Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos: ‘Ajax is honderd procent de favoriet tegen Manchester United’

Laatste update:

Aad de Mos is optimistisch over de kansen van Ajax in de Europa League-finale tegen Manchester United. De analist noemt the Red Devils een 'ideale tegenstander' voor het jeugdige Ajax. Op 24 mei treffen beide clubs elkaar in Stockholm.

Volgens De Mos kan Ajax profiteren van het verdedigende spel van Manchester United. "Ajax kan dan met hoge pressing spelen. Bij United zijn veel spelers niet wendbaar en de ploeg is kwetsbaar tussen de linies", stelt de voormalig Ajax-trainer in gesprek met Voetbal Inside. "Marouane Fellaini, een lange speler, Chris Smalling die samen gaat spelen met Daley Blind, ook niet het allerbeste centrum. En de zijkanten zijn met Matteo Darmian en Antonio Valencia als backs ook niet best."

"Daar gaat Ajax zijn voordeel uithalen", voorspelt De Mos alvast. Tegelijkertijd waarschuwt de clubloze trainer voor de counter van Manchester United. "Met Marcus Rashford en tussen de linies Henrikh Mkhitaryan. Maar ik denk dat Ajax veel balbezit heeft, veel kansen gaat creëren en dat maakt voor mij Ajax honderd procent de favoriet."

Ben je het eens met de analyse van Aad de Mos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"ajax is 100 procent favoriet." "ajax kan volgend jaar de finale van de CL bereiken."

Aadje probeert wel heel erg op te vallen met zijn uitspraken. Maar hij maakt zich er niet heel geloofwaardig mee.

12 mei 2017 om 16:34

Hij heeft wel deels gelijk. United speelt gewoon als een typisch engels team. Pure vechtvoetbal. Geen technische hoogstandjes en dat ligt Ajax wel.

12 mei 2017 om 16:40

Net als het Kopenhagen dat vechtvoetbal speelt. "Makkie"

12 mei 2017 om 17:01

Niet te spreken over Rostov... maar vind United nou niet bepaald vechtvoetbal spelen hoor. Gewoon enorm verdedigend, het is geen Atletico Madrid die overal vol opklapt.

12 mei 2017 om 17:02

Eens! Echter zijn fellaini pogba valencia ,normaliter Zlatan en enkelbijter Herrera toch wel echte kerels.

12 mei 2017 om 17:41

Tja, Fellaini, Pogba en Herrera zijn wel van origine aanvallende middenvelders die totaal niet op hun gemak zijn met zijn drieën. Herrera is een geweldenaar als man op het middenveld met een vrije rol, hetzelfde geldt voor Pogba. Fellaini is gewoon een speler die met loopvermogen en kracht het middenveld in balans kan houden en aanvallend een steentje bij kan dragen met zijn lengte zoals hij bij Everton altijd deed. Er moet gewoon een speler komen die verdedigend zijn mannetje staat en de balans kan houden. Dit middenveld slaat natuurlijk nergens op. Daarbij dat Fellaini en Herrera totaal geen spelers zijn voor het niveau dat United moet nastreven.

12 mei 2017 om 17:45

En toch wil ik schone versus pogba even zien. Dat wordt een kat en muis spel wie achter wie aan gaat lopen

12 mei 2017 om 18:28

Nou dat zou popband toch moeten winnen, pogba is sterker en zijn handelingssnelheid ligt ook hoger.

12 mei 2017 om 18:45

Ik heb daar liever voor beek VS pogba of klaassen vs pogba.

12 mei 2017 om 19:11

Ik ben echt een grootfan van van de beek op 6!

12 mei 2017 om 16:52

Volgens mij zei De Mos dat indien Ajax de huidige selectie een paar jaar kan behouden, ze de finale van de CL kunnen bereiken. Ik ben het daarmee eens. Het probleem is alleen dat we de huidige selectie zeker niet een paar jaren kunnen behouden.

12 mei 2017 om 17:24

Nah ik ben het er toch niet mee eens. Om de CL te winnen moet je elke positie dubbel bezetten met toppers. Ajax heeft echt veel talent en relatief een goed budget, maar het is een illusie om te denken dat deze selectie dit kan herhalen op het allerhoogste niveau.

12 mei 2017 om 17:27

Het stijgt wel erg naar jullie hoofd he jezus. CL finale kom je echt niet zomaar, zelfs barca en bayern haalt het regelmatig niet en die zijn zoveel sterker dan ajax dus nee onzin dit.

12 mei 2017 om 17:48

Ja natuurlijk, want Dnipro heeft inmiddels ook in de finale van de CL gestaan. Of Sevilla die em drie keer achter elkaar won staat ook in de finale CL. Eigenlijk enige club die het de laatste 10 jaar gelukt is, is Atletico.

12 mei 2017 om 23:27

Die hebben toch niet hun team bijeengehouden? Is lezen echt zo moeilijk?

12 mei 2017 om 16:54

Toch heb ik wel een beetje een zwak voor Aad., luister liever naar hem dan naar mensen als Zenden, Heitinga en Waterreus.

12 mei 2017 om 17:33

100 met je eens. Aad straalt echte liefde voor het voetbal uit zoals hij erover praat en kent veel achtergronden van het mondiale voetbal.

12 mei 2017 om 17:49

Zenden zie ik weinig eigenlijk. Maar wat Heitinga en Waterreus betreft, bent ik helemaal met je eens.

12 mei 2017 om 18:26

Dat heb ik ook. Hij slaat hiermee misschien door maar als je hem hoort praten over voetbal. Zegt hij ook vaak genoeg goeie dingen en de passie straalt er idd van af.

Zeker weten is Ajax de favoriet. Volgens Aad ook een 4 punten wedstrijd!

Unibet zet de quoteringen op 1.9 voor Manutd en 4.25 voor Ajax. Zegt wel iets over wat de favoriet is in de ogen van de bookies.

12 mei 2017 om 16:39

Dat lijkt me vooral een quotering op basis van een financieel vermogende BPL-club t.o.v. minder vermogende een Eredivisie-club en bijbehorende verschil in uitstraling. Op sportief gebied en qua sterkte onderling zegt het in de praktijk misschien een stuk minder.

12 mei 2017 om 17:35

Als bookmakers odds zouden opstellen op basis van de financiën van de clubs zouden ze al lang failliet zijn. Odds worden vastgesteld door experts. Vervolgens veranderen ze door het gokgedrag van het publiek. Odds worden dus grotendeels bepaald door de publieke opinie. Britse clubs worden vaak behoorlijk overschat. Deze odd voor Ajax is een gokje waard dat wel.

12 mei 2017 om 17:47

Dat de clubs uit de vermogende Britse BPL behoorlijk worden overschat en een club uit de nietige Eredivisie worden onderschat, is toch precies hetzelfde wat ik poog te zeggen? Die 'experts' kijken ongetwijfeld ook naar de begroting en de uitstraling van beide clubs en competities en onderschatten makkelijk de kracht van het 'kleine' Ajax daardoor al snel. Net als het Europese publiek daar al snel het oordeel op baseert.

Verder zeg ik ook het niet, dat bookmakers altijd odds opstellen op basis van financiën. Ik heb het hier specifiek over deze finale.

12 mei 2017 om 16:42

4.25 voor Ajax klinkt wel heel sappig. Denk dat dit nog wel aardig zal gaan dalen naar mate de wedstrijd dichterbij komt.

Het is lastig inschatten in hoeverre Ajax op 'neutraal' gebied zal weten te spelen. De uitwedstrijden tegen Schalke en Lyon waren natuurlijk niet erg hoopvol. Ze maakten het verschil thuis en dat voordeel valt nu weg.

Anderzijds spelen ze fris en aanvallend en zal het me niet verbazen als ze de United verdediging best pijn kunnen gaan doen. Centraal is het zonder Bailly niet je van het, maar vooral op links bij Darmian liggen er mogelijkheden. Ik verwacht wel dat Valencia in staat zal zijn Younes in toom te houden.

Overigens zal Romero de finale keepen. Had zelf wel gedacht dat de Gea zou starten, maar Mourinho heeft aangegeven dat dit niet het geval zal zijn.

Kon het niet laten en heb die quotering toch even meegepakt. Het verschil is toch echt wel een stuk kleiner dan die quotering, dus een mooie EV bet nu nog.

12 mei 2017 om 16:43

Ik vind het een 50 /50 gewoon een finale.
Als ajax tegen real of juve zou spelen waren ze zwaar de underdogg. Maar united heeft het hele jaar geen indruk op me gemaakt.

Ook niet tegen anderlecht en celta waar ik ajax hoger dan in schat.

12 mei 2017 om 17:01

Ze werden een paar maanden geleden nog aardig van de mat gespeeld door Psv. En toen deed Ibrahimovic nog mee. Nu hij weg is zijn ze zo 30% minder. Ik zie Ajax deze wedstrijden gewoon winnen. Prachtig voor het Nederlandse voetbal.

12 mei 2017 om 17:16

Ik vind United anders sterker met Rashford dan met Ibra. Ibra heeft minder kansen nodig, maar Rashford is een plaag voor de verdediging

12 mei 2017 om 18:01

Psv heeft niet tegen United met Ibrahimovic gespeeld. Ik neem aan dat je vorig seizoen bedoelt onder Van Gaal. Dat "Aardig van de mat spelen" is ook overdreven.

Ajax moet het niveau halen dat ze de laatste rondes in hun thuiswedstrijden halen dan ben ik ervan overtuigd dat we beker kunnen en gaan winnen.

Doe is normaal man Aad, kijk is naar de spelers die united heeft. We doen net of united een middelmatige ploeg is. Op alle vlakken hebben ze een betere speler staan, het moet gewoon mee zitten om de finale te kunnen winnen. Om nou Ajax als favoriet te noemen vind ik compleet belachelijk.

12 mei 2017 om 16:42

Ik denk dat Ajax de Europa League gaat winnen. Het tactische plaatje is zo enorm sterk met pressie én een slot op de deur. Manchester United heeft inderdaad spelers als Smalling, Pogba, Mkhitaryan, Martial en Rashford rondlopen. Maar voor de rest is het allemaal wel een beetje magertjes. Vraag me dan ook af of Darmian, Fellaini, Herrera, Blind en Lingard echt beter zijn dan de spelers die Ajax heeft. Die jongens kunnen namelijk best voetballen, maar staan ze allemaal niet op de positie en in de rol waarin zij op hun best zijn! Het team van United is totaal niet uitgebalanceerd en zie het totaal niet als een verrassing als Ajax de finale gaat winnen. Het enige waar Ajax voor moet oppassen is het feit dat de druk parten gaat spelen.

12 mei 2017 om 16:47

Natuurlijk is United in het voordeel, maar qua spel is het nou niet zo dat je af kan zien dat er overal veel betere spelers lopen.

Darmian is bijvoorbeeld Italiaans international maar komt bij United gewoon heel matig uit de verf. Alleen naar de namen kijken is natuurlijk wat te simpel. Ajax zit speltechnisch vaak toch een stuk beter in elkaar dan United, waarvan bijvoorbeeld de aanval gewoon heel stroperig loopt terwijl ze daar wel fantastische spelers hebben lopen.

Verder moeten we Aad niet al te serieus nemen natuurlijk. Die flapt er recent echt de meest onzinnige dingen uit.

12 mei 2017 om 17:01

Manchester heeft de betere spelers, ajax heeft het betere team.

12 mei 2017 om 18:07

Sorry hoor maar het is ook gewoon een middelmatige ploeg. Leuk dat ze betere spelers hebben maar dat is een kleuter redenatie. Dat hadden Schalke en Lyon ook zogenaamd. Maar het gaat niet alleen om betere spelers. Er komt nog zoveel meer bij kijken

Tja, het gaat natuurlijk om de vorm van de dag. ManUtd heeft op elke positie wel een betere voetballer, maar dit seizoen met hun tactiek is het eigenlijk niet heel veel. Ik denk wel dat Ajax de absolute topvorm moet hebben om de finale te winnen, alles daaronder is te weinig om dit lepe elftal van Mourinho te verslaan. We gaan het zien.

12 mei 2017 om 16:46

Als er nou inderdaad een trainer is die je wel een finale toe kunt vertrouwen dan is het Mourinho wel. Ik ben niet echt onder de indruk van United dit seizoen, ook niet in de EL, maar die man slaagt er altijd in om op dit soort momenten iets te verzinnen wat goed uitpakt voor zijn ploegen.

12 mei 2017 om 16:46

Op alle posities betere spelers ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Sanchez beter is dan de CV's van ManU en ook Ziyech en Klaassen best basis zouden kunnen staan in dit ManU. De aanval in de Lyon-thuis vorm doet ook niet onder voor die van ManU zonder Ibra. Als Ajax zijn thuisvorm kan halen is Ajax zeker favoriet. Wordt het meer een "uitwedstrijd" zijn we gezien. Kopenhagen, Schalke, Lyon, PSV en Feyenoord waren allen geen beste uitwedstrijden van Ajax.

12 mei 2017 om 16:59

Dus jij denkt dat Ziyech en Klaassen boven Herrera en Pogba staan? Doe normaal. Sanchez zou kunnen, maar ook dat is niet te zeggen. Die jongen heeft het alleen nog maar in de Eredivisie en in de Europa League laten zien. Jongens als Smalling, Bailly hebben zich al langer bewezen. Het is geen top, maar beter dan wat Ajax heeft.

12 mei 2017 om 18:15

Klaassen staat sowieso boven die overschatte Pogba. Dat zul je wel zien als hij ook in Engeland speelt
En Sanchez is sowieso beter dan Smalling. Ook overschat alleen omdat hij Engels is. Als ie bij Ajax had gespeeld zou men hem nog harder afzeiken dan Veltman. En wat heeft hij (en Bailly) dan bewezen?! Sanchez heeft de CL van Zuid Amerika gewonnen en staat in zijn eerste seizoen al meteen in een Europese finale. Als hij in Engeland had gespeeld zou hij nog beter zijn dan van Dijk

12 mei 2017 om 20:31

Haha je maakt jezelf belachelijk! Klaassen beter dan Pogba is natuurlijk een grap Pogba is de middenvelder van de toekomst en had eigenlijk moeiteloos bij Real of Barca mee kunnen draaien daarom snap ik zijn stap naar United ook niet. Bailly is gewoon een zeer groot talent en Smalling is natuurlijk ook beter dan Veltman. Sanchez groot talent en knap hoe hij speelt maar jongens als Smalling en Bailly hebben ook de PL 2x gepakt en de Afrika cup (Bailly).

12 mei 2017 om 20:58

Bailly speelt net een jaar bij United. Hoe kan hij dan 2 keer de PL pakken

Klinkt leuk, maar is natuurlijk pertinent niet waar. Ok, het scheelt dat Zlatan niet meedoet en dat Bailly geschorst is, maar een Pogba kunnen we nooit maar dan ook nooit veroorloven. Laat staan de rest van de selectie. United is gewoon de favoriet. En ja, er liggen zeker kansen voor ons, maar dat is alles.

Het is wel één wedstrijd en waar Ajax dit seizoen Europees gezien thuis enorm sterk was, waren ze in uitwedstrijden juist behoorlijk tam. Ik zie het meer als 50/50 en het zou natuurlijk mooi zijn als Ajax met het aanvallende spel weet te winnen van die ploeg die honderden miljoenen heeft uitgegeven en alleen maar een bus kan parkeren. Laten we hopen dat het voetbal de winnaar wordt.

United is gewoon favoriet, klaar. Meer kwaliteit, ook al missen ze Zlatan en Bailly. Qua veldspel vind ik Ajax zeker beter, maar defensief is United erg sterk. Krijgen weinig tegen en de tactiek is gebaseerd op resultaat: scoren en inzakken. Wat Aad zegt over counteren klopt ook niet, want United is totaal geen counterploeg.

12 mei 2017 om 20:11

Die defensieve kracht kun je voor het overgrote deel op het conto van Bailly schrijven. Net als Sanchez bij Ajax zijn alle verdedigers een klasse minder. En Bailly doet dus niet mee.

15 mei 2017 om 11:42

Bailly heeft wel meer wedstrijden gemist en ook daarin stond het achterin prima. Ze staan als team gewoon goed. Daarnaast is Smalling ook zeker niet verkeerd.

Ik zie United met Mourinho gewoonweg niet de finale verliezen. Ik hoop echt dat Ajax wint maar Mourinho heeft zijn staat van dienst en ondanks de blessures kan hij gewoon georganiseerd spelen.

Wordt een spannende pot dat in ieder geval zeker, mits Veltman gaat spelen en al vroeg rood pakt.

En ja hoor, de Ajacieden dekken ze zich alvast even in. Leuk hoor naar het prijskaartje kijken van de spelers van united, maar Ajax speelt gewoon veel beter voetbal dan United. Oo Herera en misschien Pogba heel weinig creativiteit. Het veldspel is dramatisch, behouden en statisch. Nee, Ajax is gewoon favoriet. Stop je blind te staren op die achterlijke prijskaartjes.

13 mei 2017 om 01:06

Ik zie geen prijskaartjes hoor, wel verdomd goede spelers. Ajax is meer een team en laten we hopen dat dat de doorslaggevende factor is.

Wat een gelul weer.. Best goede analyse maar moet je dan weer zo hoog van de toren blazen Aadje, normaal kun je nog geen goed woord over Ajax uitbrengen, nu ineens wel, ga toch weg. Wel denk ik dat Ajax het Man Utd inderdaad lastig kan maken door tussen de linies te spelen, hoog druk te zetten en door verdedigers te laten inschuiven, die gekkigheid houden ze niet van in Engeland.

13 mei 2017 om 02:16

Verdedigers in laten schuiven zou ik niet doen tegen Martial, Rashford en Mikitarian. Die zijn zo bloedsnel die haal je dan nooit meer in.

Wat een onzin lees je allemaal zeg. Ajax speelt thuis supersterk maar erbuiten kan het net zo matig weer zijn. United is gewoon de favoriet. Aadje praat weer lekker met iedereen mee maar een united speelt wekelijks tegen sterkere ploegen en hebben sinds vorige week weer eens verloren na maanden van winst en gelijkspel dus tja aad zeg het maar.

Eigenlijk is het vrij simpel. Ajax heeft heel veel kansen nodig voor een goal omdat het scorend vermogen ontbreekt. Die kansen krijg je wel tegen Lyon maar niet tegen Man Utd omdat die je geen enkele ruimte geven. Man Utd kan echter wel goed op de counter spelen. Ik voorzie een wedstrijd waarin Ajax de boventoon voert maar Man Utd met 1-0 wint.

13 mei 2017 om 01:04

Een terechte voorspelling. Het kan echter ook zo de andere kant op vallen.

Aad is een goeie gozer maar Ajax vind ik niet favoriet. Tis gewoon 50 50. Ajax speelt makkelijker tegen voetballende teams en dat kan ik nou niet van Manchester zeggen. Heb er zin. Ben trots op onze strijders.

Voor de verandering ben ik het redelijk eens met Aad de Mos. Hij drukt het alleen wat overdreven uit. Ajax is wat mij betreft licht favoriet. United is kwetsbaar en dat is de hele EL al zichtbaar. De samenstellers van deze selectie moeten zich kapotschamen, want zo'n matig elftal is het prachtige Manchester United onwaardig.

Gewoon afwachten want het kan alle kanten uit maar wie zegt dat United of Ajax favoriet is omwille van deze speler of deze verkoopt gewoon flauwe kul...ajax had er evengoed kunnen uitliggen tegen schalke en lyon en staat nu in de finale dus niks zo onvoorspelbaars als voetbal

Kan iemand mij vertellen: als Ajax kampioen wordt én de EL wint of Feyenoord (nummer 2 van NL het extra CL kaartje krijgt?

12 mei 2017 om 20:04

Nee. Feyenoord zal dan voorrondes CL moeten spelen.

12 mei 2017 om 22:34

Oké bedankt, rare constructie. Had ook begrepen dat als Ajax de EL wint en PSV 3e wordt dat ze hem ook niet kregen wat natuurlijk idioot is. Ajax haalt de punten voor het land dus moet dat extra kaartje hier ook heen.

Het zal echt mooi zijn als ajax wint van manschter united geef ze ook een grote kans vind dat ajax veel meer een team is , een vraagje hoe zit het als ajax wint want dan mag ajax aan de poulefase cl meedoen maar houd dat dan in dat psv voorronde cl gaat spelen of lig dat anders ?

Als je realistisch moet zijn dan moet je man united gewoon vanaf min 1 bij de strot pakken te beginnen bij de verdediging van man united.

Jullie vergeten wat mijn mooivoetballende noorderburen. Mourinho is da laatste persoon waar je op balbezit wilt tegen spelen

Die Aad. Ziet ze langzamerhand vliegen. Man U speelt niet best, nee. Wat doe je echter als pogba het op z'n heupen heeft? Om over Rashford en andere spelers niet te beginnen. Ja, we hebben een kans, zelfs een goede kans. Zijn we favoriet? Dat zeker niet. De finale CL is ook nog eeeeeeeeeeeeerg ver weg.

En tegen lyon waren we kansloos Aad?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren