Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV ziet OGC Nice profiteren van eventuele EL-winst Ajax

Laatste update:

PSV zal aankomend seizoen niet profiteren van een eventuele Europa League-winst van Ajax. Het Eindhovens Dagblad heeft namelijk van de UEFA bevestigd gekregen dat het ticket voor de voorrondes van de Champions League, waar de Amsterdammers recht op zouden hebben als nummer twee van de Eredivisie, in het geval van winst in het bekertoernooi zeer waarschijnlijk naar OGC Nice gaat.

Even werd gedacht dat dit toegangsbewijs tot de voorrondes van het miljardenbal op landniveau zou doorschuiven. De UEFA heeft nu echter laten weten dat dit niet zo is: in het geval van een Amsterdamse Europa League-winst, gaat Ajax rechtstreeks de Champions League in en schuift de nummer drie van Frankrijk een plek op in de plaatsingslijsten. Nice, dat met nog twee wedstrijden te gaan zeker is van in ieder geval de derde plaats en Paris Saint-Germain op doelsaldo niet bij lijkt te gaan halen, hoeft in dat geval geen voorrondes te spelen en stroomt in bij de play-offs.

Voor PSV rest als nummer drie van de Eredivsie dus deelname aan de Europa League. Ajax weet donderdagavond of het kans blijft maken op de Europa League-finale in Stockholm. De ploeg van Peter Bosz verdedigt tegen Olympique Lyon een 4-1 thuisoverwinning.

Vind jij dat PSV het ticket voor de voorrondes van de Champions League zou moeten krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ok en waar gaat dan het ticket van Nice heen? En etc. etc.? Er moet toch ergens nog een ticket overblijven toch?

11 mei 2017 om 19:04

Precies wat ik ook dacht.

Dit is dus weer wat anders als wanneer PSV tweede zou worden als ik dat goed heb. Of kan PSV al geen tweede meer worden? Want dan zou Ajax bij winst de CL in gaan als deelnemer vanuit de EL, Feyenoord als kampioen rechtstreeks en PSV de voorronde CL in als nummer 2.

11 mei 2017 om 19:49

NeutralFussbal, PSV kan geen tweede meer worden. Zelfs als Ajax zondag van Willem II verliest, lukt dat ze niet.

12 mei 2017 om 02:04

PSV kan wel tweede worden... Alleen dan moet de Knvb een smoes bedenken waarom ze Ajax punten in mindering zouden moeten geven...

En wat smoezen betreft., daar is de Knvb een topper in..

12 mei 2017 om 17:17

@neutralfussbal
Je hebt geen gelijk lees onderstaand verhaal maar

Als Ajax de Europa League wint plaatst het zich voor de play-offs van de Champions League en Gaat DUS Niet Rechtstreeks Naar DE Groepsfase!!!

De Champions League winnaar gaat wel direct naar de groepsfase, maar wanneer deze ook in eigen land de sterkste blijkt in de competitie,schuift dat ticket door, in dat geval naar de winnaar van de Europa League ( Dus misschien Ajax )

11 mei 2017 om 19:09

Uiteindelijk blijft er geen ticket over, maar speelt er 1 team ergens geen voorronde waar hij normaal wel een voorronde zou moeten spelen.

11 mei 2017 om 19:24

Ja, maar de tegenstander van degene die eigenlijk geen voorronde hoefde te spelen dan? Ook die zullen een tegenstander nodig hebben, lijkt me? Ik zit dus met precies dezelfde vraag als Ryjuu.

11 mei 2017 om 19:32

Wat Boris zegt, die tegenstander is er dus niet omdat ze de ticket uiteindelijk niet vergeven.

11 mei 2017 om 19:35

Ik denk dat het zo gaat: normaal zou Nice in een voorronde tegen bijv. Ajax hebben gespeeld voor een plaats in de playoffs van de Champions League. Nu Ajax direct naar de CL gaat, hoef Nice die wedstrijd dus niet te spelen en gaat het direct door naar de playoffs. Er blijft dus geen ticket over.

Niet heel eerlijk. Nederland zou best voor goede prestaties beloond mogen worden door PSV dat ticket te geven, maar dat de Uefa niet veel om eerlijkheid geeft wisten we al.

12 mei 2017 om 17:19

@marrecec
Klopt geen reet van lees maar

Als Ajax de Europa League wint plaatst het zich voor de play-offs van de Champions League en Gaat DUS Niet Rechtstreeks Naar DE Groepsfase!!!

De Champions League winnaar gaat wel direct naar de groepsfase, maar wanneer deze ook in eigen land de sterkste blijkt in de competitie,schuift dat ticket door, in dat geval naar de winnaar van de Europa League ( Dus misschien Ajax )

11 mei 2017 om 20:18

Als je goed rekent klopt het gewoon! Als Ajax de EL wint en 2e wordt in de eredivisie, dan speelt Nice dus play-off ronde CL ipv 3e voorronde CL. Bij dit scenario heb je 8 teams die beginnen in 3e voorronde CL (league route). En 6 teams, inclusief Nice, die beginnen in play-off ronde CL (league route). 4 van de 8 teams in 3e voorronde CL league route gaan door naar play-off ronde CL league route. Hierdoor krijg je in totaal 10 teams in play-off ronde CL league route. 5 hiervan bereiken de groepsfase CL, dus als je goed rekent, klopt het gewoon en is er geen vervanger. Logisch nadenken!

12 mei 2017 om 17:23

@zermattperson
Dit klopt niet,
Ajax behaalt met winst EL een ticket voor de play-offs
Hierdoor komt er een extra ticket vrij vanwege het wegvallen van de Nederlandse nr 2. Deze gaat dan naar Frankrijk en dus naar Nice.
Als de CL winnaar ook landskampioen wordt plaatst Ajax zich rechtstreeks voor de groepsfase en wordt het weer een ander verhaal en dat is nog niet aan de orde.

En waarom precies? Ligt het aan mij of staat er geen reden bij gegeven?

11 mei 2017 om 19:19

Omdat geld regeert. Je creert als Uefa zijnde altijd discussie wanneer je geen duidelijke richtlijnen op papier hebt staan en hanteert. Nu 'lijkt' het voor de buitenwereld erop dat PSG hand boven het hoofd wordt gehouden.

11 mei 2017 om 20:26

Wat een onzin om te zeggen dat "geld" de reden heeft! De reden is als volgt: Als je goed rekent, heeft het gewoon met de distrubutie van voorronde CL te maken! Als Ajax de EL wint en 2e wordt in de eredivisie, dan speelt Nice dus play-off ronde CL ipv 3e voorronde CL. Bij dit scenario heb je 8 teams die beginnen in 3e voorronde CL (league route). En 6 teams, inclusief Nice, die beginnen in play-off ronde CL (league route). 4 van de 8 teams in 3e voorronde CL league route gaan door naar play-off ronde CL league route. Hierdoor krijg je in totaal 10 teams in play-off ronde CL league route. 5 hiervan bereiken de groepsfase CL, dus als je goed rekent, klopt het gewoon en is er geen vervanger. Logisch nadenken!

12 mei 2017 om 19:04

@zermattperson
Nee oorspronkelijk zal Ajax zich in de play-offs moeten melden als ze de EL winnen,mits de CL winnaar geen landskampioen wordt, gebeurd dit wel komt Ajax de groepsfase van de CL binnen zonder een voorronde te hoeven spelen

Wat een domme regel.
Zie de logica hier totaal niet van in.

11 mei 2017 om 19:07

Ik denk dat ze vanaf bovenaf aanvullen, ieder land vanaf nr.1 op de coefficentenlijst vier plekken CL. Als Engeland, Duitsland, Spanje en Italie dat al hebben is Frankrijk de volgende. Wel een beetje raar dat je plekje niet gewoon opschuift.

11 mei 2017 om 20:18

Inderdaad. Best raar dat een goede prestatie van een NL club een opsteker is voor een Franse club.

11 mei 2017 om 20:28

De logica zit er wel degelijk in.
Als je goed rekent, zul je de logica ervan inzien. Als Ajax de EL wint en 2e wordt in de eredivisie, dan speelt Nice dus play-off ronde CL ipv 3e voorronde CL. Bij dit scenario heb je 8 teams die beginnen in 3e voorronde CL (league route). En 6 teams, inclusief Nice, die beginnen in play-off ronde CL (league route). 4 van de 8 teams in 3e voorronde CL league route gaan door naar play-off ronde CL league route. Hierdoor krijg je in totaal 10 teams in play-off ronde CL league route. 5 hiervan bereiken de groepsfase CL, dus als je goed rekent, klopt het gewoon en is het een logische doorstroom.

Ja je moet er toch niet aan denken dat er 3 Nederlandse clubs in de CL zitten? Nee nee, we geven lekker een ander land er een plaatsje bij om de kloof nog net iets groter te maken. Thx Uefa, jullie zorgen altijd voor iedereen even goed

11 mei 2017 om 19:03

ze moeten er daar niet aan denken dat we 3x de startbonus van 4.00 Punten en 12 miljoen krijgen!
dan worden we straks weer te groot! maar laten we vooral een 4e startbewijs geven aan de Italiaanse competitie waar goed en wel misschien 3 clubs aanspraak maken op CL voetbal qua beleid

11 mei 2017 om 19:14

Volgens mij wordt het geld van de startbonus toch over de clubs verdeeld?

11 mei 2017 om 19:23

Neen. Televisiegelden worden over de clubs verdeeld. Startbonus is voor iedereen hetzelfde.

11 mei 2017 om 19:38

Aah bedankt yamiown, daar zat ik dan verkeerd.

11 mei 2017 om 19:47

Wat is dat nou voor onzin. Juventus, Napoli, AS Roma en Lazio/Fiorentina/Internazionale/Milan doen het 10 x beter dan Ajax, Feyenoord en PSV in de champions League hoor

11 mei 2017 om 19:55

Lol, volgens mij heb je Inter en Milan niet gevolgd de afgelopen jaren. Totale chaos.

11 mei 2017 om 19:59

Misschien moet je even nadenk voor je iets schrijft? Want wat is namelijk precies het probleem? Met deze regels houdt je kunstmatig de kloof tussen landen, in dit geval Nederland in takt.

Stel je voor Ajax wint en psv krijgt die plek wel..... Dan dus drie clubs in de CL. Gevolg is meer inkomsten, beter landen coefficient, mogelijk spelers die langer blijven, spelers die mogelijk dan wel komen vanwege CL. Dus meer kans op cl punten, hoger coefficient etc etc. Het heeft dus een versterkend effect op een betere ranking tov andere landen n dus kleinere kloof.

11 mei 2017 om 20:46

Vindt alleen Juve en misschien Napoli wat sterker als Ajax, maar tegen (As Roma, Lazio, Inter AC Milan en Fiorintina) maakt Ajax een goede kans om van te kunnen winnen.

11 mei 2017 om 19:29

Nummer drie in Frankrijk heeft sowieso cl-ticket. Alleen hoeft Nice dan volgend seizoen een voorronde minder te spelen

Eindhovens Dagblad met weer een zeer uitgebreid en interessant onderzoek met een nulwaarde omdat de club derde is geworden.

Hoe dan ook, succes Ajacieden, winnen die hap.

11 mei 2017 om 20:05

Volgens mij begrijp je het niet helemaal, want de krant legt juist uit waarom het voorrondeticket niet naar PSV doorschuift, juist omdat PSV op die derde plaats is geeindigd.

11 mei 2017 om 22:00

Die informatie is toch allang bekend?

dit is ook weer een knap staaltje logica van de Uefa trouwens.
ik zou het ten eerste altijd op landniveau doorschuiven (zo heeft het land wat wint er hoe dan ook profijt van)
en ten tweede, zie ik ook niet heel erg in Waarom Nice mag profiteren van een prijs van Ajax, ik zie de link niet

11 mei 2017 om 19:11

Omdat het vanaf plek 1 naar onder schuift op de coëfficiëntielijst lijkt me, de 4 landen erboven hebben al 4 plaatsen en dan komt Frankrijk, zal wel zo'n "geniale" constructie zijn.

11 mei 2017 om 19:14

daar hebben ze waarschijnlijk dagen over vergaderd ! en het is ook Logisch dat een Nederlandse club iets wint en een club uit een ander land daar dan van gaat profiteren

Schandalige actie van de Uefa. Je zou juist binnen de landen van de EL en CL moeten doorschuiven, en niet op basis van coëfficiënten of iets dergelijks een ticket van land A toewijzen aan land B. Daarmee wordt het Europese succes van land A bestraft. Zeker tegenover de kleinere landen die maar één of hooguit twee ploegen mogen afvaardigen is dat onrechtvaardig.

En wat als Ajax Uefa League wint en landskampioen wordt? Moet Feyenoord dan voorronde CL spelen? Beetje vreemd allemaal

11 mei 2017 om 19:10

Euh, ja. Wat is daar vreemd aan?

Edit: Als een Spaans team de EL wint en niet bij de eerste vier eindigt, betekent dit zelfs dat het team dat dat jaar vierde wordt geen VCL speelt, maar EL moet gaan voetballen. Dan verlies je dus daadwerkelijk iets dat je verdient. Als Feyenoord tweede wordt verdienen ze toch geen directe plaatsing?

11 mei 2017 om 19:16

Het vreemde ligt hem dan in het feit dat Ajax dan als het ware twee directe CL tickets heeft. 1 door het kampioenschap en 1 door het winnen van de EL. Logischerwijs zou er dan 1 tickets doorgegeven moeten worden aan een ander team.

11 mei 2017 om 19:17

Wat je zegt klopt niet, want Spanje zat met vijf clubs in de Champions League door de Europa League winst van Sevilla.

11 mei 2017 om 19:25

Hoe zat het vorig jaar dan met Sevilla? Die waren vorig seizoen 7e geëindigd met een EL winst en speelden dit jaar als 5e Spaanse ploeg mee in de CL. Of zijn deze regels veranderd?

11 mei 2017 om 19:28

Oh, echt? Ik dacht dat dat altijd zo was. Dan vergis ik me.

11 mei 2017 om 19:41

Het gebeurde wel eens dat wie de CL won, een startbewijs kreeg voor volgend seizoen. En als de CL winnaar 8e eindigd in de Competitie gaat de nr4 EL spelen. Was met Chelsea en Tottenham paar jaar gelezen ook zo. Weet niet hoe t nu zit.

11 mei 2017 om 19:49

Dank Reppi.
Dan was dat waar ik aan dacht.

12 mei 2017 om 19:06

@reppi
Hier staat alles uitgelegd.
Wel geld een maximum van 5 teams per land in de Cl
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/newsid=2...

11 mei 2017 om 19:18

Winnaar EL is geplaatst voor de CL volgend jaar.
Voor de rest blijft alles zoals het nog is.

Ja de uefa is er ECHT voor de kleinere clubs hoor... wat een grap. Als je real en een bayern logo hebt gaan alle deuren open en de kleinere clubs krijgen zoals gewoonlijk de middelvinger.

Dat is toch geen nieuws? Het was toch al langer bekend dat Nederland alleen drie CL-plekken zou krijgen als Ajax de EL zou winnen en derde zou worden in de competitie?

Natuurlijk "krijgt" psv geen CL-ticket. Ze eindigen immers niet op een plek die recht geeft op CL-deelname. Nice wel. Alleen hoeven ze dan geen voorronden te spelen, maar stromen ze rechtstreeks in in de play-offs. Simpel toch?

Natuurlijk "krijgt" psv geen CL-ticket. Ze eindigen immers niet op een plek die recht geeft op CL-deelname. Nice wel. Alleen hoeven ze dan geen voorronden te spelen, maar stromen ze rechtstreeks in in de play-offs. Simpel toch?

Ik kan weinig sympathie tonen richting Psv. Niet dat het wat uit had gemaakt maar ze hebben de afgelopen jaren weinig tot geen moeite gestoken in de Europa League omdat ze zich wilden richten op de competitie. Hun goed recht natuurlijk maar zij zijn mede verantwoordelijk dat Nederland zo laag staan op de coëfficienten lijst van de Uefa. Dat ze nu ook maar brommen langs de zijlijn.

11 mei 2017 om 20:27

Ous daarom is het seizoen voorafgaand aan dat PSV de CL naar buiten gekomen dat PSV lijstaanvoerder van de Europa League is qua punten en overwinningen. Maar oké goed verhaal.

Dit is een paar weken terug nog in Studio Voetbal en andere programma's geweest.
Als PSV 2e had geëindigd dan hadden hun wel recht op de voorrondes van Cl.
Nu ze 3e worden gaat daat dus niet door.

Toch weer eens een stukje franse uefa techniek.. wat is dan de grote meerwaarde van winnen voor je land of echt alleen je eigen club!!!

Logisch, hadden ze maar tweede moeten worden, en Ajax de EL te winnen natuurlijk, dat wordt al lastig genoeg. Zou sowieso wel mooi zijn om twee teams in de CL te hebben in de groepsfase.

Nouja, mooi, liggen er daarna gelijk weer uit natuurlijk, gaat eigenlijk nergens over. Als Ajax de EL niet wint en drie voorrondes moet gaan spelen voor de CL kan je waarschijnlijk beter gelijk asls PSV de groepsfase EL ingaan: Veel minder voorbereiding en een league waarin je wat kunt bereiken als NL team.

Wat een onzin van de uefa zeg.
Wij hebben als land toch recht op een rechtstreeks ticket en een voorronde ticket. En op de winst van de EL staat een CL ticket en als Ajax die wint en ook 2de wordt in de competitie gaat die dan toch gewoon naar de club die derde wordt in Nederland.

Erg jammer dit wat zou het toch gaaf zijn als er 3 NL clubs in de CL zouden zitten, zou het punten aantal toch flink goed doen.

Wat een onzin van de Uefa, vroeger bleef zo'n ticket gewoon voor het land behouden en schoof alles een plekkie door. Nu krijgt een ander land profijt van de Nederlandse prestatie...? Ik dacht dat de Uefa voor een eerlijkere verdeloing van de CL ging, maar uiteindelijk krijgt altijd een topland profijt hiervan. Frankrijk speelt al met 10 clubs of zo in de europacup. Commercie commercie.

Dan vind ik dat KNVB moet wachten tot EL finale voorbij is.
Bij UL winst van Ajax en kampioenschap voor Feyenoord, moet KNVB Ajax maar symbolisch paar strafpunten geven zodat PSV tweede wordt 😂😂😂 in blang van NLse voetbal

Vind dit eigenlijk wel een logische regel. Stel dat bij winst in de Europa League van Ajax een Champions League ticket door zou schuiven binnen Nederland naar bijvoorbeeld, in dit geval, Psv. Dan zou een directe concurrent van Ajax voor de titel opeens 10 miljoen euro extra budget hebben. Dan zou het winnen van de Europa League het komende seizoen alleen maar makkelijker maken.

Ik begrijp dat wij als Nederlanders natuurlijk meer bezig zijn met het Uefa Coefficiënt, maar in andere landen maakt dat minder uit. Voor clubs uit de toplanden zou die regel alleen maar een kwestie van concurentie versterken zijn zonder enig gewin voor de club zelf

Ik snap niet waarom iedereen zo verbolgen reageert, we doen in NL namelijk precies hetzelfde. Nu vitesse de beker gewonnen heeft doet de nr 9 mee met de playoffs. Of moeten we die aan cambuur geven? Dat deden we een aantal jaren terug, maar toen vond iedereen het een schande omdat NL zo sterk mogelijk europees vokr de dag moest komen. Nu doet de uefa precies hetzelfde en plots is het een grote schande?! Kruip niet altijd direkt in de slachtofferrol en kijk even verder dan je neus lang is. Uefa wil een zo sterk mogelijk deelnemersveld, en dan komt logischerwijs nice in dit geval eerst. En btw: waarom moet psv profiteren van het succes van ajax? Kunnen wij nou ook een keertje zingen: helemaal niets in eindhoven!😉

Wauw, nieuws! Hier hoefde je geen 'onderzoek' naar te doen, dit was allang bekend. PSV heeft het dit seizoen niet alleen voor zichzelf, maar voor het hele Nederlandse voetbal verpest. Als ze die tweede plek, die ze heel lang in eigen hand hadden en ook heel makkelijk hadden kunnen pakken, niet zo goedkoop hadden weggegeven, hadden we met EL-winst van Ajax gegarandeerd 3 ploegen in de CL gehad. Laat het ED maar onderzoeken hoeveel miljoenen en hoeveel coefficientenpunten het geblunder van PSV gekost heeft, in plaats van dingen te 'onderzoeken' bij de UEFA die je ook gewoon had kunnen googlen.

En dan zou Utrecht dus ook rechtstreeks deelnemen aan de Europa League volg ens deze logica. Echter kan dit volgens mij niet omdat de playoffs al voor de finale van de Europa league beginnen.

Dit is toch niet normaal,als een nederlandse club een cl league ticket verdiend dan hoort de eerstvolgende nederlandse club ,het ticket voor de voorronde cl te krijgen.

11 mei 2017 om 20:40

Je moet het zo zien dat het ticket voor de voorronde geüpgrade wordt naar een ticket voor de groepsfase, niet dat er een extra ticket bijkomt.

Dit is toch waanzin. Wat heb ik een hekel aan de Uefa en de Fifa, het heeft allemaal met geld te maken en het is corrupt als de pest. Sorry voor mijn taalgebruik, maar wat een kut organisatie. Nee hoor het is heel normaal, Ajax wint de Europa League dus dan word de voorronde plaats van Nederland doorgeschoven naar... Frankrijk.... juist.
Hou alsjeblieft op met die videos' van racisme dit en fair play dat, niks is bij de Uefa of de Fifa komt dichtbij Fairplay, het enige waar ze dichtbij komen is zakken vullen.
Vind het zo jammer want t doet me pijn dat dit soort klootzakken voetbal verpesten en ik er zo machteloos bij sta. Misschien word het inderdaad binnenkort tijd om eens met z'n allen de rest van Europa te boycotten, misschien dat ze het dan leren.

12 mei 2017 om 17:15

@binny
Dit is Fair Play, want dit is al jaren zo en over 2 jaar heeft Nederland waarschijnlijk er groot profijt van dus niet zeuren maar accepteren!

Even voor de duidelijkheid dit is Niet Waar!!!

Als Ajax de Europa League wint plaatst het zich voor de play-offs van de Champions League en Gaat DUS Niet Rechtstreeks Naar DE Groepsfase!!!

De Champions League winnaar gaat wel direct naar de groepsfase, maar wanneer deze ook in eigen land de sterkste blijkt in de competitie,schuift dat ticket door, in dat geval naar de winnaar van de Europa League ( Dus misschien Ajax )

12 mei 2017 om 17:31

@gio1999,
weet jij wie in de finale staan? Real en Juventus, die met twee fingers in de neus al geplaatst zijn voor direct champions league voetbal, dus de europa league winnaar krijgt de champions league plaats direct.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren