Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Patrick Kluivert mengt zich in strijd om ’el central cafetero‘ van Ajax’

Laatste update:

Davinson Sánchez was vorig jaar zomer dicht bij een overgang naar Barcelona, maar de verdediger gaf de voorkeur aan Ajax boven minimaal één seizoen Barcelona B. Spaanse media verzekeren dat de nog altijd geïnteresseerde Catalanen wellicht voor een tweede maal naast de twintigjarige Colombiaans international grijpen. De toekomst van Sánchez ligt wellicht in Frankrijk.

Onder meer Mundo Deportivo schrijft dat nu ook Paris Saint-Germain een serieuze gegadigde is om Sánchez komende zomer van Ajax over te nemen. Technisch directeur Patrick Kluivert zou de naam van el central cafetero de Ajax hebben genoteerd, om de defensie van de Parijzenaars vanaf komend seizoen van een nieuwe impuls te voorzien. Saillant: centrale verdediger Marquinhos weigert voorlopig een nieuw contract te ondertekenen.

Ajax betaalde vijf miljoen euro voor Sánchez, die na zijn uitstekende jaar met Atlético Nacional in de Copa Libertadores een contract tot medio 2021 met de club uit Amsterdam ondertekende. De hoofdstedelingen nemen komende zomer naar verluidt alleen met een bedrag van minimaal 25 miljoen euro genoegen. De Colombiaan werd recent ook met Premier League-clubs en Real Madrid in verband gebracht.

Ajax moet Davinson Sánchez verkopen als er 25 miljoen euro wordt geboden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Da's wel heel makkelijk geld maken zo. Zou een gigantische aderlating zijn voor Ajax qua spel, maar financieel natuurlijk prachtig. In 1 jaar van 5 naar (minimaal) 25 miljoen..

30 april 2017 om 08:31

Nou prachtig. Gaan we lekker met een volle Arena naar het banksaldo kijken. Schitterend!

30 april 2017 om 08:49

Inderdaad.... dan staat er ipv 125 mln, 150 mln op... dat schiet echt op!

30 april 2017 om 09:07

Volle Johan Cruijff Arena.

30 april 2017 om 10:51

@Joostfan: Inderdaad. Plus het feit dat die bank al prima gevuld is. Alleen bij een uitzonderlijk bod moet Ajax gaan praten, voor mij betekent dat 35 miljoen exclusief bonussen en doorverkooppercentage. Persoonlijk hoop ik echter dat Ajax dit team langer bij elkaar houdt. Een bonus van bijvoorbeeld een extra miljoen in het vooruitzicht stellen aan dragende spelers mag daarbij geen probleem zijn vind ik.

30 april 2017 om 13:28

Sanchez zal heus nog wel een jaar CL willen met Ajax plus aankomend jaar kampioen worden. Dan kom je toch anders binnen bij een topclub.

30 april 2017 om 15:23

Voor de supporters is het banksaldo ondergeschikt aan de selectie, maar Ajax moet als beursgenoteerde onderneming ook de aandeelhouders tevreden houden en dan is een vervijfvoudiging van een investering in 1 jaar tijd een kans die je niet zomaar voorbij kan laten gaan.

30 april 2017 om 17:54

Plus op lange termijn is deze visie helemaal niet zo club ondermijnend als sommigen doen beweren.
Hoe meer geld er op de bank is, des te makkelijker Ajax risico's kan nemen met betrekking tot exceptionele talenten aankopen, jeugdspelers met een buitengewone potentie enigszins vergelijkbare contracten als die geboden worden door het buitenland aanbieden en naarmate het meer geld op de bank heeft, zal het uiteindelijk financieel niet meer in te halen zijn door de traditionele top, zal het in transferwedlopen steeds vaker de bovenliggende partij zijn i.v.t. PSV en Feyenoord die weinig reserves hebben als je het vergelijkt met Ajax.

Daarnaast kan men uitzonderingen maken in het salarishuis, en is Ajax in marktwaarde met het jaar interessanter voor binnen- en buitenlandse sponsoren en investeerders.
Men kan ook jaren aan verlies incasseren, we zouden in theorie jaren laag middenmoot kunnen eindigen, en toch nog het zelfde financiele beleid kunnen blijven voeren. Iets wat PSV ons niet nadoet.

Sanchez is overigens een voortvloeisel uit dat zeer succesvolle financiele beleid, zo'n aankoop hadden we een paar jaar terug niet aangedurfd.

1 mei 2017 om 09:09

Dat is allemaal leuk en aardig, Selassi, maar dan doe je net alsof Sanchez alleen deze zomer vele miljoenen waard is, en een jaar later plotseling niet meer verkocht zou kunnen worden voor minstens zoveel.

Natuurlijk moet Ajax met enige regelmaat spelers verkopen, dat is een belangrijke schakel in het gezond houden van de club, maar dat wil niet zeggen dat je groeibriljanten van de hand moet doen als ze nog niet uitgegroeid zijn en bovendien veel bijdragen aan het spel. Vergeet ook niet wat sportieve prestaties zoals dit jaar in de EL bijdragen aan de waarde van de spelers en de club!

Maak inderdaad maar eens wat uitzonderingen in het salarishuis, geef iemand als Sanchez een contractverbetering om hem langer tevreden te houden, en dan kan Ajax over 1 of 2 jaar waarschijnlijk nog een stuk beter cashen op zijn verkoop.

30 april 2017 om 10:24

Dat is in de hedendaagse markt gewoon veel en veel te weinig. Die grote clubs hebben geld als water dus laat ze maar minimaal 40 miljoen bieden. Om het vervolgens af te slaan. Lekker houden die jongen, is echt nog niet uitgekeerd en veel te belangrijk.

30 april 2017 om 18:01

Nog steeds is 40 miljoen in de hedendaagse markt voor een verdediger die zijn furore maakt in de Eredivisie, over een periode van éã©n seizoen, en daarvoor een goede periode in Colombia, gewoon te veel van het goede.
Ik ben het er mee eens dat hij in potentie dat geld waard zou kunnen worden, maar er is geen club die het op dit moment op tafel zou leggen. Wellicht als hij dit seizoen blijft, nog een seizoen uitblinker is en dezelfde vorm haalt, dat er dan zulke bedragen zullen rondzingen

Ajax moet eens hun poot stijf gaan houden. We gaan weer een lange zomer krijgen. Klaassen, Sanchez, Dolberg, Onana en Ziyech. Ze zullen allemaal telefoontjes gaan krijgen van het buitenland. Het is aan Overmars om aan onze toekomst te denken. Geld hebben we genoeg.

30 april 2017 om 07:49

En zo is het. De absolute hoofdprijs vragen. Wat mij betreft 60 miljoen. Het team bij elkaar houden is mij meer waard. (Behalve Klaassen die weg wil)

30 april 2017 om 08:01

Kom op zeg 60 miljoen... Hoe ga je dat uitleggen als hij het jaar erop zijn kruisbanden afscheurd en nooit meer op zijn nieuwe niveau terecht komt.

30 april 2017 om 08:09

Als we zo gaan redeneren dan is €5miljoen al teveel geld...

30 april 2017 om 08:47

Het is maar hoe je redeneert. Als je kijkt naar reeele waarde ten opzichte van aankoopprijs en ontwikkeling is elk bedrag boven de 20 miljoen meegenomen. Als je het afzet tegen de 30 miljoen voor Milik vind ik het nog wel te overzien. Sanchez heeft bizar veel potentie en het is maar wat de gek daarvoor geeft. Hoop dat hij nog minimaal een jaar blijft, anders zou 25-30 miljoen me niet verbazen.

30 april 2017 om 08:53

Haha dat hoeft Ajax toch niet uit te leggen. Volgens mij is dit vraag en aanbod. Hoe meer clubs serieuze interesse hebben hoe hoger de prijs. Jammer als hij nu al vertrekt maar ben wel benieuwd of een Nederlandse club ook kan profiteren van de financiële voetbalgekte

30 april 2017 om 10:52

@Voetbaltjer: Ajax heeft dan niks uit te leggen, maar de directie van de kopende club

30 april 2017 om 12:01

Ajax heeft wel wat uit te leggen als ze een dergelijk bod weigeren. Vrees dat het bestuur daar niet blij van wordt.

30 april 2017 om 13:10

Dat bedrag voor milik is natuurlijk helemaal geen goede reflectie van de werkelijkheid. Dat kan je miet als maatstaf nemen

30 april 2017 om 08:11

En dan waren dit dus de laatste toptalenten bij Ajax. Ajax betaald niet super en speelt niet in een aantrekkelijke competitie, dus moeten ze de uitstraling van ideale opstap naar de top houden. Dat benje snel kwijt als je veel te veel gaat vragen voor je spelers en dan zoeken de toptalenten dus een ander team. Een team dat wel zijn spelers laat gaan bij een redelijk bod of wel beter betaald/in een betere competitie speelt.

Dat zegt niet dat ze niet zo veel mogelijk uit de onderhandelingen moeten halen, maar als een speler weg wil en er wordt goed geboden, moet je hem niet tegen houden.

30 april 2017 om 08:20

Bedrag heeft niks met imago opstap te maken. Ajax fans zijn heus niet gek en weten dat Sanchez weg gaat. Alleen 1 seizoen is gewoon weinig en 40 miljoen, waarom niet?

30 april 2017 om 08:51

Waarom wel?
Het geld hebben ze niet nodig en volgend jaar kunnen ze hem toch altijd nog verkopen

30 april 2017 om 09:03

Klets niet man. Al sinds jaar en dag komen er toptalenten. Dat zal echt niet anders worden als ajax een keer zijn poot stijf houd en sanchez behoud. Ik hoop echt dat overmars goed nadenkt

30 april 2017 om 10:10

Maar wie zegt dat hij dit jaar al weg wil? Als hij Ajax echt als korte tussenstap zag had hij toch nooit een contract tot 2021 getekend? Dan had hij er 1 van 2 a 3 jaar getekend. We hebben Sanchez hier zelf nog niet over gehoord. Natuurlijk is Ajax voor hem een tussenstap, maar we weten niet of hij het na 1 jaar al genoeg vind. Het lijkt mij niet met zo'n lang contract. Dat zelfde lange contract geeft Ajax trouwens ook de ideale onderhandelingspositie.

30 april 2017 om 10:37

Waarom niet je poot stijf houden? Kijk wat een benfica, porto en sporting eruit halen bij transfers van hun talenten? Het zijn niet de minste clubs die interesse hebben in sanchez.

30 april 2017 om 08:32

Eens. Deze zomer niemand verkopen van de eerste zestien spelers. Dat zou pas een geweldige zomer zijn. Een bepalende speler krijgt medewerking bij een transfer na een titel, anders niet.

30 april 2017 om 08:53

Ik denk dat je fair moet zijn naar Klaasen en mee moet werken.
De rest kun je inderdaad behouden. Geen enkele reden iemand te verkopen.

Ik zou het echter wel fijn vinden als Tete zou bijtekenen. Het zou zonde zijn voor hem en Ajax indien hij zou vertrekken

30 april 2017 om 10:49

Dan zou je Tete wel moeten verhuren, nog een jaar op de bank op zijn leeftijd zou zonde zijn.

2 mei 2017 om 10:19

Of je stelt hem gewoon op natuurlijk. Het is de beste back in de selectie.

30 april 2017 om 09:18

Toch is van al deze namen alleen Klaassen klaar voor een stap hogerop. Sanchez maakt verdedigend nog steeds foutjes, Dolberg is er ook nog niet, Onana is ook nog lang niet op het niveau voor een grotere club en Ziyech moet vooral fysiek nog steeds sterker worden, maar is op de goede weg. Het is dus te hopen dat deze jongens zelf ook wel weten dat ze daar nog niet aan toe zijn.
Bij een grotere club zijn een paar foutjes al fataal, zeker als er erg veel geld voor iemand betaald is.

30 april 2017 om 10:38

Ik heb nog nooit een verdediger gezien die geen fouten maakt

30 april 2017 om 10:41

Dat Ziyech fysiek sterker moet worden is echt onzin. Die man is technisch zo goed die moet het helemaal niet van fysiek hebben. Maar ik hoop idd dat klaassen de enige is die weg gaat want dat kun je prima opvangen met van de beek. De miljoenen die dan binnen komen investeren in een spits en een linksback en je bent er helemaal klaar voor

40miljoen en niet minder...wordt eens tijd dat clubs door hebben dat we niet niet zomaar onze beste spelers na 1 of 2 seizoenen zomaar laten gaan

30 april 2017 om 10:59

als je vraagprijzen wilt hanteren die in het buitenland gebruikelijk zijn, moet je ook dergelijke salarissen geven. Een club is namelijk niet de enige factor, maar de speler kan ook te graag weg willen. Wanneer salaris een minder sterke reden is om naar het buitenland te transferen kan je als club gemakkellijker aan je hoge vraagprijs vasthouden

Ajax moet Sanchez ook helemaal niet verkopen. Hij kan veel beter worden en daarvoor krijgt hij in Amsterdam alle kansen.
En Sanchez weet dat, waarom naar een Europese topclub gegaan, waar je minder onbetwist bent.

Zijn tijd voor Barca - Real - Chelsea - Bayern - PSG komt absoluut wel. En die clubs betalen net gemakkelijk 40 miljoen. Dus nu lekker in Amsterdam blijven en die topclubs houden je toch wel in het vizier !

30 april 2017 om 08:35

Mee eens, maar ik denk toch dat het niet zo'n vaart gaat kopen. Kijk naar verdedigers als De Vrij, Van Dijk, Laporte... De absolute top gaat niet zomaar 25 miljoen voor een verdediger uittrekken. Zeker niet eentje uit onze competitie. Dan verwacht ik eerder dat ze 15 of 20 miljoen erbij leggen voor een topverdediger.

30 april 2017 om 08:54

Ik vind Sanchez een topverdediger......

30 april 2017 om 11:19

Wat heet Sã¡nchez bewezen tot nu toe ten opzichte van een de Vrij, van Dijk of Laporte? Ik zie mensen hier bedragen roepen van 40 miljoen tot 60 miljoen. Prima, maar is een verdediger als de Vrij, van Dijk of Laporte dan minimaal 100 miljoen waard?

30 april 2017 om 11:34

De spelers die jij noemt zijn 5 jaar ouder. Verder is Sanchez al 5 stappen verder dan de vrij en van dijk toen waren in de Eredivisie.

30 april 2017 om 11:40

Sanchez was al goed in zuid Amerika en won daar ook hun versie van de CL. Daarnaast is hij ook jonger.

30 april 2017 om 11:59

Jules,

Sanchez heeft bewezen goed genoeg te zijn om een hype te doen laten ontstaan. Dat is de spelers die jij noemt niet of in meer of mindere mate gelukt. Hij is pas 20 jaar oud en heeft in de nadrukkelijke belangstelling van Barca gestaan. Allemaal factoren die de prijs net zoveel opdrijven als ervaring, contractduur of salaris.

Dat betekent dat je dus niet alle verdedigers langs dezelfde meetlat kunt leggen. De grote clubs weten ook wel dat spelers als Sanchez nog niet genoeg bewezen hebben maar rond de hype een speler kunnen kopen met een relatief laag financieel risico en zeker weten dat hij niet bij een Europese concurrent uitgroeit tot een wereldster weegt blijkbaar ook mee.

30 april 2017 om 13:13

Jules,

De Zuid Amerikaanse CL, de halve finale EL in zijn eerste Europese jaar en hij heeft bewezen totaal geen problemen te hebben met aanpassen. En dat voor een 20 jarige verdediger! Of te wel hij heeft al van alles bewezen en is nog jonger dan degene die jij opnoemt ook.

Ook wanneer deze clubs zich allemaal echt daadwerkelijk gaan melden krijg je een proces dat de prijs verhoogd. Ajax mag Sanchez onder geen beding laten gaan voor onder de 40 miljoen euro. Hij is niet te vervangen en Ajax zou er zeer veel op achteruit gaan. Wie zou je moeten terughalen?

30 april 2017 om 08:37

Waarom zou hij weg willen? Een woord: geld. Hij kan op de tribune in Barcelona tig malen meer verdienen dan bij Ajax op het veld. Ik weet niet de achtergrond van Sanchez, maar misschien onderhoud hij nu z'n hele familie. Tja, dan zou ik het wel weten als Barcelona of PSG komen...Ik acht een zeer grote kans dat Davinson vertrekt.

30 april 2017 om 08:40

Die jongen speelt niet in Barcelona omdat hij geen trek had in Barcelona B. Die zal dan ook vast geen trek hebben om de tribunes van Nou Camp eens beter te bekijken.

30 april 2017 om 08:56

De reden dat hij niet naar Barcelona ging was omdat ie wou spelen.

Waarom denk je dat hij daar nu ineens anders over denkt??
Omdat jij vind dat ie moet cashen? Ik vind hem verstandiger als jou....

30 april 2017 om 13:27

Ja daar ben je ook echt profvoetballer voor geworden, om lekker op de tribune te gaan zitten. Die hebben hun hele jeugd opgegeven zodat ze uiteindelijk naar collega's kunnen gaan kijken die net iets beter hun best hebben gedaan

30 april 2017 om 13:55

Ik vermoed dat hij ook bij Ajax niet op een houtje hoeft te bijten. Dus een jaartje extra op een Ajax salaris gaat hij wel volhouden zonder te verhongeren.

Als Ajax hem verkoopt dan maken ze wel money maar het is voor Ajax en voor Sanchez beter als ze hem houden

vanaf 35 miljoen mag je mee komen bieden hoogste bieder wint. Liefste zou ik hem nog een jaar behouden voor ajax.

Het is niks nieuws. Als Sanchez en Klaassen die stap kunnen maken zijn ze gewoon weg en niet alleen voor het geld. Na een tijdje hebben voetballers in Nederland het wel gezien met wedstrijden tegen Sparta, ADO Den Haag en Willem II. De Eredivisie heeft gewoon weinig aantrekkingskracht en dat was zelfs al zo toen Nederlandse clubs nog Europa Cups wonnen.

Marquinhos die niet wil verlengen wil ofwel zeggen dat die nog meer wil verdienen of dat die naar barca wil?

Zoals het er nu naar uit ziet gaat Sã¡nchez onhoudbaar worden voor Ajax. Echter is hij vind ik een speler van buitencategorie. 20 jaar en al zo sterk en stabiel. Daarom vind ik dat Ajax meer moet vragen dan 25 miljoen. Ik zit zelf echt aan 30+ miljoen te denken. Verdedigers zoals hij zijn schaars.

Ook voor Klaassen mag Ajax naar mijn mening meer dan 25 miljoen vragen. Een speler die het boegbeeld is van de club, de aanvoerder, en de stabiele factor. Daarnaast een middenvelder die veel arbeid levert, en ook nog eens een neusje voor de goal heeft. Dit soort spelers zijn schaars in Europa.

Dolberg ligt nog vast tot 2021. Pot stijf houden, of hoofdprijs vragen. 50 Miljoen. Persoonlijk zal ik hem nog eens proberen te verlengen naar 2022.

Onana heeft al aangegeven dat hij zijn contract graag wilt verlengen, echter komt Overmars nog niet met het salaris op te proppen wat hij graag zal willen zien. Onana heeft wel aangegeven dat als hij zal verkassen dat hij wel 1e keeper wilt worden bij die club.

Veltman zal wel gaan vertrekken denk ik, heeft aangegeven graag de stap willen maken, echter wilt Ajax graag verlengen naar meen ik 2020. Statistisch gezien is hij een goede speler, echter vind ik hem in zijn passing vaak slordig, en komt hij te weinig op. Tete is naar mijn mening een completere speler dan Veltman, echter geeft Bosz hem geen kans, en zal hij waarschijnlijk zijn contract niet gaan verlengen zoals Overmars al aangegeven heeft.

Ziyech is dit seizoen nieuw bij Ajax, en zal zeker niet gaan vertrekken, tenzij zoals bij iedere speler een club een sloot geld op tafel legt. Ik zie in Ziyech, bij vertrek van Klaassen de nieuwe leider van Ajax. Hij zal bijvoorbeeld het nummer van Klaassen gaan opeisen, en zal nog meer de lijnen gaan uitzetten. Ik verwacht bij vertrek van Klaassen dat van de Beek zijn plek gaat overnemen, echter zit achter van de Beek niet het type wat Klaassen en hij zijn. Daarom verwacht ik dat Ajax daar wel een zelfde type speler voor gaat bijhalen.

Verder hoop ik dat Bosz volgend seizoen Riedewald wat meer de kans gaat geven, hij is een zeer groot talent, en linksbenig. Viergever mag naar mijn mening gaan concurreren met Sinkgraven voor de Linksback positie.

30 april 2017 om 10:18

Exact, Ajax moet nu gewoon top transferbedragen vragen aan spelers, die ze eigenlijk helemaal niet kwijt willen (Sanchez-Dolberg-Ziyech).

Zaak 1) Snel met Onana verlengen, dat verdient hij !
Zaak 2) Klaassen - Veltman - Tete - Riedewald - Boer - Westerman - Dijks zullen de vertrekkende spelers zijn. Dus maak de lijstjes maar klaar

D) Onana - ervaren reserveeeper halen - Alblas
RB) Hiervoor zul je een speler moeten halen - Zeefuik
Rcv) Sanchez - De Ligt
Lcv) Viergever - De Ligt
LB) Sinkgraven - Warmerdam terughalen
CM) Schã¶ne - De Jong
RM) Van de Beek - De Jong
LM) Ziyech - Nouri
RS) Neres - Kluivert
CS) Dolberg - Huntelaar - Sierhuis
LS) Kluivert - Younes

Cerny - Cassierra 1 jaartje verhuren
En dan blijft de vleugelspits-positie en achterin qua bezetting nog wankel

30 april 2017 om 10:36

Er moer sowieso een vervanger gehaald worden voor Klaassen. Meneer maakt er zo'n 20 per seizoen. Dat gat gaat Ajax echt wel voelen. Daarnaast mist Ajax ook de absolute leider / redder in nood. Donny is leuk voor wat minuten per wedstrijd en echt niet meer dan dat.

30 april 2017 om 11:01

Die middenvelder die er 20 per seizoen maakt is niet te betalen voor Ajax. Verder heeft Van de Beek Klaassen puik vervangen tegen kopenhagen en Schone tegen schalke en is hij een jongen van de club. Die verdiend gewoon een kans. Vraag me af met welk optie jij komt als vervanger voor Klaassen. Een extra CV zou geen overbodige luxe zijn bij vertrek Westermann en Riedewald.

30 april 2017 om 11:07

@bogarde
Veltman mag van mij graag vertrekken. Maar wie zou hem willen? Hoop dat Tete zal blijven. Maar zolang Bosz aan Veltman vasthoudt zie ik dat somber in.

Kijk in je selectie even naar de linksback positie. Sinkgraven Warmerdam......ajax zal toch gewoon een normale linksback moeten halen? Dat hele experiment Sinkgraven op LB slaat nergens op.

Ik mis nog een rol voor Cassiera in je team. Afgeschreven?

30 april 2017 om 11:36

Hansje Hij zet onderaan "Cassierra verhuren". Ajax moet inderdaad een echte linksback halen. Sinkgraven is zeker in 28 van de 34 Eredivisie wedstrijden "leuk", maar voor Europa. Ik weet het niet. Speelde wel puik tegen schalke thuis, maar vraag me af hoe hij het uit had gedaan.

30 april 2017 om 11:45

Handje vol wedstrijden iemand vervangen is ook niet zo moeilijk. Klaassen presteert gewoon structureel. Donny moet die druk echt niet ervaren. We moeten iemand erbij halen.

30 april 2017 om 11:47

En wie gekocht moet worden, daar hebben we een scouting voor. Sowieso niet iemand in de ED. En Yes het gaat veel kosten, maar voor kwaliteit dien je te betalen.

30 april 2017 om 12:10

Zou Donny de kans geven. Doet het in Ajax 1 gewoon altijd goed. Zou zonde zijn om zo'n jongen niet de kans te geven.

30 april 2017 om 13:32

De kans sowieso. Ben het met je eens hoor. Alleen vind ik niet dat we op hem kunnen bouwen. Klaassen vervangen wordt al lastig. Eerlijk gezegd moet hij gewoon blijven.

30 april 2017 om 13:59

Mee eens. Maar Ziyech heeft er nu 7 in de Eredivisie gescoord voor ons en Klaassen 13. Ik denk dat als je Klaassen verkoopt, je Ziyech iets aanvallender kan laten spelen en dat hij er ook gewoon 12 maakt. Van de Beek heeft laten zien over een goed schot te beschikken, dus die moet dan die 7 doelpunten van Ziyech wel kunnen maken. Verder heb je Younes en Traore zonder rendement, dus stel Ziyech maakt er 10 en Van de Beek 5 dan moeten de vleugels gewoon 5 goals meer maken en als je ziet dat Younes er 3 heeft is dat zeker niet onmogelijk. De goals komen wel goed. De leider Klaassen vervangen gaat lastig worden, maar ik denk zeker dat Viergever fanatiek genoeg is om net zoveel te praten en te sturen als Davy, maar het liefts heb ik ook dat Davy nog 1 jaar blijft.

30 april 2017 om 16:13

@hansje1969

Veltman zal straks hopen op ene club uit de categorie: West Bromwich - Watford - Crystal Palace.

En Tete gaat echt niet blijven. Hij heeft nog een 1-jarig contract en Ajax gaat onbegrijpelijkerwijs niet verlengen.

Sinkgraven begon enorm onwennig op een voor hem nieuwe positie. Maar gaandeweg heeft hij zich redelijk bewezen. Ik schrijf m voor die positie zeker niet af. En als backup heb je Warmerdam en Viergever. Lijkt me meer dan prima.
Of wanneer in 2017 heeft Sinkgraven gefaald ? Ik hoor het graag van je.

Cassierra moet idd verhuurd worden. Komt voorlopig tekort voor Ajax. Laat m elders maar meer kans maken op minuten.

Ik zie bedragen voorbij komen van 25 miljoen en zelfs een keer 40 miljoen. Snappen die mensen niet dat Sã¡nchez nog helemaal niets heeft laten zien? De potentie is aanwezig, maar hij is nog niet stabiel en consequent genoeg om meer dan 15 miljoen op te brengen. In de eredivisie en bij Ajax spelen en zelfs dan nog met regelmaat een foutje maken. Nee, hij wordt flink overschat. Valt op dit moment op een hoger niveau meteen door de mand.

Wat een stel stieren hier zeg... Hoe komen jullie erbij dat ik vind dat ze 15 moeten vragen? Natuurlijk moeten ze meer vragen, alleen ik denk niet dat ie meer op gaat leveren dan 15 miljoen. Leer eens goed lezen ipv meteen de rood-witte bril op te zetten en als een aap te reageren.

30 april 2017 om 10:03

Er zitten Europese topclubs achter Sánchez aan. Dan ga je geen 15 miljoen vragen, want dan is die de eerste dag van de transferperiode al weg. Ajax heeft het geld niet nodig, en wil wat bereiken. Dus minimaal 35 miljoen vragen en maar kijken wat ze je geven.

30 april 2017 om 10:12

Jij snapt er niks van. Velen topclubs willen hem en jij komt met max 15 miljoen euro. Kan gerust het dubbele worden. Laat de clubs maar flink betalen. Alsof barca kan schelen hoe hij speelt vs Excelsior of NEC. Man ze kijken naar hem in de el en ook gewoon naar zijn potentie. Daarom willen ze hem waarschijnlijk. Minimaal 30 a 40 miljoen. Het liefst niet verkopen.

30 april 2017 om 10:24

Bedoel je dan dat ie dat ook echt op gaat brengen of dat ze dat moeten vragen? Want dan betwijfel ik of ik wel degene ben die er niets van snapt..

30 april 2017 om 10:38

Laat me raden. Milik35 miljoen dacht je ook zo van onmogelijk of wat? Toch kreeg Ajax het geld. Alsof dat soort clubs 40 miljoen niet willen betalen. Zo niet dan blijft hij toch lekker in Mokum.

30 april 2017 om 11:20

Milik is een aanvaller, daar wordt doorgaans aanzienlijk beter voor betaald dan verdedigers.

30 april 2017 om 11:48

Dus? Sanchez presteert gewoon naar behoren / goed. Als milik net zo goed was als Sanchez kregen we waarschijnlijk 50 miljoen voor hem, omdat hij een aanvaller is...

2 mei 2017 om 13:11

En nu nog het antwoord op mijn vraag....? Want populaire uitspraken doen is leuk, for the likes enzo, maar je bent niet echt duidelijk.

30 april 2017 om 10:14

Je snapt het punt niet. Het gaat er namelijk helemaal niet om of hij dat bedrag waard is. Ajax moet Sanchez behouden, omdat hij zowel op het veld als op de markt nog flink in waarde kan groeien. Waarom zou je hem dan nu wegdoen voor 15 miljoen? Hang dat prijskaartje om hem heen en hij is geheid weg deze zomer. Nee, gewoon te hoog inzetten, waardoor je of heel veel geld vangt, of hem nog een seizoen kan behouden.

30 april 2017 om 10:20

Ik zeg niet dat ze 15 moeten vragen. Ik snap ook wel hoe het spel werkt, maar ik krijg sterk het idee dat er een hoop mensen van overtuigd zijn dat hij ook echt die bedragen op gaat brengen.

30 april 2017 om 10:27

Samcro...hoe oud is hij? Wat is zijn potentie? International Colombia...winnaar van de copa Libertadores en halve finale EL...tweede
Plek eredivisie...steevast basisspeler bij ajax..en ligt nog zeker 4-5 jaar vast...hij is dus echt geen 15 waard....

30 april 2017 om 10:29

25 zou nog kunnen, 40 zie ik niet snel gebeuren. Maar goed, waren destijds ook sterke geruchten dat Napoli (dacht ik) 25 miljoen wilde bieden voor Bazoer, wat ze toen weigerden.

30 april 2017 om 10:14

Hij staat tot 2021 vast en hij hoeft van Ajax niet weg. Snap jij dan niet at Ajax gek is als ze hem voor 15mil verkopen? Dat is hij volgend jaar, of over 2 jaar ook nog waard. Dan kan je hem beter houden en wat langer van zijn kwaliteiten gebruik maken. Ajax zit niet in financieel noodweer he, we hoeven niks te verkopen.

30 april 2017 om 10:56

Samcro waarschijnlijk heeft hij genoeg laten zien om interesse va n diverse topclubs te wekken. Kom jij met 15 miljoen. Afgunst??

mocht dit waar zijn, 25 dan is ajax echt dom gewoon. overmars mag nu wat mij betreft echt laten zien hoe goed hij kan verkopen. iit wat heel veel mensen beweren dat hij wonderbaarlijk heeft verkocht vind ik allemaal wel meevallen.
milik, gaan mensen mij mee tegenspreken waarschijnlijk. en el ghazi bankzitter voor 9.
ik ga hier niet eens op in. denk zelf na, waarom dit niet super was, maar gewoon goed. volgens de markt.

30 april 2017 om 10:04

Milik voor 35 is gewoon enorm knap. Hoe je het wend of keert, dat doet niemand in Nederland hem na.

30 april 2017 om 10:58

milik is voor 32 mio. kan oplopen jah... maar 32, na een goed ek. in deze markt... nee is niet enorm knap. niemand doet hem dat na? ik vind verkoop van jansen knapper. 22 miljoen. wetende dat hij van AZ afkomstig is(normaliter worden er mindere bedragen voor neergeteld voor spelers buiten ajax en psv) en brands misschien vergeten? depay voor 37 miljoen?

30 april 2017 om 12:50

Hij heeft 1 keer gescoord op het EK. Janssen was enorm hyped, en de topscorer van de eredivisie. Daarbij zijn ze ongeveer even oud.

30 april 2017 om 18:57

Als je bedragen gaat verdraaien is het makkelijk om je gelijk te halen. Depay heeft PSV echt geen 37 miljoen opgebracht.

30 april 2017 om 20:47

Ik dacht 35. Sorry hoor. Alsnog knap.

30 april 2017 om 10:24

Waarom gelooft iedereen alles wat er in de media staat? Hebben mensen geen enkel eigen besef meer? Als Ajax de EL wint bijvoorbeeld kan je best 40 miljoen vragen hoor. Die clubs hebben zoveel geld krijgen enkel met televisie gelden een bak waar je u tegen zegt.

30 april 2017 om 11:01

ik zeg niet dat ik alles geloof wat er in de media wordt vermeld. integendeel zelfs. ik verfieer zelfs eerst alles. en raadpleeg 2e en eventueel3e bron. of t nou sportnieuws is of wereldnieuws. maar ik zeg alleen mocht dit waar zijn.

bij zoveel vraag naar een speler (als het waar is) zal de prijs veel en veel hoger moeten liggen.
als de topclubs komen kun je de verkoop niet tegenhouden, maar je kunt wel bedingen dat je shanchez nog een jaar kunt huren

Gewoon vasthouden die jongen, minimaal nog een seizoen. De CL in volgend seizoen en groeien met dit elftal. Iedereen aan zijn contract houden, ook Klaassen en die anderen. Ajax heeft goud in handen om de eerste 3 jaar weer kampioen te worden en Europees aansluiting te vinden.

Dit is weer zo een broodje aap verhaal. Dat PSG interesse heeft, zal nog wel op waarheid berusten, dat Ajax een transfersom heeft genoemd, is echter totale onzin. Zo werkt het helemaal niet. Als Ajax 25 vraagt, komt men uiteindelijk hooguit op 20 uit en dat lijkt me wat aan de lage kant. In NL kan je vanwege de wet op het ontslagrecht, dat er vanuit gaat dat werknemers geen slaven zijn en op ieder gewenst moment onder hun contract uit moeten kunnen, geen bedragen vragen die men in de grote voetballanden bereid is te betalen. Als een dergelijk bedrag echter wordt geboden en de gewenste speler zelf ook naar de biedende club wil, hoef je dat bedrag natuurlijk ook niet te weigeren. Daarom zal Ajax nooit een transferbedrag noemen, maar wachten tot een club een bod doet en als men dat bod toereikend vindt, betreffende club toestemming geven om met de speler te praten. Als een speler ten koste van alles weg wil, zijn club weigert mee te werken of een absurd hoog bedrag vraagt waardoor het voor de speler in kwestie zo goed als onmogelijk wordt om weg te komen, kan de speler zijn contract laten ontbinden door de rechter. En ik kan me gezien de nieuwe wet op het ontslagrecht, niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter in NL is die de speler niet in het gelijk zal stellen. Het is belachelijk om te denken dat wat in andere landen geldt, ook in NL mogelijk is omdat in landen als NL en Belgie niet alleen een totaal andere mores heerst, maar ookn een totaal andere wetgeving geldt. Daarom gaat een vergelijk van bijv. Ajax met Porto volkomen mank ook al komen de begrotingen aardig overeen.

Daar komt nog bij dat een speler die 5 miljoen verdient natuurlijk een veel hogere transferwaarde heeft dan een die 5 ton verdient. De roep om 40 miljoen of meer voor Sanchez te vragen, staat dan ook buiten iedere realiteit. De enige kans dat een dergelijk bedrag op tafel te krijgen is als een club de speler zo graag wil dat men een dergelijk bedrag uit eigen beweging biedt om de concurrentie voor te zijn. Een club als Ajax heeft een batterij aan juristen in dienst en die zijn natuurlijk ook op de hoogte van de nieuwe wet op het ontslagrecht. Om het voetbal te ontzien, heeft de politiek die wet vooralsnog niet op de voetbalclubs van toepassing laten zijn, maar daarvoor was slechts minimale draagkracht. Clubs die absurde bedragen eisen of spelers aan hun contract te houden, spelen met vuur omdat dat in alles indruist tegen de nieuwe wet en de politiek de status aparte die nu nog voor het voetbal geldt, natuurlijk te allen tijden ook weer in kan trekken. De clubs zijn daar natuurlijk ook van doordrongen en daarom zal geen enkele club een speler tegen zijn zin aan zijn contract houden of een absurd hoge afkoopsom vragen om het te ontbinden. Omdat dat pure zelfmoord is en jurisprudentie kan veroorzaken waarmee een speler op kinderlijk eenvoudige wijze onder zijn contract uit kan zoals in Belgie al mogelijk is met de Wet van 78. Bovendien zal de vergoedingssom die de club voor het ontbinden van het contract kan ontvangen, slechts een schijntje bedragen van wat er via een verkoop op de transfermarkt verkregen kan worden. Daarom zal een Nederlandse club hooguit een bedrag dat rond de 30 miljoen Euro ligt, vragen als een speler perse weg wil en een speler tegen zijn wil aan zijn contract houden, is al helemaal geen optie. Omdat de wettelijke mogelijkheden daartoe marginaal zijn en de club uitsluitend zichzelf in de vingers snijdt bij een dergelijke handelswijze. Door de nieuwe wet op het ontslagrecht kunnen iedere werknemer en werkgever een arbeidscontract ontbinden en is de maximale hoogte van de vergoedingssom daarvoor in de wet geregeld. Daarnaast kan de rechter degene die het contract wil laten ontbinden ook nog een additionele vergoedingssom opleggen, maar de hoogte daarvan zal slechts een fractie zijn van de bedragen die op de transfermarkt worden geboden. Daarom zal geen enkele Nederlandse voetbalcub zijn hand overspelen omdat de risicã£â³s eenvoudigweg veel te groot zijn, niet alleen voor de club, maar voor het totale Nederlandse voetbal.

30 april 2017 om 11:00

Juist! Wij zijn niet in de positie om 60 miljoen te vragen.

Ajax moet clubs tegen elkaar op laten bieden of met Sanchez gaan praten en hem nog max 1 jaar bij Ajax houden.

Ik denk dat Sanchez zelf helemaal nog niet weg wil. Hij is nog volop in ontwikkeling en het is maar zeer de vraag of hij bij een topclub in de basis zal staan. Hij maakte niet voor niets de keuze voor Ajax boven Barcelona. Ik vermoed dat hij nog éã©n jaar blijft en dat lijkt mij voor alle partijen goed. Als hij nog beter wordt (en dit keer wel een fatsoenlijke vakantie heeft itt de aanloop naar dit seizoen) zal Ajax ook meer kunnen vragen.

Denk dat de wedstrijden tegen Lyon heel erg belangrijk voor scouts gaan worden. Sanchez is in de Eredivisie prima maar tegen Schalke 04 vond ik hem erg matig en dat hebben de scouts ook gezien. Was het een offday of komt hij nog te kort voor dat niveau. Die vraag zal hij moeten beantwoorden tegen Lyon.

30 april 2017 om 14:27

Gelukkig dat jij geen scout bent. Ze kijken gelukkig verder dan 2 wedstrijden, waarom meld PSG zich nu terwijl die matige wedstrijden speelde tegen Schalke? Je wordt namelijk gezien over een heel seizoen, en niet over twee wedstrijden. Iedereen ziet dat Sanchez een topper in wording is, en dat hebben de topclubs in het buitenland ook gezien.

30 april 2017 om 14:38

Ik geef niet aan dat het op basis van 2 wedstrijden is. Ik geef alleen aan dat de Eredivisie voor de grotere clubs geen graadmeter is. Of denk je dat Sanchez zal worden gescout op basis van een topwedstrijd tegen FC Groningen? Natuurlijk niet. Hij moet zich staande weten te houden in de topwedstrijden, zoals oa tegen Schalke 04. Hij liet het toen afweten maar hij krijgt tegen Lyon een herkansing.

Heerlijk, lekker 3 grote clubs tegen elkaar op laten bieden, hoppa 60miljoen

Ajax moet hem sowieso niet laten gaan, ook niet voor bijv 35 miljoen.
Hij maakt de verdediging veel sterker. Zo'n sterkhouder hebben ze straks hard nodig in de CL.
Dat brengt sowieso veel inkomsten met zich mee en daarna kan je hem altijd nog voor de absolute hoofdprijs verkopen.

Waar Sanchez ook heen gaat, het zou me enorm verbazen als Ajax hem laat gaan voor prijzen uit 'de oude markt.' Ter illustratie: Memphis Depay ging voor meer dan 30 miljoen naar Manchester United! En dat was twee jaar geleden! Kijk eens wat Franse clubs aan Martial en straks Mbappe (gaan) verdienen of wat Benfica en FC Porto vanuit Portugal allemaal binnenharken met hun uitgaande transferbeleid! Dat zijn duizelwekkende bedragen! Sanchez is in de grond een wereldverdediger, met nog een langlopend contract in Amsterdam. Ik zou zeggen: voor 35 miljoen zit je aan tafel met Overmars en vanaf dat moment maar eens zien wat de gek ervoor geeft. Andy Carroll ging ooit van Newcastle United naar Liverpool voor niet minder dan 40 miljoen! Me dunkt dat Nederlandse clubs hun huid wel wat duurder mogen verkopen!

30 april 2017 om 14:24

Juist eindelijk iemand die het snapt. Ik snap totaal niet (mits dit waar is) waarom Ajax Sanchez voor 25 miljoen zou laten gaan. Kijk alleen welke topclubs zich al gemeld hebben, die hebben 10x de begroting die wij hier in nederland hebben. Ajax moet proberen de belangrijke pionnen in Amsterdam te houden.

Gewoon verkopen voor 20 mio, Klaassen voor 25 mio. Lekker de kas spekken en weer opnieuw beginnen met jeugd, zoals elk jaar.
En stop die miljoenen in jeugdopleidingscentra in buitenland, zodat er nog meer jeugd kan worden opgeleid en er over de jaren nog meer miljoenen kunnen worden gecashed.
Gewoon big business, handel!
Je komt er als club ajax internationaal alleen geen steek verder mee, tenzij je het geld in de NL competitie steekt en je de eredivisie in zijn geheel sterker maakt. Meer aantrekkingskracht krijgt en er ook meer goede spelers willen blijven spelen. Dan groeit de NL competitie, blijven de NL talenten gewoon in NL voetballen waardoor er ook vanzelf meer internationaal resultaat kan worden behaald.
Dan kunnen ajax, psv of feyenoord misschien ooit weer de CL winnen.

minimaal 40miljoen anders niet doen ajax moet ook van die zieke bedragen vragen net als fc porto enzo

2021. In 2019 mag je hem ophalen voor 25 ha.
Z'n lang contract en iedereen doet alsof 25 teveel is, doe normaal.

Ajax.. denk nu is niet alleen aan het geld maar probeer deze talenten nu is langer vast te houden wil je iets gaan betekenen in Europa. Als Sanchez zo presteert als dit jaar, is hij volgend jaar nog veel meer waard. Gooi dat salarisplafond maar is omhoog, dat zou pas een goede stap zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren