wat Veldman betreft die zie ik liever vandaag gaan als morgen heeft teveel gele en rode kaarten nodig voor een verdediger en is geen goede verdediger , vind ik trouwens ook van Sinkgraven maar ik denk dat die nu niet meer op de plek terug komt zelfs Riedewald en Viergever zijn vele malen beter op die plek.

Mocht Klaassen vertrekken zie ik toch liever niet van de Beek op zijn plek. Ik zie hem liever op de plek van Schone.
Ajax moet dan echt gaan proberen om Sneijder terug te halen en hem samen met Ziyech op te stellen met van de Beek erachter dan heb je echt een geweldig middenveld.
Frenkie de Jong en van de Beek zie ik beide op de 6 positie het best tot hun recht komen.

18 mei 2017 om 10:29

Vergeet het loopvermogen van Klaassen niet, als je gaat spelen met Sneijder en Ziyech dan zal een van beiden toch wat verdedigende taken op zich moeten nemen. Je kunt dat niet alleen aan Van de Beek overlaten.

18 mei 2017 om 12:15

Ziyech doet dat wel. Sneijder niet meer verwacht ik inderdaad. Maar Ziyech loopt dit seizoen echt het hele veld over. Is keihard aan het bikkelen. Geweldige instelling!

Nooit ervaring verwarren met kwaliteit of leeftijd. Lijkt Johnny ook te doen.
Van Sanchez kun je er wel 4 hebben, als die er zijn: halen! Dat is iemand die speelt als een ervaren speler maar stiekem nog erg jong is.
En aan de andere kant: Sneijder halen als je Nouri, vd Beek en de Jong hebt: dodelijk.
Kwaliteit halen is ontzettend moeilijk maar Sanchez bewijst dat leeftijd niet uit hoeft te maken.
Mooie uitdaging weer voor de scouting

Al dat geleuter over een het creeëren van een mix, het gaat puur om het geld. Als de salarissen verdubbeld worden blijven spelers als klaassen, zieyech etc 2 jaar langer en komen spelers zoals kuyt (en voorheen stam en davids) 3 jaar eerder terug plus dat je betere buitenlanders kan halen

18 mei 2017 om 09:57

Ja dat is leuk om spelers te behouden maar dat ga je op de lange termijn financieel nooit volhouden. Er moeten natuurlijk wel minimaal evenveel inkomsten tegenoverstaan om dat vol te kunnen houden. Het is natuurlijk niet voor niets dat Ajax met schalen en een salarisplafond werkt. En bovendien kunnen dat soort jongens in bijvoorbeeld Engeland dan nog steeds veel meer geld verdienen. Wij kunnen daar financieel gewoon niet meer tegenop

Edit:
En dan heb ik het nog niet eens over de sportieve ambitie

18 mei 2017 om 10:09

Het is een leuke gedachte, alleen werkt het helaas niet zo.
Je kan het allemaal wel verdubbelen dan nog kunnen ze meer verdienen in het buitenland al ze daar het zelfde salaris krijgen.
Dit heeft allemaal te maken met het belastingstelsel van Nederland.

18 mei 2017 om 10:27

dacht dat wij een belastingparadijs waren

18 mei 2017 om 10:31

Voor bedrijven wel ten aanzien van hun winstbelasting maar voor werknemers niet ten aanzien van hun inkomstenbelasting

18 mei 2017 om 11:53

@paddy Geloof niet dat de belastingdruk 2x lager is in engeland en spanje voor grootverdieners. Sterker nog, het scheelt heel weinig.

Klaassen is van onschatbare waarde. Bovendien Van Beek is eerder een controleur en laat het nu pas de laatste wedstrijden zien. Nee laat die Klaassen maar liever nog een jaar blijven en hopen dat De Jong zich snel blijft doorontwikkelen.

Zowel Nouri, als De Jong als Van de Beek zijn andere voetballers dan Klaassen, met name veel minder doelgericht. Klaassen gaat dus gemist worden om zijn productiviteit.

18 mei 2017 om 12:24

Nouri minder doelgericht dan Klaassen? Volgens mij weet Nouri niet eens dat zijn team ook een keeper heeft, kijkt alleen maar naar aanvallende opties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren