Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verpest afscheid Jans na bizarre comeback

Laatste update:

PSV heeft het seizoen afgesloten met een overwinning. Het elftal van Phillip Cocu keek op eigen veld lang tegen een achterstand aan tegen PEC Zwolle, maar rechtte in de slotfase uiteindelijk de rug en ging dankzij doelpunten van Héctor Moreno, Santiago Arias, Sam Lammers en Bart Ramselaar toch nog aan de haal met de drie punten: 4-1.

Het duel in het Philips Stadion stond vooral in het teken van het afscheid van Ron Jans als hoofdtrainer van PEC. De oefenmeester trad in 2013 in dienst bij de club uit zijn geboortestad en vierde grote successen: onder zijn leiding wist PEC de KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal toe te voegen aan zijn prijzenkast en debuteerde het in de Europa League. PSV wist na het puntverlies van vorige week op bezoek bij FC Groningen (1-1) dat het de voetbaljaargang hoe dan ook zal besluiten met een derde plaats en wekte in de eerste helft niet de indruk het Eindhovense publiek nog een laatste keer te willen verwennen.

Het elftal van Cocu maakte een inspiratieloze indruk en kwam een kwartier voor rust zelfs op achterstand na geschutter van doelman Jeroen Zoet. De Oranje-international leek een hoge bal eenvoudig te kunnen vangen, maar verkeek zich volledig op de situatie en bood Ted van de Pavert zo de mogelijkheid om PEC verrassend op 0-1 te brengen. Het elftal van Jans ondernam in het vervolg van het eerste bedrijf geen enkele doelpoging meer, maar werd behoudens een schot van Lammers, die na zijn sterke invalbeurt van vorige week kon rekenen op een basisplaats, nauwelijks in verlegenheid gebracht door PSV.

Na de onderbreking was het spel van de Eindhovenaren niet veel beter. PSV oogde slordig en had een schot van grote afstand van Marco van Ginkel nodig om gevaarlijk te worden. Mickey van der Hart wist de poging van de middenvelder na een uur spelen echter op acrobatische wijze uit de bovenhoek te tikken. Niet veel later had Queensy Menig na goed voorbereidend werk van Kingsley Ehizibue de 0-2 op zijn voet, maar het schot van de Ajax-huurling belandde in het zijnet. PSV mocht daardoor blijven hopen op een goed resultaat en slaagde er in de slotfase uiteindelijk toch nog in de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Moreno tekende twaalf minuten voor tijd uit een hoekschop voor de gelijkmaker, waarna collega-verdediger Arias met een schot in de verre hoek vrijwel onmiddellijk voor de 2-1 zorgde. PSV bleef de druk vervolgens op de ketel houden en scoorde vijf minuten voor tijd via Lammers ook nog voor een derde maal. De jonge spits werd aangespeeld door Ramselaar en gaf Van der Hart daarna het nakijken met een prima schot. Ramselaar completeerde niet veel later zelf nog het kwartet voor PSV.

Moet Sam Lammers volgend seizoen de eerste spits van PSV zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die eerste helft was het seizoen van PSV in een notendop. Slap en saai.
Ben blij dat Lammers zijn goaltjes aan het maken is, die gaat 1e spits worden; let maar op!

Ik heb lang gedacht dat ons seizoen als een nachtkaars uit zou gaan met een wedstrijd die typerend was. Geen passie en inspiratieloos. Toch nog een mooie slotfase. Hadden we zo maar het hele seizoen gespeeld. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren deze transferperiode, want dat er iets moet gebeuren moge duidelijk zijn.

Vanaf de beginfase met veel pech en blessures achter de feiten aangelopen. Dit had vooraf niemand zien aankomen.

14 mei 2017 om 17:56

Een van de weinige Psv'er hier waar ik het mee eens ben. Vind het jammer dat het merendeel (nee niet iedereen uiteraard) van de supporters hier ronduit verwaand reageert en niet in staat is om gewoon op een normale manier dit seizoen te evalueren.

14 mei 2017 om 18:40

Nou ik vind dat cocu ook verantwoordelijk is hoor. Psv had gewoon een goede team om beter te doen dan wat ze hebben laten zien.

Cocu is verantwoordelijk dat psv heel vaak te slap heeft gespeeld en hij is verantwoordelijk dat psv soms zonder einig vorm van motivatie speelde. Soms was het gewoon echt slecht gewoon niet om aan te zien. Verder heeft hij heel slecht gedaan vooral met wissels en te veel spelers vertrouwt die zichtbaar uit vorm waren (De Jong) als 1 voorbeeld.

Verder heeft hij voor mijn gevoel niemand echt beter gemaakt en dat is voor mijn gevoel een belangrijke taak die een trainer heeft.

Maar goed ik hou mijn hart echt vast aangezien deze man volgend seizoen ook trainener van psv zal zijn. Ik verwacht dat het zo zal gaan zoals het nu is.

Het blijft een seizoen om heel, heel snel te vergeten. Wat een drama vandaag weer. En dan doel ik vooral Cocu. Op Lammers na weer geen jeugd in het elftal. En als klap op de vuurpijl presteert hij het om in de persoon van Zinchenko een huurspeler in te brengen. Een huurspeler!!!! Hoe krijg je het in je hoofd.
De winst van vandaag interesseert me helemaal niets. Dit was het moment jeugd in te brengen. Verlies je dan met 0-3, so what!
Cocu lult veel, maar woorden zijn bij hem geen daden...........
Hij mag van mij vertrekken.

14 mei 2017 om 16:33

Ach hou op zeg. Zinchencko is de meest creatieve speler die ze hadden vandaag. Meteen 2 assists na z'n invalbeurt. Geweldige speler.

14 mei 2017 om 16:37

Of hij nu goed is of niet, maakt niet uit. Het gaat om de toekomst. Hij is volgend seizoen (zeer waarschijnlijk) weg. Je had hem dus vandaag niet moeten inbrengen. Breng dan iemand uit je eigen jeugdopleiding.

14 mei 2017 om 16:38

Precies toen hij oa erin kwam gebeurde er iets. Is mij een raadsel waarom die geen kansen meer heeft gekregen. Ja hij lijdt zo nu en dan (gevaarlijk) balverlies, maar dat doet ziyech ook, dat heb je bij creatieve spelers die wel risicovolle ballen durven te geven...

14 mei 2017 om 16:36

Ja idd gisteren stond er nog een artikel van een interview met cocu dat hij alvast wijziging ging aanbrengen met het oog op volgend seizoen. Had daarom goede hoop...maar is vooral bij woorden gebleven. Ben er klaar mee. Buiten de jeugdspelers ook zeer behoudend spel en spelers die zijn misbruikt op andere posities. Zie net als jij geen verbetering volgend jaar

14 mei 2017 om 16:36

Cocu is ook gewoon een hele matige coach die geluk had met het materiaal waarmee hij heeft mogen werken. Tactisch een redelijke coach, maar verder komt hij toch gewoon tekort. Dat zei ik al toen hij aangesteld werd als hoofdcoach en mijn mening is niet veranderd.

Verder mag je de TD ook bedanken, want het was aan het begin van dit seizoen al wel duidelijk dat PSV een lastig jaar tegemoet zou gaan zien. Je verkoopt de laatste buitenspeler en haalt eigenlijk alleen maar aanvallende middenvelders. Dan heb je ook nog eens de pech dat je topspelers absoluut niet presteren en dan is de puinhoop compleet.

Ik verwacht dat PSV volgend seizoen wel weer een goed elftal op de been brengt en dan ook weer meedoet voor de landstitel. Voor de PSV-supporters natuurlijk een zuur seizoen, maar de zwakheden zijn wel boven komen drijven waardoor de club weer vooruit kan en progressie kan boeken.

14 mei 2017 om 16:50

Daarom (/sarcmase) stond PSV zelfs met een gehavend elftal keer op keer sterk in de CL, ook dit seizoen. Ook jij Sirius, mag best wel iets meer reã£â«el zijn in je commentaren, ipv maar goedkoop proberen te scoren. Op welk vlak is Cocu tactisch minder? Hoe die Bayern Atletico dit jaar het vuur aan de schenen legde? Of doel je op vorig jaar thuis tegen United, Wolfsburg en Cska? Of wellicht hoe die Ajax in de Arena ontmantelde? Het ozo geloofde Ajax dat PSV helemaal plat zou walsen? Zeer benieuwd.

14 mei 2017 om 17:13

Allereerst, waarom is mijn kritiek op Cocu een kwestie van goedkoop proberen te scoren? Eerlijk gezegd een lachwekkende reactie.

Ten tweede:

Tegen Bayern waren ze kansloos en hebben eigenlijk de schade beperkt en zoals ik al zei in mijn vorige reactie, heeft Cocu wel de eer gehad om met een erg goede selectie te mogen werken voor Eredivisie-begrippen. En dan moet je niet doen alsof Wolfsburg, Manchester United en Cska de laatste jaren hoge ogen gooien in Europa, want dan ben je pas echt naief.

Verder blijft de selectie nog steeds een behoorlijk elftal en kun je het Ajax en Feyenoord uiteraard lastig maken in onderlinge confrontaties. Niemand heeft gezegd dat PSV er ineens helemaal niets meer van kan. Nu noem je voorbeelden op waarin het wel goed ging, maar ik hoor je niet over de wedstrijden waarin het volledig mis ging of waar Cocu hele slechte beslissingen nam. Nogal selectief reageren, niet...?

Oja, en in het vervolg ook even begrijpend leren lezen. Ik schreef toch duidelijk dat ik Cocu tactisch een aardige coach vind, maar dat hij qua andere zaken in mijn ogen gewoon tekort komt.

14 mei 2017 om 17:33


Het is een kwestie van goedkoop scoren, omdat het bashen van PSV eigenlijk altijd wel likes/duimpjes oplevert. Dusja als ik een reactie zie die, voor mij, te weinig realiteitszin bevat en vooral erop gericht lijkt om PSV in een negatief daglicht te stellen, dan vind ik dat goedkoop scoren.

Jij bent dus zo'n type die de CL-prestatie van PSV naar beneden praat omdat de ploegen op dit moment niet presteren, fraai. Ik denk dat heel veel ploegen niet in staat zijn om thuis van United, Cska en Wolfsburg te winnen, maar hã©, ik gun je je pleziertje wel. Bayern was wellicht niet het beste voorbeeld, al mag je daar best bij vermelden dat PSV allesbehalve weggespeeld is. Het zegt echter genoeg dat je Atletico volledig uit je beschouwing laat. Daar hebben ze uitstekend weerstand tegen geboden voor een Eredivisie ploeg. En daar kan zelfs mening Europees subtopper nog wel een puntje aan zuigen. Ook dit seizoen waren ze thuis tegen Atletico gewoon behoorlijk sterk.

Ik noem idd voorbeelden op waar het wel goed ging, omdat jij alleen de negatieve kant belicht. Raar hã¨, dat ik dan niet je verhaal ontkracht met voorbeelden waar PSV slecht speelde? Nee eigenlijk vind ik dat niet zo raar. Die voorbeelden moet jij aandragen imo, jij bent immers van mening dat PSV een hoop zwakheden heeft laten zien en dat Cocu een matige coach is. Het is simpel om dat te beweren en op VZ te kalken, het is een tweede om dat te onderbouwen met wedstrijdvoorbeelden. Iets, wat je tot nog toe, niet hebt gedaan.

Nee Sirius. Nu niet eromheen draaien, je zegt dat je Cocu tactisch redelijk vind en op andere vlakken zwak. Vervolgens vraag ik je waar dat dan uit blijkt. Het enige wat je vervolgens doet is je eigen reactie in een ander daglicht stellen en nul voorbeelden of onderbouwing geven.

14 mei 2017 om 17:42

Sorry hoor, maar dat is toch duidelijk wat ik in mijn eerste reactie al zei. De reactie waarop jij antwoorde: "op welk vlak is Cocu tactisch minder?". Ik verlicht dus helemaal niets, aangezien ik het al in mijn eerste reactie aangaf.

Bovendien ben ik de laatste die de prestaties in de CL na beneden praat. Ik had destijds alleen maar lof voor Psv, maar je moet het wel kunnen relativeren. Nederlandse clubs hebben veel minder financiele middelen, dus je snapt toch zelf ook wel dat Nederlandse clubs het moeilijker hebben.

Verder heb ik geen enkele behoefte om PSV te "bashen". Ik heb namelijk geen hekel aan wat voor Nederlandse club dan ook en kan daardoor ook onafhankelijk reageren zonder frustratie, vooral als het op de traditionele top 3 aankomt. Ik geef enkel mijn eigen mening en dat mag.

En om nog even terug te komen op de laatste alinea, want ik wil toch wel graag weten waarom ik de boel nu aan het 'verlichten' ben. Jij reageert op mijn bericht waarin je het tegenovergestelde stelt van wat ik zeg. Ter verduidelijking citeer ik het even:

Ik:

"tactisch een redelijke coach, maar verder komt hij toch gewoon tekort"

Jij:

"op welk vlak is Cocu tactisch minder?"

14 mei 2017 om 17:53

Wat heb je dan precies toegelicht Sirius? Ik vraag op welk vlak Cocu minder is op tactisch gebied. Je noemt hem namelijk redelijk. Nou 'redelijk' is een term die je niet gebruikt als je iemand een goede tacticus vind, dus nogmaals de vraag. Op welke vlak is Cocu dan minder? Dat is de enige vraag die ik hier stel en het enige wat ik terugkrijg is dat ik niet goed lees?

Als je A zegt, moet je ook B kunnen zeggen. Als jij van mening bent dat Cocu op enkele vlakken tekort schiet en tactisch niet meer dan redelijk is, vind ik het een heel normale reactie om om toelichting te vragen. Ik ben benieuwd naar jouw toelichting, maar die is tot op heden nog steeds niet gekomen.

14 mei 2017 om 18:22

Beste Gaudi, Cocu is tactisch matig. Met het gebrek aan buitenspelers is hij er niet in geslaagd een andere formatie toe te kunnen passen. Fijne avond.

14 mei 2017 om 21:15

Jij legt woorden in m'n mond. Ik zou adviseren om even in het woordenboek op te zoeken wat redelijk precies betekent. Ook gebruik nergens te term 'minder' als het om zijn tactisch vermogen gaat.

Maar om dan toch maar even in te haken, hij gebruikt aanvallende middenvelders als buitenspelers, hij liet Luuk de Jong veel te lang staan, zijn wisselbeleid is vaak niet ideaal.

14 mei 2017 om 16:40

Eens Sneek, je gaat niks vooruitschieten met drie punten of geen drie punten. Dan moest cocu gewoon veel jeugd de kans geven, aparte trainer...

Laat spelers debuteren, perfecte moment

14 mei 2017 om 16:41

ik weet niet waarom jij loopt te zeiken maar Cocu heeft PSV 2 seizoenen achter elkaar kampioen gemaakt. dat het dit seizoen niet loopt zoals verwacht is niet Cocu zijn schuld maar die van Brands die moest nieuwe spelers halen en volgens mij hoort de technisch directeur dat te doen niet de trainer. dat hij de jeugd de kans niet geeft vind ik ook jammer, maar als je hem daarvoor weg wilt hebben is zinloos. 1 ding weet ik zeker en dat is dat PSV volgend seizoen kampioen wordt en dat ze goed door zullen selecteren, en spelers halen die wel gemotiveerd zijn. en Cocu behouden. als het aan mij licht wordt de opstelling voor volgend jaar.

jurjus
brenet
st juste
de wijs
haps
van ginkel
hendrix
ramselaar
pereiro
lammers
bergwijn
14 mei 2017 om 16:48

100% eens Mohaned. Alle zure azijnpissers zijn weer uit hun grot gekropen nadat ze twee jaar lang zijn verwend. Nu is Cocu ineens een mislukkeling en twee jaar lang bleek het een perfecte fit. Ongekend hoe sommige mensen hier reageren.

14 mei 2017 om 16:51

@mohanedsaad

Ik vind het prima dat je vertrouwen in Cocu hebt. Ieder zijn mening. Maar na je opstelling te hebben bekeken, ben ik bang dat we dan volgend jaar degradatievoetbal gaan spelen. Je denkt serieus dat je met twee en een halve aankoop kampioen kunt worden? Met St Juste en de Wijs in het centrum?

Je hebt de acties van St. Juste dit seizoen wel gezien?
Nee toch?
Tip: doe dat eens. (vooral die van vorige week)

14 mei 2017 om 16:56

@gaudi

Nee ik kom niet ineens uit mijn grot. Ik woon gewoon in een huis. Ik heb sinds het aanstellen van Cocu niet erg veel vertrouwen in zijn vakmanschap. Dat PSV geen kampioen wordt deert me ook niet. Kan gebeuren. Maar ik kijk niet meer met plezier naar ons aller Psv. En daar houdt ik Cocu (en dit seizoen Brands) verantwoordelijk voor. Hij heeft veel verkeerde keuzes gemaakt.

14 mei 2017 om 17:00

Je zegt dat je sinds het aanstellen van Cocu er weinig vertrouwen in hebt. Ja sorry hoor, maar heb je dan überhaupt dat seizoen meegemaakt met 88 punten en iets van twaalf punten voorsprong op de nummer twee? Dit seizoen vond ik ooo niet best best, maar die hele periode naar beneden schrijven ben ik absoluut niet van en is imo ook totaal geen reden toe.

14 mei 2017 om 17:14

Ja, dat was een uitstekend seizoen. Maar was dat op het conto van Cocu te schrijven? We hadden toen te maken met een gretige Depay en Guardado. Wijnaldum was goed. Dan heb je nogal wat kwaliteit in het veld staat.

Cocu is nou typisch zo'n trainer die zo goed is als zijn spelersmateriaal. Als het een keer niet loopt, krijgt hij het ook niet meer aan de praat. Die voorbeelden hebben we in zijn loopbaan ook al vaak genoeg gezien.
Het kampioenschap van vorig jaar durf ik haast niet eens mee te tellen. Zo veel geluk!! En het spel was toen ook al niet om over naar huis te schrijven.

Daarbij geven behaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst. En om de toekomst gaat het. Ik zie nu al 2 jaar een neerwaartse lijn..........

14 mei 2017 om 17:33

Ik kan het niet accepteren dat mensen het kampioenschap van vorig seizoen geluk noemen. Ajax had ontzettend veel geluk dat ze tegen PSV mochten na 120 min in Madrid plus een 20 min durende penaltyreeks, anders hadden ze niet eens meer meegedaan. PSV was over een heel seizoen de beste, niks geen geluk. Daarnaast, herrinner je je nog de nederlaag tegen Utrecht in de beker? Een paar dagen later wordt er met een compleet andere tactiek en formatie gespeeld en overlopen we Utrecht, terwijl iedere andere trainer vast zou houden aan de heilige 433. Cocu is tactisch sterk, maar heeft volgens mij vooral moeilijk met het opladen van de huidige selectie.

14 mei 2017 om 17:44

Dit bedoel ik nou precies met wat ik tegen Treblex ook heb gezegd, maar wat is verwijderd door de VZ-redactie, om onbegrijpelijke redenen.

Waarom is het als het slecht gaat wel te wijten aan de coach en als het goed gaat ineens niet? Dat klinkt voor mij ontzettend krom, dus kom maar met je toelichting.

14 mei 2017 om 17:57

Maar als je het zo stelt. Kunnen we dan ook stellen dat feyenoord ontzettend veel geluk heeft gehad dat ajax tegen psv moest na schalke uit?

14 mei 2017 om 17:58

OK. De ploeg met de meeste punten is de terechte kampioen. Maar je wilt toch niet beweren dat dat niet met het nodige geluk tot stand kwam?
Maar allee, daar ging het me ook niet zozeer om. Het gaat me meer om het vertoonde spel. De wil om te willen winnen, te scoren en de tegenstander bij de strot pakken. Dat wil ik zien. Niet dat gereken, afwachten wat de tegenstander doet. Oftewel reactie-voetbal spelen. Want dat is vooral de filosofie van Cocu. Tenminste dat is wat ik de afgelopen twee seizoenen zie.

14 mei 2017 om 18:12

Nee, ik vind die titel niet geluk. Vind je hem gelukkig door de goal van Smeets? Geluk is voor mij als je met behulp van een buitenspelgoal of een handsbal de beslissende drie punten binnenhaalt, maar zelfs dan, is zo'n rariteit in de beginfase van het seizoen even doorslaggevend als in het einde. Hoe vaak gaat Hansen nog zo'n hakgoal als tegen PSV maken, is dat dan geen geluk? Voor mij is op beide vragen het antwoord 'nee'. Ik geloof niet in een gelukkig kampioenschap, tenzij dus een club 8x wint met een handsbal of een buitenspelgoal, maar goed, daar is dus allerminst sprake van.

Maar Sneekpsv, herinner je je PSV-Heerenveen of Heracles-PSV nog? Daar wint PSV in de dying seconds omdat ze werkelijk waar alles op alles zetten om die goal te maken die eerst maar niet wilde vallen? Ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Uiteraard zijn er ook slechte wedstrijden geweest, maar die wil om te winnen, heb ik absoluut in een reeks wedstrijden gezien.

Ik zie het zelf allemaal niet zo dramatisch. Natuurlijk baal ik van ADO-uit en Twente-uit, maar voor mij is het in de eerste seizoenshelft misgegaan. En ik denk echt dat dat grotendeels te wijten is aan die blessures, waardoor dus ook een Guardado niet scherp is geweest of een de Jong niet op scherp kon worden gezet met een hijgende Locadia in zijn nek. Ik vind echt dat aan dat soort feiten te snel voorbij wordt gegaan. Sterker nog, als ze tweede waren geworden, had ik dit hele seizoen helemaal niet als dramatisch beschouwd, en zeg nou eens eerlijk, zijn ze daar nu echt zo ver van verwijderd geweest, ondanks alle gelijkspelen? En nu de derde plek, tja jammer dan, Feyenoord beregoed seizoen en Ajax in feite ook wel. PSV was gewoon minder, maar ik zie geen aanleiding om met een andere coach het volgende seizoen in te gaan.

14 mei 2017 om 20:32

Geen slechte opstelling, maar Pereiro???

Mooie slotfase! Lammers, Hendrix, Ramselaar, Gudmundsson - namen voor de toekomst, voor volgend seizoen. Hopen dat Moreno nog een jaartje blijft. En nu hopen dat Brands een mooi lijstje klaar heeft voor komende zomer...

14 mei 2017 om 16:40

Alles doen om moreno en arias te behouden gwn stabiele verdedigers die aanvallend genoeg brengen en niet makkelijk te vervangen zijn. Moreno kan volgend de talenten sturen met zijn ervaring.

14 mei 2017 om 16:55

Arias mag van mij ook blijven, maar verwacht wel dat hij nog gaat proberen een stap te maken.

14 mei 2017 om 17:06

Ja ben er ook bang voor, is niet zo makkelijk te vervangen. Hopelijk lukt het Brands en dergelijke.

Vraag me af of Cocu volgend seizoen nog trainer moet zijn. Totaal geen lijn in het spel van PSV al 4 seizoenen lang. Alleen maar angsthaas voetbal en jeugd geen kans geven. Ben het zat met dat tikkie breed en tikkie terug. Zoet weer de zoveelste blunder.

14 mei 2017 om 17:57

Nou tweede poging dan maar, aangezien de eerste is verwijderd.

Treblex, licht eens toe waarom jij vindt dat PSV angsthazenvoetbal speelt. Zeer benieuwd. Vooral benieuwd hoe jij de twee seizoenen met de landstitel beschrijft, vergeet die niet in je betoog.

14 mei 2017 om 18:14

Gaudí, dat tikkie terug en tikkie breed. Bij 1-0 de bus parkeren en een extra verdediger inbrengen IPV de voorsprong uit te bouwen. Het steeds de hand boven het hoofd houden van Luuk, Willems, Propper, Guardado. Weinig of geen kansen geven aan de jeugd. De voorspelbare wissels van Cocu. Ik zie ook geen stijgende lijn in het spel van Cocu. 2 titels in 4 seizoenen is te weinig als ik zie wat Frank de Boer heeft behaald bij Ajax.

Volgend seizoen beter. Een beetje verloren jaar zo, al kan je natuurlijk niet altijd kampioen worden. Ik kan ook wel genieten van de beelden uit Rotterdam, maar toch jammer.

14 mei 2017 om 16:41

Ik heb precies hetzelfde. Ik voorzie dat Cocu het volgend jaar moeilijk gaat krijgen.

De jonge spelers die het vandaag brachten. Lammers, zinchenko, hendrix en ramselaar brachten veel meer als de rest. Begin opstellen bijna geen creativiteit. Middenveld zonder creativiteit, centrum idem en 1 echte back die aanvallend wat bracht. Van ginkel op de flank... Eerste helft weinig echt grote kansen en veel voorzetten. Bij lammers zie je veel dat hij veel talent heeft, deze helft bijna alleenmaar halve kansen gehad en toch een gescoord en die heerlijke actie waarbij die wegdraaide en zijn tegenstander van zich af weet te houden. Ramselaar bracht de nodige dynamiek en zinchenko de missende creativiteit. Hendrix die wel steeds lekker fel was en de ballen veroverden maar ook veel naar voren ging. Wel jammer dat brenet niet mocht spelen en dat gudmundson niet zijn debuut heeft mogen maken als beloning van zijn goede seizoen. Toen de bovengenoemde spelers er allemaal in stonden begon er goed te worden gevoetbald en liep de score snel op. Tot slot hoop ik dat arias blijft, defensief goede back die aanvallend genoeg brengt en ook de nodige passie in het veld brengt. Soms domme overtredingen maar speelt met temperament en dit seizoen op een paar wedstrijden na gwn stabiel. Ben benieuwd naar volgend seizoen.

Ben benieuwd wat er komende zomer gaat gebeuren, dat er het nodige gaat veranderen is iig wel duidelijk. Met de nieuwe poging rond Lozano hoop ik op de volgende opstelling al weet ik niet of het haalbaar is.

4231 opstelling: Keeper: Jurjus, CV: Moreno + aankoop, Backs: aankoop/brenet/guardado + arias/brenet, Mid: Hendrix + Ramselaar, Aanval: Lozano/bergwijn + Pereiro/gudmondson/zinchenko + Kostic/gudmundson/berwijn, Spits: Locadia/lammers.

Rosario, Gudmundson, Lammers en wellicht Rigo overhalen naar het 1e en de bovengenoemde spelers met elkaar afwisselen. Miss dat Kostic haalbaar is als HSV degradeerd.

14 mei 2017 om 17:24

Misschien Ayoub halen en met Hendrix als blok met Ramselaar daarvoor? Over je aanval ben ik niet zo te spreken, omdat ik wel denk dat we aanvallende kwalitatieve nieuwe impulsen kunnen gebruiken.

14 mei 2017 om 17:41

Zou idd een optie zijn. Hoop op lozano en kostic iig + extra aanvallers voor wanneer er blessures zijn. Of die 2 haalbaar zijn kan ik niet zeggen, miss dat lozano via een of andere constructie lukt.

14 mei 2017 om 17:42

Was blij met wat lammert liet zien nagenoeg alleen maar halve of minder grote kansen en toch steeds op doel en een goal.

Lammers volgend seizoen maar serieus een kans geven. Waarom deed Cocu dat dit jaar nog niet?

Wat speelde PSV weer een ongelofelijke zaadpartij. Deze wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar.

Mooie lange neus van Lammers naar Cocu! Waarom heeft deze jongen niet veel eerder een kans gekregen? En waarom krijgen niet veel meer jeugdspelers een kans, zelfs niet in een wedstrijd om des keizers baard, waar wel weer dezelfde ongemotiveerde protege's van Cocu opnieuw mochten laten zien dat het vat allang leeg is. Slap, saai en grillig voetbal is wat de klok slaat bij PSV en daar is Cocu verantwoordelijk voor. 'we willen het publiek vermaken', zei hij voorafgaand aan de wedstrijd. Een late roeping naar mijn idee, en ook niet eens een geslaagde.

Heel snel doorselecteren nu; in juni moet je een ploeg op de been hebben die in de Europa League een vuist kan maken en tegelijkertijd wel een seizoen lang goed en gretig genoeg is om de titel binnen te harken. Het lijkt me zonneklaar dat de directie van Cocu eist dat hier rollen weggelegd worden voor spelers uit Jong PSV en dat het een flinke duit gaat kosten om de renovatie te voltooien staat als een paal boven water.

Op Pereiro na zullen alle latino's vertrekken denk ik, terwijl ik er ook vanuit ga - en hoop - dat De Jong en Willems een nieuwe club vinden. Van laatstgenoemde ben ik zijn labbekakkerige houding en inbreng wel meer dan zat, terwijl je een aanvoerder die meer kaarten pakt door praten dan er goals in trapt kunt missen als kiespijn. Zoet zal ook zijn laatste ballen wel gevangen hebben voor PSV en dat Brands ervoor koos om afgelopen winter geen vervangers voor de vertrekkende buitenspelers Narsingh, Jozefszoon en Da Silva te halen is natuurlijk ook een rekening die nog openstaat, want PSV ontbeert absoluut creativiteit. Helemaal als Proepper misschien ook nog vertrekt.

Goede en haalbare versterkingen zouden in mijn ogen Michel Vorm, Kenny Tete, Ridgeciano Haps, Soufiani Amrabat, Sam Larsson en Klaas-Jan Huntelaar zijn. Van de huidige selectie zullen Hendrix, Ramselaar, Proepper, Pereiro en Locadia hun verantwoordelijkheid moeten nemen en ik mag hopen dat Lammers, Rigo, Gudmundsson en Ljunqvist nu wel volwaardige selectiespelers gaan worden...

14 mei 2017 om 18:54

Wat Lammers betreft heb je gelijk. Dolberg is ook ooit voor de leeuwen gegooid en is goed uitgepakt. Snap niet waarom Cocu dit niet aandurft. Bergwijn speelt ook niet op vaste plek. Soms op links en soms op rechts. Hoe kun je dan zo een jongen vertrouwen geven? Zelfde met Perreiro, Ramselaar. Die spelen overal behalve op hun favoriete plek. Vind je gek dat deze spelers niet uit de verf komen. Hier is Cocu wel verantwoordelijk voor.

In 10 minuten alles weggegeven.. Beetje typerend voor het seizoen, waarin er wel vaker (onnodig) punten werden weggeven. Ach, wat maakt het uit! PEC is veilig en hopelijk kan volgend seizoen de lijn van de afgelopen jaren worden doorgetrokken en PEC een stabiele middenmoter worden.

Ben blij dat dit seizoen erop zit.

In de eerste helft van het seizoen veel pech gehad met blessures, gemiste pingels en arbitrage (europees). 2e helft van het seizoen iets beter maar toen liepen we al achter de feiten aan.

Feijenoord gewoon een top jaar gehad en werkelijk boven zichzelf uitgestegen. Terecht de kampioen dus bij deze gefeliciteerd. Daarnaast Ajax die zich ook sterk heeft ontwikkeld dit seizoen en nu een schitterende finale mag spelen in de Uefa cup (go Ajax)

Tja als dat bij Feijenoord alles lukt en ook Ajax een "goed" jaar draait dan word je een keer derde na 2 jaar op rij kampioen geweest te zijn.

Beetje doorselecteren, paar goede vleugelspelers erbij voor volgend jaar en ik heb er weer zin in!

En uiteraard MET Philip Cocu!

het enige wat ze moeten doen is door selecteren. spelers als Luuk de jong, Guardado, Propper, Willems, Schwaab, Isimat mirin en Zoet. spelers die ze moeten terug halen zijn: St juste, Haps, Larsson, Gomes, Sofyan amrabat, Affelay (terughalen) en yassine ayoub. de spelers die ze moeten terug sturen zijn: Siem de jong, Zinchenko en van Ginkel. dit is de opstelling die de meeste PSV supporters denk ik willen zien.

jurjus
brenet
st juste
de wijs
haps
ramselaar
hendrix
ayoub
affelay
locadia
larsson

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren