Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord gaat voor ‘talent van vijf miljoen’: ‘De eerste die ze willen'

Laatste update:

Met oog op deelname aan de groepsfase van de Champions League volgend seizoen lijkt iedereen het er wel over eens dat Feyenoord zich op verschillende posities moet gaan versterken. De Rotterdammers hebben al meerdere potentiële versterkingen op het oog, al is het de vraag of alle spelers haalbaar zijn. Volgens Mikos Gouka, verslaggever van het Algemeen Dagblad is staat FC Utrecht-middenvelder Sofyan Amrabat bovenaan het lijstje van technisch directeur Martin van Geel.

Naar verluidt wil Feyenoord zich vooral versterken in de breedte van de selectie. "De eerste die ze willen halen is Sofyan Amrabat van FC Utrecht", zegt Gouka tegenover de NOS. "Maar die heeft nog een contract voor twee jaar. Dat kost denk ik vier of vijf miljoen euro. Dat is geen geld wat Feyenoord zomaar uitgeeft, maar hij is een groot talent.”

Arno Vermeulen is van mening dat Van Geel eens aan moet kloppen bij Jeremain Lens. "Ze hebben in ieder geval buitenspelers nodig. Lens staat nog onder contract bij Sunderland, maar speelde dit jaar onder Dick Advocaat bij Fenerbahce. Lens kan ook in de spits spelen en is daarom verder dan Sam Larsson van Heerenveen, wat ook een goede maar dure optie zou zijn.”

"Een 'Totti-rol' zou fantastisch zijn", laat Vermeulen zich uit over de nabije toekomst van Dirk Kuyt. De veertigjarige Francesco Totti is al jaren het boegbeeld van AS Roma, speelt af en toe zijn wedstrijden en fungeert vooral als mentor voor de jongere spelers uit de selectie. "Kuyt gaat niet 34 wedstrijden spelen en zal geen basisspeler zijn in de Champions League. Maar hij zou echt wel aan spelen toekomen. Je moet als club dan wel goede afspraken met hem maken. Fysiek is hij nog ijzersterk, de vraag is alleen of hij die rol wil invullen.”

Denk jij dat Sofyan Amrabat volgend seizoen bij Feyenoord speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De optie van Lens zou een hele mooie zijn, maar wil hij dat zelf? Terug naar Nederland? Doet het bij Fenerbache niet onaardig volgens mij, zal vast wel ergens buiten NL terecht kunnen.

Amrabat zou ik niet zo snel halen, is gewoon nog te jong en de gok of hij de echte stap kan gaan maken durf ik niet met zekerheid te zeggen. Bij pakweg Maher kwam het er ook niet uit, en die werd toch wel hoger ingeschat. Amrabat lekker in de gaten houden en nog een jaartje in Utrecht laten ballen.

Voor de CM gewoon Ayoub halen. Die bewijst al jarenlang dat hij klaar is voor een stap hogerop.

16 mei 2017 om 07:37

Amrabat heeft veel meer talent dan Ayoub, is afgelopen seizoen een van de sterkhouders gebleken en een van de redenen dat Utrecht zo hoog staat. Tegenwoordig moet je snel schakelen, wanneer zo'n speler een seizoen lang goed speelt zit hij namelijk binnen de kortste keren in het buitenland.

16 mei 2017 om 08:41

Op YouTube is er een mooi RTL-filmpje van een jonge Nordin Amrabat te vinden, die zijn destijds 11-jarige broertje Sofyan introduceert. Vanaf 3:57, grappig om te zien. Google: reportage Nordin Amrabat Huizen

16 mei 2017 om 09:51

Bilal had werd ook betiteld als groot talent. En hoewel hij nog steeds jong is heeft hij nog niet echt bewezen dat hij voetballend het niveau aankan. Dat hij hard is gaan werken werkt dan wel goed in zijn voordeel. Maher is bijvoorbeeld nooit in geslaagd om als het voetballend niet lukt dan maar hard te gaan werken. En ik vind Ayoub een nuchtere jongen. Die gaat het niveau wel aankunnen!

16 mei 2017 om 11:10

Wow maher was ik.ff vergeten.. is hij nog van psv?

16 mei 2017 om 11:21

Speelt ergens in Turkije meen ik.

16 mei 2017 om 15:51

Als er een aantal spelers weg gaan (en de kans is heel groot), kunnen zij amrabat gewoon halen. Ook al zou het te vroeg zijn voor hem, feyenoord moet bij verlies van spelers weer opnieuw opbouwen en dat kan het beste met spelers waar nog groei in zit. Ze hebben met dit team toch ook gedaan, waarom zou het niet nog een keer kunnen.

Als Feyenoorder was dit artikel heerlijk om te lezen. Na al die financieel slechte jaren zijn we er nu echt uit. Eindelijk kan er gewinkeld worden puur voor in de breedte.

16 mei 2017 om 07:35

Waar komt dat geld vandaan dan want de cl inkomsten die worden pas later uitgekeerd. Ik hou me hart vast met Van Geel. Prima club opbouw trainer maar kan de club ook persoonlijk afbreken met belachelijke aankopen. Amrabat vind ik trouwens helemaal niks. Pure middelmaat voor Feyenoord

16 mei 2017 om 07:54

Inderdaad. Enige goeie aankoop van van Geel is Jorgensen geweest en misschien Bottegin en Kuyt, maar voor de rest zijn het haast allemaal miskopen.

16 mei 2017 om 07:59

Ze komen aan t geld omdat Feyenoord nu al jaren gewoon heel verstandig beleid voert.

16 mei 2017 om 08:08

@zermattperson

Van geel zit er al sinds 2011 hè.
Bijvoorbeeld pelle, guidetti( dan wel op huurbasis)wat dus van geel aankopen waren, deden het niet heel verkeerd.
Verder el ahmadi, toornstra, Elia, berghuis, enz. Zijn alle heel belangrijk geweest voor Feyenoord.
En met een team miskopen kampioen worden zou wel heel knap zijn dan van gio

16 mei 2017 om 08:22

Haast allemaal miskopen, hoe durf je het te schrijven. Feyenoord heeft met veruit de goedkoopste selectie van de top drie alle wedstrijddagen aan kop gestaan. En jij vindt het allemaal miskopen? Ze eindigen boven ajax, die heeft twee aankopen gedaan die per stuk al meer kosten dan de hele basiself.

16 mei 2017 om 08:34

Tegenwoordig is het standaard om transfer vergoedingen in termijnen te betalen.
Er is bijna geen een club die de transfersom ineens betaald.
Daardoor kunnen clubs spelers aantrekken omdat ze het geld over meerdere periodes uit strijken.

16 mei 2017 om 08:53

Zermatt je praat vaak onzin maar overtreft jezelf nu weer! Ongeveer de hele selectie is samengesteld door van geel en we hebben als 3e club van nl 2 prijzen gepakt in 2 seizoenen met als klapper het landskampioenschap. De selectie is vele malen meer waard dan wat er voor betaald is en onze financiële problemen worden elk jaar kleiner. Om het heel netjes te zeggen je bent echt knettergek

16 mei 2017 om 08:57

Zermattperson

Nelom is ook een aankoop van van Geel. (transfervrij)

Daarnaast moet ik ook de verkopen van van Geel even benoemen, want een TD doet meer dan alleen aankopen.

Verkocht:
Leroy Fer (5,5 miljoen + doorverkooppercentage)
Wijnaldum (6 miljoen)
Janmaat (7,5 miljoen, nadat hij transfervrij van Heerenveen overkwam)
Pelle (8 miljoen, winst; 5 miljoen)
Clasie (15 miljoen)

16 mei 2017 om 09:05

@Dante Feyenoord is duidelijk op de goede weg, maar ik denk dat je de waarde van de selectie toch veel te rooskleurig inschat. Feyenoord is kampioen geworden door een elftal vol routiniers, maar die vertegenwoordigen weinig marktwaarde. Als Elia (met bovendien nog maar een kort lopend contract geloof ik?) vertrekt ga je daar echt geen gigantische miljoenenklapper mee maken. Jorgensen was een topaankoop voor Feyenoord, maar is te oud om echt hoog op alle scoutingslijstjes te staan. En voor de rest geldt dat de selectie bestaat uit harde werkers op met weinig groeipotentie die te oud zijn om voor talent door te gaan. Alleen gasten als Karsdorp, Nieuwkoop en Kongolo gelden als echt interessante talenten, maar verdedigers zijn nu eenmaal veel minder waard dan bijvoorbeeld buitenspelers of spitsen... Nee, het opvangen van uitgaande transfers wordt nog een gigantische klus voor Van Geel, en ik houd m'n hart vast voor Feyenoord volgend jaar in de CL. Het zou wel erg zuur zijn als dat op een debacle uitloopt, dus laten we hopen dat Van Geel de selectie goed weet te hervormen.

16 mei 2017 om 09:21

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Jorgensen is 26 dus de perfecte leeftijd om hem te kopen aangezien die nu naar de top van zijn kunnen gaat. Een middenmoter uit Engeland of Duitsland wil daar best wat miljoenen voor weg leggen denk ik. Daarnaast leveren verdedigers wel minder op dan aanvallers. Echter is de huidige markt waanzin dus een kongolo en karsdorp kunnen ook makkelijk voor miljoenen verkocht worden als er een rijke club uit Engeland komt. Daarnaast heb je ook nog vilhena die best wat kan opleveren en nog wel stappen kan maken

16 mei 2017 om 09:22

Jorgensen is 26. Dat is niet oud. En niet elke club is op zoek naar een duur talent van 20. Sommige willen gewoon een speler die er gelijk staat. Verder hebben we kongolo vilhena Karsdorp die best wat waard zijn. Elk van die spelers komt in de buurt van de aankoopprijs van de basiself en missch zelfs de hele selectie. Ik word ook een beetje moe van dat cl verhaal. Nederlandse clubs versterken zich niet voor de cl. We proberen de selectie op niveau te houden of misschien iets te verbeteren. Dan heel hard je best doen en hopen op wat geluk in de cl. Ik denk dat het doel echter is om zo lang mogelijk mee te doen om de titel. Alles daar bovenop is bonus!

16 mei 2017 om 09:26

@robsch clubs hebben meer inkomsten dan alleen transfers en cl/el. Ticketverkoop sponsoring shirtverkoop etc. Bovendien kun je geld dat zeker binnenkomt, zoals cl, gewoon al uitgeven. Elke bank of investeerder geeft dat met z'n ogen dicht tegen lage rente, omdat het gegarandeerd binnenkomt.

16 mei 2017 om 09:32

@Robsch nou nou. Wist uberhaupt niet dat Van Geel trainer was. Maar het geld wat Feyenoord nu te besteden heeft is toch wel logisch als je kijkt naar hun wederopstanding? En daarnaast; ze weten dat ze dat CL geld krijgen. Dat kun je gewoon opnemen in de onderhandelingen bij zo'n transfer. Geld hoeft niet per definitie dezelfde dag al op Utrechts rekening te staan.. 5 miljoen zal bestaan uit allemaal percentages en premies en een basisbedrag van om en nabij 2,5-4 miljoen, gok ik zo.

16 mei 2017 om 09:37

@dedonnie

Je schrijft: "jorgensen is 26 dus de perfecte leeftijd om hem te kopen aangezien die nu naar de top van zijn kunnen gaat".

Dat ben ik volkomen met je eens. Alleen is dat het probleem niet. Het probleem is dat het heel moeilijk zo niet onmogelijk voor Feyenoord zal worden om met de transfersom en het salaris dat men zich kan permitteren, een speler te vinden die minimaal gelijkwaardig is als Jorgensen. De club mag derhalve bidden dat hij voorlopig nog even in Totterdam blijft.

16 mei 2017 om 09:41

Eum, Vilhena vergeten magnetics? Die zal toch wel gauw richting de 15, 20 miljoen gaan. Verder zie ik het juist als een grote plus dat een Jorgensen al wat ouder is, dan is die droom van de absolute top misschien niet meer zo dwingend. Een Jorgensen zou voor elk team in de eredivisie een absolute topaanwinst zijn, maar gaat Real Madrid niet meer halen. Dat geeft ook een rust. Hij kan misschien nog wel een mooie club in de Premier League vinden, maar als je met Feyenoord CL speelt dan ben je daar ook tevreden. Hetzelfde geldt in zekere zin voor Botteghin, vd Heijden, El Ahmadi en wellicht Vermeer (en Jones en Kuijt natuurlijk).

Kijk naar Dolberg, die geruchten dat hij bij Ajax blijft snel moet ontkrachten. Voor hem is het cruciaal de stap te maken op het juiste moment, want wellicht komt Real voor hem nog wel ooit binnen handbereik. Klaasen, Ziyech, Sanchez, Traoré, spelers die misschien alweer weggaan dit jaar. Er is daar gewoon wat meer onrust in de selectie, dat heb je nou eenmaal met jongere spelers. Het lijkt wel alsof we onze clubs alleen nog maar in marktwaarde bekijken, niet meer in daadwerkelijke kracht. Ajax heeft inderdaad in potentie veel meer marktwaarde, maar daar schuilt juist het gevaar in. Ik sta niet gek te kijken als volgend seizoen dramatisch begint omdat het evenwicht uit het team is en Bosz weer tien wedstrijden nodig heeft om de ideale opstelling te vinden. Wat dat betreft zijn spelers als Veltman, Schone en Viergever ook belangrijk, spelers die dolblij zijn met een basisplaats, die plek zou je al blind kunnen invullen voor volgend jaar. Dat is voor een TD ook wel lekker hoor.

16 mei 2017 om 09:47

@magnetics:
Komen we weer op zijn Nederlands Jorgensen is 26 dus oud........

Nee tuurlijk ishij niet oud, en kannog zeker 8 jaar mee gewoon! Dat we in Nederland alleen verkapte jeugd gebruiken. wil niet zeggen dat ze dat in het buiteland ook doen. Engeland, Duitsland en Italie vinden een speler van 26 nogs teeds zeer interesant. Dit omdat hij er juistgelijk staat.

En komt de onzin weer met Feyenoord in de CL een debacle. Waarom speciaal met feyenoord? Als een ajax en PSV zo veel beter waren had Feyenoord niet een heeljaar1ste gestaan. Elke Nederlandse club zal het zwaar krijgen in de CL.

16 mei 2017 om 09:53

Hoeveel gaat er bonnen komen bij Feyenoord dan aan cl? Dat is vrij moeilijk te zeggen nog. 10 mil is geloof ik zeker. De kans bestaat dat Feyenoord nog wat moet delen met Ajax. Misschien wint Feyenoord geen duel dan krijg je ook weinig. Lijkt me vrij lastig geld uitgeven wat je nog niet hebt en waarvan je niet weet hoeveel dat gaat zijn

16 mei 2017 om 09:56

Het is louter afgunst heb ik het idee. Geen een Nederlandse ploeg is klaar voor de Champions League. Je kan je selectie nog zo op peil brengen, maar als je in pot 4 komt bij de loting ben je sowieso de sigaar. De selectie is niet eens zo zeer bepalend of je de volgende ronde haalt, dat is de potindeling nog veel meer. Kijk naar Psv, het is geen toeval dat zij het haalde juist in het jaar dat ze in pot 1 zaten. Daar knelt de schoen voor Nederlandse clubs, niet eens zo zeer bij de huidige selecties. Het is natuurlijk al bizar dat de selectie van Feyenoord nu zo gekraakt worden nadat ze 34 wedstrijden achtereen de eredivisie hebben aangevoerd en met een puntenaantal eindigen wat slechts zelden wordt gehaald. Het meeste gescoord, de topscorer, veel spelers in de klassementen van speler van het jaar (was het niet de hele top 4 van Feyenoord?). Prima als je denkt dat de selectie niet mee kan, maar dan geldt dat voor de andere Nederlandse clubs natuurlijk nog veel meer, die hebben Feyenoord immers niet kunnen achterhalen, het hele seizoen niet.

16 mei 2017 om 10:00

16 miljoen zeker. Als Ajax zich niet plaatst nog 4m erbij. Dan 1,5m per gewonnen pot en 0,5m voor gelijkspel. Ticketverkoop ook nog maar geen idee hoeveel dat oplevert.

16 mei 2017 om 10:02

Hahaha wat zijn vejinovic en tapia dan ? Ameteurs? Ga hem eerst is volgen voordat je oordeeld dat het niet je type speler is dat kan maar dat die helemaal niks is zeg genoeg over jou kennis over deze speler

16 mei 2017 om 10:04

Dat zegt toch ook niemand verder dat het niet voor andere clubs geldt. Dan kun je het wel gooien op afgunst maar als Ajax of Psv kampioen was geworden had je dezelfde reacties gelezen van andere supporters.

16 mei 2017 om 10:21

Is opzich een mooi bedrag voor Feyenoord waar je wel 2/3 goeie versterkingen voor zou kunnen halen.

16 mei 2017 om 10:41

Robsch, het is 2017, niet 1617. We zitten niet meer op een schatkistje met geld waar gouden muntjes in moeten zitten voordat je ze uit kan geven.

Feyenoord weet gewoon 100 zeker welk bedrag ze minimaal gaan krijgen van de Uefa. Als dat pas later wordt overgemaakt, dan ga je naar de bank, en dan krijg je bijvoorbeeld een overbruggingskrediet, als dat nodig is. Geen probleem, omdat de inkomsten zeker zijn. En dan kan je dat geld nu uitgeven.

16 mei 2017 om 10:52

Feyenoord is misschien niet goed genoeg voor de Champions League, weet je wat, ik weet eigenlijk wel zeker dat we het moeilijk gaan hebben volgend seizoen Europees. Maar een ding weet ik wel heel zeker, Feyenoord is goed genoeg voor de eredivisie. Sterker nog, we zijn de allerbeste van de Eredivisie! Al het hele seizoen lang! En laat dat nou net bepalend zijn voor je deelname aan de Champions League, niet het vermeende niveau van de selectie, bepaald door fans van andere clubs. Dus als je je grieven op deze manier wilt uiten, ga je gang, maar ik denk dat iedereen er wel doorheen prikt. Dat fans van andere clubs het in het hypothetische geval dat Ajax kampioen was geworden ook hadden gedaan wil ik best geloven. Idioten beperken zich nou eenmaal niet tot een club, die vind je bij elke club helaas.

16 mei 2017 om 11:06

Als je amrabat pure middelmaat vindt . Zou ik bijna zeggen dat je er geen kijk op hebt . Dit is geen middelmaat . Op deze jongen staat geen maat,die gaat hij zichzelf nog wel aanmeten maar dat hij ver boven de middelmaat zit is voor mij wel duidelijk. Ik hoop dan ook dat hij nog minimaal een jaar bij mijn cluppie blijft ..

16 mei 2017 om 14:26

Huurconstructie wellicht? Nog een jaartje in de Galgenwaard rijpen en dan ook meer kans dat hij in de basis bij Feyenoord instroomt.

19 mei 2017 om 17:53

Klopt wel ,het is het allemaal net niet

16 mei 2017 om 08:29

Ja allemaal leuk en aardig maar ook Ajax en PSV kopen na een kampioenschap niet even een Mbappe of Rashford om hoge ogen mee te gooien in de Champions League. Feyenoord is nu kampioen maar de bank is nog steeds niet erg breed. Je zag direct als Vilhena of El Ahmadi er niet was dat het gelijk een stapje minder was.

Dan kan je nu kiezen om een paar spelers te halen voor de breedte om volgend jaar gewoon net zo goed om het kampioenschap te kunnen strijden.

Of:

Je kan ervoor kiezen om 1, wellicht 2, spelers voor de hoofdprijs te kopen en je kans tot overleven in de Champions League van 1% te verhogen naar zo'n 2%.

Met andere woorden: Nederlandse clubs lopen al lang veel te ver achter om "champions League-gerichte" aankopen te doen. Gewoon mikken op plek 3, en hopen op plek 2.

16 mei 2017 om 08:40

Zoals Afcaeric al vermeld is het gewoon een goede zet van Feyenoord om zich in de breedte te versterken.
Feyenoord heeft 13 spelers wat de basis is en een aantal jonge spelers daar achter.
Door het geld wat ze nu binnen krijgen en zich daardoor in de breedte te versterken verkleinen ze misschien het gat tussen Ajax en Psv.
De kans is gewoon groot dat het Europees avontuur van Feyenoord naar 6 wedstrijden is afgelopen, maar de competitie loopt gewoon door.
Het zou mij ook niet verbazen als er 5/6 nieuwe spelers gehaald worden en Berghuis eventueel in een nieuwe huurconstructie terug komt.
Het zou een verkeerde zet zijn om een hoge transfersom te betalen aan Watford in plaats van meerdere nieuwe (talentvolle) spelers.

16 mei 2017 om 11:00

Dit lijkt me helemaal geen leuk artikel. Versterken in de breedte...daar heb je je jeugd voor. Als je 5 miljoen moet uitgeven moet het een meerwaarde zijn. Dit riekt eerder naar oud beleid. Bij Ajax kunnen ze 5 miljoen verpesten daar ze 100 op de bank hebben staan en ook dit jaar weer flink cashen. Feyenoord moet gewoon oppassen nog steeds.

16 mei 2017 om 11:29

@supervoetbal, grappig dat we zo'n verschillend gevoel krijgen bij dit artikel. Jij vindt het heerlijk om te lezen dat Feyenoord weer kan investeren en ik krijg de kriebels dat ze weer gaan gokken op de transfermarkt om de selectie competitief te houden, terwijl ze financieel pas net uit het dal gekropen zijn. De lijn tussen financieel gezond en weer in de problemen raken is bij Feyenoord nog heel erg dun. Een paar verkeerde investeringen en 2 slechte seizoenen en het gaat weer volledig mis.

Een jongen als Amrabat voor 5 miljoen kopen vind ik persoonlijk gekkenwerk. Het is een mooi talent, maar absoluut geen zekerheidje. En als Sam Larsson genoemd wordt gaan mijn haren overeind staan. Absoluut een zeer talentvolle speler met specifieke kwaliteiten, maar absoluut geen teamplayer en naar wat ik hoor een bijzonder lastige jongen in de groep. Dat is precies wat Feyenoord niet kan gebruiken, omdat ze het moeten hebben van de kracht van het collectief.

Ik zou het veel verstandiger vinden om jongens te halen die bij Feyenoord passen. Ayoub zou een goede aanwinst kunnen zijn. Wellicht kunnen ze Clasie een jaar huren (die speelt toch niet). Lens zou een uitstekende aanvulling zijn als vervanger van Elia (wel duur in salaris) en ik vind persoonlijk Mahi van Groningen een groot talent. Als ze het kunne betalen, dan zou Haps natuurlijk een geweldige aankoop zijn, zeker omdat ze ook een linksback nodig hebben. Als ik nu dergelijke namen had gehoord, dan was ik veel meer gerust gesteld. Nu ben ik bang dat er weer veel geld uitgegeven gaat worden aan spelers die echt een grote gok zijn.

Waarom Ambrabat? Hebben ze niks in de jeugd rond lopen. Doet het leuk bij Utrecht hoor maar het is toch ook weer geen speciale speler. Ik zou eerder dan ook voor een Sam Larsson gaan. Heeft net wat meer kwaliteit en kan uit het niets iets doen. Feyenoord moet het zelfde als Ajax hanteren of alles of door met de jeugd. Met alle respect een Ambrabat moet je zelf kunnen opleiden.

16 mei 2017 om 07:32

Ik zou verder kijken dan amrabat, st. juste, larsson, haps, rashica, etc. Ben dit seizoen niet echt onder de indruk geraakt van een speler van az, twente of utrecht. Normaal heb je altijd wel een tadic, mertens of strootman, maar die zie ik op dit moment nog niet. Maar als feyenoord dit een groot talent vind moeten ze hem ophalen, want toornstra en vilhena zijn binnen nu en 2 jaar weg terwijl el ahmadi ook al 30 is. Van vejinovic en tapia is niemand onder de indruk, dus er moet wel wat gebeuren.

16 mei 2017 om 08:34

Helemaal eens ! Amrabat is een huis , tuin en keuken voetballer , zo bijzonder is het allemaal niet en word beter gemaakt dan hij eigenlijk is. Doet bijna alles in 1 tempo en ook in zijn keuzes blinkt hij niet uit. Niveau Tapia....

16 mei 2017 om 08:46

Amrabat is geen verkeerde voetballer en word ook meer beschouwd als een speler die de positie van Tony of Karim gaat overnemen.
Op dit moment zijn er wel talenten binnen Feyenoord, alleen spelen die in de lichting 16 en jonger.
Vanaf de periode 2011-2014 moest Feyenoord noodgedwongen spelers doorschuiven die normaal gesproken nog in de jeugd hadden gebleven.
Door deze noodzakelijke ingreep is er alleen een gat ontstaan tussen die lichting en de toekomstige lichting.
Als Feyenoord finacieel te middelen had gehad, hadden ze waarschijnlijk Jong Feyenoord ook laten instromen in de Jupiler League.
Dit is eigenlijk de grote winst die Ajax geboekt heeft, doordat hun spelers uit het 2e ervaring konden opdoen op een beter niveau dan de beloften competitie.

16 mei 2017 om 12:09

@Paddy ik las hier pas dat Feyenoord ook hun 2e team aan de jl wil of gaat toevoegen.

16 mei 2017 om 13:24

Dat gaat nu niet meer zomaar. Ze zullen vanaf onderaan de piramide moeten beginnen.

16 mei 2017 om 18:39

Dat klopt ook, nog niet het nieuwe seizoen maar 2018/19.
Het is alleen de vraag in welke divisie ze gaan instromen.
Zelf denk ik in de 2e divisie aangezien Achilles finaciele problemen heeft.

Vandaag kwam via Gudde ook naar buiten dat ze gaan kijken de komende periode wat ze gaan doen met het geld dat binnenkomt.
Ondanks dat ik liever heb dat ze de aandelen terug halen, zie ik toch dat er voor de optie van spelers halen word gekozen.
Feyenoord moet gewoon een links back en vleugel spelers halen.

Kongolo gaat volgend seizoen gewoon in het centrum spelen zodat daar snelheid word toegevoegd.
Word ook kijken hoe Van Beek terug komt. Het is ook jammer dat Woudenberg niet is doorgebroken ondanks dat hij een leuk seizoen bij NEC draaide.

16 mei 2017 om 10:58

We hadden de afgelopen jaren best wel wat veelbelovende middenvelders uit de jeugd, maar die hebben moeite om aan te haken. Zie Schuurman bijvoorbeeld, en spelers als Verdonk, Nieuwkoop en Karsdorp zijn op andere posities gaan spelen. Deze spelers kwamen als enorme talenten uit de jeugd, die ook in de vertegenwoordigende elftallen veel indruk maakte. Je ziet dat zelfs bij Ajax, spelers waar we al jaren over worden verteld zoals Nouri, vd Beek en de Jong spelen vooral in Jong Ajax en zijn volgens mij allemaal al 20 jaar, zonder basisplaats bij Ajax. En dit schijnen dan nog de allergrootste talenten te zijn van Nederland als ik de commentaren mag geloven. Dus nee, ik denk niet dat je zomaar een speler uit de jeugd haalt van het niveau Amrabat. Misschien dat Ajax dat kan, maar dan doen ze dat ook met spelers die al lange tijd bij Jong Ajax hebben kunnen wennen en dan nog zijn het spelers die net zo oud zijn als Amrabat. Uit de jeugd aanhaken bij het eerste van een topclub, dat valt niet mee.

Vier of vijf miljoen voor een speler die nog geen vol seizoen in de eredivisie gespeeld heeft, lijkt mij niet dat van Geel zo gek is dat te betalen. Leuke voetballer maar het is allerminst zeker dat hij het niveau van Feyenoord aan kan.
De tips van Vermeulen moet Feyenoord maar links laten liggen, het is ongelooflijk dat zo'n voetbal onbenul chef voetbal van de staatsomroep is.

16 mei 2017 om 07:32

Ik krijg daar een beetje een Bilal gevoel bij.
Hoop geld en zekerheid heb je niet. Aan de andere kant moet je weleens risico nemen om door te pakken.

Hert word ig een moeilijke transferzomer.

16 mei 2017 om 08:11

Dan houdt het op.. Vorig jaar, vlak voor de beker-finale, zaten van Geel en van Seumeren bij 'de tafel van Kees' en sprak van Geel ook zijn interesse uit in Ramselaar:

"of Ramselaar materiaal voor Feyenoord is? Van Geel: „ja. Die categorie is haalbaar.”
Naast hem trekt Van Seumeren een bedenkelijk gezicht. „die kunnen jullie niet meer betalen. Dat is te laat.” Ramselaar behoort tot „een categorie die zeldzaam is”, zegt de grootaandeelhouder van FC Utrecht.

Van Geel: „dus Feyenoord kan die niet meer halen?”
Van Seumeren: „dat ligt eraan wat de financiã«le onderhandelingen brengen. Maar Feyenoord koopt geen speler van een miljoen of zeven, acht, negen, tien.

Van Geel knikt"

Toen was Ramselaar ook nog geen sterkhouder, maar toch was hij meer dan die 4 of 5 miljoen die jij noemt.
Amrabat is ook pas 20 jaar, maar deze jongen gaat een hele grote worden. Als je ziet hoe belangrijk hij voor Utrecht is dit seizoen. Hij is 1 van de sterkhouders dit seizoen en ik zie hem binnen 2 jaar de stap naar het buitenland maken.

16 mei 2017 om 08:20

Dat was gewoon een spelletje dat van Seumeren speelde. 3 maanden later ging Ramselaar voor een bedrag van nog geen 5 miljoen naar Psv. Dat kan Feyenoord ook gewoon betalen als ze dat zouden willen.

16 mei 2017 om 08:34

Ramselaar is toch gewoon vertrokken voor minder dan vijf miljoen? Ramselaar had ook wel wat meer laten zien dan Amrabat op dit moment. Ik vraag me trouwens af of Ramselaar zo blij is met z'n transfer achteraf. hij wordt toch wel vaak misbruikt als linksbuiten wat hij natuurlijk helemaal niet is.

16 mei 2017 om 08:48

De transfersom kan oplopen tot 6 miljoen euro. Wat natuurlijk een geweldig bedrag is voor een toen 19 jarige speler van FC Utrecht. Nog nooit is een speler van Utrecht zo jong voor zo'n hoog bedrag verkocht.

En toen kon Feyenoord dat bedrag niet betalen nee. Nu zullen ze dat wel kunnen, maar dan moeten ze het er wel voor over hebben..
PSV heeft het wel goed gedaan, want er was eerder dit jaar interesse vanuit Rome (lazio), dus hij zal een veelvoud opleveren van zijn transfersom. Dat kan Feyenoord ook overkomen, mochten ze de gok durven nemen.

16 mei 2017 om 09:49

In Ramselaar's transfer zitten nog een aantal clausules. Volgend jaar pakt hij zijn kans bij PSV. Als je zag hoe hij tegen Zwolle inviel afg. zondag...

2.5mil plus gustavon/schuurman/tapia oo huurbasis naar Utrecht

16 mei 2017 om 07:55

Dit is toch wel een goeie test voor V Geel hij heeft t tot nu toe met weinig budget behoorlijk gedaan nu krijgt feyenoord meer geld ben benieuwd wat er bij zal komen bij feyenoord maar ik vind 5mil volr Amrabat een hoop geld hebben ze dan niks geleerd van Bilal?

16 mei 2017 om 07:57

Lijkt mij weinig reeeel. Vooral voor Utrecht een te simpele oplossing. Wanneer Amrabat zich verder ontwikkeld en nog zo een jaar draait pakken ze makkelijk het drievoudige van die 2.5 miljoen. Zo niet? Dan verkopen ze hem alsnog voor 2.5 miljoen gebaseerd op dat ene leuke seizoen dat hij speelde.

16 mei 2017 om 09:51

Niks huurbasis, def. dan. Utrecht gaat geen spelers huren van Feyenoord. Dat brengt ze niks voor de lange termijn en die jongens komen niet om in de JL leaugue bij Jong FCU te spelen

Het lijkt mij vreemd dat Wim Jansen niet een speler achter de gand heeft met dezelfde capaciteiten als Amrabat. Deze speler heeft nog niet zoveel bewezen en kan denk ik beter zich eerst maar eens echt bewijzen en daarna een stap hoger op gaan

16 mei 2017 om 08:15

Inderdaad. Inzetten op eigen jeugd nu en proberen een of twee iconische spelers terug te halen zoals Van Persie en/of Kalou. Lens zou zeker goede optie zijn. Levensgevaarlijk in uitwedstrijden zodat je buiten de Kuip ook sterker bent.

16 mei 2017 om 08:15

Sinds Feyenoord weer geld heeft komt er sowieso niks meer door uit de eigen jeugdopleiding. Karsdorp was zeg maar de laatste onder Fred Rutten. In de laatste 2 jaar is daar niemand uit de jeugdopleiding gekomen die structureel een basisplaats heeft afgedwongen. Schijnbaar is de aanvoer van jeugdspelers toch ergens gestokt.

16 mei 2017 om 11:12

Master D. Je vergeet Bart Nieuwkoop.

16 mei 2017 om 08:19

Ja maar dat is het. Als Amrabat nog zo'n seizoen heeft, zelfs een half seizoen, is deze niet meer te betalen voor Feyenoord of überhaupt een club in de Eredivisie..
Dus je moet nu een 'gok' nemen of juist niet, maar dan pis je naast de spreekwoordelijke pot.

Het is net als met aandelen handelen. Het is bekend dat Amrabat een groot talent is, dat zich dit seizoen heeft bewezen en niet meer is weg te denken uit de basis bij Utrecht.
Als je hem koopt voor een miljoen of 5 en hij speelt ook bij je eigen club de pannen van het dak, kan ie voor minimaal het dubbele vertrekken. Want bij de landskampioen excelleren, of bij een subtopper is natuurlijk een flink verschil in waarde.

Het kan ook misgaan uiteraard en dan heb je gegokt en verloren.
Hoe dan ook, het is een moeilijke beslissing voor Feyenoord.. Voor Utrecht maakt het niet uit. Zij houden hem liever nog volgend seizoen sowieso en daarna zien ze wel weer. Of hij vertrekt wel, voor 5 miljoen, en dan kan Utrecht weer zwarte cijfers schrijven..

16 mei 2017 om 09:53

Utrecht is niet meer zo happig op clausules sinds de Swansea affaire met Vorm. Vrees dat Feyenoord in de buidel moet tasten. Bij Ramselaar werd er een uitzondering gemaakt, misschien krijgt 010 't ook voor elkaar. De kwaliteiten en de potentie van Amrabat zijn enorm. Ik zou die gok als Feyenoord zijnde wel wagen.

16 mei 2017 om 12:14

Ik denk dat ze er zeker van geleerd hebben, maar dan in de zin dat de clausules anders in elkaar gezet moeten worden. Verder zie ik Feyenoord Utrecht niet belazeren eigenlijk. Sws is dat niet gebruikelijk en al helemaal niet als je samen in dezelfde competitie speelt. Vindt het trouwens nog steeds schandalig dat Swansea daarmee weggekomen is!

Heel onlogisch, wetende dat je vooral buitenspelers moet gaan halen met het vertrek van Elia en Berghuis die terug naar Watford gaat. Dan begin je niet met het aantrekken van een middenvelder, waarvan je er genoeg in je selectie hebt. Zou eerst eens kijken of je iemand uit het rijtje Vejinovic, Tapia, Gustafsson kunt lozen.

Amrabat kan dan op de bank gaan zitten naast Gustafsson, Tapia en Vejinovic, want juist het middenveld van Feyenoord oogt stabiel en compleet met El Ahmadi-Toornstra-Vilhena.

Prioriteit ligt bij een links- en rechtsbuiten anders moet je met rollebol Bascikoglu op de flanken de CL in. Dat lijkt me nou juist niet de bedoeling !

Voor de cl zou ik toch wat aanpassingen doen. Wat ervaring door bv lens te halen (als hij betaalbaar is) haps voor lb, kan kongolo naar het centrum naast bottegin. Hopelijk kan je karsdorp verkopen en kan Nieuwkoop (eigen jeugd) zijn plekje opvangen. Daarbij zal Amrabat een goede aankoop zijn voor de breedte. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren

Als Feyenoord daadwerkelijk 4 of 5 mijoen neerlegt voor middelmaat als Amrabat zijn ze echt stapelgek.

Met van Geel aan boord weet je in ieder geval zeker dat het geld er ook zo weer doorheen is, een beetje in de plus en gelijk weer spenderen, waar zijn de eigen jeugdspelers?

En 5 miljoen? veels te veel geld voor deze jonge, heeft nog amper iets laten zien in deze toch relatief zwakke competitie.

Ik zou graag zien dat ze kopen: Haps voor linksback, De Guzman als multifunctionele middenvelder, Larsson voor de vleugel en Kalou als tweede spits/rechtsbuiten.

Dan kan je Vermeer, Vejinović, Kramer, Elia verkopen.

Jones
Karsdorp
Botteghin
Kongolo
Haps
El Ahmadi
de Guzman
Vilenha
Toornstra
Jørgensen
Larsson
16 mei 2017 om 10:20

Waarom Jones, terwijl je een gelijkwaardige keeper nog onder contract heb en ook nog jonger. Haps ben ik met je eens, maak je je verdediging sterker, Jan Arie en Verbeek reserve, Kongolo als back up back. Middenveld de Guzman mogelijkheid plus Amrabat nu voor de breedte maar zeker een speler voor de toekomst. en dan nog 2 goede buitenspelers zelf zou ik graag Boetius terug zien komen, en Lens. Waarvan Lens ook nog in de spits kan en ervaring heeft in de CL. Ook van Persie zou een welkome versterking zijn/

Wat is een goede aankoop en wat een slechte, ik denk dat je het nooit van te voren kunt zeggen. Je kunt gokken op overleving van de CL maar denk dat dat een verkeerde investering zal worden, moet je spelers gaan huren bij clubs in Engeland, Spanje of Duitsland. Denk dat het verstandiger is om spelers te halen die je in de breedte inderdaad sterker maken, bijvoorbeeld Amrabat als backup voor Vilhena, Kea. Haps voor de basis kan Kongolo naar de CV positie, krijg je Jan Arie en Verbeek op de bank. Dan nog een middenvelder bijvoorbeeld de Guzman. Voorin zou Lens, Rashica. En ze moeten ook maar eens in Zuid Amerika gaan scouten, en hopen daar tegen een talent aan te lopen.

nooo. 5 miljoen??? zeker een leuke speler maar niet beter dan tapia op die leeftijd en we weten wat daarvan is gekomen... nee zou ik ronduit belachelijk vinden. elia gaat weg en ik ga er maar vanuit dat berghuis vertrekt dus dan zitten we zonder buiten spelers.. Prioriteit is links en rechts voor. en een nieuwe linksback. als er dan nog geld over is kan je kijken naar een middenvelder. maar dan zie ik 10 keer liever een talent als Kadioglu van nec komen. kost waarschijnlijk nog geen miljoen en in potentie een stuk beter. houd je geld over voor de 3 belangrijkste posities! iig Larsson van heereveen oppikken. voor rechts voor ben ik wel fan van kostic die misschien wel gaat degraderen met hamburg. dan nog iemand voor links achter, zie haps graag komen.
Wat zouden die drie moeten kosten?
Larsson (23 jaar) van heerenveen (links voor) 7 mil?
Kostic (24 jaar) van hamburg (rechts voor) 8 mil?
Haps (23 jaar) van az (links achter) 5 mil?
(kadioglu (17 jaar) van NEC (cam) 1 mil?

bij elkaar ongeveer 20 miljoen? iig verkoop je ze later met winst door dus de investering kan geen kwaad denk ik.

Amrabat voor 5 miljoen halen? Vind ik wel een enorme gok, hij speelt nog niet eens alles. Laat mooie dingen zien, maar het is een talent. Bij Bilal pakte dit ook niet goed uit, was ook een talent, maar heeft het te weinig laten zien. Je kan Amrabat best halen, maar als die 5 miljoen kost weet ik neit of je dat risico moet nemen.

16 mei 2017 om 10:22

Amrabat is absolute basisspeler bij Utrecht. Stond zondag niet in de basis om hem rust te gunnen met het oog op de play-offs.

Als Feyenoord iets wil betekenen in de CL, moeten ze mijns inziens weg blijven van de leuke talenten uit de Eredivisie. Je hebt toch een goede eigen jeugdopleiding? Probeer juist iets meer gearriveerde spelers (bijvoorbeeld bankzitters bij grote clubs) te halen. Dit lijkt me zonde en zit eigen talent alleen maar in de weg.

16 mei 2017 om 11:14

Ze moeten focussen op plek 3 en dat geeft recht op Europa League. Dit is haalbaar met spelers zoals Ambrabat. Een bankzitter uit grote clubs? Rooney misschien? Of Pastore? Dit is extreem voorbeeld, maar hoe in godsnaam willen ze salarissen aan hun betalen? En dan heb ik ook nog niet eens over hun transfersom.

Mijn lijstje is ook anders. Natuurlijk afhankelijk van wat er gaat vertrekken, ik hoop dat weggaan: Nelom, Vejinovic, Dammers, Woudenberg, Kramer, Tapia en ik verwacht dat Vermeer, Elia, Kuijt, Toornstra en Karsdorp vertrekken.

Lijstje van bekende namen:
Verdedigend: Hoogma, St. Juste, van Drongelen,
Middenveld: Amrabat, Ayoub, de Guzman, Clasie (huur)
Aanval: van Persie, Berghuis (definitief), Boëtius, Grot?,

ZIe voor Feijenoord, net als Ajax jarenlang, een figurantenrol in de CL weggelegd. Geen spelers die daar iets te zoeken hebben en geen geld om de boel echt te renoveren. Het enige wat soelaas kan bieden is een lucky poule-indeling. Maar ja, geluk hebben ze het afgelopen jaar al vrij veel gehad, dus dat raakt ook eens op. Ik zou me, als Rotterdammer, vasthouden aan de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen. En wie weet kunnen ze in onze zwakke competitie weer meedoen om de steeds kleiner wordende prijsjes (voorronde Cl)
Money rules! Jammer......

16 mei 2017 om 12:20

Ja United en Fener in de el tegenkomen is echt mazzelen .. Verder wel met je eens, tenzij je bedoelt met "Ajax jarenlang" dat die nu wel kansrijk zijn in de cl.

Vet man..ben je kampioen en dan durf je wel vijf miljoen uit te geven..
Denk dat ze heel wat meer nodig hebben om volgend jaar weer mee te doen om de prijzen, aangezien het elftal beSt een verjonging kan gebruiken.
Daarnaast ben.ik bang dat de spelers waar ze aan denken te gaan verdienen lang niet gaan opleveren wat ze hopen.
Gros is toch al wat ouder.

Stom! Vol inzetten op de jeugd. Ik zou De Guzman (als vervanging voor Tapia, Gustafsson en evt. Vilhena of Toornstra) en Van Persie of Kalou als vervanging voor Kramer en Elia halen.

Indien Feyenoord hoge ogen wilt gooien volgend seizoen, dienen alle posities dubbel bezet te zijn. Ik kom dan tot de volgende samenstelling:
Doel: Vermeer en Jones
Rechtsback: Karsdorp (wil best nog een keer Champions League spelen) en Nieuwkoop
Linksback: Haps (overnemen van AZ) en Woudenberg (nelom verkopen)
Rechter centrale verdediger: Botteghin en Van Beek
Linker centrale verdediger: Kongolo en Van der Heijden
Linkshalf: Vilhena en Amrabat
Rechtshalf: El Ahmadi en Fosu-Mensah (huren van Man Utd)
Centrale middenvelder: Toornstra en Gustafson
Rechtsbuiten: Berghuis en Bilal
Linksbuiten: Larsson/boã«tius en El Hankouri
Spits: Jorgensen en Robertha

Feyenoord moet dus af van Nelom, Vejinovic, Tapia, Kramer en Elia. Van Bronckhorst moet ook de jeugd weer een kans durven geven. Hiermee zijn zij een aantal jaar geleden uit een diepe dal gekropen. Je ziet ook aan Ajax dat het laten spelen van eigen jeugdspelers niet ten koste hoeft te gaan van de prestaties. De jeugd hoeft dit keer de kar niet te trekken (zoals toentertijd met Wijnaldum, Fer, De Guzman, Biseswar etc.), maar kan onder de hoede van spelers als El Ahmadi en Vilhena blijven spelen en zich tot volwaardige eerste elftal spelers ontwikkelen. Immers de standen van de jeugdcompetities wijzen uit dat Feyenoord een sterkere jeugd heeft dan Ajax.

Is er iemand die me kan uitleggen waarom Amrabat een zoveel betere transfer zou zijn dan Ayoub? Speelt hij dan ook echt beter of is het meer iets qua potentie, wat dan een pure gok zou zijn.

16 mei 2017 om 16:13

Het scheelt bijna 2,5 jaar tussen die twee. Verder denk ik dat Ayoub aanvallend wat beter is, maar dat er in Amrabat wat meer rek zit. Ook denk ik dat Amrabat wat meer allround is dan Ayoub. Ik heb net de statistieken vergeleken, over het algemeen scoort Ayoub iets beter, vooral aanvallend (en hij wint erg veel duels). Heb blijft een gok met dit soort transfers, maar voor mijn gevoel zou Amrabat wat beter naast Vilhena of El Ahmadi passen dan Ayoub. Ik heb bij Ayoub meer het idee dat hij wat risicovoller is en meer van de eigen actie. Een trekje dat Vilhena tot dit seizoen ook had en wat vaak het spel van Feyenoord niet ten goede kwam. Dit jaar zie je juist dat het simpel spelen een enorm wapen is bij Feyenoord, juist daarmee wordt de tegenstander op het middenveld uit elkaar getrokken. Maar goed, dit is eigenlijk speculatie van mijn kant, zo ervaar ik het tenminste.

17 mei 2017 om 11:41

Hmm. Bedankt voor je input. Zelf zie ik Ayoub meer als een directe vervanger van El Ahmadi. Niet dat het nodig is nadat KEA is verkozen tot speler van het jaar, maar hij is ook 32. Puur voor de breedte in eerste instantie en uiteindelijk die plek overnemen, zo zie ik een Ayoub-transfer. Bij Amrabat heb ik dan meer het gevoel dat hij lang niet klaar is bij Utrecht en dat gevoel van dat er iets is wat ik had bij Ramselaar, dat heb ik nu dan weer niet. Soms heb ik het gevoel dat de media en bepaalde figuren sommige spelers naar Feyenoord proberen te praten en dat het ook echt lukt zonder dat Feyenoord zelf heeft gescout of het wel een goed idee is, met Kramer en Immers als mijn grootste voorbeelden en zo'n gevoel heb ik nu met Amrabat, iedereen zegt dat hij naar Feyenoord moet. Maar goed, zo intensief heb ik Utrecht niet gevolgd, dus ik kan er heel makkelijk naast zitten. Alle aandacht verrast me alleen nu een beetje.

Stoppen Met Die Onzin En Veel Te Duur Feyenoord Moet Alleen Versterken Op Het Middenveld En De Flanken Deze Huidige Middenveld Kon Het Nog Net Bijbenen Maar Als Je Echt Top Wilt Halen Zul Je Echt Een Creatieve Slimme Spelers Nodig Hebben En De Vleugels Ook Want Elia, Berghuis Zijn Ook Geen Toppers Waren Net Goed Voor De Niveau Nederland Jorgensen Is Echt Top Spits En Waarom Hij Werd Niet Optimaal Aangespeeld En De Middenveld Was Ook Zeer Beperkt En Dan Toch 21 Doelpunten Scoren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren