Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax, Feyenoord en PSV volgen dezelfde vier spelers uit subtop Eredivisie’

Laatste update:

Wanneer Feyenoord zich tot kampioen van Nederland kroont, mag het rekenen op miljoenen euro’s aan inkomsten door deelname aan de groepsfase van de Champions League. Met dat geld kan technisch directeur Martin van Geel de transfermarkt op. Volgens De Telegraaf zal Feyenoord zich gaan versterken in de breedte van de selectie. Daarbij zijn vier spelers in beeld, die ook worden gevolgd door de scouts van Ajax en PSV.

Pas als de Rotterdammers zondag kampioen worden, kan Van Geel in actie komen. Volgens de ochtendkrant aast Feyenoord op AZ-linksback Ridgeciano Haps, FC Utrecht-middenvelder Sofyan Amrabat, Vitesse-buitenspeler Milot Rashica en sc Heerenveen-verdediger Jerry St. Juste. Feyenoord, Ajax en PSV hebben deze spelers allen in het vizier, maar geen van deze clubs nam al contact op.

Waar Feyenoord moet wachten op de Champions League-miljoenen, kan een club als Ajax al wel handelen. De miljoenen stromen daar binnen door het bereiken van de Europa League-finale. Toch denkt Feyenoord komende zomer een flinke slag te kunnen slaan. Deelname aan de Champions League kan voor veel spelers een belangrijke rol spelen in hun keuze voor Feyenoord. Het mislopen van het miljardenbal kan spelers weghouden uit Rotterdam.

Denk jij dat Feyenoord zondag kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja dat ook weer t mooie van kampioen kunnen worden. Je wordt interessanter .

Ik zou het Martin en PSV en Ajax afraden om een van deze namen te halen. Leuke spelers voor de subtop, maar meer ook niet. Typen spelers die in het rijtje Vejinovic, Tapia en Kramer horen. Bij Ajax haalde Martin ook altijd dit soort spelers, die goed waren in de subtop, hetgeen hem zijn baan kostte.

Ook is zo'n Haps overhyped. Na de winterstop speelt ie gewoon slecht. St Juste maakt toch ook wel heel veel fouten, zonder dat ie zich herpakt. Amrabat heeft talent, maar qua potentie vind ik hem niet beter dan wat er al loopt. Rashica zou ik nog willen overwegen als Berghuis niet haalbaar blijkt. Wel is het rendement van Milot niet zo heel bijzonder en hebben we hem tegen de topclubs niet gezien.

13 mei 2017 om 08:01

Werd er niet hetzelfde gezegd bij Botteghin, VD Heijden, al vind ik dat echt subtop materiaal, Toornstra en Berghuis. Dat is prima materiaal voor de eredivisie.

13 mei 2017 om 08:34

Botteghin en V/d Heijden kwamen transfervrij. Zelfs als die zouden zijn geflopt had men daar overheen kunnen stappen. Berghuis schat ik wel in als topmateriaal voor de Eredivisie en Toornstra heeft dit seizoen fantastische dingen laten zien in thuiswedstrijden, maar uit heeft ie niks toegevoegd. Dat soort statistieken passen ook wel bij een subtopspeler.

13 mei 2017 om 09:13

Alle vier is het ook subtop materiaal. Ook subtop kan in een topjaar kampioen worden. Dat heeft Twente en AZ eerder laten zien. In de jaren met De Boer is Ajax ook een paar keer kampioen geworden met zo'n selectie. Geeft niets maar dat is niet het niveau dat je moet nastreven. Haps is bijvoorbeeld zo verschrikkelijk overschat en is drie niveau's minder dan Kongolo en moet waarschijnlijk ook nog heel veel kosten. Niet aan beginnen dus.

13 mei 2017 om 09:18

@master D, Botteghin heeft Feyenoord €2,5 miljoen gekost. Verder vind ik St. Juste en Rashica wel degelijk interessant voor de Nederlandse top, zijn beide pas 20 jaar dus zit nog voldoende rek in. Bij Haps heb ik mijn twijfels maar als je bijvoorbeeld naar Feyenoord kijkt, hij is beter dan Nelom en Woudenberg als linksbacks. Amrabat is een talentvolle speler maar dan zal van Geel eerst een oplossing moeten vinden voor Vejinovic en Gustafson.

13 mei 2017 om 09:25

Waar zeg ik iets over transfersommen? Die spelers bewijzen dit jaar, met mindere kwaliteiten, wel degelijk van waarde te kunnen voor een de beste ploegen van Nederland. De discussie ging niet over transfersommen. Beetje makkelijk om daar dan je punt mee te maken.

Haps en St Juste en Amrabat zijn daarnaast nog redelijk jonge spelers en kunnen nog genoeg doorgroeien natuurlijk. Zullem vast nog wel wat wisselvalligheid vertonen, maar aangezien de basis al aardig staat zullen zij genoeg tijd krijgen om zich in alle rust verder te ontwikkelen.

13 mei 2017 om 11:49

Ik hoop eigenlijk dat Feyenoord voor Ayoub gaat als eerste target. St Juste en Haps zijn ook prima toevoegingen, met Vd Heijden en Nelom kan je echt de CL niet in. Van St Juste en Haps moet je dat ook maar afwachten maar die kunnen in ieder geval nog groeien.

Daarnaast hebben we ook echt een vleugelspeler en een (reserve)spits nodig. Barazite is transfervrij, zou wat mij betreft een mooie wissel zijn voor de spits en/of 10-positie. Rashica ben ik niet van overtuigd, zie liever Jahanbaks maar die kost waarschijnlijk een paar miljoen.

13 mei 2017 om 13:14

Botteghin en v/d Heijden hebben dit jaar top gepresteerd, maar zijn ook geen toppers. Ze zijn overeind gebleven omdat El Ahmadi en Vilhena voor ze staan.

Wat jij zegt prima materiaal voor de Eredivisie, maar niet voor een titelpretendent. Subtopmateriaal zoals Master D zegt.

Die Amrabat is de enige die in dat rijtje staat die een topspeler kan worden, de rest is AZ, Utrecht, Groningen, Vitesse materiaal. Net als Botteghin en v/d Heijden.

13 mei 2017 om 13:44

Deze spelers zijn echt ongeschikt voor in ieder geval PSV en Ajax. St. Juste is by far niet goed genoeg. Heeft altijd van die nonchalante onbegrijpelijke missers en is gewoonweg te klein. Daardoor koppend zwak. Echt overhyped.

Amrabat moet zich eerst nog maar eens wat langer bewijzen bij Utrecht.

Rashica is subtop-niveau. Niet meer dan dat.

Haps is al wat aan de "oude" kant. Een speler van zijn leeftijd zou een echte topper moeten zijn die direct kwaliteit toevoegt. Dat is in zijn geval ook weer niet het geval.

Ik hoop toch echt dat PSV ook niet met Larsson komt aanzetten. Ik zie eerlijk gezegt niet 1 voetballer in de eredivisie die een toegevoegde waarde zou zijn voor PSV en Ajax. Ayoub zou nog kunnen. Daar zie ik wel iets in. Maar ook daarbij moet je je nog afvragen of hij het hoger niveau en tempo wel aankan.

13 mei 2017 om 14:56

@!don,

Ongeschikt voor een titelpretendent? Kijk even op teletekstpagina 819.

13 mei 2017 om 08:52

Amrabat en St Just zijn goede keuzes in mijn ogen. Amrabat is een heel groot talent, zowel technisch maar ook al fysiek en qua drive. St Juste zou een goede aanvulling zijn op de Feyenoord verdediging. In uitwedstrijden waar Feyenoord hoog druk wil zitten, willen ze nog wel eens weggecounterd worden door snelle spitsen van de tegenpartij. Dit gebeurde o.a. tegen Excelsior, Pec en Go Ahead (al kwam daar niet die goal uit). Ze kunnen er ook voor kiezen om dit op te lossen door Kongolo in het centrum zetten en dan Haps te halen, maar ik vind Kongolo als back beter dan centraal, ook aan de bal

13 mei 2017 om 13:09

Juist. Jij begrijp het.
Als deze clubs daadwerkelijk aansluiting bij de Europese (sub)top willen vinden moet je vooral niet met deze spelers aan komen zetten.
Tapia vind ik trouwens niet in dat rijtje horen. Die heb als International van Peru voldoende aangetoond een toppertje te kunnen worden. Het komt er, vooralsnog, niet uit bij Feyenoord maar dat komt denk ik door van Bronckhorst die er totaal verkeerd mee omgaat.

Dus als ik het goed begrijp gaat Feyenoord sowieso de CL in ook al wint Ajax deEL bijvoorbeeld? Dus dan gaan er2 clubs zonder voorronde te spelen naar het miljoenen bal. Pf heb ik het mis? Daarnaast zal Feyenoord buiten de ED moeten kijken.. Dit soort spelers voegen denk ik amper wat toe op dit moment. Zelfs voor op de bank komen ze denk ik tekort. Alleen Nelom weg en haps erin lijkt me beter.

13 mei 2017 om 07:57

Nee, daarvoor moeten ze natuurlijk wel kampioen worden. Als ze dat worden dan idd beiden groepsfase

Als ik voor Ajax spreek...

St Juste is een interessante speler. Maar we hebben Sanchez en De Ligt al....
Amrabat is een talentvolle complete middenvelder, maar niet beter dan de talenten die we nu hebben
Rashica begrijp ik niet. Dit seizoen juist teleurstellend. Ajax streeft een hoger niveau na.
Haps zou als backup/concurrent van Sinkgraven kunnen. Maar Haps is ook grillig in zijn prestaties

Hoogma van Heracles zou ook wel in de gaten gehouden kunnen worden....

13 mei 2017 om 08:25

iedere speler wordt en is geworden onder Brom grillig

13 mei 2017 om 08:27

Over Rashica en Amrabat ben ik het met je eens. Ajax scout in Zuid-Amerika naar vleugelaanvallers als het moet en heeft natuurlijk al heel wat talenten voor het middenveld. Maar over St. Juste en Haps ben ik het niet met je eens. Als je kijkt hoe de spelers van Ajax anders voetballen ten opzichte van vorig seizoen, heb ik er wel vertrouwen in dat de trainers Haps aankunnen. Daarnaast vind ik dat Ajax echt St. Juste moet halen. Stabiel, redelijk wat ervaring en nog jong. Sanchez is heel populair en De Ligt is super jong. Die gaat honderd procent een dip krijgen, zoals ieder talent. Maar het punt is, achter hem is er niks. Ik bedoel dan, er zijn geen talenten in Jong en A1 voor die positie. Voor welke eredivisie-spelers zou jij nog meer gaan, als Ajax zijnde?

13 mei 2017 om 11:53

St. Juste stabiel? Die is alles behalve stabiel. Ajaxonwaardig. Kan niet koppen en laat heel vaak iemand uit z'n rug weglopen. Weet niet wie deze onzin verkondigt maar ik denk dat geen scout bij Ajax die overhypte St. Juste overweegt.

13 mei 2017 om 09:59

Mee eens, Amrabat vind ik wel iets hebben, mits er spelers vertrekken (ziyech, Schone en Klaassen zie ik dit als een mogelijke aankoop)

Ook Ayoub van Utrecht ben ik fan van die lijkt mij geweldig als controlerende middenvelder.

Afwachten wie vertrekken maar dit zijn leuke en goedkope spelers, (+/- 5 Miljoen)

13 mei 2017 om 16:19

Voor Ajax geldt dat ze met lijstjes werken voor het geval spelers vertrekken. Gaan er geen spelers weg, dan zal Ajax ook geen spelers gaan kopen. Ajax zal geen linksback halen als Reidewald blijft. Ook moet Ajax afwachten wat er met Diojks gaat gebeuren, wellicht koopt Noreich hem maar voglens mij is het nog niet officieel?

Feyenoord ziet deze spelers niet als vervanging maar als versterking,

Hapa mag wat mij betreft wel weg, speelt sinds de winterstop als een natte krant en houd alleen maar de ontwikkeling tegen van Wijndal en Ouwejan.

Laat Feyenoord deze spelers maar oppikken, want die moeten echt versterkt worden voor de Champions League. PSV kan ze nu nog niet halen omdat er eerst spelers weg moeten. Ajax zal niet meer voor Rashica en Amrabat komen, die plekken zijn goed genoeg bezet, waarbij ik vooral aan Rashica twijfel of hij goed genoeg is. Over Haps heb ik ook mijn twijfels en hij is al relatief oud, dus moet je hem afschrijven. St Juste zal alleen een optie voor Ajax zijn als Sanchez vertrekt. Maar de clubs waar deze spelers nu spelen zullen wel de hoofdprijs willen.

13 mei 2017 om 08:55

PSV kan de selectie heus wel versterken! Feyenoord heeft echt niet in een keer meer geld tot haar beschikking dan PSV.

13 mei 2017 om 10:35

Het eigen vermogen is inmiddels alweer nagenoeg aan dat van psv. Ook qua begroting is het verschil maar een paar miljoen. Bovendien zou er zomaar 20+ miljoen uit de CL kunnen komen en hebben ze een aantal spelers die veel waard zijn. Psv heeft een elftal zonder restwaarde en weinig Europees inkomsten. Als psv niet met een groot plan op de proppen komt worden het financieel een aantal magere jaren. En dus vermoedelijk sportief ook.

13 mei 2017 om 12:51

Dat PSV een elftal zonder restwaarde heeft vind ik overdreven. Spelers van PSV hebben dit seizoen niet geweldig gepresteerd met name Luuk de Jong, Willems en Propper maar die spelers hebben wel een reputatie. PSV gaat natuurlijk nooit Propper voor 8 miljoen laten gaan teminste ik mag hopen dat Brands meer verstand heeft. Ik maak me sportief ik nog niet zo druk als iedereen hier van Feyenoord en Ajax kun je verwachten dat er wat sterkhouders vertrekken in de spelers van PSV zal toch minder interesse zijn. Daarnaast draaien Propper, Luuk de Jong en Guardado echt niet nog zo'n seizoen, kijk bijvoorbeeld naar Chelsea.
De vorm van Luuk de Jong heeft de kansen op de titel gewoon verpest als die man ook maar enigszins zijn normale vorm had gehaald was deze laatste speeldag nog spannender geweest want PSV heeft het laten liggen dat is eigenlijk gewoon een aanfluiting. Ajax staat er nu wel goed voor dat valt natuurlijk niet te ontkennen met ook veel jong talent nog onder contract maar Feyenoord heeft dit seizoen geluk spelers halen daar een niveau wat je over de loop der jaren niet van ze gewend bent. Ik ben er van overtuigt dat jongens als Toornstra, el Ahmadi, vd Heijden, Botteghin niet nog zo.n seizoen draaien.

Haps is een prima optie. Verder zou ik eerder Ayoub of Barazite (tranfervrij) halen. Een echte nummer 10 in de Kuip lijkt me heerlijk, bovendien is Ayoub een goede concurrent voor Keizer Karim en Vilhena.

13 mei 2017 om 08:52

Feyenoord moet inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zitten.

13 mei 2017 om 09:55

Je zegt dat alsof het een slecht iets is. Barazite is een interessante speler en is transfervrij. Wat doe je nou moeilijk?

13 mei 2017 om 10:04

Ik ben een voorstander van spelers als Ayoub, Amrabat en Barazite ook Ajax doet er goed aan om de eerste 2 in de gaten te houden.
Feyenoord heeft misschien 12 Miljoen te besteden maar er mag wel wat bij komen dus (goedkoop inkopen, dubbeltje op de eerste rij)

Lees reactie/commentaar van Fcbogarde:

13 mei 2017 om 08:54

Barazite is geen top club materiaal. Die man kan op zich vrij aardig voetballen maar dat kunnen er meer bij de Nederlandse top clubs. Die jongen is technisch verder dan zijn teamgenoten maar presteert beter door de vrije rol die die bij Utrecht krijgt bij PSV, Ajax en Feyenoord wordt er van middenvelders gedacht dat ze naast het aanvallen ook verdedigen. Ayoub is zeker een goede concurrent maar de vraag is of hij op de bank bij Feyenoord wil zitten.

13 mei 2017 om 09:25

Deels met je eens, maar zo'n Barazite is wel een rasvoetballer. Lekker intimiderende kop ook. Hoeft niet altijd te spelen. Goede, gratis versterking in de breedte.

13 mei 2017 om 10:06

Ayoub is ongeveer van hetzelfde niveau als Vilhena

Ik verwacht een basisplaats van Ayoub mits hij bij Feyenoord komt

Het is volstrekt logisch dat Feijenoord het in deze categorie spelers moet zoeken omdat 20 miljoen heel veel lijkt, maar het niet is als je er de transfermarktmeeop moet. Tel daarbij op het salaris dat de club kan bieden en je kunt niet anders dan tot de conclusie komen dat spelers die echt het verschil kunnen maken (zoals een Zyech), vooralsnog onhaalbaar zijn. Daarom is het logisch dat men zich niet gek laat maken en de tering naar de nering zet in afwachting van de komst van het nieuwe stadion. Dan kan Feijenoord toegroeien naar een begroting die vergelijkbaar is met die van Ajax en PSV en zal de top drie naar verwachting structureel en definitief in ere worden hersteld.

13 mei 2017 om 09:17

Ben.benieuwd of Feyenoord deze inhaalslag kan maken. Ontwikkeling van het nieuwe stadion duurt nog tot 2023, en ik neem dat Ajax en.PSV tot die tijd ook niet stil zullen zitten en hun begroting ook zal toenemen.
Heb het vermoeden dat Feyenoord nog wel een.aantal jaren achter zal blijven tov Ajax en PSV in begroting

13 mei 2017 om 10:20

@thebrightone

Aan de inkomstenkant (structurele inkomsten, wel te verstaan) is de begroting van Ajax de laatste jaren nauwelijks gestegen omdat de club wel zo een beetje de grens heeft bereikt van wat er mogelijk is. De CL opbrengsten en de opbrengsten van uitgaande transfers zijn incidentele inkomsten en daar kun je geen verantwoord beleid mee voeren zonder het risico te lopen dat je op een dag in dezelfde situatie terecht komt als bijv. Twente omdat je aannames in de praktijk niet blijken uit te komen. Daarom begroten alle Nederlands clubs niet op CL- maar op EL niveau.

Ajax heeft de afgelopen jaren een enorm eigen vermogen opgebouwd, waardoor veel mensen denken dat de bomen in de Arena tot in de hemel groeien. Niets is echter minder waar omdat niet het eigen vermogen, maar de begroting leidend is in de mogelijkheden die de club heeft. Ajax heeft een vergelijkbare begroting als PSV en derhalve dezelfde financiele mogelijkheden. Het enorme bedrag dat de club het afgelopen seizoen in de selectie heeft geinvesteerd, was een incident en alleen mogelijk omdat Overmars voor 80 miljoen had verkocht en bovendien 26 spelers van de loonlijst had weten te laten afvloeien. Dat heeft Overmars de afgelopen donderdag nog maar eens voor de camera van Rtl7 bevestigd. Het is volstrekt onrealistisch om te verwachten dat je op een begroting van ongeveer 80 miljoen waarin de inkomsten en uitgaven vrijwel in evenwicht zijn, ieder jaar voor 40 miljoen aan spelers kunt uitgeven. De winst die een BVO maakt, komt alleen ten goede van het lopende boekjaar, terwijl de uitgaven aan spelers dienen te worden afschreven en derhalve als uitgaven in de boeken komen. De uitgaven gaan daarmee structureel omhoog, terwijl de inkomsten structureel ongewijzigd blijven. Je hoeft geen wiskundig wonderkind te zijn om te kunnen begrijpen dat als de inkomsten en uitgaven in evenwicht zijn, de begroting verliesgevend wordt als je de uitgaven laat oplopen. En in het beleidsplan van Ajax staat dat verlies draaien geen optie is en je mag er dan ook gevoeglijk vanuit gaan dat de RvC op de rem zal trappen als de Directie meer uit dreigt te geven dan er binnen komt.

Ajax is al jaren bezig om voet aan de grond te krijgen in China omdat daar op het gebied van merchandising enorme mogelijkheden liggen met zo een gigantische bevolking. Er worden door de overheid op dit moment echter enorme bedragen in het voetbal gepompt en je kunt je afvragen of de Chinezen wel op een buitenlandse club zitten te wachten als het niveau de eigen clubs door de enorme investeringen en de aanwas van getalenteerde buitenlandse spelers ieder jaar in kwaliteit toeneemt. Meer mogelijkheden tot expansie heeft Ajax echter niet. De sponsorinkomsten zijn voor Nederlandse begrippen al van zo een hoog niveau dat daar nauwelijks meer uit valt te halen, terwijl er voor de inkomsten uit merchandising ook al jaren een status quo geldt.. Daarbij zijn er vanaf 2018 minder CL-tickets te verdelen onder de kleine voetballanden en wordt het steeds moeilijker om tot de groepsfase door te dringen.

De enige manier voor een club als Ajax om het hoofd financieel boven water te houden, is door spelers voor grof geld te verkopen, maar je hebt die spelers natuurlijk ook nodig om prestaties te leveren. Als Ajax ieder jaar voor 80 miljoen zou verkopen, heeft de club over drie jaar een kwart miljard op de bank, maar geen speler meer over waarmee het spel kan worden gespeeld dat de club voor ogen heeft. De moraal van het verhaal is dat Ajax zoveel geld op de bank heeft, dat de club niet snel in financiele moeilijkheden zal komen en financieel kern gezond is. In dat opzicht licht men lichtjaren voor op clubs als Feijenoord en Psv. Voor de financiele mogelijkheden gaat dat echter niet op. Omdat de FPP regels niet toestaan dat de aankoop van spelers wordt gefinancieerd met het spaargeld, maar dat moet geschieden met de inkomsten die op de begroting staan. En dat is maar goed ook omdat als dat mogelijk zou zijn, het voetbal binnen de kortste tijd het strijdtoneel zou worden van de georganiseerde misdaad omdat de aan- en verkoop van spelers een ideale mogelijkheid voor een criminele organisatie is om zwart geld wit te wassen. Door FFP regels, waarin door een club moet worden aangetoond waar de geldstromen vandaan komen, is dat een heel stuk moeilijker dan wanneer een transfer zou worden bekostigd uit het privevermogen van een rijke clubeigenaar.

Utrecht en Vitesse leiden al jaren verlies en staan daarom ook al jaren onder curatele van de Knvb en zijn beperkt in het doen van aankopen. Ondanks dat de eigenaren van die clubs het verlies dat wordt geleden, zonder met de ogen te knipperen uit eigen zak aanzuiveren. Bij Van Seumeren is dat geen probleem, maar de clubeigenaar van Vitesse is een Rus en het is volstrekt onmogelijk om te achterhalen waar het geld waarmee hij de tekorten van Vitesse al jaren aanzuivert, vandaan komt. Ajax heeft de zaakjes nu financieel goed voor elkaar, maar de regels dienen voor iedere club het zelfde te zijn en op basis daarvan kan een club geen privileges worden verleend omdat deze er warmpjes bij zit. Als Ajax een begroting bij de Knvb inlevert, waarbij de uitgaven veel hoger zijn dan de inkomsten, zal deze daarom linea recta door de bond worden terug gestuurd en kan de licentiecommissie zelfs de licentie van de club intrekken. Ook al kan de club het verlies makkelijk uit eigen middelen opvangen.

13 mei 2017 om 11:01

Mooie onderbouwing van je verhaal. Er zit volgens mij nog speelruimte in het kopen van de Johan Cruijff Arena. Ik kan het uiteraard niet zo mooi onderbouwen zoals jij dit nu doet, maar als je nu ziet wat men in Rotterdam probeert te bewerkstelligen dan zal je als Ajax zijnde toch met een antwoord moeten komen om in dat opzicht ook mee te gaan. Dit is uiteraard niet zaligmakend, maar het is een mogelijkheid. Ik weet daarbij uiteraard niet of het daarnaast mogelijk is om het stadion verder uit te bouwen naar ruim 60.000 plaatsen. Alle kleine beetjes moeten helpen.

13 mei 2017 om 16:30

Een heel lang verhaal maar het klopt niet. Het eigen vermogen geeft wel degelijk mogelijkheden om je omzet te vergroten via transfers. Kijk maar naar de transfer van Ziyech, die kon relatief goedkoop aangetrokken worden doordat Twente hem moest verkopen en er vlak voor het begin van de competitie geen andere gegadigeden waren die inmiddels verlaagde transfersom zo even konden ophoesten. Dankzij het eigen vermogen kon Ajax dat wel en maakt Ajax er straks dikke winst op.

De fair play regels doen er niet toe voor Ajax, Ajax mag de opgebouwde spaarrekening gewoon gebruiken voor transfers. Je mag in drie seizoenen in totaal tot 45 miljoen meer uitgeven dan er binnen komt. Interen is dus niet verboden maar gelimiteerd. Daarnaast kan Ajax de aangekochte speler gewoon weer verkopen en die transfersom geldt dan als inkomsten en mag wederom uitgegeven worden voor de aankoop van nieuwe spelers.

Daarnaast is de jeugdopleiding van Ajax de basis van een stabiele inkomsten stroom. Dat is al decennia zo. Goedkoop talent inkopen en na een aantal jaren met dikke winst verkopen, zo gaat altijd al.

Kortom, helemaal niets aan de hand voor Ajax. Ze zijn zeer stabiel en kunnen de selectie gewoon op peil houden ondanks de fair play regels.

Heb het vermoeden dat de inkomsten uit de cl wel.mee zullen vallen tenzij Feyenoord overwintert. Helemaal indien ajax ook direct geplaatst zal zijn door het eventuele winnen van de el.
Overwinteren in de CL lijkt mij voor dit Feyenoord echter een utopie.
Daarnaast ben ik benieuwd hoeveel van de CL inkomsten zij direct in spelers kunnen investeren. En.volgens mij worden deze gelden pas eind volgend seizoen uitgekeerd? Dus in hoeverre kunnen ze aan het begin van het seizoende selectie versterken? Versterking is wel nodig om.enig resultaat te halen in de CL.

13 mei 2017 om 12:18

12 miljoen startgeld, vervolgens 8.5 miljoen televisiegelden (4.25 miljoen als Ajax de Europa league wint), psv kan vervolgens voorronde spelen dus wordt de 8.5 miljoen door 3 gedeeld (2.83 miljoen) dus Feyenoord pakt minimaal 14,83 miljoen en maximaal 20.5 voordat de wedstrijden beginnen

13 mei 2017 om 12:52

Psv speelt geen voorronde

13 mei 2017 om 14:00

Wanneer Feyenoord kampioen wordt en Ajax de Europa league wint wel

13 mei 2017 om 19:26

Nee, ook dan niet. Enkel als PSV 2e wad geworden zou er een situatie ontstaan waarbij we met 3 clubs de CL in zou gaan. Nu schuift het ticket door naar Nice.

Ik denk dat Ajax zich dit jaar heel rustig zal houden op de transfermarkt en alleen in actie komt als er spelers weg gaan. Als dat Klaassen is, zal Ajax dat bovendien opvangen met een speler vanuit de eigen jeugd. De club heeft met Frenkie de Jong, Carel Elting en Donny van der Beek voldoende spelers die dat vertrek uitstekend kunnen opvangen zonder al teveel kwaliteitsverlies. Als Veldman weg gaat, zal de club wel in actie dienen te komen omdat je er gevoeglijk vanuit kan gaan dat ook Tete zijn koffers zal pakken en je niet met een jeugdspeler zonder enige ervaring op drie fronten kunt strijden en ook nog meedoen om de prijzen zoals Ajax graag wil. Ook als Sanchez onverhoopt mocht vertrekken, zal er naar een vervanger worden gezocht, al zal het heel moeilijk zo niet onmogelijk worden om dat voor elkaar te krijgen zonder kwaliteitsverlies. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax echt geinteresseerd is in Haps omdat men daar met Riedewald, Viergever en Sinkgraven drie opties heeft. Betreffende speler zal bovendien niet goedkoop zijn en het feit dat spelers die van AZ naar Ajax komen, in veruit de meeste gevallen nauwelijks toegevoegde waarde blijken te hebben, zal de club zo langzamerhand toch ook aan het denken hebben gezet. Wellicht dat St. Juste in beeld komt als Sanchez vertrekt, maar ook dat is hoogst twijfelachtig omdat ik hem druistig en erg onrustig vind en hij verdedigend ook nog al eens een steekje laat vallen. De verdediging is bij Heerenveen soeieso niet het sterkste gedeelte van het elftal om er maar eens een understatement tegen aan te gooien.

13 mei 2017 om 11:39

Veel kunnen het niveau niet aan. Denk dat het beter is als Gustafson, Hamer en Schuurman worden verhuurd. Vejinovic mag van mij definitief vertrekken. Hou je volgens mij alleen Tapia en wellicht Kuyt over. Amrabat zou daardoor een mooie versterking zijn.

Verder zie ik graag Hoogma en Kadioglu komen. Beide talentvolle spelers.

Ik denk dat ajax niet meer uit de Nederlandse pot gaat vissen. Ze hebben het allemaal zelf in huis. Ajax heeft miljoenen en weer naam in Europa, de buitenlandse zaakwaarnemers staan in de rij om hun groei briljantjes bij ajax onder te brengen. En 1 jaar kampioen betekend nog niet dat elke speler graag naar die club wil.

Ik zou persoonlijk graag een gokje Maher wagen bij Feyenoord. Voor 2.5 miljoen af te halen heb ik begrepen en toch een speler met potentie en creativiteit. Iets dat Feyenoord vanaf het middenveld mist. Harde werkers daar, Amrabat valt ook in die categorie, maar weinig geniale pasjes. Maher kan dat wel en voor dit geld kun je je niet echt een buil vallen.

13 mei 2017 om 11:18

PSV gaat hem niet naar een concurrent laten gaan voor dat bedrag. Verder ben ik het met je eens, al past hij niet in de "feyenoord Cultuur" zou hij veel aan het voetbal toe kunnen voegen. Amrabat is meer een type Vilhena, een box to box speler die erg veel beheerst maar net dat beetje rust mist. Maar hij zou een ideale speler zijn om met Vilhena en El Ahmadi te rouleren. Maher zou je in jouw redenatie als vervanger van Kuijt halen.

13 mei 2017 om 11:37

Ja als nummer 10. Concureren met Toornstra en Kuijt. Bij Psv heeft hij geen toekomst, maar het is natuurlijk nog steeds in potentie een geweldige speler. Wie weet in een nieuwe omgeving... en het geld is niet dusdanig dat je daar wakker van hoeft te liggen. Feyenoord mist dit type en dus is het een aanvulling. Het is idd wel de vraag of psv wil meewerken.

Ik hoop dat wij geen van allen halen. Kwaliteit van deze jongens hebben we ook in de jeugdopleiding. We moeten alleen echte en directe versterkingen halen of juist 16 of 17 jarige talenten die nog even kunnen rijpen. PSV zou dit ook niet moeten doen.

Feyenoord kan zich wel versterken met deze jongens, om hun bank breder te maken. Ik heb er alleen een hard hoofd in dat deze namen je beter maken in de Champions League. Ik denk het niet namelijk.

13 mei 2017 om 13:05

Als Kongolo terug kan naar het centrum van de verdediging (oftewel het aantrekken van een linksback) dan wordt je al sterker voor de CL. In dat opzicht zou Haps miss wel een naam zijn die je sterker maakt. Al gaat AZ hoog in de boom zitten en zo goed vind ik hem nou ook weer niet (verdedigend). Amrabat zou ook een prima aankoop zijn omdat er nu een gat valt als Vilhena of Karim afwezig is (zoals jij al zei: breedteaankoop). St. Juste idem al zou dat bij Feyenoord wel een jongen zijn die het gebrek aan snelheid in het centrum kan verbeteren. Rashica is een leuk spelertje maar is echt van het niveau Bilal.

Rachida ken ik niet erg goed, St. Juste vind ik wat klein voor een centrumverdediger en bovendien een heethoofd die zijn kop verliest als het tegenzit. De interesse voor Amrabat is logisch, hoewel ik voor geen van de clubs reden zie om hem op dit moment aan het middenveld toe te voegen. De echte strijd gaat om Haps, die in potentie beter is dan alles wat de top 3 nu kandidaat heeft voor de linksbackpositie, en zelfs nu al een verbetering zou brengen.

Bij Voetbal Inside werd gezegd dat Tete weg gaat bij Ajax komende zomer. Een waanzinnige beslissing van Ajax naar mijn idee, maar ik hoop van harte dat PSV toe gaat slaan. Arias vertrekt deze zomer en ik vind Tete twee klassen beter.

PSV moet komende zomer snel handelen. Voor Willems en Arias moeten goede vervangers komen. Ervan uitgaande dat die twee vertrekken. Haps zou dan een goede aankoop zijn.

Feyenoord moet net zoals Ajax enkel op de plekken waar echt nodig een aankoop doen. Laat de eigen jeugd meer hun werk doen. Want Feyenoord is al een paar jaar goed op weg. Overigens vind ik het wel wat overdreven dat Feyenoord als top club word beschouwd. Ze hebben in het verleden goede resultaten behaald. Maar de laatste jaren was het meer en deels een club dat sub top en later tussen sub top en top zich bevond. Ajax en PSV zijn deze eeuw het meest dominanten van alle clubs. Eerst moet Feyenoord zich weer opnieuw bewijzen om mee te doen in de top. Ze trekken een goede lijn, beter dan die van PSV vind ik. Laat ze eerst maar eens een paar keer het hoogste podium van Europa behalen en wat landstitels pakken. Als ze zo doorgaan vermoed ik dat het een kwestie van tijd is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren