Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dolberg getipt bij Bayern: ‘Je kunt hem vergelijken met Lewandowski’

Laatste update:

Kasper Dolberg is bezig aan zijn eerste seizoen in de hoofdmacht bij Ajax en maakt veel indruk. De Deenste spits mocht zelfs al debuteren in de nationale ploeg en wordt gevolgd door veel clubs uit het buitenland. Huub Stevens is van mening dat de negentienjarige aanvaller goed bij Bayern München zou passen. Der Rekordmeister wil zich komende zomer versterken met een extra aanvaller en in de ogen van Stevens is Dolberg de aangewezen persoon.

Bayern wil een extra spits aantrekken, als stand-in van Robert Lewandowski. Sandro Wagner en Alexis Sánchez worden genoemd door diverse media, maar Stevens denkt dat Dolberg een betere aankoop is vanwege zijn technische bagage. "Ik vind hem fantastisch. Je kunt hem vergelijken met Lewandowski", zegt Stevens in geprek met Sport Bild. "Hij is technisch, heeft veel snelheid, is sterk in de lucht en hij gaat zich de komende jaren natuurlijk nog enorm ontwikkelen."

"Bayern moet een doelpuntenmaker aantrekken”, gaat Stevens verder. “Nu staat Müller soms in de spits, maar hij is een heel ander type dan Lewandowski. Ze hebben iemand nodig die vergelijkbaar speelt. Dolberg is zo iemand." Het contract van Dolberg bij Ajax loopt door tot de zomer van 2021. In de Eredivisie was hij dit seizoen tot dusver veertien keer trefzeker, in de Europa League maakte hij vier doelpunten.

Kasper Dolberg kan eerst nog beter een paar jaar rijpen bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit artikel in 2020 was gepost had ik me er waarschijnlijk nog helemaal in kunnen vinden ook, maar als hij nu naar een club als Bayern zou gaan vrees ik dat het een verhaaltje Castaignos wordt

25 april 2017 om 11:52

Hij moet idd eerst eens topscorer en basisspeler in het nationale team worden. Talent heeft hij zeker en er lijkt ook een goede kop op te zitten (zeer onverstoorbaar), maar op de bank van Bayern gaat hij niet die volgende stappen zetten die hij bij Ajax in de basis wel zou kunnen zetten.

En die jongen is pas 19, dus waarom zou hij haast maken om nu al naar de top te gaan. Als hij nu nog 2 jaar basis speelt bij Ajax en daarna de stap maakt, is hij alsnog een talent van 21.

25 april 2017 om 12:26

Dolberg heeft geen haast maar zijn zaakwaarnemer vast en zeker wel.

25 april 2017 om 13:16

'het is in mijn ogen dan ook nog veel te vroeg om over een vervolgstap te praten. Dolberg zit toch goed bij Ajax? Als je naar een Europese topclub wilt, moet je er ook echt klaar voor zijn. Dan moet je veel ervaring hebben. Dat is nu nog niet aan de orde', aldus Jens Steffensen, zaakwaarnemer van Kasper Dolberg.

Dat lijkt dus ook wel goed te zitten

25 april 2017 om 13:23

Het is niet zijn zaakwaarnemer die dit heeft gezegd, maar Huub Stevens. Dit zegt dus helemaal niets over de intenties die de zaakwaarnemen met Dolberg heeft. Belangijker binnen dit verhaal is nog altijd wat Kasper zelf wilt. Hij zit nu op zo'n 40-45 wedstrijden, waarvan niet allemaal basis en ook niet allemaal voor de volle 90 minuten. Het lijkt mij niet verkeerd om hem nog een seizoen of 2/3 bij Ajax te behouden en dan pas een te gaan kijken naar wat de mogelijkheden bij eventuele topploegen zijn. Al kan ik me zo voorstellen dat de weg die een Erikssen heeft bewandeld niet zo verkeerd is.

Dolberg is met niemand te vergelijken en Lewandowski ook niet. Dat continue vergelijk, het slaat soms echt nergens op. Dolberg is een topper in wording en zal hopelijk veel successen behalen (liefst met Ajax).

25 april 2017 om 14:12

@ryanbabel8, Ik citeer gewoon zijn zaakwaarnemer hoor. Dit heeft hij namelijk in een eerder interview aangegeven.

25 april 2017 om 16:31

@siepie ik denk dat Ryanbabel reageerde op Protukker...

Overigens volledig mee eens. Die zaakwaarnemer lijkt de kop op de juiste plek te hebben. Het is carreer suicide als Dolberg nu naar zo'n grote club gaat. Hij heeft afgelopen seizoen af en toe zijn grote klasse laten zien, maar moet dat echt de ruimte en tijd geven om verder te ontwikkelen. Dat lukt niet bij een topclub. Ik ken eigenlijk alleen Van Persie bij Arsenal als voorbeeld van een topspeler die de tijd kreeg om groot te worden. En dat is inmiddels een ander tijdperk. Nou is Bayern wat geduldiger dan veel andere topclubs, maar goed. Het blijft een topclub.

25 april 2017 om 12:27

Met alle respect maar deze speler is totaal niet te vergelijken met Lewandowski.
Ten eerste mist hij al wat snelheid wat Lewandowski nog wel beschikt.
En zoals meerdere al aangeven heeft hij een half seizoen degelijk gepresteerd.

25 april 2017 om 14:24

Huh? Lewandowski staat echt niet bekend om zn snelheid hoor. Daarbij is Dolberg ook niet zo langzaam als dat jij zegt.

25 april 2017 om 16:02

Veel sneller zal hij ook niet worden, wat op zich niet heel erg is. Maar hij moet wel werken aan zijn techniek (balcontrole) en duelkracht. De bal springt bijna altijd van zijn voeten af en verliest de bal daardoor te vaak en te snel. Tegen Schalke zag je bijv dat Ajax er niet uitkwam omdat ze de bal binnen enkele seconden al kwijt waren. Als Dolberg zo een bal kan afschermen dan kan Ajax opschuiven en moet de tegenstander ook veel meer lopen.

Altijd mooi die vergelijkingen! Het is in potentie een zeer goede spits, maar wij moeten niet doordraven... Laat Dolberg eerst maar eens 30-35 wedstrijden per seizoen spelen en dan kunnen wij pas echt oordelen over zijn kwaliteit/stabiliteit.

25 april 2017 om 12:45

Hij staat momenteel dit seizoen op 43 wedstrijden

Daarin heeft hij er 19 gemaakt. Hij loopt dus bijna 1 op 2.

Zal allemaal best kloppen wat Der Huub zegt, maar Dolberg kan zich beter de komende 2-3 seizoenen bij Ajax verder ontwikkelen. En zo geweldig was Kasper de tweede seizoenshelft ook weer niet

Hoe kun je nou iemand, die niet eens de beste speler van Ajax is en maar de helft van het seizoen goed heeft gespeeld, aanraden bij Bayern? We zijn in Nederland soms zo belachelijk snel om net te doen of een groot talentje, voor eredivisiebegrippen, wel even meekomen bij de grootste clubs van Europa.
Laat hem het eerst maar een paar zien bij Ajax of een Europese subtopper en ervaring op doen.
Al zijn zelfs spelers uit de Eredivisie die verder waren, en meer ervaring hadden, mislukt in het buitenland.

25 april 2017 om 11:44

Precies. Daarbij: de historie leert dat je als jong talent bij Bayern gewoon niet de kans krijgt. Daar staan alleen gearriveerde toppers in de basis. Al lijkt het me wel een bijzonder geschikte spits voor de Bundesliga. Als-ie het daar in de top laat zien bij een andere club, komt Bayern vanzelf. Al zullen ze met name op die positie in mijn ogen eerder gaan voor een internationale topper als Sanchez nu.

25 april 2017 om 12:01

Hoewel ik ook vind dat dat hij niet klaar is voor deze stap, vind ik niet dat dat hij maar de helft van het seizoen goed heeft gespeeld.

Ik heb hem bijna iedere wedstrijd aan de slag gezien en vind het bizar hoeveel hij doet met zo weinig aanvoer. Met een Traore en Younes die alleen maar voor eigen succes gaan en twee backs die ook geen voorzet a la Willems hebben, heeft hij weleens wedstrijden gehad waarin hij maar een handje vol ballen kreeg. Dan valt hij idd minder op, maar hij was dan alsnog gewoon heel de wedstrijd aanspeelbaar, hield die paar ballen die hij kreeg goed vast en draaide vaak goed weg.

25 april 2017 om 12:25

Is niet alleen in Nederland dat we talenten snel de hemel in prijzen, verder ben ik het helemaal eens met je reactie. Laat Dolberg eens twee jaar goed spelen bij Ajax, dan kunnen we verder kijken. Ik word er tegenwoordig moe van hoe snel een talent een toekomst bij Real Madrid, Barcelona of Bayern wordt voorspeld.

25 april 2017 om 12:33

Ik ben het helemaal eens met je Nolimit, maar het zijn de jaren 80 en 90 niet meer helaas. Talenten zaten destijds meestal nog gewoon bij hun club om daar de beste te worden, dan gingen ze naar een topclub in hun land om daar de beste van het land te worden om vervolgens de stap te maken naar een Europese (top) club.

Grote clubs in Europa kopen een talent met het grootste gemak. Als hij dan slaagt is het mooi, zo niet verkoop of verhuur je zo'n talent zonder al te veel verlies te hebben geleden.
Misschien wel een extreem voorbeeld: Castaignos, werd verkocht door Feyenoord aan Inter voor 3 miljoen euro en werd 1 of 2 jaar later zonder al teveel basisplaatsen verkocht aan Twente voor 5 of 6 miljoen.

25 april 2017 om 12:55

Ik hecht meer waarde aan de mening van Huub Stevens dan aan de gemiddelde voetbalsupporter in NL.

Ik hoop echter wel dat hij nog een aantal jaren bij Ajax blijft zodat wij kunnen genieten van de klasse die hij heeft.

Daarnaast zijn Denen iets nuchterder en blijven vaker met de beentjes op de grond staan. Het slagingspercentage van Denen in het buitenland is daarom ook wat hoger dan van onze NL talenten.

25 april 2017 om 12:56

Ik snap wel waarom Stevens dit zegt. Bekijk het van de andere kant. Die jongen is nog erg jong en heeft veel rek. Als je als topclub hem nu zou halen zou hij niet erg veel geld kosten als bv een Sanchez. Hij wordt gehaald als stand-in en niet als 1ste spits. Iets wat deze jongen heel goed beheerst is koelbloedig afmaken, stel je eens voor dat hij 10 geweldige voetballers om hem heen heeft. Hij hoeft ze dan alleen erin te prikken he

25 april 2017 om 13:21

Dat is idd de trend . Maar ja.. zo worden er talloze spelers aan clubs getipt die veelbelovend lijken te zijn. Zo blijven de ballen rollen he? Talenten worden gevolgd en getipt en gescout. Meer dan de helft red t niet. De andere wel. En grote clubs kunne t risico nemen om een talent voor hun begrippen 'weinig (15 mil zeg maar wat )' op te pikken.

Voor mij mag gij nog lang blijven . Goed voor Ajax, goed voor hem

Ik zie het niet gebeuren dat Ajax tegen Real 2-2 staat er dan er een spits gebracht moet worden en dat Dolberg dan het verschil gaat maken. Tegen PSV was hij technisch weer heel goed, maar dat is Nouri ook. Moet echt nog 3 stappen zetten om het verschil te gaan maken in grote wedstrijden.

Maar Bayern kan hem natuurlijk met het oog op de toekomst kopen. Dan krijgt Ajax er alleen niet meer dan 12-15 miljoen voor ben ik bang.

25 april 2017 om 11:45

Juist. En daarom blijft ie dus gewoon lekker bij Ajax. Want die verkopen hem echt niet voor dat bedrag. Of iemand moet zo gek zijn de absolute hoofdprijs opeens neer te leggen zodat ze niet kunnen weigeren.

25 april 2017 om 14:16

Vind Dolberg in de "grote" wedstrijden juist beter spelen dan in wedstrijden tegen groningen, willem 2 of vitesse. Kijk zijn cijfers Europees maar na en tegen feyenoord en psv heeft hij maar 1x gespeeld (of je telt die 5 minuten thuis tegen psv ook mee, maar dat doe ik niet) en in de kuip was hij beslissend en in eindhoven vond ik hem aan de bal en in de kaats sterk, maar was iedereen gewoon te matig. Neemt niet weg dat hij nog beter 2/3 jaar bij Ajax kan blijven om 35 van de 40 wedstrijden goed te spelen. Overigens denk ik dat Ajax hem niet laat gaan voor 15 miljoen aangezien hij tot 2021 vast ligt volgens mij.

Laat Dolberg maar eerst een seizoen 25 er in prikken. Dan kunnen de vergelijkingen met Lewa en dergelijke pas beginnen.

25 april 2017 om 14:17

Heeft er dit seizoen al 19 gemaakt. Hattrick tegen go ahead, 1 goal vs lyon en 1 tegen willem 2 en je bent er al.

25 april 2017 om 15:27

Ja of 5 goals tegen Lyon.
Ik denk dat Wandermans bedoelt dat Dolberg 25 goals in eredivisiewedstrijden erin schiet.

25 april 2017 om 17:35

Nou ja, dan gewoon 11 tegen Go Ahead.

Het gaat er natuurlijk om dat 25 zo'n willekeurig getal is. Als hij in zijn eerste seizoen aan 16-18 goals zou komen (wat nog mogelijk is) dan zou dat toch al ongelofelijk knap zijn voor een 18-jarig broekie? En als hij er volgend jaar 23 of 24 maakt zal Wandermans ook wel overtuigd zijn, neem ik aan.

Deze jongen zit na een reeks goeie wedstrijden in de welbekende dip. De vraag is hoe hij daar uit gaat komen..

Een overstap naar welke club dan ook is natuurlijk van de zotten.

25 april 2017 om 14:19

Kwam juist net uit de dip vond ik, maar toen raakte hij geblesseerd. Scoorde bijvoorbeeld 2x tegen twente, uit en thuis tegen kopenhagen en begon weer beter te spelen neemt niet weg dat hij eerst moet uitgroeien tot stabiele kracht bij Ajax.

Je ziet zeker een vergelijking tussen hem en Lewa maar moet nog zeker 2-3 jaar ervaring op doen. Lewa doet alle aanvallende aspecten bij Bayern vrije trappen, strafschoppen etc. Ik zie Dolberg daar nog niet komen.

25 april 2017 om 14:22

Dolberg heeft juist een goede vrije trap. Neemt ze alleen niet bij Ajax door Schone, maar in de A1 was het echt een wapen van hem. Vind het jammer dat hij ze nooit neemt in Ajax 1. Ook is hij op dit moment penalty nemer nummer 1, omdat Klaassen, Ziyech en Schone hun laatste pingels mistte en hij loopt nu 2 op 2, maar zo koeltjes als Lewa kan niemand ze nemen hahahaha.

Dolberg zit nog volop in zijn ontwikkeling als spits. Afgelopen zondagmiddag
in de topper tegen PSV flets, flegmatiek en zelfs af en toe ruzie met de bal.
In tegenstelling tot b.v. Jorgensen moet hij eerst nog veel stabieler en
sterker worden. Pas dan kun je beoordelen of hij in aanmerking komt voor
een stap hogerop. De potentie is zeker aanwezig, maar dat geldt voor heel
veel zogeheten supertalenten.....

Dolberg kan het beste nog 2/3 bij ajax blijven hij gaat zowiezo de top halen hij is heel rustig voor de goal en lijkt geen zenuwen te kennen dat kan je niet leren daar word je mee geboren

Bedankt Huub! Zet anders even ons Amsterdams pareltje in de Duitste etalage...

Om net zo goed als Lewandowski te worden zal hij eerst in een seizoen boven de 30 goals moeten maken in De Eredivisie. Anders heb je totaal geen kans.

Laat Dolberg eerst een volledig seizoen spelen, want dit is pas zijn 1e seizoen in de spits en mede door blessures en andere factoren begin van het seizoen heeft hij bij lange na nog geen vastigheid in het elftal. Spelers moet je laten rijpen, en bij Ajax moet men spelers met talent pas na hun 23e de kans geven om te vertrekken (spelers vertrekken tegenwoordig zo vroeg en snel, terwijl ze nog niet eens volleerd zijn).

Voorlopig presteert hij helemaal niks meer en vind ik Dolberg de meest gehypte speler uit de Eredivisie. Van mij mag Bayern hem voor een smak geld komen halen. Sierhuis staat te trappelen om zijn positie over te nemen.

Dost die er 30 inschiet is niet eens goed genoeg voor Wolfsburg en de 19 jarige Dolberg zou al de stand-in kunnen zijn van Lewa?

Zijn potentie is mooi, maar ik heb op dit moment toch liever Muller in de spits dan Dolberg. Echt tijd om te groeien is er bij Bayern niet (al is dat Alaba, Coman etc allemaal wel gegeven). Bij Bayern moet je er toch wel soort van direct staan.

Overigens lijkt het me wel makkelijker om bij Bayern in de spits te staan dan bij Ajax, niet vanwege de buitenspelers (want Robben en Ribery/coman/costa gaan ook veel binnendoor), maar gewoon vanwege het grote aantal kansen dat je krijgt.

25 april 2017 om 13:44

Alaba en Coman zijn leuke voorbeelden, maar niet vergelijkbaar. Alaba is met een straatlengte voorsprong de beste linksback ter wereld en hoorde al direct toen hij bij Bayern aan spelen toe kwam tot de beste 10 linksbacks ter wereld. Zelfs als hij op andere posities wordt neergezet (centrale verdediger of middenvelder) zie je dat hij het niveau makkelijk aan kan. Alaba behoort gewoon tot de buitencategorie, dus die vergelijking gaat mank. Coman heeft wel wat kansen gekregen bij Bayern, maar voornamelijk wat invalbeurten of bij blessures. Ik denk dat die jongen veel te weinig speeltijd krijgt om zich goed te ontwikkelen en juist hij zou het voorbeeld voor Dolberg moeten zijn dat Bayern niet de juiste ploeg is voor hem.

Laten we met z'n allen hopen dat Huub er meer kijk op heeft dan velen van ons, want dat zou betekenen dat er in de eredivisie weer een spits van absolute buitenklasse is opgeleid (als hij het niveau van Lewandowski gaat halen. Dat zou na Zlatan en Sneijder pas de 3e zijn in de afgelopen 15 jaar.

In potentie denk ik wel dat Dolberg ooit eerste spits bij een structurele CL club gaat worden. Maar de komende jaren is hij daar nog helemaal niet klaar voor. Hij moet nog veel groeien, fysiek sterker worden en beslissender zijn voor het team. Lewandowski was ook pas 22 toen hij echt goed begon te spelen bij Dortmund.

Heel leuk, maar dolbergje kan amper een bal aannemen. Zo frustrerend om te zien alles springt van zijn voet af. En dan kan ik weer genieten als ik barca zie spelen en ze bijna shoten op doel geven als pass en ze dan gwn rustig aannemen.

25 april 2017 om 13:16

Dolberg is juist geweldig in zijn eerste aanname/doorkaatsen, perfect aanspeelpunt. Als je 5 minuten Ajax per seizoen kijkt moet je niet onzin gaan lopen spuien hier. 19 jaar, 18 doelpunten en 10 assists in zijn eerste jaar... lijkt me een mooie voorbode voor meer.

Laatste weken ook geen Barca meer gekeken denk ik, want die draaien nou echt niet geweldig, tegen Real viel het ook weer tegen (maar dat viel Real ook) en zonder de rode kaart voor Ramos had Barca daar ook nooit gewonnen.

Als ik nu hier de reacties lees is het toch grappig, interessant en pijnlijk tegelijk hoe wij steeds meer in de waan van de dag leven en dat het ook alsmaar erger wordt als het gaat om jonge talenten.

Ik kan mij bijvoorbeeld het begin van het seizoen nog herinneren dat Dolberg 'heet' was en dat veel Ajaxfans na een paar goede wedstrijden van hem al een prijskaartje van wel 30 tot 40 zelfs wel 50'miljoen gaven. Nu hij een mindere periode heeft lees je daar niets meer over en lees ik reacties als 'moeten blij zijn als we er 15 miljoen voor kunnen krijgen'. En zo weten we dat bij elk talent weer te doen; compleet hypen.
Kijk eens naar al onze Nederlandse 'top'talenten van de afgelopen jaren. Nauwelijks wat gepresteerd in de Eredivisie maar al verkocht voor miljoenen en allemaal een bankrekening van 6 nullen.
Het talent blijft steken op 20 jaar. Alleen hun bankrekening groeit. Zonde. Geld maakt steeds meer kapot in het voetbal. En daar zijn zaakwaarnemers toch wel debet aan dank ik.

25 april 2017 om 13:24

Talenten gaan gewoon te vroeg naar het buitenland. In de Eredivisie zijn ze gewend het mannetje te zijn maar als ze eenmaal in een zware competitie spelen komen ze er achter dat ze onder aan de ladder staan en fysiek flink te kort schieten. Er zijn zelden talenten die voor hun 20e naar het buitenland vertrekken en het echt waar maken.
Maar dat doet niet af dat Dolberg gewoon een toptalent is. Hij heeft dit seizoen laten zien dat hij in de toekomst wel bij de top zou kunnen komen. Maar de komende jaartjes eerst wat stabieler bij Ajax spelen voordat hij daar aan kan gaan denken.

Hij heeft het talent maar hij is nog lang niet klaar voor Bayern. Hij moet eerst maar eens een paar seizoenen constant presteren en pas daarna een stap zetten. Hij mist nog wat kracht en power. Tegen grote sterkte verdedigers heeft hij het vaak nog moeilijk.

Die jongen is nog niet eens een vol seizoen de echte eerste spits van Ajax geweest. Ik snap dat het tegenwoordig dood normaal is om na 2 goals gelijk over de toekomst te beginnen, maar wat zou het toch fijn zijn als zulke jongens gewoon eens 2-3 jaar lekker kunnen voetballen en dan eens kijken wat de toekomst te brengen heeft.

Maar Dolberg komt over als een verstandige jongen, die zie ik echt nog niet vertrekken.

Dat kan inderdaad, maar dan legt ie het flink af.
Dat gezegd hebbende: ik wou dat wij Dolberg dit seizoen in de spits hadden gehad, dan waren we op zeker kampioen geworden.
Niet te geloven hoeveel kansen er bij de Onzen zijn gemist dit seizoen ...
Voor de Ajax fans hoop ik dat ze nog een paar seizoenen van hem mogen genieten.

Dolberg heeft heel veel potentie en ik ga er van uit dat de meeste grote clubs hem op een lijstje hebben staan. Toch ga ik er van uit dat Kasper lekker nog minimaal één jaar bij Ajax blijft. In Amsterdam zal hij veel spelen en zich kunnen ontwikkelen. Deze jongen is absoluut niet dom en weet dat zelf heus ook wel.

Als stand-in voor Lewandowski ? Vast goed voor zijn ontwikkeling om een paar keer paar maand te mogen invallen.

Kom op man, die jongen heeft pas dit seizoen zijn debuut gemaakt voor Ajax. Hij kan veel beter bij Ajax blijven om zich verder te ontwikkelen, want hij is voornamelijk in thuiswedstrijden prominent aanwezig en productief. Alleen tegen Feyenoord en FC Kopenhagen trof hij buitenhuis doel. Bovendien in de laatste fase van de eerste seizoenshelft en het begin van de tweede seizoenshelft in een beduidend mindere vorm. Kortom : constanter worden bij Ajax is nu eerst een vereiste voordat hij uberhaupt serieus moet overwegen of hij bankzitter/tribuneklant in Munchen wil worden.

Hetzelfde geld eigenlijk ook voor al die andere jongens die telkens genoemd worden, met uitzondering van Davy Klaassen. Te snel vertrekken levert uiteindelijk minder op dan het juiste moment van vertrek te kiezen. Natuurlijk zijn er spelers die er eerder klaar voor zijn, maar kijk vooral even naar de spelers die een serieuze indruk achterlieten in het buitenland en hoeveel jaar die in Nederland speelde. Wijnaldum die jaren voor Feyenoord en PSV speelde, ondanks dat hij al eerder kon gaan. De Vrij die jaren lang bij Feyenoord speelde, Suarez die ook gewoon 4,5 jaar op de Nederlandse velden rondliep. Eriksen die na 4 seizoenen Ajax pas verruilde voor het buitenland.

Ik vind Dolberg allerminst stabiel spelen en is zeer maar dan ook echt zeer wisselvallig.
Betrap hem er regelmatig op dat 'ie staat te slapen in het veld, doet dus vaak niet actief mee aan het spel wat steeds weer balverlies veroorzaakt. Hij zal toch eerst even een paar jaar moeten rijpen bij Ajax om eens te mogen ruiken aan het hoge niveau van Bayern.

dolberg is niet gek. hij blojft nog ff bij ajax. en volgend seizoen, mits alles heel blijft, verwacht ik dat hij 25 goals gaat maken. ik baseer dit op de verwachting dat ajax zelf gaat ontbranden. mits de selectie bijelkaar blijft met hier en daar gerichte versterking.
en ziyech heeft een goed eerste seizoen op zitten. heeft moeten wennen aan zijn nieuwe rol. volgend jaar zal hij meer zn stempel op ajax spel drukken. 20 assists en 10 goals.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren