Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fantastisch dat Ajax de finale kan halen met een ’koopjeselftal‘’

Laatste update:

Bryan Roy won zelf in 1992 met Ajax de UEFA Cup, een prestatie die het huidige Ajax kan evenaren. De Amsterdammers staan namelijk op de rand van de finale. Bij een goed resultaat tegen Olympique Lyon donderdagavond treedt Ajax op 24 mei aan in Stockholm tegen Manchester United of Celta de Vigo. Roy vindt het knap hoe ver de ploeg van Peter Bosz is gekomen, met een elftal dat naar verhouding weinig geld heeft gekost.

"Voor het Nederlands voetbal - en vooral voor Ajax - is het fantastisch dat ze met zo'n goedkoop elftal in de halve finale van de Europa League staan", zegt Roy in gesprek met Nusport. Ajax legde miljoenen neer voor Davinson Sánchez, Hakim Ziyech en David Neres, maar die bedragen zijn een schijntje van wat er in het buitenland voor grote namen betaald wordt. "Ajax levert nog steeds heel goed werk in de jeugdopleiding", aldus Roy. "Dat resulteert erin dat de club nu een 'koopjeselftal' heeft met spelers waarvan het merendeel uit de jeugd komt en dus niet heel veel geld heeft gekost.”

Ajax heeft een uitstekende uitgangspositie na de riante 4-1 overwinning van vorige week woensdag. Roy is van mening dat Ajax de voorsprong niet moet verdedigen in Lyon, maar juist op zoek moet gaan naar de overwinning. "Ajax moet Lyon gelijk vastzetten en niet gaan inzakken en achter de bal aan gaan rennen. Ze moeten het spel van Lyon ontregelen en in balbezit volledig hun eigen spel spelen. Als ze Lyon niet laten voetballen, is Ajax te goed om verrast te worden.”

Mocht Ajax de finale bereiken, op wie hoop jij dan als tegenstander?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu zijn Celta en Lyon ook niet peperdure ploegen, maar ik snap zijn punt wel. Ajax zal waarschijnlijk de enige zijn van hun wat de finale nu gaat halen.
En dalijk vertrekken de meeste spelers voor een paar tientallen miljoenen de deur uit!

11 mei 2017 om 16:19

Maar ze verdienen geloof ik wel meer dus is het makkelijker om spelers te laten blijven en te halen.

11 mei 2017 om 16:19

Als Ajax een budget van €70 mil. heeft voor seizoen 2016/2017 en Lyon een budget van €235 mil. heeft dan is het een 'gewoon' een wereldprestatie!

11 mei 2017 om 16:35

Hoe kom je er bij dat Lyon een jaarlijkse begroting heeft van 235 miljoen dan? Voor het seizoen 2015/2016 was dat 115 miljoen als ik een Frans nieuwsitem mag geloven.

Het lijkt me sterk dat hun budget een seizoen later ineens ruim 2x zo hoog is. Hun omzet vorig seizoen was 160 miljoen, dus dan heb je toch nimmer een budget van 235 miljoen.

Het verschil is dus lang niet zo groot als jij stelt.

Als je de basisopstellingen van de vorige wedstrijd naast elkaar legt dan koste de basis van Lyon slechts 10,5 miljoen, terwijl die van Ajax meer dan 20 miljoen had gekost.

In dat opzicht valt dat 'koopjes elftal' wel mee. Een club als Schalke had vorige wedstrijd ook maar 2 echt dure spelers in het veld. De rest was ook allemaal uit de eigen opleiding, transfervrij of voor slechts 1-3 miljoen aangekocht.

11 mei 2017 om 16:57

De begroting van Celta is met 65 miljoen toch nog een stuk lager. Met terugwerkende kracht zijn de prestaties van Sevilla de laatste 10 jaar best wel knap.

11 mei 2017 om 19:48

Voor de grap reken je de salarissen maar niet mee?

11 mei 2017 om 21:04

Beste meneer Sammersen dat was hun salarisbudget tov ca 22 miljoen van Ajax.

11 mei 2017 om 16:26

Depay was alleen al bijna net zo duur als wat Ajax in de basis heeft staan en daarbij is hun begroting veel hoger dan die van Ajax

11 mei 2017 om 16:36

Vergeleken met Ajax is Lyon een heel duur elftal. De spelers daar verdienen allereerst het driedubbele van de spelers van Ajax en bovendien kan Lyon zonder al te veel problemen jongens als Depay aantrekken voor bedragen boven de 20 miljoen euro.

Het probleem bij Nederlandse clubs is ook niet zozeer de transfersom. Het salaris is altijd een groot struikelblok. Ik weet niet precies met wat voor begroting en budget Celta de Vigo werkt, maar ik ga er maar even vanuit dat die club zelfs minder te besteden heeft dan Ajax.

11 mei 2017 om 17:22

Ten eerste is de salarisbegroting van Lyon niet 3x zo hoog als Ajax. Enkel hun absolute topspelers verdienen zo'n topsalaris.

Daarnaast is Depay voor minder dan 20 miljoen aangetrokken. Volgens transfermarkt koste hij 16 miljoen. Daar zit Ajax met Ziyech (11) en Neres (12) toch geen lichtjaren ver vanaf.

Ajax heeft sinds seizoen 11/12 85,5 miljoen aan aangetrokken spelers uitgegeven.
Lyon komt op 87,35 miljoen. Dat is inclusief de in de EL niet speelgerechtigde Depay.

In welk opzicht is het team van Lyon dan zo'n duur elftal? Ik zie het niet zo, behalve dus dat Lyon wat meer mogelijkheden heeft tot het uitkeren van wat hogere salarissen.

11 mei 2017 om 17:33

Natuurlijk verdienen alleen de topspelers een topsalaris dat drie keer zo hoog is als de topspelers van Ajax, maar die verhoudingen lopen even snel af bij Lyon als Ajax. Jij doet net alsof iedereen bij Ajax evenveel verdient. Dus voor elke speler die bij Ajax 1,5 miljoen verdient hebben zij een speler die 4,5 miljoen verdient en voor elke speler die bij Ajax 300.000 verdient hebben zij een speler die 900.000 verdient.

Daarnaast moet je bij de transferuitgaven ook de transferinkomsten meenemen en dan is de balans negatiever bij Lyon

11 mei 2017 om 17:51

En op basis van wat doe ik dat alle spelers bij Ajax evenveel verdienen? Die conclusie trek jij echt volledig uit het niets.

Verder zijn de transferinkomsten in dit onderwerp niet echt relevant. Er wordt in dit item gesproken over een 'koopjeselftal'. Feit is dat het elftal ook gewoon het nodige gekost heeft.

Sirius heeft het over een 'duur elftal' van Lyon, terwijl Lyon aan aankopen over de afgelopen 5 seizoenen nagenoeg hetzelfde heeft betaald als Ajax.

Beide clubs hebben over die seizoenen een positief transfersaldo, waarvan die van Ajax na dit seizoen inderdaad nog een stukje mooier is dan die van Lyon. Dat Ajax onder aan de streep meer over heeft gehouden doet toch niets af van het feit dat ze beiden over die periode 85 miljoen aan transfersommen hebben betaald.

11 mei 2017 om 18:16

Ik heb het ook niet over de transfersommen, maar het budget voor de selectie. Zoals ythehunter al aangeeft, loopt dat zo'n beetje tegelijk af. Je kunt niet ontkennen dat er een aardig bedrag zit tussen de salariskosten van Ajax en Lyon. Verder moge ook duidelijk zijn dat Lyon veel meer te besteden heeft. Of zij dat ook daadwerkelijk doen, daar heb ik het niet over.

11 mei 2017 om 18:21

Begroting van Lyon is 35 miljoen hoger dan die van Ajax. Ik denk dat het verschil in de competitie zit, spelers zullen denk ik eerder voor Frankrijk dan voor NL kiezen, deze competitie is toch wat sterker en laten we ook niet vergeten dat Lyon ook een zware kluif heeft, psg heeft een begroting van ruim 400 miljoen meer en dat zorgt ook voor een sterkere competitie. Ajax en Lyon schelen niet zoveel, behalve dat Ajax een wat rijkere historie heeft.

12 mei 2017 om 11:30

Een 35 miljoen hogere begroting is een groot verschil hoor. Vergelijk het met het verschil tussen de Nederlandse topclubs en de Nederlandse subtop. Ook daar zit een enorm verschil in.

11 mei 2017 om 17:44

Precies, dat is toch mooi.
En het verdienmodel bij Ajax.
Goedkoper jeugdspeler kopen, ze opleiden en met winst verkopen.

Ziyech en Neres zijn samen 24 miljoen, goedkoop? XD

11 mei 2017 om 15:57

Dat is minder dan Lyon voor alleen Depay neergeteld heeft, om maar niet te vergelijken met wat er bij United op het veld staat.

11 mei 2017 om 16:01

Memphis maakt ook geen onderdeel uit van het Europa League elftal van Lyon . Transfersommen Ziyech en Nereszijn voor Nederlandse normen grote bedragen, voor Europese normen zeker niet. Al vind ik 11 miljoen ook geen koopje, Dolberg was een koopje.

11 mei 2017 om 16:16

Dat is waar In Nederland kijken we heel anders naar dit elftal dan hoe ze er in Europa naar kijken. Voor Europese begrippen is Ajax een jong elftal dat bijna niks gekost heeft. In Nederland hebben we 1 van de duurste (zo niet de duurste) selectie rondlopen.

11 mei 2017 om 16:43

Dat mag dan waar zijn, maar je hebt ook de selectie met de meeste restwaarde rondlopen. Letterlijk elke basisspeler is met flinke winst door te verkopen en worden bovendien met het jaar meer waard (in de meeste gevallen). Als ik dan kijk naar PSV is dat wel minder en vooral Feyenoord heeft toch een aantal spelers waar je alleen sportief nog wat aan hebt. Ajax heeft wel een beleid waardoor de club rijker blijft worden. Als die financiele groei blijft, zullen ze op lange termijn wel vaker dit soort resultaten gaan behalen.

11 mei 2017 om 16:45

Neres maakt ook niet echt onderdeel uit van het Ajax elftal in de EL he

11 mei 2017 om 16:51

Marranier, waarom heeft neres dan 3 wedstrijden in de el gespeeld voor Ajax?

11 mei 2017 om 15:57

Voor het buitenland is dat goedkoop alleen in Nederland (nog) niet

11 mei 2017 om 15:59

Relatief weinig ja, voor dat geld haal je wisselspelers van Man U zoals Depay. Als je kijkt hoe duur het team is wat in de halve finales heeft gespeeld zal dat echt niet veel zijn (enkel Sanchez en Ziyech zullen de 5 miljoen aangetikt hebben, rest allemaal minder of eigen jeugd)

11 mei 2017 om 16:16

Dat team heeft iets van 21 miljoen gekost dacht ik. Stond ergens in een krant met alle transferwaarders. Als neres meedoet reikt het natuurlijk ergens in de 30. Gemiddeld 3 miljoen per speler. Niet heel veel dus.

11 mei 2017 om 16:37

31 miljoen is er geinvesteerd dit jaar.

Ziyech: 11
Neres: 12
Sanchez: 5
Casseira: 5
Westermann: 0

Voor Viergever, Younes, Dolberg, Onana, Traore (huur) is ook geld betaald. Ajax heeft dit seizoen wel voor bijna 80 miljoen verkocht. Prima balans dus.

11 mei 2017 om 18:23

Was cassiera niet 1 miljoen?

11 mei 2017 om 18:32

@De Visie

Nee, Cassierra kostte 5,5 miljoen.

11 mei 2017 om 16:08

Als je bedenkt dat Ziyech, Neres en Sanchez samen allemaal minder kosten dan Milik heeft opgebracht is het relatief goedkoop ja.

11 mei 2017 om 20:52

En toch staan zij als enige Nederlandse club met 1 been in de finale van de El.

En wat heeft Lyon betaald voor zijn basisspelers?

Gewoon een enorm enorm goede lichting vanuit de jeugd, aangevuld met jongens die het verschil kunnen maken zoals een Ziyech. Het is natuurlijk afwachten wie er gaat blijven na dit seizoen en er zal aan veel spelers getrokken worden. Toch denk ik dat ze de meeste bij Ajax kunnen houden en dat belooft veel voor de toekomst. Nu heb ik geen glazen bol, maar Ajax gaat tientallen en tientallen miljoenen verdienen de komende 2/3 jaar en ik zie ze de komende jaren eigenlijk wel uitgroeien tot een Juve van de Eredivisie. Sterker dan de rest, meer geld dan de rest en dus ook veel betere prestaties dan de rest.

Hopelijk beginnen ze vanavond met het behalen van de finale. Het wordt lastig en het kan alle kanten op, maar het moet lukken in deze vorm.

11 mei 2017 om 16:31

Toch hadden ze dat ook voorspeld als Ajax een paar keer kampioen zou worden. Ze zijn 4x kampioen geworden maar hebben geen gat kunnen slaan met PSV en Feyenoord. Het geld wat in die jaren verdient is en ook de transfers hebben niet de gewenste voorsprong gegeven.

Aan de andere kant heeft die periode er ook voor gezorgd dat jeugdspelers een kans kregen en er spelers als Dolberg, El Gahzi en Onana werden aangetrokken. En het moeten verkopen hoeft de komende jaren niet meer voor het geld. Dus contracten upgraden, salarisplafond omhoog en spelers verkopen voor 20 miljoen + bedragen. Dan kan je zelf ook spelers halen in de categorie Ziyech en Neres.

11 mei 2017 om 17:22

Klopt, maar toen heeft Ajax zich vooral gefocust op de jeugd (El Ghazi, Kishna etc.) en is er lang niet zoveel geld binnen gekomen als wat er dadelijk binnen gaat komen door de verkoop van spelers. Er is natuurlijk wel geld binnen gekomen, maar dit was meer om iets op te bouwen i.p.v. om uit te geven. Dadelijk is dit idd anders, zoals jij al aangeeft.

Het salarisplafond moet omhoog idd, daarna kun je echt gaan groeien.

Ik ben bang dat het wel eens een lastige avond kan worden vanavond, al mag het met deze voorsprong natuurlijk niet meer fout gaan. Aan de andere kant als Ajax 1 of 2 snelle goals weet te maken, kan lyon ook wel eens de kop laten hangen, waardoor het alsnog een mooie uitslag word.

Ik kan als Oranje supporter echt genieten van dit Ajax, was altijd neutraal wat betreft clubvoetbal, maar moet toch bekkennen dat ik stiekem wel een beetje Ajax fan ben geworden.
Als ik zie hoe die jonge Nederlandse spelers als Kluivert, De Ligt, De Jong, Van de beek op hun leeftijd al zo makkelijk op dit hoge niveau mee zie spelen, geeft mij dat ook voor Oranje hoop voor de toekomst, nu maar hopen dat ze het ook gaan maken en zich niet te snel door buitenlands geld de kop gek laten maken.

Laten we eerst vanavond maar eens doorkomen

11 mei 2017 om 18:10

Inderdaad kerel, sluit me volledig bij je aan. Laat die randzaken maar voor naar de wedstrijd vanavond!

Tete weer op de bank voor het Veltmannetje! Het is toch werkelijk niet meer te verklaren en als ik Tete was zou ik Riola vanavond opdracht geven een topclub te zoeken die wel vertrouwen in hem heeft.
Waar is Bosz mee bezig. Je speelt uit in Lyon en gaat de eerste helft gewoon volledig onder druk gezet worden. Hopen voor Veltman dat niet Valbuena maar die Cornet tegenover hem staat want hij is echt de Zwakste schakel en een paar niveau minder dan Tete en iedereen die met tegen argumenten komt. Spaar je adem want ik lees steeds dezelfde drogredenen die werkelijk nergens op gebasseerd zijn. Hoeveel Assist heeft Veltman dan , kiest hij beter positie? Verdedigd hij beter dan Tete, is zijn paasing aannemelijk beter dan Tete? Allemaal slap ge...!!!
Hopen dat Lyon geen veelvoudig gebruik gaan maken van deze zwak begaafte verdediger!

11 mei 2017 om 16:05

100% met jou eens. Ik begrijp de keuze voor Veltman en steun van sommige echt niet. Een wedstrijd tegen een team van niveau is het wachten op een fout van hem. Een Veltmannetje noemen we dat tegenwoordig. Zo ook voor vanavond als hij speelt, je weet dat een fout gaat komen, vraag is alleen wanneer en wat voor een.

11 mei 2017 om 16:12

Vorige week maakte Tete ook bijna een kapitale fout door in de laatste minuut naar voren te rennen terwijl hij de bal bij de tegenstander in de voeten schuift. Door treuzelen van de tegenstander kan hij het zelf herstellen, op een hele knappe manier datwel. Dat bewijst dat ook Tete gewoon fouten maakt. Veltman is gewoon degelijk en dat heb je vandaag nodig. Geen gekke dingen doen en blind naar voren rennen. Ik ben het met je eens dat Tete beter kan worden, maar ik vind hem iets druistiger op dit moment. Het lijkt me wel slim Veltman na dit seizoen te verkopen en Tete een kans te geven, maar ik heb het idee dat Tete hoe dan ook weg wil.

11 mei 2017 om 16:09

Een schande!!
1 grote schande!!
Wat moet Tete nog meer doen dan? Ik heb het idee dat pas waneer iedereen stopt te zeggen dat Tete erin moet dat Bosz dan pas gaat overwegen Tete een eerlijke kans te geven. Het lijkt nu alsof Bosz koste wat het kost zij gelijk wilt halen tegenover iedereen.

Het is nu gewoon hopen dat Veltman een rode kaart pakt zodat we iniedergeval in de finale verlost zijn van hem

11 mei 2017 om 16:37

Bosz heeft zijn gelijk al lang gehaald. Een heleboel Ajax fans hier moesten niets hebben van "die feyenoord man" en nu staat Ajax in zijn eerste seizoen op de drempel van de finale van de EL. Ik denk niet dat Bosz zich erg druk zal maken over de mening van al de Ajax fans!

11 mei 2017 om 16:13

Als ik Tete was zou ik vanavond Roila nog buiten zetten en een zaakwaarnemer zoeken die wel een deal kan sluiten met Ajax. Zodat ik volgend jaar Veltman uit de basis kan spelen op voetbal kwaliteiten, niet er buiten wordt gehouden omdat mijn zaakwaarnemer een pain in the ass is.

11 mei 2017 om 16:28

Marra, een van de weinige dingen die ik niet begrijp. Ben er ook pissig om, die onbehouwen Veltman moet hij er een keer naastzetten. Ik begrijp dat Tete weggaat, bij iedere andere club zal hij waardering voelen.

11 mei 2017 om 16:45

Niet mee eens. Dat mainstream gedoe van tete ophemelen is wel amusant, maar heel terecht vind ik het niet.
Tete is een degelijke, meer Italiaanse verdediger met een werkelijk bril-jan-te tackle (nesta en cannavaro zouden regelmatig een applausje laten horen bij het kijken van zijn wedstrijden) maar opbouwend mist hij wel verfijning voor het aanvalsspel dat Ajax voor ogen heeft.
Zijn meest geniale tackle tegen Lyon was dan ook nadat hij zelf de bal had ingeleverd. Een groot supporter van Veltman word ik ook nooit denk ik maar ik begrijp de keuze heel goed.

Dit is waar Ajax voor wil staan. Natuurlijk kun je puur met talenten en een jeugdopleiding niet tippen aan het grote geld, maar clubs verslaan die boven jouw stand leven op financieel gebied met getalenteerde jongens uit eigen fabriek of die onder Ajax doorbreken is toch eigenlijk een droom die o.a. Cruijff voor ogen had? Mooi dit, laat het vanavond zien jongens! Ik heb nog nooit zo hard Ajax gesupport

Paul Pogba van M.u. heeft in zijn 1tje meer gekost 105 miljoen) dan de hele selectie van Ajax.

11 mei 2017 om 17:36

Maar dat is denk ik ook te zeggen over de selecties van Celta en Lyon. Man u is eerder de vreemde eend in de bijt. Dat is een CL club die in de EL speelt.

11 mei 2017 om 20:31

Qua budget zou Man United in de CL kunnen spelen maar als je goed kijkt heeft United en verder de gehele PL niets te zoeken in de CL.

Ik hoop op Manu in de finale. Als Ajax de cup wint t.o.v. United klinkt veel mooier dan met alle respect Celta. Echter wel minste kans.

Koopjeselftal klinkt wel een beetje negatief al bedoeld hij het waarschijnlijk niet zo. Je kunt door goede scouting spelers die nog niet wereldberoemd zijn oppikken voor een relatief laag bedrag terwijl ze in potentie het veelvoudige waard zijn dan dat wat Ajax voor hun betaald heeft. Ik vind ook dat veel clubs maar kopen omdat ze denken dat ze door het kopen van een paar wereldsterren wel even de Champions league winnen, terwijl andere teams beseffen dat het hebben van een goed team met een goede balans belangrijker is dan 1 of 2 spelers van 100 miljoen. Ajax heeft gewoon slim gescout en goed geinvesteerd in jeugd de afgelopen jaren en daar zien we nu de vruchten van.

Koopjes elftal? Ziyech, neres, Sinkgraven, Sánchez waren gratis? Dat is gewoon 35 miljoen aan transfersom conservatief ingeschat. (12,12,5,6)

Daar moet je met 2 vingers in de neus kampioen worden. Feyenoord heeft pas een koopjes elftal. Zie kuyt, jones, vd Heijden, berghuis (huur) Elia etc grotendeels transfervrij, huur of gratis

11 mei 2017 om 19:35

Je zou een punt tot kunnen hebben als Feyenoorder ook in de halve finale van el had gestaan. Maar met dat koopjes elftal van Feyenoor kwamen ze de groepsfase niet eens door. Dus slaat je vergelijking nergens op.

11 mei 2017 om 20:19

Niet een heel eerlijk vergelijk als je de verkopen niet meerekent, eigenlijk heeft Ajax een transferoverschot van 40 miljoen dit seizoen.

11 mei 2017 om 20:49

Precies, koopjes elftal. Als je ziet hoe belangrijk zij zijn voor de club en waar Ajax nu in de EL staat, is het zeker een koopjes elftal.

En leuk dat je Feyenoord noemt, maar zij hebben geen nieuwe coach en daarom spelen zij een vertrouwde tactiek, waardoor zij al in het begin een voorsprong opbouwde op Ajax. Ajax bleef daarom een achtervolger, omdat Feyenoord geen punten morstte. Maar als je nu naar het huidige Ajax en Feyenoord kijkt, dan is Ajax gewoon verder dan Feyenoord, omdat de spelers nu ook gewend zijn aan de vertrouwde tactiek.

Ooh en nog iets. Kuyt en Berghuis zijn dit seizoen 1 van de spelers die de bank warm houden, dus wel een beetje raar dat je hun noemt als je praat over de prestaties van Feyenoord.

12 mei 2017 om 11:36

Voor Nederlandse begrippen heeft Ajax een dure selectie, maar voor Europese begrippen een zeer goedkoop elftal. Waarom je Feyenoord erbij betrekt snap ik helemaal niet, aangezien zij er niets mee te maken hebben. Bovendien is een groot deel van de Feyenoord selectie gewoon gekocht, al waren dat qua transfers niet de grootste bedragen. Jongens als Kuyt, Elia enzovoort komen ook niet even gratis voor Feyenoord voetballen.

Bovendien geeft lausho het al goed aan. De verkopen moet je er ook bij betrekken en dan maakt Ajax gewoon winst. Ik vind jouw reactie (jan1980) meer gebaseerd op afgunst dan op de realiteit. Het feit dat je Feyenoord erbij betrekt, zegt eigenlijk al genoeg. Dan kan je net zo goed Go Ahead Eagles erbij betrekken, want die hebben pas echt een koopjeselftal...

Veltman??? Die is zo slecht. Ik snap ook niet dat deze wordt geselecteerd. Vindt hem passen bij clubs als Willemii en Pec. Maar niet bij Ajax, en al helemaal niet in de halve finale Europa League

12 mei 2017 om 11:39

Veltman is van het niveau Nederlandse subtop en heeft een sterk elftal nodig om zijn zwakheden te maskeren. Hij kan erg slecht tegen druk en oogt vaak niet geconcentreerd genoeg. In de Eredivisie wordt dat vaak al flink afgestraft en in Europa al helemaal.

Uitwedstrijden mag je nooit onderschatten. Ook al moeten ze 3-0 winnen voor de finale, ze spelen thuis, dus is dat mogelijk. Ajax moet niet zoals in Duitsland een baggerpartij spelen. Ik ga niet uit van een grote overwinning voor Ajax, maar ook niet het omgekeerde. Conclusie: Ajax finalist!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren