Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kampioenswedstrijd niet in De Kuip: ‘Daar gaan we niet van afwijken’

Laatste update:

Feyenoord speelt over twee weken de kampioenswedstrijd op Woudestein tegen Excelsior. Het stadion van de stadgenoot zou misschien wel duizend keer uitverkocht kunnen worden en kaartjes staan momenteel voor duizenden euro’s te koop. Er werd voorzichtig voorgesteld om de wedstrijd naar De Kuip te verplaatsen, maar volgens de KNVB gaat dit in ieder geval niet gebeuren.

“Als er één ding is waar je zeker van kan zijn in deze competitie, dan is het wel dat iedere club zeventien thuiswedstrijden en zeventien uitwedstrijden speelt. Daar gaan we niet van afwijken. Het is uitgesloten dat deze wedstrijd in De Kuip wordt gespeeld”, zegt een woordvoerder van de KNVB tegenover het Algemeen Dagblad.

Overigens zou het voor Excelsior in meerdere opzichten voordelig zijn om de wedstrijd in De Kuip te spelen. Zo zou het voor de club veel meer inkomsten opleveren, omdat er meer kaarten verkocht kunnen worden. Bovendien zorgt het organisatorisch voor minder problemen, omdat de kans op ongeregeldheden minder groot is in De Kuip. “We hoeven hier denk ik helemaal niet over te praten. Ik heb niet het idee dat het toegestaan zou worden”, reageert Ferry de Haan, algemeen directeur van Excelsior.

Snap jij dat de KNVB Excelsior-Feyenoord niet in De Kuip laat spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Anders zou het gewoon competitievervalsing zijn he....

24 april 2017 om 16:08

Inderdaad, excelsior kan toch gewoon thuis spelen in de kuip? Zou het als excelsior zijnde proberen, zo'n inkomstenbron hebben ze bij die club nog nooit gehad, 45.000 kaarten is 10x zoveel als normaal plus een hogere prijs voor niet seizoenskaarthouders van excelsior.

24 april 2017 om 16:27

Dan weet iedereen toch dat het stadion vol zit met Feyenoorders. Ik snap dat formeel gezien het vast mogelijk moet zijn dat Excelsior dan ''een thuiswedstrijd'' in de Kuip gaat spelen. Op voetbalgebied is Nederland al een lachertje aan het worden met het hele beleid, kunstgras etc. Om nu zomaar een club een extra thuiswedstrijd te geven omdat er dan meer mensen de kampioenswedstrijd zouden kunnen zien dat zie je zelfs in landen als Turkije en Griekenland niet. Dit moet het gehele Nederlands voetbal niet willen.

Stel je voor. Ajax wint nu haar laatste 2 wedstrijden. Feyenoord verliest de laatste wedstrijd van Heracles (kleine kans, maar het kan in theorie). Feyenoord zou dan wel in de Kuip van Excelsior winnen. Dan zal deze titel de geschiedenisboeken in gaan als titel van ''de club die een extra thuiswedstrijd kreeg''. Dat moet Feyenoord zelf ook niet willen.

24 april 2017 om 20:07

Goalski, en hoe komt dat over op concurrenten van Excelsior als ze extra centen verdienen? Er zijn meer belangen dan alleen die van Feyenoord en Excelsior.

25 april 2017 om 00:00

In 1980 speelde ajax in de kuip tegen excelsior omdat ze toen kampioen konden worden.....

26 april 2017 om 08:40

Jollyrogers..... maar volgens mij speelt Ajax zijn thuiswedstrijden nooit in de kuip.....

24 april 2017 om 15:23

Gewoon punten laten liggen daar, en laatste thuiswedstrijd winnen.

24 april 2017 om 15:32

Juve21. En dan de laatste wedstrijd verliezen. Dat zou wat zijn zeg! Haha

26 april 2017 om 08:41

Haha... dan zouden ze wel ballen tonen....

24 april 2017 om 15:47

Ach van mij mogen ze

24 april 2017 om 16:15

sowieso onbegrijpelijk.. Heel Nederland (behalve Ajax fans) wil immers dat Feyenoord kampioen wordt, inclusief de "top" vd knvb..
Vitesse deed gisteren al een duit in het zakje, het leek wel alsof Feyenoord met 15 tegen 7 speelde.

Feyenoord speelt tegen Excelsior uit, maar het stadion zit straks propvol Feyenoord-aanhang, waarom dan niet in de Kuip spelen, en de recette aan de Kralingers gunnen??

Competitievervalsing is allang a/d gang, laten we eerlijk en realistisch zijn, in Arnhem zaten ook al voor het merendeel Feyenoord supporters; de Coolsingel zal, moet, en gaat vollopen!!

24 april 2017 om 17:12

@jc63,

Ja ach en wee, iemand die JC als naam heeft, klaagt over dat Feyenoord kampioen word met hulp van knvb, is wel lachwekkend als je als ajacied dat zegt, eigenlijk en dan ook nog andere clubs verwijten dat ze er niet alles aan deden, wat toch ook eigenlijk alleen bij ajax moet en mag, kan me nog premies herinneren aan excelsior om het AZ of Twente in die jaren erg lastig te maken, zal ik je eens wat zeggen, ik hoop echt dat Feyenoord kampioen word, ik ben die arrogantie van bijvoorbeeld Lasse Schã£â¶ne wel zat, ik zie het topic nog zo voor me, ajax zou nog wel ff 5 wedstrijden winnen en kampioen worden, pffffffffffffffffffffffffffffffffff

24 april 2017 om 19:59

Oh ja want als Ajacied mag je dat niet zeggen. Dat andere Lucky Ajax en KNJB gebruikte mag wel maar oh weer als een teleurgestelde Ajacied het zegt. En Schone arrogant of probeert ie hoop/vertrouwen uit te stralen? Oh nee is een Ajacied dan is het arrogant. Lijkt wel of men echt totaal niet snapt hoe zulke dingen werken en oh wat worden we er moe van. Dit is toch juist het prachtige van onze mooie competitie. Feyenoord die al vanaf dag 1 koploper is en iedereen bijna niet durft te hopen en de rivaal die nog hoop probeert te houden is toch prachtig. Gewoon van genieten of anders maar niet en lekker zuchten en je ergeren. Straks volle cool singel en uitzinnige supporters. Was een pracht seizoen met altijd een terechte winnaar. Helaas nu even niet mijn cluppie maar heb genoten van alles.

24 april 2017 om 16:30

Ach, van mij mogen ze het doen hoor.
Laten ze er een mooi groot feest van maken in de Kuip.
En anders moet Feyenoord maar punten laten liggen op Woudestein..😂

25 april 2017 om 00:25

Dat is het al... echt een aanfluiting. Verschillende velden sinds dit seizoen pas dezelfde'

Ik zeg gewoon in de Kuip spelen. Veiligheid bij Excelsior is erg lastig. Supporters zonder kaartje kunnen binnendringen.

We gunnen Feyenoord allemaal de titel dus wat mij betreft gewoon in de Kuip spelen. Kunnen veel meer supporters ervan genieten.

24 april 2017 om 15:24

Ach, het is hoe dan ook in Rotterdam. En Woudestein - De Kuip is ook nog wel aan te fietsen. Woudestein is in ieder geval een stuk dichter bij de Coolsingel. Dat scheelt weer.

24 april 2017 om 15:35

Ik snap wel dat ze het niet doen.
Kan het nog wel begrijpen ook.

Ik vermoed wel dat er om het stadion heen heel veel mensen zich gaan verzamelen onder de wedstrijd. Word denk een bijzondere en hoop normale gebeurtenis.

24 april 2017 om 15:48

"We gunnen Feyenoord allemaal de titel"
Ze verdienen het op basis van de stand, maar ga niet voor mij praten dat wij allemaal het gunnen, want gunnen doe ik het niet.

24 april 2017 om 17:53

En zo hoort het ook. Als zelfs ajacieden Feyenoord de titel zouden gunnen zou ik me toch zorgen gaan maken als Feyenoord fan

24 april 2017 om 18:32

Je zal het meer moeten zien dat de meeste mensen het fey gunnen op het moment dat hun eigen club geen kampioen kan worden.

24 april 2017 om 18:36

Ik ben dan geen ajacied ik gun Feyenoord meer de titel dan PsV

24 april 2017 om 15:59

Zie dat er nu prijzen worden gehanteerd van €2.600,00 voor een kaartje Excelsior-Feijenoord. Als de wedstrijd in de kuip gespeeld wordt is er natuurlijk meer aanbod dus zakt de prijs. Maar ik (ajax-supporter) gun het Excelsior wel om de "thuis"wedstrijd in de kuip te spelen en dan de kaarten te verkopen voor €1.000,00 per stuk. Kunnen ze toch mooi 40miljoen bijschrijven, dat zou Excelsior toch wel een flinke opsteker geven.

24 april 2017 om 17:48

40 miljoen? klinkt goed
Het gros van de mensen zal dit toch niet daadwerkelijk betalen, een enkeling daargelaten natuurlijk.
Anders moet ik mijzelf wellicht eens oriã«nteren op deze kaartenhandel, haha.

24 april 2017 om 17:36

Vorig jaar liet Ajax het bij een veel slechtere tegenstander (en rustig aan deed omdat ze nog nacompetitie moesten spelen) de punten en dus kampioenschap liggen. Kan Feyenoord op Woudenstein met kunstgras ook gebeuren. Dan laat je Feyenoord toch niet thuis spelen?

26 april 2017 om 08:47

Ach natuurlijk gaat Feyenoord niet verliezen.... hoe moeten die spelers van excelsior dan nog in Rotterdam ronlopen... onmogelijk. Gaat nooit gebeuren. Feyenoord wordt zondag kampioen. Vitesse was de laatste die nog iets kon doen maar die gooiden er al op een schandalige manier met de pet naar.

Wtf is dit serieus??😂😂 je kan toch niet zomaar van een uitwedstrijd een thuiswedstrijd maken looool

24 april 2017 om 15:27

Dit wordt al een thuiswedstrijd, aangezien zowat alle kaartjes worden doorverkocht aan Feyenoorders. Voor de veiligheid zou het verstandig zijn om het in De Kuip te doen, maar ik snap dat de KNVB en andere clubs dit als competitievervalsing kunnen zien.

24 april 2017 om 15:33

Ja maar iedereen doet alsof Feyenoord die wedstrijd toch wel wint (ja die kans is natuurlijk heel hoog), maar het moet nog echt gespeeld worden. En het verschil tussen uit en thuis bij Feyenoord is heel groot. Feyenoord heeft ook altijd moeite met kunstgras, dus ze spelen liever op eigen veld. Als de wedstrijd van Ajax uit tegen Exelsior (1-1) verplaatst was naar de ArenA, dan zouden ze nu 2 punten meer hebben hoogstwaarschijnlijk. Dat is toch niet eerlijk?

24 april 2017 om 16:08

Excelsior was gemotiveerd tegen ajax. Bijna alle spelers hebben een zwak voor feyenoord. Excelsior is vrijwel veilig.

24 april 2017 om 16:09

ah met twee punten meer zouden we het nog niet redden
maar je hebt gelijk. gewoon op Woudestein spelen.

24 april 2017 om 17:59

En hun technisch directeur is ook Feyenoorder...

24 april 2017 om 16:06

Als je nou in de kuip meer excelsior supporters laat komen is het hetzelfde

24 april 2017 om 16:10

Excelsior supporters zijn vooral Feyenoord supporters die ook bij excelsior gaan kijken omdat ze van het spelletje houden?

24 april 2017 om 16:12

Dat is het juist.. het maakt helemaal niks uit, kan net zo goed maar de kuip worden verschoven

Nogal logisch ja. Het zou niet de eerste keer zijn dat een ploeg het in de laatste wedstrijd verspeeld (tegen Excelsior op woudestein). Daarbij geeft een thuisvoordeel Feyenoord nogal wat vleugeltjes. Al is stadsvoordeel ook lekker natuurlijk.

Logisch.

Wat ik wel raar vind is dat Den Haag in 2003 (?) kampioen kon worden bij VVV-Venlo en dat was wel verschoven naar het Zuiderpark. Hoe zat dat dan?

24 april 2017 om 15:49

Dat klopt, dat was toen inderdaad in Den Haag. Maar toen had je de burgemeester van Venlo die de wedstrijd verbood en het stadion van VVV werd ook nog eens verbouwd. Nu zal Aboutaleb denk ik niet de wedstrijd op Woudenstein verbieden om die in de Kuip wel toe te staan, al was het maar omdat het dan nog veel massaler wordt. Maar het is inderdaad eerder voorgekomen.

24 april 2017 om 18:00

Kuip openhouden voor een groot scherm, dan is het stuk veiliger?

Hoewel het leuk zou zijn, kan dit natuurlijk niet. 17 uit en 17 thuiswedstrijden, zoals het hoort. En zoals hierboven al aangegeven, het zou ook gewoon competitie vervalsing zijn. Excelsior dat al het geld opstrijkt als omkoping voor het 'laten winnen' van Feyenoord. Ik zie de krantenkoppen al voor me 😂

24 april 2017 om 15:30

Tuurlijk kan het wel. Alle kaarten zijn allang gekocht door Feyenoord. Bij Vitesse was er ook alleen maar Feyenoord publiek. Iedereen gunt het Feyenoord dus jan je gewoon in de Kuip spelen. Veel veiliger en goed voor de vele fans die nog geen kaartje hebben.

24 april 2017 om 15:40

Jaa heel logisch ook voor alle andere ploegen die punten hebben verspeeld op Woudenstein en hierdoor bijv niet meer mee doen om de titel og europeesvoetbal of zelfs degraderen of nacompetitie moeten spelen..

Gewoon punten verspelen, week later Heracles verslaan. Niets aan de hand.

24 april 2017 om 15:46

iedereen gunt het feyenoord dus is het geen probleem om een uitwedstrijd in een thuiswedstrijd te veranderen?? rare beredenering hoor

ten 1e gunt niet iedereen het feyenoord, heel veel misgunnen het ajax, daarnaast heeft bijvoorbeeld Ajax gewoon 1-1 gespeeld bij Excelsior, zullen we die dan ook maar even opnieuw spelen in de arena?xd man man man

24 april 2017 om 15:52

Dankzij die 1-1 staat PSV nu wel mooi op 3 punten en 8 doelpunten qua doelsaldo, ik zou het koesteren. Anders was het verschil nog maar 2 punten, en dan kwam die tweede plaats nog behoorlijk in gevaar. Beter een vogel in de hand, dan tien in de lucht, denk je ook niet?

24 april 2017 om 16:06

Jij snapt het, bijna. Zonder die 1:1 stond PSV nl op 5 punten en was de titelstrijd nog niet gespeeld.

24 april 2017 om 16:13

Je ziet de 1-1 van Excelsior als het verlies van twee punten, maar een positivo als ik ziet daarin een gewonnen punt. Het glas is halfvol, niet halfleeg, als je het mij vraagt dan.

24 april 2017 om 17:54

Haha laat je nakijken. Laten we voor het gemak dan voortaan Ajax, psv en Feyenoord 2x in eigen stadion tegen de kleine clubs spelen. Genereren ze meer inkomsten uit de kaartverkoop en het is veel veiliger. Morsen de topploegen ook een stuk minder punten. Zullen we er voor het gemak anders ook voor alle supporters een zakje chips en een AA-tje bij cadeau doen. Zitten ze er lekker veilig en met gevulde buikjes bij. Mag hopen dat je zit te trollen, want als je dit met droge ogen staat te beweren verzoek ik VZ om je account te vergrendelen.

@ Speedy

Hoewel ik denk dat Feyenoord wint, lijkt het me toch geen makkelijke wedstrijd. Kunstgras, Excelsior in vorm. Zou het wel mooi maken als ze Fey niet weet te winnen en dat het alsnog (thuis) in de laatste ronde beslist moet worden.

Met bekervervalsing hadden ze toendertijd ook geen problemen.

Over oude koeien uit de sloot halen gesproken 😂

24 april 2017 om 15:52

Dat was ook al in het voordeel van Feijenoord geregeld, het houdt een keer op.
Ajax had immers thuis geloot en dat zou betekenen dat er geen feijenoord supporters aanwezig mochten zijn in de Kuip vanwege het verbod op uit-supporters tijdens de klassieker.
Om Feijenoord tegemoet te komen is toen die belachelijke finale in tweeã«n bedacht. Denk dat als Feijenoord Thuis geloot had deze oplossing niet was gedaan.

24 april 2017 om 16:29

Huh? De bekerfinale is altijd in de Kuip en daar wordt niet voor geloot. Het probleem zat hem in het feit dat Aboutaleb geen Ajax-supporters wilde toelaten in Rotterdam, terwijl officieel de kaartjes gelijk onder de clubs verdeeld moeten worden. Men zou dus op neutraal terrein hebben moeten spelen in een andere stad, maar daar wilde ook geen enkele burgemeester aan meedoen, dus koos men er voor om 2 wedstrijden te spelen zonder uit-supporters.

24 april 2017 om 17:29

Feyenoord had thuis geloot, niet de feiten verdraaien. Vandaar dat de eerste wedstrijd in Amsterdam werd gespeeld. Een tweeluik tegen Ajax is statistisch gezien absoluut geen voordeel voor Feyenoord en toen al helemaal niet.


Maar de daadwerkelijke reden:

Het besluit is genomen door de KNVB. Rotterdam is daarvan donderdagochtend op de hoogte gesteld.


Maatschappelijke onvrede over de hoge politiekosten bij de bekerfinale is de hoofdreden voor het spelen van de titelstrijd over twee wedstrijden.


Hirsch Ballin


Dat maakte KNVB-directeur Henk Kesler donderdag bekend. Minister Hirsch Ballin van Binnenlandse Zaken heeft zowel de voetbalbond KNVB als de gemeente Rotterdam gewezen op de te hoge kosten in tijden van bezuinigingen.


''Het zou een megaoperatie worden voor de politie. De kosten die daarmee gepaard gaan, zorgen voor te veel maatschappelijke onrust'', verklaarde Kesler op een persconferentie in Zeist.


Als blijkt dat de kosten nu ook veels te hoog worden, dan heb je hetzelfde excuus om de wedstrijd naar De Kuip te verplaatsen 😀.

25 april 2017 om 08:06

De finale is inderdaad altijd in de Kuip. Toch speelt er op papier een club uit en een club thuis. De thuis club mag dan hun thuisshirts aan en in de kleedkamer van de thuisclub en nog wat van die zaken.

Het feit dat Excelsior hier niet direct negatief tegenover gaat heeft mij toch een raar gevoel.
Begrijp me goed, Feyenoord gaat meer dan terecht kampioen worden, maar de manier waarop andere clubs/spelers (Vitesse, Excelsior,Van Wolswinkel,Van Duinen) ze nu maar de titel begeleiden wordt wel pijnlijk.

24 april 2017 om 15:31

Dat Excelsior hier niet negatief tegenover staat is omdat de club de kleinste begroting van de Eredivisie heeft. Als het zou betekenen dat ze de inkomsten van de kaartverkoop zouden krijgen, terwijl Feyenoord tienduizenden fans de kans geeft de kampioenswedstrijd bij te wonen dan zullen ze daar niet rouwig om zijn bij Excelsior.

Voor de rest moet je niet teveel waarde hechten aan complottheorieã«n. Vitesse speelde natuurlijk bedroevend slecht, waarschijnlijk teveel spelers die met de gedachte al bij de bekerfinale waren. Ze gaven ook sommige spelers rust, hoewel dat met een week hersteltijd in principe niet nodig was. Maar het feit dat Ajax en PSV ook beide 6 punten haalde tegen Vitesse zegt voldoende.

24 april 2017 om 15:36

Het gaat om het principe; Excelsior verkoopt hun kans op een goed resultaat als het ware.
Überhaupt het feit dat meerdere spelers hun uitdrukkelijke voorkeur uitspreekt voor/tegen 1 van de kampioenskandidaten is al een raar gegeven natuurlijk.

24 april 2017 om 15:41

Tsja...dat gebeurd toch elk jaar, is dat iets nieuws? Toen Feyenoord punten verspeelde bij Zwolle hoorde je de aanvoerder ook dat hij liever Ajax als kampioen ziet.....
En wat Adzevedo al zegt, niemand van Excelcior gaat hier op in, dus excelcior verkoopt helemaal niks en benoem je nu iets wat totaal niet spreekt.

24 april 2017 om 15:43

Helemaal mee eens! Het is echt bizar hoe Feyenoord door iedereen in een zetel naar het kampioenschap wordt geholpen.

24 april 2017 om 15:39

van Wolfswinkel speelde niet...had geen enkel invloed op het resultaat. Als hij wel speelde kon hij nog de balletjes naast tikken.

Van Duinen is een rashagenees, en heeft niks met Feyenoord verder.

Vitesse Gaat voor de beker....is dat zo raar? Hadden ze ook gedaan als ze tegen een andere club hadden gespeeld

En Excelsior: De voordelen worden geopperd door de journalist. De Haan wil er niet over praten omdat het niet realistisch is.

De enige club die Feyenoord naar de titel heeft begeleid is Ajax, die er niet stonden tegen PSV en waar Bosz kennelijk andere prioriteiten heeft.


24 april 2017 om 15:45

@genieterr de uitslag van Vitesse-Feyenoord heeft uiteraard wel enorm zijn weerslag gehad op de ajacieden! Die wisten in principe ook wel dat Feyenoord die laatste 2 wedstrijden wel cadeau krijgt.

24 april 2017 om 15:54

tuurlijk dat zal best....maar als Ajax gewoon had gewonnen (na Ajax - Fey had iedereen het daarover) dan had je nu niet zo gereageerd. Feyenoord heeft een super constant seizoen gedraaid en is daarmee de terechte kampioen. Is gewoon jammer dat mensen zoals jij dan lijstjes gaan maken over goedkope overwinningen.

24 april 2017 om 16:21

@genieterr dat jij het niet zo leuk vindt dat mensen het aanmerken dat Feyenoord wel erg weinig weerstand krijgt wil nog niet zeggen dat het niet klopt.

Vitesse gaf gewoon de overwinning weg afgelopen weekend, dat is simpelweg neit te ontkennen. Tegen Excelsior gaat het waarschijnlijk een zelfde verhaal worden.

Overigens beweer ik nergens dat Feyenoord niet terecht kampioen gaat worden..maar het is wel iets minder soeverein als mensen zoals jij willen doen laten geloven.

24 april 2017 om 18:03

Wie de supporters van Den Haag is heeft meer binding met Feyenoord dan Ajax.

De kans op ongeregeldheden is toch sowieso heel beperkt bij Excelsior - Feyenoord ? die supporters zitten al jaren door elkaar daar zonder grote problemen.

Natuurlijk wel logisch dat de Knvb het niet goedkeurd dat de wedstrijd gespeeld wordt in het stadion van Feyenoord. Het moet natuurlijk wel een uitwedstrijd blijven. Misschien zou het voor veel supporters van Feyenoord leuker zijn als ze gelijk spelen zodat ze het thuis kunnen afmaken in een volle Kuip. Aan de andere kant wil je als trainer gewoon zo snel mogelijk kampioen worden en alle risico's uitsluiten. Maar goed, het feest zal er niet minder om zijn in Rotterdam als ze tegen Excelsior kampioen worden.

24 april 2017 om 15:30

Het gaat ook niet over de supporters van Excelsior tegen Feyenoord. Maar om die massa's supporters die straks in en rondom Woudestein zich gaan verzamelen. Bij zulke grote groepen is de kans dat er iets gebeurt natuurlijk heel groot. Het wordt echt 1 grote chaos (in positieve zin).

24 april 2017 om 15:33

Wegen en omgeving gewoon afzetten en voor de verandering eens grote schermen in de stad ophangen zodat voldoende Feyenoorders de wedstrijd in het centrum kunnen zien. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, maar de wedstrijd naar De Kuip verplaatsen gaat natuurlijk veel te ver.

24 april 2017 om 16:12

@the razer

Juist, en dat is de verantwoordelijkheid van Feyenoord en Feyenoord moet dat met haar eigen middelen oplossen en niet een andere club daar de dupe van laten zijn.

Er bestaan niet voor niets regels, en 1 van de regels zijn dat elke club recht heeft op een thuiswedstrijd tegen een ander team. Daar kan je gewoon niet van afwijken en vooral niet omdat je je eigen problemen niet kan oplossen.

24 april 2017 om 16:38

Volgens mij geeft de Haan zelf aan dat men als Excelsior hier niet de dupe van zou zijn. Men speelt toch een uitwedstrijd in het eigen stadion (aangezien iedereen daar Feyenoord kampioen wil zien worden), maar kan meer inkomsten genereren en meer mensen kwijt als men in de Kuip zou spelen. Een win-winsituatie voor beide clubs.
-Excelsior krijgt meer inkomsten en zou toch in een stadion vol Feyenoord-supporters spelen
-Feyenoord kan meer supporters naar de kampioenswedstrijd laten gaan.

Denk eens na, als Excelsior nog eens 40.000 extra kaartjes kan verkopen van 50 euro per stuk, dan haalt men in 1x 35% van de begroting verdienen. Men heeft nu een begroting van 5,8 miljoen en zou met zoiets gewoon 2 miljoen euro ophalen.

Ik ben zelf een Ajacied, maar ik zou zeggen dat men gewoon in De Kuip moet spelen. Het voorkomt veel problemen, omdat de Kuip beter gemaakt is voor een grote mensenmassa en beide clubs gaan er op vooruit. Nu is het aan de Knvb om de verstandigste keuze te maken.

24 april 2017 om 15:32

Probleem is dat veel supporters geen kaartje hebben maar wel binnen willen komen voor deze historidche wedstrijd.

24 april 2017 om 15:40

Suggereer je een stormloop op het stadion van mensen zonder kaartje ? dat kan ik me toch niet voorstellen.

Gewoon de omgeving afzetten en voor Feyenoord supporters goede mogelijkheden bieden in het centrum te kijken. Of misschien zelfs De Kuip gebruiken als plek om de wedstrijd te volgen op groot scherm. Dat hebben ze in de Arena in 2010 ook gedaan, hoewel dat bij ons natuurlijk wat makkelijk gaat.

Maar het omgooien naar een wedstrijd in de Kuip zou toch veel te ver gaan in mijn ogen.

24 april 2017 om 15:46

Gewoon wat schermen ophangen op de Coolsinger. Dat is ook op een steenworp afstand van Woudestein. Zijn ze er alvast. Maar Aboutaleb kennende zal de huldeging wel op maandagochtend 11 uur zijn

24 april 2017 om 15:48

dus we moeten van een uitwedstrijd een thuiswedstrijd maken omdat er anders een risico is dat de supporters zich gaan misdragen? nog zo'n lachwekkend argument, komop zeg, Excelsior - Feyenoord word gewoon gespeeld op woudenstijn, daar gaat feyenoord terecht kampioen worden dat feyenoorders daar niet allemaal bij kunnen zijn tjah jammer dat is voetbal

24 april 2017 om 16:02

Waar hoor je mij zeggen dat de wedstrijd verplaatst moet worden? Ik geef enkel de reden van het voorstel. Van mij hoeft het namelijk ook niet.

24 april 2017 om 16:05

En het gaat tevens niet zozeer om het 'misdragen' van supporters. Maar voor deze grote groepen supporters moet een oplossing komen. Wat mij betreft is de ultieme oplossing om schermen in de Kuip op te hangen.

24 april 2017 om 16:05

Ja huldiging is ma 11 uur. Kuip gaat wel open en er zullen schermen zijn. Na afloop komen de spelers naar de Kuip.

Excelsior heeft wel vaker thuis wedstrijden in De Kuip gespeeld dus zou niks raars aan zijn 🤓

Maar ik ben er sowieso bij op woudenstein dankzij mijn seizoen kaart en winnen doen we.

Weekkie later Ado-Excelsior zullen we wedden dat het een gelijkspel gaat worden 😇😇

Het zou een prima oplossing zijn, maar ik snap de bezwaren ook. Jammer, hier zouden meer mensen getuige van moeten kunnen zijn.

Of Feyenoord regelt een manier om op een groot scherm de wedstrijd uit te zenden, IN de Kuip om een groot gedeelte van de Feyenoord supporters toch naar Feyenoord te laten kijken! Ik weet niet of dit met politie etc te regelen is, maar dit zou toch een fantastische oplossing zijn? En Kralinger zal niet omsingeld worden door Feyenoord supporters, op deze manier!

24 april 2017 om 15:38

Dat gaat ook gebeuren, maar het is sowieso chaos in Rotterdam. Overal zijn mensen, Stadhuisplein, de Kuip, Woudenstein, etc etc.

Laat ze maar lekker 2 grote schermen in de Kuip neerzetten kan iedereen daar lekker kijken, verdient Feyenoord er nog geld aan ook en waarschijnlijk minder overlast in centrum v Rotterdam.

24 april 2017 om 20:16

Stadhuisplein zal sowieso vol staan hoor.

Zou heel raar zijn, Excelsior speelt thuis, dan ga je toch niet ineens in de Kuip spelen!?
Veiligheid of niet, het is gewoon een uit wedstrijd voor Feyenoord en dat hoort zo te blijven.
Gewoon zo laten.

24 april 2017 om 16:02

In het verleden heeft Excelsior ook wel eens thuiswedstrijden in de Kuip gespeeld. Dat waren dan duo-wedstrijden met Feyenoord,

Hoop alleen dat ze het een beetje de boel laten. Er kunnen maar zoveel 1000 erin en mag hopen dat er niet een leger aan mafkezen buiten staat dat niet naar binnen kan en toch naar binnen wil. Zou het zeer ontsieren...

Ja hoor maak Feyenoord maar ook automatisch kampioen de komende seizoenen. Want iedereen gunt het zo toch? Ja super allemaal. Geef ze meer mogelijkheden dan de andere clubs.

Nee dit is gewoon schandalig. Voelt Feyenoord zich ineens hoger dan andere clubs ofzo? Dit is gewoon respectloos naar Excelsior toe die recht heeft om het thuis te spelen.

En dat van veiligheid is ook onzin. Moet Feyenoord maar eens die rare fans van hun onder bedwang houden die bijna elke wedstrijd voor onrust zorgen. Zoals tegen Vitesse gisteren. Dat is hun taak, niet van de Knvb.

24 april 2017 om 16:12

Misschien moet je het bericht even lezen....want dat heb je totaal niet! Niemand van Feyenoord reageert hierop of heeft het hierover....dus waarom zou Feyenoord zich hoger achten dan andere clubs?

24 april 2017 om 16:15

Beetje boos jongen? Voor zover we weten is dit voorstel helemaal niet vanuit Feyenoord gekomen. En terecht ook, al had een verhuizing mij wel leuk geleken. Qua veiligheid is het ook wel degelijk een goed plan, omdat je dan veel meer controle houdt over 'die rare fans'. Kun je trouwens een noemenswaardig incident noemen dat gisteren plaats vond, of heb je dat in al je frustratie zomaar getypt?

24 april 2017 om 16:30

Ik heb het uit frustratie getypt.

24 april 2017 om 16:50

Dan snap ik het. Beetje afkoelen

24 april 2017 om 16:33

"nee dit is gewoon schandalig. Voelt Feyenoord zich ineens hoger dan andere clubs ofzo? "

Hoezo? Welke Feyenoorder heeft hier iets over gezegd dan? Beter lezen voortaan.

24 april 2017 om 22:12

"dit is respectloos naar Excelsior toe"

Zo respectloos dat ze het eigenlijk liever zien gebeuren, maar er niet serieus over nadenken omdat het toch niet gaat gebeuren.

Neee laat die wedstrijd nou maar gewoon in ons mooie Kralingen spelen! Regels zijn regels, ook al worden allebei de clubs er beter van. We gaan toch ook niet ineens 2 punten voor een gelijkspel invoeren of een tijdstraf bij een gele kaart?

Ben wel benieuwd hoe ze de veiligheid gaan waarborgen.. Het veld kan heel gemakkelijk worden betreden, staat alleen een klein hekje van amper een meter hoog en stewards lopen nog rond met Jupiler League als sponsor op hun vestje

Als ze zo graag kampioen willen worden kunnen ze toch gelijk spelen tegen Excelsior. Met een punt zijn zij ook zeker van handhaving. Naïef dat er mensen suggereren dat die wedstrijd makkelijk in de Kuip gespeeld kan worden. Anders zou Ajax afgelopen seizoen ook liever in de Arena hebben gespeeld ipv in Doetinchem. Moeten blij zijn dat ze weer eens een keer kampioen worden.

24 april 2017 om 16:46

Net zo naïef dat mensen suggereren dat psv - Ajax gewoon op maandag gespeeld had moeten worden. Allebei een vorm van competitievervalsing en daarom maar goed dat dat bij beide niet gebeurd.

Als ze zo graag kampioen willen worden kunnen ze toch gelijk spelen tegen Excelsior. Met een punt zijn zij ook zeker van handhaving. Naïef dat er mensen suggereren dat die wedstrijd makkelijk in de Kuip gespeeld kan worden. Anders zou Ajax afgelopen seizoen ook liever in de Arena hebben gespeeld ipv in Doetinchem. Moeten blij zijn dat ze weer eens een keer kampioen worden.

Het is gewoon een enorme kl*tesituatie, voor Excelsior wel te verstaan. Excelsior komt enorm onder druk te staan om deze wedstrijd te verliezen, dat is eigenlijk al competitievervalsing. Wat als er straks inderdaad duizenden Feyenoorders in en om het stadion staan? Er zitten dus Feyenoorders die kapitalen hebben betaald voor een kaartje, ze hopen allemaal op het kampioenschap, ze hopen het niet alleen ze gaan er vanuit. Er wordt geloof ik al een mars georganiseerd van Woudestein naar het Hofplein. Ga dan als Excelsior zijnde maar vol voor de winst spelen... Het is gewoon echt schandalig slecht dat dit allemaal kan met die kaartjes, wat ook bij Vitesse is gebeurd.

In principe hoop ik dat Excelsior voluit gaat en minstens een punt pakt (dan kan Feyenoord de volgende wedstrijd gewoon lekker kampioen worden). Maar dat zie ik gezien de verwachte omstandigheden dus gewoon niet gebeuren, het is allesbehalve een normale wedstrijd en daar is Excelsior de dupe van. Had het voor Excelsior allemaal niks uitgemaakt dan had het mij verder weinig kunnen schelen, maar Excelsior heeft in principe nog een punt nodig om echt veilig te zijn.

24 april 2017 om 17:37

Dit is wel de kans voor spelers van Excelsior om te laten zien dat ze wellicht een stapje hogerop kunnen maken. De schijnwerpers staan vol op hen gericht. Dan heb ik het vooral over jongens als Hasselbaink die een aflopend contract heeft en nog een club zoekt.
Een paar jaar terug toen Ajax kampioen kon worden in Tilburg heb ik Willemii zien knokken voor wat ze waard waren terwijl er voor hen helemaal niks meer op het spel stond. Maarja Willemii ligt ook niet in Amsterdam....

24 april 2017 om 17:40

@aapie,
Ga er maar van uit dat Exselcior tegen Feyenoord niet meer in April gespeeld gaat worden. De KNVB heeft er geen rekening mee gehouden dat Feyenoord kampioen zou kunnen worden. Niet voor niets hebben ze nog een late PSV -Ajax op het programma gezet.

Feyenoord gaat deze pot gewoon makkelijk winnen mede door wat je zegt
Heus, de thuisspelende spelers geven geen vol gas. Zelfs een 0-0 is een optie. Het kampioenschap is terecht voor Feyenoord ondanks dat de laatste wedstrijden. Is niet de eerste of laatste keer dat men zo het kampioenschap pakt.

Ach, de Knvb heeft toch al meerdere malen gezegd het Feyenoord te gunnen. Ga dan maar all the way en verplaats dan de wedstrijd ook maar naar de Kuip. Wat maakt het allemaal toch nog uit?

24 april 2017 om 17:47

@afca Precies. Nu niet ineens schijnheilig worden dus speel maar gewoon in de Kuip.

Geen een reden om de wedstrijd naar de Kuip te verplaatsen. Dat Feyenoord gewoon kampioen gaat worden staat vast, maar op papier zouden ze nog tweemaal kunnen verliezen. Dus Ajax heeft nog een kans. Om dan de wedstrijd naar de Kuip te verplaatsen is puur competitievervalsing.

Hoe dan ook verwacht ik na dit seizoen dat de bond het programma gaat aanpassen. Excelsior moet gewoon Feyenoord al vroeger tegenkomen. Nu dat de Rotterdammers kampioen gaan worden verwacht ik ook dat we volgend seizoen nog een late topper of klassieker gaan krijgen. PSV tegen Ajax is niet voor niets zo laat gepland. En dat is best leuk.

Sparta heeft in een ver verleden wel in de Kuip gespeeld tegen Feyenoord als thuisploeg. Maar nu zou het raar zijn omdat er geen echte redenen zijn zoals verbouwing of zoiets. Dus lekker op Woudestein spelen en schermen ophangen in de Kuip en daar een feestje vieren .

Was iets voor Ajax geweest afgelopen seizoen. Dan was psv zeker weten geen kampioen geworden

Wat je wel krijgt is wanneer Feyenoord scoort of dan wel in de 70e riant voor staat dat er supporters het veld gaan betreden. De omheining in Woudenstein stelt natuurlijk niets voor. Remember Tilburg en Groningen.

Gewoon groot scherm in de kuip, als Feyenoord kampioen is fietsen ze zsm naar de kuip toe. Of per helicopter zoals nieuwe speler de kuip binnenkomen!

Zou niet eerlijk zijn niet omdat het nu om Feyenoord gaat maar Excelsior speelt thuis en dat moet je zo laten. Zou wel leuk zijn als Feyenoord verliest en dan in de Kuip gelijk speelt. Maar ik blijf maar verder dromen. De titel is voor Feyenoord en terecht. Ik ben blij als ajacied we eindigen boven PSV en zijn ver gekomen in de EL en het spel is weer leuk om na te kijken.

De wedstrijd wordt in ieder geval in Rotterdam gespeeld, of het de Kuip is of Woudenstein. Feyenoord moet met deze besluit leven.

Nu hoor ik hier veel mensen dit competitie vervalsing noemen als feyenoord thuis speelt ipv uit maar is dit niet altijd al het geval met de beker finale ook dan speelt feyenoord altijd thuis als enige

24 april 2017 om 23:11

Dat is vooraf afgesproken, net zoals de Johan Cruijff schaal in de Arena. Maar elk team heeft recht op 17 uit en thuis wedstrijden, hoe dichtbij het uitspelende team ook is gevestigd. Daarnaast Excelsior speelt op kunstgras, en dan moeten ze het ook op die bodem kunnen klaren als ware kampioen! Vele clubs die niet op kunstgras voetballen hebben er last van. Een kampioen moet dus ook op die bodem laten zien dat ze heer en meester zijn van dit seizoen!

Gewoon op woudestein. Zag trouwens dat de gemeente nu nog niet weet hoe en wanneer de huldiging is als Feyenoord 7mei kampioen zou worden...slechte zaak.

De KNVB doet dit goed, iedereen heeft recht op 17 thuis wedstrijden, alleen ik ben bang dat het stadion van Excelsior straks gevult zit met Feyenoord supporters. Ik vind dit niet kunnen, hier moet echt een stokje voor gestoken worden. Dit jaar is het al meerdere keren voorgekomen dat Feyenoord supports aan kaarten komen in de thuis vakken als ze uit spelen. Ten eerste ik vind ieder die zijn kaart verkoopt aan een andere supporter van een andere club respectloos naar zijn eigen club toe, ten tweede ongeregeldheden liggen nog meer op de loer. Helemaal voorkomen kan je niet. Maar als he ziet dat ze met grote getalen binnen kunnen komen moet daar echt een stokje voor gestoken worden. Laat Feyenoord hier als club maar voor boeten. Stel dit zou gebeuren in de Arena dan is het niet te overzien meer. Strenger optreden!

25 april 2017 om 00:53

Je kan het niet voorkomen maar toch moet Feyenoord er voor boeten. Die volg ik niet helemaal...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren