Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ribéry maakt Kassai af op sociale media: ‘Bedankt scheidsrechter, bravo!’

Laatste update:

Bayern München werd dinsdagavond uitgeschakeld in de kwartfinales van de Champions League. Real Madrid bleek over twee wedstrijden te sterk, al kreeg de Spaanse grootmacht in de return hulp van scheidsrechter Viktor Kassai. De Hongaarse arbiter maakte grote fouten, die in het nadeel waren van der Rekordmeister. Franck Ribéry liet zich na afloop gaan op Instagram.

Hij plaatste een foto van het buitenspeldoelpunt van Ronaldo, met een gele lijn achter de laatste linie van Bayern, met een cirkel achter de Portugees langs. "Eén jaar hard werk. Bedankt, scheidsrechter. Bravo!”, plaatste hij ironisch. Kassai en zijn team zagen tot twee keer toe een buitenspeldoelpunt van Ronaldo over het hoofd. Daarnaast spaarde hij Casemiro met een tweede gele kaart, terwijl Arturo Vidal wel met een tweede gele kaart van het veld werd gestuurd, voor een actie waarbij hij de bal raakte.

Op sociale media werd gehakt gemaakt van Kassai en wordt de roep om de video-scheidsrechter alleen maar groter. Oud-voetballer Christian Vieri sprak van ‘een schande’ en Ruud Gullit sprak over ‘een nachtmerrie voor de scheidsrechter met enkele cruciale en foute beslissingen’. John Arne Riise liet ook weinig heel van Kassai. “Wat een belabberde scheidsrechter, zo slecht. Ik dacht dat we alleen in Noorwegen zulke slechte scheidsrechters hadden. Geen rode kaart, twee doelpunten uit buitenspel. De scheidsrechter heeft beslist wie doorgaat.”

Real Madrid is de verdiende winnaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de emotie, maar Bayern mag het ook wel beetje de hand in eigen boezem steken. Over twee wedstrijden vrij matig. Verder was het gisteren niet alleen een nederlaag voor Bayern, maar voor heel het voetbal.

19 april 2017 om 11:48

Hoezo vrij matig? We staan tegen Real Madrid te voetballen. Een gelijkwaardig team aan Bayern. Iedereen verwacht dat Bayern Real even van de mat aftikt. Dat kun je niet verwachten. Vooral niet als je dan nog zo benadeeld wordt en cruciale spelers moet missen.

19 april 2017 om 11:53

Mwa, ik vind dat Bayern over twee wedstrijden te weinig bracht. Real ondanks arbitrage terecht door. Ik hoopte zelf op Bayern, overigens.

19 april 2017 om 12:21

Vier gerichte schoten op doel over 2 wedstrijden. Dan mag je tegen Real voetballen, dit is als topclub zeer slecht. Bayern was over 2 wedstrijden absoluut niet super. Real verdiende de halve finale meer.

19 april 2017 om 12:57

Te weinig bracht? Gisteren stonden ze voordat de scheidsrechter helemã¡ã¡l de weg kwijt raakte 1-2 voor. En men was op jacht naar de 1-3. Hoe kun je het vrij matig noemen als je in Bernabeu gewoon Real Madrid, een minstens gelijkwaardig team, op de rand van de afgrond hebt? Wat is in jouw ogen goed dan? Minimaal 0-3 winnen? Wellicht moet je dan je verwachtingspatroon wat bijstellen.

19 april 2017 om 13:04

Dus omdat Bayern spelers niet telkens kansloos op goal schieten alà Kroos, Ronaldo en Marcelo, hebben ze niks gebracht.. Bayern heeft gewoon een heel ander speelstijl, waarbij ze tot in de zestien proberen te combineren. Dat wil niet zeggen dat ze niet gevaarlijk werden.

19 april 2017 om 13:14

En de eerste helft vergeet je maar voor het gemak, Neutralfussbal? Bayern werd pas echt gevaarlijk nadat ze op voorsprong kwamen. Daarvoor had Real het prima onder controle. En die 1-2 had niet eens geteld mogen worden. Lewa stond buitenspel. Het zou gewoon 1-1 hebben gestaan tot het einde en dan was Real zonder problemen of gezeik over de scheids door.

19 april 2017 om 13:16

Daar gaat het niet om. Je kan zoveel combineren als je wil. Als je het de doelman totaal niet moeilijk maakt, hoe de fuck kan je dan zeggen dat je kansen hebt gehad of dat je beter speelt? Dit is Barcagepraat: we hadden veel balbezit dus we waren beter. Het gaat om de kansen en de goals. Dat is hetgeen wat ertoe doet. Bayern had over 2 wedstrijden gezien te weinig kansen.

19 april 2017 om 15:56

Nee kun je niet zeggen. De rode kaart die Casemiro vrij vroeg in de 2de heflt moet krijgen maar niet krijgt beinvloed de wedstrijd. Om vervolgens Arturo eraf te sturen. Dan heb je toch een scheve verhouding qua spelbeeld ? En dan zeg jij dat Real terecht door is ? In deze wedstrijden kun je dat helemaa niet zeggen omdat er ook gewoon geen eerlijk vergelijkingsmateriaal is geweest. De rode kaart in Munchen was ook al te zwaar. Die Arbitrage verkloot die hele wedstrijd.

19 april 2017 om 16:26

Vidal had vrij vroeg in de tweede helft ook een rode moeten krijgen door zijn charge op Casemiro. En naar mijn weten gebeurde dit eerder dan de domme overtredingen van Casemiro waarbij hij rood ontloopt.

Dat kunnen we wel zeggen, want het betreft een tweeluik..niet een simpele wedstrijd. Over Twee Wedstrijden Gezien is Real gewoon terecht door. Iedere voetbalkenner kan dit beamen. Bayern heeft simpelweg te weinig gebracht afgezien van de arbitrale blunders die ze zowel voor als tegen hebben gehad. Ik vind het maar zwak om de gehele uitschakeling op de arbiter af te schuiven.

19 april 2017 om 18:36

Wat je zegt over vidal heb je wel gelijk maar de heenwedstrijd heeft hij het ook gewoon verp3st met die pingel. Over het algemeen heeft bayern het ook gewoon allebijde wedstrijden verpruts ze moeten zich schamen bijde wedstrijden rood en verliezen het hele team laat zich gelijk kennen. Ze kunnen goed voetballen maar dit is gewoon triest wat ze bijde wedstrijden hebben laten zien na de rode kaart. Ze mogen wel even naar zichzelf kijken ennwat zelf refexie hebben . Ronaldo is de man weer zijn goals gepakt ben benieuwd wie ze loten.

19 april 2017 om 12:18

Onzin. Bayern was beide wedstrijden alleen eerste 15 minuten goed. Daarna werden ze overlopen, de slechte beslissingen van de scheidsrechter zorgt voor een bewolkte mening om het zo te zeggen.

Real is verdiend door, Bayern had niks te zeggen.

19 april 2017 om 12:18

Wees aub objectief. Nog voor de 1-0 had Vidal eraf gemoeten. Daarnaast had ramos ook een penalty moeten krijgen maar door hoor je camp-Bayern niets over zeggen.

19 april 2017 om 12:21

De eerste helft was duidelijk voor real, ze miste echt veel kansen. Ook in München speelde real in de 2e helft beter toen Bayern nog met 11 man stond. Nee wees gewoon objectief de scheids was slecht maar Bayern was absoluut niet beter, sterker nog ze mogen neuyer de danken dat ze niet met een ongelofelijk pakslaag het toernooi zijn uit gegaan. Nu is het tenminste met opgeheven hoofd. Want een tijd lang was het RealvsNeuer

19 april 2017 om 12:23

Beide wedstrijden was Bayern beter tot de rode kaart? Lol, welke wedstrijd heb jij lopen kijken? Wat een onzin. In Munchen was Real de betere partij in de eerste 20 minuten toen het 11 tegen 11 was. Gisteren na een stormachtige eerst 15 minuten van Bayern was ook Real beter in de eerste helft toen het gewoon 11 tegen 11 was. Kom aub niet met onzin aanzetten.

19 april 2017 om 15:13

Wat hebben jullie met Bayern?
En vooral waarom het selectieve geheugen?
Vidal had al rood moeten krijgen in de 47st minuut. Verdiende een 2e gele kaart maar werd ontzien door de scheids die vervolgens Casemiro ook heeft moeten ontzien.

Bayern kreeg een penalty voor wat verdomd veel op een fopduik van Robben leek. Casemiro kreeg geen penalty toen Boateng hem de weg versperde in de 16. Zijn duik was net iets te dramatisch.
Ramos werd ook bij een hoekschop de grond in getrokken.

De eigen doelpunt van Ramos had afgekeurd moeten worden wegens buitenspel van Mueller (dacht ik). he feite dat hij de bal niet raakt is geen reden om niet voor buitenspel te fluiten.
Voor de rest heeft Bayern nog 1 echte kans gekregen, een schot voorlangs van Costa.

Real is feitelijk nooit in de problemen geweest met dit Bayern, want ook in de eerste wedstrijd waren het alleen de wonder reddingen van Neur die de ploeg op de been hielden.

19 april 2017 om 11:54

Hoezo een nederlaag voor heel het voetbal?

19 april 2017 om 12:00

Dat arbitrage een grotere invloed heeft dan het voetbal op zich is vrij triest.

19 april 2017 om 12:16

Klopt, maar is dat een nederlaag? Zo zie ik het niet. Die hele voetbalwereld stinkt van het geld en al die clubjes lopen maar te zeiken op de arbitrage, altijd. Steek er dan als clubs zijnde je schouders onder, sta een deel van je gigantische winst af en investeer dan lekker als clubs in videoref e.d. Want we zien nu wel dat Fifa en Uefa het niet doen. Als alle clubs eens stoppen met zeveren en zelf hun giga winst iets lager houden, om te investeren in viedeoref. Dan zijn we er ook he ;-)

Iedereen met voetbalverstand en geen Real Madrid bril op weet dat dit gewoon niet kan. Het is ongelofelijk hoe zulke belangrijke Champions League potten beslist kunnen worden door een scheidsrechter. (Barca-Paris, BVB-Monaco) waren ook al discutabele beslissingen te vinden.

19 april 2017 om 12:01

Jij bent de grote kenner hier met voetbalverstand? Je lijkt wel Aad de Mos.

Ga even afkoelen en kijk binnen een week deze match eens terug, en probeer eens neutraal te kijken. "we" staan tegen Real Madrid te voetballen schrijf je hierboven, je bent duidelijk niet objectief.

Het scheidsrechterlijk kwartet heeft langs beide kanten veel foute beslissingen genomen, dat wil jij echter niet zien. Lachwekkend.

19 april 2017 om 12:08

Niemand is objectief, iedereen heeft een bepaalde voorkeur in het leven. Waar ik me vooral bij jouw zorgen over maak (in jouw reactie hieronder) is dat jij het voetbalverstand van al die grote voetballers die hun mening op televisie, op social media etc aangeven over die dramatische scheidsrechter niet serieus neemt, door simpel te zeggen ''kassei kan er niks aan doen''. Ik wil het niet horen. Die vent had de ballen niet om Casemiro in eigen stadion er af te sturen, terwijl die het gewoon gezien hebt. Nee zulke hypocriete scheidsrechters mag je nooit meer naar laten fluiten.

19 april 2017 om 12:18

Ik zeg niet Kassai niets kon doen aan de vele foute beslissingen. Jij interpreteert mijn woorden verkeerd, dat leg ik ook hieronder uit.

Zoals ik gisteren al aangaf, en jij nu ook doet, is het inderdaad schandalig dat hij de ballen niet had om Casemiro er af te sturen. Dat is 1 (van de verschillende) grove fouten en we zullen hem terecht een tijdlang niet zien fluiten in Europa, neem ik aan, misschien zelfs nooit meer.

Maar het is dus wel zo dat hij niks kan doen aan de buitenspelfases he, daar dienen assistenten voor. De scheidsrechter heeft geen vlaggetje.

Dat bijvoorbeeld de zogenaamde grote voetbalkenner John Arne Riise de schuld op Kassai steekt voor die buitenspeldoelpunten, is lachwekkend. Het is zijn assistent die die verkeerde beslissingen nam. Dat bedoel ik.

19 april 2017 om 12:34

Zelden meer onzin gelezen dan van jou. Die tackle van Vidal was meesterlijk en daar is de op gekanteld. Waanzinnige fout en onbegrijpelijk. En jij komt aan met Anne riise... Letterlijk elke analist in elk land spreekt er schande over en jij komt aan met 1 voorbeeldje.

19 april 2017 om 12:40

Dan nog is Kassai verantwoordelijk. Net zoals in het bedrijfsleven waar de manager van een afdeling wordt afgerekend op resultaten. Kassai is de leider/manager van de arbitrage en dus verantwoordelijk. Daarbij stuurt hij Vidal eruit wat nergens op slaat maar mist hij eerdere overtredingen van hem en Cassimero. Uiteindelijk moet iedereen toch toegeven dat dit toch echt niet kan. Eerst bij Barca, atletico en Madrid gisterenavond. Het is wel duidelijk dat Spaanse clubs geholpen worden, t zou me niets verbazen als over n paar jaar uitkomt dat bepaalde mensen binnen de UEFA betaald werden om hiervoor te zorgen. Ik kijk zelf niet meer naar de CL want de uitkomst is al bekend. Ik ben tegen modern voetbal!

19 april 2017 om 12:40

Misschien omdat hij in het artikel staat?... Heb je wat inhoudelijks toe te voegen, naast het verdraaien van mijn woorden?

19 april 2017 om 13:57

@elphenomeno

En de zogenaamde grote voetballers hebben dus ook een gekleurde bril. Bij Veronica leek het wel Barca Tv

Ja scheids was slecht, maar voor beide partijen. Real heeft hier uiteindelijk het meeste van geprofiteerd ja maar vergeet de dicutabele momenten tegen Real ook niet mee te nemen.

Wel mooi geprobeerd met je selectieve verontwaardiging.

19 april 2017 om 15:17

Onzin. Die tackle was van achteren op de bal die niet uit zou zijn gegaan. Als Vidal Assensio niet had gepakt dan was hij met de bal er vandoor gegaan.
Vidal raakt eerst de bal maar daarna de speler. Het was zijn 3e vergrijp, de 2e na zijn gele kaart. Ik durf the wedden dat de scheids allang spijt had dat hij hem niet gelijk in de 47ste minuut rood heeft gegeven want daarna moest hij ook Casemiro ontzien.

19 april 2017 om 23:21

Laten we wel zijn. Real was over 2 wedstrijden gezien de betere ploeg (ook voor de rode kaarten). Echter.... zoals Kassai floot kan echt niet zonder zwaar omgekocht te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat deze man voor deze wanprestatie niet vele miljoenen krijgt. Er is geen scheidsrechter op dit niveau die onbewust een ploeg zo zou benadelen. Een gemiddelde blinde man, zonder enige spelregelkennis zou minder fouten maken dan Kassai. Dan maak je mij niet wijs dat dit zuivere koek is.

19 april 2017 om 15:19

Je praat echt onzin en de meesten hier die geloven in een complot. Real Madrid kreeg vorige week een onterechte penalty tegen en hadden voldoende kansen om ruimer te winnen. Dit had een scheidsrechter echt niet voorkomen. Als Vidal die penalty had benut was het 2-0 geworden en dus een hele andere wedstrijd.

Hetzelfde geldt voor Barca - Psg. Als Cavani die 1 op 1 met Ter Stegen had gemaakt was het ook klaar geweest. Als Neymar die vrije trap 5 cm naar links had geschoten had niemand er meer over gepraat. Als Neymar die laatste bal te hard of te zacht had gespeeld had Sergi Roberto nooit kunnen scoren. Messi en Neymar hadden de penalties ook kunnen missen. Dan had er ook niemand meer over gepraat. De scheidsrechter had toch echt geen invloed op die bal van Neymar in de laatste seconde dus gewoon klinklare onzin over bewust bevoordelen. Barcelona had ook een penalty moeten krijgen tegen Juventus (handsbal Chiellini).

Real en Barcelona hebben geluk gehad met beslissingen maar men moet niet doen net alsof ze van te voren de winnaar al aan hebben gewezen, want de wedstrijden konden ook de andere kant op draaien en dan had de Uefa opeens geen invloed meer ???

Wat ik wil aangeven is dat de Uefa geen eens invloed kon hebben op het beslissen van de wedstrijden tenzij je gelooft dat Vidal de penalty express over schoot en Cavani express miste tegen Barcelona. Maar dan ga je wel heel ver in je waanideeã«n.

19 april 2017 om 23:24

Ik ben het met je eens dat al die UEFA complot theorieën complete onzin zijn. Maar het was glashelder dat dit geen zuivere koek was en dat Kassai waarschijnlijk omgekocht was, want zo slecht en partijdig fluiten bestaat niet bij een professionele scheidsrechter.

Vraag me af of ribery dit ook doet als het in hun voordeel was?

19 april 2017 om 12:09

Nope. Maar wie zou dat wel doen. Het zou wel mooi zijn als iemand het deed.

19 april 2017 om 13:18

Ik zie toch vaak genoeg een speler na afloop zeggen dat de penalty of vrije trap misschien makkelijk gegeven was en dan vervolgens de scheidsrechter verdedigen, door te zeggen dat ze ook fouten maken.

19 april 2017 om 12:21

komt hem nu heel mooi om zijn eigen dramatische prestaties te verbloemen. Deze man kan op dit niveau bij lange na niet mee.

19 april 2017 om 12:27

Niet alleen ribery hoor. Rummenigge of hoe je het ook schrijft ook. Allemaal hypocriet. Spelers van real net zo. Eigenlijk iedere speler.

19 april 2017 om 12:23

Nope, vraag hem naar de penalty's die gegeven zijn en hij zal antwoorden van mijn hoek kon ik het niet zien. Dat is wat ze moeten antwoorden kennelijk als er een dubieus beslissing in het voordeel van een team wordt gegeven.

Ja bedankt scheidsrechter dat je Bayern een makkelijke penalty geeft. Vidal er veel te laat afstuurt, de 1-2 goedkeurd en Real geen penalty geeft bij Ramos vs Alonso.

Krokodillentranen. Kassai was dramatisch, beide kanten op. Real over 2 wedstrijden verdient door.

19 april 2017 om 11:49

Haha hoe kun dit kromme gedoe goed praten. Jij piept vanavond wel anders als Barca vanavond weer 2 makkelijke strafschoppen krijgt. Ongelofelijk!

19 april 2017 om 11:53

Kromme gedoe geodpraten? Ja Real heeft 2 buitenspelgoals gescoord. Casemiro had 3x een 2de gele kaart kunnen krijgen. Maar Bayern had thuis al een onterechte strafschop mee en het geluk dat het geen 1-5 wordt, En hier makkelijk penalty voor de 0-1. Lewandowski buitenspel voor de 1-2, Real verdiende penalty.

Als Barca er vanavond 2 makkelijk krijgt ben ik pissig ja. Als juventus er ook 2 makkelijk krijgt staan we gelijk en kan niemand janken. Zoals gisteren.

19 april 2017 om 12:10

dat het geen 1-5 geworden is in Munchen is de schuld van Real zelf dat is geen geluk voor Bayern.

19 april 2017 om 13:30

@ Elphenomeno
Ik zit een beetje jouw reacties terug te lezen en je bent wel erg kwaad he? Zo kwaad dat discussieren geen zin meer heeft. Wat Yorickjuve zegt klopt toch gewoon? de arbitrage was om te janken zo slecht, maar niet alle beslissingen waren in het voordeel van Real, zelfs niet alle belangrijke beslissingen. De twee doelpunten van Bayern waren minstens zo discutabel als de eerste twee van Real. Neem een hap adem, hoop op een sportieve (zonder fopduiken) wedstrijd vanavond met veel spanning en kijk en volgende week ofzo de hele boel een keer objectief terug. Het klinkt misschien wat lastig, maar ik weet dat je t kan.

19 april 2017 om 12:05

Je hebt 100% gelijk. Bayern is genaaid, net als Real. 90% van de mensen heeft een voorkeur voor 1 van beide clubs. Men kijkt super subjectief. Als je beetje objectief naar de wedstrijd gisteren kijkt zie je dat beide clubs niet veel schelen, Bayern haalt met geluk de verlenging. Real heeft in de verlenging alle geluk. Bayern en Real zijn niet genaaid, de kijkers zijn genaaid. We kwamen voor een voetbalgevecht en we krijgen een 1-mans opera uit Hongarije die een wedstrijd professioneel doodmaakt.

19 april 2017 om 15:33

Dan heb jij niet goed opgelet. Ik heb een eenmans opera gezien. 2 mans om precies te zijn. In Munchen al: Neur tegen Ronaldo.
Neur kan niet scoren maar hij heeft meer gestopt in Munchen dan de 2 die Ronaldo erin schoot daar.
Maar gisteren was Ronaldo weer heer en meester.
Stel je voor: je maakt 5 goals tegen Bayern Munchen maar je wordt uitgeschakeld omdat de scheidsrechter in Munchen een penalty geeft omdat Casemiro de bal met de borst stopt.
Omdat de scheids Robben voor zijn gebruikelijke fopduik een penalty gunt.
Omdat hij Vidal niet aan het begin van de 2e helft al de 2e gele kaart heeft willen geven en daarna zijn fout heeft moeten compenseren door ook Casemiro te ontzien.
De grensrechter niet vlagt voor buitenspel bij de eigen goal van Ramos.

Omdat Real minstens 10 kansen heeft gemist over 2 wedstrijden, tegen 3 van Bayern.
Nou, dat zou pas een drama zijn.
Vidal, Ribbery en Thiago hadden gewoon een nacht in de cel verdiend. Zou ze afleren om excuses voor hun eigen falen te zoeken.

19 april 2017 om 12:27

Beide goals van Bayern was onzuiver. Penalty makkelijk gegeven na een fopduik van Robben en de 1-2 moest afgevlagd worden toen Mã¼ller de bal op Lewa gaf. Dan kun je die twee onzingoals van Real in de verlening gerust tegen elkaar wegstrepen. Ik praat hier niks goed, de scheids was dramatisch. Maar hou aub je Barã§abril gewoon thuis en ga niet alleen maar de arbitrale blunders benoemen van Real om zo het beeld te schetsen dat alleen Real de arbiter meehad. Bayern mag ook niet klagen en bovendien waren ze over 2 wedstrijden absoluut niet de betere partij.

19 april 2017 om 13:25

Stevestifler, jij moet de term 'schwalbe' eens opzoeken. Als er namelijk contact is, dan kan het al geen schwalbe zijn. Net als in die wedstrijd van Barcelona tegen PSG zijn het in feite gewoon lichte overtredingen waarna de speler heel erg makkelijk gaat liggen. Men houdt de scheidsrechter eigenlijk niet voor de gek, maar helpt hem. De fout zit hem in het toelaten van al die kleine overtredingen en de verdedigers die dat stiekem doen en zo de scheids voor de gek houden. Een speler hoeft niet makkelijk te gaan liggen als de verdediger geen lichte overtreding maakt.

Een schande dat Real doorgaat!! UefaMaffia! Als mijn club vanavond op deze wijze doorgaat. Stop ik direct met voetbal/maffiapraktijken te kijken. Het wordt met de dag erger! Schandalig. Zo... Dat ben ik kwijt.

19 april 2017 om 11:55

Jouw club is al op zo'n manier door

19 april 2017 om 11:58

Niet dat je helemaaal ongelijk hebt hoor. Maar als je daar de lijn trekt, waarom kijk je nu dan nog terwijl je na de vorige ronde al genoeg reden had om te stoppen?

19 april 2017 om 12:04

Ik heb die wedstrijd ook al vol onfeloof zitten kijken. Dus als dat vanavond weer zo is dan ben ik er voorlopig wel klaar mee.

19 april 2017 om 12:10

Oke, naja begrijpelijk. Ik hoop op een mooie wedstrijd en voor jou dat Barca de scheids niet nodig heeft om door te stoten of in ieder geval eervol afscheid te nemen

19 april 2017 om 14:26

Real8madrid Barcelona heeft tegen PSG de beslissingen van de scheids meegekregen. Maar wat real Madrid gister van de scheids heeft meegekrgen mag je dat absoluut niet met elkaar vergelijken. Dit waren 4 beslissingen die de wedstrijd hebben beslist en zo Bayern 100 % hebben genaait.

19 april 2017 om 14:37

Dat meen je niet toch? Lachwekkend jochie

Ik ben zelfs van mening dat Real Madrid-supporters moeten protesteren tegen deze scheids en vragen om een rematch. Dit is gewoon een grove schande en absoluut niet hoe je als club door zou moeten willen gaan... Maar waarschijnlijk zal het, zoals gewoonlijk, vooral heel erg stil blijven bij de Madrilenen.

19 april 2017 om 12:27

Wij zullen niet om een rematch vragen soms heb je de beslissingen mee en soms tegen. Je hoort team real ook niet steeds klagen over de penalty van Vidal in München of dat ramos geen penalty kreeg in Madrid. Thats life, mensen maken fouten en die pannenkoek van gister teveel. Maar ook in het nadeel van real want Vidal had er veel eerder af gemoeten nog voor de 1-0 en ramos verdiende een zuivere penalty.

19 april 2017 om 13:27

"je hoort "team" Real ook niet klagen"

Nee, maar heb je ooit iemand in het voetbal horen klagen over beslissingen die in zijn voordeel worden genomen?

Waar moet Real ook over klagen? Dat ze door zijn? Was het anders gelopen dan had je wel andere dingen gehoord/gelezen van Real spelers.

19 april 2017 om 13:29

Ik vond niet dat Vidal daar rood had moeten krijgen. Hij was te laat en smerig, maar vond geel daar gewoon op zijn plek.

19 april 2017 om 14:58

Misschien heeft hij zijn reactie wel bewerkt, maar nu staat er in ieder geval duidelijk dat Real niet steeds klaagde over de penalty van Vidal in Munchen en de niet-gegeven penalty van Ramos.

We weten allemaal wat een slechte verliezer Ribery is. Dat toont hij vaak op het veld en ook na de Ballon d'or ceremonie waar hij heel terecht 3e werd maar het vreemd genoeg een grote schande vond.

Kassai kan hier trouwens helemaal niets aan doen. Het is zijn assistent die beslist over buitenspelsituaties.

En ik wacht nog op de tweets over de 2 belachelijk lichte penalty's uit beide wedstrijden, Vidal die al veel eerder rood moest hebben, de penaltyfout op Ramos, en de 1-2 in Madrid waar Lewandowski volgens mij buitenspel stond en duidelijk aan het spel deel nam? Dit ben ik echter niet zeker. Nee, het scheidsrechterlijk kwartet deed het lang niet goed maar beide kanten werden flink benadeeld en bevoordeeld.

Het is voornamelijk Bayern dat veel te weinig bracht. Neuer hield ze zowel in Munchen als in de eerste helft in Madrid in de wedstrijd, maar op de momenten dat Real besloot gas terug te nemen en Bayern de bal kreeg, hebben ze veel te weinig gecreã£â£ã¢â«erd. Dat ze scoren uit een penalty en met een owngoal zegt al genoeg.

19 april 2017 om 12:04

Klopt helemaal, Kassai of hoe die beste man ook mag heten kan er inderdaad helemaal niks aan doen dat die Casemiro bewust op het veld laat staan. Wat een held die man.

19 april 2017 om 12:10

Ik heb het logischerwijs over de tweet van Ribery, waar dit artikel over gaat. Kassai beslist niet over buitenspelfases, dat doen zijn assistenten.

Dat Kassai wel over penaltyfases en kaarten e.d. beslist, is hier irrelevant, daar gaat de tweet niet over. Ribery had Kassai's assistent 'moeten' viseren.

Maar eigenlijk gewoon de schuld bij zichzelf en zijn ploeg zoeken, Bayern heeft te weinig gebracht.

19 april 2017 om 13:45

Je huilt wel veel over Casemiro maar zeg dan eens wat over Vidal zn off-ball tackle in de 47e minuut? Dat was zelfs voor de penalty en toen Bayern nog gedomineerd werd. Subjectieve vent ben je.

19 april 2017 om 12:28

Het Leek Inderdaad soms op Real VS Neuer

Lew staat in een buitenspel positie waarbij Ramos de bal in eigen goal schop. Vidal moest eerder rood krijgen en twee onterechte pk. Bayern moet niet klagen want juventus en arsenal werden ook benadeeld(tegen bayern)

19 april 2017 om 12:16

waarom praat iedereen over dat Juve benadeeld is? Dat was vorig jaar. Focus je eens op dit jaar of kijk naar de toekomst. Arsenal heeft terecht in beide wedstrijden rood gekregen en dat het dan in beide gevallen 5-1 word hebben ze aan zichzelf te danken. Ze gingen gewoon door meer aanvallen in plaats van met zn alle te verdedigen en proberen te counteren. Het is Arsenal's eigen schuld. Verder dramatische wedstrijd natuurlijk, maar dit geeft toch alle reden voor een videoscheids.

Zonder de buitenspeldoelpunten was Bayern ook nog niet door. Dan stonden ze alleen door een discutabele penalty 1-2 voor. Waar ze in de thuiswedstrijd al een belachelijke penalty hadden gehad.

Grootste fout van Kassai was volgens mij het wegsturen van Vidal. En voor de buitenspelgevallen moeten scheidsrechters echt zo snel mogelijk gehopen worden door videobeelden.

19 april 2017 om 12:19

Ze hebben inderdaad een discutabele penalty in de heen wedstrijd gehad. Die werd echter gemist dus wat is het hele probleem rond die penalty? Als vidal hem er ingeschoten had dan zou het er op dit moment heel anders uit gezien hebben.

19 april 2017 om 13:31

In de terugwedstrijd ook. Ik dacht aan geel voor Robben.

19 april 2017 om 12:30

Vergeet niet dat die 1-2 ook niet geteld had mogen worden. Lewa nam deel aan het spel in buitenspelpositie. Het zou gewoon 1-1 hebben gestaan en dat zou waarschijnlijk de eindstand geweest zijn. Real verdiend door.

19 april 2017 om 13:32

Of het in buitenspelpositie was kon ik niet zien, maar het leek er wel op. Hij nam zeker deel aan het spel.

19 april 2017 om 13:34

Volgens de regels terecht niet gefloten, want de bal komt niet bij hem en de verdediger speelt hem duidelijk opzettelijk die kant op en het is dus geen blok of redding. Heeft ook later helemaal geen voordeel van zijn buitenspelpositie.

19 april 2017 om 13:43

Dat is niet de juiste regel, Nijoghet. Lewa kreeg de bal van Mã¼ller in buitenspel positie en wilde daarmee gevaarlijk worden voor het doel. Ramos onderschept die bal vervolgens en speelt hem terug wat de eigen goal heeft ingeleid. Het gaat niet om het onderscheppen of de terugspeelbal. Het gaat om het moment daarvoor. Dat hele gedoe zou niet gebeurd zijn, als Lewa gewoon afgefloten werd op het moment dat ie de bal ontving van Mã¼ller. De 1-2 zou dan nooit gebeurd zijn.

19 april 2017 om 14:00

Lewa krijgt die bal helemaal niet. Nacho onderschept hem en tikt hem zo tegen Sergio Ramos aan.

19 april 2017 om 15:14

Doet er niet toe, als Lewandowski al buitenspel stond (wat in mijn ogen niet het geval was, been van Muller hangt nog) dan was het minder dan een teennagel. De aanvallende partij hoort dan altijd het voordeel van de twijfel te krijgen.

19 april 2017 om 16:31

Lewa raakt de bal misschien niet aan, dat is niet goed te zien. Maar hij neemt wel degelijk deel aan het spel en had afgefloten moeten worden.

Hiero: http://www.bild.de/sport/fussball/champions-league...
Als je een beetje Duits kan, dan begrijp je de uitleg van deze commentator ook op 1:26. Het was gewoon buitenspel.

@spandoek, hij stond buitenspel. Volgens welke regel hoor de aanvallende partij het voordeel van de twijfel te krijgen? Nooit van gehoord.

Ach ach, heb je zo hard gewerkt Ribbery? Volgens mij heeft ie neit 1x op doel getrapt... Over 2 wedstrijden had Bayern naast die 2 strafschoppen slechts 2 grote kansen. De kopbalgoal van Vidal en dat stiftertje van Robben. Waar real er 7 of 8 had kunnen maken naast die 2 buitenspeldoelpunten. Dat het van de ref moest afhangen is erg jammer en natuurlijk zuur voor alles wat rood is maar Bayern had het ook gewoon minder verdient naar mijn mening hoor.

19 april 2017 om 13:19

Andere speelstijlen, niet te vergelijken. Je kan niet zeggen dat je zorgeloos op de bank zat als Robben of Alaba steeds in de zestien kwamen. Real had natuurlijk meer kansen, maar dat is ook niet verwonderlijk als je steeds tegen een mannetje minder speelt.

19 april 2017 om 14:36

De eerste helft telde ik 22 spelers hoor? En wat ik ook telde was 8 doelkansen. Alle 8 voor Real, 0 voor Bayern... Maar ze kunnen het enkel tegen 10 man toch? Lieve hemel

Bayern heeft het in het thuisduel gewoon laten liggen. Ik vond Bayern sowieso vrij tegenvallend en niet heel bijzonder.

de eerste helft in madrid kwam real heel makkelijk door de verdediging van bayern heen. het was een wonder dat er toen nog niet gescoord was. pas na de rust ging Bayern voetballen. Door scheidsrechtelijek dwalingen is het 4-2 geworden, maar Real was zonder deze scheids ook wel door gegaan, gezien het spel.

Ik snap dat Bayern en Barca fans telleurgesteld zijn, maar het is zoals het is.

19 april 2017 om 13:36

Moet zeggen dat ik Bayern nog wel een keer meer had zien scoren als Vidal er niet af had gemoeten. Ze hadden op dat moment de drang naar voren en werden regelmatig gevaarlijk. Het spel kantelde direct na de rode kaart.

De bayern supporters zouden hetzelfde over ribery kunnen zeggen. 2 wedstrijden helemaal niets laten zien. Geen enkele positieve bijdrage aan de wedstrijden geleverd. Onbegrijpelijk dat ancelotti hem 2 keer opstelt. Waardeloze speler die keer op keer laat zien geen enkele zelfreflectie te hebben.

Weet je wat ik niet snap. Spelers woorden gestraft als ze fouten maken en soms zelfs als ze geen fouten maken dus scheidsrechters maken zoveel fouten en dan mag je er niks over zeggen omdat het mensen zijn en de rest dieren zo wordt er letterlijk gesproken. Scheidsrechters moeten ook aangepakt woorden en dat is mijn mening, want hoe kun je 2x buitenspel goed keuren een onterechte rode kaart een niet rode kaart gegeven die wel moest is wel echt erg voor de tegenstander. Er zit veel meer achter voetbal is politiek.

Naja, ken gebeuren die offside, wel jammer dat ie Casimiro er niet afstuurde want die verdiende het net als Vidal, die ook op het randje speelde.

Het kwartje is nu de kant van Madrid opgevallen, gebeurt wel vaker bij een thuiswedstrijd en een zwakke scheidsrechter. Die zal als Roemeen ook wel lekker gepaaid zijn door Real bij aankomst.

Maarja het kwaad is geschied en Real, Atletico staan weer in de halve finale. Persoonlijk kijk ik er nog maar met een half oog naar. Het zijn van die wedstrijden waarvan je al weet wat er gaat gebeuren. De Champions League, gedrocht eerste klas, gekocht door het rijke voetbal, ver weg van verassingen, sympathie en sportiviteit. Zou er lekker uitstappen als ik NL was en al die andere B landen.

19 april 2017 om 13:37

Het was een Hongaar, overigens dezelfde die Real-Bayern in 2012 ook al floot en toen werd het na 2x 2-1 penalty's nemen en won Bayern.

Elke keer weer volle bak kritiek op de scheidsrechter, maar wordt het niet eens tijd dat spelers en trainers dit soort sterke bewoordingen tegen de hoge bazen van de Uefa en Fifa uiten. Eis nou eens dat er video-refs komen. Waarom tweet Ribery niet, dankjewel Uefa, dankzij jullie geen video-ref zodat deze wedstrijd eerlijker had kunnen verlopen. Nee, alles op 1 man afschuiven is lekker makkelijk.

Bij deze is de invoering van de videoref toch weer iets dichterbij ; het kan bijna niet dat dit zonder gevolgen blijft.

Logisch dat hij zo reageert. Heeft zelf weergaloos gespeeld en veel goals gemaakt tegen real .. En allemaal voor niks.

Bayern was i. De eerste wedstrijd beter totdat Martinez eraf moest, en was gisteren beter totdat Vidal eraf moest. Jaar in, jaar uit

19 april 2017 om 15:49

Nou pantha dan wordt het tijd voor een afspraak bij Hans Anders. Jouw bril is wel heel erg troebel.

Een filmpje gemaakt door @magicofbarca lekker objectief en waar halen de barca fans het lef vandaan om nu schande te spreken. paar weken geleden was het nog het wonder van barca en werd er niet naar fouten van de scheids gekeken, Hoezo hypocriet?

Wat een afgang weer. Honderden miljoenen tussen de lijnen en daartussen laat je een lapzwans de regels controleren. En die video ref maar uitstellen.... Verschillende keren zijn we getuige van het matsen van Spaanse clubs. Alsof die niet vaak genoeg bij de laatste 4 zitten. Weer een halve finale met beide Madrileense ploegen er nog in. Wat een bende die CL. En dan nog regelen dat de topclubs meer invloed krijgen. Binnen tien jaar staat Real op 20 CL bekers op deze manier.

Het is allemaal heel naar hoe groot de rol van de arbiters waren in deze wedstrijd en als Madridsta vind ik zeker weten ook waar dat Real Madrid ongelooflijk de scheids heeft mee gehad, alhoewel Bayern over twee wedstrijden ook kon profiteren van arbitrale fouten.

Maar even de aandacht aan Xabi en Lahm. Zij speelden de laatste wedstrijd, die niet de leukste was voor hun maar wat zijn deze mannen toch van grote waarde geweest voor de voetbalhistorie! Daarnaast die goals van Asensio en van Ronaldo waarbij Marcelo hem assisteerde, prachtig hoe Marcelo simpel met de bal naar de 16 rende.

Ten laatste denk ik niet, zoals ik veel lees, dat er sprake is van corruptie of iets degelijks aan Spaanse ploegen. Ik was zelf ook totaal bezuurd na die nederlaag van PSG tegen Barcelona, hetzelfde wat de Bayern fans nu zullen voelen lijkt me. Maar denken de mensen nou Echt dat de eufa dit soort zaken regelt? Ik denk dat het totale toeval is dat dit gebeurd bij Barcelona en Real Madrid in korte tijd.

Onder de streep is het niet terecht om te stellen dat Real niet terecht doorgaat.
Er moet iemand door en Real heeft over beide wedstrijden de meeste kansen gecreã«erd, het beste voetbal laten zien en de meeste goals gemaakt.

Bayern heeft in 210 minuten voetbal toch wel heel weinig laten zien en absoluut niet de status van topfavoriet voor het winnen van de CL, waargemaakt.
Pijnlijk voor die Duitsers en alles wat tegen Real is, maar een harde waarheid!

Zo zie je dat de spelers van Juventus kennelijk meer klasse hebben dan die van Bayern. Dit is al de vier of vijfde speler die zich dusdanig uit over de arbitrage. Toen hetzelfde Juventus overkwam nota bene tegen Bayern hield iedereen zich netjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren