Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax en Feyenoord waren bezig met belangrijke zaken, dus loopt PSV voor’

Laatste update:

Voor PSV kent het seizoen met een derde plaats een teleurstellende ontknoping en de landskampioen van vorig seizoen moet na de zomer genoegen nemen met een plekje in de Europa League. Doordat er in de laatste weken weinig meer op het spel stond, kon de club al aan de evaluatie van de afgelopen jaargang beginnen en daar haalt PSV volgens algemeen directeur Toon Gebrands een flink voordeel uit.

“Voor PSV is het nieuwe seizoen heel lang geleden al begonnen. In de winterstop hebben we onze eerste evaluatie gehad, om vast te stellen wat er anders moet. De tweede seizoenshelft is beter gegaan dan de eerste”, laat hij weten aan PSV TV. De Eindhovenaren leken door een goede serie na de winterstop weer de aansluiting te vinden met Feyenoord en Ajax, maar gaven in de laatste weken van het seizoen toch weer te veel punten toe.

Voor Gerbrands zat er vervolgens niets anders op dan alvast verder te kijken naar volgend seizoen en dat is volgens hem voordelig: “Qua evalueren hebben wij een voorsprong op clubs als Feyenoord en Ajax. Zij waren nog volop bezig met belangrijke zaken. De evaluatie is al klaar en besproken, dus de mensen zullen de komende tijd veranderingen en maatregelen zien.”

Denk jij dat PSV volgend seizoen hoger dan de derde plaats gaat eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kortom: Ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk nergens meer om speelt, dan heb je het seizoen erna een paar stappen voor op de concurrentie.

16 mei 2017 om 12:54

Kijk naar CFC dit jaar. Of het jaar voordat Van Gaal kampioen werd met AZ, werden ze 11e (met Van Gaal). Is absoluut geen zekerhreidje, maar totale onzin is het ook niet.

16 mei 2017 om 12:57

Waar heb jij het over gap? Chelsea met Van Gaal kampioen?

16 mei 2017 om 13:56

Ach, PSV is twee keer op rij kampioen geworden, Ajax daarvoor 4 keer. Die gevallen die jij opnoemt zijn meer uitzondering dan regel hoor. Echter, Ajax en Feyenoord gaan deze zomer wel veel kwaliteit verliezen omdat de halve Europese top achter spelers als Sanchez, Klaassen, Karsdorp of anderen aanzit. Keerpunt van succes in Nederland.

16 mei 2017 om 21:56

Je hebt helemaal gelijk. Leicester begon na het dramatische seizoen 14/15 ook al vroeg met avalueren, en zie een jaar later: kampioen. Evalueren is het sleutelwoord.

16 mei 2017 om 12:55

Hij brengt het alsof PSV de grote winnaar van het seizoen is.

16 mei 2017 om 13:19

Nee, jij interpreteert dat alleen zo want dat staat er niet. Als hij dat zou vinden viel er ook weinig te evalueren denk je niet? En dat noemt zich zelf een intellectueel.

16 mei 2017 om 15:13

37 duimpjes voor een reactie die niet echt past bij je VZ naam?
Natuurlijk bedoelt hij dit niet zo. Liever maakte hij zich op voor de CL finale met PSV en maande hij de spelers om de landstitel niet te uitbundig te vieren vanwege de CL finale.

Maar helaas, PSV heeft qua prijzen een heel slecht jaar. Helemaal niks in Eindhoven zou ik bijna zeggen.
Maar nu dat toch de situatie is kun je wat eerder beginnen met evalueren en aan oplossingen gaan denken. Meer is het niet.

16 mei 2017 om 16:28

Rudeboy65,

Hij had beter nadat PSV Jozefzoon en Narsingh kwijt was gelijk gaan evalueren, misschien had PSV dan wel andere acties genomen.

Ze hadden dit keer wel meer pech dan het seizoen er voor.

Denk dat ze ook maar eens moeten evalueren of Cocu nog wel de beste trainer voor PSV is, vind hem te behoudend.

16 mei 2017 om 20:09

Ja inderdaad, wat een grap. Waar Ajax en Feyenoord hun zaakjes goed voor elkaar hebben, zit PSV met grote problemen. Drie huurspelers gaan terug, jeugdspeler shebben geen enkele kans gehad en beginnen opelijk te morren. Waardeloos seizoen gespeeld en geen CL gehaald.

Werkelijk om je rot te lachen, het hele elftal moet gerenoveerd worden, er is nog geen speler gekocht terwijl Ajax de opvolger voor Traore al maanden binnen heeft. Wie loopt er hier nou voor op de ander?

Ja, zo kun je het ook bekijken. Maar er valt natuurlijk ook meer te evalueren in Eindhoven Toon positivo.

16 mei 2017 om 15:44

Dat wou ik net zeggen.. In Amsterdam valt veel minder te evalueren. Ondanks het mislopen van de titel met 81 punten op 1 punt verschil van feyenoord zijn de resultaten goed. Het team staat goed. Hierna hoeven ze alleen maar in te spelen op spelers die eventueel vertrekken. En hopelijk een nieuwe linksback, het experiment sinkgraven is wat mij betreft niet geslaagd. Sterker nog, ik denk dat we de finale in de EL mede te danken hebben aan zijn afwezigheid. Aan de andere kant zal ik heel blij zij als ie volgend seizoen en in de toekomst mn ongelijk bewijst.. Verder lekker zo doorgaan!

16 mei 2017 om 16:35

Zijn we toch nog ergens kampioen in.
Kampioen Evalueren!!!

En hoezo was de tweede seizoenshelft beter? We kwamen weer iets dichterbij ja, om het daarna ten tweede male weer uit handen te geven. Leg mij het maar uit.

Ik hoop op beter tijden, maar hoeveel geld is er nog beschikbaar? Zoveel gaan de uitgaande transfers niet opbrengen.

Evalueren is leuk maar is slechts een eerste pasje om een stap te maken. Het gaat natuurlijk om de verbeteringen die je doorvoert en niet om het concluderen dat er dingen beter moeten. En daarbij hebben Ajax en Feyenoord het voordeel dat ze niet of minder inhaalstappen hoeven te zetten omdat zij het sportief beter voor elkaar hadden dit seizoen. Bovendien heeft Ajax meer financiele middelen en heeft (in ieder geval Feyenoord) de aantrekkingskracht van CL voetbal. Dus leuk die voorsprong maar in goed Rotterdams zou ik zeggen 'geen woorden maar daden' en laat maar eens zien wat er allemaal beter gaat worden komend seizoen want dat er iets moet en gaat gebeuren lijkt me wel duidelijk

16 mei 2017 om 13:01

Nou ja het sportieve gedeelte hangt natuurlijk ook af van mogelijke transfers. Wat jij nu zegt over Feyenoord had PSV in principe ook afgelopen jaar, maar dat zegt niet alles blijkt maar weer.
PSV verkocht afgelopen jaar eigenlijk alleen Bruma als basisspeler. Verder bleef de selecte grotendeels intact, maar ik denk dat misschien juist een probleem. Nu miste je toch bij spelers als de Jong en Guardado de echte drive om weer voor een titel te gaan, ik denk dat nieuwe speler wat dat betreft juist goed zijn.

16 mei 2017 om 13:09

Helemaal mee eens en evalueren moet je elk jaar doen. Alleen met evalueren alleen kom je er niet; je moet ook vooruit kijken en stappen blijven zetten. PSV heeft dit jaar wel bewezen dat als je niets doet en alleen maar tevreden terugkijkt, je wordt ingehaald door de concurrentie. Feyenoord gaat misschien datzelfde probleem ook wel krijgen omdat de hunkering naar succes een hele grote drijfveer vormde. Nu dat gelukt is, is het zaak om aan de top te blijven en ervoor te zorgen dat je volgend jaar weer met de schaal in handen staat. En dat is misschien nog wel moeilijker dan achtervolgen

Of dat nou zo n groot voordeel is, vraag ik me wel heel erg af.

16 mei 2017 om 15:25

De club kon zich natuurlijk al veel eerder richten op volgend seizoen wat mijn inziens wel een groot voordeel is. Echter zal een mislukt seizoen nou niet bepaald helpen om interessante spelers aan te trekken. Een positieve noot van Gerbrands om toch maar ergens positief over te kunnen zijn.

16 mei 2017 om 20:15

Geen enkel voordeel, goed PSV heeft de conclusie maanden geleden getrokken dat het elftal momenteel niet veel soeps is en dat er drie huurspelers vertrekken dus dat je minimaal drie gaten moet vullen. Mooie analyse maar wat moet je ermee?

En wat heeft PSV met de analyse gedaan? Helemaal niets. Ajax heeft allang een opvolger aangetrokken voor de enige huurspeler die er rond loopt. PSV heeft nog niets gedaan. Hjoe kan PSV vijf, zes toppers aantrekken die mee kunnen op het niveau van Ajax en Feyenoord? Waar haalt PSV dat geld vandaan?

PSV staat voor een enorme opgave want op al die vragen is er nog lang geen antwoord gevonden.

16 mei 2017 om 20:24

Hoe weet jij of ze antwoord erop hebben? Leuk betoog, maar t seizoen is net klaar, in geen enkel land presenteert een club nu al 5,6 nieuwe spelers. Gewoon ff rustig afwachten, ze krijgen eerst hun wel welverdiende vakantie

16 mei 2017 om 21:04

Dat zijn keuzes die een club maakt,. Ajax heeft allang de opvolger van Traore gekocht en laat hem langzaam wennen zodat die er in september staat. Daarnaast staat de jeugd inn jong Ajax te popelen en zijn ze er klaar voor. De meeste hebben al aardig wat wedstrijden in het eerste gespeeld.

Na de vakantie zal PSV hard aan de slag moeten met aankopen en spelers door laten stromen maar dan lopen ze niet voor op Ajax, ze lopen behoorlijk achter.

Dat is allemaal heel leuk en aardig, en je kunt evalueren wat je wilt, maar als puntje bij paaltje komt moet je gewoon minimaal éã©n klasbak voor in de voorhoede zien te vinden die er meteen staat, en anders wordt het gewoon lastig.

Aan teveel spelers, en dan met name voorin, kleeft wel een vraagteken, en die ga je niet allemaal kunnen doorselecteren. Als Luuk de Jong blijft zou dat catasprohaal zijn, en je weet eigenlijk nog steeds niet of je écht op Bergwijn kunt rekenen komend seizoen. Als Locadia wegvalt heb je helemaal een probleem. Pereiro is helaas een dure miskoop gebleken, zie die maar eens kwijt te raken nu. Als je ervan uitgaat dat Bergwijn en Locadia de linkerkant kunnen invullen heb je eigenlijk een hele goede rechtsbuiten nodig die het met Pereiro mag uitvechten voor rechts, maar vindt die maar eens.

Op het middenveld kan het opzich wel goed komen, als je ervan uitgaat dat zelfs als Guardado en Van Ginkel vertrekken, je nog steeds Hendrix, Ramselaar en Prã¶pper hebt en er zich ook wat talenten aandienen in de vorm van Rigo, Rosario, Lundqvist en Gudmunsson. En misschien blijft Guardado zelfs tot de winter (al hoop ik eigenlijk van niet).

Achterin is het dan weer lastig als wellicht beide backs, Moreno én Zoet weggaan. Gaan ze de gok nemen met Jurjus? Zo niet, moet je weer een keeper zien te vinden. Wie hebben we op de korrel als backs? Haps leek een abc'tje maar daar zullen nu ook weer twijfels over zijn.

En zelfs als je voor al die posities geschikte vervangers weet te strikken zal het een behoorlijk nieuw team zijn dat weer op elkaar ingespeeld moet geraken. Kortom, een lastige puzzel om te leggen voor Psv, ik ben als supporter heel benieuwd hoe ze dat gaan doen, maar de scouting is het laatste jaar nu niet echt geweldig gebleken. Ik moet het allemaal nog maar zien.

16 mei 2017 om 13:55

Pereiro is een dure miskoop noemen vind ik nogal raar. Heeft in zijn eerste 2 seizoenen de dubbele cijfers gehaald en is nog steeds maar 21 hè, slaat nergens op om hem nu al te schrijven.

16 mei 2017 om 15:16

Een miskoop gaat idd wat ver voor zo'n jonge speler, maar ik als PSV-er kijk de laatste tijd liever naar Kluivert junior dan naar Pereiro.
Pereiro is in potentie een prima speler, je ziet het alleen maar een keer of 5 per seizoen, dat is echt veel te weinig.

16 mei 2017 om 14:05

Zoet is heel erg overhyped. Jurjus is echt niet slechter en heeft meer potentie. Zou psv niet mee op achteruit gaan. Guardado en propper waren matig dit jaar. Zal ook bijna alleen maar beter kunnen worden.
Het talent van hendrix wordt al een flink aantal jaar stelselmatig de nek omgedraaid. Dus of dat er nog helemaal uitkomt (hoop ik wel echter. Goede prof. Klaagt weinig terwijl hij veel te klagen heeft)
En goed om eindelijk meer te investeren in de jeugd, maar je moet als psv zijnde er niet zomaar van uitgaan dat er zonder beleid allemaal talenten uitkomen. Met goede begeleiding komen er misschien 1 of 2 de komende jaren door tot het eerste elftal.
Ik zie wel meer potentie in die gudmunsson dan in lammers.

Ik zou zeggen. De jong en locadia weg. Nieuwe goede spits en gudmunsson er meteen achter als tweede spits en veel minute geven. Nieuwe spits kiezen die goed kan spelen in de stijl als de huidige groep aan kan (ivm gebrek aan voorzetten ed)

16 mei 2017 om 16:55

Zoet is net zo overgewaardeerd als ondergewaardeerd. Heeft een fantastische eerste seizoenshelft gehad en in de tweede seizoenshelft ook voornamelijk goed.

16 mei 2017 om 16:35

t0mt0m18,

Haps is een jonge voetballer, die hebben allemaal wel last van een terugval.

Heeft potentie zat, zou niet direct twijfel hebben.

Heeft PSV bij jong geen goede backs lopen, elftal deed het toch goed in de Jl?

16 mei 2017 om 18:53

Haps is van 12 juni 1993. Dus zo jong is ie ook weer niet. Als je op die leeftijd nog ups en downs hebt gaat dat waarschijnlijk ook wel zo blijven. Het is denk ik een net niet voetballer voor de nationale top.

Evalueren is nog iets anders dan het in de praktijk omzetten naar een goed en kampioenswaardig elftal.
Volgens mij liggen feyenoord en Ajax mijlen ver voor op psv m.b.t. invulling van het nieuwe seizoen. Simpelweg omdat die clubs niet zoveel hoeven te verbouwen aan de selectie komend seizoen.

16 mei 2017 om 13:05

Mijlenver voor is ook wat overdreven. PSV werd met geen enorm andere selectie dan nu nog kampioen geworden vorig jaar. De verdediging en het middenveld staan gewoon prima, als zullen er op het middenveld wat transfers plaatsvinden denk ik. Alleen aanvallend zal er echt iets bij moeten ja maar dat geld ook voor Feyenoord en Ajax.

Traore en Berghuis vertrekken sowieso, Klaassen zeer waarschijnlijk Elia wil ook weg. Nederlandse clubs zijn gewoon enorm afhankelijk van transfers dus over de selecties is nog weinig te zeggen. Ik denk dat PSV een prima basis heeft en ze met een aantal gerichte aankopen gewoon een uitstekende selectie hebben.

16 mei 2017 om 14:30

Spelers van PSV waarvan de kans reeel is dat ze vertrekken: Arias, Moreno, Willems, Guardado, Pereiro.
Gehuurde spelers die dus sowieso weggaan: Van Ginkel, De Jong, Zivchenko.
Dat is een behoorlijke lijst. Ze zullen vast niet allemaal vertrekken, maar je kunt wel verwachten dat PSV behoorlijk wat mutaties zal ondergaan in de basiself. Het zou inderdaad prima kunnen dat ze met dit elftal een eind komen, maar dit elftal staat er volgend jaar echt niet meer.

Daarnaast zegt Gerbrands dat ze in de winter al geëvalueerd hebben. Dan ben ik wel heel benieuwd wat de uitkomst van de evaluatie was, want wat is er nu precies veranderd bij PSV in het afgelopen half jaar? Ja, de resultaten waren wat beter, maar deze konden ook niet heel veel slechter.
Ik heb de laatste jaren altijd gevonden dat PSV een degelijk en effectief beleid voerde, maar het laatste jaar/anderhalf jaar zit er niet echt een duidelijk idee meer achter.

16 mei 2017 om 20:23

Is niet overdreven, PSV loopt echt achter.

Je geeft zelf aan Traore vertrekt. laat Ajax nou net een Braziliaan van 12 miljoen als opvolger gehaald hebben en die al maanden mee laten doen zodat hij er in september staat. Dat is anticiperen.

Vanuit de jeugd zijn van der Ligt, van de Beek, Kluivert en Nouri klaargestoomd voor volgend seizoen en hebben al in het eerste mogen spelen. Al die jongens staan klaar om basisspeler te worden mochten er spelers vertrekken. Dat heeft PSV nagelaten, zelfs toen het nergens mee rom ging mocht de jeugd niet spelen, Waarom denk je dat Gudmundsson zo boos was? Zelf toen het nergens om ging bleef Cocu leenspelers opstellen.

PSV heeft nagelaten om zoich voor te bereiedne op het komende seizoen. Nu gaan er drie huurspelers weg. Als de schijn niet bedriegt, houdt ook Guardado het voor gezien. Voorin zijn er ook al problemen dus moeten ook daar spelers aangetrokken worden. kortom, PSV moet echt heel veel spelers inkopen en heeft nog niet gedaan. Al die spelers moeten straks nog ingepast worden en wennen aan Psv.

16 mei 2017 om 14:03

PSV had vorig jaar ook geen reden om te veranderen. Feyenoord had geen beste tweede seizoenshelft maar enorm veel was er ook niet veranderd. Toch zat er een verschil tussen die twee teams. PSV kan zomaar opeens meedoen om het kampioenschap, zelfs met de meeste van deze spelers. PSV versloeg Ajax een paar weken terug nog. Het zegt allemaal niets joh...

16 mei 2017 om 18:46

Dat denk ik niet. PSV heeft een kampioenswaardig elftal, alleen vooral na de winterstop volledig uit balans. Teveel middenvelders en eigenlijk geen buitenspelers op Bergwijn na. Ook moet je concluderen dat PSV Guardado, Locadia en Siem de Jong een erg lange tijd heeft moeten missen. Tel daarbij op dat Luuk de Jong en Willems uit vorm waren. Dan heb je een half elftal wat er niet bij is of ondermaats presteert. Dit vangt zelfs Barcelona niet op. Maar al met al is het goed dat ze nu al een evaluatie gedaan. Zo kan je nu al specifiek je scout erop uit sturen of een transfervrije speler benaderen. En mocht de transfer Window open is kan je gelijk de spijker op z'n kop slaan.

19 mei 2017 om 17:10

Minstens de helft gaat mogelijk weg komende weken (zoet, Arias, Moreno, Willems, Guardado, Pereiro?), dan blijft er weinig meer over van het geraamte. Nee, er is echt meer werk aan de winkel voor psv dan feyenoord en zeker Ajax.

Dat klinkt heel leuk Toon, maar Ajax en Feyenoord behoeven geen grootschalige veranderingen door te voeren. Bij deze clubs staat het als een huis. Het enige wat daar verandering in kan brengen is een roerige transferperiode en ook daarvoor bestaan waarschijnlijk schaduwlijstjes en budgetten.

Een Ajax en Feyenoord hebben ook gewoon een evaluatie gehad in de winterstop, dat doet namelijk iedere club. Waarom Gerbrands hier zo interessant over doet ontgaat mij even. Voor de rest had je natuurlijk als evaluaties voor volgend seizoen al waren afgerond daarop kunnen inspelen. Dat heb ik bijvoorbeeld afgelopen weekend niet gezien met de opstelling en de wissels.

16 mei 2017 om 20:34

Klopt, daarom heeft Ajax Neres gehaald als opvolger van Traore.kon die alvast wennen zodat hij er in september meteen staat. DAt is anticiperen op het voglend seizoen.

PSV ging gewoon verder met dezelfde leenspelers. Jeugd kreeg geen enkele kans, ook afgelopen week niet, er is daar ook veel onvrede onder de jeugdspelers. En dan moet je straks die jongens voor de leeuwen gooien. Terwijl Ajax nog speelde voor de titel, kregen de beste talenten van jong Ajax gewoon speeltijd zodat die er klaar voor zijn. En nu zijn van der Ligt, van de Beek, Kluivert en Nouri klaar om volgend jaar mee te strijden voor een basisplaats.

Die Toon snapt er weinig van, PSV loopt juist achter maar hij ziet het niet of wil het niet zien. PSV moet grondig verbouwen en dat gaat allemaal in de zomer pas gebeuren. De kans dat je dan bij de start een ingespeeld elftal hebt is nihil.

Hulde voor zijn positivisme.. Maar onzin is het natuurlijk wel. Een slecht jaar draaien met (voor psv standaarden) matig voetbal kan natuurlijk nooit een voordeel zijn. Het enige waar ze in voorlopen is dan het evalueren, maar daar zullen ze dan ook meer tijd voor nodig hebben want bij Feyenoord en Ajax zal de evaluatie een stuk posiever zijn.

Wat een onzin Toon. Alsof ze bij de concurrentie nog niet met volgend seizoen bezig zijn. Ik ga ervan uit dat er ten alle tijden intensief geevalueerd wordt. Feit is dat de waarde van Feyenoord en Ajax spelers dit seizoen gestegen is, waar die van de PSV selectie voor het grootste deel is gedaald. Ik denk dat Feyenoord en Ajax deze zomer juist achterover kan leunen, terwijl Brands aan de bak moet. Gelukkig voor ons is hij daar wel een kei in, maar ik houd wel mijn hart vast dat we sommige spelers voor een leuk bedrag verpatst krijgen en er wat goeds voor terug halen. Die kans is bij Feyenoord en Ajax na dit seizoen namelijk wel wat groter.

16 mei 2017 om 13:08

Feit is ook dat Feyenoord een hoop spelers heeft met weinig potentiã«le transferwaarde. Vd Heijden, Botteghin, Elia, El Ahmadi, Kuyt, Toornsta gaan allemaal niet veel opleveren hoor.

En spelers zijn na 1 jaar echt niet ineens veel minder waard. Voor Prã¶pper werd in de winter nog 15 miljoen geboden geloof ik. En neem Arias, al jaren basisspeler en Colombiaans international die levert ook echt wel redelijk wat om hoor.
En Moreno is misschien ook al wat ouder, maar wel al jaren Mexicaans international dus die levert ook veel meer op dan de Cv's van bijvoorbeeld Feyenoord hoor.

16 mei 2017 om 13:46

Ja arias is so vertrokken als ik de PSV watchers moet geloven. Daar kan je misschien wel 10 miljoen voor vangen. Voor Propper ook zo rond de 15 miljoen weer en Moreno maximaal 4/5 miljoen. Maar voor de rest valt het wel vies tegen.

16 mei 2017 om 13:59

Maar van die bedragen kun je toch gewoon prima inkopen. Plus je hebt ook nog de 5 miljoen van Narsingh van afgelopen winter, Maher zal zeer waarschijnlijk vertellen en toch een wel enkele miljoenen opleveren. Voor het middenveld hoef je bij alleen het vertrek van Prã¶pper geen vervanger te halen. Voor de rechtsback heb je Brenet al zal ik ook nog wel een extra back halen. Het liefst een jonge back die de strijd aan kan met Brenet. Alleen in een buitenspeler moet wel echt geã¯nvesteerd worden.

En 4/5 miljoen voor Moreno?
PSV heeft 3 miljoen betaald, hij heeft nog en 2 jarig contract en heeft gewoon twee goede seizoenen gehad. Dus PSV gaat echt geen bod van 4 miljoen accepteren hoor.

16 mei 2017 om 14:15

Voor moreno gaat psv idd zeker wel een miljoen of 8 krijgen
Propper een miljoen of 10 a 15
De jong een miljoen of 10 (is 5 waard, maar wel topscorer geweest dus altijd wel ergens een gekke club die zich dan wat wijs laat maken)
Guardado zal ook wel zo'n 6 a 8 miljoen opleveren.
3 miljoen voor zoet (matige keeper maar international)
10 miljoen voor willems

Zit je op 50 miljoen erbij.
Heb je een nieuwe vc en lb nodig. Misschien een middenvelder voor de breedte en een goede nieuwe spits. Allemaal te doen en dan nog geld over. + een beter psv

16 mei 2017 om 14:39

Haha 6 miljoen voor Guardado met een eenjarig contract op zijn leeftijd en 3 miljoen voor Zoet?

16 mei 2017 om 16:08

Bij Ajax hebben ze al mensen aangetrokken voor het volgende seizoen, dus echt voorlopen doet PSV niet. Maar ja, het zijn gebakken luchtmannetjes bij Psv. Ik zie in elk geval niet hoe ze het willen doen. Ik denk dat ze Propper willen verkopen, maar die wordt steeds minder waard. Als ik dan hieronder de bedragen lees die mensen denken dat ze voor spelers krijgen... Daar geloof ik niets van. Afgelopen zomer werd de PSV-selectie ook al laag ingeschat, alleen Luuk de Jong zou 10 miljoen waard zijn, de rest zit dus daaronder. Je kunt geluk hebben dat iemand heel erg graag een van de PSV-spelers wil en daar wat voor over heeft, maar bijvoorbeeld als je een spits zoekt in Nederland kijk je eerder naar Jorgensen en Dolberg,dan naar de Jong of Locadia, enz.

16 mei 2017 om 20:39

Op welk bedrag voor Propper doel je dan? Want die kon in de winter al voor 15mil weg na een bagger eerste seizoenshelft. Scouts kijken wel wat verder dan 1 seizoen. Ik vraag me daarnaast af hoe je erbij komt dat afgelopen zomer de selectie ook al laag werden ingeschat?

17 mei 2017 om 18:17

Ik denk wel degelijk dat de waarde van Propper is gedaald, ja, hij kon naar Rusland. De schatting van de waarde van een club wordt door een Duits tijdschrift gedaan. Elke zomer komt een nieuwe schatting.

Wow, hebben ze toch nog ergens een voorsprong in....

Feyenoord en Ajax zitten in een flow. Hebben een goede selectie die redelijk in tact zal blijven. En daarnaast een jeugdopleiding waarin enkele pareltjes lopen.
Verder heeft Ajax de financiele middelen en Feyenoord gaat daar dankzij de CL over beschikken.

Succes Brands - Gerbrands - Cocu. Jullie zijn toch echt aan zet nu na zo'n desastreus seizoen...

16 mei 2017 om 13:26

Dat is allemaal koffiedik kijken want je weet niet wat er met de selecties gebeurt. Bij Feyenoord gaan spelers als Elia, Jones, Kuyt, Berghuis misschien of vermoedelijk weg en weet je niet wat er nog meer voor interesse lostkomt. Ajax heeft daar op korte termijn wellicht wat minder last van omdat de selectie uit jonge spelers bestaat die nog niet heel lang bij het eerste zitten maar wat gebeurt er met jongens als Tete, Riedewald en Klaassen en hoelang kan Schone nog mee? En dat ritme waar je het over hebt is nu verbroken omdat de zomerstop er aan zit te komen.

De jeugdopleiding van PSV is misschien nog niet op het niveau dat men wil hebben en heeft nog niet heel veel spelers afgeleverd maar is zeker niet slecht. Kijk eens hoe de ploeg het in de JL heeft gedaan. Misschien niet allemaal spelers die het eerste gaan halen maar kwaliteit loopt daar en in andere elftallen echt ook wel rond.

Tenslotte is het woord desastreus ook wat overdreven. Natuurlijk is het niet wat er verwacht werd en is het teleurstellend maar je moet ook niet doen alsof de ploeg in de middenmoot geeindigd is en geen pepernoot geraakt heeft. Er staat nog steeds een selectie die mee moet kunnen doen voor het kampioenschap en als er komende zomer wat handiger wordt in- en verkocht zie ik niet in waarom PSV volgend seizoen niet weer tot de titelkandidaten gerekend kan worden. Waar het bij PSV misschien wel goed is dat er spelers vertrekken, is het bij Ajax en Feyenoord minder gewenst

16 mei 2017 om 13:45

Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar normaliter mag je verwachten:

# dat bij Feyenoord vooral de linksbuiten en linksback-positie versterkt moet worden. Maar grote kans dat Jones en Berghuis langer blijven. Maar bij Feyenoord staat een solide basis en kun je spreken van een gretige selectie. En de grootste winst is dat Karsdorp, Vilhena en Kongolo bijgetekend hebben. Als ze vertrekken, staat daar een behoorlijke transfersom tegenover.

# dat bij Ajax een aantal ontevreden spelers zullen vertrekken (tete / Riedewald) en Klaassen en Veltman na jaren van trouwe dienst zullen vertrekken. Van de Beek, Nouri en De Jong zijn nu al in staat om Schone / Klaassen te vervangen. De prioriteit bij Ajax zal liggen bij beide backposities en een buitenspeler. Verder is de selectie kwalitatief op orde of er zullen bedragen boven de 25 geboden moeten worden voor Sanchez, Dolberg, Ziyech. Dus daar zijn geen grote zorgen.

Die zijn er wel in Eindhoven. De selectie is verzadigd, talenten ontevreden over de geringe speeltijd. En afgelopen seizoen is niemand significant beter geworden, sterker nog voor Propper, Zoet, De Jong zal minder betaald worden dan vorige zomer. Verder blijft de financiele positie een groot vraagteken, waar is PSv toe in staat. Zeker nu andere clubs evt moeten participeren voor nieuwe aankopen...
Daarom Brands - Gerbrands - Cocu zijn aan zet.

16 mei 2017 om 13:51

Opzich hoeft het niet heel moeilijk te zijn bij Ajax (al ben ik er bang voor)

Weet niet hoe Klaas-Jan staat tegenover een reserve rol achter dolberg(Staat hij waarschijnlijk niet om te trappelen) maar dan schuiven we gewoon Sierhuis door.

Verder vind ik dat we met schone nu moeten doorselecteren en donny op die plek moeten zetten helaas voor lasse

En dan hebben we achterin nog een "probleem" met de backs, wat in mijn ogen de beste oplossing is is Veltman verkopen, en dan de achterhoede Riedewald - De ligt - Sanchez - Tete met Nicky viergever als stand in voor jairo en Matthijs.

Dan komt het team er ongeveer zo uit te zien:

Younes - Dolberg - Kluivert

Ziyech - Klaassen
VD Beek

Riedewald - De Ligt - Sanchez - Tete

Onana

En mocht Davy nog weggaan lijkt het mij het beste als Donny op zijn plek gaat spelen en dan hebben we nog lasse die op zn eige plek kan spelen of jairo die ik eigenlijk liever op cvm zie dan Lb, maar daar denkt bosz anders over ben ik bang

16 mei 2017 om 14:13

Bij Feyenoord stond er dit jaar een erg gretige en hechte groep maar je hebt geen enkele garantie dat het volgend jaar net zo is. De gretigheid was namelijk het behalen van het kampioenschap en dat is gelukt en dus zal de grootste motivatie wellicht wat minder zijn. Daarnaast staat Berghuis onder contract bij Watford en is het de vraag of ze die kunnen behouden. Verder weet je niet wat er gebeurt met bijvoorbeeld Van Bronckhorst maar ook met spelers als El Ahmadi en Botthegin. Wellicht willen die nog wel een keer naar het buitenland (terug), Daarnaast vertrekt Elia hoogstwaarschijnlijk en lever je aan de linkerkant zeker kwaliteit in.

Bij Ajax zal er zoch echt doorgeselecteerd moeten gaan worden en zullen er keuzes gemaakt moeten gaan worden. Ga je door met jongens als Viergever en Westerman en nemen die zelf ook genoegen met een andere rol? En wat doe je bijvoorbeeld met de plek achter youness en Dolberg? Het hoeft niet moeilijk te zijn maar zijn wel dingen waar je over na moet denken. Net als je na moet denken of je een middenveld met Schone, Nouri en Ziyech fysiek aandurft of dat je daar een loper en werker als Klaassen bij wil hebben. En bovendien heeft Ajax dit seizoen ook steken laten liggen en zal er toch hopelijk ook gekeken hoe daar lessen uit getrokken kunnen worden. Je moet altijd terugkijken en bij jezelf te raden gaan hoe er dingen beter kunnen. Doe je dat niet dan is het wachten op een terugval.

Je maakt de problemen bij PSV verder veel groter dan ze zijn. Ja, er zijn wat jongens die misschien beter kunnen vertrekken maar waar ook aardig wat geld voor gevangen zal worden. Iemand als Propper of Moreno zal misschien niet voor de absolute hoofdprijs vertrekken maar vertegenwoordigen nog steeds een aardige transfersom. Daarnaast hoeven niet alle spelers die vertrekken te worden vervangen door een nieuwe speler want voor Propper kan Ramselaar bijvoorbeeld probleemloos worden opgesteld en Guardado wordt op zijn beurt weer vervangen door Hendrikx. PSV moet met name even naar de aanval en de verdediging kijken want daar zitten wat gaten in de selectie. Kijk je verder naar Jong-PSV dan zie je dat het team vierde is geworden met een paar spelers die het erg goed hebben gedaan en staan te trappelen om een stap naar het eerste te maken. Dus mocht De Jong vertrekken dan staat Lammers al klaar om samen met Locadia de spitspositie in te vullen en die Ijslandse jongen zal het ongetwijfeld geen straf vinden om het vertrek van Siem de Jong en Van Ginkel op te vangen. Financieel is er helemaal geen vraag hoe het er bij PSV voorstaat, je kan gewoon het jaarverslag downloaden en inkijken en dan zie je dat PSV gewoon gezond is. Dat de club geen spelers van 15mln of meer kan of wil kopen maakt niet dat men financieel in de problemen zit. Dat soort transfers is voor Nederlandse clubs sowieso een vrij grote gok en kan op dit moment alleen Ajax incidenteel doen. Maar ook daar geldt dat er niet te veel Suljemani's moeten worden gehaald

16 mei 2017 om 14:19

Zeefuik is een prima back up voor Tete of Veltman, kunst is om een van de twee te houden en de andere een basisplek te geven. Riedewald samen met Sinkgraven laten concurreren voor de LB positie, Daley wordt daar alleen maar beter. Dan zit je prima op de back posities, moet je alleen kijken wat er in de toekomst aankomt, Bakker zie ik het in zitten maar Owusu en Sanniez heb ik mijn twijfels bij, kortom je moet misschien nog een talentvolle 17-18 jarige vinden maar je kunt ook denken aan Mazraoui van Jong Ajax, ontwikkeld zich goed.

Ik zou centraal St. Juste erbij halen, dan heb je met Sanchez, de Ligt, St. Juste en Viergever een goede en brede selectie. St. Juste kan volgend jaar dan het stokje van Sanchez overnemen en een jaartje wennen aan het hogere niveau.

Schone er wel bij houden, maar Klaassen gaat wss wel vertrekken, daar reken ik wel op. Dan kan van de Beek in de basis en heb je met F. de Jong, Nouri en Eiting prima back ups. Wel zou je daar nog een Vormer of liever nog Maxwell (ook LB) bij kunnen halen voor de breedte en ervaring.

Voor de spits graag Klaas-Jan ja en je hebt ook Casseirra nog.

16 mei 2017 om 14:44

Wees maar niet bang dat de selectie van Feyenoord en de achterban minder gretig zullen zijn. Er zijn maar weinig spelers, die daar CL gespeeld hebben. Dus die kijken er naar uit. Natuurlijk moet er wat bij komen ter versterking en verbreding, maar daar hoeven we niet over in te zitten.

Ajax selecteert altijd door. Mede daar er altijd talentvolle jeugd aankomt. Maar onder Bosz is het voetbal binnen het elftal terug gekeerd. En dan kun je best met minder fysieke spelers op het middenveld spelen, als dan wel afspraken nagkomen worden. Bij Barca kan dat ook. Niet dat je Barca met Ajax kunt vergelijken, maar het zijn wel 2 teams waarom het voetballende en technische gedeelte de boventoon voert.

Heel goed dat je positief blijft over je club. De tijd zal het leren waar ze allemaal mee aankomen. In ieder geval zullen er voor De Jong - Guardado - Moreno - Willems - Propper - Arias geen absolute topbedragen betaald worden. En goede aankopen onder de 5 miljoen zijn schaars. Daarbij zit jeugd inpassen niet in het DNA van de club. En tot op heden durft Cocu dat ook niet aan. Daarom zullen de meeste acties bij Psv te verwachten...

16 mei 2017 om 15:52

Gretigheid om CL te spelen is natuurlijk heel wat anders dan de pure honger naar een titel. Die honger is nu gestild en juist het extra CL avontuur is voor Feyenoord misschien nog wel een valkuil. Dat wil niet zeggen dat Feyenoord niet gemotiveerd is maar de focus zal misschien toch iets minder zijn en er zal wellicht meer uitgekeken worden naar een CL topper op woensdag dan een uitwedstrijd drie dagen later tegen een degradatiekandidaat.

Daarnaast selecteert elke club door, dat is niet iets wat alleen voor Ajax geldt. Ze doen dat op een iets andere manier maar de essentie is hetzelfde. Ajax moet echt heel goed gaan nadenken of ze bijvoorbeeld Klaassen blindelings willen vervangen door Nouri want dan lever je veel fysiek en scorend vermogen in. Daarnaast kom je voetballend in de eredivisie nog wel weg met een middenveld met dat soort jongens maar internationaal en tegen topclubs heb je wat meer kracht nodig. En je hebt ook dit jaar bij Ajax gezien dat er momenten zijn waarop het voetballend niet loopt en er wat anders gevraagd wordt.

We weten niet wat er aan bedragen geboden worden maar ik sta echt niet gek te kijken iemand als Moreno voor veel geld vertrekt. Die jongen speelt al twee jaar heel stabiel, scoort vrij veel, heeft al in Spanje gespeeld en is international. Dat soort jongens heeft ook als de prestaties van zijn club wat minder zijn nog altijd een zeer goede basis. Propper heeft een terugslag gehad maar is wel een speler die vorig jaar veel indruk gemaakt heeft en probleemloos de overstap naar PSV gemaakt heeft. Clubs zijn uiteraard de prestaties van PSV vorig jaar niet vergeten en zoals ik al zei hoef je maar een gek te hebben die veel geld uit wil geven.

Volgens mij stond er gisteren een artikel hier op VZ dat PSV voor volgend jaar met een kleinere selectie wil gaan werken om jeugdspelers meer een kans te geven. Dat betekent dat er dus waarschijnlijk meer jeugdspelers bij de A-selectie komen en de kans op speelminuten ook eerder komt. Dat de jeugdopleiding bij PSV nooit de ultieme basis was voor het eerste lijkt me een overbodige discussie maar de club heeft al meermaals aangegeven dat daar veranderingen in aangebracht worden. Je ziet daar ook steeds meer van en als ik het Jong-PSV van dit jaar vergelijk met dat wat ik twee jaar geleden zag dan loopt daar meer kwaliteit rond. Dergelijke grote veranderingen vergen nu eenmaal tijd en je kan niet verwachten dat er ineens 11 eredivisiewaardige jeugdspelers klaar staan. Dat is ook deels de reden waarom Cocu niet heel veel jeugdspelers brengt, simpelweg omdat de kwaliteit er nog niet is. Neem nu een speler als Bergwijn, die heeft echt wel kansen gehad van Cocu maar we kunnen niet zeggen dat hij die echt gepakt heeft dit jaar. Daar waar bijvoorbeeld Depay dat in het verleden juist wel deed. Er werd hier heel apathisch geroepen dat Lammers ten koste van De Jong moest gaan spelen maar dat is eerder de waan van de dag dan realistisch. Ja, Lammers is een jeugdspeler die een goede seizoensstart had maar Lammers heeft ook een terugval gehad en zal op de training waarschijnlijk niet vanuit alle hoeken gescoord hebben. Jeugdspelers moet je kansen geven en dat doe je bijvoorbeeld ook door ze mee te laten trainen. Dan is het wel aan hen om die kansen te pakken en te laten zien dat ze er klaar voor zijn.

Volgens mij hebben zowel Ajax, PSV als Feyenoord een groot deel van de gekochte spelers onder de 5mln gehaald dus zo schaars zijn die spelers niet. Je moet alleen wel slim investeren want vier van dergelijke transfers betekent ook dat je 20mln uitgeeft en dat blijft voor Nederlandse clubs veel geld. Ik denk niet dat er bij een van de top 3 clubs absolute noodzaak is om meerdere van dit soort transfers te doen want kwaliteit is er voldoende in zowel de basis als de groep jonge spelers die daar achter zit. Misschien dat bij Ajax de kwaliteit iets meer aan de oppervlakte ligt omdat daar jonge spelers al minuten hebben gemaakt in het eerste maar dat zegt allemaal nog niet heel veel omdat die jongens allemaal nog erg jong zijn.

Het gegeven dat PSV dit wil gebruiken om positief in de media te komen, zegt genoeg over de malaise waar de club momenteel in verkeerd.

Ajax en Feyenoord doen die evaluaties ook gewoon tussentijds (en misschien PSV dus niet). Daarbij, Feyenoord is kampioen en moeten daar gewoon op doorbouwen. Die hebben een van de sterkste seizoenen in jaren achter de rug met een selectie waar rek in zit. Ajax beschikt - zoals Bosz aangeeft - nu over een kampioenswaardig elftal. Dit was aan het begin van het seizoen niet het geval. Ajax speelt weer het Ajax-spel met een buitenaards getalenteerde selectie waar nog zo ontzettend veel rek in zit dat ook daar de zaken goed op de rails staan. En ze spelen een Europese finale for god sake.

Dan de selectie van Psv: saai en behoudend voetbal, meerendeel van de selectie over de top, talent wat er niet uitkomt (bergwijn), 0 kansen voor nieuw talent en geen CL voetbal volgend seizoen. Daarbij zie ik PSV Zoet, Willems, Guardado, Moreno en Arias ook niet voor de jackpot verkopen. Propper wellicht, maar die heeft ook een slecht seizoen achter de rug. Dus financieel is de slagkracht ook niet bijster groot.

Nee, ik denk dat Ajax en Feyenoord momenteel mijlenver vooruitlopen op Psv. Daar is bijzonder veel werk aan de winkel. Dus vind deze opmerking van Gerbrands een beetje vreemd...

Ik heb nog wel een gratis tip voor Gerbrands, zorg dat je zo snel mogelijk nergens meer voor speelt, dus begin met zoveel mogelijk punten verspelen, des te meer tijd heb je het seizoen erop
Zou Ajax of Fey ook niet gewoon evaluaties doen?
En die houden net zo goed rekening met spelers die gaan en lijstjes met opvolgers. En je weet ook dat het vaak in augustus pas begint, als de competitie hier al bezig is.
Dus, leuk verhaal, maar klopt niet helemaal

Ja evalueren kan iedereen.. wij zien ook wel dat het beter moet. Maar je kan wel praten en dingen op papier zetten, maar in de praktijk brengen is toch heel wat belangrijker. En waar lopen ze mee voor? Ze zeiden laatst ook dat de jeugdopleiding de beste was.. alsjeblieft zeg!

Kom op zeg, neem je verlies en doe het allemaal niet mooier voorkomen dan het is. PSV moet keihard doorselecteren en spelers als Van Ginkel en Zinchenko vastleggen in plaats van te huren voor een heel of half seizoen. Er zullen uitgaande transfers komen en PSV heeft in elke linie versterking nodig + vervangers voor vertrekkende spelers. Wordt een zware zomer voor Gerbrands, en als hij echt al zover was als hij beweert, zouden de eerste versterkingen al (bijna) binnen zijn..

Evalueren is leuk, maar bij PSV valt meer te repareren dan bij Ajax of Feyenoord het geval is. Dus de evaluatie kan wel eerder klaar zijn. Met de maatregelen die genomen moeten worden bij PSV na de evaluatie raken ze die voorsprong zo weer kwijt. Ajax en Feyenoord zullen minder hoeven te repareren aan hun selectie. Van Geel heeft al aantal contracten verlengd, dus de stabiele basis blijft gewoon in tact. Daarnaast kunnen ze door selecteren. Bij Ajax verwacht ik ook geen grote veranderingen. En mochten daar 3 of 4 spelers vertrekken, dan staan er al goede alternatieven klaar. En daarbij, ook bij Marc Overmars zal er al wel een schaduwlijstje in zijn bureaula liggen. PSV moet denk ik eerst maar eens goed in de eigen organisatie kijken, voordat ze over andere clubs beginnen!

Aan de stand is niet te zien dat ze al verder zijn en dat is volgens mij nou net waar het om gaat.

16 mei 2017 om 15:49

Misschien moet je eens beter leren lezen. Maar waarschijnlijk lees je net als zovelen hier alleen de titel voordat je reageert. Komt nogal dom over.

Slaat nergens op, alsof Overmars bijvoorbeeld niet al bezig is met volgend seizoen. Technisch Directeur houd altijd de iets langere termijn in de gaten.

Ajax en F. noord hoeven niet te evalueren want die weten exact hoe hun selectie het komend seizoen er voor staat en bij Ajax staat de volgende generatie al te trappelen dus ik weet niet wat Gerbrands bedoeld met een voorsprong of is het voor de zoveelste keer weer grootspraak?

16 mei 2017 om 13:21

Wat een onzin ze weten helemaal niet hoe hun selectie er exact voorstaat. Traore en Berghuis vertrekken sowieso en verder heb je nog wat spelers die waarschijnlijk een transfer gaan maken zoals bijvoorbeeld Klaassen.

16 mei 2017 om 14:35

Toen Traoré gehuurd werd als tussentijdse oplossing heeft men 12 maanden de tijd gehad om te zoeken naar een definitieve oplossing. Van Klaassen weten we ook dat hij eventueel zal vertrekken maar daar staan vervanger(s) al klaar en het Ajax beleid kennende staat de deur altijd wagenwijd open voor de nieuw talent. Dat is beleid door Johan Cruyyff opgetekend waarover bijna dagelijks geëvalueerd wordt.

16 mei 2017 om 14:40

Bij een vertrek van Traore en Klaasen lever je wel gewoon flink wat doelpunten in. Vd Beek kan eventueel wel de positie van Klassen overnemen, maar gaat er heen 13 inschieten.

16 mei 2017 om 15:03

Onzin! Elk jaar weer zijn er dan stelers die opstaan en daarom verwacht ik veel van de Jong maar ook van v/d Beek en wie weet met wat voor verassing Ajax nog komt aanzetten. (heel stiekem hoop ik op Sneijder)

16 mei 2017 om 13:33

Ik mag juist hopen dat ook Ajax en Feyenoord evalueren en niet blind blijven doorgaan met wat ze doen. Je hebt toch aan PSV kunnen zien dat als je selectie redelijk in tact blijft, je geen enkele garantie op succes hebt? Je moet altijd terugkijken naar afgelopen seizoen en bedenken wat er beter en anders kan. De dag waarop je dat niet doet en niet kritisch naar jezelf en de organisatie bent, is de eerste dag van de weg naar onderen. En daarnaast is het zals als Jdw17 aangeeft dat geen enkel team weet wat er gaat gebeuren en aan welke spelers er getrokken gaat worden of welke spelers er zelf willen vertrekken.

Om je even een voorbeeld van beide clubs te geven: Ajax moet bedenken wat ze met de spitspositie gaan doen nu Traore's huurcontract afloopt. Ze moeten gaan kijken of spelers als Westermann, Tete en Riedewald nog wel een jaar genoegen nemen met een rol die ze nu hebben. Feyenoord moet gaan nadenken hoe het vertrek van spelers als Elia en Berhuis op gaan vangen en gaan kijken of Kuyt nog wel door wil gaan. En dan heb ik het eigenlijk alleen nog maar over evalueren om het niveau van dit jaar vast te houden terwijl dat voor Feyenoord in de CL misschien wel te weinig is en Ajax ten opzichte van dit seizoen nog een stap moet zetten om kampioen te worden.

16 mei 2017 om 14:10

Traore (rechtsbuiten nu) is al opgevangen door Neres in principe. Verder komen Zivkovic, El Azzouzi, Menig terug van verhuur en is Casseirra er al plus dat Sierhuis op de deur bonkt vanuit de opleiding. Ik zou zeggen verkoop El Azzouzi, verhuur Zivkovic en Casseira en haal Huntelaar erbij. Plan B is, Casseirra behouden als tweede spits en Sierhuis als derde spits.

Tete of Veltman, een van de twee moet eigenlijk vertrekken, Zeefuik komt eraan. Riedewald moet je gewoon behouden, hij is nog jong en moet maar laten zien dat hij op LB in de basis hoort, met Sinkgraven moet je de concurrentie wel aandurven gaan als werkelijk denkt dat je goed bent.

Voor de CV positie moeten we shoppen want Westermann vertrekt waarschijnlijk net als dat Boer stopt bij Ajax en we nog een keeper nodig hebben. Ik stel voor St. Juste en Stekelenburg te halen.

Waar PSV moet wachten op transferinkomsten of moet gokken heeft Ajax nog wel een miljoen of 30 overschot op de begroting liggen dit jaar. Kortom kunst is om nu te handelen en PSV voor te zijn die nog aan het evalueren zijn.

16 mei 2017 om 14:41

Ajax heeft in principe meer financiele mogelijkheden, dat lijkt me duidelijk maar het is ook niet zo dat PSV moet wachten op uitgaande transfers voordat men zelf wat kan doen. Volgens mij heeft Brands aangegeven dat er elk jaar een transferpotje beschikbaar is en dat dit verder aangevuld wordt met een deel van de verkochte spelers. Worden spelers als Arias, Zoet, Guardado, Moreno, Willems niet verkocht dan kan Brands nog steeds de markt op maar met een kleiner budget. Hetgeen ook weer geen probleem is omdat je dan in principe geen basisspelers hoeft te vervangen.

Als je even naar de selectie van PSV kijkt dan is er op het middenveld eigenlijk geen probleem omdat daar een overschot aan spelers is. Van Ginkel en De Jong zullen weer vertrekken maar dan heb je Hendrix en Ramselaar klaar staan die gewoon op eredivisie niveau mee kunnen. Het zijn wel andere type spelers maar geen man over boord verder. Dan heb je nog een paar man bij Jong-PSV rondlopen die je door kunt schuiven. Keepers heeft men ook genoeg en Pasveer en Jurjus zijn geen geweldenaars maar zou je nog wel mee kunnen gokken. Achterin is het wat minder goed bezet en moet er zeker op de flanken wat gebeuren. De Wijs komt terug van Excelsior maar dat vind ik geen topper en ik zou ook niet weten of er bij Jong-PSV op de flanken nog iets rondloopt dat de stap kan maken. En centraal is Moreno eigenlijk onmisbaar en zijn jongens als Isimat, Schwaab en Koch pure middelmaat. Probleem bij PSV lag dit seizoen vooral voorin waar eigenlijk naast Bergwijn geen fatsoenlijke buitenspelers meer rondlopen. Pereiro blij ik nog steeds een goede voetballer vinden maar moet eigenlijk niet van de flanken komen. Die zou eerder met De Jong, Locadia en Lammers in een 4-4-2 systeem kunnen passen. Mocht Cocu toch 4-3-3 blijven spelen dan moet PSV in ieder geval twee goede flankspelers aantrekken want anders wordt het net als dit jaar een beetje te voorspelbaar. Maar kunst is inderdaad om eerste te evalueren maar vooral daarna te gaan handelen. Wie schuif je door vanuit de jeugd, wie laat je gaan en waar wil je het elftal hoe dan ook versterken. En dan maakt het niet uit of je Ajax, PSV of Feyenoord bent en of je op de Coolsingel stond of nu al vakantie hebt; iedere club moet eveluaren en verder kijken. En sommige TDs hebben het dit jaar wat drukker dan andere

Misschien moeten ze in Eindhoven eens naar zichzelf kijken in plaats van naar Feyenoord (en voornamelijk) Ajax. Afgelopen week een dooddoener gelezen van Brands (als Ajax de finale niet had gehaald, hadden ze ook een verloren seizoen gedraaid), en nu deze er even overheen. het lijkt wel of ze daar drukker zijn met het spiegelen aan de andere clubs dan naar zichzelf te kijken. Ik gok dat Gebrands erg graag ook druk was met belangrijke zaken tot de laatste speeldag.
Feit is in mijn ogen dat PSV qua resultaat en qua speluitvoering een lichtjaar (leuke woordkeuze, al zeg ik het zelf) achter loopt op Ajax en Feyenoord. Dat zou deze heren aan moeten sporen minder van dit soort uitspraken te doen en meer de focus op hun eigen zaken te behouden.

Veel bedrijven zijn volgens mij bezig met continue kwaliteitsverbetering dus Toon moet denk ik iets minder en hokjes en kaders gaan denken. Bovendien hoeven Feyenoord en Ajax ook minder te evalueren omdat die gewoon een prima seizoen hebben gedraaid. Uiteindelijk is er een van beide kampioen maar het kan niet zo zijn dat de ander dan een slecht seizoen gedraaid heeft (gezien het aantal punten dat beide hebben gehaald).

En ik denk dat het bij PSV vooral ook van belang is wat de spelers gaan doen. Wie gaan er allemaal vertrekken ?

Precies, dit is een babbeltje van Gebrands om toch nog iets positiefs uit de situatie te peuren, sneu als hij denkt dat mensen hier in trappen.

Elke bestuurder van een topclub is allang bezig met een volgend seizoen, daarbij is het een feit dat Ajax vanwege de gekozen koers al langer bezig is met volgend seizoen.

16 mei 2017 om 13:53

Het zegt genoeg over de zorgen die heersen in Eindhoven.
Financieel hebben ze het naar mijn idee nog steeds niet voor elkaar.

16 mei 2017 om 13:58

Waar baseer je die laatste zin in hemelsnaam op?

16 mei 2017 om 14:05

Eens, helemaal kijkt als je naar de restwaarde daling bij PSV en de investeringen in de opleiding die er gewoon niet uitkomen. De laatste jaren magere winst ondanks CL en prima verkopen, wat gaat er gebeuren als dat er een keer niet inzit, volgens mij gaat PSV transfergeld nodig hebben om de gaten in de begroting te dichten, dat is mijn inschatting.

16 mei 2017 om 14:08

omdat PSV nu al echt aan de top zit van wat ze Uberhaupt aan financien kunnen hebben

de sponsorinkomsten gaan nooit hoger worden dan wat Phillips betaalde, en het stadion zit ook aan de max, de grond onder het stadion is al niet eens meer van hun. en het stadion uitbreiden of een nieuw stadion zijn geen bijzonder reële opties, omdat PSV niet denderend veel meer publiek zal trekken dan nu (een stadion van 50.000 plekken word bijzonder lastig om vol te krijgen voor ze)

de selectie heeft niet heeeeel veel restwaarde (zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Ajax) en ze lopen ook nog ettelijke miljoenen mis omdat ze geen CL spelen

16 mei 2017 om 14:10

Ze willen geen hoge transfersommen neerleggen, dat doen ze niet bepaald vanwege luxe.

Maar tegelijkertijd zijn ze wel geinteresseerd in een Mexicaan met een prijskaartje van 15-20 miljoen. Waarbij andere clubs participeren en dat Psv als eerste de speler gestald krijgen.

Verder zijn ze de laatste tijd driftig aan het huren. Het is best apart dat je in 1 seizoen 3 aanvallende middenvelders huurt.

Maar goed, aan jou om dit allemaal te weerleggen....

16 mei 2017 om 14:11

PSV heeft een eigen vermogen van meer dan 30 miljoen, er is helemaal niks aan de hand bij een jaar zonder Champions League of toptransfer hoor.

16 mei 2017 om 14:23

Eigen vermogen zegt niet zoveel, liquide middelen (keiharde knaken) en ook begroting overschot (of andersom) is waar je naar moet kijken. Als ik naar de CL en transferinkomsten van PSV kijk en dat tegenover de winst zet en daar ook nog de investeringen meeneem dan kan ik niet anders concluderen dat daar nog een onverklaarbaar gat zit.

Oftewel al jaren hoge niet structurele inkomsten (2015-2016, CL 32,8 miljoen, en transfers van Bruma en Wijnaldum), niet al te hoge investeringen in transfers (oa. veel huren) en een relatief lage winst (4,3 miljoen). Verklaar dat maar eens.

16 mei 2017 om 14:28

Ten eerste kun je gewoon het jaarverslag van de club downloaden en kun je zien dat er een vrij sterk eigen vermogen is opgebouwd. Dus financiele zorgen zijn er op dit moment niet En dat een Nederlandse club geen 15+ mln neerlegt voor een speler lijkt me niet heel raar toch? Dat kan op dit moment alleen Ajax nog af en toe doen maar ook die zijn dan afhankelijk van de uitgaande transfers. En wanneer Ziyech of Neres om wat voor reden dan ook uit de gratie raken, heb je financieel een groot probleem

Ten tweede zegt het resultaat onder aan de streep van vorig jaar niet dat de club de CL inkomsten nodig heeft om winst te maken. De club heeft meer inkomsten gegenereerd maar mede daardoor ook investeringen gedaan en bovendien is een deel van de uitgaven gebaseerd op de behaalde sportieve successen. Als je meer geld binnenkrijgt dan je verwacht, is er niemand die je verplicht om dat op de bank te zetten en er niets mee te doen.

Ten derde is restwaarde een beetje een raar begrip. Het gaat namelijk niet om de restwaarde van een speler maar om de transferwaarde. Een speler die al jaren bij de club onder contract staat heeft geen restwaarde boekhoudkundig gezien maar hij kan morgen wel voor 10mln verkocht worden. Misschien dat de marktwaarde van Luuk de Jong gedaald is maar je hebt maar een gek nodig die een te dikke portemonaille heeft en je maakt als club dikke winst. De voetbalwereld is wat dat betreft een rare opportunistische wereld waardoor het moeilijk is om de transferwaarde van spelers vooraf te bepalen. Kijk eens naar Ajax waar spelers als Bazoer twee jaar geleden door mensen een prijskaartje van 25+ mln om zijn nek kreeg en die dit jaar door de achterdeur vertrok. Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen en wie er interesse heeft. Zeker met die rare clubs in China en Rusland kan het raar lopen want Propper kon in de winterstop ook voor veel geld naar Zenith.

De jeugdopleiding van PSV heeft inderdaad nog niet heel veel spelers voor het eerste afgeleverd maar dat wil niet zeggen dat daar niets rondloopt. Jong PSV is keurig vierde geworden in de JL en heeft een aantal spelers rondlopen die zeker nog een stap hoger kan. Daarnaast lopen er in de lagere elftallen ook nog een paar pareltjes rond. PSV heeft alleen nog niet heel lang geleden het roer omgegooid en dus heeft het ook wat tijd nodig voordat je daar de vruchten kan plukken. Ik hoop wel dat de club dat nu gaat doen en dat men bijvoorbeeld iemand als Lammers of die Ijslandse jongen een kans gaat geven. Maar aan de andere kant moeten ze die kans nauturlijk wel pakken en zelf afdwingen. Wat dat betreft heeft Lammers de laatste twee wedstrijden wel laten zien iets toe te kunnen voegen.

Economisch ben ik het deels met je eens Stengun. PSV zal niet snel een stadion met meer dan 50.000 mensen vol krijgen omdat de achterban daar te klein en niet trouw genoeg voor is. De club is alleen wel vrij inventief bezich geweest de laatste jaren om geld binnen te halen. Daar zit best wel wat vernuft en creativiteit. Overigens betaalde Philips volgens mij relatief gezien een laag bedrag dus het feit dat die naam losgelaten is, hoeft helemaal geen slechte zet te zijn.

16 mei 2017 om 14:46

Haha stengun want een hoop onzin in een post. Stadionuitbreiding is wel degelijk een reã«le optie, waar ook naar wordt gekeken. Stadion ze altijd zo goed als vol en is een wachtrij voor seizoenskaarten. En ze zullen het ook niet naar 50.000 uitbreiden, maar wel ruim boven de 40.

Verder staan jeugdspelers voor 0 euro op de balans, dus bijvoorbeeld verkoop Zoet is allemaal pure winst. Bij aankopen wordt elk contractjaar een deel van de transfersom afgeschreven, dus bijv Prã¶pper zal nu niet voor meer dan 3 miljoen op de balans staan.

Verder betaalde Philips helemaal geen bijzonder hoog bedrag en krijgen ze nu juist meer binnen omdat ze nog Philips hebben die 3 miljoen per jaar betaald, voor oa stadionnaam en badge op de mouw, en de hoofdsponsor.

16 mei 2017 om 14:51

Daarom heb ik als Ajacied respect over hoe Feyenoord zich zelfstandig uit die shit heeft weten te trekken met als beloning nu de titel, dat natuurlijk niet te vaak moet gebeuren. Zowel PSV als Twente hebben het met verkapte overheidssteun hun hoofd boven water weten te houden.

16 mei 2017 om 14:04

Inderdaad en eigenlijk ook met de komende 5 jaar.. Dat heeft Ajax de afgelopen jaren namelijk al gedaan, iemand als Gudmundsson daar hadden ze bij Ajax dan bv. ook op gerekend als ze die 2-3 jaa geleden kochten, bij PSV komen ze niet aan de bak en zit een Zinchenko in de weg.

Ajax richt zich puur op de opleiding en kijkt wat daar aan komt en ook wat niet natuurlijk en daarmee weten ze precies waarvoor ze de markt op moeten. Geld zat, dit jaar zou ik zeggen koop voor het einde van het boekjaar dat scheelt weer wat belastingkosten en staat het voor volgend jaar de transfersom niet op de balans.

Als of Psv in de winterstop al wist dat ze geen kampioen zou worden.... Ook Ajax en Feyenoord zijn ook bezig geweest met het volgende seizoen.

Hahaha, wat denken ze wel niet bij Psv, dat men in Rotterdam en Amsterdam niet continue evalueren? Sterker nog ze handelen ook nog, Klaassen, Tete/veltman, Traore gaan mogelijk of waarschijnlijk weg maar het staat in de sterren geschreven dat van de Beek in ieder geval de plek van Klaassen overneemt, Eiting doorschuift naar het eerste, Zeefuik de plek van Tete of Veltman. Ajax heeft ook al geanticipeerd op het vertrek van de Jong, van de Beek en Nouri over 2 tot 4 jaar door Pasquali en Troganicic aan te trekken.

Daarnaast is door de aankoop van Neres al geanticipeerd op volgend seizoen en een vertrek van Traore, we hebben al 4 buitenspelers voor twee posities (neres, Kluivert, Cerny en Younes). Ajax heeft een zeer toekomst gericht beleid, zo zal waarschijnlijk Bakker ook nog wel op LB door gaan komen en in Amsterdam krijgen talenten ook echt kansen, de afstemming met het eerste en de opleiding is erg goed op dit moment.

Eigenlijk kan Ajax Klaassen, Veltman/tete (niet beide) en Traore zonder verdere aankopen op dit moment opvangen. Ik verwacht dat ze wel gaan anticiperen op een toekomstig vertrek van Sanchez en hoop dat ze dat met St. Juste doen. Stekelenburg en Huntelaar lijken mij de ideale aanvulling in de selectie qua ervaring en Maxwell/vermaelen mogen ze van mij ook bellen en vragen of ze oren naar Amsterdam hebben. Dan ben je met een miljoen 8 en 4 miljoen tekengeld al weer helemaal klaar voor komend seizoen. Doet je dat voor het einde van het boekjaar spaar je nog wat belastingkosten door de enorme winst die desondanks zullen maken.

Dan verkoop je de spelers in het volgende boekjaar, dat is de eerste winst alweer voor 2018/2019.

Tsja, zo kan je er ook naar kijken! Ik ben wel voorstander om elke situatie positief aan te pakken, dat doet hij zeker. Ik zou het alleen zoveel krachtiger vinden dat hij dit zegt zonder Ajax en Feyenoord erbij te betrekken.

Daar komt bij dat je ook kan zeggen dat PSV het meest te evalueren heeft, omdat zij de 3e club zijn geworden en snel Europees uitgespeeld waren. Ik hoop zo dat PSV meer talenten gaat gebruiken, omdat ik er echt in geloof dat als de top 3 dat doet, het niveau van de Eredivisie en van het Nederlands elftal dan een stuk omhoog kan!

Bij ajax en feyenoord valt er toch ook een stuk minder te evalueren. Feyenoord is prachtig kampioen geworden door een heel jaar bovenaan te staan. Ajax was de tweede helft veel beter dan de eerste en staat in de finale van de EL.. Daarnaast moet een trainer toch constant evalueren en kijken waar verbeteringen nodig zijn. Lijkt me niet dat je daar maar twee momenten oer jaae voor kiest.

Alsof je Ajax en Feyenoord niet continu bezig zijn met evalueren net als elke weldenkende club

16 mei 2017 om 15:53

Hij zegt helemaal niets bijzonders. Laat zelfs blijken dat hij een beetje jaloers was op de belangrijkere zaken van Ajax en Feyenoord. Zijn positiviteit heeft hem ver gebracht dus laat de beste man even met rust. PSV is in de afgelopen 4 jaar nog steeds het vaakst kampioen geweest en jouw club is slechts de 5e kampioen deze eeuw.

Nou!! Een voorsprong in vergaderen dus... dat zal zeker zijn vruchten afwerpen. Uiteraard hebben Ajax en Feyenoord ook allang nagedacht en vergaderd over volgend seizoen maar dit is meer een zoethoudertje voor de teleurgestelde PSV supporter

Ik betwijfel of de supporters van PSV willen vieren dat ze dit seizoen veel eerder kunnen uitkijken naar volgend seizoen en dat de evaluatie nu eerder is afgerond. Dat laatste mag ik toch wel hopen, sinds de nederlaag tegen Feyenoord is het woord evaluatie bijna wekelijks gevallen als het over PSV ging. Dan mag ik toch wel hopen dat je halverwege mei klaar bent met evalueren en niet tot augustus nodig gaat hebben.

In Rotterdam en Amsterdam zullen ze er niet rouwig om zijn dat er wat langer gewacht moet worden voordat het evalueren afgerond is. Die evaluaties zijn trouwens heel wat sneller gemaakt : in Amsterdam een slechte competitiestart, grote wijzigingen in de basiself, na de winter liep het uitstekend, focus op het intact houden van de selectie, opvangen van vertrekkende spelers en mogelijke wat versterking op de vleugels. En dan volgend seizoen weer knallen!

In Rotterdam de focus op hoe ze volgend seizoen op kunstgras beter kunnen presteren, het zoveel mogelijk intact houden van de basiself, vervangers zoeken voor vertrekkende spelers (vooral voorin waarschijnlijk) en het doorselecteren zodat er ook ruimte komt om de selectie in de breedte te versterken. Misschien ook nog even kijken naar hoe de doorstroming vanuit de jeugd momenteel loopt naar het eerste elftal, ik heb het idee dat die een beetje tegenvalt. Maar dat kan ook aan een tegenvallende lichting liggen. Maar vooral in grote lijnen zo doorgaan volgend seizoen.

Gebrands bedoelt gewoon: "elk nadeel heb z'n voordeel"!
Ik ken iemand die er niet zoveel woorden aan vuil maakte,

PSV moet aan de bak aankomende transferperiode. We komen te kort in de verdediging en op de flanken in de aanval. Te veel middenvelders wat voor onvrede zorgt. Het team is uit balans, aan de staff de taak om het weer in balans te brengen maar dan zullen er toch een stuk of 6-7 wijzigingen moeten komen.

Ikzelf denk dat Willems en Arias vertrekken, en daarbij denk ik dat het tijd is om Brenet alle vertrouwen te geven. Eventueel Schwaab verkopen en een kwaliteitverdediger toevoegen. Bergwijn is gewogen en te licht bevonden. Te veel druk op die jongen gelegd, dat hij het afgelopen seizoen ons erheen moest loodsen. Zinchenko, Van Ginkel, S. De Jong, laten vertrekken of evt Zinchenko nog een jaar houden bij vertrek van Guardado en/of Propper. L. De Jong verkopen bij een redelijke prijs en Locadia doorschuiven. Verder Pereiro als CAM gebruiken in wedstrijden tegen plaats 6-18 voor aanvallend en dominant voetbal. En twee, volwaardige buitenspelers halen. Een keer stunten door een Lozano binnen te halen. Ik denk dat er op dit moment in de Eredivisie niet een buitenspeler rondloopt die PSV naar een hoger niveau kan tillen.

Kortom, nog genoeg werk aan de winkel en er vol op knallen. Het is tijd voor een zuivering en alle spelers die zwak hebben gespeeld waar er voldoening is opgetreden na 2 titels eruit werken en nieuwe gretige jongens in kaart brengen.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op en Gerbrands zegt dat alleen mar om de supporters een beetje te pleasen.
Alsof Ajax niet al met het volgende seizoen beziig is. Ik weet niet op welke voorsprong hij nou precies doelt, want voorlopig heeft PSV nog een grote achterstand op Ajax. Zowel technisch, qua imago, spelplezier en sympathie.

PSV was helemaal niets dit jaar en een vervelend elftal om naar te kijken. Ik denk dat volgend jaar een 3e plaats wederom het maximal haalbare is.
Nu is het de beurt aan PSV om een stapje achteruit te doen en vanuit deze dip kost het wel paar jaartjes om weer successen te kunnen vieren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren