Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola: ‘Het is bijzonder dat het pas na negen seizoenen gebeurt’

Laatste update:

Josep Guardiola vindt zichzelf geen slechtere trainer dan in zijn periodes bij Barcelona en Bayern München. In Spanje en Duitsland reeg de oefenmeester de prijzen aaneen, maar in zijn eerste seizoen bij Manchester City moet Guardiola zich tevreden stellen zonder eremetaal. Voor het eerst in negen seizoenen sluit Guardiola een seizoen af zonder prijs.

"Ik ben geen slechtere trainer omdat ik geen kampioen ben geworden", stelt de Spanjaard in gesprek met Sky Sports. Guardiola voelt zich zelfs een betere trainer dan toen: hij heeft veel geleerd en ervaring opgedaan. "Ik weet nu beter hoe ik met bepaalde situaties moet omgaan. Het is bijzonder dat het pas na negen seizoenen gebeurt. Dat is wat ik heb geleerd. Ik heb het geprobeerd, maar ik was er niet toe in staat."

Volgens Guardiola zijn er 'fantastische ploegen', bijvoorbeeld in Spanje, die dit seizoen geen prijs pakken. "Dat zie je in heel Europa. Ik werk niet voor een club die veel prijzen heeft gewonnen, zoals Barcelona, Bayern München, Real Madrid, Internazionale, Juventus of AC Milan. Je moet jezelf steeds blijven verbeteren om net zoveel prijzen te gaan pakken als clubs zoals Manchester United, Chelsea en Liverpool. Die hebben meer historie dan wij."

Is Josep Guardiola de juiste trainer voor Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo vreemd is dat toch niet? Als je met het Barca van 3-4 seizoenen geleden of met Bayern geen enkele prijs wint is dat ook gewoon een schande hoor. Logisch dsu dat ie in die seizoenen altijd een prijs heeft gepakt

27 april 2017 om 17:50

Dat zijn de verwachtingen die nu bij Barcelona zijn ontstaan, mede door het Barcelona wat onder Pep is ontstaan. Voordat Pep er zat, was Barcelona immers 2 seizoenen prijsloos. Om dan gelijk in je eerste jaar 6 prijzen te pakken en de fundering neer te zetten voor een team dat decennia prijzen pakt is knap.

27 april 2017 om 18:31

Klopt, maar als je kijkt hoe dominant dat Barca toen werd, is het niet vreemd dat ie daar na het eerste jaar geen enkele keer prijsloos achterbleef. Los van het feit dat dat Barca zo dominant werd deels door het toedoen van Pep zelf. En bij Bayern al helemaal niet

27 april 2017 om 19:10

Juist door Pep was Barca zo dominant. Bij Bayern pakte hij ook weer record na record en prijzen. De enige smet is, dat hij de CL niet won.

27 april 2017 om 18:00

Je spreekt te makkelijk. Hij is een toptrainer met zijn eigen ideeen en filosofie. Ik weet zeker dat weinig trainers hetzelfde hadden kunnen verwezenlijken als hem.

27 april 2017 om 18:33

Ik doe niets af aan zijn prestaties joh? Ik zeg alleen dat het niet vreemd is dat ie met Barca en Bayern elk seizoen een prijs won. Dat zijn gewoon 2 absolute topteams, en in het geval van Bayern is de Buli gewoon een gegeven.

Daarmee bedoel ik niet dat elke coach zomaar even het meest dominante team in pakweg 20 jaar creert, ook niet met dat spelersmateriaal. Of dat elke coach zomaar even een treble pakt

Ik heb mijn twijfels. De premier League is toch een meer fysieke competitie. Technisch voetbal heeft het dan lastig, er is veel strijd, veel duels en er mag best veel. Meeste technische spelers presteren dan vanaf de veugels, maar in het centrum wordt er gebikkeld. Ik heb echt mijn twijfel of de voetbal filosofie van Guardiola dan werkt. Wenger heeft het immers ook al heel lang erg lastig in de PL.

27 april 2017 om 17:36

Kwestie van mix met fysiek en technisch! Een Kante en Bakayoyo zijn echt wel spelers die binnen filosofie van Pep passen en ook nog fysiek sterk zijn hoor. Datzelfde geld voor Mendy en Sidibe. Dat zijn ook backs die fysiek en technisch zeer begraafd zijn. Dat zijn dan ook de spelers die perfect bij Pep passen in de Premier League. City had ze sws al afgelopen zomer moeten kopen van Marseille en Lille. Dan had je ze kunnen kopen voor bijelkaar zo'n 25 miljoen euro. Nu zullen ze het 4 voudige waard zijn.

Het was voor Guardiola ook niet mogelijk om met zijn manier van spelen. Gelijk de goeie spelers ervoor te krijgen.de investeringen zijn op Nolito en Bravo na uitstekend. En zelfs ondanks dat Nolito en Bravo min of meer flops zijn. Begrijp ik die aankopen nog wel. Nolito deed het uitstekend bij Celta. En Bravo was bij Barca een uitstekende keeper. Gabriel Jesus en Sane zijn gewoon topaankopen gebleken met heel veel potentie. Terwijl Stones ook nog echt wel beter gaat worden. Tis alleen jammer dat Amrabat die vieze actie op Gundogan deed. Anders weet ik zeker dat City ook aan hem veel plezier zou beleven.

Ik denk dat als Guardiola volgend seizoen een paar goeie backs haalt , een cvm en een goeie keeper. Dat City gaat domineren. Want Guardiola weet wel hoe hij dominant moet gaan spelen. Alleen bij City is het wat lastiger als je backs letterlijk iedere duel verliezen. En je keeper er geen bal uit haalt. Terwijl ik denk dat er ook wel betere opties dan Fernandinho zijn.

27 april 2017 om 17:50

Jij bent een van de weinige die het snapt! Daarom zijn Mendy en Sibide ook de ideale backs voor Man City. Als je ziet hoe goed ze zijn bij AS Monaco en hoe fysiek en technisch sterk. Man City had ze al afgelopen zomer moeten kopen van Lille en Marseille. Dan waren ze maximaal 25 miljoen kwijt. Nu zullen zo'n 90 miljoen kwijt zijn als ze ze kopen. Bovendien is een CV ook wel handig, want toen Kompany er niet was, was heel de verdediging zo lek als mandje. En Kompany gaat het een heel seizoen niet redden. Bonucci lijkt mij de meest ideale vervanger voor Kompany in hart van defentie bij Man City.

27 april 2017 om 18:36

Hahaha ik denk niet dat er zo weinig mensen zijn die snappen dat de backs van City hopeloos zijn hoor. Dat ziet een tafeltennisoach ook

Dit seizoen heeft Man City erg veel pech gehad in afronding en met blessures van Kompany, Gundogan en Jesus. Man City had, als elke kans erin ging, gewoon gelijk met Chelsea gestaan en waarschijnlijk stonden ze dan ook in finale FA cup. Pep blijft voor de rest gewoon een fantastische trainer. Alleen moet er wel meer geinversteerd worden in de verdediging en het defensive middenveld. Ook een nieuwe keeper is belangrijk. Die keeper van Schalke of Benfica lijkt mij wel een goeie voor Man City. In de verdediging moeten als linksback Mendy komen en rechtsback Bellerin, Sidibe, Cancelo of Aurier komen. Als Man City beter gescout had, hadden ze Mendy en Sidibe afgelopen zomer al gekocht voor bijelkaar zo'n 20 miljoen euro. Nu kosten ze sowieso zo'n 90 miljoen euro helaas. Voor de rest moeten ze Fabinho als defensive middenveld halen en eventueel Bonucci als CV. Aangezien Man City een leider nodig heeft en Kompany niet een heel jaar lang zou kunnen spelen.

27 april 2017 om 17:50

Pech gehad met de blessures van gundogan en kompany? Die zijn volgens mij 80% van de tijd geblesseerd. Fraudiola got exposed. Het is gewoon een matige trainer. Veel te emotineel en tactisch een drama. Dat liet hij elke cl pot in zijn carrière bijna zien. Zonder Messi en consorten om hem te redden is hij niks.

27 april 2017 om 18:07

Altijd maar Messi erbij halen is onzin. Pep liet weergaloos voetbal zien met Barca toen hij daar trainer was. Nu gaat het wat minder en gelijk komen de figuren, zoals jij, om hem met de grond gelijk te maken. Dat slaat gewoon nergens op. Het gaat niet zo zeer om tactisch. Het gaat om de juiste spelers bij de juiste filosofie. Pep heeft op dit moment niet de spelers die bij zijn filosofie passen, dus geef hem dan ook de tijd!

27 april 2017 om 18:39

Het gaat al 4 jaar minder hoor. Bij Bayern was het ook allesbehalve indrukwekkend, zeker in vergelijking met Heynckes. Daar is hij wel degelijk tot 3x toe tatisch overtroffen wanneer hij in de cl een tegenstander van formaat tegenkwam. Enkel tegen Juve lukte het vorig jaar. Hem tactisch een drama noemen is nou ook weer waanzin natuurlijk

27 april 2017 om 18:46

Tja als elke kans van chelsea erin ging stonden ze 30punten voor op tottenham. Als dit, als dat.

Nogmaals, een veel de overschatte trainer. Iedere pipo kan een prijs pakken met barca of Bayern. Een barca met Messi, xavi en iniesta hoef je als trainer niet veel te zeggen. Ook bij Bayern, een competitie die de afgelopen jaren wordt gedomineerd door 1 club, is het niet zo moeilijk als je het materiaal met de concurrenten vergelijk. Ik heb de wedstrijden tegen Liverpool gezien van City, en zag dat pep tactisch echt niet zo sterk is als iedereen beweerd. Het is een trainer die overal denk mooi voetbal te spelen. En nu hij geen Messi of robben heeft, zie je meteen dat er geen prijzen komen. Keiharde waarheid.

27 april 2017 om 17:40

Ancelotti doet nu toch echt veel slechter bij Bayern hoor, terwijl het spelers matriaal veel beter is dan vorig jaar. Pep kon teminste nog elk jaar de halve finale halen, terwijl Ancelotti al in kwartfinale eruit lag en nu ook in de beker. Bovendien speelt Bayern, onder Ancelotti, veel minder goed dan onder Pep. Daar komt ook nog eens bij dat Pep veel meer punten haalde met Bayern dan onder Ancelotti, dus jouw conclusie is nergens op gebasseerd. Ook met Barca gaat het veel nu Pep weg is. Dat zag je al onder Martino toen.

27 april 2017 om 17:48

Onzin, spelers van bayern zijn juist dit seizoen over hun top! Robben, Ribery, Lahm, Muller allemaal slechter geworden Muller is wat jonger maar die is echt totaal uit vorm. Ze worden kampioen zoals verwacht met 2 vingers in de neus. En wat de Champions Leauge betreft kijk hoe ze er uit zijn gevlogen!

27 april 2017 om 18:00

Oh wat grappig dit zeg... Gaan we nu weer beginnen met excusus? Wat een onzin dat spelers van Bayern over hun top heen zijn. Onder Pep waren de spelers van Bayern veel beter dan Ancelotti. Dat het nu minder gaat is puur te verwijten aan Ancelotti, niet omdat spelers over hun "top" zijn. Dat is gewoon een belachelijk excuus. Onder Pep waren oa:
Kimmich, Douglas Costa en Coman weergaloos! Een Robben kon Pep bijna nooit gebruiken. Ook Ribery gebruikte Pep bijna niet. Het ging toen ook veel beter zonder hun, aangezien Costa en Coman weergaloos waren. Ancelotti houd allemaar vast aan oude spelers, terwijl hij ook gewoon, net als Pep vorig jaar, beschikking had over Coman, Kimmich en Costa. Het puur te verwijten aan Ancelotti dat hij nu geen gebruik van ze maakt en daardoor nu ook matig presteert.

27 april 2017 om 18:42

Het Bayern waar Pep aankwam zat vol toppers in hun prime. Dit Bayern is een stel bejaarden zonder de juiste opvolgers achter zich lijkt het soms. Enkel achterin is het nog echte top (en Robben mits fit). En ja Carlo werd in de kwartfinale al uitgeschakeld, maar had daar heel veel pech en kwam in de kwartfinale een topteam als Real tegen. Pep heeft ook niet 1x in de cl tegen een favoriet kunnen winnen, gelukkig voor hem kwam hij die teams als Real pas in de halve finale tegen. Dat was overigens lang niet zo nipt, daar werd hij tactisch gewoon enorm overklast door diezelfde Ancelotti en in eigen huis met 0-4 afgedroogd...

27 april 2017 om 17:47

Vandaar dat de 2 voorgaande jaren Barcelona prijsloos was voordat Guardiola kwam, met nagenoeg dezelfde selectie.

De backs zijn het grote probleem bij City. Stel je voor als hij 2 goede aanvallende backs tot zijn beschikking had. De backs die nu spelen zijn o ongelooflijk slecht dat het haast lachwekkend is. Ik hoop voor hem dat ie even goed gaat shoppen deze zomer. Om te beginnen Gaya strikken voor de linksback positie! Wereldtopper op zijn positie!

27 april 2017 om 19:47

Daarom had Man City ook afgelopen zomer Mendy en Sidibe moeten kopen van Marseille en Lille. Monaco heeft Mendy voor 12 miljoen gekocht van Marseille en Sidibe voor 5 miljoen gekocht van Lille. Als je kijkt hoe goed die 2 backs nu zijn bij AS Monaco, is het gewoon een groffe fout geweest van Man City door ze niet te halen.. Met die 2 backs was Man City nu veel verder gekomen en waren ze waarschijnlijk op hetzelfde hoogte als Chelsea.

Nou zo bijzonder is dat echt niet vriend . Je bent bij Barca en Bayern in een gespreid bedje terecht gekomen . Maak een ploeg als Sevilla/schalke of Everton kampioen dat maakt indruk .

Pep is gewoon aan het bouwen - de oude garde van City moet vervangen worden en bouwen kost tijd. Wacht nog 2 seizoenen en City pakt gewoon de treble.

Het is dan wel een goede coach, maar ik denk dat men hem wel flink overschat. We moeten ook niet doen alsof zijn prestaties buiten proportie zijn als je ziet welke clubs hij heeft mogen coachen. Bovendien vind ik hem erg naief gebleken aangezien ik niet denk dat zijn manier van spelen werkt in de Premier League. Ook de huidige selectie is eigenlijk niet gemaakt om zijn spel te spelen, waar vooral de verdediging kwetsbaar is. Ook de backs zijn niet bijzonder goed en dat zijn wel hele belangrijke posities in het hoog druk zetten en het snelle technische spel van Guardiola.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren