Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Rutten en Gullit moeten Ten Cate assisteren bij Oranje

Laatste update:

Henk ten Cate lijkt de opvolger te worden van de in maart ontslagen Danny Blind. Presentator Jack van Gelder meldt zondagavond dat het voor ‘99,9 procent’ zeker is dat de huidige trainer van Al-Jazira uit de Verenigde Arabische Emiraten zich eerdaags de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal mag noemen.

Dat wilde Ten Cate niet bevestigen, maar hij liet aan De Telegraaf wel weten dat hij zaterdag in Abu Dhabi een ‘uitstekend gesprek’ heeft gevoerd met technisch directeur Hans van Breukelen. “Nee, ik geef geen details, want dat zou ik tamelijk onbeschoft vinden. Ja, ik ben geïnteresseerd en wacht nu rustig af. De KNVB neemt contact met me op.”

Ten Cate, die volgende week zaterdag kampioen kan worden met Al-Jazira, zal waarschijnlijk worden bijgestaan door Ruud Gullit. Ten Cate was vermoedelijk niet de eerste keus voor Van Breukelen, want namen als Frank de Boer, Phillip Cocu, Ronald Koeman, Louis van Gaal en Roger Schmidt lieten weten geen belangstelling te hebben.

Update 23 april 23.40 uur - Rutten en Gullit moeten Ten Cate assisteren bij Oranje
Henk ten Cate wordt waarschijnlijk aangesteld als bondscoach van het Nederlands elftal en het is de bedoeling dat hij zal worden bijgestaan door Ruud Gullit en Fred Rutten, zo meldde Studio Voetbal zondagavond. Ten Cate is nu nog werkzaam bij Al-Jazira, terwijl Gullit en Rutten nergens in dienst zijn.

Een goede keuze?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man man man. De Knvb blijft zich belachelijk maken.

23 april 2017 om 20:59

Nouwja dit lijkt me een betere keus dan Gullit of Schmidt. Ben benieuwd wat hij anders gaat doen dan zijn voorgangers.

23 april 2017 om 21:05

@ Ajax 111,

Ik heb hier een beetje dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant zou ik de komst van ten Cate als bondscoach zeker toejuichen, want ik heb hem altijd wel een vrij goede coach gevonden, maar om eerlijk te zijn heb ik altijd het idee gehad dat ten Cate juist een nog betere assistent-trainer/veldtrainer is naast 'n vrij jonge, onervaren trainer (bijvoorbeeld).

Ik had ten Cate graag bij het Nederlands elftal gezien, in combinatie met Ruud Gullit. Want ik denk dat Gullit (als bondscoach) en ten Cate (als assistent-trainer/veldtrainer) een goede combinatie kon worden, maar opzicht heb ik ook wel redelijk vertrouwen in ten Cate als bondscoach.

23 april 2017 om 21:54

Maar waarom? Wat heeft gullit (en ten cate) de afgelopen jaren nou gepresteerd als coach waardoor je denkt, dat is een een goeie? Heb je gullit wel eens een wedstrijd horen analyseren? Ik denk dat gemiddelde bezoeker van deze website meer kijk op voetbal heeft dan hem.

23 april 2017 om 22:45

Ten Cate kan een prima analyse maken. Is erg ervaren en heeft bij grote clubs gezeten. Lijkt mij een prima keuze aangezien Koeman, v Gaal etc niet haalbaar zijn. Maar de mensen aan de kant weten het natuurlijk beter en zien alleen iemand komen die 3x CL heeft gewonnen en die zijn er helaas niet.

23 april 2017 om 23:49

Ik heb het qua analyse ook over gullit en niet over ten cate. Ten cate zal zijn vak vast verstaan maar dat doet de coach van de gemiddelde van een hoofdklasser ook.

24 april 2017 om 08:59

Lees even op wikpedia wat hij gedaan heeft en praat daarna maar gewoon weer meer minder denigrerend over hem

23 april 2017 om 21:07

Denk dat Advocaat de beste keuze zou zijn, maar na zijn plotse vertrek als assistent heeft ie zichzelf buitenspel gezet denk ik. Het zal in ieder geval zorgen voor menig chagrijnig interview van deze beroepspessimist.

Jemig zeg. Doe dan Gullit tenminste!

23 april 2017 om 21:02

Makkelijk duimpjes scoren nu door negatief te doen maar zoek maar eens een ander. Ten Cate is een prima trainer, heeft zich lang en breed bewezen. Daarnaast gaat Henk het natuurlijk ook niet alleen doen, wellicht komt Gullit er nog naast maar ik zou Rijkaard ook wel leuk vinden.

Uiteindelijk is het belangrijker dat bij de Knvb de gedachtegang en werkwijze waar nodig gemoderniseerd wordt. De trainer is dan slecht een uitvoerende man. Ten Cate zal heus niet ineens Michel Breuer op gaan roepen of zo hoor. Daarnaast is het wel iemand met charisma en zeker wanneer er een grote naam naast komt. Ik juich dit op zich wel toe. Hiermee kun je prima aankomen.

23 april 2017 om 21:09

We willen allemaal perse een Nederlander. Als je zo gaat kijken kom je misschien bij ten Cate uit maar dat wil niet zeggen dat hij goed genoeg is. We hadden best even buiten de landsgrenzen kunnen kijken. Naar mijn mening voldoet nu niemand behalve Koeman en die is niet beschikbaar. In België voldoet ook niemand dus daar door hebben ze ook een buitenlandse trainer. Zo armoedig weer dit.

23 april 2017 om 22:56

Ik hoef geen Nederlander. Maar Ten Cate is nauwelijks een Nederlandse trainer meer te noemen. Alleen maar in het buitenland gewerkt bijna, en niet bij de minste clubs.

24 april 2017 om 09:01

Wat weet je eigenlijk over de carriere van ten cate?

23 april 2017 om 21:04

Waarom Gullit? Die is de afgelopen 10 jaar alleen in de tv-studio met voetbal bezig geweest. Met zijn beperkte ervaring is dat gewoon een tweede Blind.

23 april 2017 om 21:56

In die tien jaar heeft ie ook nog eens niets anders dan onzin lopen verkondigen

23 april 2017 om 21:18

Gullits enige succes was een bekertje in 1996. Hoezo hij dan?

23 april 2017 om 23:43

Door zijn carriere als speler.

24 april 2017 om 00:13

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.

23 april 2017 om 21:22

Gullit is misschien wel de slechtste coach van Nederland, de man heeft uitstraling maar daar is werkelijk alles mee gezegd

23 april 2017 om 21:56

Belachelijk! Gullit is prima coach met veel charisma en positieve instelling. Waar heeft Gullit gefaald dan? Feyenoord? Dacht het niet, niemand had het daar beter gedaan in zijn tijd! Chelsea? Na jaren weer FA-cup gewonnen! Dus...

23 april 2017 om 22:06

Laten we eens kijken bij zijn meest 'recente' clubs: Los Angeles Galaxy faalde en hetzelfde kan gezegd worden over zijn tijd bij Terek Grozny en dit was allemaal zo'n 10 jaar geleden. Willen we nou echt een coach die voor het laatst wat leuks heeft gedaan zon 20 jaar geleden?

Ik denk persoonlijk niet dat Henk ten Cate de grote man is die ons voetbal uit het slob moet trekken, gezien de laatste paar clubs waar hij voor heeft gewerkt. Maar goed, laten we die man de kans geven. Ik laat me graag het ongelijk bewijzen.

23 april 2017 om 21:05

Slop..

Zie het ook helemaal niet zitten met ten Cate.
Je vraagt je af wat voor "profiel" ze hebben opgesteld bij de knvb..

23 april 2017 om 21:58

Ik denk dat het profiel als volgt is geweest: iedereen met een trainersdiploma en beschikbaar is.

23 april 2017 om 22:47

Ach ach wat makkelijk zeg. Henk is een ervaren trainer die bij grote clubs heeft mogen werken en echt veel verstand heeft van voetbal. Maar de VZ bezoekers weten het allemaal beter. Zijn experts op het gebied van inside info wat trainers betreft. Laten nu eens een trainer gaan steunen ipv meteen dat negatieve.

24 april 2017 om 09:03

Hij heeft bijna altijd de doelstelling behaald. Ik weet nu zijn geschiedenis als trainer.

23 april 2017 om 22:57

Dat gaat een Koeman ook niet in z'n eentje lukken. Een trainertje, met alle respect, zal natuurlijk niet even het Nederlandse voetbal er weer bovenop helpen. Zelfs met m'n schoonmoeder aan het roer hadden deze spelers meer moeten presteren.

Nou.. laten we het een kans geven, vind het verre van ideaal. Wel 2 mannen met gif en dat is wat deze ploeg nodig heeft.

In ieder geval iemand met ervaring. Over zijn prestaties kan getwijfeld worden.

Laten we de beste man maar het voordeel van de twijfel geven en veel slechter dan zijn voorganger kan het bijna niet .

24 april 2017 om 09:04

Want jij weet zijn carriere als trainer zo te noemen?

24 april 2017 om 11:34

Ik weet zo ongeveer wel waar die allemaal getraind heeft en ook dat hij meer ervaring heeft dan sommige namen die ik de laatste weken las in de media.

De KNVB kan het alleen volgens mij nooit goed doen. Geef die man eens een eerlijke kans ipv het af zeiken van te voren al te laten beginnen.

24 april 2017 om 14:42

Daar ben ik het geheel mee eens.

Ten Cate had ik nooit als eerste man genomen.. Hij is een prima assistent gebleken bij Chelsea en Barcelona, maar verder is het drie keer niks gebleken!! Ik snap niet dat Gullit niet de eerste man gemaakt wordt met Ten Cate ernaast. Gullit het grote uithangbord en de baas met de prestige en het charisma en dan die Ten Cate ernaast.. Ze slaan de plank volledig mis hier

23 april 2017 om 21:44

Ik snap niet waarom redelijk veel mensen Gullit als bondscoach willen zien. Maar dan wel in de vorm van een soort nep-bondscoach die meer als een soort gangmaker/clown voor de groep komt te staan !?!? Terwijl dan Ten Cate als tweede man eigenlijk de lijntjes letterlijk en figuurlijk uitstippelt !?!?
Ik denk dat er een aantal mensen binnen het Oranjeteam hen niet serieus zullen nemen, met een tweesplitsing in het team als gevolg. Een groep die dan ook niet voor de volle 100% er voor gaat tijdens een wedstrijd.

Beide hebben als coach weinig gepresteerd en dat wat ze gepresteerd hebben is al vrij lang geleden.

Nou, daar gaan we weer. Misschien dat Koeman volgend jaar rond deze tijd wel beschikbaar is.
Weer een trainer zonder ervaring die alleen autoriteit uitstraald. Als assistent vond ik het al een twijfelgeval maar als bondscoach is het een regelrechte schande. Goed bezig van Breukelen. Hadden ze niet even kunnen wachten tot van Gaal een functie had?

23 april 2017 om 21:10

Geen ervaring? Deze man is al 30 jaar trainer.

Dat hij behalve Barcelona en Chelsea niet bij de echte top heeft getraind kan ik misschien inkomen maar geen ervaring slaat mijn inziens nergens op.

23 april 2017 om 21:15

De ervaring die nodig is bedoel ik. Als hij nou een paar aansprekende clubs in het buitenland had gehad net zoals Koeman nu en goede resultaten had gehad die recht geven om een land als Nederland te coachen. Ervaringen met clubs als Vitesse, Heracles en Umm Salam vind ik nou niet echt aansprekend. Hij kan dan wel assistent bij Chelsea en Barcelona zijn geweest maar dat zegt ook niks. Daar zijn wel meer assistenten geweest die verder niets kunnen.

24 april 2017 om 00:07

Tuurlijk zegt dat wel wat, bovendien is er bij die grote clubs altijd met waardering over Ten Cate gesproken. Jammer dat hij geen eerlijke kans krijgt, en bijvoorbaat al afgebrand wordt.

24 april 2017 om 00:10

Ongelooflijk he. Wat een zuurpruimen. Geef die man de kans!

Erg slechte keuze, mocht dit onverhoopt waar blijken te zijn.
Een goede assistent-trainer, echter geen goede eerste man.
Wil zichzelf veels te graag profileren als een toptrainer, terwijl hij dat absoluut niet is.
Het enige positieve aan dit hele verhaal zal zijn dat hij het "gratis doet"..

23 april 2017 om 22:50

Ach ach weer een opmerking die niet van jezelf is. Daarnaast denk jij ook nog in staat te zijn een kandidaat trainer te kunnen beoordelen? Welke ervaring heb jij op het gebied van kennis trainerschap? Tv kijken is jou CV. Ga eerst iemand steunen ipv voordat iemand begonnen is al afbranden.

23 april 2017 om 23:00

Wat een woorden, wie denk je wel dat je bent joh? Flikker toch op gek..
beetje de stoere jongen willen uithangen op internet.

23 april 2017 om 23:06

Mensen geven hier hun mening en doen dat met de kennis die zij bezitten.
Ik kan Tan Cate ook maar beoordelen met wat ik zie, hoor en lees over hem. En mijn beoordeling is ook dat hij dit Oranje niet gaat helpen.
Ik wil graag positief zijn maar als ik Ten Cate hoor praten dan krijg ik de kriebels. Ik kã¡n gewoon niet positief zijn over het feit dat hij misschien bondscoach wordt.

Prima dat jij hem steunt en ik hoop dat iedereen achter de bondscoach gaat staan (ongeacht wie) en ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb er een hard hoofd in. Een heel hard hoofd.

23 april 2017 om 23:40

@magicmike, top reactie snap nu je reactie een stuk beter.
@ProTukker, iedereen mag zijn mening geven net zoals ik daarop mag reageren. Ik vind alleen dat men vooral vanuit het negatieve reageert gepasseerd op niet zo heel veel. Dan kun je beter iemand steunen en pas kritiek leveren als hij zijn werk niet goed doet. De spelers van Barca en Chelsea liepen met hem weg. Ook v Gaal heeft hem hoog zitten en die kennen hem een stuk beter en weten waar ze over praten. Daar hou ik me aan vast. Tuurlijk kan het zijn dat je geen goed gevoel bij hem hebt maar dat is wat anders dan hem als incompetent te omschrijven. Trek dat negatieve en populisme niet zo goed. Ik weet nog goed dat Dick afgemaakt werd door zijn wissels en nu zie ik veel mensen roepen om Dick. Alles is zo betrekkelijk.

24 april 2017 om 00:03

Volledig met je tweede reactie eens @thamike! Eerste reactie grotendeels ook wel maar die is wellicht wat minder subtiel verwoord. Maar begrijp je volledig. Zelf ook wel klaar mee, zoals ik hierboven al enigszins liet merken.

24 april 2017 om 00:11

Kan mij nog goed herinneren dat ik Advocaat op dat moment ook vervloekt heb maar dat is een moment opname. Over het algemeen denk ik dat Advocaat toch een meer dan bovengemiddelde coach is.
Mijn absolute eerste keuze is Preudhomme, en dat om heel veel redenen. Maar ik denk dat mijn tweede keus Advocaat zou zijn.

Ik reageer ook vanuit het negatieve omdat ik zie dat hij ná Barcelona niets gepresteerd heeft. Sterker nog: hij is daarna bij 4 clubs binnen 1 jaar ontslagen en dat achter elkaar. Vind ik redelijk incompetent.
Daarnaast vind ik hem arrogant overkomen.

'je kan beter iemand steunen en pas kritiek leveren als hij gefaald heeft?' In mijn ogen kan je beter problemen voorkomen dan problemen oplossen.
Tuurlijk zou hij het heel goed kunnen doen met Oranje maar ik ben er absoluut niet van overtuigd. En daarom zou ik een coach met betere papieren aanstellen. Nog steeds geen zekerheid natuurlijk.

24 april 2017 om 10:41

Negatief mag je mij noemen als het over Ten Cate gaat. Ik zie hem gewoon niet als een goede trainer voor Oranje. Dat kan toch? Dus jij en Bas Slaats hoeven niet zo 'tekeer' te gaan met jullie uitroeptekens!!!!! Alsof ik niet wil luisteren ofzo. Alsof jullie mening de enige goede is.
Ik kan ook zeggen dat jullie te positief zijn en jullie kop in het zand steken. Doe ik niet. Jullie zien hem wel als bondscoach. Prima.
Mocht Ten Cate bondscoach worden zullen we zien wie er gelijk krijgt en ik hoop echt dat ik ongelijk krijg want ik wil graag een leuk Oranje zien op een ek of wk.

Maar na Barcelona heeft hij het niet geweldig gedaan toch? Of je het hem aan kan rekenen dat hij ontslagen is als assistent of niet, doet niets af aan het feit dat hij ná Barcelona niets (ajax was nog wel redelijk goed overigens) gepresteerd heeft.

Wat een keuze.. gebaseer op wat? Om nu iets op te gaan bouwen? Nee deze keuze is weer eens onbegrijpbaar en ik had zelf nu dit even afgewacht totdat de kwalificatie over is, aangezien je een instapt op een zinkend schip..

23 april 2017 om 22:10

Waarschijnlijk omdat hij een van de enigen is die nog bondscoach wil worden. Velen hebben al bedankt.

Ik ben hier niet enthousiast over. Maar ja, zou niet weten wie anders.. dat is op zich al triest natuurlijk. Geen gerenommeerde coach staat hier nog voor open.

24 april 2017 om 00:06

Ach, overdrijf niet man. Nummer 2 en 3 op de afgelopen twee WK's en er is weinig te verliezen. Slechter kan het inmiddels bijna niet gaan, dus. Daarnaast zijn de gerenommeerde coaches waar je op doelt natuurlijk bezet, aangezien ze dus gerenommeerd zijn, he.

Ten Cate met Gullit en als je Fred Rutte er ook aan toevoegt kan dat het best iets worden.
Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en als je dat met elkaar combineert heb je een leuke combinatie

En dan ten Cate als hoofd en Gullit als assistent?
Vindt het geen sterk duo op voorhand maar goed in de prijsklasse waar de knvb uit moet vissen heb je weinig betere.
Daarnaast is het al lachwekkend dat je die Schmidt op je lijstje had staan en Cocu, Cocu bakt er bij PSV al vrij weinig van en een buitenlander moet je al helemaal niet aantrekken voor die functie (ik mijn mening).

1990 go Ahead Eagles
1990–1992 sc Heracles
1992–1993 vv Rheden
1993–1995 go Ahead Eagles
1995–1997 sparta Rotterdam
1997–1998 vitesse Arnhem
1998–1999 kfc Uerdingen 05
1999–2000 mtk Hungã¡ria Fc
2000–2003 nac Breda
2003–2006 barcelona (assistant)
2006–2007 ajax
2007–2008 chelsea (assistant)
2008–2009 panathinaikos
2010 Al-Ahli Dubai
2010–2011 umm Salal
2012–2013 shandong Luneng
2013 sparta Rotterdam (caretaker)
2016– al Jazira

Neem aan dat van Breukelen dit lijstje kent? Deze man heeft meer clubs versleten dan menig man aan vrouwen......

23 april 2017 om 21:09

Is ie verzorger geweest bij Sparta???

23 april 2017 om 21:40

hahaha....scherp! bron Wikipedia....is kennelijk niet helemaal zuiver

Als je alternatief voor Sampaoli Ten Cate is heb je totaal geen visie en kun je er beter gewoon helemaal mee stoppen.. Waar is deze man niet gefaald? Een Knvb beker gepakt, Hongaarse beker en een Jcs. Hou op hoor.

23 april 2017 om 21:08

Sws bij mijn club Vitesse. 3e geworden, beste prestatie ooit voor de Arnhemmers. Voor mij is hij een held. Bij Barça en Chelsea waren ze ook over hem te spreken, vele zeggen dat hij de man was,En niet Rijkaard.

24 april 2017 om 02:01

Daarom ongeschikt

23 april 2017 om 22:12

Wilde Sampaoli graag?

24 april 2017 om 00:14

Misschien eens wat meer in de statestieken duiken ipv te vitten.

Naar verluid is die door Van Gaal voorgedragen en zijn Sneijder en Robbe heel enthousiast over hem. Bij gebrek aan beters moet je hem maar de voordeel van de twijfel geven

23 april 2017 om 21:07

Bij gebrek aan visie en bereidheid om verder te kijken dan je neus lang is kom je bij Ten Cate uit. Van de potloodstreep door het Wk2018 mogen we nu wel een dikke streep met een permanent marker maken.

23 april 2017 om 21:21

Ten Cate gaat het niet in zijn eentje doen uiteraard, dan is die volkomen ongeschikt. Het wordt een combinatie Ten Cate, Gullit en waarschijnlijk Fred Rutte.
Die 3 kunnen best een leuke combinatie vormen.

Natuurlijk hadden we met zijn alle veel liever van Gaal terug gezien als coach of een Ronald Koeman maar als ze allemaal weigeren kom je uiteindelijk bij de B keuzes uit

24 april 2017 om 00:19

Hoera drie coaches die nooit iets noemenswaardig hebben gepresteerd. Maar ik laat me graag verrassen. Had gehoopt op een keer iets anders dan de usual suspects.

Ik vraag me nu een ding af: Wat is er mis met ten Cate? Iedereen zit op hem te vitten maar het is toch een goede trainer? Dus waarom?

23 april 2017 om 21:10

Precies, hem bij voorbaat al afschrijven getuigd niet echt van voetbalkennis.Heefr bij grote clubs getraind, en een goede naam achter gelaten. Heb eens een interview gezien van Ronaldinho. Vol lof over Henk. Gewoon de kans geven.

23 april 2017 om 23:54

@arnhemmer

Hij heeft het goed gedaan bij Vitesse en Barcelona, maar daarna is het wel heel, heel, heel erg slecht gegaan met Ten Cate. Na Barcelona ontslagen bij Ajax, Chelsea, Panathinaikos, Al Ahli en Umm Salal. En allemaal binnen 1 jaar na zijn aanstelling! (behalve Ajax daar was hij 2 jaar coach).
Dat geeft te denken.

23 april 2017 om 21:12

Waarom is het een goede trainer? Als hij al iets goeds heeft gepresteerd dan is het alweer minimaal 10 jaar geleden. Zo kennen we wel meer trainers.

23 april 2017 om 21:19

wie dan? En noem eens namen van mensen die in deze puinhoop willen stappen!

23 april 2017 om 21:22

Wie is wel een goede bondscoach dan? Frank de boer ? Cocu? Die hebben ook nog niks bereikt. Sommige komen met Gullit,heeft helemaal niks bereikt als trainer. Ieder geval eentje met uitstraling. We hebben geen toptrainer meer, dus dan is ten Cate gewoon prima.

23 april 2017 om 21:40

Buitenlandse trainer jongens. We zijn op een punt beland dat we een echt goede trainer nodig hebben. Als de KNVB een beetje met hun budget had gespeeld en wat meer vrij had willen maken dan hadden we een goede buitenlander gehad. Als we nu perse met de hand op de knip een Nederlander willen dan krijg je zoiets als ten Cate. We spreken elkaar wel weer over maximaal een jaar.

23 april 2017 om 21:57

Wie dan?

23 april 2017 om 22:18

Daar zijn geschikte mensen voor om dat te moeten weten. Blijkbaar zijn de mensen bij de KNVB daar op dit moment niet geschikt voor. Anders kom je niet met ten Cate. Maar om een paar voorbeelden te noemen van trainers die dan wel bezet zijn maar misschien toch een optie waren geweest; Bielsa, Pellegrini, Rangnick en dan Sampaoli.

Het gaan nog hele lange pijnlijke jaren worden. Eigenlijk is het ook niet echt spannend meer wie de nieuwe bondscoach word. Het is altijd een net niet trainer die ze aan gaan stellen. En als je mensen als van Breukelen een dergelijke functie geeft binnen de KNVB. Gaat dat ook niet veranderen. Eigenlijk hoop ik dat we het wk niet halen. Zodat de gehele directie weggaat. En er andere mensen op kunnen staan.

23 april 2017 om 21:20

lekkere supporter ben jij. Geef deze trainer teminste de kans.

23 april 2017 om 21:42

Gaat niet zozeer om ten Cate. Maar meer om de incompetente directie. Meer om die reden hoop ik dat alles instort. Als we het wk wel halen. Blijven ze zitten. En verandert er niks.

Prima keus gezien de beschikbare kandidaten, nu nog Gullit of iets in die geest erbij.

Tjonge, na zo'n mooie dag afsluiten met dit bericht .

IK denk dat Ten Cate te licht is voor deze job. Gaat waarschijnlijk ook geen succes brengen.

Ik denk dat hij iedereen gaat verbazen. Naar mijn idee een uitstekende coach die zijn echte doorbraak als hoofdcoach nog moet meemaken. Wellicht dat het bondscoachschap eindelijk het beste uit hem gaat halen?

23 april 2017 om 21:26

Ben je nu sarcastisch of mis ik iets?

Hij moet zijn echte doorbraak nog meemaken? Die man is sinds 1990 coach.

Goed om te zien dat bijna iedereen het al meteen helemaal kut vind maar 99 van de 100 niet met een realistisch alternatief komt

Zeer slechte keuze. Weer een aanhanger van de falende Hollandse school die in de eerste plaats gaat voor aanvallend voetbal. Het spelers materiaal is gewoon niet goed genoeg voor pressie voetbal in een 433. De drogreden "FC Barcelona doet het toch ook" is niet relevant. Zij hebben enkele van de beste spelers van de wereld en dan nog falen ze tegen goede counterploegen als PSG en Juve. Oranje beschikt bepaald niet over de beste spelers van de wereld; zowel aanvallend als vededigend niet.

Ik hoop dat het gerucht niet waar is en dat er uiteindelijk een buitenlandse coach komt die de nul voorop stelt daarna begint te denken over aanvallende impulsen. Ik ben het kotsbeu om weg gecounterd te worden door C- en D-klasse landen met smoesjes als "maar we hebben wel positief, aanvallend en aantrekkelijk gevoetbald".
Drie kernpunten voororanje vanaf nu.
1. Resultaat
2. Resultaat
3. Resultaat

Nou ja, slechter dan Blind zal ie het niet kunnen doen. Al vind ik Ten Cate een vervelende persoonlijkheid hebben, je moet em toch de kans gunnen.

Een oude man zonder serieuze staat van dienst. Kom op nou toch. Ik mag toch hopen dat er een jongere buitenlander klaar staat als we 2018 missen.

Vind het prachtig dat de Knvb vorige week nog zijn dat ze voor het NL elftal alleen voor het allerbeste zullen gaan, maar dat je dan een week later te horen krijgt dat Ten Cate aangesteld gaat worden waarvan je van te voren weet dat half Nederland hier niet blij van word.

Ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren wat voor coach het is, dus hij kan verassen. Mijn gut feeling zegt alleen dat hij niet de persoon is die durft door te selecteren en een systeem te gaan spelen wat past bij de spelers die hij voor ogen heeft. Hij lijkt me eerder het type dat een systeem kiest en het allerbeste uit de huidige situatie probeert te halen, dus zonder lange termijn denken.

Knvb begint steeds meer op een RTL kliekje te lijken, waar voor elk nieuw programma dezelfde mensen worden gevraagd omdat ze bij het clubje horen.

Laten we voor Shownieuws Kees vragen zegt Jan Smit
who the f**k is Kees nou weer?
da is munne maat
doe nou maar gewoon
OKE en anders vragen we Silvie wel met haar leuke lach.

Ah ik hier ben ik blij mee zeg... ik hoorde ook in de wandelgangen dat Hans Kraai jr de opvolger wordt met clown Bassie als assistent.

23 april 2017 om 23:47

We hebben geen cliown nodig, maar je zit in de goede richting. Ik zou Hans Klok als assistent nemen. Om met een Houdini act ons alsnog te plaatsen voor EK. On: Zolang de basis niet goed is bij de KNVB wordt het sowieso niks. Een bouwval gooi je ook plat ipv steeds te verbouwen

Ik wil niet gelijk iemand afschieten zonder dat hij iets heeft kunnen laten zien. Maar ik denk dat de kans erg groot is dat hij het totaal niet gaat redden.

Persoonlijk vindt ik hem een arrogante z*k als ik hem hoor praten, daarbij heeft hij ook niet echt veel gepresteerd als trainer. Dus dat wordt weer afzien de aankomende jaren met Oranje.

De Knvb laat weer zien compleet incompetent te zijn. Er is geen draagvlak onder de supporters. Dat kan je hier wel aan de reacties zien. Ik weet dat de spoeling dun is als het om trainers gaat maar Ten Cate?

Dat wordt weer Ierland supporteren de komende jaren.

24 april 2017 om 00:17

Waarom zo achterlij negatief man. Wees eens een keer een beetje positief. Dat maakt het verschil. Geef hem teminste een kans ipv domme conclusies te trekken.

24 april 2017 om 01:22

Wees eens een keer positief? Ken je mij persoonlijk ofzo?

Maar als je positief met Ten Cate wil doen prima. Gaan we net zoals bij Blind allemaal in de Arena met een klein Nederlands vlaggetje zwaaien en achter de incompetente Blind staan. En dat anderhalf jaar lang bij elke selectie en elke wedstrijd je weer groen en geel gaan ergeren. En bij elk lichtpuntje daar maar krampachtig aan vast proberen te houden?

En straks misschien weer geen ek of wk?
Ik heb geen glazen bol maar als ik lees dat hij na Barcelona bij 5 clubs achter elkaar is ontslagen en dat binnen 1 jaar na zijn aanstelling, dan kan ik niet positief naar deze aanstelling kijken.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Op basis waarvan is het een domme conclusie van mij?

24 april 2017 om 01:34

Dat is echt de grootste bullshit Ten Cate mag je niet eens vergelijken met Blind. Ten Cate heeft zich overal bewezen als assistent en als trainer. Daarbij willen Sneijder Robben en de gehele traditionele top 4 dat hij ook komt.

Dus omdat iemand na 1 jaar ontslagen is, is hij meteen slecht man hou toch op ga lekker janken in een hoekje met je domme oordeel. Ga nog maar eens goed naar zijn geschiedenis kijken en kom daarna maar terug. of blijf weg.

24 april 2017 om 01:35

Nee ik zoek het nu wel op.

24 april 2017 om 01:42

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Henk_ten_Cate Deze man heeft het op 2 a 3 clubs na overal goed gedaan heel erg goed.

24 april 2017 om 01:42

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Henk_ten_Cate

24 april 2017 om 09:17

Jij ergert je groen en geel, ik niet. En omdat iemand na een jaar ontslagen is is hij meteen slecht?

Dan is louis van gaal dus ook slecht. Remember man united?
Het argument dat hij is ontslagen na een jaar doet mij helemaal niks.

24 april 2017 om 10:23

Maar Camiel en Bas Slaats,

hij is ná Barcelona bij Ajax aan de slag gegaan. Daar is hij als trainer na teleurstellende resultaten na 2 jaar ontslagen.

Oktober 2007 - mei 2008 ontslagen als assistent trainer bij Chelsea (8 maanden)

Juni 2008 - december 2009 ontslagen bij Panathinaikos (18 maanden)

Februari 2010 - maart 2010 Al Ahli ontslag genomen - geen interactie tussen hem en team en staf (1 maand)

2010 - februari 2011 ontslagen bij Umm sallal (nog geen 12 maanden)

Bron: Wikipedia.

Bij een aantal clubs heeft hij het goed gedaan ( bij sommige wel als assistent trainer) maar de laatste jaren is het eigenlijk wel heel erg slecht toch?
Als je het niets doet prima, mij zegt het wel iets in ieder geval.

En Van Gaal, heeft het op Man.united na eigenlijk overal, bij heel veel topclubs, en als trainer heel goed gedaan. En dat kan je van Ten Cate niet altijd zeggen.

24 april 2017 om 10:24

United lag op zijn gat voor zijn aankomst en na zijn vetrek zelfs mourinho heeft het moeilijk daar.

Haha dan moet je mijn bericht nog maar een keer lezen. Want ik zei iets heel anders daar mee.

24 april 2017 om 10:47

Camiel ik lees nu net even een reactie van jou op mij.

Ga maar terug of blijf weg?
Wie ben jij om dat te zeggen?
Ga jij altijd zo discussies aan?

Ik Vind dat Ten Cate niet geschikt is als bondscoach en jij Vindt van wel. Gewoon een discussie maar jij gaat een beetje ver met jouw mening doordrijven vindt je niet?

24 april 2017 om 11:43

Laat maar zitten. Ieder zijn mening hã¨. Maar je hoeft mij niet iedere keer te overtuigen dat ten cate slecht is. Dat interesseerde me helemaal niets.

24 april 2017 om 13:44

Inderdaad ieder zijn mening.
Ik hoef en wil jou ook niet overtuigen. Gewoon een mening geven en een fatsoenlijke discussie aangaan is niet zo moeilijk.
En waarom wil jij geen preudhomme maar wel een Gullit?

24 april 2017 om 14:46

Mensen oordelen te snel deze man heeft gewoon meestal zijn doelstellingen behaald. Kijk ik had ook niet voor hem gekozen. Maar jah het is niet anders.

Waarom dick adcovaad niet? Een van de grootste en meest succesvolle trainers in NL?

Past precies bij het Nederlands elftal. Een middelmatige trainer bij een middelmatige ploeg, meer moet dat niet zijn.

ik kan niet in de toekomst kijken, maar het kan niet veel slechter dan de afgelopen periode.

bij het aanstellen van de bondscoach(es) zou je het volgende kunnen afvragen:
* moet hij er direct staan?
* of is dit met oog op de toekomst?

persoonlijk ben ik van mening dat oranje het nog kan halen.
de ideale trainers op dit moment voor ons:
van gaal i.c.m. frank de boer, jammer genoeg stonden ze niet open voor dit.
louis heeft al eerder bewezen dat hij er direct staat. de samenwerking met frank zou positief zijn, omdat hij ook heeft bewezen dat hij op langere termijn goed presteert met zijn ploeg. de ideale oplossing in mijn ogen. dit is nu niet het geval, dus ga ik hier niet verder over typen.

ten cate zou ons weleens positief kunnen verrassen, laten we het hopen!
hij heeft coaching-vaardigheden en geen oogkleppen op, i.c.m. met gullit zouden ze voor een betere sfeer kunnen zorgen binnen het team wat ook niet onbelangrijk is.

talent en voetbal is er echt wel, het moet er nu nog uitkomen!

verder zou ook (bijna) niemand als coach aan de slag willen bij oranje.

Nou had ik als vele andere Nederlanders gehoopt op een coach met een grotere prijzenkast en meer prestaties, maar uiteindelijk kan ik hier wel mee akkoord gaan. Ik lees dat Robben, Sneijder en Van Gaal hem graag zien komen dus dat vind ik ook al een goed teken.

Bij mij heerst vooral het gevoel: alles is beter dan Blind. Dit werd ook maar eens bevestigt tijdens de wedstrijd Nederland - Italië: we zagen gelijk een beter Nederland. Goed, geweldig speelden ze niet, maar het was al een hele verbetering. Ten Cate heeft veel ervaring en doet het op het moment dus ook goed in de zandbak.

Ik hen heel erg benieuwd naar zijn eerste selectie mocht hij aangenomen worden.

23 april 2017 om 23:21

Ik vind 1 wedstrijd nu niet echt een graadmeter. Zeker niet in een vriendschappelijke wedstrijd waarbij, naar mijn gevoel, Italiã« enigzins met de rem erop speelde.
Maar het was inderdaad een stuk fijner om naar te kijken.

Had liever Rutten met daarnaast Gullit en Advocaat gezien, maja

23 april 2017 om 22:09

Waarom gullit? En dan behalve dat uithangbord gedoe, want dan kan ie ook als hofnar mee, stuk goedkoper. En advocaat loopt continu weg zodra hij ergens iets hoort rammelen dat op geld lijkt

Wel lekker voor Ten Cate dat hij als tweede keus - na nota bene Roger Schmidt - wordt aangesteld, maar toe maar. Weet niet of Ten Cate de juiste bondscoach zal zijn - op het oog is hij niet iemand die midden in het hedendaagse voetbal staat met een zichtbare rol - maar hij heeft wel de nodige ervaring natuurlijk. Het polletje van VZ suggereert dat er een keus is trouwens, maar eigenlijk is die er niet. Het armoede troef in trainersland. Louis van Gaal, Ronald Koeman en Frank de Boer, eigenlijk de enige topcoaches die we nog hebben, hebben om begrijpelijke redenen bedankt. Wat hou je dan nog over? In de Eredivisie lopen weinig trainerspersoonlijkheden die veel gewicht in de schaal leggen. Alleen Peter Bosz vind ik een trainer die zich werkelijk onderscheidt, voor de rest zijn erg geen coaches die ik er echt uit zie springen.

Het is jammer dat na de gouden generatie van de 80'er jaren ook de patatgeneratie uit de nineties weinig toptrainers voortbrengt. Frank de Boer is een uitzondering, en hopelijk houden de positieve verhalen uit Reading over Jaap Stam aan. Maar kijk je naar de rest van de ex-internationals... Cocu en Van Bronkhorst ontberen persoonlijkheid en hebben ook geen onderscheidend vermogen om een topcoach te worden. En de werkzaamheden van de rest van hun generatie zijn bijzonder marginaal om echt van invloed te zijn.

23 april 2017 om 22:03

Zowel Cocu en Van Bronckhorst staan nog aan het begin van hun loopbaan. Er valt nog genoeg te verbeteren maar daar hebben ze dan ook nog wel genoeg tijd voor. Overigens ben ik ook zeer geïnteresseerd in Ten Hag van Utrecht. Doet het nu al twee seizoen heel leuk en zit zeker potentie in! Ook zul je binnen een paar jaar andere oudspelers zien de debuteren als trainer zoals: Van Bommel, Heitinga en Van Nistelrooy.

24 april 2017 om 01:26

Van Bommel dat verwacht ik veel van en Zenden ook. Jammer dat Kluivert niet beschikbaar is. alleen al als assistent.

Meer dan de helft loopt hier te schreeuwen zonder normale onderbouwing. Gebrek aan ervaring? Hij is al jarenlang trainer en heeft bij twee grote topclubs getraind. Nee idd niet als hoofdtrainer, maar wie behalve van gaal op dit moment wel als nederlander die beschikbaar is?

Waarom roept men nu ineens om gullit? Die heeft nog minder ervaring tov ten cate, en totaal niks gepresteerd op een verdwaalde fa cup na. Als je hem als uithangbord wil, geef je hem maar een functie als mascotte of ambassadeur ofzo. Hoeft ie niet voor op de bank te zitten...

Belangrijkste vraag voor de schreeuwerds: wie zijn dan wel realistische en beschikbare opties volgens jullie? En dan wel trainers noemen die van deze huidige beschikbare groep een toernooikandidaat kan maken.

23 april 2017 om 22:51

'meer dan de helft loopt te schreeuwen zonder normale onderbouwing?' Waar is jouw onderbouwing dan?

Ik heb redelijk wat reacties hier gelezen maar ik heb niemand hier zien schrijven dat Ten Cate een gebrek aan ervaring heeft.

'wie behalve van Gaal als Nederlander die beschikbaar is?' Zijn er genoeg maar die zijn allemaal net zo goed/slecht als Ten Cate.

'waarom roept men ineens om Gullit?' Dit. Is niet ineens. Die naam gaat zo'n beetje vanaf het begin al rond.

'als je Gullit als uithangbord wil dan geef je hem een functie als mascotte/ambassadeur.' Punt voor jou. Daar ben ik het helemaal mee eens.

'een realistische en beschikbare optie?' Ik zou als ik de Knvb was 100 voor Preud'homme gaan. En dat om heel veel redenen. Ik ben ervan overtuigd dat hij van Oranje weer een (heel) goed team kan maken die 'gewoon' meedoet op Wk's en Ek's.

23 april 2017 om 23:06

- ik schreeuw nergens dat hij geen goede optie is, of wel? Dus hoezo moet ik iets onderbouwen wat ik niet roep?
- lees nog maar eens wat reacties na dan, zijn er genoeg die zeggen dat hij niet genoeg ervaring zou hebben bij topclubs of in het buitenland
- gullit -> ik zal t dan anders formuleren: op basis van wat willen mensen hem als bondscoach vanaf het "begin"?
- zijn er genoeg die zo goed/slecht zijn als ten cate? Wie dan, behalve preudhomme die je noemt. Want dat is een belg. Heb ik op zich geen probleem mee, maar op een of andere wijze denkt een deel van het publiek dat oranje het alleen kan met een nederlander.
- geen idee of preudhomme een goeie is. Lijkt me een coach die het vooral moet hebben van het bouwen aan een team door training. Met twente en brugge speelde hij aantrekkelijk. Zou me benieuwen of het hem ook lukt met minder trainingsmogelijkheden. Had met twente geen absoluut topmateriaal, haalde wel het maximale eruit met een volwassen team.

23 april 2017 om 23:34

Ampie,

Ik heb nu zo'n 20 reacties gelezen maar ik kan er maar 1 vinden die rept over te weinig ervaring. Maar goed ik heb ook geen zin om alle reacties door te gaan spitten en af te vinken.

Ik begrijp ook niet dat heel veel mensen perse een Nederlander als bondscoach willen hebben. Als er geen kwalitatief goede Nederlandse coach is dan kijk je toch gewoon naar een buitenlander die wel voldoet? Liefst een Nederlander als bondscoach maar als het moet kies ik toch liever voor kwaliteit.

Mijn absoluut eerste keus zou Preudhomme zijn.
Daarna zou ik toch voor Advocaat gaan. Heeft destijds natuurlijk wel voor het geld gekozen maar hij heeft naar mijn mening wel de kwaliteiten en ervaring die nodig is.

24 april 2017 om 00:21

Preudomme?? Aub niet zeg! Dan nog liever Gullit. Ik heb niets tegen ten cate en ik vind dat hij de kans mag krijgen om bondscoach te worden. Punt uit.

24 april 2017 om 01:27

Alles goed basslaats, met je 'punt uit'? Komt een beetje kinderachtig over. Ik weet je leeftijd niet maar misschien dat dat wel klopt.

En hoezo geen Preudhomme maar dan nog liever wel Gullit?

23 april 2017 om 22:53

Precies. Deze man is niet gek te maken. Heeft een wereld aan ervaring en heeft een mooie voetbal visie. Maar in Nederland zijn we oh zo negatief voordat iemand al begonnen is. Ben die negativiteit zo zat.

24 april 2017 om 01:22

Prandelli misschien of een martin Olsen. maar ik zou het verder ook niet weten. Ten Cate is geen verkeerde keuze en dit profiel is gemaakt op basis van de adviezen van Ajax Psv Feyenoord AZ Sneijder en Robben ook van Gaal schijnt hem te hebben genoemd. ik ben die zeikers ook zat. Btw zou ik voor Meulensteen kiezen in plaats van Gullit.

Serieus... had de KNVB interesse in Philip Cocu.... 1 echt goed seizoen gehad bij PSV...

Ik vind het erg makkelijk om nu lekker negatief te gaan zitten doen maar het is de enige redelijke optie die nog over is. Van Gaal,Sneijder en Robben schoven Ten Cate naar voren en zij hadden dit niet gedaan als ze geen vertrouwen in hem zouden hebben gehad. Ten Cate heeft ervaring genoeg als trainer dus ik zie niet in waarom hij een slechte bondscoach zou moeten zijn. Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt.

24 april 2017 om 00:22

He he. Eindelijk eens een normaal iemand om mee te praten. Geef die man idd de kans ipv al vantevoren te zeuren dat het niks word.

24 april 2017 om 01:23

Eens Op 1 punt na ik had niet voor Gullit gekozen maar Meulensteen.

Weer een oud ajaxied ( komt haast nooit goed)

24 april 2017 om 01:41

Want van Gaal is je zo slecht bevallen? Michels was geen succes? Onder van Basten niet genoten? Rijkaard deed het niet goed genoeg?

Welke bonds coaches zonder Ajax verleden deden het dan zoveel beter dan bovengenoemde heren?

Dit is de invloed van Sneijder robben en de Nederlandse top. 4 Ajax AZ Feyenoord Psv. Dus zo onlogisch is dit niet vanuit dat oogpunt.

Waardeloos, dit gaat 100% niks worden. Hij wordt einde van de groepsfase ontslagen alleen dit keer hoop ik dat de Knvb ook erbij op rot

24 april 2017 om 09:21

Goh lekker vertrouwen weer. Heb je ook een goed argument waarom het niks wordt?

Het maakt niet uit welke coach je aanstelt om het WK in Rusland alsnog te halen omdat je simpelweg niet de spelers hebt die het kunnen uitvoeren. Tactisch rommelt het op elke linie Uiteraard zijn er uitstekende speelmomenten maar dat zijn altijd 1 dags vliegen. Jammer dat men niet kiest voor visie.

Wordt weer 7x niks, wat een droevenis.
de Knvb heeft de boel jaren lang dusdanig verziekt dat een "beetje" trainer met kennis, kwaliteit en ervaring er niet in durft te stappen.
Geen van drieen heeft iets bereikt tot dus ver en zal ook niets bereiken !!!!

24 april 2017 om 09:22

Ten cate niks bereikt? Ik zou even dimmen als ik jou was. Lees wikipedia er maar eens op na. En je glazen bol wil ik niet hebben.

24 april 2017 om 14:10

Ruud Gullit heeft veel verstand van het tactische en technische aspect en behoorde in zijn tijd tot 1 van de beste voetballers ter wereld. Henk ten Cate heeft met clubs als Vitesse, Barcelona, Ajax, Chelsea toch een behoorlijk CV en schijnt een goede coach te zijn, maar raakte uit de picture vanwege de financiele overweging om te gaan trainen in de oliestaten. Ook Fred Rutten heeft met FC Twente, Vitesse, Psv, Schalke en Feyenoord een leuke staat van dienst en staat bekend als een hele goede veldtrainer.

Individueel zouden ze niet de juiste kandidaten zijn, maar gezamenlijk hebben ze toch een gebalanceerd team kunnen krijgen. Dat is best knap gezien de huidige staat van Oranje. De Knvb heeft erg veel fout gedaan en heeft het Nederlands voetbal naar het randje van de afgrond gebracht, maar dit is de meest logische optie als je ziet wat er allemaal nog over blijft. De opties moeten betaalbaar, beschikbaar en geinteresseerd zijn.

Dit vind ik eigenlijk best een goede constructie. Henk ten Cate zou met jonge coaches niet de juiste keuze zijn, maar met Gullit en Rutten naast hem vind ik dit toch wel een goede constructie. Na de incompetente en onervaren technische staf van de afgelopen 3-4 horrorjaren zit er nu in ieder geval weer een bank met vreselijk veel voetbalverstand en de nodige ervaring. Het eventueel mislopen van het WK zal zeker niet de schuld zijn van deze mannen. Het is nu afwachten hoeveel de vorige technische staf nu werkelijk kapot heeft gemaakt en wat er nog te repareren valt...

24 april 2017 om 14:54

Die staf kon elkaar niet uitstaan dat zagen we ook tegen italie toch best triest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren