Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘KNVB moet verder zoeken: Schmidt heeft geen interesse'

Laatste update:

Roger Schmidt wordt niet de nieuwe bondscoach van Oranje. Volgens het Duitse BILD heeft de ex-trainer van Bayer Leverkusen geen trek in het Nederlandse bondscoachschap en zet hij zijn zinnen op een club uit Engeland. Verschillende Premier League-clubs zouden al contact hebben opgenomen met zijn belangenbehartigers.

Schmidt wil naar verluidt niet aan de slag als bondscoach, hij geeft de voorkeur aan een club. Dat is slecht nieuws voor de KNVB, dat volgens De Telegraaf Schmidt bovenaan het wensenlijstje had staan. Op de tweede plaats zouden Henk ten Cate en Ruud Gullit staan. Beiden lieten zondag weten nog niet benaderd te zijn door de bond.

De KNVB gaf bij monde van technisch directeur Hans van Breukelen tegenover Wilfred Genee aan dat de bond binnen twee weken een opvolger van Danny Blind wil presenteren. Naast Ten Cate/Gullit is ook Jorge Sampaoli in beeld.

Wie is de beste kandidaat om Danny Blind op te volgen bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Afgewezen worden door zo'n figuur. Het is wel triest gesteld met ons voetbal. Maar tegelijkertijd ben ik wel blij dat de Knvb geen miljoenen wil uittrekken voor een bondscoach.

18 april 2017 om 15:13

Lees het artikel nog eens. Je ziet duidelijk dat Roger Schmidt überhaupt niet als bondscoach aan de slag wilt, eender welk land.

18 april 2017 om 16:36

Nou ik denk dat als Duitsland hem vraagt, dat hij per direct gaat. Het Nederlands elftal is gewoon niet interessant meer.

18 april 2017 om 17:26

Dat is onzin. Wanneer je ziet wat er nu ineens bij Ajax lijkt te ontstaan kan het snel gaan. Talent genoeg voor de toekomst.

18 april 2017 om 17:39

Wij zijn altijd heel goed in staat om ons eigen zelfbeeld flink naar beneden te halen. Vergis je niet, ik denk dat de hele voetbalwereld met verbazing zit te kijken wat er op dit moment met Oranje gebeurt en dat velen het als uitdaging zullen zien om ons landje weer de weg omhoog te helpen. Je zal alleen wel bij diegene moeten aankloppen die op dit moment de ambitie heeft om bondscoach te zijn. Veel trainers vinden het te vroeg of hebben een voorkeur voor het trainen van een club. Maar nogmaals, dat zit hem niet in het feit dat het Nederlandse voetbal zo verschrikkelijk slecht is en dat er geen potentie is... dat is alleen maar ons eigen beeld.

18 april 2017 om 15:24

Het heeft niet zozeer met ons te maken als wel dat hij clubcoach wil zijn. Maar laten we met z'n allen lekker negatief blijven doen, misschien helpt het wel....

18 april 2017 om 15:46

En waarom ben je blij dat de Knvb geen miljoenen uittrekt? Zou je het anders in je portomonee voelen?

Dat de Knvb maar eens een fatsoenlijke coach aanstelt, ongeacht wat de kosten hiervan zijn, dat hebben we wel nodig na Blind.

18 april 2017 om 16:04

Ik heb liever dat de knvb zn zaken financieel op orde houdt dan dat ze het rood ingaan om een buitenlander aan te trekken. Als bondscoach van oranje verdien je niet zoveel als coach tov een sevilla of een premier league club. Dan kun je beter iemand (een Nederlander) aanstellen die het ook als een eer ziet

18 april 2017 om 16:10

De KNVB moet juist wel de portemonnee trekken in deze staat van het NL voetbal. Dit is de enige manier om nog een topcoach binnen te hengelen. Met het budget wat ze nu gebruiken gaat het sowieso een mindere of gelijkwaardige coach worden als Schmidt of een Gullit. Alweer maakt de KNVB een inschattingsfout. Even investeren en de juiste coach zoeken is een must. Het gaat wel om de toekomst van het NL voetbal. Er zijn echt wel toptrainers beschikbaar die het een eer en als een grote uitdaging zien om bondscoach van het NL elftal te worden. Iedereen kan de potentie zien. Je moet alleen wel de juiste tactiek en mentaliteit gebruiken om ze beter te maken en wedstrijden te laten winnen. Wanneer de toekomstige bondscoach deze Nederlandse voetballers weer naar een eindronde laat gaan en daar misschien nog wel potten breekt is de faam hoger dan ooit.

18 april 2017 om 16:50

De KNVB is niet rijk genoeg. Vind de belangenbehartiging voor amateurs Belangrijker dan het nationale elftal

18 april 2017 om 17:19

"Even investeren", lekker makkelijk gezegd. De knvb heeft niet nog ergens een potje van 12 miljoen liggen om een coach voor 3 jaar a 4 miljoen aan te stellen. De nationale bondscoach zit normaal gesproken op max 2 miljoen. Een verschil op 3 jaar van 6 miljoen dus, daarmee wil jij gaan gokken? Daar komt het op neer nml. Er is geen bondscoach een garantie voor succes en een verlies van 6 miljoen gaat ten koste van heel wat ontwikkeling in ons eigen voetbal en banen binnen de knvb, nee dat schiet lekker op

19 april 2017 om 11:37

@ijsmuts, ik zeg toch niet dat ze buiten hun budget moeten gaan? Ze moeten een zo goed mogelijke coach halen die binnen het budget valt, en niet zo goedkoop mogelijk iemand daar neer zetten waar iedereen twijfels bij heeft. We zijn gvd een land die recentelijk nog een finale hebben gespeeld, iedereen lacht ons uit op dit moment, ik ben daar wel klaar mee.

20 april 2017 om 07:47

Naja, je verwoordde het als: ongeacht wat de kosten zijn. Dat klonkt nogal als: gooi je principes overboord en ga verder dan dat je normaal gedaan hebt. Van Gaal zat op 2 miljoen, verreweg de max

20 april 2017 om 09:15

Misschien had ik het anders moeten verwoorden dan, ongeacht wat de kosten zijn mits het binnen het budget valt, dat 2 mil verre weg de max is dat zeg jij, maar dat weet ik dus niet.

18 april 2017 om 17:18

Zo'n figuur die jarenlang in Oostenrijk domineerde met zijn prachtige aanvallende spel, die ook in de Europa league prachtig spel liet zien en Ajax vd mat veegde in de Arena waar ze 0-3 verloren van Rbs....
Daarnaast nog een top jaar gehad met Leverkussen met super mooi voetbal...

Ik vind het eerder triest dat jij zo'n uitspraak doet over een goede coach die leuk voetbal wilt spelen...

Doe dan alsjeblieft Jorge Sampaoli. Ten Cate is een assistent en Gullit heeft net als Blind al bewezen het niet in de vingers te hebben.

18 april 2017 om 15:15

Sampaoli hahah. Je bent niet de enige die het zegt hoor, maar wat een enorme onnozele opmerking. De beste man kan kiezen uit Barca, Arsenal, Juve maar geeft aan te blijven bij Sevilla omdat het project nog niet af is en jij zegt dat Nederland een kans maakt?

ON: Het is natuurlijk nu een zinkend schip. Ik zou zelf de kwalificatiereeks met van Marwijk proberen en dan na het wk(of na de kwalificatie reeks) klinsman eens polsen.

18 april 2017 om 15:24

Met van Marwijk? Die is al bondscoach en gaat zo als het nu lijkt met naar het WK en die komt nu echt niet terug lijkt me om de shot van Blind op te ruimen?

18 april 2017 om 15:50

Blackmamba, die heeft aangegeven juist in Nederland geïnteresseerd te zijn vanwege de manier van spelen en denken altijd. Maar goed. Hij kan niet of nauwelijks Engels dus day gaat al lastig worden. Ik snap niet dat Rutten niet wordt genoemd naast een grote naam, net zoals Ten Cate. Rutten is een heel goede veldtrainer, dat hebben vele spelers al bevestigd. Dan kan hij doen waar hij goed in is en komt bijvoorbeeld Gullit of weet ik veel wie voor de camera met de verantwoordelijkheid op z'n schouders. Schouders die door z'n magistrale carrière nog genoeg kunnen hebben.

18 april 2017 om 15:21

Gullit heeft het bij Chelsea en Newcastle anders behoorlijk gedaan. Heeft ook veel meer ervaring dan Blind. Die had nauwelijks een seizoen ervaring. Sampaoli is natuurlijk lachwekkend. De Knvb had nooit op zijn naam gekomen als een journalist daar niet toevallig naar had gevraagd. Daarnaast spreekt de beste man totaal geen engels. Lekker voor de communicatie.

18 april 2017 om 15:32

Chelsea is 21 jaar geleden, gaan we daar op terug blijven vallen? Bij Feyenoord was Gullit echt een tactisch onbenul. Die zogenaamde uitstraling werkte een maand, misschien twee, maar daarna bleef alleen de onwetendheid over.

Overigens met je eens dat Sampaoli geen optie is. Volgens mij is die vent überhaupt nooit serieus in beeld geweest itt wat voetbalzone ons wilt doen geloven.

18 april 2017 om 15:45

@scotsman
Ja of moeten we terugvallen op zijn periode bij Feyenoord, zoals jij nu doet?
Gullit heeft in ieder geval meer laten zien dan Blind en Grim.

18 april 2017 om 15:49

De tijd bij Feyenoord is in ieder geval recenter en die tijd was echt een drama.

En wat heeft Gullit laten zien dan? Hij heeft bij Feyenoord in ieder geval laten zien dat hij een woordenboek nodig heeft om het begrip tactiek op te zoeken. Zelfs als analist laat hij nooit zien dat hij ook maar iets van spelinzicht heeft.

Hele aardige vent, maar die gaat ons niet redden.

18 april 2017 om 15:54

Onder van Gaal heb je gezien hoe ver oranje kan komen met een tactisch begaafde coach. Dan moet je niet iemand als Gullit gaan aanstellen.

18 april 2017 om 15:58

Inderdaad, deze spelersgroep heeft een strenge tacticus nodig, geen tactisch onbenul met een gulle lach.

18 april 2017 om 16:36

Dan moet je nog nagaan dat zijn Feyenoord periode nog relatief succesvol was voor Gullit zijn statistieken. Bij Grozny (13 wedstrijden, 3 overwinningen) en LA Galaxy (19 wedstrijden, 6 overwinningen) waren de prestaties nog droeviger.

Laten we eerlijk zijn, zijn trainerscarriã¨re is een totale mislukking. En dan willen mensen hem vanwege zijn uitstraling aanstellen. Ik had toch de hoop dat alleen in de mode wereld uitstraling de doorslag gaf. Schijnbaar zijn sommige tot de conclusie gekomen dat Blind gefaald heeft door gebrek aan uitstraling. Laten we hopen dat de Knvb erachter is gekomen dat het komt omdat ze een trainer hebben aangesteld die te weinig capaciteiten heeft, en dat ze niet opnieuw dezelfde fout gaan maken met Gullit.

18 april 2017 om 16:49

@ Scotsman

Ik zeg ook niet dat ik Gullit aan zou stellen als hoofdtrainer, maar ik reageer op jouw reactie waarbij jij iets aangeeft, maar tegelijkertijd hetzelfde doet. Wat mij betreft heeft Gullit in zijn trainerscarriere te weinig laten zien om bondscoach te worden. Assistent-trainer lijkt mij prima.

Zelf zou ik gaan voor Ron Jans, al word ik wel moe van het feit dat hij zichzelf zo bescheiden opstelt en aangeeft dit niet aan te kunnen.

18 april 2017 om 16:56

Ik doe helemaal niet hetzelfde. Ik wijs tenminste nog naar een relatief recente periode, niet naar een bekertje uit 1996.

18 april 2017 om 18:17

@Scotsman
Je verwijt andere leden dat ze blijven vallen over een vroeger succes, terwijl je vervolgens zelf valt over zijn mindere periode daarnaast. Dat is hetzelfde en daarbij maakt het niet uit dat het om een andere periode ging. Want dan kan je voor elke coach wel zo gaan redeneren, dat ze goede trainers waren toen ze goed presteerden en dat ze slechte trainers waren op het moment dat ze slecht presteerden.

18 april 2017 om 18:35

Natuurlijk is het niet hetzelfde. De Feyenoord-periode was recenter en de laatste periode waarin Gullit actief was in een competitie die we kunnen bekijken. Dat was dus ook de laatste periode waar we een fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen. Bovendien zit er bijna tien jaar tussen de Chelsea-periode en de Feyenoord-periode. Het voetbal dat in de Feyenoord-periode werd gespeeld lijkt ook veel meer op het voetbal dat nu wordt gespeeld dan het voetbal dat werd gespeeld halverwege de jaren '90. Sterker nog veel spelers uit Gullits tijd bij Feyenoord zijn nu nog actief.

En ja ik vind recentere prestaties belangrijker dan prestaties uit een verder verleden. De sport verandert en werkwijzen kunnen verouderd raken. Recentere prestaties zijn dus indicatiever voor of iemand een werkwijze heeft die past bij het hedendaagse voetbal.

Zo ingewikkeld is dat allemaal toch niet?

18 april 2017 om 16:06

Mij lijkt Co Adriaanse de ideale gegadigde nu, tactisch sterk, een sterke persoonlijkheid en heeft een duidelijke, Nederlands georienteerde voetbalvisie.

18 april 2017 om 17:28

Nog niet misschien die beweerde laatst nog Hateboer erin te zetten.

Ja maar even serieus, als je kwaliteit binnen wilt halen kan je echt niet met een prestatiecontract komen.. Zo van als je het WK haalt mag je blijven tot het WK. De Knvb kan zoiets niet vragen op dit moment. Iemand die echt ergens aan wilt werken en iets wilt opbouwen kan je nooit zo een contract aanbieden. Dan krijg je inderdaad figuren die het alleen even willen doen voor de shine, maar zeker niet eerste keus zijn..

Dit gaat weer éã©n grote farce worden. Ze zouden tot in de puntjes uitwerken wat voor bondscoach ze zouden willen op de achtergrond.... maar dan lekt alles uit, blijkt niets te kunnen en eindigen we met Gullit.

Lekker bezig

Ben blij dat het deze man niet word. Heb dan echt nog liever een Nederlandse grote naam als Gullit met veldtrainer Ten Cate.

Ten eerste is dat beter dan Fred Grim wat er nu staat ook naar het buitenland toe, en ten tweede kunnen ze het bijna niet slechter doen dan de voorganger Blind/hiddink.

Dan zal het dus Gullit en Ten Cate worden vrees ik. Betwijfel enorm of je daar blij mee moet zijn, helemaal Gullit heeft al bewezen totaal niet geschikt te zijn voor het trainersvak. Gevalletje Blind 2.0.

18 april 2017 om 15:22

Onzin. Gullit heeft het bij Chelsea en Newcastle goed gedaan. Bij Feyenoord deed hij het in het eerste half jaar ook meer dan behoorlijk. Misschien moet jij je zelf eens verdiepen in de feiten voor je allerlei analisten na papegaait.

18 april 2017 om 15:28

Ja als manager wel, maar niet als veldtrainer.

18 april 2017 om 15:35

Gullit deed het bij Feyenoord behoorlijk? Het stond echt voor geen meter man. Vanaf de eerste wedstrijd al niet.

18 april 2017 om 15:42

Als analist laat Gullit telkens zien over totaal geen voetbal kennis te beschikken. Komt constant met open deuren en verklaart nooit Waarom een team goed of slecht speelt. Kijk je naar buitenlandse analisten, krijg je hele video analyses voorgeschoteld

18 april 2017 om 15:59

Als dat de basis is van een goede coach dan moeten we Jan van Halst als bondscoach nemen want die kwam altijd met hele video analyses...

18 april 2017 om 17:18

Aanvallend was Feyenoord wel sterk onder Gullit (90 doelpunten).
Alleen verdedigend was het drama.

Als assistent kan hij dan wel van waarde zijn maar niets as hoofdcoach.

Ik zou het wel wat vinden als Jaap Stam dit gaat doen.

Hij lijkt geen optie te zijn voor de KNVB maar hij gaat waarschijnlijk promoveren met Reading en dat kan wel eens tegengehouden worden door de PL ivm een Chinese overname. Hij heeft z'n zinnen gezet op de PL maar misschien dat hij deze kans niet zou laten liggen.

In ieder geval vers in het vak, hij heeft de status en word in Engeland volop geprezen!

18 april 2017 om 15:38

Stam is totaal niet realistisch. Die is net begonnen aan zijn carriere als clubcoach en doet het hartstikke goed. Die gaat dat nu echt niet opgeven om als bondscoach aan de slag te gaan.

Dat Reading niet zou mogen promoveren is sowieso erg onwaarschijnlijk. Weer zo'n ding wat ergens in een krant gedonderd is en wat dan overal over wordt genomen.

Zelfs als dat wel het geval is, dan zullen er al voldoende fatsoenlijke clubs klaar staan om Stam op te pikken. Hij heeft echt snel naam gemaakt in Engeland.

Ruud Gullit als boegbeeld lijkt me op dit moment een prima keuze. Gullit heeft niet altijd de juiste keuzes gemaakt mbt zijn laatste clubs maar heeft in Engeland en ook bij Feyenoord (in moeilijke tijden) redelijk werk afgeleverd. Tevens is Gullit een echte persoonlijkheid waar de spelers nog tegenop kijken. Ten Cate lijkt me alleen niet geschikt om naast Gullit neer te zetten, Ten Cate wil namelijk ook graag de flamboyante populaire man zijn en dat heb je nu juist niet nodig. Persoonlijk zou ik kiezen voor Fred Rutten. Een kundige trainer/oefenmeester die je lekker in de luwte kan laten werken. Deze combinatie lijkt me op dit moment de beste

18 april 2017 om 15:43

De grap is dat, als ik de verhalen moet geloven, Ten Cate de coach wordt met Gullit als assistent. Dan heb je al helemaal niks aan die uitstraling.

Als dat verhaal klopt tenminste. Er is zoveel geroddel gaande, ben nou weleens benieuwd wat er eigenlijk nou echt gaande is.

Mijn gevoel zegt dat het achter de schermen al lang rond is en dat die buitenlandse namen van Sampaoli en Schmidt vooral voor de bühne waren om net te doen alsof een buitenlandse coach een optie was.

Zou Gertjan verbeek geen optie zijn? Die doet het toch ook overal naar behoren.

18 april 2017 om 15:45

Verbeek is een veldtrainer die elke dag met spelers op het veld moet staan om ze te verbeteren en om spelpatronen erin te slijpen. Die zou zich kapot vervelen als bondscoach, dat weet ik 100% zeker. Net als bijvoorbeeld Ron Jans. Ronald de Boer zei laatst nog terecht dat bondscoach en clubcoach twee totaal verschillende functies zijn en dat mensen het verschil tussen de twee functies niet moeten onderschatten.

Maakt niet uit joh. Schmid, Sampaio, De Boer, van Gaal. Allemaal lood om oud ijzer. Oranje is toch het pispaaltje van het publiek voor het komende tijdperk. Je kunt het niet goed doen, tenzij je wereldkampioen wordt. In plaats van massaal zeiken zeg ik; laat t publiek spreken

ik pleit voor een tele-vote bondscoach. Idols-Oranje, of weet ik veel wat.

Het volk mag de selectie samenstellen, de opstelling kiezen en wat mij betreft ook nog de wissels bepalen. We hebben dan alleen nog maar een groepje technici nodig die alle stemmen managed, maar dat moet lukken. O ja, en wellicht een woordvoerder die na de wedstrijd ons kan laten zien hoe er is gestemd, waar de meeste stemmers zaten. Welke regio t bij het goede eind had etc

18 april 2017 om 16:15

Hahaha helaas zou dan Nederland stemmen op wat die idioten bij Voetbal international deze week als populistisch mantra hebben.

Ik pleit zelf al jaren lang een 4de wissel te laten bepalen door het publiek dmv smsjes. Dus min 60 wordt er dan gekeken welke spelers er volgens de supporters uit moeten en welke erin. 3 euro per sms(maar geloof mij in turkije zouden) miljoenen mensen smsen. Alle opbrengtsten voor de club die wisselt. Helemaal top toch.

Moet je wel even iets uitvogelen waarbij bijv Fenerbahce fans niet massaal kunnen smsen op bijv de best spelende speler van Galatasaray eruit te halen

19 april 2017 om 09:48

laten we zeggen dat er inderdaad een systeem moet komen met stem gerechtigden, maar als dat er is lijkt het me een prima systeem. Als de populistische meerderheid voor een selectie kiest en er mee op zijn bek gaat, dan is er achteraf iig geen populistisch gezeur haha.

Ik zou het bij wijze van experiment best eens willen zien. Een eerste of eredivieclub (waar resultaten uitblijven en geen trainer hebben of zo) waarbij bv seizoenkaarthouders 5 jaar lid mogen bepalen. Ach ja...zal niet snel gebeuren.

dromen mag.

Sampaoli en dan Ten Cate of Rijkaard assistent voor t Spaans lijkt me heerlijk. Desnoods Frank de Boer of Cocu of Gio. Spaans sprekende ex toppers die part-time assistent zijn best kunnen combineren met hoofdtrainer zijn bij Feyenoord, PSV of een andere club. Komen ze overigens ook niet in de knoei met zogenaamde clubvoorkeur in de selectie.

Zou dit niet iets zijn voor Frank de Boer samen met Philip Cocu? 2 Trainers die allebei al samen hebben gewerkt met Oranje, die weten wat ze aan elkaar hebben, die weten hoe je moet presteren met een selectie die niet al te best is (beide in 2010 met oranje, FdB bij Ajax, Cocu in de Cl). Ik denk dat ze samen best een goede balans zouden kunnen hebben in aanvallend (cocu) en defensief (De Boer) voetbal. FdB zit nu natuurlijk zonder club, en ik verwacht dat ook Cocu binnen een maand zonder club zit. Ze hebben beide kwaliteiten en zwakke plekken die ze bij elkaar kunnen aanvullen.

Volgens mij is er eigenlijk niet 1 perfecte trainer voor Oranje, ja Koeman, maar die zit prima, en Van Gaal, die blijkbaar niet wilt. Dan houd je niet zo veel over. Bosz zou ook ideaal zijn als hij niet nu trainer van Ajax was. Ik ben zelf ook altijd wel gecharmeerd geweest van Co Adriaanse.

Ten Cate had een leuk seizoen bij Ajax, maar dat was eigenlijk ook alleen maar de bal naar voren poffen om daar Suarez het op te laten lossen. Gullit heeft wel aangetoond een extreem slechte trainer te zijn bij Feyenoord, maar ik weet niet precies wat zijn functie zou zijn als rechterhand van Ten Cate.

18 april 2017 om 17:12

Frank de Boer moet zeker een optie zijn... kan ook eventueel samen met Ronald zoals de Koeman broertjes 't doen. Cocu zou eventueel ook nog kunnen inderdaad maar dan niet samen met de Boer. Ik denk namelijk dat ze beide een hele andere spelopvatting hebben. Het liefst zou ik uiteraard Koeman willen maar die is gewoon niet haalbaar voor de Knvb helaas. Maar 1 ding is zeker... Oranje hoort gewoon een nederlandse bondscoach te hebben die de nederlandse school kent.

18 april 2017 om 18:17

De Boer wil zelf niet, daar was zijn broer vrij duidelijk over.

18 april 2017 om 21:30

oh.. dat wist ik niet... nou dan Adriaanse maar proberen te overtuigen. Maar ik zou dan nog steeds echt langs alle nederlandse trainers gaan eerst voordat er een buitenlandse trainer (en met buitenlandse bedoel ik dan ook iemand die echt helemaal niets met Nederland te maken heeft) voor de ploeg komt te staan.

Ik hoop een Nederlandse trainer Henk ten Cate met Gullit en Davids of Hasselbaink als assistenten of Huub Stevens met Rutten en Ten Hag of Eijkelkamp als assistenten of je moet trainers als Blanc, Klinsmann, Sammer, Schaaf, Olsen, Gerets of Preud'homme halen.

Ben daar stiekem wel blij mee. Roger Schmidt is ook gewoon een lichtgewicht en heeft geen uitzonderlijke resultaten neergezet. Verder heeft hij ook maar 2 noemenswaardige clubs op zijn naam en is op Red Bull Salzburg na bij elke club zo'n beetje ontslagen. Als je dan voor een buitenlander gaat, zorg dan in ieder geval dat je iemand voor de groep zet waar ook de steunpilaren veel respect voor hebben...

Huh KNVB? Zou je niet eerst iemand peilen voor hem bestempeld als kandidaat?

18 april 2017 om 15:57

Tsja in hoeverre zijn al die namen die steeds genoemd worden daadwerkelijk ooit serieus in beeld geweest? Heb meer het idee dat het achter de schermen al geregeld is en dat Van Breukelen aan 'names dropping' doet zoals de Amerikanen dat noemen. Net doen alsof je naar het volk luistert en wat buitenlandse namen naar de krant 'lekken', terwijl je achter de schermen gewoon weer de gebruikelijke fouten loopt te maken.

18 april 2017 om 16:07

Haha, dat zou zomaar kunnen. Bij de bond kijk ik er niet snel meer van op.

Ik word totaal niet enthousiast van het idee dat Gullit en ten Cate samen het Nederlands elftal gaan leiden. Gullit heeft ongeveer net zoveel ervaring als dat Blind had en heeft daarnaast amper op het veld gestaan de laatste 10 jaar. Iemand aanstellen vanwege zijn naam en succes als speler is een grote gok die de Knvb zich momenteel niet kan permitteren.

Ten Cate heeft daarentegen wel veel ervaring, maar hij lijkt me eerder een geschikte assistent. Het liefste zie ik een buitenlandse bondscoach. Iemand die het voetbal in Nederland opnieuw kan uitvinden, onze conservatieve spelopvatting innoveert en geen schoothondje is van de Knvb en de topclubs.

Nederlands is een klein land en dat merk je aan de meningen van mensen. Iedereen denkt hetzelfde en een paar analfabeten op de televisie zorgt voor de meningen en dan neemt iedereen dat klakkeloos over.
Ruud Gullit heeft het wijsheid, ervaring en de energie om een fantastische trainer te zijn. De successen en verliezen van het verleden is geen garantie of reden tot een nieuwe succes of een mislukking. Geen enkele coach heeft altijd constant goed gepresenteerd, dus waarom verwachten we dat van Gullit?
Hij heeft genoeg kennis, ervaring, tactisch en technisch kennis om de Nederlandse elftal weer aan het voetballen te krijgen. Dat hij een decennia geleden niet heel succesvol is geweest, is geen enkele reden voor paniek voor vandaag.

18 april 2017 om 16:23

Weet je nog wat Gullit deed in de aanloop naar het WK in 94 toen Advocaat aanvallend wilde spelen? Hij nam de benen, wil je zo'n persoon de leiding geven? Hij is labiel.

18 april 2017 om 16:31

Met jouw beredenering kun je dat over heel veel oud-voetballers zeggen. Had je zelfs over Danny Blind kunnen zeggen enkele jaren geleden. Als Gullit zoveel wijsheid en ervaring volgens jou heeft, waar en wanneer heeft hij dat dan laten zien? Waar heeft hij die tactische en technische kennis opgedaan? Of baseer je zijn kennis op die paar minuten per week dat hij op tv over voetbal praat in éã©n of ander luchtig programma?

als ze echt uitkomen bij ten cate en gullit dan wordt het hoog tijd dat de wijze heren in Zeist de eer aan zichzelf houden. Het feit dat deze namen überhaupt in verband gebracht worden met het bondscoachschap is te belachelijk voor woorden. Beleid wordt blijkbaar gemaakt op wat men in de krant leest of in die debiele praatprogramma's hoort.

Stam zou prima kunnen als Bondscoach, hij heeft meer ervaring dan Rijkaard en Van Basten destijds. Blind had ook niet eens een heel seizoen gecoacht bij Ajax. Stam heeft de ervaring en uitstraling om een goede coach te worden.

Ik ben heel gelukkig dat het deze man niet wordt. Helemaal niet sympathiek altijd vechtpartijtjes met collega's, spelers en scheidsrechters. Tactisch een "one trick pony" op basis van een 4-2-3-1.

18 april 2017 om 17:33

Vind Schmidt juist persoonlijk wel wat hebben. Zegt vaak gewoon wat hij denkt ipv altijd politiek correct te willen zijn. Verder hebben trainers als Klopp, Conte en Mourinho het ook regelmatig aan de stok met andere trainers/scheidsrechters maar omdat zij een betere naam hebben is dat dan zogenaamd onderdeel van hun charme.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Schmidt tactisch niet erg flexibel is maar hij speelt juist altijd om basis van een 4-2-2-2 systeem, de laatste wedstrijden als trainer van Leverkusen opteerde hij juist voor een ander systeem namelijk het 4-2-3-1 dat jij bedoeld.

Te triest voor woorden dat ze zo'n lijst naar buiten brengen en zich dan zo op hun plaats laten zetten door een man die zich nou niet echt van de beste kant heeft laten zien. Een Duitser zelfs met weinig kennis van de NL competitie en spelers. Van Breukelen moet per direct worden ontslagen want maakt ook hier weer een zooitje van. Er is geen lijn, geen gedegen proces, amateurisme eerste klas. Laat van Praag dat varkentje maar wassen, die heeft even wat meer invloed en praat van Gaal naar die job toe andeers Dickie vanaf Juli.

Ik wil oprecht weten waarom men denkt dat, zeker in deze omstandigheden in het Nederlands voetbal, Gullit en Ten Cate goed zouden zijn. Ik snap er werkelijk niks van...

Ik zeg Aadje de Mos...tijd zat...wil het zeker doen en heeft de uitstraling.

18 april 2017 om 21:46

Aad de Mos is een goede kandidaat, maar Foppe de Haan zou ook een goede optie zijn, denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren