Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: NEC stelt interim-duo aan na ontslag Hyballa

Laatste update:

NEC neemt per direct afscheid van trainer Peter Hyballa, zo meldt de club op zijn website. De Duitser stond sinds dit seizoen aan het roer in De Goffert en kende een uitstekende eerste seizoenshelft. Sinds de winter draait NEC echter dramatisch, waardoor het momenteel in ernstige degradatienood verkeert.

Van de laatste dertien wedstrijden werd er slechts één gewonnen. Ook afgelopen zaterdag ging NEC onderuit tegen Excelsior (0-1), waarna een groep supporters zich verzamelde voor de hoofdingang van De Goffert om hun onvrede te uiten. Hyballa sprak de menigte toe en gaf aan dat hij zelf de handdoek nog niet in de ring gooide. "Ik zag heel veel angst bij kinderen en in de ogen van de spelers. Dat doet mij als vader van dit team pijn. Ik laat die jongens niet in de steek en geef niet op", sprak de oefenmeester na het duel met Excelsior tegenover De Telegraaf.

NEC heeft echter anders besloten en hoopt met het ontslag van de Duitser een schokeffect te creëeren. Met nog twee wedstrijden te gaan (AZ thuis, sc Heerenveen uit) lijken de Nijmegenaren zich op te moeten maken voor de nacompetitie. In de huidige vorm wordt het een hels karwei om handhaving in de Eredivisie te realiseren.

"Het was een ontzettend zwaar besluit om te nemen. Peter Hyballa heeft zich vanaf dag één voor de volle honderd procent ingezet voor onze club. We hebben heel veel respect voor hem als mens en trainer. Hij heeft er alles aan gedaan om betere resultaten te behalen, maar we zien geen uitgangspunten meer voor verbetering in het proces om een langer verblijf in de Eredivisie te realiseren", zegt algemeen directeur Bart van Ingen op de website van NEC.

Update 25 april 18.29 uur: NEC stelt interim-duo aan na ontslag Hyballa
NEC heeft dinsdagavond via de officiële kanalen bekend gemaakt dat Ron de Groot voorlopig de honneurs waar zal nemen in Nijmegen. De interim-opvolger van de maandag ontslagen Peter Hyballa wordt bijgestaan door Patrick Pothuizen, die de rol van assistent op zich gaat nemen. Jeffrey Leiwakabessy zal een ‘verbindende rol tussen staf en selectie gaan bekleden’, laat technisch manager Edwin de Kruijff weten. NEC staat met nog twee wedstrijden te gaan vijf punten onder de veilige vijftiende plek, waardoor de kans groot is dat de club de nacompetitie ingaat.

Vind jij het een logische beslissing van NEC om Peter Hyballa te ontslaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelooflijk. Iemand anders gaat het roer nu overnemen en NEC van degradatie behoeden? En als dat niet lukt, komt Hyballa dan terug? Ben benieuwd.

24 april 2017 om 12:14

Het kan effect hebben kijk maar naar Ado. Ik ben geen NEC-fan, maar ik vind het terecht dat hij is ontslagen. Zeker als je de wedstrijd van afgelopen zaterdag (tegen excelsior) hebt gezien. Wat een laf en angstig spel lieten zij zien. En dat nog wel tegen een directe concurrent, waar ze van moesten winnen om de nacompetitie nog te ontlopen.

24 april 2017 om 12:16

Het kan ook geen effect hebben zie go ahead dit jaar en cambuur vorig jaar. Ik denk dat nec nu echt gaat degraderen, want het is gewoon een slechte selectie met iets van 16 nationaliteiten die al 3 maanden zonder vertrouwen spelen. Denk niet dat een trainer dat binnen 2 weken op de rit krijgt.

24 april 2017 om 12:30

Dat ik denk ik ook. Ik acht de tegenstanders uit de JL sterker dan dit kwakkende Nec.

Bij Roda of Sparta heb ik nog wel vertrouwen dat zij de nacompetitie kunnen overleven.

24 april 2017 om 12:41

Ik heb de wedstrijd niet gezien en het ging al lange tijd slecht, maar Hyballa was naar mijn mening gewoon goed met de spelers. En ja het kan effect hebben op basis van het verleden, maar er zijn uiteraard ook zat trainers die niet vlak voor de competitie werden verslagen en die niet degradeerden.

24 april 2017 om 13:07

@soccerinofcu wij hebben alleen een betere selectie als nec alleen tactisch stond het heel slecht. Hyballa doet zijn uiterste best maar met deze selectie kom je er gewoon niet.

24 april 2017 om 13:33

Ook bij ADO gingen de eerste twee wedstrijden na de trainerswissel nog verloren. Daarna twee gelijke spelen, en toen volgde pas de eerste overwinning. Dus zelfs een succesvolle trainer als Groenendijk heeft langer nodig gehad dan de tijd die de nieuwe NEC trainer nu gaat krijgen.

24 april 2017 om 13:33

Bij ADO komt het toch vooral door de terugkeer van geblesseerde spelers. Als je aan het begin van het seizoen hun selectie bekijkt, verwacht je dat ze in de middenmoot terecht zouden komen. Door omstandigheden hebben ze echter een periode onder hun kunnen gepresteerd. Dat is bij NEC niet het geval.

24 april 2017 om 13:58

Ik heb het even opgezocht, vanaf september 2016 heeft ADO in 17 wedstrijden 14 keer verloren, 1 gelijk, 2 gewonnen. Vanaf de aanstelling van Groenendijk elf wedstrijden, 3 verloren, 3 gelijk, 5 gewonnen. ADO heeft geen spelers die dit soort verschil maken.

24 april 2017 om 14:00

Bij ADO komt met name door de terugkeer van Malone, Meijers en Havenaar.
Plus dat ze die waardeloze keeper met Zwinkels vervangen hebben.

26 april 2017 om 00:00

Vind jij Havenaar van niet dan?

24 april 2017 om 13:46

Naar verluid is Robert Maaskant benaderd om de nacompetitie te doen voor NEC aangezien hij al officieus gedegradeerd is met Go Ahead.

sjonge jonge jonge, wat een wanbeleid beslissing is dit. 2 wedstrijden nog te spelen, een trainer die nog steeds zijn nek uitsteekt voor zijn eigen spelers en dan ga je juist die man ontslaan die vertrouwen in zijn spelers heeft. Dit gaat eerder een negatief dan positief gevolg hebben vermoed ik....

24 april 2017 om 12:16

Aan de andere kant kan het nooit slechter gaan dan die 12 nederlagen in 13 wedstrijden en het totaal gebrek aan voetbal in het elftal. Ik zou niet weten welk negatief gevolg er aan deze beslissing zou hangen. In het slechtste geval gaan ze op dezelfde voet door.

24 april 2017 om 12:20

Het feit dat ze 2 weken voor de play-offs een nieuwe trainer moeten zoeken die dit zooitje op de rit krijgt is het probleem. Denk je nu werkelijk dat dat veel zin heeft? Ze hebben een selectie vol vage spelers met 4 Nederlanders. Probeer daar nu maar is een team van te maken.

24 april 2017 om 12:23

Ik denk niet dat het zin heeft nee. Maar aan de andere kant waren ze ook gedegradeerd met deze trainer, want er zit echt helemaal niks meer in dit elftal. Hyballa kreeg het zooitje zeker niet meer op de rit. Nu hopen ze dat door een nieuw impuls nog op een wonder.

24 april 2017 om 12:28

Je hebt daar ook zeker wel een punt. Ik kan mij echter niet voorstellen dat er een 'gerenommeerde' trainer zich hier nu aan wilt stoten, dus dat zou betekenen dat een assistent oid het gaat overnemen? Nieuwe tactische omzettingen of weet ik het gaat dit team niet redden. Ze moeten elke wedstrijd scherp worden gesteld en naar voren worden geroepen en dat lijkt mij prima voor hyballa...

24 april 2017 om 12:45

@ Master D,

Ze zouden ook de voorzitter kunnen ontslaan, misschiennnnnn heeft het wel effect.
Ze kunnen ook de technisch directeur ontslaan misschiennnnn heeft het wel effect!
Ik bedoel, het kan nooit slechter gaan toch? Kunnen ze net zo goed heel het bestuur eruit gooien, bedoel slechter kan toch niet????

Echt wat een domme uitspraken..

Ziggo antwoord...

24 april 2017 om 12:57

Slechter kan het inderdaad niet gaan, maar de kans is groot dat wanneer het wel beter gaat, dat we dan nog een seizoen verder moeten met het wanbeleid van onze directeur die alleen via anonieme persberichten van zich laat horen. Het is wel duidelijk dat er door de gehele organisatie een bezem moet.

24 april 2017 om 13:35

@Master D, Hyballa was volgensmij nog wel geliefd bij de supporters die al veel haat hebben tegen het bestuur. Het kan zijn dat de fans nu helemaal doordraaien... Dat zou dan zeer negatieve gevolgen hebben buiten het veld.

24 april 2017 om 13:57

@metaalverf Je blijkt weinig kennis van zaken te hebben en maar wat te roepen. Zelfs de grootste Hyballa-fans zagen na Excelsior dat het niet langer kon. Dat er iets moest gebeuren. De reactie van @infernoss slaat dan ook nergens op. Je kunt spreken over wanbeleid, maar wat moet je dan? De nacompetitie in met een trainer die zijn elftal niet kan laten winnen van Sparta, Excelsior e.d.? Zelfs de thuiswedstrijd tegen GA Eagles ging verloren. Come on! Dan moet je toch een keer wat. Zeker nu je bijna op 100 procent de nacompetitie ingaat.

24 april 2017 om 14:04

Keepertoob, meen je dit nou echt? Je kijkt natuurlijk welke beslissing het meest direct invloed heeft op de resultaten. Met nog twee wedstrijden te spelen zijn er twee opties: niets doen of de trainer ontslaan.

24 april 2017 om 14:48

@oz81, ik ben het volkomen met je eens dat het erg slecht is wat Hyballa met NEC de laatste wedstrijden heeft gepresteerd en dat het ook best te verwachten is dat Hyballa er volgend seizoen niet zou staan. Maar met nog 2 wedstrijden te spelen moet je in mijn ogen niet nog de coach gaan ontslaan, een coach die juist de laatste weken naar voren is getreden, het opnam voor zijn spelers en probeerde de fans achter zijn ploeg te krijgen. Ze hadden hem dan net als ADO eerder moeten ontslaan of het seizoen afwachten en dan een nieuwe trainer aanstellen. Ik denk persoonlijk dat het nu te laat is en totaal geen enkel effect zal hebben. Eerder een negatief dan een positief effect! Het NEC bestuur regeert in mijn optiek met de waan van de dag, iets wat ik onder de noemer wanbeleid schaar.

24 april 2017 om 16:33

@infernoss 'maar met nog 2 wedstrijden te spelen moet je in mijn ogen niet nog de coach gaan ontslaan'

Hier maak je dus een fout. Er zijn niet nog 2 wedstrijden te spelen, er zijn nog 6 wedstrijden te spelen. Of NEC moet door een mirakel de nacompetitie ontlopen. Maar 1 ding is zeker: die gaat NEC niet met Hyballa ontlopen.

Juist omdat Hyballa geliefd is, echt(!) zijn best doet, naar voren treedt, opnam voor spelers en sprak met supporters, heeft de directie het zo lang uitgesteld. Een andere trainer was al lang ontslagen. Dan kun je het wanbeleid noemen, maar zie dat eens anders. Zie het als een club die juist geen wanbeleid voert, maar een trainer echt een kans geeft. Tot het allerlaatste moment. Ze bleven achter de trainer staan. Tot dat het niet meer iets voor 12 is, maar het al 5 over 12 is. Dan kun je niet meer anders. Dan Moet je iets doen. Iets waarvan je hoopte dat de trainer zou doen, maar het helaas niet is gelukt.

24 april 2017 om 12:21

Misschien dat ze beter zichzelf kunnen ontslaan voor.een shockeffect

Pff alsof dat gaat helpen de komende 2 wedstrijden. Denk niet dat de spelersgroep hier heel erg blij mee is, die hebben meerdere malen aangegeven achter Hyballa te staan.

Rare beslissing, maargoed 12 wedstrijden op rij verliezen is natuurlijk niet niks.

24 april 2017 om 12:46

Het gaat waarschijnlijk niet om de volgende wedstrijden maar om de na competitie

Nu gaan ze het sowieso niet meer redden. Weinig trainers met zoveel passie. Vraag me af of dit wel een goed idee was..

24 april 2017 om 12:26

Ja precies onder hyballa had ik ze nog wel zien winnen in de na competitie. Maar onder een andere trainer niet. De spelers zijn gewoon te slecht.

Alsof een nieuwe trainer binnen 2 wedstrijden alles kan veranderen​...

Belachelijk.. De selectie is gewoon niet zo sterk. Hyballa is nu eigenlijk het slachtoffer van de periode waarin het team boven hun eigen kunnen heeft gepresteerd. Daardoor ging het bestuur denken dat het daadwerkelijk een goed team was. Laat NEC nu maar degraderen samen met Gae, dat er ook zo enorm op vooruit ging door hun trainer te ontslaan.

24 april 2017 om 13:36

Ik zal ze allebei niet missen. Als je ook de selectie van NEC ziet, totaal onherkenbaar bij elkaar geraapt zooitje. En nu ook nog bestuurlijke chaos. Kunnen we missen als kiespijn.

24 april 2017 om 13:48

Precies.. Ik vind het altijd vreselijk hoe bestuursleden hun eigen falen proberen te maskeren door de trainer te slachtofferen. En dit is weer eens een goed voorbeeld daarvan.

24 april 2017 om 14:08

Hoe weet jij dat zo zeker? Stel dat een interim coach NEC in de eredivisie houdt. Er is toch ergens enige kans dat het wel aan de chemie tussen trainer en selectie zit?

Andersom, het is ontzettend makkelijk en onderhand een open deur om bij het ontslag van een trainer op bestuursleden af te geven. Soms is dat ongetwijfeld het geval, maar soms, heel soms kan het misschien ook aan de trainer liggen?

24 april 2017 om 14:58

Natuurlijk kan het aan de trainer liggen. Maar dan moet je die conclusie ook op tijd trekken. De timing is nu wel heel ongelukkig. Kijk naar Ado, die hebben eerder aan de noodrem getrokken, dan is er nog tijd om de boel om te gooien.

Er is een kans dat een interimtrainer het beter doet. Maar er is ook een kans dat Hyballa het had gered. We zullen het nooit weten.

NEC is niet goed bezig. Ben benieuwd wie nu de "supporters" gaat toespreken...

Terecht. Hij bakt er al het hele seizoen niets van,maar ze hebben nog veel te lang gewacht. En men kan ook niet zeggen dat het de schuld is van de zwakke selectie, want spelers als Ofusu, Heinloth, Von Haacke, Fomitsch en Gmeiner kwamen allemaal op zijn voorspraak en hebben gewoon keihard gefaald.

Eerst mag jij de supporters toespreken,en nu krijg je een schop onder je kont.
Geen nood,er zijn vast trainers onder de supporters,die weten het allemaal.

Dit geeft wel de volledige onkunde in Nijmegen aan. Deze man loopt niet weg voor zijn verantwoordelijkheden. Als het bestuur te bang is om naar voren te treden word Hyballa naar voren geduwd om de supporters tot kalmte te bewaren.

Ik vind het dan ook in en in triest als die man aan de kant word gezet.

Het rommelt en dat snap ik dan wel weer maar ik denk dat door deze man weg te sturen de onrust alleen maar meer toeneemt.

24 april 2017 om 14:11

Is het dan voldoende iemand die niet voor zijn verantwoordelijkheden wegloopt als trainer aan te houden? Zet mij maar voor een groep. Ik loop ook niet voor verantwoordelijkheden weg. Geen garantie dat de resultaten bevredigend zijn.

Vond hem wel lekker gaan eigenlijk. Ga zijn speeches missen 😂

Duidelijk gezwicht onder de druk van bepaalde supporters die bussen etc op wachten. Hyballa leek mij persoonlijk geen verkeerde man. Hopelijk pakt het toch goed uit voor Nec, want ik zie ze liever niet degraderen.

24 april 2017 om 12:17

Ja precies, want die supporters hebben al zo veel wedstrijden op rij niks laten zien op het veld? 🤔😒

Alsof de spelersgroep door deze beslissing aan kwaliteit wint. Wel is het natuurlijk zo dat Hyballa ook genoeg fouten gemaakt heeft. Hij had na 19 wedstrijden tenslotte 25 punten. Nu 13 wedstrijden verder is al het voetbal dat er inzat eruit gehaald. Daar ben je ook als trainer verantwoordelijk voor.

Terecht !

Een rare snijboon, die de 2e seizoenshelft erbarmelijk slecht gepresteerd heeft. Hij stond de laatste tijd meer op de barricade dan dat we hem iets zinvols hebben zien doen op het trainingsveld.

Oke NEC is en blijft een vreemdelingenlegioen, maar hij had er zeker meer uit kunnen halen. Het zou jammer zijn als we dankzij Hyballa volgend seizoen alweer geen derby meer hebben ...

Zou het gemis van Foor dan te zwaar wegen ??

24 april 2017 om 12:16

Ik denk dat NEC net zoals Sparta overigens de eerste seizoenshelft boven verwachting hebben gepresteerd en een soort verrassingseffect hadden. Na de winterstop zijn ploegen zich op de zwakheden gaan focussen van de twee clubs en vallen ze beide door de mand.

24 april 2017 om 12:21

foor, limbombe, jones, santos, vd eijnden ...

24 april 2017 om 12:36

Persoonlijk houdt ik het vooral op Limbombe, Kane, Woudenberg en Santos. Jones was voor NEC een topkeeper maar aan zijn vervanger(delle) ligt het niet, net zoals ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nu Golla of Van Eijden hebt. En Foor kan je er natuurlijk altijd heel goed bij hebben, maar ook daar kan je nog zeggen dat je Kadioglu en Messaoud hebt waarmee je het ook wel zou moeten redden.

Het ligt hem o.a. in het ontbreken van echt goede backs(zowel op links als rechts) waardoor er teveel goals vanaf de flanken komen. Maar dat is nog niet eens het grootste probleem. Als we ook maar een speler hadden gehad met een beetje scorend vermogen waren we allang veilig geweest. Het grote probleem ligt voorin, namelijk een ernstig gebrek aan creativiteit, individuele klasse en scorend vermogen, en dat terwijl men bij NEC ergens in februari 2016 al wist dat Limbombe en Santos zouden vertrekken. Tel daarbij op dat er sinds een tijdje ook hele stomme goals worden weggegeven en je hebt niet echt een succesformule.

Vind het ontzettend zonde en onterecht dat Hyballa nu de schuld krijgt. Op een paar (hele slechte) spelers na is hij niet verantwoordelijk voor de selectie en heeft hij er altijd alles aan gedaan. Maar aangezien ze niet het hele elftal kunnen ontslaan wordt toch vaak naar dit middel gegrepen.ik hoop dat het zin heeft(slechter dan afgelopen weken is ook moeilijk) maar ik heb er een hard hoofd in. Probleem ligt namelijk dieper, en dat is namelijk dat er eigenlijk zelden rust is in de bovenste lagen van de club.

24 april 2017 om 13:50

Die 2 erbarmelijke backs waar jij het over hebt zijn allebei door de trainer meegenomen uit Duitsland hoor en die vond haacke voegt ook niets toe.
Het was een sympathieke trainer, maar hij heeft het gewoon na de winterstop niet meer op de rit kunnen krijgen. En dat was wel gewoon zijn taak.

24 april 2017 om 12:27

Terecht? Het zou is een keer terecht zijn als de directie in de spiegel kijkt. Wat ze nu doen is een trainer ontslaan omdat ze bang zijn dat de volgende wedstrijd nog meer escaleert als supporters verhaal komen halen.

24 april 2017 om 13:01

Nee, Foor is slechts een speler die meedraait in het niveau van het elftal, geen dragende speler. Doelpunten en assists van Santos en een Limbombe die de gehele verdediging bezighoudt is een gemis, en het feit dat NEC geen normale rechts en linksback heeft kunnen aantrekken.

Jezus wat een onkunde van het bestuur van nec. Nu moet een nieuwe trainer met een nieuwe spelwijze met 16 verschillende nationaliteiten in 1 selectie die 0,0 vertrouwen heeft het opeens op de rit krijgen? Durf er mijn geld nu wel op te zetten dat nec degradeert in de nacompetitie. Had gewoon hyballa het seizoen laten afmaken, want nu moet je 2 weken voor de play-offs opeens alles omgooien. Je ziet hoe het ging met cambuur vorig jaar en met go ahead dit jaar. Het ligt aan de selectie niet aan de trainer.

24 april 2017 om 13:55

Het enige wat het bestuur in mijn ogen te verwijten valt is dat ze hem niet eerder de zak hebben gegeven.

Dat komt waarschijnlijk door de publieke opinie, want de pers vind hem heel vermakelijk. Jammer genoeg heeft hij als trainer echter hopeloos gefaald en zitten we nu in de shit.

Eerst laat de directie Hyballa het vuile werk op knappen en laat alleen hij zijn gezicht zien als De Goffert half wordt afgebroken, de volgende dag zet diezelfde directie Hyballa op straat. Ontzettend laf en onbegrijpelijk gezien in die paar wedstrijden volgens mij alleen hij zelf de boel nog zou kunnen redden. Ontsla hem dan bij degradatie.

Ik denk dat dit onoverkomelijk is voor Hyballa. Hoe sympathiek hij ook overkomt, als je in 13 wedstrijden 12 keer verliest dan weet je gewoon dat je eruit vliegt. Los van het feit dat hij zich vast en zeker voor de volle honderd procent heeft ingezet.

Benieuwd of het effect gaat hebben!

Wel sneu voor die man dat hij in zâ´n eerste echte trainersklus meteen zoveel littekens oploopt, niet bepaald een lekker begin van je trainerscarriere zeg. Wel jammer mocht hij verdwijnen uit de eredivisie, ik vond het wel een vermakelijk figuur. En hij maakte bij VI aan tafel een hele leuke indruk. Langs de lijn een tikkeltje maniakaal, maar nogmaals, dat is wel vermakelijk.

haha, ze sturen hem naar buiten om ontevreden 'fans' te woord te staan. iets wat ze zelf niet durven ...en dan alsnog ontslaan.

Ik heb hier een heel dubbel gevoel over. Aan de ene kant vind ik Hyballa een heel gedreven trainer die met zijn passie en eigen stijl een genot was om naar te kijken. Hij heeft zeker aan het begin van het jaar ook best veel punten gehaald. Alleen de dip waar het elftal in terecht is gekomen, is ongelooflijk groot. 12 van je 13 laatste wedstrijden verliezen is echt heel erg slecht. Ik vind de directie alleen wel echt slappe hap. Hij is nog wel goed genoeg om de supporters toe te spreken, maar wordt twee dagen daarna keihard afgeserveerd.

Het ontslaan van een trainer kan altijd goed of slecht uitpakken. Meestal voel je het van te voren wel redelijk aan. Bij ADO had ik wel het idee dat Groenendijk wel wat punten zou gaan pakken. Al had ik van te voren niet verwacht dat hij zo zou uit blinken. Bij GAE wist ik dat de trainingswissel geen enkel effect zou hebben. Ik vind het vooral heel erg zonde voor Hans de Koning. In het geval van Hyballa voorspel ik ook weinig goeds. Welke trainer moet dit elftal nu opladen voor de loodzware nacompetitie?

NEC gaat degraderen, dat is met of zonder Hyballa geen verschil. Het is nu te laat om nog veranderingen door te voeren. Dan had je het zoals ADO eerder moeten doen.
Tegen AZ en Heerenveen ga je normaliter geen punten pakken.
In deze vorm de play-offs in is ook niks, tegen een gemotiveerde Jupiler league club kan het wel eens mis gaan.

Wat een onzin zeg. Die man valt weinig te verwijten. Staat gewoon met boze supporters te praten, terwijl de (wan)beleidsmakers zich er ver vanaf houden. Wie heeft die selectie samengesteld?? Niet onze Duitse vriend.
Het is echt weer een ouderwetse voetbaldag: Volendam (plaats 4 of 5) ontslaat de trainer vanwege de play-offs.. en nu wordt een trainer ontslagen die na GAE de minst eredivisie waardige selectie heeft.
Nog ff wachten op Sparta, want Pastoor moet natuurlijk ook geslachtofferd worden.

Haha het wanbeleid van een onevenwichtige selectie afwentelen op de trainer. Goeie zet. Maar niet heus

Als je reeel bent heeft Peter het maximale uit z'n groep gehaald tot nu toe. De jongens waar hij het mee moet doen zijn niet van het niveau middenmoot, daarnaast moet je hem prijzen dat hij de jeugd een kans heeft gegeven en zo goede talenten laat ruiken aan t vak. NEC slaat hier volledig de plank mis en dient eerst zelf naar hun eigen beleid te kijken....

24 april 2017 om 13:03

Niet helemaal waar. Het contrast in punten in de eerste en tweede seizoenshelft is zo enorm groot. Hoe NEC zaterdag speelde was dramatisch slecht, nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien! Er is totaal geen zelfvertrouwen meer, of dit een juiste beslissing is laat ik in het missen, maar het is zeker niet onbegrijpelijk.

Heel erg laf van het bestuur van NEC dit...

De nacompetitie gaan ze toch spelen daar gaat geen enkele trainer iets aan doen. Focus je dan op de nacompetitie en zorg dat je scherp bent voor die wedstrijden. Dat kan natuurlijk wel met een andere trainer die heeft nu 2 "oefen" wedstrijden en dan moet het elftal er staan.

Ik hoop nu helemaal dat NEC de afgrond ingaat...
Hyballa juist de man die voorop in de strijd gaat.
Energie en spirit.

Het hele beleid is gewoon prut.
Hyballa had gewoon verlengt moeten worden.
Desnoods in de jupiler verder

Dit team ontloopt de nacompetitie niet meer, dan moet je minimaal 4 punten halen uit de komende twee wedstrijden, AZ is uitgespeeld hoe dan ook dus daar valt thuis nog wel wat tegen te halen maar uit in Heerenveen ga je geen punten pakken.

Dan had je dus net zo goed met Hyballa de nacompetitie in kunnen gaan of hem weken geleden kunnen ontslaan, nu ontloop je die echt niet meer.
Of dit NEC er in blijft kan niemand zeggen, opzich hebben ze genoeg kwaliteit maar dat hadden NAC en Roda een paar jaar geleden ook maar toch ging dat fout.

Nac. Cambuur, Volendam en de Graafschap zijn allemaal ploegen waar in potentie van kan worden verloren.

Ongelooflijk, eerst mag zaterdag de boze supporters tot kalmte manen omdat het bestuur het niet durft, vervolgens twee dagen later trappen ze hem eruit om het eigen falende wanbeleid te maskeren....
Wat een puinhoop is het bij NEC.

Hadden ze beter twee wedstrijden kunnen wachten

Slechtste beslissing die de clubleiding had kunnen maken

24 april 2017 om 14:02

Nee, dat was toen ze hem 3 weken geleden lieten zitten.

De enige man die alles op alles dees om te winnen.. de enige die passie toonde.. en die mag weg.. wanbeleid

Hopen dat nec lekker degradeerd na my idee samen met roda niks te zoeken in de eredivisie beide gedegradeerd door wanbeleid terug gekomen beide hadden een leuk team opgebouwd (wat vetrouwen gaf) maar beide hebben er niks van geleerd want beide ploegen hebben een vreemdelingelegioen of je nou conte mourinho of koeman voor deze groep zet het is niks het word niks en het blijf niks

Ze kunnen zich gewoon nog redden hoor. Hopen dat AZ de beker wint zodat die een week later met de reserves aantreden en bij de laatste wedstrijd zal Heerenveen het waarschijnlijk rustig aan doen voor de play-offs. Maar je trainer ontslaan na 32 wedstrijden vraagt wel om degradatie.

24 april 2017 om 12:38

Idd en laten we eerlijk zijn hoeveel schuld heb een trainer als je met zo selectie gestraft word ? Snap het beleid totaal niet scout in de jupiler legue laat jeugdspelers doorbreken en haal 1 of 2 buitenlanders ma deze club is het helaas andersom

Ik was zaterdag in het stadion....het spel van NEC gaat helemaal nergens over. Spelers hebben totaal geen idee over hoe een aanval op te zetten. Totaal geen idee hoe druk te zetten. Geen echte wil om te winnen en geen passie...hoe leuk die Hyballa ook overkomt, dat ligt toch deels aan de trainer vind ik. Hij moet een speltactiek uitstippelen: hoe bouwen we op,. hoe zetten we druk...het spel van NEC ontbeert dit volledig. Dus een logische keuze!

24 april 2017 om 12:40

Zulke dingen leer je grotendeels in de d-tjes al maar der loop er niet 1 die er boven uitsteek alle hoop is op dat talentje gelegt terwijl die jongen ook pas 17 is

24 april 2017 om 12:46

Ik vind juist dat zo'n tactiek per team kan verschillen dus dat je als trainer verantwoordelijk bent hoe goed je dat met elkaar hebt getraind...maar ben het met je eens dat de selectie veel te weinig kwaliteit bezit. Dus het ligt net zo goed aan het bestuur...maar die Hyballa kan er tenminste een team met een idee van maken (zowel verdedigend en aanvallend)

Zonde vond hem niet de beste trainer maar wat een persoonlijkheid, maar misschien wel beter voor hemzelf ook vond het echt verschrikkelijk hoe hij tegen zijn eigen fans zo moest praten en hem zo zien lijden. Verder een beetje te laat van nec of doe het gewoon na het seizoen

Als ze hem toch wilde ontslaan waarom laten ze hem nog de supporters toespreken echt een lafaards zeg zo zie je maar gewoon bang voor de supporters als je het aan het einde van het seizoen doet oke maar niet 2 wedstrijden voor het einde, en als de supporters het zo goed weten laten ze dan zelf op de stoel gaan zitten. Wat ben ik blij dat ik niet voor zo een domme club ben zeg schande voor het voetbal

Wat een wan besluit. Hoop dat mijn club ze nu over 2 weken de nacompetitie instuurt.

Helaas de enige juiste beslissing. Sinds de winterstop stond er elke week een compleet ander elftal en ook het systeem werd om de haverklap gewijzigd. Spelers werden bij toerbeurt volstrekt willekeurig opgesteld om daarna weer 2 maanden volledig genegeerd te worden.
Met als gevolg dat alle vertrouwen, vastigheid, wilskracht en strijdlust uit het elftal is verdwenen. Er is geen enkele garantie dat dit een verbetering oplevert, maar het was wel zeker dat er mã©t Hyballa sowieso geen wedstrijd meer gewonnen zou worden.
Hopen dat er iemand wordt aangesteld die een paar weken achter elkaar dezelfde 11 het vertrouwen kan geven.

Dus eerst laten ze hem de boel opknappen als er relletjes ontstaan bij de hoofdingang en vervolgens ontslaan ze hem keihard. Wat een belachelijk corrupt bestuur heeft nec toch! Ik denk dat daar eens een grondige renovatie plaats moet vinden. Zij stellen stelselmatig de verkeerde mensen aan, zijn verantwoordelijk voor dit bij elkaar geraapt zooite spelers en de achteruitgang van de club nec. Als vitessenaar hoop ik dat ze het via de nacompetitie weten te redden want een seizoen zonder derby zitten wij ook niet op te wachten!

Schandalig beslissing van dit ongelooflijk ondeskundig bestuur dat er met zijn eigen selectiebeleid een klote zooi van gemaakt heeft. Stap zelf op als je kerels bent en
laat deze trainer met zijn tomeloze inzet de laatste wedstrijden afmaken. En voor de mensen die zich supporter noemen en al een aantal malen de boel verziekt hebben zeg ik : zoek hulp bij een instelling. Schokeffect???? Wat een idioten. Zeer matig spelersmateriaal.

Maar Bartje, wanneer stap jij op dan? In een ommekeer onder Hyballa geloof ik niet meer, maar eigenlijk net zo weinig als met de nieuwe... de ploeg is niet goed genoeg, klaar. Al is het contrast in punten in de eerste en tweede seizoenshelft wel gigantisch, zit 0 zelfvertrouwen in de ploeg.

En de directie blijft gewoon zitten en blijft foute beslissing op foute beslissing maken. Ze zijn verantwoordelijk voor de selectie, die niet-Eredivisiewaardig is en voor de aanstelling van de trainer, die gewoon niet meer bij machte is om de jongens te inspireren. De directie moet zijn verantwoordelijkheid nemen en hun biezen pakken. Ik zie namelijk geen enkele trainer deze selectie aan het draaien krijgen...

Het is een armoedige kwaliteitsarme selectie daar gaat een andere trainer geen verandering in brengen. Deze ellende is Hyballa niet aan te rekenen maar bestuur en het technisch management maar die blijven uiteraard zitten waar ze zitten en steken uiteraard niet de hand in eigen boezem, laf als ze zijn.

Wat te bereiken dan? Winst op az en Heerenveen? Of vanuit een ander optiek de na competitie in?

Elke week 5/6 andere spelers, zelfs tegen Excelsior met 5 verdedigers beginnen nee sorry het was een enthousiaste kerel die eens wat anders bracht dan een standaardtrainer maar hij bakte er toch echt niet veel van. Alleen is dit ontslag ruim een maand te laat. Elftal is ook prut, maar wel voornamelijk door Hyballa zelf samengesteld.

24 april 2017 om 13:01

Hyballe heeft het elftal niet zelf samengesteld, dat kun je hem niet kwalijk nemen.

24 april 2017 om 14:18

Als je niet op de hoogte bent, roep dan niets. Hij heeft een behoorlijk deel van deze selectie samengesteld, maar geen enkele van zijn aankopen kan het niveau aan. Hij heeft gewoon vreselijk gefaald.

Dat Hyballa het veld moet ruimen na 12 nederlagen in 13 wedstrijden, is niet vreemd. Maar de grootste boosdoener blijft zitten, namelijk algemeen directeur van Ingen. Hij is verantwoordelijk voor het echec met Futuralis, de samenstelling vd selectie, alles gooien op categorie 2 en nog veel meer. Categorie 2 mooi, maar wat heb je daaraan als je naar de JL degradeert??? Had wat meer geld in deze armoedige selectie gestopt, op een verantwoorde manier. Op website NEC staat "Er telt dan maar één belang en dat is het algemeen belang van N.E.C.". Nou, van Ingen: trek je eigen conclusie op deze zelfgeschreven opmerking! Daarnaast stel ik ook de zogenaamde investeerders verantwoordelijk. Bij de promotie 2 jaar geleden riep oa de heer Boekhoorn dat ze geld in het team zouden stoppen en dat degradatie nooit meer mocht gebeuren. Van dat geld Taiwo gehuurd? Van dat geld Formatschow gekocht? Van dat geld Dyrestam gekocht? Van dat geld Delle gekocht? Van dat geld Mayi gekocht? Laat me niet lachen, want tesamen met anderen, van zeer discutabele kwaliteit. Zoals er afgelopen al een spandoek hing in de trend van Boekhoorn stopt z'n geld liever in t halen van pandaberen. Op zich prima, maar laat hij dan niet zo hoog van de toren blazen.
Conclusie:
1. Peter Hyballa. Het mocht helaas niet baten, maar ik zie jou als n energieke en inspirerende coach. Jammer dat het niet is gelukt. Toch bedankt voor alle inzet!
2. Bart van Ingen. Pak je verantwoordelijkheid en snel wegwezen. En vooral NIET bedankt. Laffe man die Hyballa t vuile werk laat opknappen als t fout gaat zoals afgelopen zaterdag na de wedstrijd.
3. Investeerders olv meneer Boekhoorn. Doe wat of hou jullie mond!

24 april 2017 om 13:51

@ 024tony

Je meent toch niet serieus dat Boekhoorn of andere investeerders ook maar iets te verwijten is? Als hij panda's wil kopen en daar hoog van de toren over wil blazen, mag hij dat toch doen? Het is toch zijn geld en hij heeft al weet niet hoeveel miljoen in de club gestoken, wat hij met de rest doet is zijn eigen zaak. Al zou hij 400 panda's kopen, dat van de daken schreeuwen en 100 euro in NEC investeren, dan kan je hem nog steeds niks verwijten. Investeerders hebben al helemaal geen verplichting om iets te doen of anders hun mond dicht te houden, waarom zouden ze?

Sorry aan alle NEC-supporters, maar laat ze nu maar degraderen. Wat een klote bestuur. Wel de trainer naar buiten sturen om de supporters rustig te krijgen. Zelf durven ze dat niet, stelletje lafbekken. En dan nu de trainer ontslaan. Schaam je!

Ontzettend pijnlijk, jammer en ergens ook onterecht dit.

Ik heb persoonlijk echt een zwak voor Hyballa. Ontzettend enthousiaste man die alles voor de club geeft. Zeggen waar het op staat en een beetje koppig. Ik denk absoluut dat de beste man goede ideeã£â«n over voetbal heeft, ik vind hem inhoudelijk namelijk best zinnige dingen zeggen, maar met deze selectie valt ook niet veel te halen. Selectie komt op cruciale plaatsen gewoon kwaliteit tekort. Door het gebrek aan goede backs krijgen we onnodige en stomme tegengoals en voorin wordt de kwaliteit van een Limbombe of Alireza nodig gemist. Weinig creativiteit, individuele klasse en scorend vermogen. En dan kom je gewoon in de problemen. Eigenlijk nog een wonder dat we er rond de winter goed voorstonden, al vind ik 12 nederlagen in 13 wedstrijden wel heel veel van het goede, dat kan eigenlijk ook met deze selectie niet.

Tuurlijk heeft Hyballa fouten gemaakt, zo kwam hij aanzetten met non-voetballers als Ofusu, Taiwo en Fomitschow. Maar ik denk niet dat Hyballa in vergelijking met eerdere trainers als Vloet, Pastoor of Faber veel meer (of minder) fout heeft gedaan. Het probleem ligt dieper, namelijk bij de immer aanwezige stammenstrijd in de club. Er is altijd wel wat, altijd wel onenigheid, altijd wel tegenstrijdige belangen die uitgevochten worden ten koste van het algemeen belang, en dat is Nec. Zo had NEC Unal en Celina kunnen huren van City (nog voordat Twente er mee aan de haal ging) maar wachtte men te lang. Al 2 spelers waarmee je nooit de problemen was geraakt. Zelfde geldt voor een speler als Van Duinen, had ook al een hoop gescheeld. Er moet gewoon eenheid zijn door de club heen. Waar willen we met z'n allen naartoe en op welke manier gaan we dat doen?

Het klinkt simpel, maar dat is het absoluut niet. Iedere stroming binnen de club moet als het ware een soort sociaal contract ondertekenen, een beleidsplan waar men zich altijd aan houdt, wat er ook gebeurt. Gewoon een nuchtere visie, gebaseerd op gezond verstand, namelijk het halen van iets meer ervaren, gemiddelde Eredivisiespelers gecombineerd met jonge talenten uit de eigen opleiding en uit de Juup, en in het buitenland proberen wat pareltjes op te pikken(maar hier niet koste wat het kost naar op zoek gaan). Ongeveer de lijn die werd gevolg anno 2015. Zolang dat niet gebeurt zal de club altijd problemen kennen en nooit zijn potentie vervullen. Want, om toch positief proberen af te sluiten, deze club heeft potentie. De sponsors willen wel en het publiek in Nijmegen is aan de ene kant ontzettend kritisch, maar ook trouw.

Goede keuze. Nu er direct een trainer neerzetten die de spelers tactisch en technisch minimaal 50% sterker kan maken. Maak er ook gelijk een hecht collectief van en het komt helemaal goed. Tijd zat jongens...

En met het argument dat het bij Ado wel goed heeft uitgepakt kan ik niet zo heel veel. Daar zijn ook hele belangrijke spelers teruggekomen uit blessures. Dat is bij NEC niet het geval, dus het lijkt mij stug dat NEC onder een nieuwe trainer wel opeens punten gaat pakken.

Leen Looyen stond er toch al dagelijks kan die het zeker overnemen.

Hoop dat nec nu degradeert. Niet voor de fans,maar voor t wanbeleid van de bestuurders.
Hoop dat Hyballa behouden blijft voor de eredivisie. Een kleurrijke gedreven trainer. Ik zou m wel bij Groningen willen zien,want Faber bakt er bij ons ook weinig van.

24 april 2017 om 14:22

Wil je nou serieus weer een beroerde trainer van NEC overnemen?

Nou dit is wel makkelijk van NEC. Die selectie is ook niet echt goed. Heb het idee dat het niet allemaal door het werk van Hyballa te maken heeft.

Veel telaat dit besluit genomen , voor de winter in het linker rijtje, daar na amper pun gehaald, ik denk dat zijn jongens bang waren vooor zijn geschreeuw, het heeft toch geen zin, we hebben de discipline van de duitsers niet

Schandalig dat NEC zijn trainer, Peter Hyballa op straat zet met nog 2 wedstrijden te gaan. NEC was alles voor hem. Hij stond zelf na de laatste wedstrijden op de barricades voor Nec. Hij stond de ontevreden supporters te woord.

Van mij mogen ze nu echt degraderen. Wat een schandalige beslissing. Hij moet tot 2x toe een stel hooligans tot kalmte manen, omdat het bestuur niet durft en nu ontslaan ze hem. Mes in de rug

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren