Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis: ‘Ik heb veel geld ingeleverd om naar Feyenoord te komen’

Laatste update:

Feyenoord maakte zondag geen fout tegen Heracles Almelo en mag zich voor het eerst sinds het seizoen 1998/99 kampioen van Nederland noemen. Steven Berghuis speelde het seizoen op huurbasis in Rotterdam en steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag bij de landskampioen zou blijven. Na een teleurstellend seizoen bij Watford beleefde hij bij Feyenoord het mooiste seizoen uit zijn carrière.

"Ik heb veel geld ingeleverd om naar Feyenoord te komen, maar het is me elke cent waard geweest", zei Berghuis zondagmiddag vlak na de 3-1 overwinning op Heracles Almelo in gesprek met FOX Sports. "Nu voel ik me gewaardeerd. Je wordt na achttien jaar weer kampioen, en ik ben er gewoon bij.”

Berghuis ging van AZ naar Watford en kwam in de Premier League amper aan de bak. Bij Feyenoord kwam hij weer wekelijks aan spelen toe. “Ik moet zeggen dat ik het onderschat heb, een jaar niet voetballen. Het heeft tijd nodig gehad. Vanaf de winterstop voelde ik helemaal dat het terug kwam. Ik ben heel tevreden over de tweede seizoenshelft. Ik heb bijna alles gespeeld.”

Ook Jan-Arie van der Heijden had een belangrijk aandeel in het behaalde kampioenschap. Samen met Eric Botteghin vormde hij de hechte Feyenoord-defensie. “Zoveel blijdschap om je heen zien, ik denk dat we een mooie avond tegemoet gaan”, aldus de mandekker, die het niet altijd even makkelijk heeft gehad in De Kuip. Hij erkent veel geleerd te hebben van een moeizame periode bij Feyenoord. “Jazeker, ik denk dat bij Feyenoord beide wordt gevraagd, bikkelen en voetballen en ik denk dat ik met mijn voetbalkwaliteiten wat bij kan dragen. Nu staan we met de schaal en ben ik belangrijk geweest voor Feyenoord.”

Feyenoord moet er alles aan doen om Steven Berghuis definitief aan te trekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Berghuis is een leuke speler niet meer en minder.
Maar hij kost wel wat en ik denk dat Feyenoord dat geld beter aan een betere speler kan besteden met potentie.

14 mei 2017 om 19:15

Als je dat zo bekijkt hebben ze sowieso niets te zoeken in de CL, want wat je zegt over Berghuis geldt ook voor de rest van het elftal.
Als een team is het echter een iets ander verhaal. Ook al zie ik ze ook dan niet de poulefase overleven.

14 mei 2017 om 19:35

Ik zou niet teveel kijken naar de CL en proberen een selectie samen te stellen die komend seizoen weer kans maakt op de landstitel. Dat zal al lastig zat worden.

14 mei 2017 om 19:53

Wanny
Nebula heeft zijn post aangepast na mijn reactie.
Hij zei eerst dat Berghuis niks te zoeken heeft in de CL.

14 mei 2017 om 19:28

Zo makkelijk is het niet om voor hetzelfde geldt een betere speler te krijgen. De prijzen voor spelers blijven maar stijgen. Kijk naar wat El Ghazi, Neres, Bailey, Sisto kosten en brengen... Je zit minimaal rond de 9 miljoen voor een goed talent of moet het voor wat minder doen met iemand van het niveau Berghuis of Larsson.

14 mei 2017 om 19:49

ja want neres heeft veel meer laten zien dan berghuis dit seizoen ..

14 mei 2017 om 19:54

Nee, maar Neres heeft natuurlijk wel iets meer potentie waarvoor je betaalt. :-)

14 mei 2017 om 19:54

Nee, niet meer, maar ik zie hem wel als een speler met meer potentie. En dat hij niet meer heeft laten zien dan Berghuis, maakt mijn punt juist sterker. Tegenwoordig kost een beetje een leuke buitenspeler al miljoenen. Ik weet niet hoeveel Berghuis moet kosten, maar ik verwacht wel minimaal 5 miljoen. Dat is hij in mijn ogen ook zeker waard, maar wat hierboven gezegd wordt over voor minder geld een betere speler halen lijkt mij haast onmogelijk.

14 mei 2017 om 19:54

Daarom zegt hij ook "talent" .

14 mei 2017 om 20:00

Mensen gaan er automatisch vanuit dat Neres meer potentie heeft omdat hij meer kost. Maar dat moet nog blijken.

14 mei 2017 om 20:14

En omdat die misschien 5 jaar jonger is. Ook heeft hij iets van 3 goals en 5 assist in 8 potjes ofzo.

14 mei 2017 om 20:29

Dante... Neres is een van de beste talenten in zijn lichting in Brazilië en dat is geen bananenrepubliek... Het is duidelijk dat Neres meer potentie heeft. Of dat eruit gaat komen, tsja.. Dat moet nog blijken ja. Maar nogmaals, juist als jij al zo twijfelt aan Neres geeft dat aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Feyenoord voor minder gelkd dan Berghuis kost een betere speler dan Berghuis kan kopen.

14 mei 2017 om 20:30

Jonger zijn betekent niet meer potentie hebben he?

14 mei 2017 om 20:34

Het is wel een bananenrepubliek, maar dat heeft niets met het voetbalniveau te maken. En er zijn toch verschillende berichten voorbij gekomen van mensen uit brazilie dat het allemaal wel meevalt met hem. Maar lets see!

Hoe dan ook, het is achterlijk om te denken dat de enige manier om aan een goede buitenspeler te komen 10m uitgeven is. Dan kan feyenoord net zo goed gelijk inpakken, want zoveel geld hebben we niet. Maar wij hebben dit seizoen 2 buitenspelers gehad, 1 gratis en 1 gehuurd, en dat waren de 2 beste buitenspelers in de competitie dit seizoen. Laat dat niet al zien dat dat er meer mogelijkheden zijn? Ja het zal niet meevallen, maar net zoals bij een speler van 10m heb je bij goedkopere opties ook geen garanties.

14 mei 2017 om 21:19

"er zijn berichten gekomen van mensen uit Brazilie dat het allemaal wel meevalt met hem".

Waar is je bewijs? Je moet je argumentatie wel onderbouwen.

Statistieken spreken momenteel voor Neres, punt uit.

14 mei 2017 om 22:29

Ik weet niet of Neres het gaat maken. Maakte wel een prima goaltje tegen de kampioen.

15 mei 2017 om 00:28

Dat is niet zijn punt. Zijn punt is dat je dus voor een speler met potentie al 9 miljoen moet neerleggen. Wil feyenoord dus echt versterken zullen ze er echt wel wat geld tegenaan meten gooien en volgens mij is dat er niet. Heb ook net het idee dat er spelers voor hele grote bedragen verkocht gaan worden.

15 mei 2017 om 07:30

@zaeraph Ik heb hier zowel artikelen als reacties op vz gelezen die dat zeggen. Zou niet weten waarom ik bewijs moet leveren. Dit is geen rechtbank. En ik geloof best dat neres een prima speler is, maar er is geen reden om aan te nemen dat hij veel slechter of beter is dan berghuis.

15 mei 2017 om 07:37

Neres is er ook iets korter bij de selectie van de europees finalist dan Berghuis bij Feyenoord

15 mei 2017 om 07:38

En dus heeft hij meer potentie? Omdat hij er korter is?

15 mei 2017 om 07:44

@ajaxlwd En mijn punt is juist dat je daar geen 9 miljoen voor hoeft uit te geven. Die moet je proberen zelf op te leiden of voor zo min mogelijk ergens "op de kop tikken". Een weg die jullie een paar jaar insloegen, net als wij, en niet over uitgepraat raakten. Psv was de vieze koopclub. Nu geven jullie 30 miljoen uit en is dat ineens de enige manier. Prima voor jullie hoor want jullie hebben het geld. Maar wij dus niet en dus moeten we het anders proberen. Iets dat dit seizoen gelukt is.

Verder schijnt er veel interesse te zijn in jorgensen, vilhena, karsdorp en kongolo. Lijken me spelers die allemaal flinke bedragen op kunnen leveren. Al wil je ze natuurlijk liever niet kwijt, maar zo gaat dat.

14 mei 2017 om 19:47

Ik lees net dat Elia niet veel voorstelt. Nu berghuis zelfde. Kuyt heb ik het al vaak over gelezen. Jan Scharie dito. De bank is ook slecht. Zelfs jorgensen las ik van de week over dat hij waarschijnlijk te slecht voor europees voetbal is. Vraag me af hoe we kampioen zijn geworden eigenlijk

14 mei 2017 om 19:59

Zelf vind ik El Ahmadi, Vilhena, Karsdorp, Kongolo en Jorgeson sterspelers voor de Eredivisie. Toornstra zit daar net onder, maar is ook een uitstekende speler. Spelers als Kuijt, Berghuis, Elia, Botteghin, Jones, Van der Heijden hebben hun sterktes, maar hebben ook zwaktes/beperkingen of zijn wisselvallig. Daarbij denk ik dat de kracht van Feyenoord ook gewoon het team was, de drive daarin en ze vulde elkaar goed aan. Dat leidde tot een terecht kampioenschap. Met de spelers die ik zie als sterspeler kan je zeker aankomen in Europa als ze dit niveau vasthouden. Bij de overige spelers kan het in Europa echter ook zomaar net een niveautje te hoog voor ze zijn.

14 mei 2017 om 20:07

Een team vol sterspelers is nergens voor nodig. Zelfs de meeste topclubs hadden dat tot een paar jaar geleden niet. Maar die gasten hebben het gewoon prima gedaan. Ik begrijp niet goed waarom iedereen zo negatief over veel van die spelers is. Elia en berghuis waren waarschijnlijk de beste vleugelspelers in de competitie dit seizoen. Als ik dat zeg krijg ik vervolgens dooddoeners als "maar alle buitenspelkers waren heel slecht" om mn oren. En zelfs in europa vind ik dat ze het niet slecht gedaan hebben als je ziet bij wie ze in de poule zaten.

Verder is het helemaal niet het doel van feyenoord om ver te komen in de cl. Het valt me op dat nu ajax het europees goed doet, mensen ineens doen alsof nederlandse clubs daar structureel wat gaan doen of moeten gaan doen. Dat is naief. Nederlandse clubs willen zich kwalificeren voor cl omdat dat veel geld oplevert, waarmee ze vervolgens competitief kunnen zijn in nederland.

14 mei 2017 om 20:34

Botteghin en Jones zijn ook zeker sterren hoor. Jones was de beste keeper in de eredivisie dit seizoen.

14 mei 2017 om 20:37

Als je meedoet in de Champions League moet je ook gaan voor goed presteren in de Champions League. Als jullie nu al aangeven alleen voor het geld blij te zijn... Onbegrijpelijk slap zo'n instelling.. Je zou denken dat een kampioenschap iets losmaakt bij een club en supporters, waardoor ze alleen nog maar meer willen presteren op sportief gebied. Blijkbaar is dat in Rotterdam niet zo..

14 mei 2017 om 20:59

Ach we kunnen het wel roepen zoals sommige andere clubs, maar dat maakt het beide nog niet waar. Ik heb ajax de afgelopen jaren toch ook geen cl waardige aankopen zien doen als ze naar de cl gingen, terwijl ze toch altijd enorme inkomsten hebben. Ze proberen zich gewoon binnen hun mogelijkheden te versterken en dat zal feyenoord ook doen. En bij ajax spenden ze nog aanzienlijk minder dan wat mogelijk is zelfs.
Maar die mogelijkheden zijn bij ons nog altijd zeer beperkt. Ook na een goed seizoen. En dan zien hoe het gaat. Ik geloof dat mensen nog al eens vergeten waar we vandaan komen. Of ik ver wil komen in de cl? Natuurlijk! Is het realistisch? Niet echt.

14 mei 2017 om 21:08

Ik denk dat je het overschat. Ik heb zelf meermaals gezien hoe spelers absurd ver boven zichzelf uitstaken tijdens een Europese wedstrijd. Zeker als het publiek erachter gaat staan, en dat lijkt mij iets waar Feyenoord op kan rekenen, kan je echt wel goede prestaties neerzetten tegen Europese grootmachten. Wij hebben met spelers als Serero en Hoesen Barcelona verslagen. En zo hebben we vaker een hoog niveau gehaald tegen grote clubs. Dit Feyenoord heeft een betere basis, meer ervaring en zijn zelf trots op het trouwe en fanatieke publiek. Samen kunnen jullie zeker in thuiswedstrijden mooie resultaten boeken en dan is het vervolgens hopen op/geluk hebben tijdens de wedstrijden in het buitenland. Ik kan mij volgens mij ook goede wedstrijden van Feyenoord herinneren tegen Roma, Sevilla en United of zit ik er nu naast? Een beetje vertrouwen mag wel...

14 mei 2017 om 21:16

Nee ben ik met je eens hoor. En daar moeten we ook vol voor gaan! Alleen zou ik het fijn vinden als we op dezelfde weg doorgaan, met eigen jeugd en op creatieve manieren proberen spelers voor schappelijke bedragen aan de selectie toe te voegen. Maar grotere bedragen gaan uitgeven in de hoop het beter te doen in de cl lijkt mij onverstandig. Wij zijn nog niet zo ver financieel gezien. Dan heb ik liever 10-20m extra op de bank (of naar schulden die we natuurlijk ook nog hebben) en er gewoon voor gaan met die spelers die op het eerste gezicht niet cl-waardig zijn. Ons laatste (echte) europese succes hebben we ook zo bereikt.

14 mei 2017 om 21:53

Natuurlijk kan je in Europa ook op die manier mooie wedstrijden krijgen. Ajax deed dat enkele jaren ook met minimale investeringen, maar ik heb wel gemerkt dat je het doen van enkele investeringen de kans wel vergroot om Europees iets te bereiken. Zolang de club daar niet toe in staat is financieel gezien, moet je het ook niet doen nee. In ieder geval succes volgend jaar in de Champions League en geniet ervan, de sfeer is geweldig!

14 mei 2017 om 23:28

Ja precies, je kunt altijd winnen en/of gelijkspelen en de punten bij elkaar scharrelen. Kijk naar Legia dit seizoen, lekker gebeurd en mooie wedstrijden.

En Ajax dat vervolgens in Europa League tot de finale rijkt. Altijd kans op iets en zeker weten mooi geld.

15 mei 2017 om 00:33

Zijn natuurlijk prima spelers, maar er moet gekeken worden naar volgend seizoen. Neem aan dat jullie niet weer 18 jaar willen wachten. Ajax is de tweede helft veel sterker geworden en er komt veel vermogen binnen als ze gaan verkopen. Kuyt krijg je niets meer voor, elia kan een leuke som opleveren, maar geen 20 miljoen en verhuis is gehuurd. Hopelijk kunnen ze met het spelen van cl wat spelers aantrekken, maar ik denk dat feyenoord geen spelers meer op de gok moet halen van Nederlandse subtoppers.

15 mei 2017 om 07:21

@De Toekomst Ja ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat ze niet hun best moeten doen in europa hoor. Alleen dat ze er financieel niet veel extra moeite voor moeten doen.

Bedankt we gaan het zien! Idd er gaat niets boven die avondwedstrijden!

15 mei 2017 om 07:27

@ajaxlwd Ik denk dat we wel moeten. En feit blijft dat een speler uit de ed voor 3m een kleinere gok is dan iemand uit zuid amerika van 10m. Ze zijn al gewend aan de cultuur en kosten simpelweg minder, dus je verliest ook minder als het niks is.

Ajax speelt idd sterker de 2e seizoenshelft. Ze hebben 4 punten meer gehaald dan wij in die periode. Dus volgend jaar beter focussen tegen excelsior en sparta xD En we weten ook nog niet of ajax dit niveau 365 per jaar gaat halen. Dat lijkt me sterk eigenlijk. Wij moeten gewoon naar onszelf kijken en weer proberen 82 punten te halen. Dan kan de rest flink aan de bak om kampioen te worden.

En nee we willen niet weer 18 jaar wachten. Ons budget is echter veel lager dan dat van psv en ajax. Dus het is voor ons logisch dat we ook minder vaak de titel pakken. De weg van geleidelijkheid is het enige dat ons dichterbij kan brengen! Geek paniek of gek gedoe na een goed jaar!

15 mei 2017 om 07:40

Dat heb ik ook...haha
Niet teveel spelees van de buitencategorie maar wel een heel goed team.
Elia en Kuyt zijn altijd goede subtoppers geweest en met Berghuis is het afwachten wat zijn top wordt.

15 mei 2017 om 07:46

Door de doellijntechnologie, nee even serieus nu, feyenoord is gewoon door het jaar heen een heel stabiel team met redelijk tot goeie spelers, waar iedereen de selectie van ajax en psv als beter beschouwden wordt feyenoord kampioen. Dat ligt voor een groot deel aan het collectief, de kuip wil daarnaast ook nog wel is meewerken zeggen ze :-)

15 mei 2017 om 07:49

Jorgensen, el ahmadi, botteghin, vilhena, jones, karsdorp, kongolo zijn voor eredivisie begrippen gewoon buitencategorie. En elia en berghuis waren dit seizoen de beste buitenspelers van de competitie.

15 mei 2017 om 08:00

Ja gelukkig maak je een grapje, want er zijn er veel die echt vinden dat het oneerlijk is dat er een eerlijke beslissing genomen werd

Weet je waar ik trouwens wel benieuwd naar ben. Vinden mensen de selectie van psv nog altijd de sterkste en/of sterker dan die van Feyenoord?

14 mei 2017 om 19:56

Alleen spelers met potentie heb je niks aan, je hebt ook spelers nodig die er altijd staan. Wat mij betreft de reden dat Ajax de laatste 3 jaar geen kampioen is geworden, ondanks het flinke budget

15 mei 2017 om 00:25

Moet je het wel een beetje van hebben toch. Zo slecht doet Ajax het niet, vorig jaar was een domme misstap en dit jaar hé je Europees succes. Het budget wordt steeds groter en Feyenoord zal ergens actie moeten ondernemen om bij te blijven want Ajax loopt straks financieel wel erg ver weg. Zou mooi zijn als Feyenoord structureel mee kan doen om het het kampioenschap en dan eventueel ook vaker cl speelt. Stadion komt er ook aan, maar financieel moet er nog wel wat gebeuren. Zie om geen spelers voor 20 a 30 miljoen verkocht worden en daar haalt Ajax de voorsprong.

15 mei 2017 om 07:42

Wst een onzin..vorig jaar en dit jaar op een puntje na..
Dus alleen een hoger budget maakt dat je altijd kampioen moet worden?
Daarnaast Europees finalist? Vind het zo gek nog niet.

14 mei 2017 om 20:58

Amen. Ben ik helemaal met je eens. Leuke speler maar meer ook niet. Niet waardig als.International en zegt alles over Nederlands niveau. Daarnaast heeft hij niks te zoeken in de CL. Zoals.de meeste van dit team. Speler die het nooit gaat halen in de PL. Wees blij dat je Feyenoord shirt draagt

Vind dit opzich wel mooi trouwens. Natuurlijk verdient hij nu nog steeds meer dan genoeg, maar hij had er ook voor kunnen kiezen om op het bankje in Engeland nog meer te verdienen of een club in bijv Rusland te pakken om op salaris te blijven zitten. Berghuis heeft voor voetbal gekozen en is nu 1 vd helden in Rotterdam

Bij Watford zou hij 1.4 miljoen euro bruto verdienen, wat krijgt hij dan bij Feyenoord. Dacht dat zoiets nog wel mogelijk was.

14 mei 2017 om 19:22

Volgens mij heeft feyenoord salaris plafond van 800000.

14 mei 2017 om 19:40

El Ahmadi is grootverdiener met 1.4 miljoen bruto, je komt als nieuwkomer dus niet zomaar aan dat bedrag.

14 mei 2017 om 20:11

Kuijt dacht ik toch?

14 mei 2017 om 19:41

Ik dacht dat hij gehuurd werd, Watford betaald toch gewoon zijn salaris. Ik heb nog nooit van een huur gehoord waarbij het salaris opeens naar beneden gaat

Tja, hij had ook veel carrière ingeleverd toen-ie voor Watford koos. Het is het een of het ander. Ik vraag me af of Feyenoord werkelijk alles op alles moet zetten om hem te behouden. Ik weet niet wat Feyenoord zich kan veroorloven voor het binnenhalen van nieuwe spelers, maar spelers als Larsson, Mahi of Rahcica kun je gemakkelijker interesseren met een Feyenoord-loon. En die brengen minstens evenveel als Berghuis.

15 mei 2017 om 10:01

Ook voor Eredivisie begrippen is dit geen sterspeler, hoe kom je daar bij.. Gewoon een leuke flankspeler die af en toe zijn momentjes heeft, niks speciaals. Jahanbakhsh van AZ vind ik persoonlijk al beter met meer potentie, daar zou feyenoord werkelijk beter van worden.

Als je hem kan halen zou ik het zeker overwegen. Nederland change a winning team laten we maar zeggen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren