Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje dreigt Aké mis te lopen: ‘Ik zou hem gewoon twee minuten geven’

Laatste update:

De voetbalbond van Ivoorkust wil Nathan Aké overhalen om voor een interlandloopbaan in Afrika te kiezen en Jack van Gelder vindt dat de KNVB daarom moet ingrijpen. “Ik zou hem tegen Luxemburg gewoon twee minuten geven”, zei de presentator van het Ziggo-programma Rondo afgelopen zondag.

Van Gelder legde het vraagstuk voor aan Ruud Gullit, de beoogde nieuwe assistent-bondscoach van het Nederlands elftal. Die wilde er nog niet nader op ingaan: “Ik heb Nathan Aké ontmoet toen hij de keuze maakte om van Bournemouth terug te gaan naar Chelsea. Toen heb ik hem echt diep in de ogen gekeken.”

“Hij denkt dat hij bij Chelsea ook aan spelen toe gaat komen. Maar om voor Oranje in aanmerking te komen moet hij spelen. Nou, dat is nog niet helemaal gelukt”, aldus Gullit. De 22-jarige Aké bevestigde zaterdagochtend in De Telegraaf dat hij een aanbod van Ivoorkust in beraad heeft. De verdediger doorliep alle jeugdelftallen van Oranje, maar het is dus nog onduidelijk waar zijn toekomst qua interlands ligt.

Moet de bondscoach Nathan Aké zo snel mogelijk minuten laten maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al dat getouwtrek. Laat die jongen lekker zelf beslissen waar hij wil spelen, om welke reden dan ook. Hem oproepen, twee minuten laten spelen en vervolgens drie jaar links laten liggen enkel en alleen zodat hij maar voor Nederland kan uitkomen is echt te triest voor woorden. Als hij voor Oranje wil spelen, graag, groot talent, zo niet? Jammer en op naar de spelers die wel voor Oranje willen spelen.

1 mei 2017 om 08:52

Het probleem is dat oranje nauwelijks aan het touw trekt bij dit soort jongens waardoor de verleiding groot wordt om voor het land te kiezen dat ze wel de indruk geeft hun te willen.

1 mei 2017 om 09:07

Eens. Maar vooral de media maakt zich hier vreselijk druk om. Een gesprek van de bondscoach of met een vertegenwoordiger vanuit de bond zou inderdaad geen kwaad kunnen.

Als die jongens meer binding/gevoel en/of zelfs meer speelkans ziet bij het andere land is dat hun goed recht. Als hij voor Oranje kiest en zijn belofte niet waarmaakt, kan hij over een aantal jaar zomaar met pensioen gaan na 1 interland en twee minuten speeltijd.

1 mei 2017 om 09:15

Volgens mij heb je niet door hoe goed Ake al is. Staat heel dicht tegen de basis van Chelsea aan en zou zomaar een kleine 10 jaar lang basisspeler kunnen zijn voor Chelsea. Zeker als de Vrij steeds geblesseerd raakt hoort hij gewoon basisspeler te zijn voor Oranje.

1 mei 2017 om 09:43

Ik denk dan toch eerder aan andere centrale verdedigers dan Ake. Vind hem wat klein voor in het centrum en vind hem meer een back. Nadeel van kiezen voor Ivoorkust zou het Afrikaans kampioenschap zijn waardoor hij meer afwezig is dan wanneer hij voor Nederland kiest.

1 mei 2017 om 09:59

@nico, inderdaad, er zijn een paar praktische nadelen van zo'n keuze, en de Afrika Cup is misschien wel de belangrijkste. Daarnaast kun je een inschatting maken bij welk land je de meeste kans hebt op een echte prijs. Ik denk dat je dan bij Nederland beter zit, ondanks de huidige deplorabele staat van het elftal.

Ik denk alleen dat de keuze voor een land voor de meeste spelers gemaakt wordt op emotionele gronden, en niet op praktische. Waar voel je je het meeste thuis? Hoe zit je familie in elkaar? Keek je vroeger met je vader naar Ivoorkust op televisie? Dat soort dingen. Er is er maar 1 die daar een oordeel over kan hebben, en dat is Ake zelf. Alle praat van anderen is vrij irrelevant. Je ziet op internet een hoop mensen die dingen zeggen als "ik begrijp niet dat je zo'n keuze kan maken..." Die mensen hebben 100% gelijk: ze begrijpen het namelijk niet. Het enige dat telt, is wat het hart van Ake zegt.

1 mei 2017 om 08:58

Precies dit. Laat die gasten het lekker zelf beslissen, maar misschien is het wel slim om contact met ze te houden. Ik kan me nog Ugur Yildirim herinneren die ook ooit in Oranje even mocht opdraven en daarna nooit meer werd opgeroepen - en daardoor ook nooit meer voor Turkije mocht spelen.

1 mei 2017 om 09:52

Je haalt me de woorden uit de mond. Lekker uitnodigend, twee minuten meedoen, alleen maar om geclaimd te kunnen worden. En daarna weer wachten op de volgende uitnodiging. Belachelijk.

Oranje heeft problemen en een tekort aan goede spelers. Ake heeft zat talent. Ga dan gewoon naar die jongen toe en zeg: we volgen je, je doet het goed, we geven je een kans. Een echte kans. In de verdediging hebben we mijns inziens twee spelers die, mits fit en in vorm, altijd moeten spelen: De Vrij en Van Dijk. Daar is dus echt ruimte om Ake een keer echte speeltijd te geven. Als dat een keer ten koste gaat van Daley, Bruma, of een ander, dan is dat maar zo.

1 mei 2017 om 11:48

Ik zeg niet dat jij het doet, maar ik zeg wel dat personen met een soortgelijke opmerking dan vervolgens met de opmerking komen ''ja, we hebben niet ons best gedaan om ze aan boord te krijgen (met Ziyech, Asensio als voorbeeld). Of ''jaa, die hadden we nu wel goed kunnen gebruiken bij Oranje''. Tuurlijk moet een land zijn best doen om dit soort jongens binnen te halen, maar dat betekent niet dat hij uiteindelijk zelf niet zijn keuze maakt.

Als jij de mogelijkheid hebt om te gaan werken voor twee bedrijven. Dan kies je toch ook voor diegene die meest vertrouwen, interesse en beste voorwaarden biedt. Zelfde principe hier.

1 mei 2017 om 20:26

Ja gaat nergens over 2 minuten hoe het ook gezet word. Als ik als speler dit lees en het gaat over mij dat ik dus maar 2 minuten mag spelen zou ik niet eens meer willen komen. Ik zou als speler willen komen als ik vertrouwen krijg en weet welke rol er voor mij licht in het team. Maar niet voor 2 minuten bewijze van omdat ik dan voor Nederland ben uit gekomen.

Deze jongen moet zelf beslissen waar zijn hart ligt. Als hij zich meer verbonden voelt met Ivoorkust moet hij dat doet. Ik zie het probleem niet helemaal. Je kan namelijk van te voren nooit zeggen hoeveel interlands iemand gaat maken of spelen.

1 mei 2017 om 09:07

Goeie reactie. Als hij zich beter voelt bij Ivoorkust, dan moet hij vooral voor Ivoorkust kiezen. Al die grootschalige paniek vanwege een slechte generatie voor een jongen die bankt bij Chelsea is enorm overdreven.

Wat ga je doen? Hem dwingen met een geweer in zijn rug om 30 seconden te spelen voor Oranje? Laat hem toch lekker zelf kiezen. En laat die populistische commentaren als landverrader, etc. maar snel achterwege. Als ik die troep en de reacties erop zou lezen, zou ik juist meer geneigd zijn om voor Ivoorkust te kiezen.

1 mei 2017 om 09:22

En ik begrijp de hele discussie gewoon niet trouwens. Je moet voetballen voor een land. Je kan kiezen. Kies met je hart. Voor mij maakt het je niet minder of meer Nederlander.al dat bespelen en manipuleren hou ik niet van. Laat iemand zijn eigen ding doen en laat diegene lekker in zijn waarde.

1 mei 2017 om 10:03

Helemaal eens. Je kan best Ivoriaan en Nederlander tegelijk zijn.

Volgens mij zit het "probleem" erin dat veel voetbalsupporters hun eigen ego verbonden hebben aan dat van hun club of land. Dus als een speler dan bewust voor een ander kiest, dan voelen ze zich afgewezen. Terwijl het in werkelijkheid natuurlijk een strikt persoonlijke keuze van Ake is, en verder helemaal niks.

1 mei 2017 om 09:12

Precies met zijn hart. 'ff 2 minute laten meespleen tegen Luxemburg'. Denkt Jack van Gelder dat Nathan Akã£â« geen hersens heeft ofso. Vind het echt een respectloze opmerking van v Gelder en een minachting van de voetballer Ake.

Ik vind persoonlijk dat wij wel eens wat trotser mogen zijn op ons Oranje. Je speelt met heel je hart voor Oranje en anders liever niet. Je kiest niet voor Oranja, maar je bent Oranje of je bent het niet. Het is geen club die je uitkiest omdat je meer kans op interlands hebt, want dan neem je onze Hollanders gewoon in de maling. Martins Indi vind ik altijd een mooi voorbeeld. Alleen al hoe hij het volkslied meezingt. Dat straalt passie uit.

1 mei 2017 om 10:05

Precies. Martins Indi wil echt, en is dus meer dan welkom. Terwijl hij niet hier is geboren en volgens een hoop mensen dus niet voor oranje zou mogen spelen. Belachelijk. Doe mij maar spelers die graag willen, en dan mogen de jongens die oranje alleen maar als iets zakelijks zien, lekker thuis blijven bij hun zoveelste club.

1 mei 2017 om 20:30

RespectLoos Dat Is precies wat ik ook dacht. Die zoiets zecht mag ook wel even naar zichzelf kijken denken ik dan.

Twee minuten geven zou erg triest zijn. En een truc die de meeste spelers door hebben. Deze jongen is captain van Jong Oranje en een van de grootste talenten in die groep. Hij zal veel vrienden hebben in die groep die nu langzaam doorstromen naar het grote Oranje. Dat en het feit dat je als Afrikaanse speler een stuk minder interessant bent omdat ze af en toe tijdens het seizoen weg zijn vanwege de Afrikacup. Ik denk dat hij genoeg invloeden heeft om hem te overtuigen geduldig op Nederland te wachten. Komt dat niet kun je altijd nog met Wilfried Kanon in de verdediging gaan staan.

22 jaar is deze jongen. Die zou toch elke week ergens op het hoogste niveau moeten spelen. Echt jammer voor het Nederlandse voetbal dat zo'n gasten voor een plaats in het tweede van Chelsea kiezen in plaats van ergens in het eerste.
Denk dat hij bij Ajax, Feijenoord en Psv wel wekelijks gespeeld had maar dan was zijn salaris vast een stuk lager. De keuze is altijd lastig maar zoals al aangegeven voor het Nederlandse voetbal jammer.

1 mei 2017 om 08:54

Ake speelde wekelijks bij Bournemouth en Watford. Echter koos Chelsea er voor hem vroegtijdig terug te halen. Anders was het gewoon een vaste kracht in de sterkste competitie ter wereld.

1 mei 2017 om 08:58

En heeft bij zowel Bournemouth als Watford laten zien hoe goed hij is, anders haalt Chelsea je echt niet terug. Toch Bruma?

1 mei 2017 om 09:05

Ik ben echt benieuwd wat Conte in de winterstop tegen Ake gezegd heeft.
Hij speelde wekelijks, nu mag hij alleen maar toekijken.

1 mei 2017 om 09:08

FR12JULES, de zwaarste misschien, niet de beste.

1 mei 2017 om 09:22

Ake speelt de bekerwedstrijden (waaronder zijn fantastische wedstrijd tegen Spurs) en is 1ste keus als een van de 3 centrale verdedigers geblesseerd/geschorst is. Daarnaast is er mogelijk een afspraak gemaakt dat hij volgend jaar basisspeler is.

1 mei 2017 om 15:38

In het stukje hierboven staat dat hij er zelf voor gekozen heeft om terug te gaan. Dat is natuurlijk nog al een verschil of je werkgever je perse terug wil of dat je zelf terug wil.

Gullit geeft aan dat je moet spelen om in aanmerking te komen, dat is volgens mij niet zo. Jasper Cillessen wordt ook telkens opgeroepen.

Wanneer spelers als de Ligt wordt opgeroepen na nog geen 5 goede wedstrijden, verdient Ake zeker een kans.

1 mei 2017 om 09:43

Hij speelde niet bij Chelsea.

1 mei 2017 om 09:47

Dat begrijp ik, maar hij heeft echt veel minuten gemaakt bij Watford en Bournemouth. Dan vind ik het raar dat een speler als De Ligt wã©l wordt opgeroepen en Ake niet. Beide zijn veelbelovende talenten maar m.i. heeft Ake tot nu toe meer bewezen.

1 mei 2017 om 10:12

Danny Blind is dan ook ontslagen, weet je nog?

1 mei 2017 om 10:41

@ FR12jules, dat je moet spelen om in aanmerking te komen vind zelf een argument dat ze moeten laten varen. Ik heb liever een bankzitten van Real Madrid of Bayern München dan een basiskracht van AZ. Kwaliteit boven kwantiteit. In dit geval zou ik Ake en Cilissen beide oproepen. Ake om hem vast te leggen voor Oranje en ook omdat ik denk dat die voldoende kwaliteit heeft. Overigens zou ik het ook doen met fosuh mensah.
Dat Cilissen bankzitter is maakt me overigens niet uit. Voor een keeper is wedstrijdritme veel minder van belang dan voor een speler. Cilissen zegt zelf een betere keeper te zijn geworden omdat ze bij Barca vanuit alle hoeken en standen gewoon 2x zo hard schieten dan de ED spelers. Die trainingen zijn daar op zo'n hoog niveau. Daar leert hij waarschijnlijk veel meer van. Overigens heeft Ronald de Boer dit ook altijd aangegeven. Die zei ook dat de trainingen van Ajax onder v Gaal veel zwaarder en moeilijker waren dan een competitiewedstrijd. De concurrentie van Cilissen vind ik ook dermate zwak dat het logisch is dat hij wordt opgeroepen. Krul extreem zwak bezig. Stekel ook erg matig. Zoet doet het voor hem doen redelijk maar niet meer dan dat. En Vermeer komt terug van een grote blessure.

Hij is gewoon een Ivoriaan (afrikaan) dus moet gewoon voor Ivoorkust kiezen.
Als iedereen opeens overal kan spelen heeft het geen zin meer om ''interlands'' te spelen.

1 mei 2017 om 08:57

Volgens mij is tie gewoon geboren in Den Haag hoor, dat maakt hem volgens mij Nederlander.

1 mei 2017 om 10:13

Je bent Nederlander als een van je ouders Nederlander is, maar dat doet er niet zo heel veel toe. Ake is in elk geval Nederlander, zoveel is duidelijk. Of hij nu formeel ook Ivoriaan is, weet ik niet. Hij zal in elk geval in aanmerking kunnen komen omdat een van zijn ouders er vandaan komt. Net als andere spelers uit het verleden, die dan de nationaliteit aanvragen, krijgen, en voor dat land kunnen spelen.

De bijdrage van VCF hierboven is dus nogal gemankeerd. Ake kan gewoon voor beide landen uitkomen. Hij "moet" dus niks. Hij mag kiezen. En hoe en wanneer hij dat doet, dat bepaalt hij lekker zelf.

2 mei 2017 om 10:51

Waar je geboren bent zegt helemaal niks.
Maar een speler met Afrikaanse roots hoort niet in het Nederlands elftal te spelen (niet racistisch bedoelt natuurlijk)
Het is voor het Afrikaanse voetbal alleen maar beter.

1 mei 2017 om 09:01

Wat een vreemde reactie.
Ake heeft alle Nederlandse jeugdelftallen doorlopen.
Er is dus niets gewoons aan om nu voor Ivoorkust te "moeten" kiezen volgens jou.
Verder moet Ake zelf kiezen waar hij het beste gevoel bij heeft.

Ze hadden hem al moeten selecteren omdat hij gewoon de beste linksback is die we hebben, kan ook nog eens centraal uit de voeten. Al die andere argumenten doen er niet toe, als je ziet hoe goed hij is, rustig aan de bal, positioneel goed, sterk in duel en opbouwend goed snap ik niet dat hij niet bij de voorselectie zat.

Roep Ake op wanneer dat nodig is, geen tel eerder. Ik kan mij nog een Yilderim herinneren die eens een paar minuten bij Nederland heeft mogen ballen om vervolgens nooit weer opgeroepen te worden. Op zo'n manier help je mogelijk (prachtige) interland carriere's om zeep en daar zou de Knvb niet op deze manier aan mee moeten willen helpen.

Verder denk ik overigens wel dat Ake al heel dicht tegen Oranje aan zit maar de discussie om hem op te roepen moet los staan van eventuele interesse uit Ivoorkust.

1 mei 2017 om 09:13

Beetje naief om zo te denken. Op die manier zijn we Ziyech aan Marokko kwijtgeraakt doordat er niet goed met hem is omgegaan door de bondscoach waardoor hij gefrustreerd raakte en in een impuls voor Marokko koos. Hij heeft zelfs aangegeven in een interview dat hij deels uit rancune voor Marokko koos.
Ake is een enorm talent dat op de drempel van basisspeler bij Chelsea staat. Staat ook boven Zouma in de rangorde. Zou eeuwig zonde zijn als we hem zouden missen.

1 mei 2017 om 09:42

Uit rancune kiezen is gewoon dom. Ziyech had geen geduld of was te onzeker om te wachten.

Als Ake voor Ivoorkust kiest is dat zijn eigen keuze. Als hij kiest voor Ivoorkust omdat hij geen uitnodiging voor Oranje krijgt , dan is dat een heel zwak. Kies waar je hart ligt. Welke keuze je ook maakt , je hebt nergens garantie op speeltijd.

1 mei 2017 om 09:59

Ik zeg niet dat het slim was van Ziyech maar uiteindelijk is dit een verlies-verlies situatie die gewoon makkelijk is te voorkomen. Het zijn ook nog maar jonge gasten die niet altijd de meest verstandige keuze maken.

1 mei 2017 om 10:13

Ik heb dat interview nooit gezen,

Wel heb ik een interview met Ziyech gezien, waaron hij duidelijk aangeeft dat zijn keuze niets met de bondscoach te maken had, maar dta hij op basis van gevoel voor Marokko gekozen heeft.

1 mei 2017 om 10:16

Ik had Ziyech er op basis van zijn kwaliteiten heel graag bij willen hebben, maar ik vraag me af of een andere aanpak tot het gewenste resultaat had geleid. Als je kiest zoals hij heeft gedaan, uit rancune, rommelig, niet doordacht.... Volgens mij is hij gewoon veel te laat na gaan denken, en heeft hij er wat argumenten bijgesleept. Ik ben in elk geval niet overtuigd dat hij voor oranje had gekozen als er wel netjes met hem omgegaan zou zijn. Dan was hij alsnog gaan nadenken, had hij ook weinig tijd gehad, etc.

1 mei 2017 om 11:05

@asroma8 hoezo is het naief om zo te denken? Ik vind dat de Knvb gewoon heldere en eerlijke principes moet hebben en die moet volgen.

Als je zoals Ake/ziyech alle jeugd elftallen van Oranje doorloopt dan kun je op je water aanvoelen dat het debuut in Oranje er wel eens aan zit te komen. Taak van de Knvb om hierover in elk geval goed te communiceren. Maar wanneer het dan niet snel genoeg gaat en uit rancune kies je voor een ander land, tja, dan is daar niet zoveel aan te doen.

Ik hoop dat Ziyech hartstikke succesvol wordt bij Marokko maar het lijkt er vooralsnog op dat hij een ontzettend slechte beslissing heeft genomen. Als je dit met eerlijke en heldere communicatie kunt voorkomen, prima uiteraard, maar even twee minuten in laten vallen en dan parkeren dat vind ik niet kunnen.

Deze jongen had al lang in oranje moeten staan. Zit nu vaak op de bank oke maar heeft ook al anderhalf jaar lang in de basis gestaan in de premier league. Bovendien in hij prima inzetbaar op 3 positsies. Centraal achterin linksback en controlerende middenvelder

Dit zijn de type spelers die een kans moeten en zelfs al lang hadden moeten krijgen. Goed gedisciplineerd, speelt sterk op verschillende posities en speelde 1,5 jaar lang in de basis bij de sterkste competitie ter wereld. Ook Chelsea haalt hem niet zomaar terug' maar nee oor geef spelers als Jetro Willems maar wat meer kansen. Zyech speelde heel de eredivisie kapot maar nee oor geen andere spelers maar de kans. Nu die bij Ajax zit worden ze helemaal gek dat ze hem niet eerder hadden opgeroepen

Dat getouwtrek om spelers zal wel nooit veranderen, wat het ook niet makkelijker maakt is dat verschillende landen spelers makkelijker naturaliseren dan andere landen (denk bijvoorbeeld aan Duitsland). Je zou heel makkelijk van hoger hand een regel kunnen opleggen die voor iedereen zou moeten gelden, maar ongetwijfeld op veel weerstand zou stuiten. Het land waar je geboren bent is de land waar je voor uit kan komen. Er worden ook Nederlanders in den vreemde geboren en het spreekt voor zich dat deze dan ook niet voor Nederland kunnen uitkomen.

Mooi voorbeeld van Yilderim komt een aantal keer terug maar; Yilderim was gewoon niet goed genoeg... een interland carriere zat er gewoon niet in voor die jongen.
Als je geboren en getogen bent in een land moet je alleen voor dat land uit kunnen komen, enige uitzondering zou moeten zijn voor spelers die geboren zijn in een ander land dan waar ze in zijn opgegroeid. Gewoon simpele duidelijke regel voorkom je gelijk situaties als bij Januzaj die voor een heel continent uit kunnen komen omdat de ouders allerlei afkomsten hebben.

1 mei 2017 om 10:21

Dan redeneer je vanuit de bonden, vanuit de organisaties. Omdat je dan lekker duidelijkheid hebt.

Maar we leven in een vrije wereld, dus de redenering moet vanuit de spelers uit gaan. Zij zijn vrij om te leven zoals ze willen. En als ze een band met een land hebben, doordat ze daar geboren zijn, opgegroeid zijn, of vanwege familie, dan brengt dat rechten met zich mee. En dat is ook goed. Om hun vrijheden af te pakken omdat het voor de voetbalwereld zo lekker praktisch is... veel te zware maatregel.

De werkelijkheid is vaak ook veel ingewikkelder. Als ik jouw tekst lees, dan zou een vriend van mij niet voor oranje in aanmerking komen, terwijl hij alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Hij is namelijk geboren en opgegroeid in Portugal. Dus er zijn geen goede, simpele regels te verzinnen, die recht doen aan de werkelijkheid van al die verschillende spelers.

Ach verdiende het sowieso al meer dan de ligt. Ben benieuwd wat hij volgend seizoen gaat hopelijk wil hij zelf vooral graag voor het nl elftal uitkomen dat vind ik het belangrijkste.

"ik zou hem 2 minuten geven". Lekker respectvol zeg, die jongen hoort of leest dit zelf ook vast hoor. Als ik hem was zou ik dan snel bedanken

1 mei 2017 om 10:10

Echt he, hij doet alsof Ake een stuk stront is , 2 minuten geven en dan is hij geclaimd. Als hij het slecht doet kan hij geen mooie interlandcarriere hebben

1 mei 2017 om 11:07

Dit zijn de woorden van Jack van Gelder. Alsof Ake daar zijn keuze op moet laten baseren.
In dat geval zeg ik nu "ik zou hem levenslang in de basis zetten". Nu, beste lezers van voetbalzone, graag gedaan hoor!

Het voorstel om een speler te selecteren en een paar minuten te laten spelen om te voorkomen dat hij voor een ander land zal kiezen, is te walgelijk voor woorden en toont aan wat voor een verwerpelijke mentaliteit een deel van de voetbalwereld er op na houdt.

Tja, vind hem een leuke speler. Maar oranje boeit mij niet zoveel dat ik mij hier druk om ga maken. Altijd leuk wanneer hij een bal kopt a la Gullit.

Dat geeft maar weer wat voor onbenul hiervoor bondscoach was. Geen Ake en wel de Ligt

1 mei 2017 om 15:47

Ik denk dat het in de toekomst misschien wel een goed centrum kan worden. Rechts De Ligt en Links Ake. Dus misschien had hij ze allebei moeten oproepen.

Als ik Ake was zou ik direct vertrekken naar Ivoorkust. Ja kan zien hoeveel vertrouwen je krijgt als je 2 minuten mag spelen.

1 mei 2017 om 15:46

Als hij wordt opgeroepen weet ie toch niet of die een hele wedstrijd, 45 minuten of 2 minuten mag spelen. Dus hij moet zijn keuze maken als ie wordt opgeroepen, Ivoorkust of Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren