Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Oranje-internationals reageren verbaasd op gesprek KNVB - Advocaat’

Laatste update:

In de spelersgroep van Oranje en bij een aantal topclubs is met verbazing gereageerd op het onderhoud tussen technisch directeur Hans van Breukelen en kandidaat- bondscoach Dick Advocaat, zo verzekert De Telegraaf dinsdag. De bestuurder van de KNVB sprak zondag en maandag in Istanbul met de oefenmeester, die in de zomer bij Fenerbahçe vertrekt en eerder bondscoach én assistent-bondscoach van Oranje was.

In de gesprekken met de aanvoerders Arjen Robben, Wesley Sneijder en Kevin Strootman en alle (technisch) directeuren werd de optie Advocaat door Van Breukelen in vele gevallen niet voorgelegd, zo schrijft het dagblad. De namen van onder meer Ronald Koeman, Frank de Boer, Roger Schmidt, Jürgen Klinsmann en Henk ten Cate kwamen wel ter sprake. Laatstgenoemde is ook een serieuze kandidaat voor de functie.

De Telegraaf stelt dat de KNVB zich in een merkwaardige situatie heeft gemanoeuvreerd door bij zowel Ten Cate als Advocaat de indruk te wekken dat zij kandidaat nummer één zijn voor de vacature van bondscoach. Advocaat was van 1984 tot 1987 en van 1990 tot 1992 assistent-bondscoach bij het Nederlands elftal. Twee periodes was hij bondscoach (1992-1995 en 2002-2004) bij Oranje en in mei 2016 werd hij de rechterhand van Danny Blind. Drie maanden en drie oefenduels later tekende Advocaat bij Fenerbahçe, tot verbijstering van diverse Oranje-internationals.

Dick Advocaat zou een goede bondscoach voor het Nederlands elftal zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onvoorstelbaar, straks kan hij ergens anders meer verdienen en is hij weer weg na een paar maand.

25 april 2017 om 11:38

Dat is waarschijnlijk niet eens het grootste probleem: hoe gaat Advocaat een groep spelers leiden die hij maar kort geleden in de steek heeft gelaten toen het hem even goed uitkwam?

25 april 2017 om 12:27

Los daarvan. Wie komt er nou op het idiote idee om een trainer voor dezelfde groep te zetten die hij een half jaar geleden in de steek heeft gelaten. Daarvoor moet je echt bij de Knvb zijn. Die grossieren in blunders en het wedden op verkeerde paarden.

Is dit tegenwoordig nieuws? Dit moet men toch niet meer verbazen? Hans is in paniek en dan ga je gekke dingen doen. Dickie moet lekker thuis blijven.

25 april 2017 om 11:11

@ryanbabel8

Dit is nieuws omdat de Knvb voor het WK 1990 exact dezelfde fout heeft gemaakt en dat desastreus is afgelopen. Toen wilden de sleutelspelers van Oranje Johan Cruijff als bondscoach, maar kregen vervolgens Leo Beenhakker door de strot geduwd. Oranje was in 1988 Europees kampioen geworden en gold als een van de grote kanshebbers voor de eindzege, maar door de onvrede in de groep liep dat uiteindelijk uit op een ongelooflijk fiasco doordat de ploeg met slechts 3 punten derde werd in een groep met Engeland, Ierland en Egypte, en er uiteindelijk al in de achtste finale uitlag. Dat was gezien de enorme potentie van het team een grotere blamage dan de recente nederlaag van het huidige Oranje tegen Bulgarije. De aanstelling van Beenhakker was dan ook een enorme flater van de Knvb en het zou ongelooflijk zijn als men nu opnieuw dezelfde fout zou maken. Als dat daadwerkelijk gebeurt, kan het bijna niet anders dan dat Van Breukelen daarmee zijn eigen ontslagbrief tekent. Om de WK nog te kunnen halen, moet Oranje van de volgende 5 kwalificatiewedstrijden er 4 winnen en dat gaat natuurlijk nooit lukken met een bondscoach die dezelfde groep als assistent al na een paar wedstrijden in de steek heeft gelaten en daardoor ieder vertrouwen mist.

Zo lang van Breukelen daar zit , kun je dit soort dingen verwachten. Wie neemt deze man nog serieus , behalve hij zelf dan....
We gaan weer terug naar de oude garde.....kies eens voor een nieuw elan ....klinksman waarom niet , of heeft die geen interesse?

25 april 2017 om 08:47

Ik sta best open voor een buitenlandee maar Klinsmann vind ik geen interessante optie. Wat heeft die alles bij elkaar nou gepresteerd?

25 april 2017 om 12:03

Niet Jã¼rgen Klinsmann maar zijn toenmalige assistent Jogi Lã¶w is degene die daadwerkelijk technisch/tactisch verantwoordelijk is voor de transformatie van het Duitse nationale elftal. Klinsmann is een soort Gullit: geweldig uithangbord, maar als trainer eigenlijk behoorlijk beperkt.

25 april 2017 om 12:26

Dan doe je Klinsmann te kort. Heeft echt wel het een en ander betekend voor het Duitse elftal en heeft het ook met team USA niet slecht gedaan. Ook bv de Concaf cup mee gewonnen.

25 april 2017 om 15:42

Klinsmann heeft het als trainer zeker niet onverdienstelijk gedaan, maar wil je echt in zee gaan met hem, moet je hem aanstellen als directeur. Als het op beleid voeren aankomt, is Klinsmann wel degelijk op zijn plaats. Op die manier heeft hij veel betekent voor het Duitse en Amerikaanse voetbal. Dan wordt er als vervolgstap mogelijk ook een geschikte, eventueel buitenlandse trainer aangesteld en kan er daadwerkelijk aan een toekomst gewerkt worden. Al die mannetjes van de oude garde die het zo goed weten; ze komen m'n strot uit, aangezien ze allemaal in fouten grossieren.

28 april 2017 om 13:35

Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ze eens verder moeten kijken dan de oude bekende namen. Er moet iets veranderen en dat doe je niet met die oudere garde weer te voorschijn halen.

De KNVB leert nergens wat van en blijft maar kloten! Straks haakt Advocaat om financiële reden af en moeten ze weer met hangende pootjes bij ten Cate aankloppen. Die zegt vervolgens bekijk het maar en moet men over gaan naar de 3e keus. Het is niks en het wordt niks met dit huidige beleid bij de KNVB.

25 april 2017 om 08:30

Dat zou je inderdaad net zien, misschien is Beenhakker dan nog een optie :P

25 april 2017 om 08:40

Als Technisch directeur why not!

25 april 2017 om 08:57

Ik ben er ook bang voor,Ben. Ik weet zeker dat Advocaat weg is als bondscoach als hij een lucratieve aanbieding krijgt. De man is als coach onbetrouwbaar

Dat kan de Telegraaf wel stellen, maar daarom is het nog niet waar toch?
Ik ga er blind vanuit dat ze veel beter ingevoerd zijn dan ik dat ben, maar daarom hoef ik het nog niet te geloven.

Is toch mooi.

Tijdlijn:

Knvb; we gaan in gesprek met alle belangrijke internationals en technisch directeuren om een zo goed mogelijk profiel te schetsen voor de nieuwe bondscoach.

Knvb: We weten nu precies wat onze internationals wensen als nieuwe bondscoach. Clubs en spelers zijn eensgezind en we hebben een lijstje met coaches die perfect in het profiel passen.

Knvb: Weet je wat, we kiezen voor een bondscoach die tot dusver geen enkele keer ter sprake is gekomen en eigenlijk niet gewenst is door de groep.

25 april 2017 om 09:11

Tevens het bewijs van zeer incapabel bestuur.. om moedeloos van te worden..

25 april 2017 om 09:02

Klopt, niemand wil aan het begin van zijn carrière een mislukte kwalificatie op zijn naam hebben staan. En dat is wel wat er dreigt te gebeuren als je nu instapt.

Plus dat veel mensen blijven onderschatten hoe groot het verschil tussen bondscoach en clubcoach is qua werkzaamheden/functie. Veel clubcoaches zitten helemaal niet te wachten op een baan als bondscoach. Totaal andere functie.

25 april 2017 om 09:07

Wel als spelers als Robben en Sneijder worden betrokken bij de selectie. Ik zou ook verbaasd zijn als ik met mijn goede wil denk dat mijn mening ertoe doet, en er een kandidaat op de nummer 1 positie komt die niet ter sprake is gekomen.

25 april 2017 om 12:42

Ach, wat negatief. Tweede en derde op het afgelopen WK. Voor veel (ook grote) trainers is het nog steeds een grote eer. Daarnaast kan het niet veel slechter gaan dan tot nu toe is gegaan, dus. En mocht dat wel gebeuren, tja. Dan moet die trainer toch echt ook aan zichzelf gaan twijfelen.

Maar man man man, wat een negatievelingen hier zeg. Alsof mensen een account aanmaken puur om alles en iedereen bij de Knvb af te kunnen kraken, wat ze ook doen. Omdat moeders thuis het niet boeiend vindt.

Edit: Dit was niet specifiek op Jansen Joenite gericht maar éã©n tak erboven (scotsman en andere negatievelingen).

Ik vraag me af wat hier van waar is en wat er waar is over het gesprek met Advocaat. Als dit alles waar is dan moet van breukelen binnen nu en afzienbare tijd er uitgekinikkerd worden

Dick Advocaatis demeest overschatte trainer ooit. Nergrns echt succesvol geweest, op Zenit na.

25 april 2017 om 09:15

Kampioen met SVV in de eerste divisie, kampioen en beker Psv, Kampioen en beker Glasgow Rangers. Sunderland in de BPL gehouden. Heeft het met een aantal landen behoorlijk goed gedaan (zuid Korea, Servie in kwalificatie door strafpunten niet gehaad).

25 april 2017 om 12:30

En vergeet zeker de uefa-cup met Zenit st. petersburg niet

Het is een puinhoop en het blijft een puinhoop !

Was het ver vooraf betitelen van Blind als bondscoach al een farce. Deze soap mag er ook zijn. Overal verschillende adviezen inwinnen en uiteindelijk zijn er straks een aantal partijen waarmee gesproken is, teleurgesteld. Zij voelen zich dan niet gehoord met alle gevolgen van dien.

Het beste is dat dominee Hans en alle bobo's daar opstappen. En dat Louis van Gaal en Co Adriaanse daar de boel gaan organiseren met capabele mensen en met visie !

De Telegraaf is al maanden bezig met een hetze tegen de Knvb, en is over alles alleen maar negatief. Dus dat ze dit weer zo uitleggen is geheel in de lijn die ze tegen de Knvb zijn ingezet. Los van het feit dat er bij de Knvb natuurlijk heel veel is mis gegaan, is de hetze die de Telegraaf weer opvoert buiten alle proporties. Maar dat is waar we deze krant van kennen. Het dagelijkse roddelblad van Nederland. Ik verpak de vis er nog niet in....

25 april 2017 om 11:57

Inderdaad. 'men moet dit dan ook lezen als 'de Telegraaf ziet liever Advocaat als bondscoach' en meer niet.

Hoe moet dit bij Ten Cate overkomen? Van Breukelen roept zondag nog dat Ten Cate zijn 1e keus is en een dag later praat hij met Advocaat en is hij ineens 1e keus. Ik heb persoonlijk het liefst Ten Cate met Gullit en Rutten maar ik zou het Ten Cate niet eens kwalijk kunnen nemen als hij alsnog afhaakt. Advocaat zal er niet lang zitten als hij een lucratievere aanbieding krijgt en dan zit je. Ik was blij dat Van Oostveen ophoepelde maar nu krijg je Van Breukelen ervoor in de plaats die gewoon doorgaat met rotzooi maken bij de KNVB. Als de KNVB nog naar het WK in Rusland wil dan zou Van Breukelen eigenlijk weg moeten en men zou moeten luisteren naar Van Gaal die Ten Cate naar voren schuift.

25 april 2017 om 12:00

Ook het aanstellen van Ten Cate zou een afgang zijn. De Knvb moet op zoek naar een jongere lichting. Een trainer die zich kan identificeren met de spelers van nu, qua leeftijd, cultuur en gewoonten. Ten Cate is weer een zestiger die de helft van de jonge selectie waarschijnlijk niet eens kent. Als je je als speler niet kunt identificeren met een trainer en zijn gedachtengang ga je ook niet voor hem door het vuur.

Houdt nu niemand rekening met het feit dat ie misschien nog andere mogelijkheden onderzoekt ? Dat ie Advocaat vraagt als technisch directeur, of dat ie gewoon advies vraagt aan Advocaat? Ik zie nog nergens interviews of toelichtingen, alleen conclusies puur gebaseerd op het feit dat HvB een reisje maakt...

Als Advocaat bondscoach wordt dan kun je er op rekenen dat Robben, Snijder, Strootman weigeren om in oranje te spelen. Natuurlijk zullen zij, na het WK 2018 (die gaan we halen!!!), stoppen als international, maar Van Breukelen moet maar eens duidelijk worden naar het volk en de spelers. Alles in Zeist is een lachertje.

Advocaat staat in verhouding tot de kwaliteit die we op het veld hebben. Het maakt totaal niet uit wie de bondscoach gaat worden. Er valt voorlopig nergens aan mee te doen. In 2020 mogen we wellicht weer een balletje meetrappen op het EK. Tot die tijd zijn we sparringspartner voor de voetballanden die wel iets voorstellen.

25 april 2017 om 10:21

moah, met de kwaliteit is niet veel mis. bij de clubs is het allemaal 2 keer beter dan bij het nationale team. Het zit hem in die mentaliteit. Het is meer een principequestie. Er zijn nu spelers die hun mening mogen geven over een nieuwe kandidaat bondscoach en er word niet eens naar geluisterd!

je geeft bovendien 2 trainers de indruk dat ze eerste keus zijn. Belachelijk voor woorden eigenlijk.

25 april 2017 om 12:02

Herstel: de Telegraaf doet het voorkomen alsof 2 trainers de indruk wordt gegeven dat ze eerste keus zijn. Tussen de werkelijkheid en wat de telegraaf schrijft zit een groot grijs gebied.

25 april 2017 om 12:15

Tja de telegraaf wil het altijd een beetje opschroeven. dan krijg je dit gedonder.

Al die onzin bij de KNVB is in drie woorden samen te vatten: Hans van Breukelen.......

Advocaat heeft Knvb al eens in de steek gelaten, dus nooit doen. Ten Cate met Gullit en Vanenburg zou toch prima zijn. Dan heb je ook gelijk draagvlak met de 3 grote clubs.

25 april 2017 om 12:15

Vanenburg zou er van mij inderdaad ook best bijmogen. Een fantastische speler en technisch meesterlijk. Daarnaast heb je de drie topclubs ook vertegenwoordigd om dat gezeur te voorkomen

Het is toch werkelijk ongelofelijk dat de Knvb en in dit geval met name Hans van Breukelen werkelijk van iedere actie die zij uitvoeren, een drama weten te maken??! Hoe kun je nou 2 trainers beiden de indruk geven dat ze eerste keus zijn in een tijd dat werkelijk ieder detail in de pers verschijnt. Ik begrijp trouwens überhaupt niet dat de Knvb in deze fase met deze spelersgroep wederom bij Advocaat uitkomt. Deze trainer heeft 0,0 krediet bij de spelers omdat hij het zinkende schip eerder dit jaar verlaten heeft. De beste man wordt gezien als verrader door de spelers, hoe kun je verwachten dat de spelers voor deze man nog een stapje extra zetten??!

Precies waar ik al bang voor was...
Ze hebben het niet eens geprobeerd bij Sampaoli, of uberhaupt een kans gewaagd bij een hoog aangeschreven buitenlandse trainer. Nee in plaats daarvan halen ze wederom een ouwe nederlandse trainer die al 20 jaar over zijn top is!!! Stelletje clowns, die wederom laten zien dat ze nog in 1800 zoveel zijn blijven hangen

Ik zie helemaal niks staan in dat artikeltje van da krantje, maar waarom zouden de heren internationals verbaasd zijn? Allereerst dient de huidige kwalificatiereeks afgemaakt te worden en kan de Knvb na het afzeggen/niet beschikbaar zijn van de gedroomde kandidaten niet anders dan de wel beschikbare coaches contacteren. Kandidaat nummer 1 is niemand, want die is al gepolst en wil niet (ik kan niet zeggen wie nummer 1 is/was, maar dat kan de Telegraaf net zo min)
Ten Cate is een nog actieve coach met en behoorlijek cv, maar om nou te zeggen dat hij een bondscoach is, lijkt me nioet, daarvoor heeft hij gewoonweg te weinig laten zien in Nederland. Maar dat hadden Rijkaard, Van Basten, Gullit ook niet en Blind al helemaal niet.
Het beste zou zijn dat van Bronkhorst en Cocu het samen gaan doen, dan heb je voldcoende draagvlak en expertise en voorkom je dat Amsterdam weer alles naar zich toetrekt. En de Telegraaf krijg je toch nooit mee, want zelfs als Koeman het alsnog deed, zou die krant er alles aan doen om ok hem "kritisch"te volgen en af te serveren. Voor dat krantje is er maar een kandidaat en die kan het helaas nooiit meer worden.

Ik snap niet waarom ze een bondscoach willen die eerst weg liep toen bij assistent bondscoach was. De spelers liet hij toen in de steek en nu wil die ineens weer terugkomen?
Nee dan heb ik liever Henk ten Cate met Ruud Gullit en Fred Rutten. Kunnen mensen wel zeggen ja die hebben nooit wat gepresteerd, maar deze mensen hebben wel lang genoeg in het voetbal rondgelopen. Het trainingsgedeelte kan je heus wel aan Henk en Fred overlaten en dan als people manager die een grap kan maken met de spelers is Ruud goed voor. Denk dat je dan een prima team bij elkaar hebt.

Wat zeggen de mensen van Raineri met als assistenten Gullit en Heitinga ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren