Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax lijkt zich geen zorgen te hoeven maken over Lacazette

Laatste update:

Ajax moet tóch vrezen voor Alexandre Lacazette. De Franse aanvaller is tegen de verwachting in opgenomen in de wedstrijdselectie van Olympique Lyon en mee afgereisd naar Amsterdam. Het is onzeker of de sterspeler van Lyon inzetbaar is. Ook Corentin Tolisso, van wie eveneens werd verwacht dat hij het duel met Ajax van woensdagavond niet zou halen, is op het vliegtuig gestapt.

Lacazette raakte in de kwartfinales van de Europa League tegen Besiktas geblesseerd aan zijn hamstring. Voorzitter Jean-Michel Aulas bevestigde tegenover L'Equipe dat de kans klein was dat de aanvaller in de wedstrijdselectie zou zitten. Hetzelfde medium meldt dat Lacazette maandag de groepstraining heeft hervat en dat hij woensdag mogelijk als invaller in actie kan komen.

Bij Ajax moet trainer Peter Bosz het doen zonder Joël Veltman en Nick Viergever. Beide verdedigers zijn geshorst en worden naar verwachting vervangen door Jaïro Riedewald en Kenny Tete. Ook Daley Sinkgraven moet de eerste halve finale naar alle waarschijnlijkheid aan zich voorbij laten gaan. Hij is nog geblesseerd.

Update 18.52 uur: Ajax lijkt zich geen zorgen te hoeven maken over Lacazette
Alexandre Lacazette lijkt het duel met Ajax op woensdag toch niet te gaan halen: “Het gaat goed met hem, maar ik denk dat het duel van morgen te vroeg voor hem komt. Maar ik vond het belangrijk voor de ploeg om hem toch mee te nemen naar Amsterdam”, verduidelijkt Olympique Lyon-trainer Bruno Génésio op een persconferentie. Corentin Tolisso is wel gewoon inzetbaar voor les Gones.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met de defensieve problemen van Ajax zou het een aderlating zijn wanneer Lacazette aan de aftrap verschijnt

2 mei 2017 om 10:22

Volgens de tekst zal dat niet gebeuren. Er staat dat hij mogelijk in zou kunnen vallen.

2 mei 2017 om 10:26

dat is wellicht nog erger. Dan zijn je verdeigers al half moe en dan komt er een frisse snelle lacazette erin

2 mei 2017 om 10:30

Dat kan wellicht best funest zijn. Anderzijds is het natuurlijk geen frisse Lacazette, immers zou hij anders wel aan de aftrap verschenen zijn.

Op basis van de informatie die nu bekend is zou je denken dat ze op het laatste moment beslissen of hij bij de selectie zit. Daarnaast zullen ze hem denk ik toch alleen inbrengen als de wedstrijd daar om vraagt, bijvoorbeeld omdat ze achter staan en absoluut die uitgoal nodig hebben.

2 mei 2017 om 11:09

Als hij niet in staat is om te beginnen zal het geen frisse en snelle Lacazette zijn

2 mei 2017 om 11:13

Bekende taktiek. Alle aandacht van de media gaat naar de geblesseerde speler waardoor de rest van het team zich rustig voor kan bereiden op de wedstrijd.

2 mei 2017 om 11:33

Eerder dat ze Ajax juist hun voorbereiding hebben willen verstoren.

2 mei 2017 om 11:48

Ach misschien speelt Sanchez een top wedstrijd en haalt hij hem helemaal uit ze spel. Laat Lyon maar met de beste komen krijg je geen gezeur achteraf mocht Ajax winnen dat de toppers niet meededen.

2 mei 2017 om 13:28

De vervangers zijn ook goed en met tete ga je er niet echt op achteruit.

2 mei 2017 om 16:43

Al je collega's uit Lyon gaan dan zeuren?

2 mei 2017 om 11:29

Nouja problemen.. Tete en Riedewald zijn gewoon prima vervangers, misschien wel geschikter zelfs voor deze pot. Riedewald brengt fysiek wat extra kracht en lengte, Tete idem en ook flink wat snelheid.

Tete - Sanchez - de Ligt - Riedewald dat is een prima verdediging.

2 mei 2017 om 18:47

Ja , ik ben erg blij dat veltman er niet bij is, zowel verdedigend als aanvallend

2 mei 2017 om 12:20

Het is juist een meevaller als Lacacette gaat spelen. Binnen vijf minuten moet hij er alweer af met zijn hamstring blessure en dan heeft Lyon al een wissel gebruikt.

2 mei 2017 om 12:49

Als je tete en riedewald kan opstellen noem ik dat niet defensieve problemen, zijn gewoon basisplaats waardige spelers.

2 mei 2017 om 12:54

Tete misschien wel maar Riedewald niet imo.

2 mei 2017 om 13:48

Riedewald speelt in plaats van Sinkgraven, denk dat Jairo geschikter is voor deze pot.

2 mei 2017 om 13:19

Die jongens zullen gewoon spelen hoor. Maakt ook niets uit, Ajax moet er gewoon vol opklappen.

Dat is minder goed nieuws. Maar de missie blijft hetzelfde. Zo hard erop klappen dat die gasten niet weten wat hun overkomt.

2 mei 2017 om 11:05

Inderdaad jij snapt het. Wij hebben het steeds over Lyon, maar die staan ver achter op de nummer 1 van Frankrijk. Bovendien zegt die grote overwinning op AZ echt weinig. Ik heb in de loop van jaren zoveel grote vernederingen gezien, maar ze vliegen statisch gezien vaak eruit. En de reden is omdat iedereen jou onthoudt als het gevaarlijke team. Je moet zo denken. Er spelen 11 voetballers. Allebei hebben ze twee armen en twee benen. Ook zij hebben hun zwaktes. Zelfs Barca nakte PSG met 6-1. Juventus nakte Barca met 3-0. Als Ajax agressief kan spelen en thuis met 3-0 weet te winnen, dan zie ik het rooskleurig. Dan moeten we uit met Cerny, Younes en Traore hun helemaal aan fladderen counteren. Alles dichtmetselen met Tete en De Ligt achterin.

2 mei 2017 om 11:48

Over die 6-1 van Barça valt veel te zeggen Natuurlijk, maar snap je punt.
Gewoon van je eigen kracht uitgaan.
Had Ajax nog niet een appeltje te schillen met Lyon en het "knipoog kroaat" incident waardoor ze werden uitgeschakeld.

2 mei 2017 om 11:53

Dat Lyon zover achter staat in de competitie zegt niks. Een Monaco en PSG zijn gewoon veel beter. Ik denk dat een Ajax in deze competitie niet eens top 5 zou staan. Maar goed, Ajax heeft in de EL 2 a 3 potjes fantastisch gespeeld, tegen in mijn ogen veel zwakkere tegenstanders dan Lyon. Ik kijk regelmatig Ligue 1 en dit Lyon is echt ijzersterk. Lyon heeft genoeg kwaliteit om onder de druk van Ajax uit te voetballen.

2 mei 2017 om 12:18

Daarom won Schalke ook twee keer eenvoudig van Nice.

Hij zal niet direct beginnen, maar als invaller ook levensgevaarlijk natuurlijk. Wordt een heel moeilijk avondje, maar als je Lacazette en Tolisso kan neutraliseren kom je een heel eind. Maar dan heb je nog spelers als Gonalons en Fekir, dus we moeten 200% geconcentreerd zijn.

2 mei 2017 om 12:22

Een invaller met een hamstring blesure. Cool, dan speelt Lyon met tien man in de slot fase.

2 mei 2017 om 12:37

Idd.. Na een paar tikkies zal hij volgende week dan ook niet kunnen spelen.

2 mei 2017 om 13:48

Gonalons is controleur, die zal dus weinig direct gevaar leveren. Natuurlijk kan hij altijd een kans creã«ren, maar als je inderdaad Laca onschadelijk weet te maken is de kans een stuk kleiner dat die kans benut wordt.

Hopen dat Ajax doorgaat en Europa league winnen,zou wel mooi zijn voor Ajax en het Nederlandse voetbal

Ik verwacht gewoon 2 spannende potjes.
Ik snap ook niet waarom Lyon als onverslaanbaar wordt neergezet door zovelen. Tuurlijk is de Ligue 1 een stuk sterker dan de eredivisie, maar zo bijzonder doen ze het niet in die ligue 1.
En ja, ze hebben AZ keihard naar huis gestuurd.

Ik zeg: Laat maar komen.

2 mei 2017 om 10:22

Klopt. Zelfs Vitesse won uiteindelijk redelijk eenvoudig van AZ.
AZ is dit seizoen uit vorm. De afgang tegen Lyon zegt dan ook weinig over de kansen van Ajax, dat véél betere spelers dan AZ heeft.

2 mei 2017 om 10:23

AZ was thuis niet eens zozeer de mindere, maar werd tactisch afgebluft door de counters. De uitwedstrijd was gewoon een verspilling van moeite aangezien ze precies in dezelfde val werden gelokt. AZ was in die periode ook bezig met een matige reeks. Ik schat Ajax als gelijkwaardig aan Lyon.

2 mei 2017 om 10:24

Ze hebben ook Besiktas en met name AS Roma ook naar huis gestuurd. Dat zijn geen verkeerde ploegen. Maar als Ajax zo goed speelt als Schalke thuis, is elke ploeg te verslaan!

2 mei 2017 om 11:06

Achja besiktas na pingels. Wil niet zeggen dat ajac ze oprolt maar besiktas is geen wonderploeg. Daar huppelen hutchinson en babel ook in de basis.

2 mei 2017 om 11:23

Uiteindelijk naar pingels maar thuis en vooral de 2e helft zijn deze teams wegespeeld. Uit speelt lyon toch een stuk minder dus morgen liggen er kansen.

2 mei 2017 om 11:40

Leuk dat ze van Besiktas wonnen (met pingels dan wel he).
Vlak voor de wedstrijd tegen Besiktas worden ze in eigen huis afgedroogd door Lorient. (1-4). (die staan 16e trouwens).
Lyon staat 4e in Frankrijk. Met een straatlengte achterstand op zowel Monaco als Psg, maar ook 20 punten achter op Nice. Ze hebben 18 keer gewonnen, 4 keer gelijk, en 13 keer verloren. 68 goals voor en 42 goals tegen.
2 belangrijke pionnen zijn in ieder geval niet helemaal 100% fit.

Je treft dus een best goed elftal, dat erg wisselvallig is en bovendien niet geheel fit. Ik zie kans genoeg.

2 mei 2017 om 12:37

Indien onder andere jij de Franse league goed zou volgen, zie je dat OL de Lique 1 niet meer "serieus" neemt gezien hun achterstand. De EL gaan ze vol voor om toch nog plaatsing voor CL te bemachtigen. Het is dus niet raar dat ze in de eigen competitie zo wisselvallig spelen. En of Ajax genoeg kans heeft? Laten we het hopen voor het Nederlandse voetbal, maar ik zie weinig tot geen kansen.

2 mei 2017 om 12:57

Zal de reden dat ze de lique 1 laten lopen niet zijn omdat ze in het begin ook al wisselvallig waren waardoor zij teveel punten hadden laten liggen?

2 mei 2017 om 13:06

@feelinggood....ach...ajax heeft dit jaar ook een aantal keer dramatisch gespeeld....ook tegen laagvliegers. Ik verwacht helaas een (kwalitatieve) overloop. Wellicht niet in score, maar wel op het veld zichtbaar

2 mei 2017 om 13:55

Troy,

Onzin,
Je staat niet 20 punten achter omdat je de competitie niet serieus neemt? Of neem je de competitie niet meer serieus omdat je te ver achter staat?
Ze zijn al het hele seizoen wisselvallig. Dat ze nu onlangs van o.a. Monaco en PSG verliezen is niet raar natuurlijk. Verder zijn de resultaten gewoon ongeveer gelijk als het het hele seizoen al gaat.
Het is gewoon de terechte nummer 4 van Frankrijk. Tegen de nummer 2 van Nederland. Beide zijn onvoorspelbaar en beide kunnen als het lekker draaid erg goed spel op de mat leggen. Het ligt allemaal aan de vorm van de dag.

2 mei 2017 om 18:40

@troy010

Dan moet je echt beter kijken, de kansen zijn er gewoon. Lacazette kan niet spelen met een hamstring blessure, de kans dat hij uitvalt is gewoon te groot. Dat scheelt echt een slok op een borrel.

En dat Lyon de competitie bewust laat lopen, ja dat is nu wellicht zo maar dat is alleen maar het gevolg omdat het niet lekker liep. Twintig punten achter op Nice. En wat deed Nice in de EL, inderdaad tweemaal kansloos verliezen van Schalke.

in de winterstop stonden ze vlak achter koploper Marseille. Na de winterstop verloren ze van Caen, Lille, Marseille, Saint Ettiene, Guingamp. Daarna was het gat te groot en hebben ze heel veel punten laten liggen. Maar toen het mis ging, toen speelde ze er echt wel voor en verloren ze ook van minder eploegen als Caen en Guincamp. Ze zijn dus best wisselvallig te noemen.

Dus ja Lyon is een goede ploeg maar Ajax heeft wel degelijk een kans om door te gaan. Lyon is absoluut geen Europese top.

2 mei 2017 om 10:31

je moet de wedstrijd van lyon tegen Asroma even terugkijken. ze snijden daar als een mes door de warme boter door de verdediging. de goals die roma maakte waren een kopbal (heeft ajax geen specialisten in) en een counter goal (ajax heeft geen speler zo snel als Salah

2 mei 2017 om 10:52

Geen speler zo snel als Salah? Kluivert en Traore hebben voor een countergoal genoeg snelheid. Voor een kopbal hoef je geen specialisten te hebben, de basis ligt al bij het geven van een goede bal voor en die spelers lopen er genoeg bij Ajax. Verder zijn twee goals van Roma totaal niet representatief voor hoe je goals kan maken tegen Lyon.

2 mei 2017 om 10:56

Sanchez, De Ligt en Klaassen zijn prima koppers geloof ik.

2 mei 2017 om 10:57

De bal is nog altijd rond. Angst is een slechte raadgever

2 mei 2017 om 11:01

Eerste ontmoeting stond AS Roma voor met 1-2 voor de rust. Uiteindelijk verloor Roma met 4-2. Tweede ontmoeting won As Roma met 2-1. Positieve kant is dat de
verdediging zwak is. 4 goals om de oren. Met 3 spitsen moet Ajax hier gebruik van maken en geen tegen goals krijgen. Al spelen ze met Messi we moeten gewoon winnen van ze punt.

2 mei 2017 om 11:31

Kluivert? En ook Traore is behoorlijk snel. De sleutel ligt natuurlijk in balbezit hebben en houden, als ze de bal niet hebben kunnen ze niet gevaarlijk worden.

2 mei 2017 om 11:32

@patroo

Dolberg ook. Normaal gesproken ook Veltman en Viergever nog, al staat Riedewald ook zijn mannetje in de lucht.

2 mei 2017 om 13:23

Schalke was volgens velen hier ook een paar maatjes te groot. Celta ook trouwens. Dat zijn nu ineens saaie middenmoters. Als Ajax morgen wint stelt Lyon niets voor, verliezen ze dan is Ajax een kleuterklasje. Zo gaat dat hier.

Dat zou inderdaad een flinke tegenvaller zijn.
Maar ik heb vertrouwen in de verdediging. Met Tete, Sanchèz, de Ligt en Riedewald heeft Ajax een sterke verdediging die de dreiging van de sterke Franse aanval zou moeten kunnen stoppen.

Nog 1 dagje. Ik ben benieuwd. Het wordt uiterst moeilijk maar wat zou het mooi wezen als Ajax morgen een grote stap richting de finale kan zetten.

Gewoon thuis de 0 houden en hopen dat Dolberg en vooral Traorã© efficiã«nt zijn met de kansen die ze krijgen. En dan hopen op het wonder in Lyon.

2 mei 2017 om 10:25

Welk wonder Ajax heeft geen wonder nodig misschien tegen de absolute grootmachten maar tegen Lyon is het gewoon 50/50 wie er door gaat.

2 mei 2017 om 10:32

Droom lekker verder. De kans dat Lyon doorgaat is een stuk groter. De teams die Lyon heeft uitgeschakeld zijn wel even iets sterker als de teams waar Ajax tegen moest.

2 mei 2017 om 10:38

Zoals Youri Mulder ook al aangaf, Nice (de nummer 3 van Frankrijk met meer dan 220 punten voorsprong op Lyon) had geen schijn van kans tegen "zijn" Schalke, maar Ajax speelde Schalke van de mat thuis.

Ajax won ook gewoon overtuigend de groep waar Celta dankzij Ajax nog 2e werd (een heel jong Ajax dat al door was hield Standard in de laatste wedstrijd op een gelijkspel) en diezelfde Celta zit nu ook in de halve finale.

2 mei 2017 om 10:38

Schalke uit hadden we anders wel een gigantisch wonder nodig.

2 mei 2017 om 11:00

Ik vind dat altijd van die zinloze vergelijkingen. "ja team A won met zoveel van team B, dus dan moet team C dat ook kunnen".

Er komen tig meer zaken bij kijken waardoor zo'n simpel vergelijk op basis van uitslag gewoon nutteloos is. Veel clubs spelen in de groepsfase met een B elftal, proberen met minimale inspanning door te gaan, speelden toen nog met een ander systeem, hadden eventueel blessures en ga zo maar door.

Leg je het team van Celta dat van Ajax verloor naast het team dat van Genk won, dan stonden er slechts 3 spelers bij beide wedstrijden aan de aftrap. Die teams zijn totaal niet meer te vergelijken.

Het Nice dat afgelopen wedstrijd met 3-1 won van PSG bevatte ook maar 5 spelers van het team dat van Schalke verloor.

Wat voor een conclusies kan je dan daadwerkelijk gaan trekken op basis van die uitslagen?

2 mei 2017 om 11:24

@sammerens

Geen conclusie, daarom wordt die wedstrijd morgen ook gespeeld om te zien wie er nu werkelijk gelijk heeft.

Ze zijn aan elkaar gewaagd, daarom staan ze ook beide terecht in de halve finale.

2 mei 2017 om 11:26

@sammerens, ik heb geen zin om te checken of je beweringen kloppen, maar natuurlijk heb je gelijk dat bepaalde clubs in de groepsfase spelers sparen.

Alleen Lyon kwam van de CL en gingen, op AZ na, nou ook niet bepaald makkelijk door steeds. 1 doelpunt van AS Roma en zij gingen door en de vorige ronde penalties was ook niet bepaald overtuigend. Daar waar Ajax een uitstekende keeper tegenover zich zag was die van Besiktas niet echt overtuigend en al helemaal niet in de heenwedstrijd.

@grasveld7, precies!

2 mei 2017 om 11:29

Nice verloor sws bekant alles in de el dus dat zegt niet veel. De verdediging is kwetsbaar zeker aangezien ze nog n koulou missen. Voor de rest ook op de bank hele goede spelers en talenten. En een keep met geweldige reflexen. Maar woensdag moet er wat te halen zijn, zijn uit ook veel minder.

2 mei 2017 om 12:17

@scrumpti0uz,

Wat een onzin om nu OGC Nice erbij te gaan halen!! OGC Nice verloor bijna alle EL duels en onder andere ook thuis met 0-2 van Salzburg en uit van Krasnodar met 5-2, dus dat Schalke van Nice won, zegt helemaal niks! OGC Nice nam de EL totaal niet serieus en speelde gewoon op halve kracht. Youri Mulder denkt weer belachelijk als score bord journalist. Het is gewoon onzin om naar de prestaties van Nice te kijken, omdat zij het slecht deden in EL, maar wel 22 punten voor staan.. Lyon kan, als hun niveau halen, gewoon op het niveau Psg/as Monaco zitten. Dat zag je ook toen ze thuis speelde tegen AS Roma enzo.

Dit gaat toch een heerlijke pot worden morgen met twee voetballende ploegen die zich niet 90 minuten lang ingraven en loeren op de counter. Wat maakt het uit, laat hem maar lekker mee doen, dan kan er straks ook niemand met smoesjes aankomen dat (mocht Ajax doorgaan) de tegenstander weer belangrijke spelers miste. Het worden twee zeer moeilijke wedstrijden waar je ''denk ik'' alleen thuis de bovenliggende partij bent. Kansen afmaken zal morgen een pre zijn.

De voorzitter van Lyon is sowieso niet te vertrouwen na zijn uitspraken na Zagreb (hij zei o.a. dat Zagreb in het verleden dan misschien niet zuiver was, "maar nu spelen ze geen rol".

Dat de Uefa geen onderzoek heeft gestart omdat ze geen verdachte wedpatronen zag lijkt me logisch aangezien een bribe van Lyon naar Zagreb toe natuurlijk helemaal niks met goksyndicaten te maken heeft.

Lyon geeft Zagreb een bepaald bedrag toe als zij de volgende ronde halen en Uefa denkt laten we kijken hoeveel mensen er hebben gewed op 7 - 1.

2 mei 2017 om 10:40

Ach boeiend gewoon van je eigen kracht uitgaan en er vol op klappen en als een dolle punten binnen harken dus zorgen dat je over 2 wedstrijden wint !

2 mei 2017 om 13:11

De Uefa helaas niet nee, maar een Duits onderzoeksbureau acht bewezen dat de wedstrijd was omgekocht (knipping & van Duren - Voetbal Maffia, 2012).

Het is een goede speler hoor, maar waar maken we ons nou druk om? Laten we lekker zelf gaan voetballen.

Het is heel simpel, speel je twee keer zoals in Gelsenkirchen lig je eruit, voetbal je zoals in Amsterdam heb je een goede kans om de finale te halen. Laten we gewoon met z'n alle genieten van het feit dat we de halve finale spelen, daarnaast hopen op een goed voetballend Ajax met een goed einde.

Alleen maar mooi toch, betere spelers zorgen voor een hoger niveau en daardoor hopelijk een mooiere wedstrijd.

Speculaties, Speculaties en nog eens Speculaties. Als dit en als dat en als we het zo doen en zo doen... jongens sta gewoon achter ons aller ajax als we het toernooi willen winnen moeten we alles kunnen verslaan. Ik wacht gewoon af tot morgenavond en dan zien we wel weer...

De vergelijkingen die sommigen uit hun hoed toveren in meerdere topics zijn toch echt lachwekkend. "nice staat een straatlengte voor op Lyon, Schalke won zonder moeite van Nice, Ajax van Schalke dus dit winnen wij gewoon". Laat me niet lachen, dat is appels met peren vergelijken. Het punt is en blijft dat Lyon gewoon 2 stapjes hoger is dan dit Ajax. Wereldtopper als Lacazette in de spits en genoeg toekomstige wereldtoppers in het team. Tuurlijk hoop ik dat Ajax doorgaat, maar uit in Lyon wordt het een onmogelijke opgave. We hebben het in Gelsenkirchen ook al gezien, de spelers raken geimponeerd door "heksenketels" en kunnen er dan helemaal niks meer van. Echter is het verschil met Schalke dat Lyon het wel gewoon koudbloedig afmaakt.

Ik zeg 2-1 overwinning voor Ajax in Amsterdam en uit 4-0 Lyon.

2 mei 2017 om 11:38

En nu laat jij mij weer lachen, Ajax is gewoon gelijkwaardig aan Lyon, als onze talenten pieken dan kunnen we ze gewoon pakken, als ze grillig zijn kan dat andersom zijn.

Ajax heeft geen toekomstige wereldtoppers wil je zeggen? Is de intresse van Real, Barcelona en PSG dan toeval in Sanchez? Klaassen is gewild door Dortmund en Napoli. Veel topclubs hebben al een oogje op de Ligt, Dolberg en Kluivert. Traore was een van de sterspelers op de afrika cup en eigendom van Chelsea. Voor Onana is ook veel intresse en Neres is braziliaans jeugdinternational, die heeft Lyon niet. Tete, Veltman ook interesse voor.

2 mei 2017 om 11:47

Dus omdat er voor veltman interesse is is het een goede speler? Zie m persoonlijk niet veel hoger als ajax halen. Je hebt doemdenkers, maar ook weer mensen die niet 100% realistisch kijkt. Want voor de spelers die jij noemt kan lyon betere spelers voorleggen. Dolberg: lacazette, Kluivert: valbuena, onana: Diego Lopez, veltman en sinkgraven: Rafael en jallet, ziyech: fekir en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Morgen moet er wat te halen zijn maar 50/50 is ook weer niet bepaald realistisch.

2 mei 2017 om 12:23

Nee, maar het zegt meer dan als jij het bv. geen goede speler vindt. Veltman is gewoon al jaren international en staat er internationaal goed op, dat men in NL een pispaaltje aan moet wijzen (ook bij Ajax) daar kijken ze niet na, zijn gogme en intelligentie wordt daar juist gewaardeerd. En is in mijn ogen iets wat we NL hard nodig hebben, Kuyt hebben we niet meer gezien nadat Veltman hem even aanpakte bv.

Bovenstaande heeft het over toekomstige wereldtoppers, als we het over potentie hebben (toekomstig) dan heeft Onana meer toekomst dan Diego Lopez. Kluivert meer dan Valbuena. Ziyech en Fekir dat is om het even, Lacazette en Dolberg, tja, zeg het maar. Lacazette is nu veel beter, maar al 25 jaar, waar ligt de piek van Dolberg die nog 20 moet worden? Veltman en Tete beide meer potentie dan Jallet.

En je laat Sanchez, Neres, Klaassen,kluivert, Traore en de Ligt even uit je vergelijking, wat mag ik daaruit opmaken? Dat zijn namelijk misschien wel de spelers met de grootste potentie. Sinkgraven noem ik niet eens.

Ajax heeft op elke positie minimaal een maar vaak meerdere toptalenten.

2 mei 2017 om 12:58

Kluivert heb ik er gwn bij staan hoor. Ja het zijn talenten met enorm veel potentie maar morgen heb je niks aan potentie maar gaat het om de kwaliteit van dit moment en dat is bij lyon meer aanwezig die zijn over t algemeen daar verder in. Over een paar jaar is t wellicht omgekeerd maar je wint geen wedstrijden op (toekomstige) potentie. Ja heb klaasen de ligt enz. weggelaten want dan wordt t bekant een A4 formaat haha. En over potentie gesproken dat heb ze ook wel kijk maar naar tousart en cornet. Morgen zal t iig moeten gebeuren uit zie ik t somber in. Iig succes morgen.

2 mei 2017 om 13:07

Begin eens met eerst begrijpend te gaan lezen, ik reageer op zijn verhaal over toekomstige wereldtoppers. Nu gooi je het over een andere boeg, maar prima, als onze talenten pieken dan kunnen we ze verslaan en als ze grillig zijn dan niet zoal gezegd.

Kortom het is de vraag of de potentie van de ajacieden eruit komt op woensdag, dan kunnen we een heel hoog niveau halen.

2 mei 2017 om 13:19

Dan denken wel er het zelfde over. Ging mij er meer om dat er (door meerdere) wordt gezegd dat ajax gelijkwaardig is. Maar zoals je zegt ze zullen (bijna) allemaal moeten pieken, iig uit. Thuis zijn ze voor ajax verslaanbaar, dus zal ajax ruim moeten winnen.

2 mei 2017 om 13:50

Ok, mij ging het om dat Myseka het weer de andere kant overdrijft en stelt dat Lyon meer toekomstige wereldtoppers heeft, dat is eerder andersom. Lyon heeft wellicht een sprakje meer kwaliteit, echter is het verschil niet groot, Ajax heeft ook kwaliteiten.

2 mei 2017 om 14:42

Oh toevallig, want nu lig ik al helemaal in een deuk. Dus omdat er "interesse" is voor bepaalde spelers, zijn het toekomstige wereldtoppers. En dan voeg je er nog aan toe dat Ajax gelijkwaardig is aan Lyon, alsjeblieft zeg. Lyon heeft op iedere positie een betere speler spelen (heel misschien m.u.v. Ziyech), spelen in een sterkere competitie en spelen gewoon goed voetbal. Het feit dat zij 4e staan maakt ze niet meteen een zwakke ploeg.

Om nog even op die spelers die je noemt terug te komen. Sanchez maakt nog genoeg foutjes hoor en zijn positionering is niet echt heel goed te noemen. Neemt niet weg dat het een goede verdediger is (voor de Nederlandse competitie).

De rest die je noemt m.u.v. Klaassen hebben pas een paar wedstrijdjes in de Nederlandse competitie gespeeld. Of denk je dat Lyon daar echt wakker van ligt?

Als je het over jonge spelers hebt die in belangstelling staan van de grote jongens, om daar dan ook echt in het eerste te spelen, noem dan alsjeblieft gewoon een Mbappe of Fekir op.

2 mei 2017 om 19:30

Diego Lopez? Die oud keeper van o.a. Milan? Die speelt bij Espanyol op het moment volgens mij. Lyon heeft Anthony Lopes, een Portugees. Maar inderdaad die is op dit moment wel iets verder dan Onana.

2 mei 2017 om 19:59

Excuus haha die bedoel ik inderdaad. Niet gelet op wat ik daar typte. Bedoel idd Anthony lopes vindt m hele sterke reflexen hebben. Wordt alleen niet echt enthousiast van manmanna (of hoe je t shrijft). Hoelang gaat het nog duren met n koulou?

Waarom een tegenvaller?
Als je de Europa League wilt winnen, moet je van de beste ploegen kunnen winnen.

2 mei 2017 om 11:23

En dat maakt dit geen tegenvaller? Zonder Lacazette heb je een grotere kans om 1 van die beste ploegen dus te verslaan.

2 mei 2017 om 11:30

Aan de andere kant, een Lacazette die geen 100% is kan ook tegen ze werken. Tenzij natuurlijk zijn hele blessure uit de duim was gezogen.

Lyon heeft een voorwaardelijke straf bij Uefa, alleen jammer dat die dan pas volgend jaar in gaat mocht er in de halve finale iets gebeuren.

3 mei 2017 om 11:31

Nee, want dan is het niet meer een van de beste ploegen.

Wat een paniek om niks zeg. Als Ajax ergens niet goed in is, is het 't uitpakken van cadeautjes. Dat zag je tot tweemaal toe tegen Schalke: Eerst thuis de boel niet afmaken en dan ook nog eens uit je zo laten verrassen. Ajax is juist op zijn sterkst tegen goede tegenstanders zonder cadeautjes.

Nog even en we gaan bibberend een halve finale in. Schei toch uit,
Ol. Lyon is een prima elftal, maar wel op gepaste afstand van dr top 3
in Frankrijk. Waarschijnlijk een betere en bredere selectie dan Ajax -
meer volwassen - maar niet van de topcategorie. Dus Ajax heeft zeker
een kans tegen deze ploeg, maar dan moet waarschijnlijk wel het niveau
Schalke thuis worden aangetikt. En wie weet wat er dan mogelijk is....
En wie er mee doen bij Ol. Lyon? We zien het wel, de meeste spelers
ken ik amper bij naam...

Wat een tegenvaller. Ajax speelt tegen Lyon en alle spelers doen mee. Zou het geluk nu eens wat minder worden?
Ik lees niet anders dan dat er spelers van tegenstanders geblesseerd zijn, of geschorst. Dat een succestrainer precies vlak voor een wedstrijd tegen Ajax opstapt, dat er problemen binnen de organisatie zijn.
En dan nu, net dat ze Europees de sterkste willen zijn, is de tegenstander compleet. Hoe verzin je het.

2 mei 2017 om 13:56

Wat een onzin kraam je uit. Vanwaar je frustratie? In een fase als deze is iedere club gehavend. Ajax heeft ook schorsingen en blessures van sterkhouders, Lyon ook. De heisa die nu gecreeerd wordt doet Ajax toch niet zelf? Het zou mij en ik denk Ajax een rotzorg zijn gezien Ajax in Europa vooralsnog voornamelijk het eigen spel succesvol heeft weten te spelen.

Zou eerder vrezen voor Fekir, die speelt namelijk alle ballen op Lacazette

Dit zijn de twee sterspelers van Lyon, samen met Valbuena. Door hun afwezigheid had ik een overwinning voor Ajax verwacht, nu ben ik er niet meer zo zeker van.

2 mei 2017 om 19:23

Je mag Fekir daar ook wel bij rekenen.

Laat ze maar komen. Ze zijn bang, vandaar dat ze meekomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren