Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Eriksen negeert Barcelona: ‘Ik reageer hier liever niet op’

Laatste update:

Christian Eriksen is een serieuze kandidaat om het middenveld van Barcelona te versterken, zo verzekeren Engelse en Deense media zondag. De Spaanse topclub werd afgelopen week in de kwartfinales van de Champions League geëlimineerd en heeft de prolongatie van de landstitel niet meer in eigen hand. Technisch manager Robert Fernández erkende eerder al dat de selectie van de vertrekkende Luis Enrique aan verandering onderhevig zal zijn.

Eriksen wordt naar verluidt sinds januari nauwlettend in de gaten gehouden. De kranten in Engeland schrijven dat Barcelona oud-voetballer én landgenoot Michael Laudrup zou kunnen gebruiken om de 25-jarige Deens international over de streep te trekken. Eriksen kende een wisselvallige start aan het seizoen, maar is nu een van de steunpilaren van het uitstekend presterende team van manager Mauricio Pochettino.

In de Premier League heeft alleen Kevin De Bruyne dit seizoen meer assists achter zijn naam staan dan Eriksen: dertien om twaalf. De ex-speler van Ajax was daarnaast ook goed voor 11 treffers, in 39 officiële duels. De veelzijdigheid van Eriksen is een aspect dat Barcelona behoorlijk kan bekoren. De contractuele situatie kan echter een obstakel vormen, daar Eriksen in september een nieuyw contract tot medio 2020 ondertekende.

Lokale media verzekeren dat de kosten van het nieuwe stadion van Tottenham wellicht voor een doorbraak kunnen zorgen. Het is namelijk maar de vraag hoe standvastig voorzitter Daniel Levy zal zijn als een marktconform bod op een van de sterspelers van de Londenaren binnenkomt.

Update 3 mei 08.47 uur - Eriksen negeert Barcelona: ‘Ik reageer hier liever niet op’
Diverse Engelse en Spaanse media meldden anderhalve week geleden dat Christian Eriksen een serieuze kandidaat is om het middenveld van Barcelona te versterken, maar de Deen houdt zich niet met die geruchten bezig. “Ik reageer liever niet op wat de kranten over de toekomst te melden hebben. Het enige wat Christian wil, is zich focussen op de wedstrijden die komen gaan. We laten de geruchten even voor wat ze zijn. Christian wil gewoon belangrijk zijn voor het team, dat is het enige wat telt”, aldus zaakwaarnemer Martin Schoots in een interview met de Deense krant BT.

Denk jij dat Christian Eriksen aan zijn laatste seizoen bij Tottenham Hotspur bezig is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Straks 2 ex-ajacieden bij een europese grootmacht, toch iets om trots op te zijn

23 april 2017 om 08:08

jasper cillesen, suarez, en eriksen zijn er toch echt 3

23 april 2017 om 08:52

En daley blind mu is misschien in een dip maar zeker een grootmacht

23 april 2017 om 08:55

Zlatan

23 april 2017 om 09:01

Zlatan zn carriere is voorbij helaas

23 april 2017 om 09:26

Dat is nog niet bevestigd.

23 april 2017 om 09:26

Vermaelen staat ook nog onder contract in Barcelona.

23 april 2017 om 10:06

Of niet dan. Barcelona denkt dat ze Lucky Ajax zijn.

23 april 2017 om 11:30

Ze hebben wel bevestigd dat ie er lang uit ligt. Hij is oud, ik zie m niet meer terugkomen in de top

23 april 2017 om 10:07

Vergeet even niet dat Aldewereld ook een topverdediger is geworden. Eigenlijk best jammer dat zoveel grote spelers niet bij de mooiste club van Nederland hebben gespeeld hé...

23 april 2017 om 10:20

Haha njaa, wat is de 'mooiste' in deze.. Ik zelf vind het schitterend dat er zoveel afgunst naar Ajax is. Dat gecombineerd met de vaak grotere spelers namen maakt Ajax voor mij de mooiste club.

23 april 2017 om 11:41

Ik ben PSV fan en ik ben ook eigenlijk stiekem wel blij met Ajax en Feyenoord. Zonder concurrentie heb je zoiets saais als in Schotland oid. Ik heb dus niet echt afgunst naar ajax maar vind PSV gewoon sympathieker en dus mooier omdat het daar allemaal een beetje minder arrogant is en allemaal wat vriendelijker.

3 mei 2017 om 09:56

Grappig Ik heb het gevoel juist helemaal niet met PSV.
Ben in Amsterdam geboren en getogen en mer Ajax opgegroeid Ik begrijp niet wat mensen arrogant vinden aan Amsterdammers of Ajacieden.
Volgens mij zijn amsterdammers namelijk altijd erg open en benaderbaar. Arrogantie kom je meer tegen in de gebieden waar veel oud geld zit en niet bij onze volksclubs zoals Feyenoord PSV en Ajax zijn

23 april 2017 om 12:36

De halve Ajax selectie van een paar jaar terug speelt nu in de basis bij de op een na beste club van Engeland. Historisch gezien geen Europese grootmacht, maar toch wel iets waar je trots op kunt zijn als Ajacied, lijkt me.

23 april 2017 om 13:16

Ik vraag het me af. Eerst afwachten op enige bevestiging uit de Spaanse kranten.

23 april 2017 om 14:03

Nee odese mag er trots op zijn deze jongen bij een onbekende in eigen land te scouten. Ajax kaapt taleten vaak op.jonge leeftijd van ándere clubs en als die spelers dan doorbreken noemen jullie dat eigen jeugdspelers grappig.het is hem gegund alleen beter niet naar barca eriksen. Geweldige voetballer 😎

Ik heb Eriksen altijd al als de ideale speler voor Barcelona gezien. Technisch sterk en heeft veel balgevoel. Tussenstap naar de Spurs is alleen maar goed om te wennen aan een hoger niveau. Barcelona is toe aan nieuw elan en Eriksen kan ze dat o.a. bieden. Mooi om nog een jaar met Iniesta te mogen spelen, dat is de ideale leermeester.

23 april 2017 om 09:20

Heb Eriksen ook altijd als de opvolger van Iniesta gezien. Ook na de wedstrijd gister tegen Chelsea, waarin ie twee heerlijke assists had vroeg ik me af wanneer Barcelona voor hem zou komen. Het is eigenlijk de enige club, beter dan Tottenham, waar ik Eriksen vind passen.

23 april 2017 om 09:22

Idd.. Ik riep dit ook al jaren geleden en appte het mijn vrienden gisteren na zijn 2e assist wederom... Als Barca gelijk Vertonghen erbij neemt is Mathieu ook gelijk vervangen.. Umtiti, Pique en Vertonghen zou niet slecht zijn om in je selectie te hebben. De linkerkant van de verdediging blijft zwak.

23 april 2017 om 09:28

Alba is toch gewoon, mits goed gebruikt, een prima linksback? Tegen Juve was hij de tweede wedstrijd zoveel beter dan Mathieu.

23 april 2017 om 10:10

Alba is inderdaad gewoon een prima linksback. Maar ik vraag me toch af wat er de laatste tijd met hem aan de hand is. Hij haalt niet meer heg niveau van een paar jaar geleden. En beter zijn dan Mathieu is niet zo heel moeilijk trouwens . Dat lukt mij ook nog wel. En ik ben rechtsbenig en keeper...

23 april 2017 om 10:16

Barca speelt vaak zat met 3 verdedigers.. Ik zou Vertonghen als LCV gebruiken. Kan geweldig mee voetballen en heeft altijd dreiging om mee te gaan aanvallen.

23 april 2017 om 10:34

Met Gerard Pique, Samuel Umtiti, Javier Mascherano en Marlon Santos heeft Barcelona in principe al vier uitstekende centrale verdedigers. Als er dan iemand bij zou komen, dan zou dat een jong talent moeten zijn. Davinson Sanchez, Mauricio Lemos en Andreas Christensen bijvoorbeeld. Jan Vertonghen zou een pure vorm van kapitaalsvernietiging zijn, die kan je namelijk net als Vermaelen of Mathieu niet meer verkopen als je het niveau niet aankunnen.

Een andere mogelijkheid is het aantrekken van een piepjong talent voor Barcelona B. Die staan namelijk op het punt om kampioen te worden en maken dan een goede kans om te promoveren naar de Segunda Division. Ik zou liever dan Borja Lopez vervangen door een jong toptalent.

23 april 2017 om 10:30

Vanuit het perspectief van Eriksen en Ajax begrijp ik dat heel goed. Hij heeft een aantal kwaliteiten die je bij spelers van Barcelona ook vaak terugziet; technisch uitstekend, lijkt altijd een stap verder te denken dan alleen het kortste aanspeelpunt en heeft de flair die je ook bij anderen bij Barcelona ziet. De vraag is alleen hoeveel Eriksen moet gaan kosten. Ik denk namelijk dat hij in dezelfde prijsklasse als Thiago en Marco Verratti zal liggen en dat zijn simpel gezegd betere spelers dan hij. Dus als je vanuit het perspectief van Barcelona kijkt denk ik niet dat hij bovenaan de lijst zal staan.

Als Robert Fernandez verstandig is gaat hij serieus kijken naar het overvolle middenveld en ziet dat er veel jongens rondlopen die eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben. Met Rafinha, Denis Suarez en Sergi Roberto heb je al drie jongens die uitstekend back-up kunnen spelen voor de drie middenvelders in de basis. Waarschijnlijk komt volgend seizoen ook Andres Iniesta daarbij, die waarschijnlijk niet meer iedere wedstrijd (net als dit seizoen) kan spelen. Dan zou ik Andre Gomes en Arda Turan verkopen, Samper en Alena een kans geven in het eerste en investeren in een middenvelder van wereldklasse.

Ter Stegen
Bellerin
Pique
Umtiti
Jordi Alba
Verratti
Busquets
Iniesta
Messi
Luis Suarez
Neymar
23 april 2017 om 10:49

Dit roep ik al een tijd he. Echter Samper en Alena een kans geven plus de drie die als backup kunnen fungeren is iets teveel van het goede. Barca moet terug naar de transferstrategie dat ze voor iedere positie alleen de beste speler ter wereld willen hebben en geen middelmatige allrounders. Het middenveld van volgend seizoen zou er als volgt uit moeten zien: iniesta, Busquets en Verratti met daarachter Rakitic, Sergi Roberto en mss een Thiago of Eriksen. Arda, André Gomes, Rafinha, Samper, Denis Suarez, mogen allemaal verkocht worden om extra budget te creëren. Aleña is onze troef en moet absoluut blijven en minuten gaan maken.

23 april 2017 om 10:58

Dan heb je niet goed gelezen wat ik hierboven aangeef. Het is onzin om Rafinha, Samper en Denis te verkopen aangezien je die toch weer moet gaan vervangen op langere termijn. Hebben we in het verleden ook al gezien toen jongens als Ivan de la Pena verkocht werden en uiteindelijk toch weer vervangen moesten worden door nieuwe aankopen. Daarnaast haal je met de verkoop van Andre Gomes en Arda Turan waarschijnlijk genoeg op om de aankoop van een middenvelder van wereldklasse te doen. Niet twee middenvelders, denk dat er maar budget is voor een topaankoop op het middenveld. Er is namelijk ook nog een rechtsback, een vleugelaanvaller en misschien nog een talentvolle centrale verdediger nodig. Dus heb niet de illusie dat Thiago of Eriksen financieel haalbaar is, laat staan dat ze voor minder dan een gegarandeerde basisplaats komen.

Met Marco Verratti, Ivan Rakitic, Sergi Roberto, Denis Suarez, Sergi Samper, Sergi Busquets, Rafinha, Carles Alena en Andres Iniesta heb je al een vol middenveld, maar wel een middenveld dat alles heeft. Een middenveld met een prima balans tussen ervaren spelers, jonge talenten die zich nog moeten bewijzen en spelers die relatief weinig problemen hebben om meer dan eens op de bank plaats te nemen.

23 april 2017 om 11:41

Onzin, de argumenten die jij aanhaalt als het verleden en mix tussen jong en oud zijn erg zwak en raken kant nog wal.

Het middenveld van Barca beschikt over 3 posities en daar zijn 6 en max 7 spelers voor voldoende. Dit dienen kwaliteit spelers te zijn en geen middelmaat die je toch niet willen inzetten!! Een speler behouden omdat hij toevallig uit La Masia komt, of de verhouding tussen jong en oud verzorgt gaat nergens over. Hij moet over de juiste kwaliteiten beschikken en het andere zijn dan wel of niet mooie bijkomende feit(en).

Voor wat betreft het transferbudget heeft Barca genoeg te besteden om alle 4 de posities in te vullen. Het beleid van FCB van de laatste jaren is dat ze erg zuinig zijn. Barca heeft te maken met een erg hoge jaarlijkse salarispost wat het dan ooklastiger maakt. Barca dient deze zomer spierballen te tonen op de transfermarkt en anders zie ik het somber in want een jaar als deze zullen niet alle spelers accepteren.

23 april 2017 om 12:31

Als je een bank vol wereldsterren, een club die iedere transferperiode een wereldster aantrekt of een club die meer waarde hecht aan aankopen dan aan jeugdspelers wil zien vrees ik dat Barcelona niet de juiste club voor je is. Dan kan je beter fan worden van Real Madrid, Manchester United of Manchester City. Die liggen qua uitstraling en beleid veel dichter bij wat je hierboven omschrijft.

Dan over de argumenten verleden en balans. Die noem je kulargumenten, maar je gaat nergens in op de argumentatie waarom je dat kulargumenten vindt. Het verleden leert ons dat een bepaalde manier van werken de club succes brengt. En we zien keer op keer dat op het moment dat de club meer vertrouwen legt in aankopen dan jongens uit La Masia het sportief een stuk minder gaat met de club. Dus als je dit dan een kulargument noemt, dan hoor ik graag van je waarom je dat dan vindt. Wat inhoudsloze kreten typen kan iedereen natuurlijk.

Verder raad ik je aan om eens te kijken de selecties van de jaren waarin Barcelona de meeste prijzen behaalde. Dan zie je daar jongens als Seydou Keita, Maxwell, Bartra, Thiago, Bojan en zelfs Jeffren staan. Waren die destijds wereldtop? Verre van. Waren die van waarde voor de ploeg? Absoluut. Leuk dat je graag een grote naam op de bank wil zien zitten, maar daar win je geen prijzen mee. Ik ben het met je eens dat de club moet investeren in kwaliteit, maar dan wel voor de basiself. Dit is namelijk de meest brede selectie die we in de afgelopen vijftien jaar hebben gezien. Dus geen belachelijke bedragen voor een bankzitter, daar kunnen jongens als Denis Suarez, Rafinha of Sergi Roberto uitstekend hun taak uitvoeren. Daarom denk ik dat het heel onverstandig is om deze jongens te verkopen en weer een dure aankoop te doen.

23 april 2017 om 13:58

Ik heb toch niemand op zijn ziel getrapt. Heb jij nou echt het idee dat jij de kennis in pacht hebt als het over FC Barcelona gaat en denk jij te kunnen bepalen wanneer iemand wel of niet bij Barca past? Omdat je erom vraagt zal ik uitleggen waarom jouw argumenten kul zijn.

Barca is al jaren de gedoodverfde tegenstander en de meest succesvolle club ter wereld. Dit is ontstaan door een bijzondere lichting uit La Masia, een bijzondere coach als Pep (deels ook Rijkaard), gekochte toppers als Alves en Etoã¢â´o maar voornamelijk door een wonderkind genaamd Messi. In die periode hadden ze inderdaad ook spelers als Bojan, Jeffren en Maxwell. Echter weet iedereen dat zij meer voor opvulling zorgde dan werkelijk waarde toevoegde. Een speler als Keita reken ik daar niet onder want dat was een echte topper. Barca heeft in die periode heel veel propaganda gemaakt over La Masia en terecht ook. Echter maak jij hier een enorm grote fout door te denken dat de inmiddels doorgebroken spelers als Samper, Bojan, Rafinha, Denis Suarez etc van een soortgelijke niveau zijn als Iniesta en Xavi omdat ze simpelweg ook uit La Masia komen.

Balans jong en oud moet goed zijn maar dan als de Ââ´vasteã¢â´ basis gewoon bestaat uit echte toppers. Je kunt dan een jongeling als Alena de kans geven in wedstrijden die al gespeeld zijn, copa of tegen de zwakkere tegenstanders in de CL. Denk jij eens goed na waar jouw sterretjes Samper, Montoya, Bojan etc nu spelen en om welke reden dat is. Denk aub niet in excuses want Xavi en Iniesta zijn nooit verhuurd.

Barca komt op dit moment op meerdere posities kwaliteit tekort om de door hun en ons geliefde tiki taki voetbal te spelen. FCB heeft te lang de hand op de knip gehouden door geen waardige vervangers te halen voor Puyol, Xavi en Alves. Dit is voor elke kijker duidelijk zichtbaar en helaas is er geen speler uit La Masia doorgebroken die hen kan vervangen. Dat betekent dat je of uitstekend scoutwerk moet verrichten en of toppers moet halen die geld kosten. Om die reden zeg ik: middelmatige spelers verkopen en de buidel trekken voor Verratti, Bellerin en nog 2 topspelers.

Last but not least heeft Madrid vorig jaar de CL gewonnen en staan ze nu in de halve finale van de CL en ik zal je vertellen waarom. Zij hebben een James, Isco, Morata en Pepe op de bank zitten die hun echt helpen als ze hun nodig hebben doordat ze kwaliteit brengen ipv Mathieu, Denis Suarez al die andere nietszeggende spelers die wel of niet uit La Masia komen.

23 april 2017 om 14:10

Ten eerste, iedereen heeft natuurlijk recht op zijn of haar mening. Geen twijfel over mogelijk. Het gaat me enkel om de manier waarop de mening vaak gebracht wordt en dat stoorde me ook in jouw reactie. Geen enkele vorm van argumentatie, wel voornamelijk statements zonder onderbouwing. Fijn dat je nu wel de tijd hebt genomen om beargumenteerd te reageren.

Punt twee, waar haal je uit mijn reactie dat ik denk dat Rafinha, Denis Suarez of Sergi Roberto van het niveau Xavi of Iniesta zijn? Dat is namelijk ook helemaal niet het punt. Ben het volledig met je eens dat de basiself versterking nodig hebt, maar die jongens kunnen net als bijvoorbeeld Keita, Bojan en Maxwell zonder enig probleem een back-uprol vervullen. En dat is waar het me om gaat. Waarom zou je Rafinha of Denis Suarez verkopen en een bankzitter ervoor terugkopen? Dat is pure kapitaalsvernietiging en haalt alleen maar budget weg bij de posities waar je echt versterking nodig hebt. In dit geval zijn we het daarover eens; dat moeten Hector Bellerin en Marco Verratti worden.

De discussie gaat dus niet over de basiself, maar over de bank en reserves. We zijn het eens dat de basiself versterking nodig heeft (waarin jij in mijn optiek nogal doorslaan en het financieel risico uit het oog verliest met de verbouwing van het stadion dat komen gaat). De bank en reserves kunnen uitstekend ingevuld worden door jongens uit La Masia, die kan je kansen geven in mindere wedstrijden en zullen ook relatief minder snel klagen over speeltijd. En die hoeven ook helemaal niet van het niveau Xavi of Iniesta te zijn, daarom zitten ze ook op de bank. Maar het is onzin om ze daarom te verkopen, je zal ze namelijk op termijn toch weer moeten gaan vervangen. Dat zien we nu ook met Bartra, die gaat voor acht miljoen naar Dortmund en wij zitten nog met Mathieu en moeten op langere termijn toch weer een aankoop doen. Dan had je met Bartra een uitstekende back-up gehad.

Overigens geloof ik dat het uitblijven van succes in de Champions League dit jaar niet ligt aan de wisselspelers, maar aan de coach en het uitblijven van vorm bij cruciale basisspelers. Als je jongens als Bellerin en Verratti erbij had gehad stond je nu in de halve finale. Ben ik van overtuigd.

23 april 2017 om 15:01

Goed om te lezen dat we het dan toch eens zijn. Ik begrijp jouw punt als het gaat om de tweede keuzes voor elke positie. Indien Barca over talentvolle spelers beschikt uit La Masia dan genieten zij mijn absolute voorkeur. Op een viertal spelers na vind ik de rest van de doorgebroken spelers onder de maat en Barca onwaardig. De spelers die in mijn ogen moesten blijven of mogen terugkeren zijn Thiago, Bartra, Munir en Deulofeu. Laatste wordt waarschijnlijk teruggehaald en zou een goede versterking zijn voor de rechterflank. Hoop alleen dat het vaderschap zijn gedrag ten goede komt.

Ik ben het eens dat Barca waarschijnlijk naast de grote prijzen grijpt omdat Luis Enrique te radicaal omgaat met zijn rouleerbeleid. Iedere keer als FCB kan in of uitlopen stelt hij Barca B op en gaat het feestje niet door. De grote jongens hebben al meermaals zulke wedstrijden voor hem gewonnen ondanks de B spelers. Vergelijk je dat met een Madrid dan mist Barca echt goede wisselspelers die jou ook door moelijke tijden kan helpen.

Het ziet ernaar uit dat Ernesto Valverde de nieuwe coach gaat worden. Ben erg benieuwd hoe hij dit team gaat leiden en laten spelen. Serge Aurier wordt nu genoemd als mogelijke rechtsback.

23 april 2017 om 19:06

Xavi was ook geen topper toen hij net in het team kwam - kan me nog goed herinneren dat men hem te zwak vond voor het eerste en men in hem een nieuwe Tacchinardi (juventus) zag (op de cvm positie!). Een speler moet kunnen groeien. Sergi Roberto doet dat - al gaat het net iets te traag - maar de Sergi R van dit seizoen kan je niet meer vergelijken met die van een paar jaar geleden. Dit (talenten die doorbreken) zal altijd de sterkte van Barca moeten blijven om uniek te zijn. Anders ga je rechtstreeks de concurrentie aan met City, PSG en al die andere ploegen en kan je nooit uniek blijven. Verder moet je alle talenten dus wel op zn minst een paar seizoenen de kans geven om zich te bewijzenin het eerste om te laten zien dat ze groeimarge hebben. Ook het salaris speelt een rol, voor het salaris van eigen talenten kan je zelfs geen middelmatige Mathieu betalen. En de toppers zijn meestal gewoon niet haalbaar. Arda (op het middenveld), Paco, Gomes, Mathieu, Vermaelen, Vidal, ze zijn allemaal middelmaat gebleken - Rakitic, Umtiti en Mascherano bv dan weer niet. Je kan het dus ook niet voorspellen wie wel en wie niet past. Maar je hebt duidelijk gelijk als er nu echt wel 1 wereldtopper op het middenveld bijmoet. En ik denk niet dat die wereldtopper Christian Eriksen is. Vrees dat enkel Verrati of Thiago het absoluut zeker kunnen zijn (zelfs Coutinho is geen zekerheid op het middenveld)

3 mei 2017 om 10:42

Vind je Bellerin goed genoeg voor Barca? Ik heb daar nog wel stevige twijfels over. In de PL kan ie goed meekomen omdat in de PL alles om tempo draait. Snelheid is daar veel belangrijker dan tactisch sterk zijn. Ik denk dat Bellerin nog een stukje vernuft mist om bij Barca aan de bak te kunnen.

24 april 2017 om 00:35

Ik zou eerder Veratti halen als opvolger voor Iniesta. Veratti is zowel aanvallend als verdedigend erg sterk. Hij kan ook makkelijk vooruit verdedigen en snel druk zetten. Verder heeft ook een goede pass gevoel. Dus beter Veratti dan Eriksen. Ik zou ook een nieuwe keeper halen. Ter stegen krijgt teveel goals tegen. Waarom haal je Fernando Muslera niet. Suarez zou hem zeker aanbevelen. 1 van de betere keepers.

Ik hoop dat Ajax dan ook nog een percentage van de transfersom krijgt. Zou trouwens toch geweldig zijn voor het imago van Ajax als opleidingsclub..

23 april 2017 om 10:08

Dan hoop ik dat Odense BK ook nog wat krijgt......

23 april 2017 om 10:24

Ik vrees van niet. Volgens mij had Eriksen nog een 1-jarig contract toen Tottenham hem kocht en had een hij een afkoopclausule in z'n contract die vaak 'ingaat' als het contract nog maar een jaar loopt. Ze hebben dacht ik die afkoopsom betaald van ruim 13 miljoen. Ik geloof niet dat er dan nog onderhandeld kan worden over een doorverkooppercentage.

23 april 2017 om 12:06

Eriksen begon in het seizoen 2008/2009 in de B1 van Ajax toen ie 16 jaar was.
Ik denk dat mayarood het over de opleidingsvergoeding heeft en niet over een doorverkooppercentage. Hoge bedragen zijn dat natuurlijk niet, het gaat dan om een paar tonnetjes.

23 april 2017 om 12:17

1,5 procent ofzo geloof ik. Met geluk kom je dan toch bijna aan een miljoen. Geen gigantische som maar altijd mooi meegenomen

23 april 2017 om 12:26

Ja, dat krijgen ze uiteraard wel. Ik dacht dat Mayarood een doorverkooppercentage bedoelde.

@real8madrid

Voor een miljoen zou de transfersom ruim 60 miljoen moeten zijn, dat zijn geen misselijke bedragen. Het zou me niet eens meer verbazen met de huidige markt, plus hij heeft na afgelopen zomer verlengd tot 2020.

dat zou echt een fantastische aankoop zijn past perfect binnen Barca's speelstijl hij is samen met Thiago en Verratti de beste opties voor het middenveld

Toch bizar dat hij nog maar 25 is. Kun je nagaan als ajax hem toentertijd misschien 2 jaar langer vast had kunnen houden. Klaassen is 1 jaar jonger maar eriksen is zoveel beter. Goed om te zien dat een oud ajacied het zo goed doet. Zelfde geval voor het centrale duo achterin daar. Goed signaal naar ajax toe.

23 april 2017 om 10:24

Sowieso doen ex Eredivisie spelers het goed bij Spurs (even los van Janssen) .. Dembele.. Ooit nog Willem II... Doet het ook al jaren goed daar.

23 april 2017 om 11:22

Janssen voeltbalt opzich ook prima mee alleen wat hij vorig jaar kon bij AZ en het jaar ervoor bij Almere (dacht ik) kan hij nu niet en dat is doelpunten maken wat wel essentieel is bij een spits natuurlijk.

Interessante optie. Niet van het niveau Thiago of Marco Verratti, maar natuurlijk van een waanzinnig niveau voor Tottenham. Een speler die bij Ajax natuurlijk de basis van het totaalvoetbal mee heeft gekregen, maar ook iemand die onder Pocchetino is uitgegroeid tot een van de beste middenvelders van de Premier League. Kreeg mee dat Hugo Lloris zijn toekomst heeft verbonden aan zijn huidige trainer en kan me goed voorstellen dat Eriksen datzelfde doet. Met Tottenham kan hij namelijk volgend seizoen kampioen worden, zeker wanneer ze de selectie bij elkaar weten te houden.

23 april 2017 om 12:31

Weinig inhoudelijke reacties te lezen op dit bericht dus ik ga iig wel proberen : Wat een misselijkmakende club is dat barcelona toch, er loopt al een vermogen van een selectie rond in dat stadje en nog steeds is het niet goed genoeg? Waar is die o zo prachtige jeugd van barcelona gebleven? Ze hebben verdomme afgelopen zomer nog Andre Gomes gekocht voor 55 miljoen euro. Het was heel even leuk met een gelukstreffer in de jeugdopleiding toen Puyol Busquets Iniesta Xavi en Messi door konden breken maar het was een gelukje en het heeft ze erg ver gebracht. Nu is hun filosofie door de mand gevallen en proberen ze eigenlijk de concurrent maar na te doen door dure spelers te kopen. Het zal een harde val worden voor barcelona want geen inkomsten betekent ook geen spelers kopen. Een jaar zonder prijzen kan ook betekenen dat er spelers weg willen gaan. Tot vanavond in elclasico! Daar gaat Laliga beslist worden!

23 april 2017 om 12:41

De oh zo prachtige jeugd van Barcelona speelt nu niet meer bij de club. Alejandro Grimaldo, Marc Bartra, Hector Bellerin, Sergi Samper, Thiago, Gerard Deulofeu, Adama Traore, Balde Diao Keita en ga zo maar verder. Zoek de schuld dus niet bij het niet produceren van talent door La Masia, maar door het gebrek aan visie bij trainers en bestuur. En daar heb ik de laatste jaren al genoeg over geschreven.

Overigens moet je het wel bij de feiten houden. Andre Gomes is gekocht voor 35 miljoen euro, dat is toch eventjes iets anders dan 55 miljoen.

23 april 2017 om 12:39

Eriksen is zeker wel op hun niveau. Het staat namelijk een beetje verkeerd in de artikel, Eriksen heeft namelijk 20 assists in alle competities en is daarmee de beste in Europa. En als je dus zijn goals meeneeemt dan is hij statistisch gezien zelfs beter dan de 2 die jij opnoemt.

23 april 2017 om 12:50

Lekker kortzichtig. Alleen omdat iemand meer assists geeft is hij beter dan een andere speler? Statistieken geven inzicht in de kwaliteiten van spelers, maar zeggen zeker in het geval van middenvelders niet alles. Andres Iniesta is daar het schoolvoorbeeld van.

Ben zo vrij geweest om even Thiago, Verratti en Eriksen te vergelijken. Waar Thiago en Verratti tot een percentage van negentig procent succesvolle passes komen, blijft Eriksen steken op tachtig procent. Verder winnen die andere twee meer dan de helft van de duels waarin ze verzeild raakten, terwijl Eriksen in zestig procent van de gevallen de bal verliest.

Eriksen is dan wel weer degene die de meeste kansen creeert, al speelt hij bij Tottenham natuurlijk aanvallender dan de rol die Thiago en Verratti vervullen bij hun clubs. Barcelona heeft behoefte aan een controlerende speler, creativiteit is er namelijk genoeg. Je ziet wel dat Eriksen een totaal andere speler is dan waar Barcelona behoefte aan heeft op dat middenveld. Eriksen zou een uitstekende vervanger zijn voor Andres Iniesta, maar Thiago en Verratti zouden meer (hard nodige) stabiliteit aan dit middenveld.

Deze drie spelers zijn trouwens lastig te vergelijken qua statistieken, zeker omdat Eriksen in een veel aanvallendere rol speelt dan bijvoorbeeld Verratti. Je zal dus Verratti veel meer duels zien winnen, terwijl Eriksen vaker de beslissende pass geeft. Thiago onderschept dan weer veel meer ballen dan de andere twee, maar dat is ook zijn aangewezen rol bij Bayern. Als deze statistieken iets uitwijzen is het wel de rol en tactiek waarin deze spelers gebruikt worden.

3 mei 2017 om 09:43

Iemand kortzichtig noemen omdat hij statistieken(assists) er bij pakt en vervolgens zelf als tegen argument statistieken(%geslaagde passes) er bij pakken. Toppunt van kortzichtigheid en een plaat voor je hoofd hebben.

Het feit dat jij Eriksen niet goed genoeg acht, is lachwekkend, een tikkeltje arrogant zelfs. Het feit dat je Thiago beter acht, alleen om wat hij bij een belachelijk dominant Bayern laat zien is lachwekkend. Eriksen presteert beter dan een Ozil en een Silva op het moment in de zwaarste competitie ter wereld, hij is heel het seizoen beslissend en een van de redenen dat Tottenham zo goed presteert. Die jongen wordt vreselijk onderschat, fysiek is hij perfect en technisch kan en zal hij het ook bij een topclub laten zien. Mark my words.

Je begint hier boven over percentages van geslaagde korte passes, dat die bij Thiago hoger is dan Eriksen. Ja, logsich. Hij speelt op een meer controlerende positie dan dat Eriksen speelt. Je pakt alleen de statistieken erbij waarin wordt aangetoond dat Thiago beter is. Alles waarin Eriksen (overduidelijk) beslissender en beter is dan Thiago (omdat hij een meer aanvallende rol heeft) die schuif je aan de kant en vind je niet relevant?

Lach-wekk-end.

3 mei 2017 om 10:44

Thiago en Veratti hebben natuurlijk wel de luxe dat ze 90% van hun wedstrijden spelen tegen teams die veel minder zijn natuurlijk. Ik denk dat Eriksen bij PSG ook een dergelijk percentage geslaagde passes zou versturen.

23 april 2017 om 13:17

@guaporta

Dan moet je ook wel even naar de positie kijken als je ze vergelijkt. Erikssen is een nummer 10, een speler die vleugel spelers op tijd bediend en spelers voor de keeper zet. Verrati en Thiago zijn wat mij betreft meer spelverdelers. Erikssen is een echte 10, een uitstervend ras dat zo cruciaal is voor goede teams. Hij zorgt er voor dat de voorhoede beter gaan renderen.
Met Busquets en die Kroaat heb je al redelijk wat lopen op de 8 en 6 positie, maar op de 10 ontbreekt het toch aan creativiteit en lijkt het me een uitstekende optie.
Wat meer cruciaal is dat je een coach krijgt die weer vooruit verdedigd. Wat Bosz er bij Ajax in slijpt haalt Enrique er bij Barcelona uit. Het spel is verschrikkelijk om te zien.

23 april 2017 om 13:51

Barcelona heeft geen nummer tien in het systeem, die creatieve rol wordt vaak afwisselend vervuld door de linker- en rechtermiddenvelder. Met Andres Iniesta heb je, zolang je de middenvelders weer wat dichter bij elkaar laat spelen, een waanzinnige creatieveling. Verder heb je voor die positie ook nog Rafinha en Denis Suarez lopen die een kans verdienen. Verder oordeel je Ivan Rakitic enkel op naam, want dit seizoen was hij voor het grootste gedeelte echt ondermaats. Barcelona heeft behoefte aan een spelverdeler, iemand die het tempo bepaalt en controleert. Een type-Xavi eigenlijk. En dat zijn Thiago en Verratti absoluut en Eriksen niet, zoals je al aangeeft.

23 april 2017 om 14:26

Met Iniesta, Busquets en Xavi had je een een creatief middenveld. Xavi was een spelverdeler maar hij was meer dan dat. Hij kon spelers bedienen voorin en mensen voor de keeper zetten. Xavi en Iniesta vervulde samen die rol. Je hebt ook wel gelijk hoor dat je zo iemand nodig hebt maar om het spel te verdelen maar Iniesta is natuurlijk niet een kracht waar je elke wedstrijd 90 minuten kan verwachten. Je komt ook gewoon creativiteit van het middenveld te kort en eigenlijk ook een spits die mee voetbalt. Het belangrijkste lijkt me ook wel een nieuwe coach die weer vooruit verdedigd en met pressie wilt spelen.

Dit zou een uitstekende keuze zijn van zowel Barca als Eriksen. Dit is een speler die over talenten beschikt waar Barca behoefte aan heeft en zou op korte termijn de positie van Iniesta over kunnen nemen. Eruksen zelf kan zich dan gaan meten en spelen met de aller besten van de wereld. Ben wel benieuwd wat hij zou moeten kosten?!

Ik hoop echt dat FC Barcelona in de zomer Christian Eriksen probeert over te nemen van FC Barcelona. Hij past zeer goed in het systeem van Barcelona, is pas 25-jaar, heeft nog voldoende rek in zich om beter te worden en daarbij begint bijvoorbeeld Iniesta ook aardig op leeftijd te raken en minder te worden.

Overigens is Philippe Coutinho van Liverpool ook een goede kandidaat, maar ik hoop toch dat Barcelona voor Eriksen gaat. Voor de rest moet Barcelona in de zomer gewoon even flink doorselecteren en (verhuurde) spelers als Andrã© Gomes, Mathieu, Vermaelen, Douglas, etc. verkopen en van bijvoorbeeld Arda sluit ik ook niet uit dat hij vertrekt.

Dan moet Barcelona proberen om Bellerin weer terug te halen en ik zou voor Cancelo gaan, als Bellerin niet haalbaar is, nog een extra (jonge) centrale verdediger binnenhalen, die kan fungeren als stand-in van Piquã© en Umtiti en op den duur basisspeler kan worden bij Barcelona, Eriksen binnenhalen en voor de rest zou ik hier en daar kijken naar versterkingen in de breedte, voor zover dat nodig zal zijn, want ik zou ook jongens uit eigen jeugd als stand-in laten fungeren.

Voor de rest hoop ik dat Cillessen volgend seizoen onder de nieuwe trainer (die nog niet bekend is) de eerste doelman wordt. Ter Stegen is in potentie een goede keeper, maar toch vind ik hem nog niet helemaal overtuigend overkomen bij Barcelona.

Cillessen
Bellerin
Piqué
Umtiti
Alba
Rakitić
Busquets
Eriksen
Messi
Suárez
Neymar
23 april 2017 om 11:54

Heh? Ter Stegen is in potentie een wereldkeeper en staat nog steeds mijlenver boven Cillessen. Eriksen is overigens een prima speler, maar met Levy heb ik het idee dat hij evenveel zal gaan kosten als Thiago of Verratti. En die twee zijn toch echt stukken beter dan Eriksen

23 april 2017 om 12:35

Cillessen als keeper, Cancelo als goede optie voor rechtsback, Coutinho op het middenveld.... Sorry, maar hier moet ik echt om lachen.

Ter Stegen heeft de statistieken van een absolute topkeeper, maar maakt een paar fouten (en wordt daarop keihard afgerekend door degenen die niet alle wedstrijden van hem zien). Hij brengt opbouwend veel meer dan dat hij aan punten kost voor de ploeg. Ach, deze discussie heb ik al eerder gevoerd. Leg de statistieken van Ter Stegen, Neuer, Coutois en De Gea maar eens naast elkaar en je zal tot dezelfde conclusie komen.

Verder is Cancelo defensief gezien het lachertje van La Liga en is Coutinho in het systeem van Barcelona enkel geschikt als linksbuiten. Maar daar hebben we volgens mij al een aardig spelende Braziliaan rondlopen.

En dan ook nog vertonghen en Alderweireld kopen type Alves kopen voor de rechterkant umtiti aan de linker kant in de zone.
En je creã«ert weer overwicht op het middenveld, hierdoor krijgen de voorhoede spelers ook weer meer ruimte en tijd.
Denk dat Barcelona er goed aan doet om Koeman los te weken bij Everton, die begrijp de cultuur en durft met de juiste spelers aanvallend voetbal te spelen.

Ik denk dat met deze opstelling barca een weer de bovenliggende partij kan worden in Europa, met deze speelstijl kan Iniesta het ook beter volhouden en vooral meer wedstrijden.

Ter Stegen
Alderweireld
Vertonghen
Umtiti
Aankoop
Iniesta
Busquets
Eriksen
Messi
Suarez
Neymar

Weinig inhoudelijke reacties te lezen op dit bericht dus ik ga iig wel proberen :

Wat een misselijkmakende club is dat barcelona toch, er loopt al een vermogen van een selectie rond in dat stadje en nog steeds is het niet goed genoeg?

Waar is die o zo prachtige jeugd van barcelona gebleven? Ze hebben verdomme afgelopen zomer nog Andre Gomes gekocht voor 55 miljoen euro. Het was heel even leuk met een gelukstreffer in de jeugdopleiding toen Puyol Busquets Iniesta Xavi en Messi door konden breken maar het was een gelukje en het heeft ze erg ver gebracht.

Nu is hun filosofie door de mand gevallen en proberen ze eigenlijk de concurrent maar na te doen door dure spelers te kopen.

Het zal een harde val worden voor barcelona want geen inkomsten betekent ook geen spelers kopen. Een jaar zonder prijzen kan ook betekenen dat er spelers weg willen gaan.

Tot vanavond in elclasico! Daar gaat Laliga beslist worden!

Dan kan je net zo goed rakitic houden. Falend transferbeleid gaat maar verder

Qua stijl past hij zeker bij Barcelona, technisch en niet provocerend. Vervanger halen voor Suarez, Neymar streng toespreken, en je krijgt de oude uitstraling van Barcelona weer terug.

Zie Eriksen ook niet zo graag komen, ik zou voor 3 middenvelders gaan, ofwel Thiago, Isco of veratti.

Vind Eriksen echt een top versterking! Hij is ook nog maar 25 en kan dus zelfs nog groeien bij Barca. Persoonlijk denk ik ook dat Heung-Min Son in een combi deal zelfs een goede versterking zou zijn voor op de bank.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren