Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax kan zomaar weer een enorme financiële klapper maken’

Laatste update:

Davinson Sánchez is aan zijn eerste seizoen bezig bij Ajax en heeft niet veel tijd nodig gehad om te acclimatiseren, want de centrale verdediger is uitgegroeid tot een van de beste Ajacieden en zou reeds in de belangstelling staan van menig topclub. De Telegraaf stelt dan ook vast dat Ajax flink aan Sánchez kan verdienen.

“Ajax tikte afgelopen zomer zo'n vijf miljoen euro voor Sánchez af, waardoor hij nog tot 2021 vastligt in Amsterdam. Maar onder meer Barcelona is al meer dan geïnteresseerd in de verdediger, waardoor Ajax zomaar weer een enorme financiële klapper kan maken”, zo valt er in de krant te lezen.

De twintigjarige Sánchez, enkelvoudig international van Colombia, zou eveneens gevolgd worden door Real Madrid en Paris Saint-Germain. Of de belangstelling serieus is, is niet bekend, maar oud-middenvelder Daniel Cruz zou het verstandig vinden als zijn landgenoot niet na dit seizoen al vertrekt bij de huidige nummer twee van de Eredivisie.

“Als ik hem was, zou ik nog een jaar bij Ajax blijven. Bij Ajax weet Sánchez zeker dat hij elke week speelt. Dat is op zijn leeftijd zo veel waard”, aldus de 35-jarige Cruz, die met de eeuwwisseling de overstap maakte van CD Ameríca naar Amsterdam. Hij kwam daarna nog uit voor Germinal Beerschot, Lierse SK, FC Dallas, Deportivo Cali en Waasland-Beveren.

Speelt Davinson Sánchez volgend seizoen nog bij Ajax, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

40 miljoen en niet minder

1 mei 2017 om 07:48

Precies, mocht een van deze clubs hem al komend seizoen willen halen zou ik er zelfs 45+ miljoen voor vragen aangezien hij nog een contract heeft tot 2021. Als er voor een speler als David Luiz 62 miljoen betaald wordt zou ik ook gewoon lekker gek gaan doen, Sanchez kopen doen ze toch wel.

1 mei 2017 om 08:29

We hebben het hier over iemand die in de Nederlandse competitie speelt he, niet een volwaardig Braziliaans international die voor Chelsea speelde (en weer speelt). Geen enkele club gaat meer dan 25 mln voor een speler uit de Nederlandse competitie betalen. Heeeeel misschien als het een pissing contest wordt tussen Barca en Real, dat zou de prijs wel goed op kunnen drijven.

1 mei 2017 om 08:36

Normaal gesproken is 25 miljoen wel het maximum voor een verdediger uit de eredivisie. Als je dat naast je neer zou leggen, zou ik wel een stunt vinden.

1 mei 2017 om 09:02

@RodG,

Grappig dat je dat zegt. Dat is echter al meermaals voorgekomen. Milik, Depay?

Nu ga ik even mijn glazen bol gebruiken: je gaat nu vast zeggen dat dat aanvallers zijn en dat er voor verdedigers geen grote bedragen worden betaald en dat de eerste verdediger die vanuit de eredivisie wordt getransfereerd voor meer dan 25 miljoen nog geboren moet worden. En dat klopt. Maar dat zei je niet.

1 mei 2017 om 09:29

@rodg

2 Jaar geleden heeft Man Utd. toch netjes 34 miljoen afgetikt voor Depay dus waarom niet? Sanchez speelt momenteel in een goed draaiende team die toch halve finale Europa League heeft bereikt.

Als we inderdaad tegenwoordig tevreden gaan zijn met 20 a 25 miljoen dan zegt dat meer over onze mentaliteit. Vorige jaar heeft Napoli ook 32 miljoen afgetikt voor Milik en die bewees tot dat hij geblesseerd raakte dat bedrag dubbel en dwars waard te zijn. Eriksen is ook een mooi voorbeeld, Suarez ook. Zo kan ik nog even door blijven gaan. Als de eredivisie niks zou voorstellen dan zouden we ook niks leveren. Gewoon de bedrag omhoog stompen want desbetreffende spelers worden hoe dan ook toch gekocht.

1 mei 2017 om 09:30

@dr.mario

Milik zit vastgelijmd op de bank bij Napoli en Depay was de grootste United transferflop van de 21ste eeuw. Denk je dat die clubs dat verhaal blijven geloven?

1 mei 2017 om 09:40

Milik was basisspeler en maakt aardig wat goals toch voor zijn blessure? Jansen en depay zijn wel flops gebleken ook al doet depay het nu wel aardig bij Lyon. Wijnaldum is dan weer een recent voorbeeld van een geslaagde transfer.

1 mei 2017 om 09:42

@fiodor

Je praat maar wat, Milik speelt gewoon wekelijks hoor. Hij heeft een lange tijd aan de kant gestaan vanwege een zware blessure, maar de vergelijking met Depay slaat natuurlijk nergens op. Hij doet het prima in Napels. Ajax gaat de aankomende jaren weer een flinke zak geld verdienen, dat is wat vast staat.

1 mei 2017 om 09:53

@rodg: Ajax moet ook niet de intentie hebben om hem dit jaar te verkopen. Dus 45 mln of niet lijkt mij dan een mooie uitgangspositie.

Ajax moet de kern van de huidige selectie zo veel mogelijk bij elkaar houden voor volgend jaar, incl Klaassen. En doorselecteren op de posities die matig bezet zijn (voornamelijke Lb).

1 mei 2017 om 09:58

@grasveld7

Wat ben ik het beu om inhoudsloze reacties zonder enige onderbouwing als de jouwe te lezen. Enkel puur gebaseerd op je natte vinger.

Milik is op 12 januari terug beginnen trainen bij Napoli. Vanaf 2 februari zat hij terug helemaal wedstrijdfit bij de selectie.

Serie A wedstrijden sedertdien:
0', 0', 19', 31', 11', 0', 7', 0', 7', 12', 9' en 13 minuten gespeeld.

Wel 2 maal 60 minuten in de Coppa Italia mogen spelen met het halve B-team in die tijd. In de Champions League kreeg hij in die tijd 7 minuten en 20 minuten.

Als je dit een basisspeler noemt die zijn bedrag van 35M waard is, ben je echt helemaal krankzinnig.

1 mei 2017 om 10:21

@Fiodor, je hebt gelijk dat Milik op dit moment bankzitter is, maar iedereen die een beetje naar zijn achtergrond kijkt weet waarom. Hij komt terug van een hele zware blessure en zijn vervanger scoort er opeens op los. Het dus logisch dat de trainer op dit moment niks wijzigd. Dit heeft voor de rest niks met de prestaties van Milik te maken want die scoorde er op los in de wedstrijden die hij speelde voor zijn blessure.

1 mei 2017 om 10:28

@fiodor

Ag stel je niet aan, niet zo gefrustreerd doen omdat je zelf wartaal praat.

Waar zie jij ergens staan dat ik hem basisspeler noem dan? Ik zeg alleen dat hij wekelijks speelt, ook Milik is nog zeer jong en de concurrentie is moordend momenteel bij Napoli. Ik vind het persoonlijk dan ook niet raar dat hij niet heel veel speelminuten krijgt.

1 mei 2017 om 10:40

@rodg, die 25 miljoen is (zoals anderen ook al hebben gezegd) al een paar keer overschreden, en ruim ook.

Daarnaast heeft Sanchez al een mooie finale gespeeld, direct voor hij naar Ajax kwam. Dus hij heeft meer bereikt dan alleen een uitstekend seizoen bij Ajax. Tel daarbij op dat hij superjong is en geen vakantie gehad heeft.

En tot slot: de transfermarkt gaat om de twee-drie jaar over de kop. Voor 25 miljoen koop je nu niet meer wat je daar 2 jaar geleden voor kocht. Zeker niet sinds China mee ging doen. Je moet dus mee met de tijd, en je zal zien dat er de komende zomer weer meerdere transfers zijn die gevoelsmatig absurd zijn (zoals bij Milik) maar die gewoon passen bij een oververhitte markt.

1 mei 2017 om 10:41

@grasveld7

Je zegt dat hij wekelijks speelt en het prima doet, wat impliceert dat hij voor jou toch zijn 35M waarde aan het bewijzen is. In werkelijkheid kleeft hij gewoon helemaal aan die bank en laat niets zien van datgene wat jij beweert. Dat je puur op gevoelens en je natte vinger feiten probeert te weerleggen kan er bij mij gewoon niet in.

1 mei 2017 om 11:07

@fiodor

Dat is wat jij er zelf van maakt, wat een waanzin.

Haha wat beweer ik nou weer.. Voor zijn leeftijd, nieuwe omgeving, blessure en zeer zware concurrentie is het toch niet raar dat hij vaak op de bank zit? Zijn statistieken zijn zo slecht nog niet als je naar zijn speelminuten kijkt, dus dan doet hij het toch prima?

OT: heb je iets met je vinger toevallig? je blijft het maar herhalen.

1 mei 2017 om 11:35

Ja het is zeker al een keer gebeurd maar het is nou niet zo dat juist die keren een succes is geweest he? Daar wordt door clubs ook zeker wel naar gekeken, hoe makkelijk maken spelers uit die competitie de stap naar de top. Zowel Depay als Janssen moeten een stap terug doen om er misschien weer 2 vooruit te kunnen maken. En die uitzonderingen bepalen de regel niet, maar we gaan het zien.

1 mei 2017 om 19:24

@grasveld7

Wat beweer je anders als je zijn transfersom van 35M loopt te verdedigen? Als Napoli zijnde betaal je natuurlijk geen 35M voor een bankzitter, dus vanzelfsprekend kan je dit onmogelijk al een geslaagde transfer noemen nu. Dat hij goed begon klopt, maar dat rechtvaardigt nog niet zo'n gigantische som.

De feiten zijn daar: Depay, gigantische flop, Janssen bankzitter, Milik bankzitter. Wat loop je dan een mening te verdedigen die zegt dat die clubs gaan blijven met geld gooien?

1 mei 2017 om 12:13

Barcelona heeft Umtiti gekocht voor 25 miljoen van Lyon, die moeten wel gek zijn als ze 40 miljoen voor Sanchez willen neerleggen, terwijl Umtiti misschien 3/4 klassen beter is. Umtiti werd beste speler van Lyon genoemd boven Lacazette in het seizoen 2015/16.

1 mei 2017 om 12:44

En dat boeit ons omdat? Wat kan Ajax eraan doen dat Lyon uitverkoop houdt? 40 miljoen euro en geen cent minder.

1 mei 2017 om 13:10

Ja, leuk dat jij als een willekeurige persoon op VZ 40 miljoen eist, zometeen vertrekt hij voor de helft. Het is niet realistisch imo dat Barcelona 40 miljoen gaat bieden voor Sanchez.

1 mei 2017 om 14:42

Dan blijft hij toch lekker nog een (aantal) jaartje(s) in Amsterdam? Dat vele journalisten en supporters van concurrende clubs hem liever gisteren dan vandaag weg hebben geluld wil niet zeggen dat Ajax hem perse wil verkopen. Uitverkoop houden we niet meer bij Ajax.

1 mei 2017 om 14:46

Dat heet een afschriksom. Als je de intentie hebt om Sanchez nog een seizoen te houden, en als Ajax slim is doen ze dat met oog op sportieve prestaties, dan creã«er je een win-win situatie: of een geã¯nteresseerde club betaalt veel te veel, of je hebt hem inderdaad nog een jaar.

1 mei 2017 om 14:46

Ik zeg ook niet dat Ajax hem moet verkopen, sterker nog ik zou het juist toejuichen als we hem langer in Nederland kunnen behouden. Ik geef alleen aan dat Barcelona geen 40 miljoen (op dit moment wie weet in de toekomst) neer gaat leggen voor Sanchez.

1 mei 2017 om 15:11

Dan heb je hem dus nog voor een jaar

1 mei 2017 om 16:16

@goosfraba Je vergeet 1 ding. De mening van de speler. Iets wat vaak hier gebeurt op vz. Als een topclub een bod neerlegt dat uitgelegd kan worden als fair, zeg 20-25 miljoen voor een jong gastje in een prutscompetite, en die club bied de speler een vervijfvoudiging of zo van inkomsten, dan kun je dat niet zomaar weigeren. Je kunt proberen zoveel mogelijk eruit te halen, maar als dat het is, dan ben je hem gewoon kwijt.

Iedereen in Nederland hoopt dat hij nog een jaartje blijft. Geeft de Eredivisie weer meer gezicht als Ajax de groep bij een houdt en Europese stappen zet. Sanchez is niet zo makkelijk te vervangen natuurlijk. Als je ziet wat voor een cultuurverschil hij heeft opgevangen met zijn transfer en dan zo'n (contante) indruk maakt. Dan weet je dat de toppers meteen op de stoep staan.
Of je poot stijf houden, of heel hoog in de boomgaan zitten.

1 mei 2017 om 10:46

Precies, een geweldenaar die ik graag zie spelen, ook al is het bij de concurrent.

Ajax zal sowieso een klapper gaan maken want ik verwacht dat Klaassen voor minimaal twintig miljoen euro wordt verkocht. Als de huidige half finalist van de EL sportief beter wil worden dan moeten ze Sanchez hoe dan ook niet laten gaan. Deze jongen is een schot in de roos, maar na één seizoen in Amsterdam is het duidelijk dat hij nog dingen bij Ajax kan leren. In Gelsenkirchen was hij bijvoorbeeld zeker niet echt goed. Dus als de speler zelf ook slim is blijft hij nog een jaartje in de JC arena.

1 mei 2017 om 07:52

Je kunt het hem ook niet kwalijk nemen. Is na een zwaar seizoen in Colombia, met onder andere winst in de Copa Libertadores, direct door naar Nederland gegaan om zonder rust een bijzonder zwaar en lang seizoen met Ajax te draaien. Die jongen is gewoon op en toe aan rust.

Ik heb dit al eerder gezegd maar ik ga het nog een keer zeggen. Ajax moet gewoon hoog in de boom gaan zitten voor de prijs. Doel voor Marc moet deze zomer zijn om de selectie zoveel mogelijk in tact te houden. We hebben er niks aan als spelers na een goed seizoen alweer vertrekken. Dan kan je nooit meer een team opbouwen. Ze hoeven op dit moment niet weg dus gewoon een bizar hoog bedrag vragen.

Een speler als Klaassen gaat weg. Ik denk dat je als Ajax zijnde dit ook moet gaan ambieren. Spelers proberen tot hun 23/24 bij Ajax houden tot het punt dat ze een constant hoog niveau halen. Proberen door middel van salaris mensen zo lang mogelijk bij Ajax te houden.

1 mei 2017 om 08:12

Marc mag ook wel wat contracten gaan verlengen o.a. Viergever en Tete. Uiteraard met je eens dat hij alles zoveel mogelijk in takt moet laten. Misschien kijken of er in de spits nog iets bij kan aangezien Traore weg gaat.

1 mei 2017 om 08:26

Marc slaagt daar natuurlijk al goed in. De gemiddelde leeftijd van de bepalende spelers is natuurlijk redelijk in die richting. Verder liggen de meeste spelers langdurig vast. Ik heb wel vertrouwen in Marc. Over het niet verkopen heb je gelijk. Niemand hoeft weg. Nu doorpakken.

1 mei 2017 om 08:32

@de toekomst;
heb je helemaal gelijk in. Bijvoorbeeld Klaassen is een mooi voorbeeld. Hebben we redelijk lang aan ons kunnen binden en verkopen op het moment dat hij echt klaar is voor de hogere stap. En ook dan moet je gewoon hoge bedragen vragen.

1 mei 2017 om 10:21

Inderdaad! Maar parallel aan dat zou misschien ook het salaris plafond opengebroken moeten worden om te voorkomen dat spelers zelf snel weg willen (of is dit inmiddels al gedaan?)

1 mei 2017 om 11:05

Precies. Het salarisplafond bij Ajax staat (als ik me niet vergis) al vele jaren vast, Maar tijden
en salarissen zijn veranderd, dus ook hierin moet je stappen maken. Helemaal als je jongens langer aan je wilt binden of nog een topper wilt binnenhalen. En het geld ervoor is al aanwezig.

1 mei 2017 om 11:30

Dat zou inderdaad een logisch gevolg zijn (binnen het financieel aanvaardbare). De andere kant is ook dat je als Ajax zijnde niet snel kan concurreren met de salarissen die het buitenland biedt. Je moet denk ik ook vooral een duidelijk plan en perspectief hebben voor een speler. Het feit dat Klaassen zo lang is gebleven geeft ook wel aan dat er financieel best dingen mogelijk zijn.

1 mei 2017 om 12:16

Ik heb begrepen van Overmars (interview Ajax TV) dat het salarisplafond incidenteel voor bijvoorbeeld spelers als Klaassen wel doorbroken word om deze jongens langer te behouden

1 mei 2017 om 16:51

Ben ik de enige die gezien heeft dat Sanchez door de ondergrens zakte tegen Schalke? Deed aan de bal bijna alles fout, dan kom je al niet bij Barcelona. Verdedigend ook gewoon echt een paar zwakke momenten. Wat maakt hem zoveel beter dan een Isimat dan?

2 mei 2017 om 09:10

Nee hoor. Na de winterstop heeft Sanchez een paar keer gehad dat hij door de ondergrens zakte. Daarom is het ook helemaal niet verstandig om nu al naar een topclub te gaan. Hij moet een stuk stabieler worden in zijn prestaties.

Hij moet sowieso nog 1 seizoen blijven en laat hem dan ook weer constant presteren. Er zijn meerdere voorbeelden geweest waarbij spelers 1 seizoen goed draaien en vervolgens niet. Dolberg was voor de winterstop ook top, maar nu is hij weer teruggevallen.

Ik vind Sanchez een goede verdediger alleen in sommige wedstrijden zie je hem niet.

Wat ajax moet doen is voor minimaal 30 mil verkopen aan Barcelona met meteen de optie nog 1 seizoen te laten spelen/huren in Amsterdam

1 mei 2017 om 08:22

Wat heeft dat precies voor meerwaarde voor ajax? Het lijkt me toch wel duidelijk dat deze jongen nog lang niet aan zijn top zit en nog gigantisch veel potentie heeft. Deze speler zal zich zeker weten verder ontwikkelen en dus in transferwaarde stijgen. Waarom zou je dan genoegen nemen met een bedrag dat veel lager is dan dat het ( naar alle waarschijnlijkheid ) over 1/2 jaar zal zijn?

1 mei 2017 om 09:11

Als Sanchez 1 kruisbandblessure oploopt dan is een transfer voor een fatsoenlijke prijs ver weg en je hebt er minimaal 9 maanden niks aan hem (terwijl je wel zijn salaris betaalt). Het is niet zo dat hij 100 procent alleen in waarde stijgt. Ajax heeft heel veel aan zo een constructie indien het risico vd blessure niet de transfer uitsluit. Feitelijk heeft iedereen hier profijt van: Sanchez nog een seizoen met veel speeltijd en Europees voetbal (wellicht zelfs CL), Barca krijgt na een jaar een speler die zich makkelijker aan het niveau kan optrekken, en Ajax kan met Sanchez meer potten breken in Europa dan welke nieuwe verdediger op zijn positie. Zulke spelers vind je niet ieder jaar.

1 mei 2017 om 10:45

@delanolnesia

Behalve het risico op blessure of terugval, is er ook gewoon de kans dat Ajax gewoonweg niet in staat zal zijn om Sanchez te houden. Als Barca echt komt, dan heb je sportieve + financiele vooruitgang = transfer afdwingen.

Dan kan je beter meewerken en hem nog een jaar op kunnen stellen. Ajax doet het dit jaar al heel goed, als je hem (en anderen) nog een jaar houdt, kan je een topseizoen draaien. In plaats van opnieuw gaan opbouwen.

1 mei 2017 om 10:52

"Feitelijk heeft iedereen hier profijt van". Ik denk persoonlijk dat de kans op ontwikkeling van Sanchez toch wel een aantal procentjes hoger ligt dan de kans dat hij een ernstige blessure oploopt. Ajax heeft hier gewoon totaal geen profijt van. Zoals ik al zei, naar alle verwachtingen wordt Sanchez over 1/2 jaar voor een hoger bedrag verkocht dan dat nu eventueel gegeven zou worden. Ajax moet toch geen potentiële topper gaan verkopen omdat er een minimale kans aanwezig is dat een ( uitermate sterke ) speler heel misschien een ernstige blessure op zou kunnen lopen???

1 mei 2017 om 11:12

@Edo

Uiteraard wanneer de topclubs met té aantrekkelijke aanbiedingen gaan komen, zal het behouden van een groot talent heel lastig worden. Daar ben ik het zeker mee eens! Maar een speler als deze verkoop je toch hoe dan ook niet voor 30 miljoen aan een club als Barcelona? Als ik zie wat er nu rondloopt bij Barca ( en wat er komen gaat ) zal Sanchez binnen enkele tijd gewoon kans maken op een basisplaats. Dat weten ze daar ook dondersgoed. Vandaar, komt een grote club? Prima, maar dan mag je als grote club gaan betalen ook🙂

1 mei 2017 om 15:03

@Delano
De kans op een vervelende blessure is niet nihil zoals jij schetst. Het kan tijdens iedere training / wedstrijd voorkomen. Een keer verkeerd neerkomen en je bent minimaal een half jaar tot 9 maanden uitgeschakeld. Los van de argumenten van Edo spelen ook andere dingen een rol. Een Bazoer zou niet voor minder dan 20 miljoen worden verkocht, ook voor El Ghazi zou er grof geld betaald worden. Maar dan, veranderen er dingen.. een speler raakt even uit vorm, is plots zijn vertrouwen kwijt, neemt een paar keer verkeerde beslissingen, zegt of doet iets stoms, en dan is hij opeens niet 25 maar 12 miljoen waard. Het is niet zo dat Ajax er niet beter van wordt met een 30 miljoen.. het is alleen zo dat jij nu alleen de weg van de euro-tekens ziet en alleen genoegen wilt nemen met het alleronderste uit de kan. Hierbij laat je eventuele risico's links leggen. Uiteraard kan zo een instelling een keer slagen.. maar een Boilesen voor zijn blessures was een betere voetballer en stond ook op veel lijstjes. Dit gold ook voor die andere Deen. Helemaal risicoloos is het niet. En als het misgaat is het zelfs een beetje dom. Voor 30 miljoen, met een optie voor nog een jaar huren (met een clausule dat de blessure door de kopende club wordt opgevangen.. ) is een geweldiggoede deal.

Sã nchez is de verrassing uit de hoge hoed van Marc en co. Wat een Beest!
Ik verwacht dat deze zomer Klaassen,veldman, Tete, Riedewald gaan vertrekken.
Hoop dat Marc en co de zaakwaarnemers van Davidson & kasper kalm kunnen houden.
Deze selectie heeft zo veel potentie, zal zwaar worden om iedereen op 1 lijn te houden.

1 mei 2017 om 09:14

Ik hoop dat een Riedewald en Tete blijven en dat Veltman sowieso vertrekt. Over Klaassen zit ik met gemengde gevoelens.. goede mentaliteit, scoringsvermogen, maar ergens denk ik dat Ajax zonder een Klaassen veel beter gaat voetballen. Ik hoop wel dat zij er alles aan doen om Traore te behouden. Wellicht wil hij ook wel blijven als Ajax de Europa League wint.

1 mei 2017 om 10:49

Eens met Riedewald, Tete en Veltman, maar niet met Klaassen.

Ajax moet hem wel verkopen, gewoon omdat hij er aan toe is en hij lang genoeg bij ons is geweest. Maar hij is erg belangrijk. Probleem is dat hij minder duidelijk aanwijsbare wapens heeft, dus het oogt minder doorslaggevend. Maar denk aan Galasek, dat was er ook zo een. Super belangrijk, maar moeilijk om er de vinger op te leggen.

Klaassen loopt goed, werkt hard, verbindt linies, zet druk wanneer het moet, goede functionele techniek, leider op het veld, etc. Hij doet me denken aan Van Bommel in zijn laatste eredivisie seizoen voor hij weg ging. Gewoon sterker en overtuigender dan de rest.

1 mei 2017 om 14:35

Galasek was meer een controleur die ook wist te temporiseren en een speler met een goede cross. Ik vind hem ook geen Van Bommel. Wellicht een bikkelaar, een harde werker, maar ik zie in hem te weinig een leider. Het is wel een goede loper zonder bal. Hierin lijkt die meer op een Wijnaldum, maar dan is Wijnaldum beter. Ik vind hem een fantastische teamspeler, een harde werker, die ook zijn doelpunten weet te pakken. Verder is hij te beperkt voor zijn positie op het veld: heeft te weinig een echte actie en te weinig een creatieviteit in zijn passing. Is hij nuttig voor dit Ajax? Ja, nu wel. Maar is hij echt Ajax ontgroeid? En hebben we wat te verliezen indien hij vertrekt? Heb er mijn twijfels over. Die had ik niet bij een Galasek, een Cocu of een Van Bommel. Ik waardeer stille krachten, maar van aanvallend ingestelde spelers wil ik meer talent zien. Een Van der Vaart op zijn positie.. daar word ik warm van.

1 mei 2017 om 14:36

Uiteraard de toenmalige Van der Vaart.. niet de huidige.

Ajax mag deze zomer 2 a 3 spelers verkopen, de selectie wil je ook weer een nieuwe impuls geven richting volgend seizoen.
Als Sanchez er daar 1 van is vind ik dat heel jammer maar dan heb je nog steeds een goede verdediging staan die echt wel wat kan.
Sinkgraven, Dijks, Viergever, de Ligt, Riedewald, Veltman, Tete, Westermann dat lijkt mij echt voldoende als Sanchez weggaat; zo'n topaankoop doe je gewoon niet vaak en mag je koesteren.
Voor mij is het overigens ook prima als er een andere speler weggaat zolang er maar wat nieuwe dynamieken ontstaan zodat de spelers kunnen blijven leren en gretig blijven

1 mei 2017 om 09:14

Sanchez is natuurlijk wel het beest achterin. Dat scheelt een slok op een borrel. Daarnaast zullen waarschijnlijk dijks, riedewald, tete en/of veltman vertrekken. Als je dan ook nog Sanchez verkoopt houd je niet veel over.

1 mei 2017 om 15:10

En als we nou een Sanchez houden en wat andere uit het rijtje van je laten vertrekken?

Voor Dijks lijkt mij de toekomst erop zitten bij Ajax en voor beide partijen is het beter uit elkaar te gaan.

Voor Westermann lijkt het er ook op te zitten, maar jah...

Riedewald zal zelf wel willen vertrekken neem ik aan, maar zou toch liever Viergever in zijn plaats zien vertrekken.

En als deze drie dan vertrekken zou het helemaal mooi zou zijn als we nog ergens een tweede Sanchez weten op te duikelen.

Overigens zal of Tete of Veltman ook wel vertrekken.

Nee, Sanchez moet gewoon nog een jaar blijven. Klaassen zal hoe spijtig ook, waarschijnlijk weg gaan. Maar Donny en Appie kunnen dat overnemen. Speler uit opleiding, dus pure winst.
Daarnaast een Veltman, verwacht dat die zal vertrekken. En dat een Tete (helaas) zal gaan is jammer. Riedewald zal ook wel iets nieuws willen.
Viergever moet volgens mij nog verlengd worden.
Voor Sanchez , Ziyech en Dolberg moet gewoon vanaf nu duidelijk zijn, daar is niet over te praten.

Ik zit gisteren Tottenham - Arsenal te kijken, nou daar lopen bij beide teams een paar matige verdedigers rond. Dan is Sanchez zeker 40 miljoen waar.
Tuurlijk word er in Engeland op een hoger niveau gevoetbald, maar weet zeker dat Sanchez dit makkelijk aan kan.
Als ik hem was zou ik nog minimaal 1 jaar bij Ajax blijven en dan een mooie transfer maken..
Waarom moeten wij in Nederland nou altijd roepen, dat hij dit niet waard is. Calimero gedrag!!

1 mei 2017 om 09:58

Tottenham heeft zeker geen matige verdediging.

1 mei 2017 om 11:03

@d.dapper, zwakke verdediging? De verdediging van Spurs is zeer stabiel, ongeacht de vele veranderingen die er achterin plaatsvinden. Trippier speelt ipv. Walker. Rose is geblesseerd.... De verdediging van Spurs is in de breedte gewoon echt heel sterk.

1 mei 2017 om 11:26

Ja inderdaad bij Arsenal. Koscielny vind ik het zwakste schakel achterin. Zeer matige verdediger. Maakt veel fouten en is niet betrouwbaar. Ik snap Arsenal (en de trainer) niet wat ze in hem zien zitten. Koschielny moest allang afscheid genomen worden. Sanchez zou daar perfect passen.

Alles is een beest bij ons,wordt er tenminste gezegd we worden toch wel tweede, wie er ook weg gaat.
Volgens iedereen een geweldig elftal, maar toch weer tweede,al weer 3x.
Kan beter maar zo veel mogelijk geld binnen halen het haalt toch niet uit.
Of het salaris omhoog,maar dat doen ze niet,we blijven altijd veroordeeld om te verkopen.
Ben er onderhand aan gewend.

1 mei 2017 om 10:55

Mooi voorbeeld van een glas dat half leeg is. En gemakshalve de Europa League maar even vergeten.

Ajax gaat tweede worden, dat klopt. Maar met een nieuwe trainer, veel wisselingen in het elftal, veel beter spel dan vorig jaar. En, niet te vergeten, een goed Feyenoord. Ajax gaat zo rond de 80 punten uit komen. Met dat puntenaantal zouden ze in de laatste 10 jaar 6 of 7 keer kampioen zijn geworden. Dat je dat nu niet wordt, komt omdat Feyenoord goed en stabiel speelt. Niet omdat Ajax slecht is.

Nog zo'n goed seizoen Ajax en hij kan de stap naar de absolute top maken. Ajax moet er dan ook gewoon een hoog bedrag voor vragen. 20 miljoen minimaal

Ik kan mij nog altijd niet voorstellen dat de belangstelling voor Sanchez echt serieus is. Hij zal best een topper worden maar vooralsnog vind ik hem met name opbouwend ver onder de maat. Hij heeft nog wel wat stappen te zetten, laat hem eerst maar bij Ajax wat laten zien. Ik ben nog niet 100% overtuigd van zijn kwaliteiten voor de absolute top.

1 mei 2017 om 10:27

Ja dat vind ik ook. Ik vind hem ook erg wisselvallig. En opbouwend is het inderdaad niet veel. Het is niet voor niks dat de tegenstanders druk gaan zetten als Sanchez de bal heeft. Ik moet wel zeggen voor zo'n jonge gast in zijn eerste seizoen doet die het wel heel goed. Hij is op dit moment veel verder dan Alderweireld in zijn eerste 2 seizoenen.

1 mei 2017 om 10:57

@hysteria,

Opbouwende kwaliteiten van verdedigers zijn in veel landen veel minder belangrijk dan hier in Nederland. En bovendien: de transfermarkt is oververhit. Iedereen is bang de volgende topper te missen, dus spelers worden steeds sneller en voor hogere bedragen gekocht. Dat is bij Sanchez niet anders. Je ziet het talent, je weet alleen niet hoe ver hij doorgroeit. Maar dat risico willen de grote clubs niet nemen.

Het is heel simpel. Als hij weg kan en weg wil, is hij weg. Geen enkele Nederlandse werkgever kan een werknemer tegen zijn wil in dienst houden. Ook geen Bvo. De wet op het ontslagrecht laat dat eenvoudigweg niet toe. Als hij weg wil, is het enige dat de club kan doen, er zoveel mogelijk geld uit proberen te slepen. Een bedrag van rond de 30 miljoen is daarbij het hoogst haalbare, tenzij er een club komt die de concurrentie wil aftroeven en meteen een hoger bedrag op tafel legt zoals bij Milik het geval was. In andere landen gelden totaal andere normen en het is derhalve volstrekte onzin om de situatie in die landen te vergelijken met die in NL. De clubs zijn natuurlijk ook niet gek en zouden een veel hogere vraagprijs hanteren als dat tot de mogelijkheden zou behoren. Dat doen ze niet omdat ze en koste van alles willen voorkomen dat een speler zijn contract door de rechter zal laten ontbinden. Dan zal de vergoedingssom slechts een fractie zijn van wat de clubs via de transfermarkt kunnen binnen halen en lopen ze bovendien het risico dat er jurisprudentie ontstaat waarmee een speler op kinderlijk eenvoudige wijze onder zijn contract uit kan. Een supporter kan het zich permitteren om via zijn onderbuik te denken en communiceren, maar clubbestuurders hebben die weelde niet omdat die rekening dienen te houden met de gevolgen van een besluit en die kunnen in dit geval desastreus zijn. Daarom zal een club nooit haar hand overspelen en een afkoopsom eisen in de order van grootte die sommige naieve en onwetende supporters in hun onderbuik hebben.

Sanchez moet je sowieso niet verkopen. Zelfs niet voor 40 miljoen. Ajax heeft het geld helemaal niet nodig. Goede spelers hebben ze nodig. Hij is enorm sterk begonnen, zakte iets weg, en staat er nu weer. Hij heeft nog steeds zijn foutjes en is zeker nog niet uitgeleerd. Voor sanchez en ajax zou het beide gewoon het beste zijn als hij blijft. Heeft nog een contract tot 2021 dus over 2 jaar is hij nog steeds veel waard inverhouding tot zijn contract en heeft hij nog meer ervaring.

Ajax nam nog geen jaar geleden 'het risico' om voor 5 miljoen Sanchez te halen en gaf hem daarvoor een prachtig podium terug in een Europese Eredivisie, de hoogste competitie van een opleidingsland, de mogelijkheid om Champions League te spelen en nu een plek in de halve finale van de Europa League.

Als Sanchez het dan al in het eerste seizoen waarmaakt, waar hij nog voor 4 jaar vastligt, dan kan je gewoon de absolute hoofdprijs vragen. Daarnaast zal Sanchez zelf ook wel de potentie van het huidige Ajax zien: hij speelt alles, misschien zelfs een Europese finale, volgend seizoen weer lekker in Europa en voor een kampioenschap spelen. Als hij 2 seizoenen fantastisch is, dan is het misschien eens tijd om verder te kijken.

Ach ach weer lekker hypen deze speler..
Het valt allemaal reuze mee en die interesses die hebben clubs als barca en real in tientallen spelers tegelijk

Kunnen deze clubs nou echt zelf niks vinden dan zijn alleen maar groot geworden door te leunen op kleinere valt dan echt tegen voor een club als Barcelona

1 mei 2017 om 13:01

Hebben deze clubs geen scouts dan

40 miljoen een zeer schappelijk bedrag waarom zou je het voor minder ook doem. voor geld.hoeft ajax het niet te doen. hij is enorm.belangrijk. als ik sanchez was zou ik als de scouts kijken paar cruciale fouten maken. dan komenze dit jaar niet nog een keer kijken

Tja als van Dijk 60 miljoen waard is... Natuurlijk meer ervaren, maar aan Sanchez heb je dan langer weer wat aan...

Zeg het maar in deze wereld! Zolang we het aankoopbedrag van Sanchez en Cassiera met een redelijke marge er weer uit hebben kun we weer op zoek naar wat anders!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren