Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB-soap duurt voort: ‘Ten Cate zocht assistent-bondscoach al uit’

Laatste update:

Henk ten Cate heeft zich een halve dag bondscoach gevoeld van het Nederlands elftal. Technisch directeur Hans van Breukelen zegde hem volgens de NOS de functie toe. Maar een dag later zag alles er heel anders uit en trok Ten Cate de stekker eruit na een nieuw telefoongesprek met Van Breukelen.

Ten Cate werd maandagavond telefonisch door Van Breukelen op de hoogte gebracht met het nieuws dat hij de nieuwe bondscoach werd. De huidige trainer van Al-Jazira ging direct op zoek naar een assistent en nam contact op met Fred Rutten. Nog voordat Rutten antwoord kon geven, werd Ten Cate dinsdag wederom gebeld door Van Breukelen: de KNVB wilde toch meer bedenktijd. Daarop besloot Ten Cate te bedanken voor Oranje.

Het is onduidelijk waarom de KNVB meer bedenktijd wilde, of Van Breukelen is teruggefloten door de bond, of dat hij wellicht voor zijn beurt heeft gesproken. Diverse media meldden dinsdag dat Ten Cate en Advocaat de enige twee overgebleven kandidaten waren. Laatstgenoemde zou de lichte favoriet zijn, ondanks dat de spelersgroep het daar niet helemaal mee eens zou zijn. In gesprekken met Van Breukelen zouden Arjen Robben, Wesley Sneijder en Kevin Strootman hebben aangegeven niet te zitten wachten op Advocaat, nadat hij vorig jaar plots vertrok bij Oranje om voor Fenerbahçe te tekenen.

Hans van Breukelen moet vertrekken bij de KNVB

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus de 3 op papier belangrijkste internationals zien geen heil in Dickie.

Nou dat wordt een gezellige boel bij Oranje dan de komende maanden.

26 april 2017 om 12:42

Met een beetje geluk duurt die gezellige boel maar een paar weken en is Advocaat alweer vertrokken naar een club waar ie een euro meer aangeboden krijgt.

26 april 2017 om 16:42

Lijkt me echt te gek om à la The Telegraph een verborgen camera-actie op te zetten om te laten zien hoe zoiets in zijn werk gaat - kan de Knvb daarna Sam Allardyce aanstellen :-P

26 april 2017 om 12:45

Wat maakt het uit wat zij vinden? Moet eens ophouden met die vriendjespolitiek.

26 april 2017 om 12:51

Tuurlijk maakt het uit wat zij vinden. Ze moeten het WK halen dus deze spelers hebben geen zin in iemand die toen het moeilijk werd wegliep. Waarom zou er geluisterd worden na 1 off meerdere bobos bij de knvb die al 2 keer een verkeerde keuze hebben gemaakt met Hiddink en Blind? Als van Breukelen ballen had gehad was Ten Cate nu gewoon bondscoach maar die heeft zich weer om laten praten blijkt.

26 april 2017 om 12:56

@ arsenal

Helemaal mee eens. Waarom zou het uit maken dat je belangrijkste internationals met bakken ervaring die al 10 jaar bij Oranje zitten een visie en een mening hebben over wie de volgende bondscoach moet worden. Dat kan Van Breukelen toch prima in zijn eentje.

26 april 2017 om 13:00

@ Arseneal

Laten we voorop stellen dat vriendjespolitiek nooit goed is, echter het argument dat de drie geven heeft niets te maken met vriendjespolitiek. Zij hebben weinig vertrouwen in de man omdat hij bij de eerste de beste mogelijkheid gewoon vertrokken was met de noorderzon. En dit was niet de eerste keer, bij belgie flikte hij ook al zo iets. Dan heb je het niet over vriendjespolitiek maar valide argumenten.

26 april 2017 om 13:13

Dus daarom benoemd Psv' er van Breukelen Psv' er Dirk Advocaat.

26 april 2017 om 13:26

Denn01, als de spelers beslissen, kunnen ze gelijk het deel van de Knvb opdoeken dat over het NLs elftal gaat. Dit gebeurt echt nergens anders.
Spelers laten beslissen komt gewoon met teveel nadelen. Anders spelers die zich ondergewaardeerd voelen/jaloers zijn (en de daaruit ontstaande conflicten, omdat die spelers het misschien helemaal geen goede keuze vinden). Ook loop je het risico dat spelers liever een coach kiezen waarmee zij het kunnen vinden, ipv een coach die geschikter is qua resultaten.
Dit is gewoon heel verwend hoe de top spelers zich gedragen.

Setto, dat moet Van Breukelen helemaal niet in zijn eentje doen, maar met een groep stafleden. Dan kan je wel sarcastisch doen, maar ik vind de voordelen echt niet opwegen tegen de nadelen.

Ninjakai, ik heb het niet over het specifieke voorbeeld van Advocaat, maar over het algemeen. Dat van Breukelen incapabel is, betekent niet dat de spelers inspraak moeten hebben, maar dat er iemand anders over de beslissing moet gaan.

26 april 2017 om 13:31

Of je wel of niet naar de spelers moet luisteren bij het benoemen van een nieuwe coach is idd maar de vraag. Maar als je hun mening niet relevant vindt, moet je daar ook niet naar vragen. En dat heeft Van Breukelen nu wel gedaan.

Als je naar Munchen, Istanbul en Rome afreist om hun voorkeur te vragen en ze vervolgens een dikke vinger geeft, zorg je voor onnodig veel ontevredenheid binnen de ploeg.

26 april 2017 om 13:34

Ik vind het geen probleem als er om advies wordt gevraagd, maar Robben en co hebben aangegeven mee te willen beslissen. Dat is voor mij 1 stap te ver.

En ja, het is het 1 of het ander. Eerst vragen om vervolgens de rug toe te keren is zwak.

26 april 2017 om 13:39

Arsen(e)al, Ik vind ook niet dat de spelers het recht moeten krijgen om te beslissen maar hun mening is gevraagd. Hans van Breukelen staat daar dus altijd boven en die beslist het uiteindelijk. Ook als hij overlegt met zijn andere stafleden zoals je dat noemt is hij degene die dat beslist. Maar waar het mij het meest om gaat is eerst opbellen dat het wel doorgaat en daarna weer opbellen dat ze bedenktijd nodig hebben omdat er dus nog iemand anders in beeld is (advocaat) dat niet juist is.

En daarbij dat ik de spelers best kan begrijpen dat ze juist Advocaat niet willen omdat die hun en de vorige coach Blind gewoon in de steek heeft gelaten.

26 april 2017 om 14:43

@ arsen(e)al Denk niet zozeer dat de spelers beslissen, maar het gebeurd wel vaker dat er raad word gevraagd aan oudere spelers. Die weten vaak toch wat er een beetje nodig is voor een groep. En als al je belangrijkere spelers niet achter de trainer staan dan word het een lastige voor de trainer. Aangezien die oudere vaak toch belangrijk zijn in het motiveren van de jongeren.

26 april 2017 om 16:40

De grootste fout die je kan maken is een bondscoach aanstellen waar de belangrijke spelers bij voorbaat niet achter staan. Dat is een bron van ellende.
Deze fout werd rondom het Wk1990 ook gemaakt. De spelers van misschien wel de meest kansrijke selectie voor het winnen van een WK wilden Cruyff, het werd Beenhakker. De rest is geschiedenis......

26 april 2017 om 16:49

Maar waarom ga je dan als knvb zijnde om de mening vragen van die spelers en dan doen want hun niet willen

26 april 2017 om 12:54

En dat zijn alleen de internationals die gehoord zijn. Ik kan me voorstellen dat de rest ook wel klaar is met Dickie. Ik zou het schandalig vinden als deze man wordt aangesteld. Prima dat hij de vorige keer voor het geld koos en Blind in de steek liet, maar met zo'n man ga je toch niet meer in zee?

26 april 2017 om 15:50

Totale chaos en anarchie bij de Knvb. Dit zinkend schip is niet meer te stoppen. Enige oplossing is compleet schoon schip maken, dus ook de top weg en dan opnieuw beginnen met mensen die de ontwikkeling van het voetbal, jeugd en verstandig beleid als speerpunten hebben. We kwalificeren ons toch niet meer voor het WK 2018 dus graag doorpakken nu! Laat Louis van Gaal het complete technisch beleid en staf opzetten en op bestuurlijk niveau professionals aantrekken die gewend zijn om een organisatie op te zetten. Daarna laat je het overnemen door mensen die een organisatie kunnen laten groeien vanuit een gezonde maar vooral haalbare ambitie.

26 april 2017 om 16:41

Als dit klopt en waarom zou dat niet zo zijn, dient die idiote incapabele van Breukelen per direct op te stappen. Wat een mislukking is die gozer!

26 april 2017 om 13:19

Nou lekker belangrijk inderdaad. Wesley loop op zijn laatste benen, kan een half uurtje wat pasjes geven en dan houd het wel op. Strootman is na zijn blessure geen dragende kracht meer bij Roma noch Nl11 en Robben is in deze kwalificatiereeks slechts succesvol geweest tegen grootmacht Luxemburg.

Deze drie hun voorkeur geven betekent zeker dat ze wat zullen terugverlangen van Henkie die in feite geen succesvolle CV als hoofdtrainer heeft, en dus in de basis moeten spelen.

Heb toch tien keer liever een onafhankelijke coach als Dick die motiveert en weet wat goed kan.
Henkie moet zichzelf nog gaan uitvinden en daar hebben we nu geen tijd voor.

26 april 2017 om 13:29

Die 3 zijn op het moment wel de beste spelers van het Nederlands elftal. Advocaat vertrekt toch weer met de noorderzon en dan hebben we weer geen bondscoach. Liever iemand zoals ten cate die goed spel laat zien met zijn teams.

26 april 2017 om 14:03

Hangt ervan af wat voor contract je maakt toch? Zet er geen clausule in als vorige keer dat hij als assistent weg mocht bij een baan als hoofdcoach. Daar hebben Hans, Danny en Dick toch alledrie mee ingestemd?

En het lijkt me niet dat ze de beste meer zijn. Je ziet aan Robben dat hij het hele hoge topniveau niet meer aankan. maar als hij fit is kan er wat. Laatste keer dat ij scoorde voor Nl11 was in 2016 tegen Luxemburg, daarvoor in 2014 tegen Letland, niet echt overtuigende cijfers.

Wesley speelt bij Galatasaray weinig meer bij Nl11 maakt ie een paar minuten.

Ik weet niet of je nou per se naar die drie moet luisteren ten koste van alles. Dickie heeft wel wat meer bereikt in het leven dan Henkie.

26 april 2017 om 14:49

Hier doe je denk Strootman's aandeel bij As Roma wel te kort heeft volgens mij van de 33 wedstrijden 30 keer gespeeld. Dus wel degelijk 1 van de dragende krachten daar. Laatste wedstrijden bij het nederlands elftal waren niet zo denderend inderdaad.

26 april 2017 om 17:22

Naingolan is toch echt de man daar, dan Dzeko, Salah en Manolas. Dan zijn De Rossi en Totti de mannen van de kleedkamer, Strootman de goede middelmaat zeg maar. Bij Nl11 dramatisch inderdaad, geen schim van wie hij wel was.

Snap best dat ze naar iemand moeten luisteren maar moeten die drie nou een mening hebben over het feit dat de Knvb een contract opstelt met Dick waarbij is afgesproken dat hij weg mag bij een baan als hoofdcoach? Lijkt me vrij hypocriet voor een prof voetballer zo te denken.

26 april 2017 om 13:19

Vind strootman niet 1 van de 3 belangrijkste internationals. Zwakste schakel van Oranje in de huidige kwalificatie.

26 april 2017 om 14:05

Maar Sneijder hoort ook absoluut niet bij de de top 3 beste internationals van Oranje. Robben staat al jaren op eenzame hoogte.

26 april 2017 om 14:52

Klopt, maar Sneijder is qua naam en uitstraling misschien nog wel belangrijk voor de groep. Bedoel Veltman, promes, dost, de jong, bmi, zoet, etc. het is allemaal niks. Vind persoonlijk van dijk belangrijker dan strootman en vind wijnaldum nu nog niet bepalend genoeg, maar zoals je zegt robben staat op eenzame hoogte.

26 april 2017 om 13:58

Ook al hebben de spelers geen zin in Advocaat, de kans dat hij Weer ineens weg is, is gewoon veel kleiner ALS hij bondscoach is en dus de eindverantwoordelijke ipv Niet de eindverantwoordelijke.

Als je het mij vraagt zou Ten Cate een optie kunnen zijn als Advocaat niet kan (en heel veel andere prima trainers ook niet). Ik ben nooit echt een fan van Ten Cate geweest wat betreft de eindverantwoordelijke. Het zou voor de tussenperiode goed kunnen zijn, aangezien hij goed schijnt te zijn op het veld. Advocaat heeft toch wat meer ervaring en is inderdaad een wat minder leuke vent, maar is vrij goed in resultaatgericht voetbal. Ten Cate zou het spel spelen wat Oranje uiteindelijk zou willen spelen, echter blijf ik de persoon gewoon net niet goed genoeg vinden....

Hopen op De Boer, Koeman (van Bronckhorst, Bosz......)

26 april 2017 om 12:33

En tja, als je over ieder dingetje een compleet artikel schrijft lijkt het Inderdaad een hele soap. Feit is dat volgens mij ten Cate pas de tweede trainer is die daadwerkelijk benaderd is. Nou nou, poe he. Wat een soap.

26 april 2017 om 12:44

Nos zit meestal wel bij het juiste eind, zeker betreft het Nls elftal.

26 april 2017 om 12:47

advocaat moest meteen een streep doorheen die liet je een paar maand geleden gewoon in de steek voor een paar centen meer!! die is toch niet serieus te nemen die dikke prop

26 april 2017 om 13:00

Op zich lijkt het me dat je als pers redelijk weet hoe het is gegaan als Ten Cate zelf dit verteld heeft in een telefoongesprek... NOS-verslaggever Joep Scheuder heeft hem opgebeld en toen vertelde hij dit.
Check eerst de bron van een verhaal voor je gaat zeiken dat het waarschijnlijk niet klopt

26 april 2017 om 16:33

Maar tot nu toe heeft de pers telkens gelijk gehad en zo ook nu weer. Dan is er toch een lek of een zeer onduidelijke vorm van communicatie vanuit de Knvb en dat is natuurlijk voer voor de pers.

Ik vind het echt schrijnend. De enigste persoon met nog enigszins voetbalverstand (van Breukelen) is aangesteld om de nieuwe bondscoach uit te zoeken. Vervolgens wordt hij teruggeroepen door het groepje mensen zonder enig verstand van het technische aspect zodat men vervolgens de voorkeur uitspreekt in de man die Oranje vorig jaar volledig liet stikken en bovendien absoluut niet meer goed in de spelersgroep ligt. De Knvb in een notendop als je het mij vraagt.

Arjen Robben en Wesley Sneijder moeten zich gewoon koest houden, de spelersgroep heeft in de laatste jaren veel te veel invloed gekregen op het voetbal waardoor er onnodig coaches de laan uit zijn gevlogen, kijk maar naar de magische wederopstand van Leicester dit jaar, maar er zijn meer voorbeelden.

Van Breukelen moet gewoon stoppen met die Nederlandse B trainers en een buitenlandse A keus gaan zoeken.

26 april 2017 om 12:36

Vind het raar dat je het Nederlands elftal vergelijkt met spelersgroepen die hun coach uit de laan hebben laten vliegen. Want de spelersgroep van het Nederlands elftal stond ook altijd achter Blind nog. Je kan toch niet de ene spelersgroep met de ander vergelijken? Zijn toch andere mensen en iedereen heeft toch een andere loyaliteit?

26 april 2017 om 12:37

ben ik niet met je eens overleg met een paar afgevaardigden van de groep kan zeker geen kwaad, zij kunnen zo het gevoel van de spelersgroep uiten ! en het is toch volkomen logisch dat ze geen bondscoach willen die alles en iedereen in de steek laat als die meer kan verdienen.

Bondcoach Belgie opgestopt voor het geld uit rusland.
assistent bondscoach oranje opgestopt voor het geld uit turkije
Coach monchengladbach opgestapt voor het geld uit de Vae

vooral nr 2 hij heeft deze groep al laten barsten dus de 2 heren hebben volkomen gelijk tegen te zijn net als de rest van de groep

26 april 2017 om 12:57

klopt laat ze is ophouden met dat gezeur, robben en sneijder moeten het gewoon laten zien...praten veel maar verstoppen zich ook tijdens de wedstrijden

26 april 2017 om 13:10

Van Breukelen moet niet alleen stoppen met zoeken, die kerel moet gewoon lekker iets anders gaan doen.

26 april 2017 om 13:30

Valt wel mee toch met de coaches? Van Gaal is zelf vertrokken na het WK, en Hiddink en Blind presteerden gewoon bij lange na niet goed genoeg... En buitenlandse A keuzes zijn er ook niet echt. Veel coaches hebben namelijk geen zin om bij dit zooitje in te stappen, en geef ze eens ongelijk. Veel eer ga je de komende 2 jaar niet halen bij het Nederlands Elftal. En veel coaches willen gewoon elke week met het team op het veld staan, iets wat bij nationale elftallen simpelweg niet kan..

26 april 2017 om 13:54

@flashpower1

Juist en dat is probleem nummer een, de verwachtingen van het NL elftal in combinatie met een elftal met lage kwaliteit. Snap ook niet waar Sneijder, Robben etc. het gore lef vandaan halen om te bepalen welke coach er komt, eerst presteren, dan praten.

Daarnaast moeten eerst de verwachtingen drastisch omlaag wil je een goede coach bereid vinden het NL elftal te coachen.

Er wordt dus meer geluisterd na een stel boboâ´s dan de belangrijkste spelers van het Nederlands elftal die de komende tijd met die bondscoach moeten werken. Top gedaan weer Knvb!

26 april 2017 om 12:36

Verschrikkelijk, een TD moet onafhankelijk kunnen opereren en afgerekend worden op z'n eigen beslissingen. Hij kan wel overleggen met anderen maar als puntje bij paaltje komt neemt hij de beslissing en is hij verantwoordelijk. Anders kun je Hans z'n functie net zo goed meteen opdoeken.

26 april 2017 om 12:41

Ja dit laat zien dat Hans totaal geen overwicht heeft en zich teveel laat leiden door anderen. Dat je informatie in wint bij spelers of andere oud coaches dat kan nog wel voor je de beslissing neemt. Maar om Ten Cate op te bellen dat hij de nieuwe bondscoach wordt en daarna weer belt dat ze bedenktijd nodig hebben is echt zo amateuristisch. Bel dan gewoon niet op en wacht er mee tot je het Zeker weet.

Ja, dat denk ik ook. Misschien wordt de soap ooit wel verfilmd

Wie zitten er nog "achter" Van Breukelen die hem terug kunnen fluiten dan?

Dit is niet de eerste keer dat er iets de soep in loopt door "miscommunicatie" of "voor je beurt spreken" of hoe je dit ook wilt noemen. Omdat we niet alle feiten kennen is het lastig te beoordelen wie hier nou precies debet aan is. Feit is wel dat dit lachwekkend en droevig tegelijk is.

Als we nou eerst eens heel die bende bij Knvb eruit flikkeren. Ben helemaal klaar met dat zooitje ongeregeld. Dat ze daar een gebrek aan voetbalverstand hebben was al wel duidelijk maar dat ze ook nog eens gaan klooien met besluitvormingen maakt hen alleen maar ongeschikter.
Louis, kom er maar in!

26 april 2017 om 12:51

juist !! dat had allang moeten gebeuren gewoon schoon schip vanaf bovenaan de ladder

Ongelofelijk wanbeleid weer bij de Knvb. Hans van Breukelen is een vreemde man. Ten Cate is geen topcoach, maar nog altijd liever hem dan Dick Advocaat die nota bene vorig jaar nog met de noorderzon vertrokken is voor een beetje meer geld en een 'leuke' uitdaging.

Wat een aanfluiting die van Breukelen.
Er zijn zat voetbalsupporters die meer gekwalificeerd zijn voor die functie dan van Breukelen.
wat een jan boel

Als ik ten Cate was dan had ik gezegd: sorry, het is al geregeld. Zoek maar uit hoe je Advocaat afzegt..!
N voor de eerst komende training van Oranje gewoon verschijnen, want het is niet ten Cate's probleem.

26 april 2017 om 14:17

Denk niet dat ten Cate veel te willen heeft zolang er niks ondertekend is en er waarschijnlijk geen getuigen bij waren.

Prachtig al die bondscoaches hier en maar klagen over Blind, hahaha. Ik denk dat Blind nog niet zon verkeerde was, alleen al omdat er weinig goede alternatieven voorhanden zijn die het lef hebben om een uitgerangeerd team met te weinig kwaliteit en torenhoge verwachtingen aan te sturen. Dit laatste is een groter probleem dan uberhaupt een bondscoach te vinden, daarbij, als het een ajacied is staat die bij voorbaat al met 1-0 achter en daarbij gaat het echt niet om kwaliteit.

Als het aan mij lag was Blind nooit ontslagen en was er ook nooit zoveel druk op hem gelegd vooraf, was van tevoren al niet goed.

26 april 2017 om 12:44

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen dan! Blind bakte er helemaaal niets van joh

26 april 2017 om 13:21

Hoef ik ook niet. Ik denk dat men teveel wegkijkt naar de bestuurders en trainers en te weinig naar wat er daadwerkelijk op het veld staat, NL heeft gewoon te weinig kwaliteit, Blind heeft nooit een eerlijke frisse start gehad, onevenredig hoge verwachtingen. Men moet eerst realiseren dat we voor elke meter moeten vechten omdat we geen kwaliteit hebben.

26 april 2017 om 15:16

Onevenredig hoge verwachtingen, wat bedoel je, kwalificeren voor het WK is een onevenredige hoge verwachting (met zoveel deelnemers)?

Het team faalt gewoon keer op keer en juist als team. Nederland heeft echt wel meer kwaliteit dan een Zweden (zonder Zlatan) of Bulgarije (ken geen enkele speler) maar als je als coach faalt op het enige waarop je invloed hebt, namelijk dat er een knokkende en vechtende eenheid staat, ben je niet geschikt als zijnde bondscoach.

Dat geklooi met De Ligt onlangs ook, dat zegt toch al genoeg? Ziyech ook nog even aanhalen? (was namelijk uiteindelijk ook onder hem) Geen oud gedienden meer oproepen zoals vpersie/huntelaar of wat dan ook?

Nee, was niks en was bij Ajax ook al niet wat (als trainer). Als je er over nadenkt, hoe kon die v oostveen zo'n onbewezen persoon aanstellen.....

Haha wat een amateurisme bellen jij wordt het en een dag later bellen we hebben meer bedenktijd nodig. Als dit waar is meteen maar eerst de knvb schoonvegen en daarna de trainer pas zoeken.

Blind was totaal niet capabel voor die functie, klets niet zo raar.
Volgens mij heeft van gaal laten zien dat uit dit matige materiaal meer te halen valt.

26 april 2017 om 12:48

Blind was inderdaad niet capabel voor die functie. Echter zie ik voorlopig ook nog niet zo snel iemand beschikbaar die wel capabel is. Of ze worden voortijdig al afgeserveerd. In dit tempo moet ik nog maar zien of we iets beters dan een Blind ervoor terugkrijgen.

Wat een wanvertoning is dit. Als je iemand de baan toezegd, dan moet je daar gewoon bij blijven, in plaats van een dag later te bellen dat je toch nog meer bedenktijd wilt hebben. Voor de rest zit er niet eens iemand bij de Knvb, dus wie kan daar uberhaubt de kandidaat die van Breukelen heeft benaderd ter discussie stellen?

Man man man, niveautje Parkmobile dit.... Hoe help ik mijn organisatie om zeep.

Commercieel directeur en interim algemeen directeur decossaux!
Die is formeel eind verantwoordelijk op dit moment.
Als hij zijn handtekening niet zet dan kan van breukelen afspreken met iedereen wat hij wilt.
maar dit toont de wanorde aan bij de knvb, normaal gesproken doe je dit in overleg

hahahahahahans van breukelen. wat kan er nog meer mis gaan? waarschijnlijk een 0 te veel in het salaris van dick ...die tekent dan snel

Ten cate heeft groot gelijk , het is graag of niet

Een van die bobo's heeft zeker afgelopen maandag Voetbal Inside zitten kijken waarin ze kritisch waren naar Ten Cate en vonden dat Advocaat het maar moest worden. Dus toen sloeg de twijfel toe terwijl de toezegging al gedaan werd, en de rest geschiedde.

Zou me helemaal niet verbazen als dit ook echt klopt.

Los van alle perikelen gewoon heel ingewikkeld, ik heb geen idee wie dit echt op kan gaan lossen. Degene die nu begint heeft dezelfde issues als blind, namelijk dat t al deels verloren is voor de kwalificatie. Van Gaal zou mijn enige optie zijn, maar dat is onhaalbaar. Ten Cate zit daar dichterbij dan Advocaat.

Even tellen hoor:

- Dickie als hoofdcoach 14 prijzen op het hoogste niveau
- Henkie als hoofdcoach 3 prijzen op het hoogste niveau

Henkie zal best een leuke man zijn maar we hebben nu toch iemand nodig waarvan we weten dat hij er staat. Dat hele verhaal over weglopen is zooo flauw. Dick, Danny en Hans hebben dit samen zo afgesproken, anders kwam Dick helemaal niet, dan moet je ook niet zeiken.

26 april 2017 om 15:19

Denk dat de enige die telt Advocaat is, zijn zakken geld welteverstaan. Ik vind het gewoon een rat eersteklas met zijn streken, mag hij wat mij betreft 80 keer de CL hebben gewonnen.....

26 april 2017 om 17:16

Makkelijk scoren met dat geld, want wie zou dat niet doen als de afspraken zo liggen. Dick heeft ook loyaliteit laten zien bij Sunderland om er toch weer in te stappen ookal wenste hij te vertrekken.

Als de Knvb in staat is een goed contract vast te stellen en Dick gaat ermee akkoord heb je toch weinig risico lijkt me. Blijft bij Fenerbahce zitten, bleef bij Zenit, Rusland etc. Alleen omdat ie slecht betaald kreeg bij de Belgen en als assistent van NL en in beide gevallen de bonden die clausule erin zetten, maakt Dick geen rat toch?

26 april 2017 om 18:52

Ten Cate is niet dol op geld, wilde je zeggen??
Hij heeft zelfs gezeik gehad over geld dat hij geleend had toen hij bij Nac werkte (als ik me niet vergis), omdat hij moeilijk deed over terugbetalen.

26 april 2017 om 21:18

Mikey ik wou al eerder reageren, want je zegt vaak veel zinnige dingen in mijn optiek, maar in deze ben ik het niet met je eens. Ik huiver toch wel als ik Advocaat weer zie, en ik vraag me af of dat verdwijnt, uiteindelijk heeft ie toch wel een beetje zijn land verloot boven geld.....

Ongelooflijk. Dit is de zoveelste keer dat Van Breukelen direct het Nederlandse voetbal schaadt door dit soort communicatieve flaters.

De enige oplossing nu is het volgende:

+ Ontslag Van Breukelen.

+ Aanstellen Louis van Gaal als tijdelijk formateur

+ Van Gaal strikt alsnog het prima duo Ten Cate en Rutten.

+ Dick Advocaat en Ruud Gullit hebben pech

26 april 2017 om 13:42

De enige oplossing is:

- Meer kwaliteit in het NL elftal door;

- Clubs helpen om te zorgen dat talenten voor het sportieve aspect en niet voor geld kiezen, desnoods doormiddel van regels die voorkomt dat ze om de haverklap naar het buitenland gaan.

- Beneliga opzetten voor meer weerstand.

- Kunstgras verbieden zodat spelers ook leren op mindere ondergrond te voetballen (dat is de praktijk)

- Individuele trainers aanstellen voor het NL elftal en ondersteunen met nieuwe technieken zoals geavanceerde data analyses.

- Meer geld binnen halen voor het NL voetbal.

- Beter speelschemas maken met minimaal 3 dagen rust voor en na een EU duel.

- Amateurclubs steunen in het ontwikkelen van kwaliteit, ook daar minder kunstgras.

Onbegrijpelijk al die reacties over zak geld en weg is hij. Iedereen zou die kans pakken als je met zo een status onder die Blinde moet werken. Advocaat zou alle schuld krijgen als de kwalificatie mislukt zou zijn. Nu kan hij als eindverantwoordelijke ook de credits krijgen. Advocaat is gewoon de beste keus van iedereen die beschikbaar is. Ik had liever van Gaal gezien of Rijkaard.

26 april 2017 om 13:40

Dick Advocaat:

- Presteerde in 1994 bij de Knvb ondermaats als bondscoach ondanks een selectie van wereldklasse.

- Presteerde in 2004 bij de Knvb ondermaats als bondscoach ondanks een selectie van wereldklasse.

- Liep in 2016 weg bij de Knvb op een moment dat Oranje in nood verkeerde.

Deze meneer, die ook nog eens bekend staat om zijn visieloze voetbal, en om zijn terugkerende neiging als eerste het schip te verlaten voor ordinair geld (bij Belgiã« flikte hij het ook) gaan we toch niet een Vierde kans geven?

26 april 2017 om 15:39

Wat een onzin. Hij presteerde bij Oranje gewoon goed. Dat jij nog hogere verwachtingen had dat is jouw probleem. In 1994 werden we uitgeschakeld door de latere wereldkampioen. Nou wat een blamage. In 2004 de halve finale , is ook ondermaats zeker?

Ondermaats is jouw mening en strookt absoluut niet met de werkelijkheid.

Visieloos voetbal slaat ook nergens op. Gewoon zomaar wat dingen roepen om je gekleurde mening kracht bij te zetten. Dat oranje in nood verkeerde slaat nergens op. Oranje verkeerde niet in nood. We hadden toen nog alles zelf in de hand , maar die blinde verpeste het waarschijnlijk. Kleine kans dat advocaat het nog kan repareren.

Bij België flikte hij het ook om de visieloze Belgische bond de rug toe te keren. Die Belgische bond weigerde te professionaliseren toen koos hij inderdaad voor een zak roebels. Alles heeft een verhaal. Maar als jij alles uit de negatieve media zomaar aanneemt dan krijg je dit soort vooroordelen.

26 april 2017 om 13:47

Dick Advocaat was toen toch zelf met zijn volle verstand onder die Blinde gaan werken zoals je het noemt? Dan had hij daar op dat moment nooit in moeten stappen en op het moment toen hij weg ging stond het Nederlands elftal er nog niet zo slecht voor in de kwalificatie groep vergeleken met nu.
Dus dat hij de groep toen in de steek heeft gelaten is een feit.

26 april 2017 om 15:24

Een feit is dat die Blinde het daarna nog slechter heeft gedaan. Die had een stap terug moeten doen. Belachelijk om advocaat het kwalijk te nemen dat hij Oranje verlaat voor een leukere optie. Nu kan hij tenminste zijn eigen visie erop los laten. En met zijn volle verstand is hij inderdaad onder die Blinde gaan werken maar met diezelfde volle verstand heeft hij ingezien dat het beter was om voor zichzelf te kiezen.

Waarom niet Marco van Basten? Dat lijkt mij echt de meest geschikte kandidaat. Naast hem kan je Ruud Gullit hebben voor de gezelligheid.

Anders zou ik Jurgen Klinsmann of Patrick Kluivert vragen.

26 april 2017 om 13:48

Nee, is een ajacied en staat daarmee al 1-0 achter, plus hij heeft al gefaald met notabene deze groep.

Doe maar Johan Derksen met van der Gijp, die eerste heeft altijd de grootste mond en die andere kan voor een gezellige sfeer zorgen, razende reporter Kraay Jr. erbij en het feest is compleet.

Nee even serieus, denk dat Rutten zelf wel een goede kandidaat is, kent ook wel een topclub als Schalke en is tactisch wel prima onderlegd.

Dit is echt schandalig. De mensen die nu bij de Knvb zitten (van Kneuzelen voorop) verpesten voor ons gewoon de komende sportzomers (tenminste tot en met 2020).....ze moeten per direct opstappen! Per direct!
Ik zal al die zogenaamde fans die bij de clubs (of spelersbussen, of kleedkamer) protesteren willen oproepen om in Zeist te gaan protesteren. DIT is pas wanbeleid.

26 april 2017 om 13:50

Nou goed kunnen we nog een keer een andere kant op kijken dan gewoon naar het tekort aan kwaliteit en het herkennen daarvan. Dat is namelijk het probleem, niet welke bondscoach of bestuuders we hebben, heb je gezien wat voor een niveau spelers we op het veld hadden staan tegen Bulgarije? Denk dat elke ED ploeg daar nog van gewonnen had, serieus.

26 april 2017 om 14:06

Ik zie het juist andersom. Tegen Bulgarije was het waardeloos, een paar jaar terug op het WK was het grotendeels dezelfde groep. Toen stond er wel een team, toen was er wel een tactiek, toen was er wel strijd.
Ik ben het met je eens: ook op het WK 2014 hadden we eigenlijk niet zo'n goed elftal. Maar door de juiste coaching en training kan je er tenminste een team van maken...

Het is dus juist wel cruciaal wie er bondscoach is...en die wordt aangesteld door het bestuur...en dat bestuur is nu dus juist het probleem

Man man man, wat een chaos bij de Knvb. Iets anders kan je hier ook weer niet van maken.

Hans van Breukelen is in crisis met zichzelf weet volgens mij niet eens wat hij moet doen tijd om te vertrekken flapdrol

De grote 3 spelers moeten Ten Cate overhalen toch te komen. Hij is de meest geschikte kandidaat en durft ook puur op de overwinning te spelen! Hans v Breukelen heeft genoeg fouten gemaakt en moet de eer aan zichzelf houden!

26 april 2017 om 14:27

Trn Cate en Rutte...dat zou geen slechte combinatie zijn geweest!

26 april 2017 om 15:42

Allebei geen winnaars. Rutte bij Oranje? Dat is een optie als tweede assistent. Ten Cate zie ik ook meer als een assistent. Niet als hoofdcoach.

Als KNVB zijnde zou ik nu niet zo veel luisteren naar de spelers. Recht van spreken heb je niet als je zo ondermaats presteert. Lachwekkend dat Van Breukelen dit laat meewegen terwijl er snel beslist moet worden.
Zou het kunnen dat de spelersgroep Advocaat niet wil omdat hij waarschijnlijk Van Persie er weer bij haalt?

Ik lees een hoop berichten waarin gezegd wordt dat de mening van de spelers niet belangrijk is voor de keuze van een bondscoach. Stel nou dat de Knvb voor advocaat gaat zonder overleg met de spelers. Daarddor bedanken deze spelers voor de eer. Dan word v Breukelen hier ook afgemaakt omdat hij persoonlijk onze sterkhouders wegjaagd. Dit is geen club die het salaris van de betreffende speler betaald.

De chaos bij de Knvb is nu echt compleet. Eerst bellen je mag het doen, omdat vervolgens weer terug te moeten draaien. Welk persoon binnen de Knvb, zal dit dan tegen gehouden hebben? Volgens mij zijn er veel interim bestuurders die nog officieel benoemd moeten worden. Dat maakt volgens mij v Breukelen niet alleen om zijn functie, maar ook vanwege het feit hij als enige officieel een functie heeft, beslissings bevoegd. Deze man moet dus echt vertrekken want tot nu toe moet hij alleen maar uitleggen waarom hij weer iets doms gedaan heeft en dat kan hij niet.

Weer een belachelijk beleid van de KNVB. Wat een zooitje en amateuristisch gedoe.
Van de weinig beschikbare coaches was Henk ten Cate 1 van de geschikte kandidaten.
Wat moet je nu in hemelsnaam met Advocaat????? Al verschillende keren weggelopen als hij ergens wat meer geld kan verdienen en daarbij zijn zijn prestaties de afgelopen jaren dramatisch.
Het wordt eens tijd voor een frisse wind.
Dan heb ik nog liever een Ron Jans.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren