Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Optimisme in Duitsland: ‘Het jonge team van Ajax is ook kwetsbaar’

Laatste update:

Om de halve finale van de Europa League te bereiken moet Schalke 04 donderdag in Gelsenkirchen een 2-0 achterstand zien weg te werken tegen Ajax. Een lastige opgave, te meer omdat die Königsblauen in de Amsterdam ArenA alle hoeken van het veld te zien kregen. Toch gelooft oud-speler Olaf Thon nog in een goede afloop.

“Het jonge team van Ajax heeft elan, maar is ook kwetsbaar. En in het voetbal is het vaak zo dat als de ouderen tegen de jongeren spelen, de oudjes uiteindelijk meestal winnen”, zegt Thon in gesprek met de Berliner Zeitung. In 1997 was hij aanvoerder van het Schalke dat de UEFA Cup wist te winnen.

Ondanks het slechte resultaat in de heenwedstrijd wil Thon dus niet al te negatief zijn. “We moeten optimistisch zijn. Misschien komt in de komende Europese wedstrijd onze reputatie als cupfighter terug. In 1997 verloren we met 1-0 bij Tenerife, maar bereikten we alsnog de finale door thuis met 2-0 te winnen”, zegt de Duitser. “Het wordt waanzinnig zwaar. Bij Ajax komen met Lasse Schöne en Kasper Dolberg nog eens twee belangrijke spelers terug.”

Denk jij dat Ajax doorgaat ten koste van Schalke 04?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat Ajax echt niet meer weggeven. Scoren bijna altijd minimaal 1x, en in dat geval moet Schalke er zelf 4 maken. Als Ajax het niveau haalt waar ze de laatste weken in voetballen, dan voorzie ik echt geen enkel probleem om door te stomen naar de halve finale.

18 april 2017 om 16:16

Het probleem voor schalke is niet de vorm van ajax, maar het is de vorm van hun zelf. Als dit schalke zelf in vorm zou zijn zou ajax compleet worden weggetikt door schalke, mensen die denken dat het een hele prestatie is om van een schalke in hun slechste vorm te winnen, zelfs darmstadt deed dat en bremen 2 weken terug met nog hogere cijfers, het gaat niet om ajax maar om schalke.

18 april 2017 om 16:24

Wat jij wilt man. Maak je er niet zo druk over maar wees blij dat er een NL team weer eens zo ver kan komen. Zou ik ook zijn al was het welke willekeurige club uit NL dan ook..

18 april 2017 om 16:27

Ach wat een onzin. Nu ligt het weer aan de tegenstander, blablabla.

Ajax tikte gewoon Schalke compleet van de mat en dat was omdat Ajax zelf een zeer hoog niveau haalde. Altijd maar Als de tegenstander zus, Als de tegenstander zo....
Ajax heeft aan zichzelf te danken dat het zo goed speelde, en niet omdat Schalke 'zo slecht' in vorm verkeerd.

18 april 2017 om 16:28

Ja ik ben zelf een Schalke fan dus ik heb zelf liever dat schalke doorgaat, maar tuurlijk is het voor nederland beter dat ajax doorgaat, maar naar mijn mening vind ik dat ajax wel heel geprezen word nu ze tegen mn cluppie spelen, wat momenteel niet een grote prestatie is naar mijn mening.

18 april 2017 om 16:29

Bremen deed het beter dan dit ajax tegen schalke 2 weken terug, en zelfs darmstadt won van dit schalke en dan zeg jij dat het niet aan schalke ligt maar aan ajax zelf

18 april 2017 om 16:32

Ajax wordt zeer terecht geprezen. Jij kan het gewoon niet hebben dat jouw club helemaal zoek gespeeld is in de Arena. Hoe Ajax speelde was gewoon weer eens een keer heel hard genieten en dat zo'n jong Ajax dat laat zien tegen een Schalke in de Kwartfinale verdiend gewoon de credits, Klaar.

18 april 2017 om 16:37

Ik kan het inderdaad niet hebben dat mijn club zoek gespeeld werd, maar dat gebeurd de laatste tijd elke wedstrijd dus ik sta er ook niet van te kijken dat ajax zonder moeite hetzelfde deed.

18 april 2017 om 17:02

@jurretop

Maar Darmstadt zal echt niet hetzelfde spel gespeeld hebben als Ajax. Heb de wedstrijd niet gezien, maar kan me voorstellen dat darmstadt zich ingegraven heeft, en heel goed counter voetbal heeft gespeeld.

DIe zetten dan niet zo hoog pressie / veel ruimte in de rug als wat Ajax deed.

Toch wel 2 totaal verschillende vormen van voetbal, waarbij ik die laatste vorm 1.000.000 de voorkeur geef om naar te kijken. (tis ook nog veel gevaarlijker omdat je er zelf makkelijker om de oren krijgt, aangezien je zo ver naar voren speelt)

Bij Ajax zorgen ze ervoor dat ze hun eigen spel spelen.. ipv een sterkere tegenstander "afstoppen" , en maar counteren.

18 april 2017 om 17:06

Jij bent ook wel een grappenmaker hoor Jurretop. Voor de eerste wedstrijd liep je overal nog te verkondigen dat Ajax weinig kans maakte tegen Schalke en dat de uitslag tegen Wolfsburg nog duidelijk liet zien dat ze in vorm waren. Nu speelde Ajax ze van de mat en zijn ze weer hopeloos uit vorm.

Daarnaast zeg je dat een Schalke in vorm zelfs Ajax in huidige vorm van de mat had gespeeld, daar geloof ik dus echt niks van. Het had dan gewoon een mooie pot geweest met 2 aan elkaar gewaagde tegenstanders.

18 april 2017 om 17:09

Zou kunnen. Maar 1 ding is een feit, dat dit jonge Ajax op lef en inzet hebben gewonnen.

18 april 2017 om 17:11

Niet echt een objectief betoog, Jurretop. Dit Schalke is helemaal niet zo goed. Er is een reden waarom zij momenteel 11de staan in de Bundesliga. Embolo komt pas volgend seizoen terug en op Howedes en Goretzka na hebben zou niet bepaald een geweldige selectie. Het is wel erg duidelijk dat jouw reactie puur gebaseerd is op een haat tegen Ajax, want dit Ajax is voor Nederlandse begrippen gewoon een erg getalenteerde ploeg.

Verder klopt het ook van geen kant. Als Ajax goed speelt, is de kans nihil dat Schalke deze ronde overleeft. Het gaat dus niet om Schalke, maar om Ajax. Zij hebben de 2-0 voorsprong en mogen dit gewoon niet weggeven als ze gewoon een goede wedstrijd spelen. Schalke daarentegen moet goed spelen, anders zijn ze sowieso bijna kansloos.

18 april 2017 om 17:38

Klopt. Schalke mistte ook nog een paar topspelers in de naam van Messi, Ronaldo en Iniesta. Maar als die fit zijn zou Schalke Ajax inderdaad wegtikken!

18 april 2017 om 18:56

@jurretop, Willem 2 won van Ajax zijn die dan nu ook beter dan Schalke? Ja Schalke speelt wisselvallig je haalt nu de slechte resultaten eruit maar er zijn ook genoeg goede wedstrijden. Schalke met dit budget ennspelers zou ook in een slecht jaar bovenin Nederland meedraaien. Ajax heeft ervoor gezorgd dat Schalke geen vertrouwen kreeg en heeft ze overpowered dat is knap van Ajax en had niet zoveel met Schalke te maken

18 april 2017 om 19:25

t gaat om de manier waarop s04 van t kastje naar de muur werd gestuurd. je kan nu wel makkelijk zeggen dat s04 laatst ook verloren heeft van de hekkensluiter in duitsland. maar s04 had gewoon kansen gecreëerd en penalty gemist. ja ze hebben verloren, maar het oogde lang niet zo kansloos zoals tegen ajax t geval was.

19 april 2017 om 07:40

Je zegt het al met dit budget, elke keer als iemand zoiets zegt word ik er misselijk van. Als ajax de begroting van Schalke had of nog beter dat van bayern dan was ajax nog wereldtop geweest!

19 april 2017 om 12:52

Jaja, dat hebben we gezien, deze praatjes waren er ook voor het eerste duel. Eerst winnen ze van Wolfsburg en schakelen ze Gladbach uit, toen was de vorm er wel, maar nu komt dat zeker ineens niet meer zo goed uit?

Maakt geen reet uit welke vorm Schalke is, Ajax domineert gewoon ook tegen een goed Schalke, hebben ze ook bij vlagen tegen Barcelona, Psg, Man City en zelf Real Madrid al gedaan. Alleen worden we er dan meestal uitgecounterd met de snelheid van Sanchez achterin zijn we wat dat betreft minder kwetsbaar geworden.

Het probleem voor Schalke is denk ik vooral dat Ajax normaal gesproken gaat scoren daar. En dan moeten zij er vier gaan maken. Uiteraard is alles mogelijk, maar vier keer scoren is voor Schalke in deze vorm wel erg veel..

19 april 2017 om 12:47

Ik denk dat als Schalke moet komen, het ons nog beter uitkomt, de verdediging is bij hun relatief langzaam en lomp, onze wendbare en snelle voorhoede moet hiervan kunnen profiteren. Moeten ze wel de kansen afmaken, Schone is een speler bij uitstek die ze met een lange bal kan bedienen van achteruit.

Cupfighter? Lekker voorbeeld geeft ie ook. 1-0 uit verliezen bij Tenerife en alsnog doorgaan, nou nou nou.... wat een wereldprestatie is dat geweest

18 april 2017 om 16:39

En bovendien 20 jaar geleden..

18 april 2017 om 19:57

In die tijd deed tenerife gewoon structureel boven in mee in la liga zelfde voor Depor. En Alaves zat het jaar daarop volgens mij op in de EC 2 finale. Toen waren er genoeg goede clubs die nu niet meer zijn wat het geweest was.

19 april 2017 om 16:43

Alaves UEFA-cup finale met Jordi Cruijff in Dortmund tegen Liverpool (met Westerveld). 5-4 voor L'pool.

Het optimisme mag er zijn, maar dit gaat Ajax in deze vorm niet weggeven. En Schalke gaat in deze vorm weinig inbrengen tegen Ajax. Je weet het nooit, maar dit is nogal een lastige opgave voor Schalke.

18 april 2017 om 16:25

Ik ben daar nog niet zo zeker van. Het zijn Duitsers en die zijn pas kansloos als het laatste fluit signaal klinkt. Word nog een zware dobber voor Ajax.

18 april 2017 om 16:42

Hoe groot acht jij de kans dat Ajax niet zal scoren dan doelmannetje? Ik denk namelijk dat die heel klein is.. Schalke kan wel willen aandringen maar vier zie ik ze er echt niet maken hoor.

19 april 2017 om 11:22

Dan nog kan ajax er vier tegen krijgen tegen een ontketent Schalke.

Ik denk gewoon dat ajax nog lang niet door is.

Zal toch een zware wedstrijd worden, Ajax zal zeer geconcentreert moeten voetballen.

Normaal gesproken zouden ze het niet meer moeten weggeven, maar Schalke is ook geen kleintje.

Hebben zondag gewoon een aantal spelers rust gegeven, hoop op een mooie wedstrijd van Ajaxzijde.

18 april 2017 om 16:20

Momenteel zijn ze wel een 'kleintje' en dat zeg ik als schalke fan, ze hebben een geweldige selectie maar zijn totaal niet in hun vorm en verloren 2 weken terug met hogere cijfers tegen bremen en verloren eergisteren tegen Darmstadt, nee ajax heeft ongelofelijk veel geluk dat ze schalke in deze tijd loten

18 april 2017 om 16:37

Of schalke heeft ongelofelijk veel pech dat ze ajax hebben geloot. Je kan nu wel zeggen dat dit schalke met hoge cijfers verloor van bremen, en eergister nog van darmstad. Maar voor dat ajax schalke van de mat speelde, won schalke ook met hoge cijfers van wolfsburg, dus stop dat gejank van jou.

18 april 2017 om 16:38

Je vergeet waarschijnlijk dat Ajax er nog wel drie had moeten maken tegen Schalke, dan had Ajax qua resultaat ook nog wat meer indruk gemaakt in Europa.

18 april 2017 om 19:13

@jurretop
Waarom heb je het de hele tijd over Bremen en Darmstadt. Tellen de resultaten tegen Wolfsburg en Gladbach niet, of komt dat niet zo goed uit in je betoog?

19 april 2017 om 12:45

Ohja, nu is het ineens geluk, het enige geluk is, dat Ajax het nog niet met 5/6-0 heeft afgemaakt en pech voor Schalke dat ze Ajax hebben geloot. Voor de vorige wedstrijd hoorde ik dat Schalke top was omdat ze met 4-1 van Wolfsburg wonnen en Ajax flink ging verliezen.

Het blijven Duitsers, dus Ajax moet zichzelf niet al rijk rekenen. Ik vraag me wel af hoe Bosz deze wedstrijd gaat benaderen. Ajax wil graag het spel maken, maar uit tegen Schalke is dat totaal niet nodig.

18 april 2017 om 16:25

Precies. Ik kan me nog een 7-1 in de CL herinneren waarbij we zeiden dat het al binnen was..

18 april 2017 om 16:39

Kwaliteit van Ajax is juist het vooruit spelen en de bal af jagen dus ik denk niet dat het verstandig is om achteruit te gaan lopen. Dan kom je juist in de problemen tegen de fysieke spits(en) van Schalke.

Het oude team van Schalke is ook kwetsbaar. Hebben we wel gezien bij die 2-0 in de Arena😉

Ajax moet gewoon op dezelfde manier gaan spelen, dan scoren ze zeker wel een keer. Het is te hopen dat ze niet tegen gele kaarten aanlopen voor sleutelspelers. Met een beetje geluk scoor je de 0-1 en is bij Schalke het geloof weg is. Dan kan je spelers als Klaassen en Sanchez zelfs nog wisselen.

Waar je bij Duitse teams die niet in vorm zijn altijd voor op moet passen is de zogenaamde 'befreiungsschlag'. Wanneer 'der Knoten ist geplatzt' kunnen ze zich in een roes spelen, heeft het verleden dikwijls bewezen. Denk bijvoorbeeld aan Karslruher SC tegen het Valencia van Hiddink. Werder heeft het vaak gedaan, Bayern, BMG en Dortmund ook.

19 april 2017 om 12:56

Ja, het gaat niet makkelijk worden uit bij Schalke, vooral Duitsers lopen alleen maar harder als ze achterstaan en die geven ook niet op, maar ik denk dat je met hetzelfde lef en bravoure moet spelen. Hoop dat Ajax niet alleen met de lof voor het heenduel blijft en zich kwalificeerd voor de halve finale.

19 april 2017 om 13:47

In 1992/1993 gingen ze met 2-0 naar Kaiserlautern en wonnen daar toen met uitstekend spel met 0-1 door een goal van Robbie Alflen.

Opzicht heeft Olaf Thon wel gelijk in, dat oudjes meestal van jongkies winnen. Ik denk dat Schalke ook gaat winnen met 1 -0

19 april 2017 om 13:02

Nouja oudjes... Fahrman is 28, Howedes 29, Calguri 29, Burgstaller 27. Kehrer is 20, Nastajic 24, Goretzka 22, Meyer 21, Bentaleb 23, Geiss 23 ... Zo ervaren is Schalke nou ook weer niet, Schone is ouder bv. dan al deze spelers.

Het is nog niets gespeeld, als Schalke op voorsprong komt zullen ze bloed ruiken en komt Ajax in een lastige situatie. Scoort Ajax echter is het waarschijnlijk gespeeld, helemaal als Ajax op voorsprong komt. Het kan nog wel eens heel spannend gaan worden. Je vooral niet rijk rekenen, want meer als een goede uitgangspositie heb je niet.

Het blijven Duitsers, je wint als ze met de bus de stad uit zijn.

Wat een hoogmoed hebben ze zeg! Ik denk dat het 2-2 wordt donderdag, niet de beste verdediging van ajax maar wel dolberg waarvan ik bijna met zekerheid kan zeggen dat hij gaat scoren.

Ze zingen al een toontje lager, tijd voor nog een toontje. Wat je ziet is dat Ajax ten opzichte van voorgaande jaren, een voor Ajax begrippen, vrij ervaren en ingespeeld team heeft. Daarbij helpt het zeker dat Schone weer terug is, want dat is de enigste dertiger.

Veltman (25), Viergever (27), Klaassen (24), Ziyech (24), Younes (23-24) zijn geen echte jonkies meer, tel daar Schone (30) bij op en minder dan de helft is echt onervaren. Veltman, Klaassen, Viergever en Ziyech spelen vanaf jonge leeftijd heel veel wedstrijden en zijn voor hun leeftijd relatief ervaren, allemaal internationals. Sanchez en de Ligt spelen als ervaren spelers. Kortom met name de achterhoede en het middenveld daar zit best wat ervaring, het is vooral de voorhoede die jong is, maar dat is geen probleem, daar is hun jeugdige grilligheid niet echt een probleem maar kan hun frivoliteit wel wat opleveren.

Veel van deze spelers hebben al regelmatig voor hetere vuren gestaan dan Gelsenkirchen uit. Daarnaast welke kwetsbaarheden? Eerder hadden we nog wel eens een zwak punt in de verdediging of bij corners maar als we met Veltman - Sanchez - de Ligt - Viergever spelen.. Die jongens zijn allemaal kopsterk, international en hebben een sterke tackle. Sanchez is niet te kloppen op snelheid en kracht en die andere drie zijn zeker niet langzaam of statisch of stellen fysiek weinig voor. Zeg mij maar waar de zwakte in de achterhoede van Ajax zit, de meeste tegendoelpunten krijgen we door een eigen fout in de passing achterin en laat dat over het algemeen nou ook nog eens een kracht zijn.

19 april 2017 om 16:38

Dat is wel de juiste benadering en instelling. Het wil niet zeggen dat alles lukt, maar je ziet aan Monaco wat er kan gebeuren als alles een keer op zijn plaats valt. Daarom geloof ik ook zeker niet in die sombere prognoses dat een Nederlands team nooit meer een Europacup zou kunnen winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren