Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik had Justin Kluivert wel met bal en al over de zijlijn gegooid, ja’

Laatste update:

André Ooijer genoot zondag van de Eredivisie-topper tussen PSV en Ajax (1-0). De oud-verdediger, die in het verleden voor beide clubs uitkwam, was vooral te spreken over de strijdlust op het veld. Zo kregen Justin Kluivert en Jürgen Locadia het met elkaar aan de stok en dat zorgde voor frictie.

"Ik vind het mooi hoe Justin Kluivert het lef heeft om de actie te blijven maken met drie man om hem heen", zo vertelt Ooijer in gesprek met PSV TV. "Wat mooi is aan zo'n moment, en dat je bij beide ploegen, is dat je meteen twee à drie man er omheen ziet om de bal van Kluivert af te pakken. Dat vind ik prima."

"Dat hoort echt bij dit soort wedstrijden. Santiago Arias had hem al helemaal met bal en al over de zijlijn kunnen gooien. Dat had ik wel gedaan, ja", vertelde Ooijer. Locadia en Kluivert raakten betrokken bij een opstootje nadat de Ajax-aanvaller zijn frustratie met een natrappende beweging op de enkels van zijn PSV-collega had botgevierd.

Kluivert had even daarvoor bij een dribbel zelf enkele schoppen van Arias en Andrés Guardado geïncasseerd. "Die snotaap komt net kijken, dit soort dingen moet hij niet doen", zo benadrukte Locadia na het laatste fluitsignaal. Maandag betuigde hij spijt. "Justin is een groot talent en dingen gebeuren in het heetst van de strijd. Ik heb na afloop dingen gezegd die onnodig waren, maar we gaan door."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ophef om niks. sjonge jonge wat een niveau weer.
Ze hadden een opstootje nou en?

25 april 2017 om 10:16

Klopt. Het niveau van de spelers ligt erg laag bij dat opstootje 😜. Daarnaast is het een slecht voorbeeld voor de jeugd. Dus het boeit zeker wel..

Je gaat toch een spijt betuugen naar een snotaap van 170 die net komt kijken
. Kluivert moet boeten voor zijn actie om even met ezelsoren in een hoek te zitten voor paar wedstrijddagen.

25 april 2017 om 01:39

Als je je zo schaamteloos gedraagt als Locadia deed dan is een verontschuldiging wel op zijn plaats.

25 april 2017 om 07:31

Alsof locadia de volwassen prof is? Meneer bankte ook meer dan de helft van z'n wedstrijden en is echt geen vedette. Ik vond het evenals schandalig hoe locadia zich liet boos maken door een 17 jarige. Zelfs ziyech dacht ff dimmen.

25 april 2017 om 08:09

Misschien omdat hij een heel seizoen gebleseerd is geweest Lee112

25 april 2017 om 09:56

Ja, dus dan is hij wel volwassen?

25 april 2017 om 09:59

Is hij het dan niet omdat hij de helft van zn wedstrijden bankte?

25 april 2017 om 13:09

Lee112 ik denk dat als je getrapt wordt dat de leeftijd dan geen rol speelt op hoe je reageerd.

25 april 2017 om 07:34

Je betuigt geen spijt omdat die '' snotaap '' net komt kijken? Is dat ook maar enigszins relevant?

25 april 2017 om 11:26

Wel aan een snotaap van 180? Kluivert was een beetje onvolwassen in zijn gedrag. Maarja ook 17 jaar dus volgens de wet ook niet volwassen he. Voor natrappen mag je best rood geven. Al maken mensen het hier wel vele malen erger dan het is. In mijn ogen was het een klein tikje misschien zelfs wel een haakbeweginkje. Locadia hoe oud is hij? 23 jaar. Dus die had misschien iets normaler mogen reageren om het tikje.

25 april 2017 om 11:32

ik geloof dat meneer de kleine vedette iets tegen locadia heeft gezegd waardoor locadia hem bij zijn keel pakte.

Zo, de nieuwigheid is er nu wel af bij dit ''incident''. Moving on.

ik vind het zowiezo belachelijk hoe kluivert reageert eerst natrappen(weer geen rood of dat de tuchtcommissie er iets aandoet)
en dan ook nog locadia bij ze nek pakken terwijl die niks verkeerds deed in mijn ogen.... en dan vind ik het helemaal een snotaap dat die zo een domme uitspraak maakt over psv en feyenoord...
misselijkmakend ventje wordt het

25 april 2017 om 01:33

Wat stel jij je aan zeg. De laatste jaren zijn we in Nederland moeilijk aan het doen omdat we spelers missen zonder karakter. Spelers met winnaarsmetaliteit en bravoure. Dan komt Memphis en probeert de media hem meteen weer kapot te maken. Nu is er een jongen van 17 die zo nu en dan gerespecteerde verdedigers alle hoeken van het veld laat zien, in dit geval drie man van PSV. Ja, het is slecht dat hij een natrappende beweging maakt en ja daar had hij rood voor moeten hebben. Maar vervolgens zoekt Locadia het opstootje op. Pakt Kluivert hem bij zijn been en middel. Pakt volgens mij Moreno (of een andere psv'er) Kluivert van achter in zijn gezicht. Pakt Locadia Kluivert ook richting zijn nek waarna vrijwel tegelijk Kluivert hetzelfde doet bij Locadia. Ik weet niet waar jij (en Locadia) dan vandaan komt met dat Kluivert uit het niet Locadia bij zijn keel grijpt, maar dat is gewoon niet zo. En daarnaast, het is toch juist mooi dat we in Nederland weer een snotaap hebben die zijn bek opentrekt. Als het een ado-speler was (ik ga ervan uit dat je voor ado bent) had je het ook mooi gevonden. We moeten in Nederland niet zo janken om spelers die overtuigd zijn van zichzelf en hun mond opentrekken. Kom op zeg, de beste spelers die wij hebben voortgebracht waren allemaal (wellicht op Bergkamp na maar daar ben ik denk ik net te jong voor) mensen met een uitgesproken mening en zonder voorbeeldig gedrag.

25 april 2017 om 01:59

Bergkamp kon anders ook wel smerig spelen, als de wedstrijd er om vroeg.

25 april 2017 om 07:12

Kluivert is een fantastisch talent. Dit opstootje krijgt veel te veel aandacht. En in deze situatie vind ik de opmerking dat hij 3 verdedigers van psv alle hoeken van het veld laat zien ook wat overdreven. Hij laat goede techniek zien, maaar komt niet verder dan 1 hoek waar hij ook nog eens niet uit komt ðÿ˜„

25 april 2017 om 13:15

Martijn, helemaal eens prachtig gesproken.

28 april 2017 om 17:23

Inderdaad, je hebt een 'p' te weinig in je profielnaam: wat een grap!
Arias heeft mazzel gehad en niet alleen hij maar heel PSV dat Ajax moegestreden was en daardoor niet voluit kon. PSV daarentegen had zonder die vrije trap niets in te brengen. Locadia is pas bijdehand, scoort een keertje en gelijk heeft meneer de grootste praatjes. Ben benieuwd naar volgend jaar dan is Kluivert niet meer te houden voor die armoedige verdediging van PSV!

25 april 2017 om 04:13

Je ziet wat je wil zien door je clubvoorkeur en afkeur. Ik heb medelijden met je dat je als volwassen kerel je emoties zo slecht onder controle hebt dat je waanideeën krijgt.

25 april 2017 om 08:29

Dat moet jij nodig zeggen... ik kan me nog wel herinneren dat jij vond dat Vilhena geschorst moest worden voor een elleboogstoot en nu een speler van jouw club natrapt mag niemand daar iets van vinden en dan zelf over clubvoorkeur praten? Dat is pas triest...

25 april 2017 om 08:36

Die Kluivert begint wel een recidivist te worden zeg. Nu natrappen, paar weken terug een slaande beweging. Benieuwd of hij 4 wedstrijd schorsing krijgt. Jammer dat Ajax zelf er niet tegen optreed en hem een boete op legt ;-)

25 april 2017 om 09:34

Vergeten wat er in Enschede gebeurde met Jan-Arie van der Heijden? En daarnaast dit incidentje kan je niet vergelijken met dat van Vilhena. Als je het zo bekijkt zijn er wel meerdere overtredingen geweest dit seizoen die met rood bestraft had moeten worden, en sommige werden met rood bestraft wat geen rood had moeten zijn. Denk maar aan Manu van Go Ahead Eagles de wel of niet hens bal. Ook voor Feyenoord zijn er dit jaar overtredingen geweest waar ik van dacht die komen daar ook goed mee weg. Feyenoord is als enigste club die geen rood of twee keer geel heeft gehad dit seizoen tijdens de wedstrijden. Dat Feyenoord een top seizoen heeft gedraaid is helemaal waar, dat ze het kampioenschap hebben verdient is ook waar. Maar je kan me niet wijs maken dat Feyenoord een voorbeeldig team heeft met wat betreft overtredingen. Alle clubs en ook bij Ajax en PSV maken ze van dit soort sneaky overtredingen. Als het gezicht opzettelijk word geraakt, of verwondingen waar dan ook over het gehele lichaam dan moet er achteraf maatregelen genomen worden.

25 april 2017 om 06:48

Locadia pakte Kluivert bij de keel niet andersom.

25 april 2017 om 06:58

Dua Kluivert mag niets doen als hij door 3 man gegrepen wordt? Dat natrappen, ja dat is dom ja, maar wat daarna gebeurd kan je onmogelijk bij kluivert neerleggen. Locadia, guardado en arias hebben hem op alle mogelijk manier beet, ook bij zijn hoofd.

En daarnaast, een opstootje en heel nederland staat in brand. Dit hoort er ook bij heh, het is geen amateur voetbal, de wil om te winnen mag af en toe best eens doorslaan in frustratie. Ik zou het gekker vinden als dit er helemaal niet was geweest. Ajax-feyenoord wordt gezien als mooiste wedstrijd, en dat komt mede door de strijd die soms over de scheef gaat.

25 april 2017 om 07:08

Jdg84

Wat mijn dwars zit in dit onderwerp is dat niemand vind dat hij alsnog geschorst moet worden. Tenminste van de ajacieden dan. Waarom bij Vilhenna wel en nu niet.
Wat is dat voor raar gedrag.

Voor de rest mijn mening over het incident ik vind allemaal wel mee vallen er moeten vaker van dit soort opstootjes zijn beetje mannen van elkaar maken. En dan ja zonder natrappen uiteraard

25 april 2017 om 07:33

@bliek,

Je leest selectief en scheert iedereen over een kam. Bijna alle ajacieden die ik zie reageren noemen het natrappen en een rode kaart.

25 april 2017 om 07:36

Hebben Kluivert en Locadia geen geel gekregen dan? Dan is het namelijk al bestraft en kan er niks meer. Helaas voor je

25 april 2017 om 07:44

@dr.mario ja vonden het rood maar zeggen nergens dat hij alsnog geschorst mag worden er voor.

@Rob-s Nee natrappen werd niet beoordeeld het opstootje wel.

25 april 2017 om 07:58

ik mis even de relevantie. ik hoorde destijds ook genoeg feyenoorders de actie van vilhena een rode kaart noemen, maar hen heb ik destijds ook niet om een schorsing horen roepen. sterker nog, ze wrongen zich in allerlei bochten om die schorsing zelfs maar te voorkomen. ik snap dat je naar hypocrisie zoekt, maar die vind ik hier ver te zoeken.

bijna alle ajacieden zie ik hier reageren en toegeven dat het volgens hun een rode kaart is. dan zeg je toch in principe ook direct dat een schorsing je op zijn plaatst lijkt? om dan van de daken te schreeuwen dat een speler, van notabene je eigen club, dan alsnog geschorst moet worden gaat mij veel te verder.

25 april 2017 om 08:03

Dat is dus juist het punt.bij Feyenoord moeten ze dat wel want dan zet men een statement. Maar bij Ajax niet die Kluivert komt er voor de tweede keer binnen een paar weken mee weg.

25 april 2017 om 08:09

Maar de beste man heeft het over de supporters, niet over de club.

25 april 2017 om 08:31

Als ze vinden dat het een rode kaart eas dan is die al geschorst... iedereen was het niet met het aantal wedstrijden mee eens! 4 was gewoon te zwaar. En uiteindelijk kreeg hij twee wat terecht is

25 april 2017 om 08:34

Uhh het schopje was toch de aanleiding van het opstootje dus het is wel beoordeeld dus

25 april 2017 om 08:50

Het was er niet duidelijk een. Maar kon wel rood zij . Een scheids kan m geven. Kijken naar de voor aktie waarbij Kluivert flink aan de tand gevoeld werd.. en de felheid en 'de wedstrijd' had ik m zelf niet gegeven. De ander weer wel.

Vilhena had voor mij ook niet geschorst te worden. Gebeurde wel en das pech.

Net als pecht dat wij Ajacieden waarschijnlijk weer een seizoen moet wachten op een kampioenschap.

Jammer ..maar Tis niet anders.

Dus mensen maak je niet te dik .

25 april 2017 om 10:11

Moet je toch eens beter lezen heel veel zeggen dat hij daar rood voor had moeten hebben, maar denk als de scheidsrechter rood had geven voor hem dat er ook direct 2 psvers er af hadden gekunt, maar ja voor z'n ontwikkeling zou een schorsing niet verkeerd zijn laat maar even weten dat dit niet kan

25 april 2017 om 10:17

Als ze hem beide kregen was dat door het opstootje zelf. Kan natuurlijk altijd zo zijn dat Blom de natrappende kluivertje niet heeft gezien.

25 april 2017 om 11:31

Volgens mij zeggen de meeste Ajacieden ook dat hij voor het natrappen best rood had mogen krijgen. Dat heeft hij niet gekregen, en hij heeft een gele kaart gekregen. Dus normaal gesproken is het dan al beoordeeld en kan je roepen om een schorsing, maar dat gaat dan niet meer.

25 april 2017 om 12:24

@bliek

Kluivert had hier best rood voor mogen hebben en een schorsing zou ik ook kunnen begrijpen.

Wat mij tegen de borst stuit is die constante verongelijkte houding in Rotterdam Zuid als een overtreding van een Ajacied -in tegenstelling tot bij een Feyenoordspeler- niet vaak genoeg wordt herhaald of niet dezelfde aandacht krijgt. Zo was er een paar weken terug een zogenaamde slaande beweging van Klaassen en Kluivert. Alles onder een vergrootglas leggen om te bewijzen dat Fox, Nos, Ziggo, Trump, Navo en de EU allemaal pro-Ajax zijn en anti-Feyenoord. Dat is zo ongelofelijk vermoeiend. Niks persoonlijks verder hoor, er zijn er bij die het naar een nog hoger (of juist lager) niveau tillen. Feyenoord staat vanaf speelronde 1 t/m 34 bovenaan, er staat een groot feest voor de deur, maar nog steeds zoeken naar deze schijnpartijdigheid.

25 april 2017 om 13:17

@spandoek ,

Joh die beelden interesseren me niet zoveel.
En wat betreft kan ik me persoonlijk ook niet in je verhaal.

Het is ook maar net hoe je het verhaal wilt draaien of wilt zien.
Zelfde verhaal als je al mijn reacties over dit incident lees zeg ik nergens dat hij geschorst moet worden. Ook al zou dat eigenlijk qua natrappen of natrappende beweging wel moeten.

Wat ik wel bijzonder vind en dat is wat tegen mijn borst stuit is ja had rood moeten zijn maar heeft hij niet gehad jammer. Of hij heeft al geel gehad dus is gezien mag niks meer.

Waar zijn nu de reacties dat de club zelf de beste man moet schorsen. Waar zijn nu de schreeuwende mensen die riepen 4 wedstrijden hoort niet op veld thuis.
Nee nu valt het opeens mee en ligt het aan de tegenstander want die waren met zijn 3 en.

Nee als je naar de feiten wil kijken is de het een of een natrap of iig een natrappende beweging met intentie de tegenstander te raken dus schorsing.
En dan is het toch in geen 1 verhouding goed te praten ??
Kijk en als er zoiet gebeurd komt er een vooronderzoek en word daarin aangetoont dat er niks is prima laat je het gaan.

En dit heeft niks met partijdigheid te maken met wat er gebeurde op veld en waar dan dit topic over gaat.

25 april 2017 om 09:07

Kijk de beelden eens terug voordat je hier onzin komt neerzetten. Locadia is degene die in het opstootje als eerste naar het hoofd van Kluivert grijpt. Dus ja, dat natrappen (als je dat tikje al zo kan noemen) moet Kluivert niet doen, maar Locadia is de eerste die agressief doet en hoofd pakt.

25 april 2017 om 09:32

Kijk, door de winst van Feyenoord, stond er voor Ajax nauwelijks meer iets op het spel. Het geweldige PSV probeert het seizoen te redden met anti voetbal van de bovenste plank. 3 idioten achter elkaar proberen een jonge gast met lef, te stoppen, om zelf niet voor joker te staan. Volkomen mislukt. Van bal veroveren was al helemaal geen sprake
Die zijn er volgend jaar allemaal niet meer bij, als PSV zichzelf een klein beetje respecteerd. Daar moet doorgeselecteerd worden en moeten er misschien wel 10 vervangen worden.

25 april 2017 om 11:57

Ik vind het nog belachelijker hoe lpcadia hem eerst naar de frond trapt en hem dan als een idioot bij de keel grijpt. Dat had rechtstreeks rood moeten zijn

Alle schoppen die Kluivert kreeg bij die actie moeten we allemaal maar normaal vinden maar dat tikje van Kluivert kan echt niet hoor...

25 april 2017 om 03:37

Daar zaten geen schoppen bij, tweemaal werd de bal gespeeld en eenmaal werd die vastgehouden. Dit is topsport en niet meer de F pupillen. Kluivert trapt na en dat is gewoon een rode kaart, dit deed die ook al tegen Excelsior waar die ook niet voor werd bestraft.

In de NOS samenvatting lieten ze de herhaling van het natrappen wederom niet in, maar ze opteren wel objectief te zijn.

25 april 2017 om 06:38

Poeh poeh de NOS toch. Gelijk opheffen die zender. Of misschien moeten wij niet van elke mug een olifant maken? We doen net of Kluivert met gestrekt been iemands carriere heeft beëindigt, maar nee het was een heel zacht tikje tegen de hak van locadia. Een tikje dat elke wedstrijd 34x wordt uitgedeeld om een overtreding te maken. Had inderdaad rood kunnen zijn, maar we moeten ook niet overdrijven.

25 april 2017 om 07:34

Ik ben het met je eens hoor. Alleen hoorde je dit soort geluiden niet bij de 'elleboog' van Vilhena. Beetje twee maten verhaal, dat is zonde

25 april 2017 om 08:33

Ben benieuwd wat je had gezegd als een Feyenoord speler dit deed. Oh wacht, hoe reageerde jij toen Vilhena voor de tuchtcommissie moest verschijnen...

25 april 2017 om 08:38

Een natrappend tikje of een elleboog zie het verband niet echt. Gebruik nergens het woord "vilhena". Waarom moet alles per se vergeleken worden met feyenoord? Vind alleen de ophef overdreven en zielig dat mensen de NOS beschuldigen, omdat ze het niet 7x herhaald hebben en vermeld zelf nog dat de scheids rood had kunnen geven.

25 april 2017 om 08:45

Dankje..
Irriteer me mateloos aan t woord natrappen. Meer tikken idd of beetje laten hangen om te haken. Dom . En onvolwassen. Kon rood krijgen en dat leer je dan op je 17e.
Maar de sneaky pootje haak van die Groningen spits op Onana kan wel. Wordt toch ook niet gezien en niet bestraft? Al was t dom van Onana .


Niet zeiken. Gewoon verder gaan.

25 april 2017 om 10:20

natrappen is natrappen. Hoe hard of hoe zacht je iemand raakt is in dit geval totaal niet belangrijk. Natrappen is rood.

25 april 2017 om 11:33

Ik weet niet welk moment jij hebt gekeken, maar er werd daadwerkelijk wel geschopt en Arias probeerden op werkelijk alle manieren Kluivert vast te grijpen. Mag best wel een beetje objectiever gaan kijken.

25 april 2017 om 12:30

Gaan we weer. Nos, Ziggo, Fox, politie, Romeinse ambtenaren, Trump, Navo. Alles en iedereen is pro-Ajax en anti-Feyenoord. Jullie staan potverdrie het hele godganse seizoen bovenaan en nog steeds wordt er geklaagd. Het is toch niet te filmen. En dit alles ook weer vergelijken met de elleboog van Vilhena. En de wedstrijd tegen Excelsior. Was dat die pot waarin Klaassen ook zogenaamd iemand K.o. mepte? Alsjeblieft zeg. Niet elk contact met een lichaamsdeel is rood en onderzoek-waardig.

Voor de duidelijkheid, Kluivert had hier rood mogen krijgen. Schorsing ook. Al is het alleen maar om van dat infantiele, krankzinnige gezever af te zijn dat alles Ajax-minded is en tegen Feyenoord. Bah.

25 april 2017 om 05:09

Schoppen? Vond t een mooi duel. Waar die eigenlijk als winnaar uitkwam. Toonde geen ontzag en speelt nog frank en vrij. Doet me denken aan Boeitius onder Koeman.
Het natrappen moet die niet doen en zou die eigenlijk de rode kaart voor moeten krijgen.

Mooi al die moraalridders die vonden dat Vilhenna geschorst moesten worden via de beelden want het was gewoon een elleboog.
Maar nu nee Kluivert hoeft niet geschorst te worden wat selectief zeg.

Maar nu mijn mening moeten we er zwaar aan tillen. Aan de ene kant is het natrappen een natrappende beweging dus kan je zeggen ja. Aan de andere kant gebeurd het na een actie waar hij 3 man bezighoud en word vastgepakt. Terwijl hij op de grond ligt schopt hij na maar gebeurd wel na een actie op hem.

Ik zelf vind allemaal wel meevallen. Het is een duel waar veel frustrate inzit van 2 kanten bij de psv ers omdat ze een ventje van 17 niet van de bal krijgen en bij de ajacieden omdat ze achter staan en het kampioenschap weg zien gaan.

Een straf zou voor Kluivert wel goed zijn hij is jong en soms iets te opgefokt en dat moet hij wel gaan beheersen.

Ik ben benieuwd of er een vooronderzoek komt.

25 april 2017 om 07:33

Het is gewoon rood omdat hij de beweging maakte. Klaar. Echter mag er ook wel gekeken worden naar arias die gewoon van achteren grijpt met handen in Justin zijn gezicht. Echt een laffe actie.

25 april 2017 om 07:43

@lee

Kramer duwde van de pavert in het gezicht omdat hij iets vies deed bij een andere speler van Feyenoord werd nooit over van de Pavert gepraat.

Zo kan je zien dat zulke situaties niet objectief bekeken word en dat nu Kluivert toch nog verdedigt word.

Rob_s nee het natrappen werd niet beoordeeld geel was voor het opstootje

@wonderkind dus als je laat zien hoe het werkt ben je opeens een Calimero.. Tja
En als je goed leest dan zie je nergens staan dat ik vind dat hij nogh geschorst moet worden.

25 april 2017 om 07:49

Die vd Pavert actie ken ik niet en kan ik dus niet over oordelen. Wat ik nu zie is arias met een laffe actie en men is dan verbaasd waarom Justin het aller eerste wat tie ziet probeert te grijpen namelijk locadia terwijl Justin in de sandwich staat. Locadia grijpte overigens ook naar de nek van Justin.Hij kan ff gauw normaal gaan doen. Scoort ff wat goals en denkt de hele man te zijn. Eerst maar de jong definitief uit de basis spelen voordat je ff stoer komt doen. En nee het natrappen praat ik niet goed. Is gewoon rood.

25 april 2017 om 08:07

Lee112

Ik veroordeel de reactie van Kluivert niet en ik kan hem heel goed begrijpen.
Hij hoeft tegen mij ook echt niet verdedigt te worden. Dat gaf ik al aan.

Alleen ik vind het wel leuk om te zien hoe selectief het nu opeens is. En nu opeens de actie eigenlijk wel word goed gekeurd omdat er iets voor gebeurde en de reactie normaal is.
Ik snap het echt ook wel dat het een actie reactie is en dat was het toen bij Kramer ook alleen word dat niet gezien en nu opeens wel

Snap je wat ik bedoel.

Voor mij heeft nu echt geen meerwaarde dat hij geschorst word. Alleen ik denk wel dat Kluivert nog een beetje temperament moet inleveren maar dat zie ikin zijn jeugdigheid.

25 april 2017 om 08:31

Inderdaad Lee112. Ben blij als die schijnheilige mexicanen en arias weg zijn van de zomer. Wat een nare spelers vind ik dat toch. Ook die guardado kwam er zondag weer 5/6x veel te lomp in met 0,0 intentie om de bal te veroveren. Ook altijd dat gemekker bij de scheids.

25 april 2017 om 08:58

@bliek

Ik betwijfel of er een vooronderzoek ingesteld kan worden. Hangt van Blom af, alhoewel hij een kaart gaf aan Locadia en Kluivert weet ik niet of dat de gele kaart voor Kluivert is vanwege het "natrappen". Het natrappen is meer een licht tikkie dan een echte hijs uit frustaties. Kluivertje werd niet normaal door 3 man afgestopt. Hij kon allang gaan liggen bij 1 van die schoppen, maar het prijst hem dat hij door gaat.

Kluivertje is pas 17, maar hij moet dit soort dingen slimmer aanpakken. Ben het met je eens dat hij volwassener moet zijn.

25 april 2017 om 09:09

@goodold11

Kijk ook veroordeel nergens de actie van Kluivert en kan hem best nog wel begrijpen ook.
Aan de ene kant als je speler van ajax1 ben mag je misschien verwachten dat hij ver genoeg is en volwassen genoeg is.

Aan de andere kant deze jongen is eenmaal 17 jaar en er gebeurd een hoop. Het geeft niet eens dat hij soms zijn boekje te buiten gaat. ook goed als hij dan gestraft word is allemaal leer proces. Sommige spelers leren het nooit. Maar ik verwacht echt wel dat Kluivert wijs genoeg gaat worden.

Het enige wat waar ik me aan hekel is de houding van je medesupporters. Waar bepaalde spelers van concurrenten op basis van beelden nog gestraft moesten worden en de club moest maar straffen en dat soort dingen.
En nu word afgedaan ja maar er is aanleiding toe het valt wel mee. En van dat soort dingen.

Dat is wat ik niet begrijp.

25 april 2017 om 09:30

@Lee112

"Eerst maar de jong definitief uit de basis spelen voordat je ff stoer komt doen." Wat moet dit te maken hebben met stoer doen? Want hij was het halve seizoen geblesseerd en stond daarvoor basis. Als het niet als spits was dan wel linksbuiten.
Maar ik zou wel weten wie zou winnen in een donkere steegje over stoer doen gesproken..

25 april 2017 om 09:35

Bliek, welke aanleiding is er geweest en maakt het verzachtend? De aanleiding was er, maar juist de daad was verzachtend. Immers het was geen levensbedreigende schop. Gaf Kluivertje hem nog een hengst, had blom de rode kaart ongetwijfeld getrokken en zo niet zal de aanklager alsnog een zaak van maken. Probeer in te zien dat er gradaties zijn voor elk soort overtreding. Dit was niet meer dan een licht tikkie terug. Locadia kon er onmogelijk een blessure aan overhouden.

25 april 2017 om 09:45

Goodold ,

Het gaat niet om of het wel of geen levensbedreigende schop is.
Het gaat om de natrappende beweging en helaas is dat al voldoende voor rood.

Maar wel grappig is dat een reactie waar ik niet eens pleit voor een rode kaart ontaard in een discussie waar ik bijna zou willen dat hij geschorst gaat worden.

Maar voor de goede orde als het daarop uitdraait is een natrappende beweging voldoende voor rood en hoeft hij hem niet eens te raken.

25 april 2017 om 10:06

Bliek, begrijp me niet verkeerd. Ja, het is rood. Nee, het is geen 4 wedstrijden schorsing. Kluivertje mag nu toch wel onder toezicht geplaatst worden. Volgens mij is het de 2e incident en dit soort dingen horen niet bij Ajax en op het veld thuis. Reken erop dat dit intern met hem besproken wordt.

25 april 2017 om 07:37

Volgens mij os het incident toch bestraft met geel?

25 april 2017 om 11:44

Nee alleen het opstootje. Natrappen kan niet bestraft worden met geel. Daar is maar een kleur voldoende voor.

25 april 2017 om 07:40

Pfff Kluivert was toch bestraft met een gele kaart? Of je hebt totaal niets gezien van het incident en probeert dan tevergeefs iets duidelijk te maken, of je hebt totaal geen verstand van de spelregels.

Even voor de duidelijkheid. Incidenten wat tijdens een wedstrijd is beoordeeld door de scheifsrechter kunnen achteraf niet meer bestraft worden.

Maar ik vermoed dat je dat best wel wist.

25 april 2017 om 08:02

Was die gele kaart dan niet voor het opstootje met Locadia? Het lijkt mij een beetje vreemd dat een scheidsrechter geel zou geven voor natrappen. Het zijn twee verschillende overtredingen en hij zou dus wel degelijk nog geschorst kunnen worden. Dit tenzij Blom het heeft waargenomen zonder daar ook maar geel voor te geven. Dit kan ik mij persoonlijk niet voorstellen.

25 april 2017 om 08:08

@hootch even voor de duidelijk.

Goed punt maak je man.
Geel was voor het opstootje daarom kregen ze beide geel.

Maar ik neem aan dat je dat wel wist.

Of heb je het incident niet gezien

25 april 2017 om 08:40

Hootch30,

Als Blom het had beoordeeld had hij rood getrokken voor Kluivert. Heel simpel. Als je geel geeft voor natrappen mag je scheidsrechters diploma worden ingeleverd

25 april 2017 om 11:36

Meeste van de scheidsrechters mogen sowieso wel hun diploma inleveren. Man man man wat is het niveau bedroevend. En niet alleen van de Nederlandse scheids maar ook van Scheidsrechters in de CL (Barca-PSG, Real-Bayern etc.)

Ik vind veel reacties hierboven volledig de plank misslaan.
Ja, Kluivert is een toptalent.
Ja, Locadia is het niet.
Ja, het was rood voor Kluivert.

Maar jongens, kom op, het is gebeurt, ga verder en Kluivert komt zichzelf echt nog wel tegen, heerlijke acties, maar haalt soms acties uit wat helemaal niks met voetbal te maken heeft.

25 april 2017 om 08:38

Welke speler niet tegenwoordig. T vieren van doelpunten.. praatjes.. overtredingen... het hoor bij t spelletje. T een irritanter dan de ander.

25 april 2017 om 10:30

Kluivert toptalent? Hij mag het laten zien... voorlopig veel dreiging geen rendement. Locadia is in 125 wedstrijden voor psv betrokken bij 63 doelpunten zijn genoeg spelers die het niet halen.

Wat een overdreven gedoe allemaal! Dit hoort gewoon bij zo'n beladen wedstrijd. De meesten hier hebben zeker nog nooit een el Classico gezien! Ik ben absoluut geen Ajax fan, maar ik mag de mentaliteit van Kluivert wel! Dat beetje gif in hem ontbreekt bij bijna iedere oranje international. Daarom zijn wij als voetbalnatie zo afgegleden naar een zeer bedenkelijk niveau!

Allemaal leuk en aardig. Onze vriend Blom, de notoire thuisfluiter, heeft dit in de hand gespeeld. Ik ben helemaal voor een duel mannelijk houden maar een gele kaart is een gele kaart. Blom heeft de wedstrijd enigszins uit de hand laten lopen. Die jongen worden geschopt door drie man en reageert zich op een domme manier af.

Lees dit nu even een 1,5 na allemaal.
Maar wat een ophef zeg. Actie Kluivert niet handig. Dom en riskeert een rode kaart waar je je team mee hebt.
Maar na trappen ? Er wordt door sommige hier echt gedaan alsof hij echt 'trapt' of schopt. Hij haal z'n voet (dommig) door. Leek in mijn ogen meer op pootje haken.
Dan de 'volwassen' reactie van locadia. Op t veld en voor de camera. Want hij speelt al 12 jaar en basis. Wat een loser. En t ff snel cufferen door te zeggen daf t wel jeugdigheid zou zijn. Hij kwam een paar jaar eerder om de hoek kijken .. So what.

Nogmaals .. voordat lichtgeraakte dwazen weer willen reageren. Kluivert moet niet z'n pootje uitsteken. Kan je je team mee benadelen. Maar Locadia? Zo volwassen toch?
Gatverdamme

25 april 2017 om 09:48

Je bagatelliseert de actie van Kluivert en vergroot die van Locadia. Tja op zo'n manier kun je elke discussie/situatie in je eigen voordeel goedpraten natuurlijk. Ik vind de actie van Locadia niet goed, maar het commentaar kan ik heel goed inkomen. Dit soort acties, natrappen, moet je gewoon meteen afkeuren. En niet met de mantel der liefde bedekken. Als een Guardado dit zou doen, staat het voetbalblad er vol mee en nu omdat het een 17-jarige is, moeten we het allemaal maar bagatelliseren? Tja, dat vind ik nu onzin.

25 april 2017 om 13:15

Het is ook dom. En kan er rood voor krijgen. Maar bagatelliseer niets. Ik reageer op hoe fel mensen hier praten over iets waarvan ik denk, Come on. De reactie van Locadia vind ik ook onvolwassen . Was t omgekeerd vond ik dat net zo.

En vergelijken met Guardado , een blad vol? Dit voorval wordt overal breed uitgemeten met alle meningen van dien. Met het woord natrappen als hoofdwond. Vind dat woord te groot. Ook als t Guardado zou zijn. Het is een oliedomme actie . Maar vind t toch een verschil als een jonge hond dat doet , die dan nogmaals voor de zeurpieten , ook rood mag en kan krijgen , of dat een zoals jij zegt Guardado dit doet met al z'n ervaring.
En, zou Guardado nou praten over snotaap.. zou ik t begrijpen. Heeft veel plekken gezien en gespeeld. Locadia speelt een aantal jaar langer en zit t grootste gedeelte op de bank.

Dat vind ik nu onzin

Als je ook dit allemaal weer leest: deze site staat bol van elkaars clubvoorkeur af te zeiken, dan is het weer iemand van Psv, de week er op is er geen grotere crimineel in Nederland dan een Feyenoorder die volgens anderen over de schreef is gegaan, dan weer een Ajacied.
Dat mensen die constant menen te moeten reageren niet moe van zichzelf worden, veel inhoud hebben ze in ieder geval niet. Tip aan VZ: laat het geven \van reacties de komende tijd achterwege, scheelt een hoop ergernis voor veel mensen.

Ik begrijp de ophef met name vanuit de Feyenoord-kant wel. Vilhena krijgt een terechte rode kaart, alle Ajacieden blij. Vervolgens als dit soort rode kaart waardige momenten optreden bij Ajax, gebeurt er niks. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat dat niet gewoon fair is. Heeft Ajax überhaupt al rood gehad dit Eredivisie-seizoen? Dit is gewoon rood, klaar. Wat Locadia doet is stom daarna, maar de eerste beweging van Kluivert is gewoon een rood-waardige overtreding. Blom had meteen moeten ingrijpen en spel stilleggen en Kluivert van het veld sturen. Doet ie niet, lost op een idiote manier op, en krijgt nu alle shit terecht over zich heen. Is ten slotte ook maar een hele matige arbiter. Heeft wel meer acties in de wedstrijd verkeerd beoordeeld.

Ik hoor zoveel mensen roepen dat het maar een zacht tikje is, een aai of en veeg langs de benen en dat het niets voorstelt. Erger nog, het gedrag van Locadia word meer en harder veroordeeld dan het gedrag van Kluivert. Velen vinden ook dat een rode kaart en de hierna volgende schorsing te zwaar is. Tegen deze mensen zou ik het volgende willen zeggen: ga naar You Tube en zoek op "rood Pieckenhagen PSV-Heracles". Dit is een soortgelijke overtreding van Pieckenhagen t.o.v. Toivonen, en kreeg hiervoor een schorsing van 1 1.

Ooier blijft toch een ajaxiet das wel duidelijk, hoop dat locadia meer op het veld staat volgend seizoen, de tattoo sjop heeft hij nu wel genoeg bezocht, maar heeft toch teweinig kwaliteiten voor psv

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren