Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Uitbundig Ajax-feest valt verkeerd in Lyon: ‘Ze moeten weten waar ze staan’

Laatste update:

Ajax versloeg Olympique Lyon vorige week woensdag met liefst 4-1. Vooraf gaven weinigen de Amsterdammers een kans tegen het sterker geachte Lyon en de ruime zege werd dan ook groots gevierd in Amsterdam. Maxime Gonalons, middenvelder van nummer vier uit de Ligue 1, ergerde zich aan het uitbundige feest van de Ajacieden en is gebrand op revanche.

Na afloop vierden de Ajax-spelers op het veld een feestje en dat ging later nog even door op het parkeerdek. De spelersbus van Lyon werd vervolgens luidkeels ‘uitgezwaaid’ door duizenden Ajax-fans. “Ze moeten weten waar ze staan”, reageert aanvoerder Gonalons in gesprek met het Franse Le Progres.

De 28-jarige middenvelder wil er donderdagavond alles aan doen om Ajax alsnog uit te schakelen. “Als we er nu al niet meer in zouden geloven, kunnen we beter een andere baan gaan zoeken”, klinkt het. “In de grootste wedstrijden staan we er normaal gesproken altijd.”

Denk jij dat Ajax dit nog uit handen geeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We gaan het zien donderdag. Na vorige week woensdag vind ik trouwens dat Gonalons misschien wel de laatste is die iets mag zeggen, wat was hij slecht zeg.

10 mei 2017 om 11:50

Is toch gênant eigenlijk na zo'n vertoning met dit verhaal komen? Gewoon afgestraft in Amsterdam, je hoop uitspreken kan ik inkomen, maar 'ze moeten weten waar ze staan' is gewoon een aanfluiting. Voorlopig staan ze met een been in de finale en zitten ze op rozen.

10 mei 2017 om 12:38

Haha.. Meer heb ik hier eigenlijk niet op te zeggen na het weken - zo niet maandenlang - schreeuwen van Ajacieden om aandacht wat betreft Feyenoord, maar nu Lyon het roept over Ajax om zichzelf moed in te praten, is het een aanfluiting. Een grote grap, die hypocriete bende uit Amsterdam.

10 mei 2017 om 12:48

Waarbij het verschil wel is dat Ajax afhankelijk was van andere clubs en Lyon het zelf in de hand heeft. Ik denk dat dergelijke uitspraken Ajax meer motiveren dan verontrusten.

10 mei 2017 om 12:57

@smk88 Ik snap je punt hoor, belangrijk verschil is wel dat spelers van Ajax dit zeiden na een gewonnen wedstrijd om de druk op te voeren aangezien ze het niet in eigen hand hadden, of heb je ze na PSV uit ook gehoord? Volgens mij gaf iedereen toe dat het heel moeilijk zou worden en was van blufpraatjes geen sprake meer. Lyon legde een waardeloze pot op de mat en dan dit soort dingen, tsja. Ik ben geen sportpsycholoog maar als ik Bosz was zou ik dit juist laten zien aan die gasten om ze wat zelfvertrouwen in te praten, mocht dat nodig zijn.

10 mei 2017 om 14:17

Des te mooier als Lyon straks met 3-0 wint! (ook al zie ik het niet zo 1-2-3 gebeuren... het verdediging/keeper is niet al te best...)

10 mei 2017 om 14:25

@smk88, Agossie, jochie toch, hebben die vervelende Ajacieden allemaal nare dingen gezegd die jou pijn deden?

Alsjeblieft gast, wordt volwassen en scheer niet iedereen over een kam.

PS: dit is een reactie op een zwaar overdreven "hahahahahahahah"terwijl deze meneer duidelijk niet lacht....

On topic: (ook) een beetje kinderachtig van Gonalons. Waarom mag je als winnaar geen feest vieren?

10 mei 2017 om 16:47

SMK, ik hoor graag van je wat de overeenkomsten zijn tussen deze man, die een uiterst slechte wedstrijd heeft gespeeld en mede daardoor ook verloren heeft, en Ajax-spelers die, na een gewonnen wedstrijd, zeiden dat ze alsnog kampioen konden worden. Immers, na de wedstrijd tegen PSV ging elke Ajacied ervan uit dat het kampioenschap niet meer haalbaar was.

10 mei 2017 om 11:54

Hoe was het ook alweer?
Hoogmoed komt voor de val?
Overigens heb ik het vermoeden dat ze bij lyon een 4-1 overwinning ook wel zouden vieren zij hebben nog nooit in een finale gestaan. 7 jaar geleden 1/2 final CL en 20 jaar geleden 1/2 finale EL dus vrijwel zekere plaatsing voor de finale zou bij hen ook wel een feestje waard geweest zijn.
Allemaal gebruikelijke retoriek, al is het natuurlijk dubbel triest als ze na deze grootspraak weer even pakkie krijgen.

10 mei 2017 om 12:23

@ thebrightone

Het gezicht laten zien aan de duizenden. die als dank voor de prachtige wedstrijd aan de voet van de Johan Cruijff ArenA stonden te wachten om de spelers te bedanken, is toch geen geval van hoogmoed vertonen? Men was gewoon oprecht blij en enthousiast en vierde enkel de klinkende overwinning, niet een vermeende al vaststaande finaleplaats.

Iedere Ajacied is zich, zeker na de lastige uitwedstrijd tegen Schalke, er terdege van bewust dat men alleen met het ene been in Stockholm staat, maar dat er met het andere been nog een flinke stap gezet moet worden.

10 mei 2017 om 12:27

Ik bedoelde met hoogmoed en grootspraak uiteraard Lyon en niet Ajax

10 mei 2017 om 12:33

Ah oké...Dat was me niet helemaal duidelijk uit je tekst.. dan zijn we het uiteraard eens met elkaar

10 mei 2017 om 14:48

@buitenspelval: Niet alleen dat, maar ook het ongelooflijke en onmogelijk geachte wat gaande is in Amsterdam. Er lijkt een team te staan dat weer in Europa kan meedoen en wat soms ook nog eens waanzinnig goed voetbal speelt. Jarenlang is hiernaartoe geleefd en dat ontaard gewoon in euforie. Persoonlijk denk ik dat als Ajax de finale haalt deze gewonnen wordt. Zowel Celta als Manu is te verslaan en vind ik nog steeds minder sterk ogen dan Lyon.

11 mei 2017 om 16:12

" Er lijkt een team te staan dat weer in Europa kan meedoen en wat soms ook nog eens waanzinnig goed voetbal speelt."
Ik denk dat je het niveau tussen de Champions league en de Europa league een beetje onderschat.
Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een goed elftal maar Europees is het nog steeds ondanks dit succes een matig tot redelijk elftal.
Voor het zelfde geld komt er een leegloop aan spelers die weggeplukt worden, probeer die eerst maar te vervangen.
Ajax heeft een leuke lichting die eraan komt, maar die moeten eerst aantonen dat ze het niveau aan kunnen.
Wat Ajax dit seizoen heeft gepresteerd is fantastisch maar voor de Champions league is het niet goed genoeg. En dat is gewoon een realistisch beeld van de huidige staat van het Nederland voetbal.

10 mei 2017 om 12:04

vind je het heel gek dat die slecht was. de verdediging van lyon maakte het veld veel te groot. middenvelders konden dat gewoon niet belopen. Gonalons kan je dat niet kwalijk nemen.

10 mei 2017 om 12:46

Lyon weet dat de verdediging hun zwakke plek is. In een Europese uitwedstrijd, de halve finale zelfs, lijkt het mij dan de taak van het middenveld om de verdediging te ondersteunen. Dat Ajax zoveel beter was kwam vooral doordat ze de slag op het middenveld wonnen, en dan vooral Klaasen en Ziyech tegen Gonalons en Tousart.

10 mei 2017 om 12:53

Je kan Gonalons wel kwalijk nemen dat hij gewoon blijft staan terwijl zijn man weg loopt. Moet je de 4-1 is terugkijken, daar blijft Gonalons gewoon staan met zijn hand in de lucht terwijl Ziyech weg loopt. Als de scheidsrechter dan niet fluit voor buitenspel blijft hij gewoon staan kijken hoe Zyiech een assist geeft. Dat is wel echt drama hoor.

10 mei 2017 om 14:13

Inderdaad, daarbij bepaalt Gonalons niet waar Ajax staat t.o.v. Lyon. Is Ajax qua club dan minder dan Lyon? Bijna typisch Frans.
Vond deze vent sowieso al met een air rondlopen over het veld van heb-ik-jou-daar, en dan ondertussen schutteren op het veld.

Ik hoop en denk dat Ajax komende donderdag gewoon nog een keer erop en erover gaat en Lyon een flink pak slaag geeft!

Tuurlijk... dit kon je verwachten van de spelers van Lyon, prima....

Het was ook enigszins prematuur, maar was gewoon heerlijk. Laat Lyon zich maar verbijten en vol op de aanval gaan, kansen genoeg om er eentje bij ze in te prikken en de wedstrijd dood te maken... kijken of hun parkeerdek zich ook leent voor een feesie

10 mei 2017 om 12:02

Ik ben vorig jaar tijdens het EK bij Noord-Ierland - Oekraine geweest in het Lyon stadion, en kan je uit ervaring vertellen dat de locatie zich prima leent voor een feestje.

10 mei 2017 om 12:06

Ook niet helemaal correct wat de beste man zegt:

“In de grootste wedstrijden staan we er normaal gesproken altijd.”

Sevilla: 0-1 0-0 -- 1 punt
Juventus: 0-1 1-1 -- 1 punt
Roma: 4-2 1-2 -- 3 punten
Besiktas: 2-1 1-2 -- 3 punten
Ajax: 1-4 -- 0 punten

9 "grootste wedstrijden", 2 x winst, 2 x gelijk en 5 x verlies

Nice: 0-2 -- 0 punten
Psg: 1-2 1-2 -- 0 punten
Monaco: 3-1 1-2 -- 3 punten

5 "grootste wedstrijden", 1 x winst, 4 x verlies

10 mei 2017 om 13:27

Kijk, iemand die research doet! Dat kan ik waarderen! De fact checking heeft Gonalons niet overleefd bij deze.

10 mei 2017 om 13:34

Ze staan wel op het veld, maar inderdaad met deze cijfers kan Gonalons beter een andere baan zoeken. Misschien iets samen met Hans van Breukelen.

10 mei 2017 om 13:55

Gonalons noemt alleen alternatieve feiten op, niets mis mee!

10 mei 2017 om 18:56

Zou hij bedoelen dat hij er altijd in staat in grote wedstrijden die ze slecht spelen?

10 mei 2017 om 12:39

Ik vond het ook wat vroeg juichen, maar aan de andere kant was dit alleen al een sportieve revanche op die zeer onsportieve maar helaas niet bewezen gekochte 1-7 van 2011 tegen Zagreb. Ondanks dat Maxime Gonalons er misschien weinig invloed op dit smerige gedrag had, speelde hij zelfs die wedstrijd ook al. Dan kan ik er alleen al van genieten als ze op deze manier worden uitgezwaaid. Ik hoop dat Ajax het morgen kan afmaken, het liefst met 0-3 zodat we die 1-7 van destijds in ieder geval in getallen weer hebben goedgemaakt.

Lyon reken ik vanaf december 2011, samen met Zagreb en Juventus '96, tot zieligste en onsportiefste ploegen van Europa. En ja, dit zit diep en ik schaam me er niet voor.

Hopelijk geeft Ajax het niet meer weg. Maar na Schalke uit ben ik er nog niet zeker van. Laat de spelers en supporters lekker feest vieren als je thuis met 4-1 van Lyon wint mag je dat best vieren.

10 mei 2017 om 12:09

Eens. 4-1 thuis tegen Lyon is natuurlijk een fantastisch resultaat, maar echt nog geen uitgemaakte zaak. Ik krijg af en toe het idee dat de tickets Stockholm al geboekt zijn, maar een 2-0 achterstand na een uur spelen is op voorhand toch zeker geen ondenkbaar scenario.

Lyon blijft gewoon een erg goede ploeg houden. Als die voor rust al een keer weten te scoren en de 0 houden, wordt het gewoon nog een heel spannende 2e helft. Ajax staat er geweldig voor, maar 3-0 verliezen is echt niet onmogelijk uit bij Lyon.

10 mei 2017 om 12:32

Maakt mij niet uit dat we na een uur 2-0 achter staan als Ajax zelf maar scoort. De spelers weten zelf ook wel dat ze er nog niet zijn. Hebben ze na Schalke uit wel van geleerd.

10 mei 2017 om 12:33

Mn maat heeft al tickets..mocht hwt .mis gaan raakt hij ze denk ik wel kwijt. Zit je alleen nog met de kosten van een paar tientjes vliegticket en kosten voor een afgeracht hotel

10 mei 2017 om 17:42

Het idee dat de tickets naar Stockholm al geboekt zijn heb ik dus absoluut niet. Ik vind juist dat wij Ajacieden dit jaar erg nuchter waren en het van wedstrijd tot wedstrijd bekeken. Ja we waren blij en trots na een prachtige wedstrijd tegen Schalke en Lyon thuis. Maar elke keer ging meteen weer het vizier op de uitwedstrijd en was er ook de kritiek van "we hadden het al af kunnen maken met meer goals".

Juist dit jaar, dat alles van wedstrijd naar wedstrijd bekeken wordt blijkt dat ook te werken. Ook nu is lang nog iedereen niet zeker.

Grappig, volgens mij is hij onderdeel van het team dat met 4-1 achterstaat. Hij moet weten waar hij staat.

10 mei 2017 om 12:12

Daarnaast klopt zijn verhaal ook niet echt. Dat Ajax een 4-1 overwinning op Lyon op deze manier viert laat toch juist zien dat ze weten waar ze staan. Als ze zich namelijk echt groot zouden voelen, dan hadden ze er niet van opgekeken dat ze wonnen van Lyon.

Ik ben het op zich wel eens met Gonalon. Ik vind het best dat de spelers na de wedstrijd op het veld een rondje liepen, maar dat ze aan het einde bij het parkeerdek ook nog gaan staan vieren alsof ze de EL hebben gewonnen vond ik ook wat voorbarig. We moeten nog een return wedstrijd spelen en dat kan zomaar mis gaan en dan sta je helemaal voor lul.

10 mei 2017 om 11:58

Er stonden duizenden mensen vol verwachting en enthousiasme op de spelers te wachten... Het zou eerder van een vermeende nijging tot arrogantie of minachting hebben geleken als ze niet op waren komen dagen. Ook al verliezen ze in Lyon, niemand neemt ze die ervaring nog af, laat staan dat ze erdoor voor lul staan

10 mei 2017 om 13:46

Daar ben ik het niet mee eens. Is het rondje aan het einde van de wedstrijd niet genoeg? Ik vind het nuchter als ze hadden besloten niet nog feest te gaan vieren bij het parkeerdek. Nou moet ik zeggen dat ik niet wist dat de supporters zelf daar hebben verzameld. Ik dacht dat Ajax dit zelf had geregeld. In dat geval vervalt wat ik eerder zei.

10 mei 2017 om 19:00

@miccoli, als je alleen mag feesten als je het toernooi wint, dan valt er weinig te vieren in Europa.

Dan mogen alleen de CL winnaar en de EL winnaar feesten, wat erg mager is. Maar het zou me niet verbazen als, bij uitbundig juichen van Ajax na het winnen van de Europa League, jij als eerste commentaar geeft dat ze niet moeten doen alsof ze de Champions League hebben gewonnen, and so on.

Erg pessimistisch (of is het haat jegens Ajax). In any case: ik walg daar van

10 mei 2017 om 12:01

Hoezo sta je dan voor lul? Je hebt een werkelijk geweldige prestatie geleverd door in de halve finale van de Europa League te staan. Vervolgens word het nog knapper door een Lyon met 4-1 naar huis te sturen. Dan kun ke wat je ook doet volgens mij niet eens voor lul staan.

10 mei 2017 om 12:42

Dus wanneer Lyon, ditmaal met Lacazette, een klinkende 5-0 overwinning boekt na een klein volksfeest in de Arena wegens een 4-1 overwinning, sta je niet voor lul? Hahah, mooi wel dus.

10 mei 2017 om 13:44

Smk88...die 4-1 is toch een prachtige overwinning.. waarbij ajax de harten van veel fans geraakt heeft.. Ik weet niet hoe je dat nu kan omdraaien dat je voor lul staat..

Is toch prachtig man!

10 mei 2017 om 13:47

Het is ook prachtig! Maar er wordt nu gevierd alsof wij al in de finale staan. Ik snap ook dat de supporters en spelers blij zijn en dat was ik als Ajax supporter ook, maar ik kan mij wel vinden in de woorden van Gonalon. En je kan zeker nog voor lul staan, want zoals ik al eerder zei: je zit nu keihard te feesten, maar kan ook nog er uit gekickt worden. Dan vind ik zelf aardig voor lul staan.

10 mei 2017 om 12:56

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat je beter het feestje nu kunt vieren dan dat je straks nat gaat bij lyon en helemaal geen feestje meer kunt vieren. Ik vind deze reactie echt tekenend voor Lyon, die dachten dat Ajax een makkie zou worden. Op de Franse praatprogramma's hadden ze het er al over dat Lyon met deze loting al in de finale stond, en in de reacties na de wedstrijd heb je dat weer. Lyon ziet Ajax nog steeds als een soort lastige vlieg en met zo'n instelling gaat het in Lyon ook niet lukken.

Daarnaast weet Ajax heel goed waar ze staan. In Europa vrij laag, daarom vieren we een overwinning op Lyon zo hard. We weten dat dit heel zeldzaam is, dan kun je er maar beter van genieten zo lang het duurt.

10 mei 2017 om 13:49

Ja daar heb je natuurlijk ook gelijk in haha. Je weet maar nooit! Voor de rest vond ik het ook prachtig dat wij Lyon zou hebben afgedroogd terwijl zij inderdaad zelf dachten makkelijk te winnen. Ook ben ik het met je eens dat Ajax weet waar ze staan. Ze hebben geen rare doelen zoals de CL winnen, maar haalbare doelen zoals de groepsfase van de CL overleven bijv.

11 mei 2017 om 07:30

Ik vraag me wel af waarop Lyon basseerde dat het wel een makkie zou worden. Ze hebben namelijk nog nooit gewonnen van Ajax. Dus eigenlijk weet Gonalans dus niet echt waar 'ze' staan. Volgens mij 5/6 wedstrijden tegen Ajax, 3 x gelijk de rest verloren.

10 mei 2017 om 12:59

De fans, waaronder ikzelf, waren onder spontaan een feestje gaan vieren. De spelers kwamen even kort kijken en een hand opsteken. De fans waren uitbundig, de spelers ingetogen, vond ik zelf. Alleen De Ligt bleef wat langer staan. Ik ga er vanuit dat de spelers op en top gemotiveerd en geconcentreerd zijn deze return. Zij, en ook de fans, weten ook wel dat er nog een uitwedstrijd tegen een goede tegenstander gespeeld moet worden.

10 mei 2017 om 14:49

Je vergeet dat je voetbalt voor de supporters. Zij maken tenslotte de club. Is het dan een schande om je passie en geluk te delen met je supporters? Ik voelde mij juist trots dat de spelers dit deden. Zoiets toont aan dat ze om de club en haar supporters geven. Verbondenheid.

De uitbundigheid op dat parkeerdek was wellicht wat overtrokken, al is het natuurlijk met zo'n massa aan mensen ook wel heel lastig om niet je gezicht even te laten zien. Lyon kan er extra motivatie uit putten, maar dit feestje zal niet de reden zijn voor een eventuele uitschakeling. Hoor niemand bij Ajax die het idee heeft dat ze er al zijn.

10 mei 2017 om 12:02

Waarom? Puike prestatie toch?

Als ze uit dergelijke randzaken ebergie putten, zijn ze verkeerd bezig.
De motivatie zou uit de beloning, een finaleplaats en uiteindelijk de Cup, moeten komen.

Kan me niet voorstellen dat Ajax dit nog uit handen geeft, ik ga er lekker voor zitten.

10 mei 2017 om 12:10

Hmm, als Lyon snel één of twee goals weet te maken, dan is het meteen billenknijpen, voor zowel ons supporters als voor de spelers. Laten we de huid niet verkopen voor de beer geschoten is, 90 minuten is nog best lang.

10 mei 2017 om 12:35

Natuurlijk, maar het alternatieve scenario is dat Ajax de eerste de beste aanval afrondt.

Niks is zeker, maar de kansen liggen duidelijk in het voordeel van Ajax.

Welk uitbundig feest?
Niemand heeft gezegd dat ze er al zijn.

Ach ja, je moet als Lyon-speler toch ergens je motivatie en hoop uit putten om de 4-1 om te buigen? De spelers van Ajax gingen naar afloop de duizenden wachtende supporters vanaf het parkeerdek bedanken, dat lijkt me niet meer dan logisch en blijk van wederzijds respect en waardering.

Vervolgens werd de Lyon-bus luidkeels uitgezwaaid met enig leedvermaak om het beschamende verlies. Daar kunnen de Ajax-spelers toch weinig aan doen?

Beetje zielig manier om je als aanvoerder zo te uiten maar de tegenstander, door wie je in de eerste wedstrijd pijnlijk op je nummer werd gezet. Ajax weet dondersgoed waar het staat. Het beseft dat het met 4-1 de return ingaat, maar dat het ook nog niet gespeeld is.

Is voor ajax te hopen dat ze door gaan. Anders gaan de spelers en supporters van Lyon een feestje vieren, waar je liever even niet naar kijkt

Gewoon rustig blijven! Als we de kop erbij houden is het voor de rust beslist! Hetzij door er eentje in te prikken idd, hetzij door tot aan de rust de nul te houden. Als ze gaan stormen, moeten we ze kunnen slachten op de counter met de pure snelheid van zowel Traore, Younes, Kluivert en Nere, en het loopvermogen van Klaassen, van de Beek en Viergever. In de omschakeling alle ballen direct bij Ziyech inleveren, zodat hij met zn steekballen de juiste mensen weg kan sturen. Ajax mag dit niet meer uit handen geven!

Wat is Lyon nou op Europees niveau? Wat hebben ze in hun hele geschiedenis aan Europese prijzen gewonnen; Ajax staat toch mijlenver voor ze? Ik denk eerder dat deze speler moet beseffen waar Lyon staat i.p.v. over Ajax te mopperen.

10 mei 2017 om 12:08

in eht verleden behaalde resultaat zijn geen garanties voor de toekomst. Lyon staat 4e in een competitie dat 5e staat in de Uefa Rankings. Dat si toch wel wat hoger dan 2e staan in een competitie die in dezelfde ranking op de 13e plek staat

10 mei 2017 om 12:28

Ja en? Wat wil je daarmee zeggen? Uefa ranking zijn toch op basis van resultaten uit het verleden? Ajax heeft toch 4-1 in Adam gewonnen?? Is echt nig niet gespeeld dat weet iedere Ajacied wel maar ze hoeven het toch niet in hun broek te doen voor Ol?

10 mei 2017 om 14:08

Ah, volgens mij werd vorige week precies het omgekeerde bewezen.

11 mei 2017 om 00:34

Als je dan graag de UEFA-ranking wilt gebruiken: Lyon staat daarop 25 en Ajax 26, dus zo'n wereld van verschil is het niet.

10 mei 2017 om 12:19

Qua prijzen staat Ajax inderdaad mijlenver voor, maar dat is zo lang geleden dat de resultaten bijna op perkament geschreven staan...

Lyon is gewoon een stabiele club in een sterke competitie die jaarlijks mee doet om de prijzen. Europees hebben ze zich de laatste 10 jaar, 7 keer geplaatst voor de CL en overwintert ook gewoon meestal. Qua coefficient ontlopen de clubs elkaar niet veel, al staat Lyon er iets beter voor. Dus nee. Ajax staat niet mijlenver voor.

10 mei 2017 om 13:40

Helemaal waar Soeplepel! Waar staat Lyon? Ajax is als club vele malen groter dan Lyon. Lyon moet zijn eerste Europese finale nog spelen. En dan gaat ik het niet eens hebben over al die toppers die bij Ajax hebben gespeeld. Pfoe, wat een uitspraak.

Ach, wat moet je dan? Zoiets maakt een Ajax speler en supporter zelden mee en als je na zo een afstraffing 4-1 voor staat, dan wil je dat toch best even vieren in eigen huis. Niemand rekent zich rijk. Sterker nog: alle Ajax supporters en ook het team weten heel goed dat het nog lang niet gespeeld is. Het wordt ongelooflijk spannend. Maar als Lyon dit nodig heeft om zich nog beter te motiveren, ga gerust je gang.

10 mei 2017 om 12:09

hopelijk zorgt dit ervoor dat ajacieden nu meer begrip hebben voor de uitbundigheid die de supporters van Feyenoord hadden na het verzekeren van de 2e plek onder het eerste jaar van koeman. Dat was een uitmundende prestatie na het dal waarin ze zaten

10 mei 2017 om 12:33

Glory,

Je weet toch dat dag hersenloze gasten zijn die dat bagataliseren. Voor Fey een prachtige prestatie toen na jaren van ellende.
Net zoals 'kleine' groepen die ervoor zorgen dag we al haren geen échte klassieker meer hebben in stadion. Reden , waarom op museum plein liefst geen voetbal huldigingen worden gehouden..
Die groep idioten in Rotterdam afgelopen weekend , zijn er een vb van. Nogmaals.. niet alleen daar.. hier in Amsterdam net t zelfde..
Idioten die ervoor zorgen dag je wel gek bent haast, om met je kids naar zon huldiging te gaan. Wat al een belachelijke gedachte is.

10 mei 2017 om 12:42

@glory

Je maakt een grapje toch, een vergelijking maken met het vieren van de 2e plek in onze Micky mouse competitie? En dat een uitmuntende prestatie noemen.. Een mijlenver verschil. Nee daar hebben niet veel mensen begrip voor, winnen in deze tijd van Lyon in een halve finale met 4-1 overheerst alleen al bij het horen, en gaat de geschiedenis boeken in, een 2e plek in Nederland niet. Maar goed ieder zijn eigen trots en feestje.

10 mei 2017 om 13:47

Een 2e plek vier je niet behalve als je Feyenoord supporter bent. De prestaties van Ajax nu in Europa zijn niet te vergelijken met een 2e plaats in de Eredivisie. Het is 12 jaar geleden dat PSV en AZ in de halve finale stonden van respectievelijk de CL en de EL. Voor Ajax was het zelfs nog langer geleden. Het was niet meer voor mogelijk gehouden dat een Nederlandse club een halve finale zou bereiken, laat staan de finale, van een Europees toernooi. Ajax bewijst nu het tegendeel en doet dat met heel goed voetbal. Herkenbaar voor de oudere Ajax fan. Het voetbal roept herinneringen op aan de gloriedagen. Toen Ajax Europa veroverde met hallucinerend voetbal vol van passie, strijdlust en moed. Nee, en dan is het begrijpelijk dat de euforie groot is. Ik zeg het tegen mijn kids. Dit is het voetbal dat bij Ajax past en hoort. Dit is het Ajax waar ik verliefd op ben geworden en waar ik de afgelopen jaren naar verlangd heb. Het is prachtig en mooi dat het terug is het Ajax voetbal. Wat een opluchting.

10 mei 2017 om 14:34

@grasveld 7. het gaat om plaatsen in perpectief. Feyenoord had daarvoor een schuld van 49 miljoen, was 10e geeindigt en de grootste talenten waren vertrokken. om bvanuit deze basis 2e te worden staat ongeveer gelijk aan de basis die ajax nu heeft, 100= miljoen eigen vermogen, een selectie van 47 miljoen.

10 mei 2017 om 14:36

@bassie1967.
ook hier gata het om de perceptie. voor Feyenoord was het ook 12 jaar geleden dat ze 2e werden en helemaal niemand hield met feyenoord meer rekening nadat ze het seizoen ervoor 10e werden en al hun grote talenten zag vertrekken. in het perspectief van de feyenoord supporter was dat toen een prestatie die gelijk is aan de prestatie die ajax nu heeft tov de ajax supporter

Je hoort elke overwinning te vieren alsof je een prijs gewonnen hebt. Ik snap ook niet waarom er tegen kleinere clubs juist niet uitbundig gevierd wordt. Elke overwinning is een streepje op weg naar een beker of een schaal, dus elke winstpartij mag gevierd worden alsof je al gewonnen hebt. En wie zijn andere om te zeggen dat er te uitbundig gevierd wordt, wat een onzin. Mensen moeten vooral blijven vieren als hun club wint, een advies doe dat dan ook bij elke winstpartij en niet alleen tegen grote tegenstanders.

PSG weet er alles van. Dachten ook al dat ze er waren tegen Barca. Op social media het nog lekker inwrijven. En patsboem tegen de verhouding in lig je er uit. Des te pijnlijker het was.

10 mei 2017 om 12:23

Niemand van Ajax heeft gezegd dat ze er al waren. Wat PSG deed was gewoon dom en dan nog verdedigend spelen. Dan krijg je inderdaad de volle laag.

10 mei 2017 om 12:29

Als je aanvallend speelt krijg je ook de volle laag. Juve speelde ook verdedigend. Kregen die de volle laag? Psg was gewoon niet volwassen genoeg om het net als juve uit te spelen.

10 mei 2017 om 12:41

Zo uitbundig staan mee te feesten zegt meer dan genoeg.

Een beetje begrip voor de Amsterdamse situatie had ook wel gemogen vanuit Lyon. Snap best dat het voor hun misschien wat minder speciaal is, ookal kan ik me de laatste halve finaleplek van Lyon ook niet echt herinneren, maar voor ons was het gewoon weer erg lekker om sinds 97 een halve finale te spelen en sinds 96 winnend af te sluiten. Onafhankelijk of we doorgaan was het een heerlijke avond en een feestje waard.

10 mei 2017 om 12:08

Minder speciaal is? 7 jaar geleden stonden ze in de halve finale CL en 20 jaar geleden in de halve van de EL. Verder hebben ze nog nooit een internationale prijs gewonnen tegenover Ajax, dat bij de 10 succesvolste clubs ter wereld behoort in dat opzich. Op DIT moment werd Lyon vanaf het begin van het toernooi gezien als 1 van de favorieten voor de eindzege, als je die dus met 4-1 verslaat in de 1/2-finale met zo'n jonge ploeg is er best reden voor een feestje met je supporters.

Ook een beetje stemmingmakerij van de beste man, als de Lyon supporters dit maar ff verkeerd opvatten hebben ze donderdag weer de poppen aan het dansen daar in Lyon.

Haha ja daaaaag Fransman! Jullie hebben het al verpest en verdienden elk stukje leedvermaak. Wat een wanprestatie van Lyon hahaha. Zwakheden zijn maximaal uitgebuit door Ajax en na 2 goals zaten jullie broekjes vol met 7 kleuren.

Vond het inderdaad nogal misplaatst. Zorg eerst maar dat je de uitwedstrijd door komt, 3-0 verliezen kan je zo gebeuren. AZ ging er met 7-1 af, ook dat kan gebeuren dus. Net als AZ in de bekerfinale er niet vanuit ging dat ze gingen verliezen, kun je dus zomaar met lege handen staan.

10 mei 2017 om 12:27

Ajax is AZ niet. En als je na zon lange tijd weers een dikke kans hebt op een finale, mag je dat uitbundig vieren. Je wint nota bene met met 4-1.. moet je dan stilletjes t voorbij laten gaan? Schei toch uit. Mocht Ajax niet door zijn.. hebben die mensen op t dek én de spelers iig een heerlijke avond gehad. Het Samen met de spelers vieren dat je een geweldige fase doorkomt.

10 mei 2017 om 12:57

Ik vind de wedstrijd Excelsior - Feyenoord de beste peiler. Net als de Ajacieden zich nu al rijk rekenen rekende heel Rotterdam en omstreken op het kampioensschap!

10 mei 2017 om 14:36

Ikea,

Ik heb nog geen tattoo's voorbij zien komen hoor.

En werkelijk niemand heeft zich rijk gerekend. Althans de spelersploeg niet, de trainer niet, de staf niet, dat is toch het belangrijkst want zij moeten het doen.

Het gaat sowieso heel lastig worden daar, maar hoezo mogen mensen geen feest vieren na zo een leuke wedstrijd? Wat een onsportieve reactie van deze gozer.

Franse reactie. Denk dag ze vooral naar hun zelf moeten kijken. En bij een evt finale plek dit soort dingen roepen. Als je morgen als Lyon zijnde wordt uitgeschakeld .. zijn dit soort uitspraken ecbt belachelijk. Gewoon voeten laten spreken

Tsja ze moeten toch ergens de motivatie vandaan gaan halen om 3-0 te winnen, dus inkoppertje om dat als argument te gebruiken. Kijk vooral waar je zelf staat, en dat is niet met anderhalf been in de finale.

Liever dit dan een wedstrijd kopen, zoals het team van Maxime Gonalons in december 2011 moest doen ten koste van Ajax.

Beetje jammere reactie. Natuurlijk verwacht je ergens een iets professionelere reactie van Ajax kant. Maar het is voor het eerst sinds jaren dat ze weer iets bereiken in Europa en uitzicht hebben op een prijs, zelfs brons zou een topprestatie zijn. Dan is het logisch dat ze dat vieren. Vergelijkbaar met Vvsb die ver kwam in de beker. Hopelijk zien we volgend jaar dit soort taferelen niet en kunnen we ons er weer voor opmaken dat deze positie de "standaard" wordt. 20 jaar geleden had niemand zo staan juichen voor een eerste overwinning in een twee luik van het tweede niveau europa. Maar Ajax leeft dit seizoen op, en het spel is ook weer aantrekkelijk sinds jaren. Dus ja, dit jaar kan ik de reactie best begrijpen.

Ik zal wel de enige zijn maar na afgelopen zondag heb ik een voorgevoel dat Lyon er zeven in prikt. En de reacties over dat Ajax opeens bij de Europese top, danwel subtop hoort .. alsjeblieft zeg, ik schaam me voor jullie hoogmoed!

ik hoop van niet overigens, laat Ajax alsjeblieft de EL winnen.

10 mei 2017 om 13:17

reacties over dat Ajax opeens bij de Europese top, danwel subtop hoort

Die reacties zie ik hier helemaal niet? Sterker nog, de meeste mensen verdedigen het feestje tegen Lyon door te zeggen dat Ajax juist niet bij de Europese top danwel subtop hoort en dit daarom zo bijzonder is.

10 mei 2017 om 15:51

Ik las onder andere deze post van soeplepel:

Wat is Lyon nou op Europees niveau? Wat hebben ze in hun hele geschiedenis aan Europese prijzen gewonnen; Ajax staat toch mijlenver voor ze? Ik denk eerder dat deze speler moet beseffen waar Lyon staat i.p.v. over Ajax te mopperen."

onder andere hieruit maak ik dit op, maar schijnbaar is iedereen zenuwwachtig, top

10 mei 2017 om 17:11

@ikea, sinds wanneer is soeplepel de maatstaaf voor heel Ajax? Daarnaast zegt hij ook niks vreemds, het is gewoon realiteit. Als club is Ajax gewoon veel groter dan lyon. Ajax heeft alleen niet de middelen om het op te nemen tegen het hedendaagse voetbal. Lyon daarintegen heeft wel meer mogelijkheden. Maar zoals we afgelopen weekend hebben gezien maakt dat niet altijd uit. Je had de reacties van de fransen is moeten lezen op franse fora. Heel veel spelers van Lyon zouden nooit in de basis bij Ajax staan, op een aantal na (dit waren de woorden van de fransen). Wees trots dat Ajax dit behaald heeft vooraf had nirmand dit verwacht maar Ajax laat wel gewoon zien wat het kan en niet alleen tegen Lyon. Dit succes is niet alleen goed voor Ajax maar ook voor NL.

10 mei 2017 om 15:09

Volgens mij zie je spoken. Bijna iedereen is juist heel zenuwachtig voor donderdag, omdat het nog niet gelopen is.

Dat jij je schaamt voor hoogmoed die er niet is, zegt genoeg over jou. Wees blij dat er weer eens een Nederlandse club is die een paar super leuke wedstrijden heeft laten zien en dat een Nederlandse club minimaal een halve finale heeft behaald.

Ik merk weer overal dat mensen (vooral de niet-ajax supporters) Ajax willen aanpraten om te zeggen dat ze er al zijn. Ja, er was een klein spontaan feestje na de eerste halve finale. Maar mag dat ook na zo'n prestatie. Dit had al niemand verwacht. Er is geen een ajaxsupporter laat staan speler of trainer die denkt dat ajax er al is. Mensen hopen gewoon dat ajacieden roepen dat ze in de finale staan en dan op hun bek gaan zodat ze achter af hun eigen gecreëerde stereotype beeld bevestigd zien van "arrogante" ajacieden. Maar het klopt gewoon niet. Ajax kan zomaar nog eruit vliegen maar ik geloof in dit geval nooit dat dat zou komen omdat ze dachten er al te zijn.

Ajax moet idd wetewn waar ze staan. Met 1 been in de finale, al een stuk verder dan Lyon
Even zonder grappen, zo erg is dit toch helemaal niet? Gaat een speler nou echt moeilijk doen doordat er Ajax fans hen uitzwaaien? Volgens mij zijn ze nog nooit uitgezwaaid tijdens een uitwedstrijd, dus dat is toch een compliment

Snap zijn reactie overigens wel, je moet toch ergens een extra motivatie halen als je met 4-1 klop hebt gekregen.

Ach in frankrijk weten ze ook weer waar ze staan...We waren de ideale loting en dan ga je hard op je bek
En dat hebben wij aardig gevierd..

Ja die dachten natuurlijk dat ze even met 2 vingers in de neus de finale gingen halen, vervolgens vernederd door een paar jonkies uit Amsterdam. Dan krijg je dit soort zure en met frustratie doordrenkte reacties.

Natuurlijk mag je na 4-1 verrassende zege in de halve finale na afloop feesten. Genieten van t moment en Lyon koopt normaal gesproken de UEFA om met Platini, maar ze kunnen niet alles bepalen😉

Ze moeten helemaal niks.

En als je al niet blij mag zijn met een 4-1 in een halve finale tegen een tegenstander die van tevoren beter werd geacht én met spel om je vingers bij af te likken... Kom nou.

Wat raar dat hij het gek vindt dat ze blij zijn bij ajax. Je kunt je toch wel voorstellen dat ze blij zijn bij ajax. Het zijn allemaal jonge spelers die nog nooit Europees succes mee hebben meegemaakt. Dan is het toch niet zo gek dat ze heel uitbundig zijn na die reuzenstap richting de EL finale. Als je niet wil dat je tegenstander uitbundig is dan moet je misschien presteren meneer Gonalons.

Heerlijk Gonalons! Lekker aandacht besteden aan het feestje en de aandacht die Ajax nu krijgt, vooral geen energie steken in je eigen team scherp te krijgen. A.u.b. meer van dit soort berichten, dat geef me alleen maar meer hoop.

Ik vindt dit toch normaal, want wie had dit gedacht en hoop op herhaling donderdag

Ik denk dat het spannend wordt, 2-0 Lyon 1x Lacazette. Ajax door finale tegen Man utd.

Hahahahahahahaha hillarsich !!
Ajax supporters vieren feest !!
Lyon supporters breken de tent af !!
We gaan het zien morgen !!
Ik denk dat we het niet meer gaan weggeven !!

Spreken moet je doen met je voeten en niet met je mond

Hij moet weten waar hij staat. Wij gaan nog voor 2 prijzen.

Die Gonalons vond ik vanaf minuut 1 al vreselijk, steeds vallen en huilen provoceren bij de scheids. 2e helft viel die echt door de mand 0 keer meer gezien, helemaal gek gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren