Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona kan kunststukje niet herhalen en struikelt in kwartfinale

Laatste update:

Barcelona is woensdagavond gestrand in de kwartfinale van de Champions League. De Spanjaarden hadden een wonder nodig tegen Juventus na de 3-0 nederlaag in Turijn, maar dat bleef uit: 0-0. Gianluigi Buffon kwam zelden in de problemen en blijft met Juventus in de race voor de eindzege. Vrijdag wordt duidelijk wie de opponent is in de halve finale.

Het maken van minstens drie doelpunten tegen Juventus leek een schier onmogelijke opgave, temeer omdat de Oude Dame in het volledige Champions League-seizoen slechts twee treffers had geïncasseerd. Barcelona putte echter moed uit de miraculeuze comeback tegen Paris Saint-Germain in de achtste finale en startte aanvallend in Camp Nou. In de eerste helft deelde Barcelona de lakens uit en beperkte Juventus zich tot de tegenaanval. Grote kansen leverde het overwicht desondanks niet op, voor rust. De ploeg van Luis Enrique kwam niet verder dan speldenprikjes.

Na achttien minuten zorgde Lionel Messi voor dreiging. De Argentijn kreeg de bal plots voor de voeten en schoot vanaf een meter of dertien rakelings langs het doel van Gianluigi Buffon; nog nooit wist Messi de keeper van Juventus te verschalken. De bezoekers hadden zich even daarvoor overigens ook gemeld: een volley van Gonzalo Higuaín vloog over. Toen Björn Kuipers na 45 minuten op zijn fluit blies, had Barcelona niet veel meer gecreëerd. Giorgio Chiellini en Leonardo Bonucci hielden de thuisploeg in bedwang. Ter Stegen moest wel ingrijpen, nadat Higuaín een pass van Miralem Pjanic verlengde.

Björn Kuipers deelde vier gele kaarten uit: twee voor beide teams.

Na de onderbreking zorgde Juan Cuadrado tot tweemaal toe bijna voor de definitieve beslissing. De Colombiaan stond eerst volledig vrij en schoof de bal voorlangs, om even later vanuit een lastige hoek het zijnet te treffen. Tussendoor mikte Messi over na een combinatie met Andrés Iniesta. Na 55 minuten deed Messi opnieuw van zich spreken. Ditmaal zeilde zijn afstandsschot maar net naast. Even daarna was de sterspeler via een vrije trap evenmin succesvol en ook een slippertje van Buffon werd niet door hem bestraft.

De kansen stapelden zich halverwege de tweede helft op voor Barcelona. Toch werd Buffon zelden echt op de proef gesteld. De doelman moest tien minuten voor tijd wel voorkomen dat Javier Mascherano zijn allereerste doelpunt zou maken voor Barcelona. Langzaamaan drong het besef door in Camp Nou dat een comeback er niet meer inzat en daarom kon Juventus het tempo enigszins uit de wedstrijd halen. Luis Enrique sluit zijn laatste seizoen bij Barcelona zodoende teleurstellend af in Europees verband.

Wint Juventus de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja hoor we zitten in de halve finale van de CL, heerlijk, ben benieuwd naar de loting maar mijn gevoel zegt dat we Real gaan loten, dat is het lot haast. Dit Juve is enorm geslepen, hoewel Barcelona zeker een goal verdiende vond ik ze buiten Neymar om niet al te overtuigend. Verder valt er over deze pot niet zoveel te zeggen, niks om lyrisch van te worden, maar defensief waren we echt super, een masterclass haast. Nu even genieten van dit resultaat en van het feit dat we Barcelona 180 minuten lang van een goal hebben kunnen houden, op naar de wedstrijden van de waarheid.

Dank weer voor de sportiviteit vanwege de Barcelona fans tijdens LM, en gefeliciteerd mede Juventini.

Forza Juve!

19 april 2017 om 22:38

Ik vond Messi juist een van de minste, sjokte over het veld totaal niet jagend en verwachtte iedere bal in zijn voeten. Had meer van hem verwacht.

19 april 2017 om 22:46

Elk elftal heeft waterdragers, Messi moet gewoon fris blijven om het verschil te maken. Bij Juve bijvoorbeeld zag je dat de aanvallers vooraan de frisheid misten en de laatste pass keer op keer verkeerd liep, ondanks de ruimte die er in overvloed lag.

Als iemand voor 60 goals en 30 assists per seizoen zorgt, heb ik her geen probleem mee dat die 3 km minder loopt dan de rest. Ik vond Messi aanwezig en goed spelen, natuurlijk zijn we van hem ongelofelijke dingen gewend en dan leg je de lat bijna onrealistisch hoog.

19 april 2017 om 22:48

Messi is toch nooit een speler geweest die afjaagt en continue sprint? Hij sjokt altijd een beetje over het veld, een Messi in vorm maakt alleen de kansen die hij vandaag maakt wel af en komt wel die man voorbij.

Hij is inderdaad niet een speler die als het even niet loopt, dan maar wat harder gaat werken.

19 april 2017 om 22:55

Messi speelt naar het tempo van Barca, ontzettend langzaam. Barca heeft niet spelers om voorzetten te geven, maar juist de steekpass. Daarvoor moet het tempo, oftewel de balcirculatie, ontzettend hoog liggen met veel lopende mensen. Dit zie je niet terug in het spel van Enrique. Het is wandeltempo. Het is geen Madrid met jongens zoals Ronaldo, Bale en Ramos die huizen hoog kunnen springen. Tegen een ploeg als Juve met een verdediging die te boek staat als een van de betere van de wereld, dan kan dat gewoon niet.

Ik vroeg me dan ook af wie wie aan het dekken was. Barcelona spelers stonden erbij en keken ernaar. Op zo een manier gaat een verdediger of middenvelder nooit uit ze positie lopen en blijven de ruimtes heel klein zoals Juve dat wilde.

19 april 2017 om 22:57

@jdw17 Onder pep deed Messi dat dus wel. De 6 seconde regel en druk naar voren. Nu loopt Barca bij voorbaat al naar achteren en laat je jongens als Messi, Iniesta etc meters maken die helemaal niet nodig zijn.

19 april 2017 om 22:40

Gefeliciteerd, met de overwinning.
Ik hoop ook van harte dat jullie Real Madrid gaan loten, dat is echt een wedstrijd om eens naar uit te kijken

19 april 2017 om 22:57

Spreek voor jezelt. Ik hoop op Real-Monaco. 2 voetballende ploegen tegen over mekaar. Met juve-Atletico krijg je waarschijnlijl een dode pot.

19 april 2017 om 23:30

Ik hoop op Monaco - Juventus. Dat zijn wat mij betreft de leukste ploegen om naar te kijken. Monaco door het heerlijke frivole en snelle spel. Juve omdat ze verdedigen tot kunst hebben verheven.

19 april 2017 om 23:43

Ik vind het persoonlijk niks aan om naar verdedigende ploegen te kijken. Real-Monaco lijkt me juist een leuke open wedstrijd.

20 april 2017 om 00:03

Ik verwacht dat ze niet weer een Madrileense derby willen en daarom Atletico en Real tegenover elkaar in de have finale staan

20 april 2017 om 11:28

Dat ik dan gelijk langs de Pearl moet. Ik mag als Real-fan mijn mening geven dat ik uitzie naar een wedstrijd tussen Real vs Juventus. Daar heb ik de Pearl niet bij nodig.

19 april 2017 om 22:41

Wat is die Chiellini toch een fantastische verdediger, stond echt over al in de weg en hielt zoveel tegen.
Verder oogde Barca machteloos, ook opvallend toch hoe matig de bank van Barca is. Wat dat betreft hebben bijvoobeeld Real en Bayern veel meer opties om nog iets te forceren als het nodig is.

19 april 2017 om 23:15

Chiellini heeft het voordeel dat hij niet alleen doet maar met een goede keeper en medespelers die voor elkaar strijden. Dan merk je hoe goed hij is.

19 april 2017 om 23:20

Dat zeker ja, scheelt natuurlijk ook dat Buffon, Bonucci en Chiellini al jaren samen spelen zowel bij Juve als Italiã«.

19 april 2017 om 22:44

Gefeliciteerd! ik hoop toch wel op een finale Juventus - Monaco met dan Juventus als winnaar, ik gun het Buffon zijn prijzenkast eindelijk compleet te maken.

19 april 2017 om 22:47

Ik ben benieuwd naar de loting. Wat een pijn moet het doen voor Atletico en Juve als ze opnieuw in de finale staan er opnieuw niet winnen. Zeker voor Atletico, elke keer zo dichtbij.

19 april 2017 om 22:51

Atletico heeft dit seizoen ook wel weinig te klagen gehad over de loting. Al hebben ze dat ook wel deels afgedwongen door eerste te worden in een poule.

19 april 2017 om 22:52

Juve en atleti zou een mooie finale zijn. Die 2 clubs wordt de winst wel gegund door elke neutrale kijker volgens mij

19 april 2017 om 22:55

Ik zou het Monaco ook wel gunnen dit seizoen!

20 april 2017 om 10:42

Wat 2 verdedigende ploegen. Gaar juist heel saai zijn vrees Is. Ideale finale. Real juve of real monaco

19 april 2017 om 22:48

Gelukkig gaat Enrique al weg aan het einde van dit seizoen. Ik vind dat je neymar dan ook best voor 200 miljoen naar Manchester mag sturen, dan heb je een budget om een kwalitatief team om messi en Suarez te bouwen. Trouwens heel goed gefloten door Kuipers. Gefeliciteerd aan alle Juve fans, meer dan verdiend door naar de volgende ronde!

19 april 2017 om 23:27

De focus lag vandaag vooral op het collectieve verdedigen en dat hebben ze erg goed gedaan.
Gewoon de nul gehouden en Barcelona uitgeschakeld. Al die grote mondjes gesnoerd, op weg naar de finale!

Per Sempre Juventus

Forza Juve!

19 april 2017 om 23:29

chiellini en Bonucci deden mij denken aan de legendarische Nesta. Wat een prachtige reclame is dit voor de italiaanse verdediging.

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Een quote van Albert Einstein, maar dit seizoen wordt die uitspraak verbasterd tot een vergelijking met het beleid van Luis Enrique. Insanity. Steeds maar weer tactisch op dezelfde manier aantreden en verwachten dat het resultaat anders is. Steeds maar weer hetzelfde; weinig diepgang bij de middenvelders, Busquets die in de omschakeling geisoleerd wordt en de aanvallers die constant tegenover twee directe tegenstanders komen te staan. Dat is natuurlijk niet vreemd, de tegenstanders op dit niveau weten zich dusdanig aan te passen dat de aanval compleet kan worden vastgezet.

Over insanity gesproken, dat was vandaag af te lezen van de gezichten van de spelers. Ik zie Andres Iniesta een tackle maken in de eerste helft die ik de laatste jaren alleen van Pepe, Sergio Ramos en Raul Garcia heb gezien. Neymar was het hoogtepunt van de insanity vandaag; een achterlijke gele kaart na een zware overtreding van Miralem Pjanic op Messi, maar hij was daarnaast constant bezig om te zeuren bij de scheidsrechter. Dat gedrag zie je ook (in mindere mate) terug bij Busquets, Suarez en zelfs Iniesta nu hij de aanvoerdersband draagt. Het is tekenend voor het onvermogen en het gebrek aan sturing van een capabele coach en aan leiderschap binnen de ploeg. In plaats van dat de bezetenheid of de insanity gebruikt wordt om de tegenstander te verslaan op duelkracht, balbezit, diepgang en simpelweg individuele kwaliteit wordt er nu wanhopig gekeken naar de arbitrage en andere omgevingsfactoren waar je geen invloed op hebt. Het is pijnlijk om te zien.

Om toch een positief geluid te brengen; aankomend seizoen heeft het huidige bestuur de kans om een trainer aan te stellen die dicht bij de waarden die in La Masia aan de jeugdspelers wordt bijgebracht staat, een trainer die tegenstanders op tactisch vlak weet af te troeven en een trainer die de belangrijkste asset van de club, La Masia, serieus neemt. Lucho eruit, Oscar Garcia als nieuwe eindverantwoordelijke.

Verder zal Barcelona zich net als onder de andere incapabele, zelfzuchtige en criminele besturen uit het verleden flink roeren op de transfermarkt om de druk van de clubleden op het aftreden van het bestuur af te doen nemen. Ik verwacht dus vuurwerk, een absolute topaankoop om de fans rustig te houden. Zoals men ook al deed met Ibrahimovic en Suarez in het recente verleden. Sluit dus de komst van spelers als Marco Verratti of Thiago niet uit, ondanks dat ze nagenoeg onhaalbaar zijn.

Al met al, Barcelona heeft vandaag verloren van een ervaren tegenstander en heeft zelf bijgedragen aan de eigen insanity. Juventus was over twee wedstrijden degene met meer klasse, meer kwaliteit en meer zelfbeheersing. Een ploeg waar sympathie voor op te brengen is (al heb ik meer met een andere club in de Serie A). Dus fans van Juve, gefeliciteerd met de plek in de halve finale. Ik zal vanaf nu voornamelijk juichen voor Monaco in de Champions League (was een van mijn favoriete clubs als kind, vraag me niet waarom), maar zou het jullie ook gunnen.

19 april 2017 om 22:43

Prachtig boek weeral dat je hier hebt geschreven. Tjonge
On topic: Dit was gewoon een onmogelijke taak voor Barca dat gewoon een paar maten kleiner is dan juventus. Het zou ze mischien gelukt zijn tegen een borussia maar juve is gewoon een niveautje hoger dan Barca en dat mag zeker gezegd worden.

20 april 2017 om 02:19

Als het je niet bevalt, reageer niet. Dit is nogal kinderachtig. On Topic: Juve is normaliter niet een paar maten groter dan Barcelona, als je alle spelers individueel naast elkaar legt, dan is Barcelona beter op alle posities behalve de rechtsback en de keeper. En dan kom je op het punt van Guaporta: Enrique is een vrij matige trainer, die tactisch zwak is en voor de wedstrijd 3 schietgebedjes zegt dat Messi of Suarez hem redt.

20 april 2017 om 03:57

Buffon, Bonucci, Chiellini, Alex Sandro, Dani Alves en Pjanic zouden allemaal basis staan bij Barca. Iniesta, Busquets en MSN maken het team compleet.

20 april 2017 om 09:35

Barã§a een paar maten te klein voor Juve?? Volgens mij zijn ze alleen vergeten de kansen te benutten in beide duels. Echt geen bijzonder elftal dat Juve wat gisteravond gruwelijk betonvoetbal speelde. Als ze echt zo goed zijn hadden ze zich wel onder de druk van Barã§a uit kunnen voetballen. Tegen Real die zelf ook graag countert zullen ze zelf meer moeten gaan voetballen en dan zakken ze door het ijs. Hopelijk wint Monaco de CL want die hebben de leukste voetballende ploeg al zou ik het Atletico ook wel gunnen. In ieder geval niet dat anti-voetbal van Juve.

20 april 2017 om 15:31

@fanclubbarca haha, beetje gefrustreerd? Juve was oppermachtig tegenover dit Barca. Juve had thuis al 6-0 kunnen winnen. Nee, Barca is klaar. Ze worden in alle competities afgetroefd en zullen ook el classico gaan verliezen. Doeiii Barca, jullie kunnen gaan douchen!

19 april 2017 om 22:44

Gelukkig was de wedstrijd niet bijzonder boeiend. Zo kon je toch al een aardig stukje bij elkaar pennen voor het eindsignaal.

On: proficiat Juve, hopelijk kunnen wij Barcelona-fans zondag nog eens juichen.

19 april 2017 om 22:52

Rakitic verkopen voor een miljoentje of 50/60, (random Engelse club betaald het toch wel) en dan indd proberen om Thiago maar terug te halen of anders Isco proberen over te halen (lijkt me wel onmogelijk maar zeg nooit nooit)

Eigenlijk de twee ideale middenvelders voor Barca (+ eventueel Verratti maar die is echt onhaalbaar)

19 april 2017 om 22:53

Insanity is ook elke keer maar blijven hopen op La Masia. Terwijl de realiteit is dat er sinds Rijkaard bijna spelers meer doorbreken vanuit La Masia. Nu de laatste zelf opgeleidde spelers langzaam richting hun pensioen gaan, verdwijnt ook de indentiteit van Barcelona. Op de tribunes zien we meer en meer toeristen, op het veld bijna alleen nog maar aankopen.

Monaco is een club met veel jonge, zelf opgeleidde spelers en jong aangekocht talent. Eigenlijk het Barca van vroeger dus ik begrijp je voorkeur volkomen.

19 april 2017 om 23:08

Nee, insanity is niet elke keer maar blijven hopen op La Masia. Zelfs de meest optimistische fan heeft niet de illusie dat er ieder jaar weer een nieuwe Xavi, Iniesta of Messi wordt geproduceerd. Maar neem nou Grimaldo, Bartra, Samper, Munir en Sandro. Allemaal jongens die minstens zo goed presteren als degenen die voor tientallen miljoenen zijn aangetrokken. Dat bedoel ik met het vertrouwen weer leggen bij La Masia, geef de jongens die ook voor de breedte van het eerste elftal wat kunnen betekenen een kans.

Overigens is de voorkeur voor Monaco niet iets van de laatste jaren, dat gaat terug tot de tijd met Dado Prso. De matige Kroatische spits die ik vroeger geweldig vond. Dus nee, er zit niet echt een logica achter. Maar heb nog steeds wel wat met die club, al is dat natuurlijk wel wat makkelijker met het voetbal van dit seizoen.

19 april 2017 om 23:16

Aan de andere kant was het ook onmogelijk om als eigen jeugd Valdes, Dani Alves, Puyol, Pique, Alba, Iniesta, Xavi, Busquets, Messi en in mindere mate Zlatan, Eto'o, Henry, Suarez, Neymar en Villa en misschien ook nog wel Maxwell, Abidal, Mascherano en Fabregas er uit te spelen. Vooral die eerste 9 namen zijn toch de spelers die voor mij Barca 2005-2015 kenmerken ook al hebben een Puyol, Valdes, Alba en Pique niet alles meegemaakt ze spelen toch al gauw weer hun (zowat) hele carriere voor Barcelona. Bojan, Pedro, Thiago, Rafinha, Bartra, Sergi Roberto, etc. verdiende zeker wel (eerder/langer) een echte kans, maar ga jij Zlatan of Villa banken voor Bojan, zou jij Neymar op de bank zetten voor Pedro, etc. Ik niet. Begrijp wel dat Barcelona voor dit beleid is gegaan, want Neymar is ook 3 klasses beter dan Pedro. Nu vallen Puyol, Xavi, Valdes, Dani Alves en langzamerhand ook Iniesta weg. Ja dan moet je die kwaliteit terug kopen wil je zo goed blijven, want Sergi Roberto is niet van het niveau Dani Alves, Samper niet van Xavi en ga zo maar door.

19 april 2017 om 23:26

Natuurlijk niet. Maar je moet je niet dood staren op La Masia, maar ook niet op aankopen. Zou het zelf als volgt omschrijven; vertrouw op je eigen jeugd tot er een directe versterking moet komen voor een positie waar je nog geen talent klaar hebt staan. Dan heb je nu Grimaldo in plaats van Digne gehad, dan heb je nu Thiago in plaats van Rakitic of Iniesta gehad, Bartra in plaats van Mathieu gehad en had je Munir in plaats van Paco gehad. Stukken beter!

Misschien zijn die jongens niet meteen basisplaatswaardig, maar hebben altijd waarde voor het eerste elftal. Marc Bartra was een uitstekende back-up, Grimaldo is zelfs beter dan Digne. Dus ja, ik zou het vertrouwen leggen in La Masia en nu dus jongens als Palencia, Marlon en Alena promoveren.

19 april 2017 om 23:30

Dat zijn de keuzes die een club moet maken. Als je continue aan de wereldtop wil staan, dan moet je blijven kopen en doorselecteren. Dan kan je nooit meer jeugd inpassen, de afstand is dan te groot.

Accepteer je dat na een succesperiode een bouwperiode komt, dus wat mindere jaren met wat mindere prestaties, dan kan je wel gewoon jeugd inpassen en behoud de club zijn ziel. Want eerlijk is eerlijk, Thiago en co hadden gewoon in het eerste van Barca kunnen spelen, de aankopen op het middenveld zijn nu echt niet beter.

19 april 2017 om 23:36

Nee, dan moet je continue jeugdspelers blijven inpassen. Het is niet per definitie een bouwperiode, zeker wanneer je tijdig erkent wat talenten zijn en welke jongens beter bij andere clubs kunnen spelen. Neem nou Thiago, die had inderdaad nu het middenveld kunnen leiden.

Als je ieder seizoen nou een enkele topaankoop doet en verder jeugdspelers kansen geeft denk ik dat je beter af bent dan dit halve beleid. Denk je niet? Dus geen Mathieu, Digne, Gomes, Arda of Paco, maar Bartra, Grimaldo, Thiago, Deulofeu en Munir. Maar liefst 135,5 miljoen euro tegenover 0,0 miljoen euro aan transfergelden. Daar kan je volgens mij best een aardig talent voor halen.

19 april 2017 om 23:49

Klopt helemaal Guaporta, maar ik begrijp best dat Thiago na een redelijk lange periode op de bank met Xavi-Iniesta voor zich weg wilde. Als Bayern dan komt, dan ben je weg. Zelfde voor Bartra, maar het is inderdaad een schande dat middelmaat als Mathieu, Alcacer, Gomes en Arda de voorkeur kregen boven spelers als Thiago, Bartra en Munir. Begrijp ook niet dat iemand het een goed idee vond om Mathieu en Vermaelen (al was die wel aanvoerder van Arsenal) en zo Bartra weg te jagen. De bank opvullen met eigen jeugd was veel beter geweest dan die miljoenen euro's aan middelmaat die er nu zit. Maar dat heeft het bestuur verkloot. Aankomende zomer in ieder geval de tijd om de bezem door de selectie te halen.

19 april 2017 om 23:11

Guaporta.
Jij zou gwn je eigen website kunnen maken. Zoveel kennis.

19 april 2017 om 23:27

Haha, leuk om te horen! Ben op dit moment een andere carrierepad (enigszins succesvol) aan het inslaan, dus moet er op dit moment niet aan denken. Al lijkt me Twitter wel een leuk platform om een keer te proberen. Gebruik het nu alleen maar als newsfeed voor beursinformatie en voetbalnieuws, maar zou het wel actief kunnen gaan gebruiken.

20 april 2017 om 00:54

Voor twitter kan je helaas per bericht maar 140 tekens gebruiken. Dus dat wordt flink samenvatten! Haha

19 april 2017 om 23:52

Hahahaha Monaca speelt idd schitterend voetbal wat ik Barca het liefst zou zien doen. Enkel, ik zou niet naar Monaco op vakantie gaan, tenzij je +€10,- voor koffie wilt betalen

20 april 2017 om 00:36

Ik heb liever P90x, Insanity vind ik persoonlijk overrated.

20 april 2017 om 11:57

Ik vind insanity geweldig. Shaun T die helpt me er altijd doorheen

20 april 2017 om 09:49

Ondanks dat het een mooi betoog is en goed geschreven, kan ik niet meegaan in de kritiek dat Enrique geen plan B heeft. Hij is de eerste trainer die 3-4-3 geprobeerd heeft sinds jaren, hij probeert de tegenstander te verrassen door een sterker bezet middenveld te creã«ren. Je kan dus niet zomaar zeggen dat hij telkens hetzelfde probeert.

Het probleem ligt hem in mijn ogen bij de transferpolitiek van dit bestuur waardoor een trainer verplicht wordt om middelmatige spelers als Mathieu, Alcacer en Gomes op te stellen omdat ze voor veel geld en prestige zijn binnengehaald om eigen jeugdspelers te vervangen die het nu elders even goed of beter doen. Je hebt de namen zelf al genoemd, maar mijn god, als ik Thiago zie spelen en dan Gomes dan wil ik van de 2000e verdieping springen terwijl ik de huid van mijn eigen vel schil met een bot keukenmes (sorry voor de zware vergelijking, maar zo diep zit het dus echt).

Luis Enrique heeft gefaald door een te zwakke bank en een gebrek aan motivatie bij deze spelers die kwalitatief al gewoon te zwak zijn. De ploeg moest het steeds meer hebben van individuele kwaliteiten van MSN en kon niet terugvallen op Iniesta en Busquets op belangrijke punten in het seizoen en door de rotatiepolitiek van Le.

Overigens denk ik niet dat Juve opgewassen is tegen een team dat wel op de voorzet kan spelen. Als ze Madrid loten, dan zou het zomaar een walk-over kunnen worden. Die verdedigen namelijk niet zoals een kind van 3 jaar en hebben een echte luchtmacht.

Het lijkt mij duidelijk wie de finale moet fluiten toch.

Allegri opnieuw tactisch de betere coach. Dwingt Barca om de voorzet te geven, wat totaal niet het spel van Barca is. Daarnaast was het tempo 10 versnellingen te langzaam om Juve ook maar een beetje in de problemen te brengen. 90 minuten naar wandeltempo gekeken.

Vanaf nu mag Barca gaan kijken naar de toekomst, want met deze selectie gaan ze voorlopig niks winnen.

20 april 2017 om 01:08

Nouja ik had zelf ook nog wel kunnen verzinnen bedenken dat Barcelona niet graag over de vleugels met voorzetten geven speelt. Dat bepaalt nou niet direct of Allegri een tactisch goede of betere coach is lijkt me.

Ben het verder wel met je eens. Deze selectie van Barca is, hoe gek dat ook klinkt, de slechtste die ze in jaren gehad hebben. Niet alleen qua basis maar voor ook de bank is echt van subtop niveau. Daarmee ga je de komende jaren zeker niet meedoen.

Helaas voor mij als Barça supporter geen tweede remontada maar ik kan echt genieten van zo'n defensie van Juventus. Zij zijn verdiend door.
Ik denk zelfs dat Juventus de CL gaat winnen maar je weet maar nooit. Hulde aan Kuipers. Heeft een fantastische wedstrijd gefloten en ik hoop dat we hem zullen zien in Cardiff. Gefeliciteerd Bianconeri

19 april 2017 om 22:48

Juve verdiend door. Tijd voor een grote schoonmaak bij barca doet toch wel pijn aan je ogen om te zien dat barca geen goeie spits op de bank heeft zitten geen sterke middenvelder en geen trainer die het kan omdraaien. Te triest en de schuldige zijn het bestuur en de trainer voor deze slechte aankopen en afschuwelijke beleid. Het seizoen is voorbij en misschien een beker als troostprijs. Nee heb barca hoog zitten maar om spelers als Alves pedro sanchez fabregas en thiago laten gaan is het domste wat zij ooit hebben kunnen doen. Pijnlijk heeeeel pijnlijk

Kuipers heeft goed gefloten barca was slecht

19 april 2017 om 22:43

Barca slecht? Ze waren niet geweldig maar slecht... Ze hadden denk ik nog een goal verdiend

19 april 2017 om 22:56

Barca speelde niet heel slecht, maar dit Barca is gewoon niet meer het Barca van een paar jaar geleden. De selectie is gewoon minder. Iniesta is over zijn top, Sergi Roberto is geen top rechtsback, Rakitic is een klasse minder dan bijvoorbeeld Xavi.

19 april 2017 om 23:12

Nee Barca is niet slecht maar het frisse is er vanaf. Messi is niet meer constant, Neymar is een acteur geworden in zijn tijd bij Barca. Jammer want het lijkt dat hij meer bezig is met overtredingen en kaarten aansmeren dan met zijn eigen voetbal.
Suarez is alleen handig in en rond de 16, iets waar Barca vandaag met grote moeite kwam.
Barca moet toch gaan doorselecteren en aardig wat jeugd aantrekken deze zomer.
Juve is zo stabiel met grote passie. Ik zie Juve zo de Champions League winnen.
Nu wordt het interessant! Monaco, Real, Juve en Atletico.2 verdedigende ploegen en 2 aanvallende ploegen. Juve - Monaco en Atletico - Real zal leuk zijn.
Kuipers klasse! Mannelijke pot tussen Italianen en Catalanen, iets wat bij beide ploegen past!

Complimenten aan Kuipers, werkelijk uitstekend gefloten. Terechte uitslag, beide teams schoten maar drie keer op doel.

19 april 2017 om 22:47

Helemaal met je eens. Kuipers en zijn team vond ik erg sterk. Hij had van mij alleen nog wel strenger op dat gejank van meerdere spelers mogen optreden.

Ik heb vandaag nl. weer alles gezien wat ik in het hedendaagse voetbal echt om te kotsen vind. Weer veel theater, buitensporig gezanik op de scheids, schwalbes en gehuil. In de rust de Barca spelers die op Kuipers afstormden, maar waarom?

Dybala die in het begin van de wedstrijd(!) al om kaarten gaat vragen, Neymar die wel kan uitdelen maar niet kan incasseren, Suarez die er weer eens een schwalbe uitgooit. Oh oh ik ben zo klaar met zowel zuid-europese als latijns-amerikaanse spelers. Deze spelers vergallen echt de sport, en dan toch zo goed zijn. 'winnaarsmentaliteit' hoor ik wel eens iemand zeggen, ik noem het niets meer dan valsspelen en een dikke f*ck you naar de sport. Het hedendaagse voetbal in Zuid-Europa hangt aan elkaar van smeerpijperij waarbij de grootste smeerpijp die kan matennaaien de prijzen pakt.

Als ik deze topspelers met gebrek aan mannelijkheid zie spelen, dan voel ik me oprecht blij dat ik naar boerenkoolvoetbal van mijn club mag kijken.

19 april 2017 om 22:54

Dat om kaarten vragen en vallen deed Robben net zo goed gisteren hoor .

19 april 2017 om 23:14

Klopt haha deze opmerking was te verwachten, echter: voor elke West-Europese valsspeler kan ik 10 Zuid Amerikaanse matennaaiers noemen.

19 april 2017 om 23:17

En dat was ook om te kotsen. Robben is een smerige speler.

19 april 2017 om 23:19

Ik vind dat UEFA de Spaanse Bond moet aanspreken op het gedrag van de Spaanse spelers die aan het zeuren zijn.

19 april 2017 om 23:23

Nou maar soms kunnen we in Nederland ook wel wat meer van die Latijnse passie gebruiken hoor. En dan bedoel ik niet zozeer het vallen, maar wel de absolute wil om te winnen.

Natuurlijk win ik liever met oogstrelend voetbal, maar Nederland komt nu gewoon kwaliteit te kort dus dan zal je het toch op een andere manier moeten doen.

Daarmee bedoel ik overigens echt niet Neymar, dat is geen winnaar maar een toneelspeler in mijn ogen. Die zogenaamde tranen ook na afloop alsjeblieft zeg.

Vind dat de arbitrage een goede wedstrijd heeft gefloten, geen rare beslissingen in een beladen duel met een hysterisch publiek.

19 april 2017 om 23:38

Helemaal mee eens. Heerlijk als een wedstrijd niet wordt beslist door de scheidsrechter zoals gisteren. Daarbovenop is het natuurlijk super dat onze vriendenclub Juve doorgaat, geweldig voetbal van die Italianen.

Juventus heet gedaan wat het gedaan moest en is over 2 wedstrijden zeker weten de terechte winnaar! De leukste wedstrijd om naar te kijken was het niet, maar geef Juve eens ongelijk.

Complimenten naar Bjorn Kuipers en z'n team! Heeft uitstekend gefloten naar mijn mening.

Tijdperk Messi voorbij of is dit tijdelijk?

19 april 2017 om 22:41

Serieus? 45 goals in 45 wedstrijden voor Barça dit seizoen 😑

19 april 2017 om 22:42

Het is een vraag, geen conclusie

20 april 2017 om 00:23

Ja maar tegen de grote ploegen zie je hem niet. Waar was hij tegen real, psg en juve. Een geweldige speler, maar niet meer de speler van 3 jaar terug

19 april 2017 om 22:43

Heeft niks met de trainer te maken. Onzin

19 april 2017 om 22:55

Werd Hazard niet Player of the Year verkozen onder Mourinho in 14/15?

19 april 2017 om 23:09

Won messi niet de ballon dor met enrique als trainer? Het ligt wel aan de trainer, ze hebben frisse wind nodig.

19 april 2017 om 23:18

Nee

19 april 2017 om 22:43

Was ongelukkig voor de goal, maar wel dreigend. Ook Neymar probeerde nog wel iets, ik vond dat vooral Suarez echt totaal afwezig was beide wedstrijden. Komt er niet aan te pas tegen Chiellini en Bonnuci.

19 april 2017 om 23:19

Ja dat vond ik ook. Door de lucht heb je niks aan Suarez. Barca kan nog wel een extra complete spits gebruiken die door de lucht wat klaar kan spelen.

19 april 2017 om 23:26

Ja sowieso is de bank van Barca niet topclub waardig.

19 april 2017 om 23:27

Beter dan Suarez krijg je ze niet. Vond hem over deze 2 wedstrijden best goed spelen tegen het centrale duo. Het probleem was alleen de aanvoer, want hij had vandaag ook weer een paar momentjes dat hij precies goed vrij loopt, maar dat een Neymar dan voor eigen succes gaat.

19 april 2017 om 23:34

Suarez goed? Dan weet ik niet welke wedstrijden jij gezien hebt hoor. Tegen een duo als dit heb je meer aan echte spits die ook kopsterk is denk ik hoor.

19 april 2017 om 23:50

Net of Lewandowksi er vandaag 3 had gemaakt....

20 april 2017 om 00:08

Dat zeg ik toch niet, maar Suarez was over 2 wedstrijden gewoon totaal onzichtbaar. Is vandaag niet 1 keer gevaarlijk geweest.

19 april 2017 om 22:44

Ik denk het wel! Messi is nu meer van het niveau Roy Beerens alleen dan minder snel. Als Barca zijnde moet je zo snel mogelijk afscheid nemen van deze flapdrol en kiezen voor kwaliteit!!

19 april 2017 om 22:46

Dat is overdreven, ik vind dat Messi snelheid en conditie mist maar dat maakt hij goed met technisch vermogen. Ik zou hem op 10 zetten en een echte spits kopen.

19 april 2017 om 23:00

Op 10 heb je loopvermogen nodig en dat is toch iets wat Messi niet in zich heeft

19 april 2017 om 23:29

Gerard13 Messi staat al 2,5 jaar rechtsbuiten. Suarez (een echtere spits krijg je niet) staat al jarenlang in de spits. Dan moet je dus een goede rechtsbuiten kopen.

19 april 2017 om 23:32

Suarez is toch ook geen pure spits? Moet ook de ruimte krijgen om uit de spits te komen. Tegen een sterk centraal duo als vandaag heb je meer aan een type Lewandowski hoor.

20 april 2017 om 12:02

Was ook overdreven en sarcastisch. Messi is een topspeler en speelt misschien wat mindere wedstrijden maar behoort nog steeds tot de besten!

19 april 2017 om 23:09

Voorbij, het beste is eraf. Je ziet nu veel frustratie. Beste is hem nu te verkopen, scheelt je 40 miljoen in salaris per jaar en je kan nog wel 100 miljoen voor hem vangen van een rijke Arabische club eigenaar. Dan kan Neymar zijn rol overnemen, je ziet dat Neymar gefrustreerd raakt, als je niet op past dan vertrekt die terwijl dat de toekomst is.

19 april 2017 om 23:51

Tijd voor een Ziggo Sport abonnement. Neymar mag de komende 3 jaar de vetertjes blijven strikken van Messi.

20 april 2017 om 00:24

Het is gewoon waar, messi is niet meer de messi die we kennen. Geweldig tegen sociedad en alaves. Niks tegen juve en psg

19 april 2017 om 23:21

Wel vind ik dat Messi minder goed voetballen sinds hij een andere kapsel heeft en tatoeage opgezet heeft. Dat merk ik gewoon. Voordat hij dit deed heeft hij meer spelvreugde...

19 april 2017 om 23:31

Die gingerbaard ook, ziet er toch niet uit.

Mag ik hier concluderen dat Higuain geen absolute wereldtop is? Ik zie altijd magistrale momenten van 'm in compilaties. Maar in 180 minuten belangrijke Champions League heb ik 'm werkelijk niets goed zien doen. Dit is een oprechte vraag. Ik zie m gewoon te weinig spelen, maar ging vol verwachting zitten en t leek een beetje de veteraan van de plaatselijke dorpsclub.

Was een beetje een saai potje, maar te verwachten. Juventus goed georganiseerd gestaan. Gunde het Juve ook. Dat hele Barcelona en zeiken bij de scheids, terwijl Kuipers prima floot, komt me echt de neus uit. Die gasten zijn in staat om een rood stoplicht aan te klagen... voetbal is een contactsport. Misschien dat ze in de Liga heilig worden verklaard, maar internationaal zijn er gelukkig nog wat goede scheidsrechters en dat is onze Björn. Mag ook eens gezegd worden na die arbitrale wanprestaties van afgelopen Champions League potjes.

19 april 2017 om 22:40

Wat wil je ook als Juventus de bal bijna niet aanraakt? Dan kan ik in iedergeval ook niet veel van Higuain verwachten.

19 april 2017 om 22:41

180 minuten, dus inclusief de wedstrijd in Turijn.

19 april 2017 om 22:48

Ik snap je wel. Misschien volgende ronde dat we wat meer van hem zien?

20 april 2017 om 00:26

Eerste wedstrijd kon je zeker meer van hem verwachten inderdaad, deze echter niet, maar goed Juventus is door dus nieuwe kans voor Higuain. Hij moet nu wel echt gaan opstaan.

19 april 2017 om 22:40

Als je zo kortzichtig wilt kijken mag dat maar dan mag jij ook concluderen dat Messi geen absolute wereldtop is want die heeft ook in 180 minuten weinig goeds zien doen. Dus ik vind het een aardig snelle conclusie.

19 april 2017 om 22:45

Messi heb ik in belangrijke Champions League duels geweldige dingen zien doen en twee briljante steekballetjes gezien in Turijn. Ik heb Higuain in de halve finale Europa league met Napoli gezien, toen speelde die niet best. Ik heb m nu 2 wedstrijden in kwartfinale CL gezien en idem.

19 april 2017 om 22:47

Ga al zijn wedstrijden Europees maar bekijken en oordeel dan maar .
Daarnaast staat higuain wel gewoon in de halve finale itt heel veel topspelers

19 april 2017 om 22:53

Is ook zo natuurlijk. Bedoel natuurlijk niet dat het echt een koekenbakker is, want heb die magistrale filmpjes ook gezien. Maar zal m de komende tijd meer live in de gaten houden en ook wat meer Serie A kijken. Misschien is t druk die erbij komt kijken als ik inschakel

19 april 2017 om 22:56

Hij heeft wel gewoon een punt. Ik weet niet hoe het met Maestrotactico zit, maar ik zie hem ook heel vaak in de Serie A spelen en je kan eigenlijk bijna zeggen dat hij meer slechte wedstrijden speelt dan goede. Higuain is geen Juve-materiaal, veel te beperkt in de techniek en totaal geen killer-instinct. Juve doet er goed aan om hem te vervangen met een Mbappe of Griezmann, een echte afmaker. Dan gaan ze los van hun solide defensie die bijna nooit een tegendoelpunt krijgt ook wat vaker scoren en dan zijn ze echt onverslaanbaar (niveau Bayern/Real). Kansen creeren doen ze genoeg, maar het schort 'm vaak aan een echte afmaker.

20 april 2017 om 00:11

Geen killer instinct hahaha. Gast maakte er vorig jaar 36 in de serie A! Niet in de primera division. In de italiaanse competitie! Dit jaar schiet hij ze er ook weer vanuit elke hoek in. Hij is juist super doelgericht en is daarnaast ook enorm gegroeid als teamspeler. Hij verricht enorm veel nuttig werk. Loopt gaten dicht, zet hoog druk. Is een goed aanspeelpunt punt, blijft rustig aan de bal en heeft overzicht. In de eerste helft was ook nu ook erg sterk juist. Het is wel enigzins opvallend dat hij in de CL weinig scoort idd maar die goals gaan absoluut nog komen.

20 april 2017 om 00:32

Ik maak me nog niet zoveel zorgen over Higuain, die goals gaan wel komen. Tegen hadden ook al 4 jaar niet gescoord in de CL en kreeg soortgelijke verwijten. Zijn laatste seizoen heeft hij toen het tegendeel bewezen.

20 april 2017 om 00:03

Vaker Juventus kijken.

20 april 2017 om 12:02

Voetballend komt higuain tekort. Hij scoort wel veel, maar mist ook nog veel kansen. Je moet niet veel van hem verwachten behalve goals. Daar is hij immers ook spits voor. Vergelijk hem niet met spitsen zoals Zlatan, lewa en Benzema die verdedigers bezig kunnen houden en de bal lang bij zich kunnen houden voor aansluiten. Higuain moet je alleen lanceren en Thats iT.

3 top spitsen heeft Barca maar dit is niet meer het team wat ik de afgelopen jaren heb zien voetballen.

Gefeliciteerd Juventus fans, het is jullie gegund. Enige club dat jullie eruit kan schakelen is Real, want die weten echt wel raad met alle vrije trappen en corners.

Hoop dat jullie hem eindelijk pakken! Buffon en de boys gun ik het wel.

Prettig avond verder.

19 april 2017 om 22:52

Atletico - Juventus lijkt me ook een prachtig gevecht ja. Misschien niet zozeer qua goals, maar wel tactisch twee ploegen die heel goed vanuit de organisatie kunnen voetballen.

19 april 2017 om 22:57

Dat is waar, maar ik doelde op de aantal corners dat Barcelona vandaag geen raad mee wist. Daar is Real huidige seizoen beest in geworden. Ze hebben 2 van de beste koppers in de wereld. Had inderdaad iets duidelijker moeten zijn =).

19 april 2017 om 23:30

Real is al meerdere seizoenen heel goed in corners. Daar komen heel veel belangrijke goals vandaan.

20 april 2017 om 00:09

Opzich ook logisch ze hebben met Ronaldo en Ramos ook gewoon 2 van de beste koppers ter wereld. En met Kroos heb je natuurlijk ook wel iemand die ze lekker neer kan leggen.

Mensen zeiden dat Juve afgemaakt zou worden als ze zich gingen ingraven. De eerste 20 minuten viel Juve nog wel aan, maar daarna was het vol op de verdediging en counteren. Ook geluk gehad dat Barca niet op scherp stond, maar 2 keer een clean sheet tegen de beste aanval ter wereld en ook in hun bomvolle Camp Nou in een kwartfinale is gewoon geweldig. Trots op Juve, dit kan echt het jaar zijn!

Forza Juve!

19 april 2017 om 23:23

Wel als Barca de hulp van de arbiters krijgen. Gelukkig is Kuipers niet gek.

19 april 2017 om 23:35

Dan zou je het niet afmaken noemen. Kuipers heeft inderdaad fantastisch gefloten echt complimtenten.

gefeliciteerd Juventus, jullie mogen van mij de grote beker in de lucht steken.

Fundament van elke ploeg begint met een stabiele en vaardige verdediging. Die van ons is altijd al goed geweest (op enkele donkere jaren 10-7 jaren geleden misschien), maar dit seizoen steekt we in dat aspect toch mijlenver boven de rest uit durf ik te stellen. Dat hebben we toch wel gezien in deze iteratie van het CL-toernooi, gewoonweg geweldig wat we daarin laten zien.

Grazie ragazzi! Siamo orgogliosi di voi! Met de volle moed en zelfvertrouwen op naar de volgende grote uitdaging.

Wat een held die Kuipers, wat floot die ongelofelijk sterk. Liet zich niet beã£â¯nvloeden door de valpartijen, het gezeur en intimidatie van de Barcelona spelers. Echt keurig gefloten waar negen van de tien scheidsrechters door de druk zouden bezwijken.

Messi nam Barcelona niet bij de hand en faalde echt opzichtig, waar Ronaldo juist fris en fruitig wel zijn team bij de hand nam.

Het is wel duidelijk dat Barcelona de laatste jaren slecht heeft ingekocht en een veel betere trainer moet aanstellen.

19 april 2017 om 23:17

Ja, want 2 buitenspeldoelpunten versta jij onder 'fris en fruitig je team bij de hand nemen'. Messi had een wereldsteekpass op Iniesta in Turijn, waar Iniesta alle tijd van de wereld had om de bal nog aan te nemen. Had hij die bal aangenomen, zou Iniesta die bal makkelijk kunnen binnenwerken.

19 april 2017 om 23:29

5 goals in 2 wedstrijden maken is wel je team bij de hand nemen ja. Verder speelt Ronaldo momenteel ook gewoon in een beter team dan Messi.

20 april 2017 om 00:27

5 goals in 2 wedstrijden tegen bayern munchen. Maar idd messi beter want die gaf een wereldsteekpass! Laat me niet lachen man

Zoals verwacht natuurlijk, Juventus door naar de volgende ronde. Proficiat hiervoor aan de Juventini! Dik verdiend!
Tweemaal de 0 gehouden tegen ons, een zeer sterke prestatie.

Over vandaag; Messi en Neymar de beste aan onze kant. Waren degene met de meeste wilskracht leek het wel, goeie dribbels van beide gezien.
Juventus stond als een muur, maar had niets anders verwacht. Ik zei het al tegen een goeie vriend van me; Juve wint dit jaar de Cl.
Die kans zit er nog steeds in en ik zie het ook gebeuren. Barca moet zich focussen op zondag tegen Madrid, dat wordt de tweede finale voor ons.

Volgend jaar Lucho out, een fatsoenlijke trainer binnenhalen met sterk tactisch inzicht, groot onderhoud doorvoeren in de selectie.. en het belangrijkste in dit elftal: de wil terughalen om alles te winnen.
Als die wil terugkomt, dan zie ik het zeker goedkomen.

Volgend jaar zullen we sterker terugkomen, daar ben ik heilig van overtuigd.

Al bij al, proficiat en erg veel succes in de volgende ronde, ik duim voor jullie!

20 april 2017 om 00:28

Nou wat was messi goed zeg. Heb hem weer niet gezien in de grote wedstrijden

zozo ze worden eens een niet geholpen door de scheids.. anders had er nu maar 1 spaanse ploeg in de halve finale gestaan en dat is atletico.. schijt mentaliteit, ook vandaag weer.. jammer dat die busquets niet gelijk rood kreeg door aan de scheids te zitten.

Kijk paris zo doe je dat . Lekker Bezig Juve !! Forza Serie a!

20 april 2017 om 12:04

Met kuipers was psg ook door gegaan. Hoe heette die scheids die barca-psg floot? Want je kan hem beter noemen in je comment scheids barca-psg zo doe je dat

Gefeliciteerd Juventus.

Echt jammer want ik had gehoopt op meer. Barcelona was veel gevaarlijker maar niks zat mee. Geen enkele aanval, schot of solo eindigde zoals het normaal gesproken hoorde. Helaas. Moet veel verandering komen in het spel van Barcelona want sommige dingen kan ik gewoon niet meer aanzien.

Dit jaar volledig focussen op het kampioenschap en de Clasico van aanstaande zondag en volgend jaar gaan we die wel cup pakken.

Visca Barca visca Catalunya

Jammer voor Barcelona en vooral voor Messi en Neymar, de besten bij Barca.
Juve top verdedigt en verder niks eigenlijk, Higuain was een drama en een choker as usual.

Ze hebben het geprobeerd maar er ging niet veel goed voorin en dan ook nog grote kansen missen.
Barcelona staat er volgend seizoen weer en dan wordt het smullen voor Barcelona fans.

Gefeliciteerd Juve fans, het is jullie gegunt en mocht Real tegen Juve komen en wij worden uitgeschakeld dan hoop ik dat jullie hem pakken.

19 april 2017 om 22:47

Nou, als dit Real Madrid tegen Juventus speelt dan speelt Real Madrid ze helemaal weg. Die Cuadrado was bijvoorbeeld waardeloos aan het spelen aan de rechterkant en als je Marcelo tegenover hem zet dan zal hij Cuadrado echt kapot maken.

Juve had net al moeite met Neymar en Messi dat het tempo iets opschroefden tijdens een paar combinaties en omschakelingen, laat staan wanneer ze tegenover Marcelo, Cristiano, Isco, Bale en Benzema in Bernabeu staan. Dat gaan ze echt niet aankunnen denk ik.

Het enige waar Real Madrid op moet passen is het feit dat Juventus alles dichthoudt wat het moeilijk maakt voor Cristiano. Tegen Bayern, zowel uit als thuis, zag je dat wanneer je Cristiano 1 meter ruimte geeft dat dat gelijk staat aan een doelpunt. Maar tegen Juventus gaat dat wel lastig zijn aangezien alles muurdicht zit. Dus dan zal je weel een Ramos of Bale nodig hebben voor in de lucht ipv. binnendoor.

Maarja alles kan. Thuis is Juve ook sterk. Het is moeilijk te voorspellen.

19 april 2017 om 22:51

Cuadrado vond ik anders wel de beste voorin bij Juve. Higuain, Dybala en Mandzukic vond ik nog meer ontzichtbaar. Verdedigend was hij ook enorm sterk.

19 april 2017 om 22:57

Bale en Ronaldo zijn niet goed in de kleine ruimtes en dan blijft Benzema over, Isco zal dan niet meedoen omdat Bale moet spelen.

19 april 2017 om 23:02

Kan toch eigenlijk ook gewoon echt niet hoe die Higuain er bij loopt? Cuadrado vond ik ook niet slecht nee, had nog een aantal goede loopcaties waarbij hij de bal niet of te laat kreeg.

20 april 2017 om 00:13

Hahaha Cuadrado was geweldig vandaag man. Zowel aanvallend als verdedigend. En ben je twee jaar geleden vergeten de halve finale?

Ik heb 1 heel goed team gezien vandaag en dat was team Kuipers. Ontzettend goede wedstrijd en heeft naar mijn mening de lijn die Nijhuis heeft aangegeven doorgetrokken Europa in. Heerlijk om te zien dat al die zeurders die normaal alle bullshit vrije trappen meekregen nu niet en het spel gewoon door ging. Het lijkt er op dat Barca ook speelt op de snelle hervattingen van alle vrije trappen die ze normaal kregen en nu gewoon niet. Ze waren gewoon niet bij machte om Juve te verslaan. Een terechte winnaar en ben blij dat Juve door is. Eens wat anders dan de standaard teams die in de halve finale staan. Als Kuipers gisteren had gefloten denk ik wel dat Bayern door was gegaan, dus laten we hopen dat team Kuipers de finale mag fluiten.

Juventus is verdiend door gegaan. Barca heeft dit seizoen veel spelers aangekocht, maar zijn allemaal niet barca waardig (behalve umtiti). Terwijl juve al 3 jaren tranfervrije spelers zoals dani alves, khedira en nog meer voor koopjes binnenbrengen.

Top Juve, verdient. Hoewel ik over het algemeen meer van een Barca kan genieten, ben ik toch blij dat ze eruit liggen. Wat 'vers bloed' in de halve finales/finale daar ben ik wel voorstander van. Daarnaast ben ik veel mannetjes een beetje moe dit seizoen, dus daar ben ik ook vanaf haha.

Geen geweldige pot, maar wel zoals verwacht. Barca met de bal, maar Juve verdedigend ijzersterk. Gok dat het tegen Atletico wordt in de halve finale.

Kuijpers prima trouwens, een verademing vandaag t.o.v. de rest.

Complimenten voor Juventus! Stonden wederom ijzersterk en speelde in tegenstelling tot PSG goed mee met Barcelona. Wat gun ik het Buffon om toch een keer die ‘cup met de grote oren te winnen’.

Overigens ook de complimenten voor Kuipers en zijn team. Floten naar mijn mening een prima wedstrijd. Het moet maar eens een keer afgelopen zijn met al dat gezeur en gehuil om kleine overtredingen, die wegwerpgebaren en het vragen om gele kaarten!

Jammer Barcelona en haar fans. Gefeliciteerd Juventus en haar fans! Wat is de Champions League toch leuk! De 2 beste ploegen van de afgelopen 10 jaar Barca en Bayern zijn er gewoon uitgevlogen! Geen haat trouwens hoor, maar voor de neutrale kijker geweldig! Nu hopen dat Juventus, Monaco of Atletico die cup pakt. Niet omdat ik het Real niet gun maar omdat zij ook al 2x de CL hebben gewonnen afgelopen 4 jaar. Volgend jaar EINDELIJK Feyenoord er weer bij. Hoop echt dat ik de CL sfeer ga voelen zoals jullie altijd vast bij je cluppie hebben. Fijne avond!

Voorspelbare wedstrijd, hoewel ik er nog op rekende dat Juve er eentje zou maken. Dat Barca niet weet te scoren tegen Juve, was natuurlijk allang te verwachten. Nu zien of Juve de gerechtigheidsstrijders van dit seizoen gaan worden: vandaag gerechtigheid voor de gestolen kwalificatie van Barca, doen ze hetzelfde voor Real Madrid in de volgende ronde?

Niet zo'n beste wedstrijd maar toch wel genoten van de verdediging van Juventus, als je de MSN 2 wedstrijden in bedwang weet te houden mag je jezelf wat mij betreft de beste verdediging van de wereld noemen.

Toch ook wel een compliment naar Kuipers, het werd hem niet makkelijk gemaakt met al dat zeuren en zuigen ( van beide kanten ) maar hij bleef uitstekend fluiten, chapeau!

Ben ik de enige die vindt dat Barcelona Neymar of Suarez moet verkopen? Ik zie persoonlijk heel graag Isco komen naar barca, zou perfect plaatsen op Iniesta zijn positie. Verdedigers zijn er ook zeker nodig, en natuurlijk een trainer die weet hoe je met Barca moet spelen.

19 april 2017 om 22:46

Ik ben ook niet onder de indruk van Suarez. De Suarez van Liverpool was tot veel meer in staat. Had een individuele actie en kon 2,3 man voorbij. De sleet lijkt er al aardig op te zitten. Ik zou daarom ook een nieuwe beweeglijke en technische spits halen.

19 april 2017 om 22:50

Je hebt ook zoiets als tactiek natuurlijk. Bij Barca heb je met Neymar en Messi al 2 jongens die in de bal komen en ruimte zoeken voor zichzelf voor een persoonlijke actie. Suarez blijft heel bewust altijd centraal voorin staan zodat er altijd iemand is. Dat is zijn functie in dit team en die rol vervult hij met glans... Op een na beste spits ter wereld

19 april 2017 om 22:56

Op 1 na? Wie vind je beter? Lewandowski?

19 april 2017 om 22:56

Ik zou ook veel liever Suarez zien vertrekken dan Neymar, puur omdat Neymar zo jong is een eigenlijk echt een topper kan worden mits hij wat minder valt. Wanneer je langs de flanken Neymar en Messi hebt mag je van mij een jeugdspeler in de spits laten eentje die groot geworden is in Barca. Isco, Dembélé of Pullisic zou ik graag zien komen. En in de defensie zou ik zeker 1 centrale verdediger halen die er direct kan staan ipv Pique.

19 april 2017 om 23:15

Dat zie ik ook wel dat hij blijft staan, maar volgens mij is hij ook al niet snel meer genoeg om een actie te maken. Het blijft natuurlijk een goede afmaker maar hij heeft ook zijn beperkingen als pure spits. Zo maakt hij door de lucht niks klaar.

19 april 2017 om 22:47

Ik vind Neymar zo'n verschrikkelijke voetballer he, dat continue vallen, zelf schoppen uit frustratie en achteraf dat 'huilen'.

19 april 2017 om 22:57

Ik zou juist Neymar houden en Messi verkopen. Messi is voorbij, neymar is de toekomst, die kan de beste speler van de wereld worden, zeker als hij op tien mag spelen.

3 top spitsen heeft Barca maar dit is niet meer het team wat ik de afgelopen jaren heb zien voetballen.

Kijk eens jongens! Zo verdedig je! Laat deze wedstrijd een verplichte kost zijn voor alle jonkies over de hele wereld!

We speelden echt fenomenaal, op Higuain na that is... Die man was echt drama.

Complimenten naar Kuipers btw, hij floot echt superb! Liet zich niet gek maken door het publiek.

Alves, Chiellini, Bonucci, Pjanic en Mandzu speelden echt fantastisch.

Forza Juve!!

Leuk dat Juve door is! Hoop niet dat ze nu Monaco loten, want wil niet dat 1 van de Madrileense clubs weer in de finale komt.

Dik en dan ook dik verdient door naar de halve finale! Juve staat als een huis en is een zeer degelijke ploeg die ik ook de finale zie halen. Buffon, man man op die leeftijd en nog steeds een topper! Gefeliciteerd Juve supporters!!

ja Barcelona was wel kansloos hoor. Paar kansen gehad maar voor de rest echt keurig verdedigd. Proficiat Juventus fans.

Ik hoop dat we elkaar pas zien in de Finale. Monaco heeft mijn voorkeur.

Over 2 wedstrijden gezien dik verdiend, Hoop dat Juve die cup wint en gun het vooral Buffon, en Barca is gewoon niet meer wat het ooit was, tijd om weer wat spelers weg te sturen en nieuwe halen.

Helaas geen tweede wonder, maar die kans was van te voren natuurlijk ook minimaal. De kansjes waren er, er had ook best wel een ingemogen maar over beide wedstrijden is Juve de terechte winnaar. Messi voor mij de motm, had enkele goede kansen helaas zat het hem niet mee want hij verdiende echt een goal. Neymar was ook goed aan het dribbelen alleen irriteerde mij wel weer met onnodig gele kaart pakken en makkelijk vallen. Kuipers heeft sterk gefloten, een absolute kanshebber voor de finale.

Nu de focus maar volledig leggen op El Clasico, die moet echt gewonnen worden.

Gefeliciteerd Juve fans!

Het zat er voor vanavond gewoon niet in en we hebben het natuurlijk in de eerste wedstrijd volkomen verpest waardoor we het nu (zo eerlijk moet je ook gewoon zijn) ook niet zouden verdienen

ik wens Juve veel succes in de CL en ik hoop dat ze hem winnen zou ook geweldig zijn voor Buffon dat deze legende nog een keer die beker kan winnen

en wat ons betreft nu vol de concentratie op el classico want die MOET gewonnen woorden maar daar heb ik gewoon alle vertrouwen in!!

Probleem ligt hier... dat middeveld... Messi heeft niemand die hem voor de goal kan zette en zodat hij kan afmaken... hij moet zelf spel domineren een actie opzetten en scoren... dit moet veranderen koop thiago en coutinho en bellerin en voila probleem is opgelost!

19 april 2017 om 22:58

Denk het niet, Messi wordt te oud. kan je nu beter verkopen en dan Neymar centraal laten spelen achter Suarez. Couthino zou een uitstekende aankoop zijn, is ook een vriend van Neymar.

Juve verdient door. Ik hoop dat Juve de CL wint, gun het ze van harte. Ik hoop dat ze Atleti loten en vervolgens in de finale winnen van Real Madrid. Dan hebben we nog een drietal mooie wedstrijden te kijken!

Zoals verwacht niet weer een remontada. Barca speelde niet super goed, maar vond ze ook niet slecht spelen. Met een beetje geluk stonden ze gewoon 1-0 voor met de rust, dan was er nog hoop geweest. Het was Messi zijn dag niet qua afmaken. Als we door iemand uitgeschakeld moeten worden, dan maar Juve. Ik gun ze zeker de CL dit seizoen, ter compensatie van de verloren finale tegen Barcelona hehe.

Voor Barca nu zaak om tegen Real Madrid te winnen komend weekend. Tevens kan Barcanu naar de toekomst kijken. Naar een nieuwe trainer die vers bloed in de selectie pompt in de vorm van talenten uit de jeugd.

Juve momenteel de topfavoriet op basis van de kwartfinales maar in de volgende ronde is dat allemaal van geen tel meer. Zie ze toch in het zand bijten tegen Real. Dybala was geen schim meer van in de heenronde, hopelijk door zn blessure want Higuain was ook nergens. Met enkel een ijzersterke verdediging red je het ook niet. Ook cuadrado kon me niet overtuigen.

Juventus heeft het vandaag gewoon fantastisch gedaan. Chiellini en Bonnuci zijn gewoon de keizers van Italie.

Mooiste loting zou nu zijn:
Juventus - Atletico
Monaco - Real

19 april 2017 om 23:53

Helaas zal men dan weer zeuren dat Real een makkelijke tegenstand krijg terwijl ik banger ben voor Monaco dan Atletico.
Een tweeluik met Atletico kan maar Monaco is aanvallend zo sterk met zulke technische en snelle spelers en dan nog Mbappe en Falcao die voorin niet te stoppen zijn wauw!

Aanvallende pot zou dat zijn en dat zou voor de voetbalfans echt smullen worden.

20 april 2017 om 00:14

Ik denk dat Real liever tegen Monaco speelt hoor. Zijn aanvallend goed, maar dat is Real ook. En Atletico is verdedigend natuurlijk wel wat sterker.
Ik denk dat Real met de goede opkomende backs die ze hebben, de Monaca aanvallers vooral in de verdedigende rol zal willen drukken. Dat lutke tegen Bayern toch ook heel aardig af en toe.

Het heeft er nooit ingezeten. Die bal rond minuut 20 van Messi had een kantelpunt kunnen zijn maar ook die ging naast zoals ongeveer alle pogingen overigens.

Juve geeft niks weg en kan met Dybala of Higuian altijd zelf wel een goaltje scoren.

Zeker een kandidaat op de eindzege al is Real voor mij wel topkandidaat.

Gunfactor echter bij de andere clubs : na 2 verloren finales mag Atletico hem ook wel eens winnen, Juve vooral omwille van Buffon, zou een schitterende kroon op een schitterende carriere zijn en Monaco is me een heel erg aangename verrassing gebleken.

Maar Real heeft de meeste ervaring met dergelijke wedstrijden en zijn dus mijn topkandidaat.

Wat Barcelona betreft : bezem door de bestuurskamer en door de selectie en terug naar de bron : La Masia. Miljoenen uitgegeven aan pure middelmaat zoals Alcacer, Digne, Matthieu, Gomez en nog wel wat en bijna geen doorstroming meer uit de Cantera. Helemaal zoals het niet moet dus eigenlijk.

De Copa zal allicht nog wel gewonnen worden maar eigenlijk een seizoen om snel te vergeten. Het was matig en dat is een understatement.

Kon Kuipers de wedstrijd van bayern gister niet fluiten? Floot ijzersterk vandaag en liet zich niet gek maken door de zeurende Barcelona spelers. Je zag dit ook terug in de 2e helft aangezien het gezeur een heel stuk minder was toen.

Heb absoluut geen haat aan Barcelona maar oh wat voelt dit lekker. Die spelers gingen vanaf minuut 1 bij elk contact vragen om overtredingen en kaarten. Heerlijk dat dan Kuipers ze negeert!

Ik vind het ook erg leuk dat er weer eens 2 andere clubs in de halve finale staan. Real en Atletico staan er vaker maar Juve en Monaco hebben we de laatste jaren niet gezien in de halve finale dacht ik!

Nu hopen dat onze broederclub Juve de CL wint!

Gefeliciteerd Juve!!!
Ik hoop dat Juve komende vrijdag Real gaat lonen. Zo hoop ik dat Real eruit gaat liggen na de mazzel van gisteren.
Ik beschouw dit Juventus als serieuze kanshebber voor de CL-titel. Hou daarbij rekening mee met het feit dat verdediging titels wint. Juventus beschikt dit seizoen over de beste defensie.

Zoals verwacht, Juve boog niet. Wat een zeikerd is die Neymar overigens. Tegen PSG ging hij zijn boekje te buiten, tegen Juve vandaag ook weer en in la lig ais hij ook niet zonder reden geschorst.

Verschrikkelijk irritant mannetje, daarom alleen al ben ik blij dat Barca eruit vliegt hier. Wat imo al eerder had mogen gebeuren.

Die pjanic is echt goed en de verdediging van Juve is gewoon beresterk. Higuain daarentegen speelde als een natte krant.

Dit Juve zou toch een zware tegenstander worden voor Real, ik hoop liever een Monaco/Atletico te loten.

Gisteren was ik helemaal kapot van de schandalige optreden van de arbiter en natuurlijk dat mijn geliefde team op die manier uit de CL werd geknikkerd.

ON:Maar oh hoe goed voel ik mij dat Juve Barca heeft uitgeschakeld. Kuypers heeft bij deze alle scheidsrechters laten zien hoe het hoort in de grote wedstrijden. Dit is is mijn ogen de slechtste Barca ooit. Het is weliswaar de zelfde Barca die de treble pakte maar dat was puur de individurle kwaliteiten van MSN en Iniesta. Enrique had daar klaarblijkelijk niks mee tr maken. Ik wil alle juve fans feliciteren met deze heerlijke overwinning

Absoluut geen haat naar Barcelona maar oh wat is dit toch lekker!

Ook complimenten naar team Kuipers. Ze begonnen vanaf de eerste minuut al te janken om vrije schoppen en kaarten. Heel kordaat gefloten!

Verder gun ik het Juve ook, de supps van Juve kwamen 2 jaar geleden naar Den Haag - Feyenoord en toen kreeg ik echt sympathie voor Juve. Ook is het leuk dat is een keer 2 andere clubs in de halve finale staan.

Forza Juve!

Ontzettend slaapverwekkende wedstrijd.

Jammer dat Barca niet een vroege goal maakte. Juventus bleef relatief makkelijk overeind, al vond ik ook Juventus vrij pover in de counter.

Hoop op een Real - Monaco in de finale, dat wordt een doelpuntenfestijn. Al blijf ik bij mijn voorspelling van het begin van het seizoen; de derby Madrileno in Cardiff!

20 april 2017 om 01:41

Ik hoop het niet. 3 keer dezelfde finale in 4 jaar tijd. Doe mij die derby maar als halve finale. En dan de winnaar tegen Juventus/Monaco in de finale. Toch hoop ik stiekem dat Monaco de CL wint. Prachtig team met geweldige talenten: Bakayoko, Mbappe, Lemar, Bernardo Silva, Sidibe, Mendy, en ga zo maar door. Als ze die eens bij elkaar wisten te houden allemaal.

Wat vond ik toch een leuk moment, dat Alves even naar de barca bank ging.
Juventus bezweek niet, ik heb nagenoeg alleen de eerst helft kunnen zien. Maar je ziet toch dat Juventus een stabiele ploeg is, wat ik toch heerlijk vind voetballen.

Ik heb al in eerdere reactie gezegd, dat het mij mooi zou lijken dat het Real vs Juventus gaat worden. Ik heb toch veel respect voor dat team Juventus zou het nu wel eens graag willen loten.

Ik vond team Kuipers ook een goede pot fluiten, misschien hem eens gaan aanstellen voor een finale in de Cl.

Als eerste volgend seizoen een cv halen piqué op de bank gooien je hebt echt niks aan hem ik moet als barca fan eerlijk zeggen dat ik bv jaloers ben op real die in de persoon van Sergio Ramos een verdediger hebben die uit standaardsituaties scoort . Kan iemand zich herrineren wanneer barca voor het laatst uit een hoekschop heeft gescoord
Verder André Gomez' zo snel mogelijk je verlies pakken en de deur uit met hem miskoop van de eeuw
Proberen bellerin coutinho rodriquez te halen

Best onverwacht maar team Kuipers heeft top gevloten!

Het viel me op dat de spelers van Juventus best lomp overkomen en houterig. Zelfs Dybala vind ik niet over een fijne techniek beheersen ala isco of iniesta. Ze kunnen voetballen (behalve higuain en khedira) dAAR NIET van, maar toch.

Ontopic: Juventus verdiend door, vandaag was barca niet in goede doen.

PS: die neymar wordt met de jaar beter hij was echt frivool vandaag

Allereerst gefeliciteerd aan juventus.ze hebben verdiend de halve finale gehaald.ze hebben strijd,passie en wilskracht getoont en dat heeft zich uitbetaald.als dit juve of monaco de cl wint,dan zou dat toch mooi zijn.barca was over twee wedstrijden gewoon niet bij machte om echt iets terug te doen.

Pfff wat kan ik me verder echt irriteren aan neymar.het is en geweldige speler,maar hij mist echt en stel hersens.hier mist barca toch een leider,een puyol die een neymar terugroept en op zijn plek zet.

Ik moet zeggen dat Kuipers een puike wedstrijd heeft gefloten.echt prachtig om te zien.hij liet zich niet gek maken door de spelers.hopelijk heeft de uefa dit gezien en mag hij de finale fluiten.

Het is tekenend voor het matige en rare seizoen dat barca doormaakt.een soort dr jekyll/mr hyde achtige seizoen.je weet niet welke barca op komt dagen.vandaag was het wat dat betreft ene zeer matige barca dat we te zien kregen en om dit juve te verslaan moet je kwa scherpte en bezieling op topniveau zitten en dat was helaas niet te zien.

Met dit spel ga je echt geen kampioen worden en dat verdiend barca ook niet op het moment.verder zie ik dat niet snel gebeuren tenzij real een totale inzinking krijgt.de copa winnen aan het eind van het seizoen en dan een grote schoonmaak beginnen.het is tijd voor een terugkeer van het echte barca style,van wat we van ze gewend zijn en wat lucho totaal heeft vernietigd.

Ongelofelijk trots op mijn Barca! Ondanks de moeilijke uitslag in Turijn zijn we blijven vechten tot het aller, allerlaatste moment. Fantastisch ook dat Camp Nou op het einde gewoon helemaal positief nogmaals de ploeg bedankte. Het is soms al anders geweest. Laat ons vol voor de titel en de beker gaan! Volgend seizoen beginnen we met een schone lei. Met enkele gerichte aankopen en een aantal vertrekkers zie ik de toekomst met goed oog in.

Trouwens zo mooi van Neymar, echte passie (idem voor Dani die hem onmiddellijk ging troosten). Overigens nog een dikke duim naar Juventus, verdiend. Super verdedigd en Fair(!). Iets wat bij Atlã©tico Madrid vaakt wordt vergeten.

Wat hoop ik dat Juventus de CL wint. Al is het alleen al voor.m Buffon

Wat hoop ik ongelooflijk hard dat dit eindelijk het jaar is. De laatste vier finales verloren... En we zijn er natuurlijk nog niet, maar dit Juventus doet me wel denken aan dat Juve van '96. En eigenlijk ook wel aan het Italië van 2006. Een angstaanjagend goede verdediging, een ijzersterke organisatie, een creatieve middenvelder en een technische spits en een killer erbij... Die allemaal keihard voor elkaar werken.
Dit moet het jaar worden. Twee jaar geleden Real in halve verslagen, vorig jaar onterecht eruit tegen Bayern, nu Barça kansloos gelaten.

Is dit trouwens een unicum? Een ploeg die Barça in een knockout ontmoeting twee keer op nul houdt? Extreem knap is het iig.
Wat is het (als Italiaan en als voetbal liefhebber lijkt me) toch genieten geblazen van die verdediging. Ze hebben het echt tot een kunst verheven. Twee goals tegen dit seizoen pas in 10 wedstrijden! Kan me het wk van 90 herinneren, waarin Italië pas in de 88e minuut ofzo van de halve finale de eerste en enige goal tegen kreeg. En het ek van 2000 waarin we geloof ik zelfs pas in de finale een goal tegen kregen. En uiteraard wk 2006, de énige twee goals tegen op het hele wk waren een eigen goal en een onterecht penalty (materazzi raakte Malouda niet eens - Zidane panenka onderkant lat).

Nu tegen Monaco of finale zou mooi zijn. Monaco nu alle 4 de knockout wedstrijden 3(!) goals gemaakt en Juventus juist in al die 4 wedstrijden geen een goal tegen.

En Buffon moet dit jaar toch eindelijk ook weer eens gewoon tot beste keeltje vd wereld worden gekozen?! Twee jaar geleden finale gehaald en toen ten onrechte in mijn ogen naar Neuer. T zou hem iig op papier de beste keeper aller tijden maken. Het is natuurlijk een kwestie van 'smaak' maar voor mij is hij dat ook. Wat een levende legende!

Juve terecht door en Kuipers floot een prima wedstrijd. Die Spanjaarden hebben cadeautjes genoeg gehad en 9 van de 10 keer zaten ze zich aan te stellen. Soms zit het mee (zie PSG) en soms zit het tegen. Wil je ervan af dan heb je technische hulpmiddelen nodig. Maar dat is voor de bobo's niet interessant want dan wordt het moeilijker om wedstrijden te manipuleren. Ik gun Juve verder de CL wel.

Achteraf blijkt toch hoe belangrijk spelers zoals Xavi, Alves, Puyol, Schanez en Valdez waren voor het typische spelletje wat ze wilden spelen. Volgens mij zijn ze er met hun top aankopen alleen maar commercieel op vooruit gegaan en niet op het veld.

Mag ik even vragen waarom Vz het woord 'kunststukje' gebruikt en het na de wedstrijd van gisteren het niet schroomde om vooral de arbitrage te belichten?
Twee maten?

On;
Dit juve zie ik de finale winnen. Ongelooflijk wat een team. Niks weggegeven gewoon.

Barcelona is niet meer bij machte om de top 10 clubs van europa te overwinnen;

1 te weinig kwaliteit technisch maar met name tactisch. Het magische middenveld Xavi, Iniesta, Busquets is niet zomaar vervangbaar gebleken. Alleen Busquets lijkt fysiek nog aan te kunnen haken. Het is duidelijk terug te zien in het lagere baltempo tov enkele jaren geleden.
2 MSN is niet dominant genoeg
3 Het is verrekt lastig voetballen met dubbele dekking, want dat doen alle tegenstanders in de Cl
4 Het momentum is nu over naar Madrid
5 Als je 10 jaar op dit niveau acteert zal de motivatie ook wel afnemen
6 ze hebben meer body en minder gejank nodig

Ziet er niet goed uit voor de komende jaren.

Juve meer dan terecht door! Hebben Barca geen kans gegeven en zeker in de thuiswedstrijd niet.
Gisteren had Barca best wat kansen, maar Juve stond erg goed, ze verdedigde ook wel, maar een heel andere instelling dan Psg, die werden overlopen.
Je ziet dat Barca afhankelijk is van MSN en een Iniesta, Raketic en Sergio, maar op de bank zit in vergelijking met de basis veel minder kwaliteit. Je kan geen wereldtopper als spits inzetten. Om iets te kunnen forceren moet je ook een kwalitatief bijna net zo'n goede speler als Suarez of Neymar kunnen brengen, ik weet dat dit lastig is, maar naar zoiets moet je kijken. En de verdediging vind ik niet Barca waardig, daar mag ook wel wat bij komen.
Hoop dat Juve naar de finale door dringt en Real de titel een keer niet wint, maar een van de andere 3 overgebleven clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren