Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Amsterdam weigert eventuele halve finale van Ajax op 4 mei

Laatste update:

Ajax staat door de 2-0 overwinning in Amsterdam met één been in de halve finale van de Europa League en hoopt het karwei donderdagavond af te maken in Gelsenkirchen. Als Ajax zich bij de laatste vier schaart, dan vormt dat mogelijk wel een probleem voor de Europese voetbalbond UEFA.

De eerste wedstrijd in de halve finale wordt namelijk op 4 mei afgewerkt, maar burgemeester Eberhard van der Laan wil niet dat er met Dodenherdenking gevoetbald wordt in zijn stad. De UEFA zal hier voor de loting van vrijdag, om 13.00 uur, dus een oplossing voor moeten vinden. Een optie is om Ajax het eerste duel uit te laten spelen.

“Maar het is de vraag of de UEFA de Amsterdammers dat voordeel op voorhand wil geven. Een andere mogelijkheid is dat de wedstrijd een dag eerder, op een vroeger tijdstip dan de Champions League, wordt gespeeld áls Ajax eerst thuis zou loten”, schrijft De Telegraaf. Ajax heeft in een reactie laten weten eerst het resultaat van de return tegen Schalke af te wachten.

Een begrijpelijke beslissing van Amsterdam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede zaak, er zijn belangrijkere dingen dan voetbal!

20 april 2017 om 08:17

Inderdaad een goede zaak. 4 Mei mogen we nooit vergeten. Wat zijn hier eigenlijk de reglementen in als de Uefa voet bij stuk houdt en van der Laan ook? een reglementaire 3-0 nederlaag?

20 april 2017 om 08:22

Geen idee. Mocht dat zo zijn dan zal je van mij nooit meer een negatieve klank over Ajax horen indien ze dan tegen de Uefa zeggen 'so be it'.

20 april 2017 om 17:36

Lol, er is niks gebeurd op 4 mei, wat nou vergeten?

Op 5 mei capituleerden de Duitsers, daarom vier je bevrijdingsdag op 5 mei. 4 mei komt toevallig mooi uit 1 dag ervoor. Ik vind dit persoonlijk onzin. Er wordt wel vaker gespeeld op een religieuze feestdag. Waarom dan niet op een landelijke feestdag zeg? In Engeland herdenken ze oorlogsslachtoffers zelfs tijdens het voetballen...

Niet dat zo'n herdenkingsdag niet belangrijk is uiteraard. Dat is en blijft belangrijk en moeten we respect voor hebben. Maar dat een Europese organisatie zich moet aanpassen omdat 1 Nederlandse stad flauw doet vind ik van de pot gerukt. Je kan dit heus wel combineren. Ik snap dat die logistiek niet makkelijk is maar waar een wil is is een weg.

Als ik de Uefa was ging ik me heus niet aanpassen hieraan hoor, voor je het weet komt elke stad of elke bond met hun vereisten. Dan zoekt Ajax maar een ander stadion om in te spelen of geven ze forfait mocht de loting zo uitvallen dat zij op 4 mei thuis horen te spelen.

Een dag eerder spelen zou ik nog kunnen inkomen. Maar eerst uitspelen? Dat is gewoon competitievervalsing

20 april 2017 om 09:26

Gaat sowieso lastig worden voor ajax om een wedstrijd te vinden, want op 12 mei heeft armin van buren een concert in de arena.. Wel terecht dat dit niet door gaat op 4 mei natuurlijk maar op woensdag moet het dan maar lukken worden voor andere landen ook uitzonderingen gemaakt in een eerder stadia van de competitie.

20 april 2017 om 10:34

Moet Ajax maar in de Kuip gaan spelen 😏

20 april 2017 om 11:12

Ajax is de hoofdhuurder en heeft voorrang op artiesten

20 april 2017 om 11:34

Nou en? 11 mei is toch de eventuele thuiswedstrijd? Wat maakt het Ajax uit dat de dag daarna een concert plaatsvindt?

20 april 2017 om 11:45

Stage opbouwen e.d haha, Armin gaat groots uitpakken denk ik zo. (anders had hij ook nooit voor de arena gekozen) Dat lukt niet in een nachtje en werkdag. Maar dat zou niet het probleem van Ajax moeten zijn denk ik zo.

21 april 2017 om 13:30

Dat is allang opgelost. Het concert van 12 mei wordt dan verplaatst naar 14 mei.

Is wat voor te zeggen.. aan de andere kant: wel laten spelen met (speciale) rouwbanden?

20 april 2017 om 08:13

Nee, gewoon niet spelen. Rouwbanden staat niet in verhouding met deze dag. Goede en gedurfde beslissing van Amsterdam.

20 april 2017 om 08:13

Zou ik het niet mee eens zijn.

We hebben in Nederland gedeelde normen en waarden. Onderdeel daarvan is volgens mij gewoon stil zijn om 20:00 uur zodat wij alle mensen herdenken die gesneuveld zijn terwijl zij ons land dienden.

20 april 2017 om 08:24

Als dat het argument is, is het een kul argument want om 8 uur stil zijn kan gewoon als de wedstrijd pas om 9 begint.

Dat je het ongepast vind dat grote evenementen op deze dag plaats vinden, kan ik dan wel weer inkomen. Helemaal als je gaat kijken wat voor een politie inzet er gevraagd wordt.

20 april 2017 om 08:38

Plus dat de jaarlijkse dodenherdenking op de Dam ook veel politie inzet vereist.

20 april 2017 om 08:40

Dat komt er inderdaad ook nog bij kijken. Na de Damschreeuwer zal de politie-inzet ook in de stad nodig zijn. Dat wordt dan woensdag spelen verwacht ik. Ajax eerst bij voorbaat uit laten spelen, druist in tegen de regels van een eerlijke loting.

20 april 2017 om 08:47

Aan de andere kant, we kunnen er ook zo'n mooie gedenkenis van maken dat er ook in het land van de tegenstander weer eens extra bij stilgestaan zal worden..

20 april 2017 om 08:49

@ninjakai:

Ja want dat is alles heh 8 uur even stil! En dan is het niet bizar dat er op zo'n dag er voor en er na dood leuk verder word gezopen en geschreeuwd door de straten....

Heel die dag staat in het respect voor de doden, niet alleen even dat stil zijn. Dan mis je toch wel totaal de bedoeling van 4 mei.........

20 april 2017 om 17:29

@capis
Zo voelt het inderdaad wel.. Het is verder ook een "normale" werkdag dus als het inderdaad bedoeld is als dag dat iedereen erbij stil staat naast dat ene moment 's avonds dan zouden ze er eigenlijk een nationale vrije dag van moeten maken.
Op die manier kunnen mensen dan ook monumenten bezoeken, het Anne Frank huis of weet ik veel wat. Er meer mee bezig zijn in ieder geval.
Nu is het kennelijk minder belangrijk dan, ik noem maar wat, 2e Paasdag..

Vind het ook een goede zaak!

Naast het feit dat er inderdaad belangrijkere dingen zijn dan voetbal, heeft het denk ik ook met de beschikbaarheid van politie te maken. Een eventuele wedstrijd tegen bijvoorbeeld Besiktas of Man Utd. zal toch als risicowedstrijd gezien worden, mede door de reputatie van de Engelse en Turkse 'supporters'. En om 8 uur op de Dam zijn ook al enorm veel politieagenten nodig.

20 april 2017 om 08:38

Wie weet gaan Genk en Lyon wel door. Maar met Lyon supporters is het ook geen feestje vgm.
Maar ik snap het gedeeltelijk dat ze niet willen dat er gevoetbald wordt die dag.

20 april 2017 om 12:02

Het voetballen zal niet als grootste probleem worden gezien, het heeft meer te maken met wat het voetbal meebrengt. Sommige supporters staan nu eenmaal niet bekend om al te veel empathie en hebben ook nogal eens de aanwezigheid van een politiemacht nodig.

Goede zaak. Het is voor ons Nederlanders een belangrijke dag plus de politie heeft zijn handen al vol aan het publiek, dat massaal dodenherdenking bijwoont.

Goed zo, Van der Laan! Houd je poot maar stijf en geef niet toe aan de Uefa. Borussia Dortmund heeft ook spijt dat het zich heeft laten sturen door de Uefa na de aanslag op de spelersbus vorige week. Natuurlijk, dat is iets heel anders, maar ik wil maar aangeven dat voetbal niet zaligmakend is en waarvoor alles moet wijken.

Terechte en gedurfde beslissing van de gemeente! Het zal deels te maken hebben met waar de avond voor staat, maar ook deels door andere evenementen die al plaatsvinden in de stad. En als er iets is wat je op een 4 mei niet wilt hebben zijn het wel hooligans die de gedachte achter 4 mei compleet verpesten.

Ach, misschien vliegen ze er vanavond uit en is dit een discussie om niks. Misschien had van der Laan beter even kunnen wachten tot het werkelijk zover is.

Ik snap de twijfel helemaal. Anderzijds kan ik me herinneren dat PSV op 4 mei 2005 de halve finale Champions League tegen AC Milan speelde en dat ging ook gewoon goed omdat de wedstrijd om 20.45 uur begon. Deze begint zelfs om 21.05 uur. Ik denk dus niet dat de UEFA er een boodschap aan heeft. En ik denk dat het toch ook zéér belangrijk is dat Ajax de halve finale ook haalt... Zal nog lastig genoeg worden

20 april 2017 om 08:57

Op 4 mei wil je je stad niet vol hebben met supporters van welke club dan ook terwijl het dodenherdenking is.
Alleen al om de mogelijkheid dat supporters een hele belangrijke dag waar wij de gevallen strijders (helden) herdenken verstoren.
Goed dat de burgemeester van Amsterdam dit besluit neemt.

20 april 2017 om 09:23

Dat was in Eindhoven.
In Eindhoven is, naar mijn idee, niet zn grote politiemacht aanwezig op 4 mei zoals dat in Amsterdam op de dam is bij dodenherdenking.
Dan heb je dus twee van zulke grote evenementen in 1 stad en daarnaast ook nog eens met allerlei supporters die weinig weet hebben van 4 Mei in Nederland.

Nee, gewoon niet doen. Hopelijk komt Ajax dan uit te spelen en zo niet, dan maar een dag later.... Neem aan dat de Uefa voor zn speciale herdenking als deze, een uitzondering maakt. Dit is niet politiek gemotiveerd, dus de Uefa kan en mag dat niet aangrijpen.

20 april 2017 om 10:26

Juist, in Amsterdam hebben ze gewoon alle politie-inzet nodig om de Dam en haar bezoekers te beveiligen, dan kun je er niet nog een voetbalwedstrijd bij hebben (zeker als dit bijvoorbeeld tegen Manu of Besiktas zou zijn).

Ik vind dat er gespeeld kan worden. De wedstrijd begint pas om 21 uur en er kan evt ook nog bij stil gestaan (letterlijk of figuurlijk) worden om of tijdens de wedstrijd. Als het echter een kwestie is van politie-capaciteit, dan is er weinig aan te doen.

20 april 2017 om 09:13

@dante
Maar gelukkig ga jij er niet over. Wil je de hele dag feestvierende en lallende supporters in je stad, met ook nog eens het risico op rellen? Daar is deze dag veel te belangrijk voor. Het gaat niet om die twee minuten stilte om 20.00 uur maar om de nagedachtenis aan de mensen die voor onze vrijheid hun leven gegeven hebben. Kwestie van prioriteiten lijkt mij.

20 april 2017 om 10:20

Alles is open. Iedereen kan de stad in wat drinken winkelen etc. Dan kun je wel deze "om de nagedachtenis aan de mensen die voor onze vrijheid hun leven gegeven hebben" erin zetten, maar dat is niet het punt. Ik zeg nergens dat we die mensen niet zouden moeten (memor)eren. Ik zeg alleen dat ik niet per se vind dat dat alleen door stilte en rust bereikt kan worden.

20 april 2017 om 12:36

@dante
Maar wat je kennelijk vergeet is dat een uitspelende club supporters meeneemt die de hele dag door de stad banjeren, drinken etc. Alleen al de meest minieme kans op ongeregeldheden zou op zo'n dag voorkomen moeten worden, zodat het geen goed idee is op 4 mei een wedstrijd te organiseren.

20 april 2017 om 12:54

Waarom denk je dat ik dat vergeet? Ik zie trouwens niet wat er mis is met wat mensen in de stad die iets drinken. Zelfs als dat wat geluid veroorzaakt. Het is de mensen hun eigen verantwoordelijkheid. En dat zal in 99 procent van de gevallen goed gaan. Als ik jouw gedachte volg is een vrije dag maar beter, en eigenlijk een straatverbod voor ieder mens in nederland. Stel je eens voor dat iemand namelijk niet herdenkt, of op zijn eigen manier ..

20 april 2017 om 09:14

Ga daar maar vanuit, de nationale dodenherdenking op de Dam heeft heel veel beveiliging nodig. Dat wil je niet ook nog een grote groep uit supporters bij hebben.

Als ze nou om 8 uur zouden spelen is het anders wat, maar de wedstrijd is pas om 21 uur?
Dan kun je toch gewoon spelen.
Heb je om 20 uur je moment van stilte gehad.

Voor de 'gewone' Nederlander is het ook geen vrije dag, die werken de rest van de dag ook gewoon.
Dat moet dan voor politie inzet etc. dus ook kunnen.

20 april 2017 om 09:27

Volgens mij snappen de meeste het niet, er is die dag al de nodige politieinzet nodig om dodenherdenking in goede banen te leiden. En om dan ook nog eens duizenden dronken turken/engelsen/fransen in toom te houden? Hoe zie je dat voor je

20 april 2017 om 12:03

Ik snap het wel. En van der laan kan het wel willen. Maar hoe meegaand is de UEFA? Denk dat die scheidt hebben aan onze dodenherdenking.

20 april 2017 om 12:31

Gelukkig heeft de Uefa hier niet heel erg veel over te zeggen.

20 april 2017 om 12:43

Serieus Doelmannetje....... scheidt hebben ....... je bedoelt denk ik Schijt
En dan nog kan de Uefa Schijt aan onze dodenherdenking hebben, onze burgemeester heeft gewoon Schijt terug aan de Uefa en hij zal het Schijt hebben aan toch echt gaan winnen!

On:
Ik sta 100 % achter de burgervader van mijn stad hoe erg ik de eventuele consequenties voor Ajax ook zou vinden!
Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen in het leven dan voetbal!

20 april 2017 om 13:16

Dan kan Ajax ook nog wel eens een probleem hebben dat ze uit de UEFA cup worden gehaald sorry dat mijn autocorrectie er wat anders van maakt.

20 april 2017 om 13:43

Aangezien dortmund-monaco ook verzet kon worden(op korter tijdsbestek nb) zie ik niet in dat er hier ook rekening mee gehouden kan worden.

Grappig dat reacties van personen die vinden dat er gewoon gevoetbald kan worden verwijderd worden....we staan op 4 mei stil op de mensen die gevochten hebben voor onze vrijheid en vrije mening...juist in dit topic zou ik dat dus laten staan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je op deze dag niet moet voetballen, maar dat we even stil moeten staan bij onze helden van vroeger.

Overigens, en nu ga ik echt of topic vind ik het onbegrijpelijk dat 5 mei geen feestdag is, en koningsdag wel. waar we bij 4 mei stil staan is 5 mei de dag van de vrijheid.

20 april 2017 om 12:30

Het gaat natuurlijk wel om de manier waarop deze debielen hun mening uiten.

dit heeft uiteraard allemaal te maken met de garantie op veiligheid. hoop dan dat UEFA hier begrip voor toont.

Ik had deels gestemt, 4 mei is een belangrijke datum waar oorlogsslachtoffers worden nagedacht uit de 2de wereldoorlog.
De reden dat ik deels heb gekozen, voetbal moet ook een manier zijn voor verbroedering. Hoe mooi zou het zijn als de tegenpartij uit respect met Nederland samen stilstaat bij het verleden.

Alleen als Besiktas word geloot als ze natuurlijk doorkomen is dat wel werr een slechtplan. De Fransen, en Belgen zullen hier zeker respect voor hebben, om ook na te denken van wat er toen is gebeurd.

20 april 2017 om 10:23

Met zoveel dronken mensen even verderop een minuut stilte houden is vragen om problemen. Daarnaast is er veel meer politie nodig. Die twee evenementen tegelijkertijd/kort achterelkaar in 1 stad werkt niet. Er wordt vast wel een oplossing gevonden.

Dat gaat dan een leuke worden, want een dag na de return is de Arena in gebruik door Armin van Buuren.. Nou weet ik niet hoeveel tijd zij nodig hebben om zijn stage op te bouwen maar in een uur of 18 lijkt mij dat wel heel krap.

Heel simpel, gewoon opleggen dat de eerste wedstrijd een uitwedstrijd moet zijn. Iedereen tevreden.

20 april 2017 om 10:58

Haha goed geprobeerd.

Volkomen mee eens dat er geen toestemming wordt verleend. Eerst en vooral omdat op deze dag de nationale herdenking in Amsterdam is. Dan wil je geen problemen in de stad. Ten tweede heel praktisch:er zal te weinig politie beschikbaar zijn om alles in goede banen te leiden

Er is niet eens te spelen, je hebt gezien de drukte op de Dam (en alle recente dreiging /aanslagen) al een half leger politie nodig daar. Dus om ook nog een wedstrijd te organiseren dan zou je lang niet voldoende bemanning hebben. En gezien het overal herdenking is op 4 mei, is overal politie inzet, dus elders lenen is niet mogelijk.

Het heeft ook te maken met politie capaciteit, maar daar los van is het voor de uefa toch niet zo moeilijk om te begrijpen wat voor een dag het is?! Tijdstip maakt niks uit, want als het om 21 uur zou starten heb je alsnog je stad vol bezoekende supporters. Lijkt mij niet wenselijk.

De Dodenherdenking is om 20:00 uur. De wedstrijd een uur later. Ik zie het probleem niet echt. Heb je echt zo veel politie nodig voor een voetbalduel?

20 april 2017 om 10:38

Als Ajax eventueel tegen Besiktas of Man U loot zou ik toch even een extra ME busje neerzetten ja...

Die gasten komen niet pas om 20:30 de stad in hã©, die zitten er al in de middag.

20 april 2017 om 10:39

Nee, de hele binnenstad vol met die debiele hooligans....

20 april 2017 om 12:29

In wat voor een bekrompen wereld leef jij als je het probleem niet ziet!? Buiten het feit dat het om politie inzet gaat is 4 mei niet echt de dag voor een voetbalfeest.

20 april 2017 om 11:13

Afgelopen zondag werd hier ook nog gewoon gevoetbald

We kennen de Uefa allemaal goed genoeg dus het heeft weinig nut om hier over te discussieren. Stel de loting valt zo uit dan mag er op 3 mei om 18:00 gespeeld worden en anders verplicht op 4 mei. Weigert de club dan wordt het uit de competitie teruggetrokken en worden er voor het gehele seizoen geen winstpremies en marketinggelden uitbetaald. Voor de Champions League loopt de boete verder op tot 1 miljoen, ik weet niet hoe hoog dat voor de Europaleague is maar vast even hoog.

Het beste kan dus gehoopt worden dat op die datum gewoon uit gespeeld wordt.

20 april 2017 om 12:27

Leer eens lezen joh. Het is niet Ajax dat weigert, het is de gemeente Amsterdam.

20 april 2017 om 13:18

Dat heeft weinig met lezen te maken. De Uefa zal Ajax straffen en niet de gemeente Amsterdam, Ajax moet er voor zorgen dat ze een wedstrijd kunnen spelen op de tijd die de Uefa aangeeft. Een optie is mogelijk uitwijken naar een ander stadion als het zo ver zou komen.

Lukt dit niet dan heeft Ajax een probleem, maakt niet uit wie er weigert. Voor de Uefa zal het dus niets uitmaken in hun oordeel.

20 april 2017 om 14:27

Uitwijken naar een ander stadion heeft geen zin. Er zal vast wel een oplossing mogelijk zijn.

20 april 2017 om 17:21

Als Ajax moet uitwijken dan zou ik naar rotterdam gaan excelsior een lekker klein stadion. Kunnen er maar een paar uitsupporters komen scheelde veel politie inzet en drukte met dronken voetbalfans die eventueel de herdenking kunnen verstoren.

al een hoop gedoe om nog niks, Ajax is nog niet zeker van de volgende ronde, en de loting is ook nog niet geweest, dus wie weet spelen ze helemaal niet, of spelen ze eerst uit. dus laten we dat eerst maar afwachten.
om er toch even mijn mening over te geven:

in de tekst staat dat de uefa een probleem heeft, ik denk dat de uefa geen probleem heeft, maar dat ajax een probleem heeft mocht dit zover komen.
uitwijken naar een andere plaats zal lastig worden in zã³'n kort tijdsbestek, op een andere dag spelen lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, maar misschien woensdag om een uurtje of half zeven.
en anders maar 2 keer een uitwedstrijd spelen, waarbij de score van de eerste wedstrijd dan als "thuis" score wordt meegenomen bij evt. gelijkspel.

ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen mocht dit probleem zich daadwerkelijk voor gaan doen

Gwlukkig! Er zijn vele belangrijkere zaken in het leven dan voetbal. Maar ik sluit niet uit dat de uefa er vanavond hoogstpersoonlijk voor zorgt dat ajax er uit geknikkerd word....

UEFA trekt zich daar niets van aan. Kijk maar naar Dortmund. Wedstrijd moet doorgaan anders kost dat teveel centjes.

Maar laten weten eerst vanavond maar eens afwachten. Ajax is nog lang niet door.

20 april 2017 om 12:08

Dortmund heeft ook niet geprotesteerd, pas achteraf nadat ze verloren hadden had het ineens teveel impact.
Ze zijn er zelf mee akkoord gegaan om een dag later te spelen.

20 april 2017 om 13:17

Moet Dortmund dan protesteren? Het had van de UEFA zelf moeten komen.

Dit jaar zijn we meerdere wedstrijden van de el op woensdag gespeeld dus lijkt me geen probleem

Ik vind dat deze wedstrijd door moet gaan want het is pas in de avond en je krijgt wel de tijd, bij voetbal hoor je niet politieke dingen te betrekken vind ik behalve als het recent gebeurt is

20 april 2017 om 14:12

Owh... het is natuurlijk van voor jouw tijd en daarmee minder belangrijk. Nou wat jij er ook van vind, op 4 mei doen we niet aan onbelangrijke zaken als voetbal of het songfestival. Ik lig niet in tranen op de bank maar ben wel degelijk met mijn gedachten bij de helden die voor mijn vrijheid zijn gestorven. Ik was er zelf niet bij maar leef in vrijheid dankzij hen. Geen lolletjes op deze avond, voor 1 keer per jaar extra dankbaar zijn en gedenken. Dat is belangrijk, de rest niet.

20 april 2017 om 15:22

Ik begrijp je standpunt en kan me er ook invinden. Maar uiteindelijk is een voetbalclub een bedrijf en werken sommige mensen ook gewoon op 4 mei.

Heel begrijpelijk dat de burgemeester daar geen zin in heeft op deze speciale dag. Qua politie gaat dit heel lastig worden en je zit ook zeker niet op rellen te wachten voor of na de wedstrijd.

Eerst vanavond en vrijdag maar even afwachten maar als de UEFA zijn poot stijf houd kan het lastig worden.

Goede zaak dit.
Ik hou meer van voetbal dan ongeveer bijna alles, maar op 4 Mei heb ik echt geen zin dat een rouwend Amsterdam lastig word gevallen door duizenden dronken supporters uit Engeland, Frankrijk, Belgiã«, en op dit moment al helemaal geen Turkse fans.
Dat is een drama met politie en daar heeft niemand zin in.
Laat die wedstrijd gewoon een dag eerder spelen, dan los je het toch best makkelijk op.
Over mensen die het hebben over rouwbanden etc.. het is de 2de wereldoorlog, niet een iemand die gestorven is.
Ik zit niet de hele dag te huilen, maar ik denk er wel aan en bel we doodstil met kippenvel op me lijf tijdens die 2 minuten, misschien is dat omdat ik veel nabestaanden in de oorlog heb verloren, maar dat gaat in mijn mening boven het mooiste spelletje ter wereld.

20 april 2017 om 17:28

Binny ik ben het wel met je eens. Alleen vroeg me af als jou profiel klopt kwam leeftijd wie ben je allemaal verloren dan want het is al heel lang geleden de 2de wereld oorlog?

21 april 2017 om 01:10

Ik heb zelf niemand verloren in mijn leven, alhoewel ik de effecten van de holocaust elke dag zie bij mijn grootouders en ook mijn eigen ouders.

Er zijn belangrijker dingen in het dan voetbal. We mogen nooit vergeten, de mensen die hebben gevochten voor onze vrijheid. En de mensen die slachtoffers waren van Tweede Wereldoorlog. Ik ben het met van de Laan eens. Maar of de Uefa hier aan mee wil werken, dat weet ik nog niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren