Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schöne doet nieuwe voorspelling: ‘Volgende week staan we bovenaan’

Laatste update:

Ajax-middenvelder Lasse Schöne voorspelde in aanloop naar het voetbalweekend puntverlies voor koploper Feyenoord, maar de Rotterdammers rekenden zondagmiddag betrekkelijk eenvoudig af met FC Utrecht (2-0) en liggen nog altijd op titelkoers. Toch heeft Schöne de hoop op een misstap van Feyenoord nog niet laten varen.

"We hebben veel vertrouwen", zei de dertigjarige Deen na afloop van de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen sc Heerenveen tegen Voetbal International. Midweeks speelt Ajax de return tegen Schalke 04 in de kwartfinale van de Europa League, waarna volgende week zondag in de Eredivisie de topper met PSV wacht. De Amsterdammers zullen in Gelsenkirchen een 2-0 voorsprong verdedigen.

"Het kan een fantastische week worden en dat gaat het ook worden", kondigde Schöne alvast aan. "Ik denk dat wij, gezien de manier waarop we op dit moment spelen, gewoon twee keer gaan winnen. Eind volgende week zitten we nog in de Europa League en staan we bovenaan in de competitie."

Denk jij dat Ajax na volgend weekeinde bovenaan staat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik word, zelfs als ajacied, een beetje moe van dat geouwehoer van Schone. Daarnaast lijkt het me tactisch helemaal niet slim. Zo zorg je er toch alleen maar voor dat de Feyenoorders nog scherper zijn? Niet dat het nodig is, want ze zullen uiteraard 100% geven elke wedstrijd.
Het lijkt wel dat ze bij Ajax hebben afgesproken om iedere keer zoiets te zeggen. Nogmaals, volgens mij heeft het helemaal geen zin. Ik zou eerder zeggen: 'feyenoord gaat waarschijnlijk al zijn wedstrijden winnen, maar wij geven natuurlijk niet op'. Dan leg je volgens mij meer druk bij de tegenstander. Maar goed, ik kan het ook mis hebben, ik heb geen master psychologie.

16 april 2017 om 23:17

Hoe noemen ze dat in Amsterdam ook alweer: Oh ja, een Driesje Mertens uitspraak. Zo zie je maar weer dat bij elke club er spelers zijn die af en toe vergeten na te denken wat ze beter kunnen zeggen voor een camera of journalist. Niet echt slim dit en het probleem wordt ook groter op het moment dat het mis gaat. Zowel in Europa als in de competitie. Ajax heeft fantastisch gepresteerd, maar moet nu niet naast de schoenen gaan lopen. En dan verwacht je dat vooral niet van Schone, je zou het eerder van een jonge gast verwachten. Misschien kan hij beter het voorbeeld nemen aan Dolberg, die spreekt alleen met zijn voeten.

16 april 2017 om 23:24

Ik verwachtte het inderdaad ook niet van Schone. Had ook het gevoel dat zelfs fans van andere clubs hem redelijk hoog hadden zitten. In ieder geval hoger dan de meeste Ajax spelers tenminste.
Jammer, want ook ik word een beetje moe van deze uitspraken.

16 april 2017 om 23:24

Absoluut niet te vergelijken met "Dit was de kampioenswedstrijd" van Dries. Schone legt de druk er gewoon extra op, Ajax speelt momenteel het voetbal van een kampioen maar heeft het niet meer in eigen hand. Dan is dit een prima strategie.

17 april 2017 om 08:12

Nee Romarky. Feyenoorder Pierre Van Hooijdonk deed gister een Driesje Mertens uitspraak bij Studio Voetbal. Die vond dat Feyenoord nu tegen Utrecht de kampioenswedstrijd al gespeeld had.

17 april 2017 om 08:20

@myvision
Ik denk niet dat Feyenoordspelers extra druk voelen doordat Schöne zichzelf week in week uit herhaald. Ik vermoed dat er in Rotterdam alleen maar smakelijk om de uitspraken van Schöne gelachen wordt.
Op papier is de wedstrijd van Ajax volgende week een stuk lastiger dan die van Feyenoord. Ajax speelt prima maar Feyenoord ook Feyenoord geeft niets weg.
Ik denk als de uitspraken van Schöne al iemand op scherp zetten/ druk opvoeren dat dat bij Psv is. Hij doet net of ze de wedstrijd in Eindhoven even 1,2,3 winnen.

17 april 2017 om 09:15

Tornado72. Feyenoord gaf gister 2 of 3 hele dikke kansen weg bij een 0-0 stand (o.a. op de paal). Het is echt dat Utrecht er niks mee deed maar bij een 0-1 was het natuurlijk hele andere wedstrijd geworden. Gister was typisch zo'n wedstrijd wie het eerste scoort krijgt 'm in handen. Doen alsof Feyenoord niks weggeeft deze laatste weken is dus onzin. Snap het verder wel, als supporter zie je graag hoe makkelijk het gister is gegaan.

17 april 2017 om 10:24

1 bal op de paal idd verder niet veel. Feyenoord heeft het hele seizoen nog niet verloren in de Kuip en dat zat er gisteren ook geen enkel moment aan te komen. Was Feyenoord de eerste helft op achterstand gekomen hadden ze zeer waarschijnlijk ook gewoon gewonnen. We zullen het nooit weten natuurlijk. Uiteindelijk gewoon een overtuigende zege tegen een team wat zich ' the best of the rest' mag noemen.

17 april 2017 om 13:50

Dacht zelfs dat de keeper van Utrecht zijn handen terugtrok bij dat schot van Elia.

Maar Feijenoord speelt ook of hun leven er vanaf hangt.

Je zou eerder denken dat Ajax met nog een zware donderdagavond en dan PSV het lastiger zal krijgen dan Feijenoord tegen Vitesse wat met zijn hoofd al bij de bekerfinale is.

16 april 2017 om 23:36

Ik denk dat je met jouw benadering (1.) meer sympathie kweek en (2.) inderdaad de druk meer bij Feyenoord legt. Met deze onrespectvolle praatjes iss iedereen zo langzamerhand toch wel klaar.

Ik vond het een mooie, karaktervolle voetballer, maar begin hem meer en meer een blaaskaak te vinden.

16 april 2017 om 23:54

Hahaha wat bepaalde onschuldige uitspraken toch kunnen doen met een mens en hoe ze over andere denken. We mogen in dit land alles roepen en zeggen. De meeste vinden zelfs dat bond bestuurders een voorkeur voor een club mogen uitspreken maar oh wee als een speler antwoord geeft op een vraag en wat vertrouwen uitspreekt wat meer hoop is dan ook maar iets anders. Foei Schone, mensen worden nu moe van je en gaan je een blaaskaak vinden.

17 april 2017 om 00:05

HIj mag van mij alle zeggen wat hij wil, maar daar mag ik op mijn beurt weer een mening over hebben.
Door zijn herhaalde uitspraken, waarvan ik vind dat ze behoorlijk onresppectvol en misplaatst zijn (mening, mag een ander wat anders van vinden), stel ik mijn mening over hem bij. Iets met Oorzaak & gevolg ...

Dat jij mijn mening niet waardeert, is eerder jouw probleem dan het mijne.

17 april 2017 om 05:26

@thamike,

Onschuldig,

Volgens mij is het gewoon opdracht bij ajax om zo arrogant te beweren dat ze de week erop bovenaan zullen staan, echt walgelijk gedrag, en daardoor hopen een boel ajax haters dat ajax op zijn bek zal gaan, en dan zal weer de ajaxhaat toenemen en in alle stadions weer klinken helemaal niets in Amsterdam,
Ik hoop alleen al door dit gewauwel van Schã¶ne dat Feyenoord kampioen word, en zo zullen velen met mij denken.

17 april 2017 om 02:16

Ja ik als Ajax-supporter word er ook onderhand wel moe van. Sommige Ajax-fan noemen mij dan nep, omdat ik Feyenoord eerder kampioen zien worden dan wij als Ajax. Als ze blijven vliegen dan gaan ze straks lelijk op hun muil. Tegen Heereveen zag je meteen al de scheurtjes komen, ondanks die enorme uitslag mag Ajax echt van geluk spreken dat het niet in eigen huis 0-2 achter stond. Ze hadden zeker recht op de penalty die ontnemen werd. Ja dan sta je er ineens heel anders voor en begin je toch wat onzekerder tegen Schalke. Als Schalke thuis binnen 10 minuten weet te scoren, dan gaat Ajax het gevaarlijk lastig krijgen. Zelf denk ik dat het een bescheiden 2-1 verlies wordt. In Nederland lopen wij altijd meteen de polanaise als we een of twee goede wedstrijden hebben gespeeld tegen grote tegenstander. Wees eens down-to-earth en werk hard aan je zwaktes. Alleen dan ga je prijzen pakken en niet door steeds maar te roepen dat je kampioen wordt. Sterker nog zelfs als je van PSV wint kan je alsnog net als vorig jaar lelijk op de bek gaan in de laatste wedstrijd. Daarna kan je ook eruit geknikkerd worden in de Europa League. Ja dan kunnen we wel redelijk tevreden zijn op Ajax, maar het blijft nog steeds erg dat wij weer met lege handen komen te staan. Ajax heeft meer invloed op de Europa League dan competitie. Als ze in de competitie drie keer winnen en Feyenoord doet dat ook. Ja dan heb je nog steeds niks. Win je in Europa League drie keer. Uitgaande dat je tegen Schalke bijvoorbeeld 2-1 verliest. Dan pak je de cup alsnog. Sja ik hoop zelf echt dat Ajax die Europa League gaat pakken. Misschien kan het volgend seizoen weer erg slecht gaan. Niet voor niets zijn we weer eens na 14 jaar weer erbij in de kwartfinal. Vergeet dat niet mensen. Want iedereen doet wel alsof wij het volgend jaar ook weer eventjes gaan flikken. Realisme noem ik dat en dat hebben wij allemaal nodig als wil je als Nederlandse club wat betkenen in Europa.

17 april 2017 om 06:49

eredinho
Jij komt op mij over als een "ajacied" die nog nooit in de Arena of in de Meer is geweest.
Zegt verder genoeg, wat mij betreft..;

17 april 2017 om 08:15

erodinho. Je kan het realisme noemen, maar bestempel het toch liever als negativisme. Jeetje man, wat een enorm zwart verhaal heb je hier neer gekwakt. Ik snap wel dat mensen in je omgeving je nep noemen. Ajacieden staan toch meestal voor een stukje bravoure dat tegen arrogantie aan zit. Dat is in jouw verhaal totaal nergens terug te lezen.

17 april 2017 om 08:18

Als als als, als jij morgen een ongeluk krijgt kan je je been breken, als je operatie mislukt kan je je been kwijt zijn.

Als jij zelf een
Goeie voetballer was geweest had je self wel de top gehaald

17 april 2017 om 06:47

superstick
Ik vind, als mede-Ajacied, jou een beetje slap ouwehoeren. Laat Schone (en de rest) lekker zeggen wat ze willen.
Onafhankelijk van wie van ons tweeã£â£ã¢â«n nou de betere psycholoog is..

En waarschijnlijk sta je vooraan in de polonaise als Schone gelijk krijgt...?

17 april 2017 om 08:08

Wat heeft het feit dat ik ga juichen als Ajax kampioen wordt (want dan juich ik pas echt) daar in vredesnaam mee te maken?

17 april 2017 om 12:11

Wat schone nu doet, deed psv vorig jaar en we weten allemaal hoe vorig seizoen verliep
Schone probeert gewoon wat op te roepen maar hij is echtbniet arrogant ofzo....zo zie ik hem niet iig, hij geloofd er gewoon in.
Echter hoop ik dat psv volgende week zal winnen van Ajax en dat schone dus niet zo goed als Paul de octopus is....of hoe heet ie ook alweer

Tja, Lasse heeft het erg met zichzelf getroffen en er gaat geen week voorbij dat hij dat graag met ons deelt. Volgens mij creëren dit soort uitspraken alleen maar gif en honger bij Feyenoord, dus ik snap niet helemaal waarom hij dit doet.

Voor vites is de competitie niet zo heel belangrijk meer playy offs zijn we al zeker van dus vol op die beker richten en az is wel aardig kwakkelend op het moment ( ook al zijn beker wedstrijden apparte potjes) zie ik vites die beker wel pakken dus ze mogen feyenoord volgende week wel laten winnen!

Excelsior gaat de beslissende factor in deze kampioensrace zijn. Of ze hebben het al gedaan met het snoepen van punten van Ajax, of ze gaan tegen Feyenoord nog wat punten pakken.

16 april 2017 om 23:14

Reken er maar op dat Excelsior gewoon veilig gaat staan en Feyenoord niet dwars gaat liggen, laat Ajax maar eerst winnen in Eindhoven daarna zien we wel, als Ajax daar punten laat liggen is het gedaan.

16 april 2017 om 23:16

Klopt maar als excelsior nog moet voetballen om na competitie te ontlopen zullen ze (hoop ik) de rode loper niet zomaar uitrollen voor feyenoord.

16 april 2017 om 23:17

Volgende week een verlies tegen Nec en Excelsior heeft in de wedstrijd tegen Feyenoord nog veel te veel te verliezen om Feyenoord niet dwars te willen gaan liggen. Ja Feyenoord moet eerst ook maar eens winnen van Vitesse. Zo kijk je inderdaad na elk weekend weer verder.

17 april 2017 om 02:19

Ik denk dat het vooral bij Warner Hahn zal liggen. Gehuurd en wil volgend seizoen graag weer naar Feyenoord. Een blunder is dan snel gemaakt zou je zeggen. Zeker als het vlak voor tijd nog gelijk is.

Vertonghen heeft dat ooit als huurling bij RKC gehad en het seizoen erna aardig wat last mee gehad

16 april 2017 om 23:21

@ Inkemontana Waar komt opeens dat overdreven zelfvertrouwen vandaan bij de meeste Ajacieden? Hebben jullie dan echt niet geleerd van vorig seizoen? Geen wedstrijd is te voorspellen en jullie zitten ook helemaal niet in die positie om alvast wat te claimen. Ik hoop van harte dat Ajax in Duitsland een goed resultaat haalt, maar volgende week zondag kan het kampioenschap weleens in Eindhoven beslist worden en niet een week later in Rotterdam. PSV speelt misschien niet geweldig, maar is absoluut minder een zekere 3 punten voor Ajax, dan Excelsior voor Feyenoord. Ik zou hem in ieder geval wel knijpen....

17 april 2017 om 00:00

@Romarky iedereen in Amsterdam knijpt hem en enige wat we hebben is hoop en gedeelde hoop zorgt voor enthousiasme. Schijnbaar is dat moeilijk te begrijpen volgens vele maar beetje logisch nadenken en iedereen zal begrijpen dat je hoop uitspreekt als vertrouwen.

17 april 2017 om 01:53

Sorry, maar hoop en vertrouwen zijn 2 volledig verschillende zaken, waarom zou je dit mixen?

17 april 2017 om 08:09

Romarky. Waar lees jij overdreven zelfvertrouwen in mijn verhaal is de vraag? Claimen, huh? Mijn verwachting is gewoon dat Excelsior of het kampioenschap al beslist heeft, of dat nog gaan doen tegen Feyenoord. Tsja, als je als Ajacied al niet eens vertrouwen erin hebt dat ze volgende week 3 punten tegen Psv pakken, dan kan je je hoop op een kampioenschap helemaal in de prullenbak gooien, niet waar?

17 april 2017 om 08:20

Wij hebben in de voorbereiding van dit seizoen tegen excelsior gespeeld met het eerste, en verloren die met 2-4 ik had toen gedacht dat dat een degradatie lkanidaat zou zijn

Los van het feit dat ik Feyenoord geen punten meer zie verspelen dit seizoen (wat toch nodig is om eerste worden) denk ik niet dat PSV zich zomaar gewonnen geeft in eigen huis. Die hebben nog iets goed te maken voor eigen publiek, de messen zullen geslepen worden want PSV kan zomaar het kampioenschap beslissen, al zou het maar een puntje zijn

16 april 2017 om 23:32

Inderdaad. Een overwinning thuis op Ajax zou het seizoen van PSV nog enige kleur geven, al blijft het bleek. En vergeet daarbij niet dat PSV nog maar van een ploeg heeft verloren in de Eredivisie dit jaar. PSV is geen makkelijke ploeg om te verslaan.

16 april 2017 om 23:34

Wie moet dat gaan doen bij Psv? Die lukt het momenteel niet eens om de juiste mannetjes te wisselen. Plus iedereen uit vorm. Die winnen alleen als ze in een vlaag van verstandsverbijstering boven zichzelf uitstijgen en Ajax een totale offday heeft. Denk eerder dat Ajax dit PSV het laatste zetje geeft voor een heuse crisis.

Ajax moet gewoon alles winnen en hopen dat Feyenoord een misstap begaat. Dit geouwehoer hoort erbij. Normaal gesproken wint Feyenoord de komende wedstrijden maar normaal is dit slot niet. Zo'n wedstrijdje bij Excelsior kan gek uitpakken, dat is onlangs onder soortgelijke eerder gebeurd.

17 april 2017 om 00:47

Het zou idd kunnen maar dan moet Feyenoord eerst zelf winnen van Vitesse. En als PSV dan wint dan zijn ze idd kampioen.

Een beetje vreemd dat zoveel leden hier moe worden van deze uitspraken. Het is niet meer dan logisch dat men vanuit Ajax de druk op Feyenoord zo groot mogelijk probeert te maken, dat is namelijk de enige manier waarop ze nog kampioen kunnen worden. Verder hebben we kunnen zien dat Feyenoord duidelijk niet in de beste vorm verkeert en misschien nog punten laat liggen in de laatste wedstrijden. Ajax heeft het momentum en zal zonder twijfel de resterende wedstrijden winnend afsluiten, zelfs tegen het matige Psv. Het is dus helemaal niet gek dat Ajacieden proberen om Feyenoorders op de kast te jagen, dat hoort bij de titelstrijd.

16 april 2017 om 23:27

Het is meer dat dit alleen van 1 speler komt, en dan uitgerekend Schone, de speler die toch altijd heel sympathiek overkwam.
Doe dit dan als collectief, of laat dit een Veltman ofzo zeggen die toch al niet geliefd is bij de buitenwereld ()

16 april 2017 om 23:33

En wat maakt dat nou precies uit? Ieder speler van Ajax, ongeacht het imago voor de buitenwereld, heeft dezelfde doelstelling. Of je nou Schone, Veltman, Boer of desnoods Neres in het gebroken Nederlands laat zeggen dat Ajax volgend weekend bovenaan staan, dat hoeft niets uit te maken. Volgens mij (althans dat hoop ik) zijn Ajacieden en voetbalfans in het algemeen verstandig genoeg om door dit soort uitspraken heen te prikken. Wat een aanstellerij over wat laag-bij-de-grondse amateurpsychologie.

16 april 2017 om 23:38

Dan overschat jij toch het iq van de gemiddelde voetbalfan.
Ongetwijfeld komt deze titel precies zo op facebook te staan (als dat nog niet is gebeurt), waarna je weer alle fans van de overige ploegen over je heen krijgt.

Het gaat me er niet om wat ik zelf van hem vind (ook al vind ik dat ze dit soort uitspraken niet nodig hebben en het nergens goed voor is), maar ik ben een beetje klaar met die scheve beeldvorming. En als antwoord op jouw 1e vraag: bij spelers als Veltman is er toch al geen redden meer aan. Die zal nooit meer van zijn imago af komen,

Bij Veltman zou het dan zijn: oh, hij weer.
Bij Schone is het nu eerder: als zelfs hij dit soort uitspraken gaat doen...

16 april 2017 om 23:44

Afgaand op de reacties op dit artikel heb ik misschien de gemiddelde voetbalfan misschien iets overschat. Maar goed, dat zal ook weer bijdragen aan het effect van deze uitspraken van Schone. Hoe meer er gepraat wordt over deze uitspraken, hoe sneller het de spelers van Feyenoord zal bereiken.

Als reactie op het tweede deel van je reactie; is Lasse Schone dan juist niet de aangewezen persoon om dit soort reacties achter te laten? Als Veltman het doet is het effect een stuk minder.

16 april 2017 om 23:55

Niet zozeer. Want in mijn laatste deel kijk ik vanuit het perspectief van een (bijvoorbeeld) Feyenoord fan, niet de spelers.
Dat imago zal ongetwijfeld minder (al dan niet) meespelen bij de Feyenoord spelers (al kan ik daar niet met zekerheid over praten).

Af en toe wil je gewoon spelers hebben waar je trots op kan zijn, die een positief boegbeeld zijn voor de club. Schone is voor mij nog altijd zo'n speler. Net als dat Vertonghen en (vooral) De Jong dat eerder bijvoorbeeld ook al waren.

Oprechte vraag: zou jij blij worden als Iniesta, een gerespecteerde voetballer in de hele voetbalwereld (mede door zijn bescheidenheid), de uitspraken doet die een Pique bijvoorbeeld regelmatig doet?

16 april 2017 om 23:28

Denk je nu echt dat ze in Rotterdam nerveus worden van deze uitspraken? Het is gewoon irritant om elke week een podium te pakken om hetzelfde gebral te verkondigen. Win gewoon je eigen potjes en kijk waar het schip strandt.

16 april 2017 om 23:36

Misschien wel. De spelers van Feyenoord zullen (in de media of op een andere manier) geconfronteerd worden met deze uitspraken. Natuurlijk zullen de spelers niet met knikkende knieen aantreden, maar misschien dat het toch een kleine rol kan spelen. Begrijp in ieder geval wel waarom Schone dit soort uitspraken doet. Alleen maar het winnen van je eigen potjes is namelijk nu niet meer voldoende, Feyenoord moet namelijk ook nog punten verspelen. Dan is het logisch dat je hen probeert af te leiden, te intimideren of op welke manier dan ook nerveus te maken.

16 april 2017 om 23:34

Onzin. Schone zou juist de druk bij Feyenoord leggen als Ajax zich in de underdog rol kruipt. Door zo'n reeks aan uitspraken doe je niet veel anders dan je opponent hongerig maken.

16 april 2017 om 23:38

Het gaat me ook niet om de uitwerking van de uitspraken van Schone, maar om het doel waarmee hij deze uitspraken doet. Lijkt me niet echt logisch dat Schone dit soort uitspraken doet om Feyenoorders nog hongeriger te maken. Toch?

17 april 2017 om 01:56

Laat schone zich maar bezighouden met ajax. Het gelijkspel tegen excelsior was misschien wel het teken dat ze teveel met feyenoord bezig zijn

17 april 2017 om 08:20

En het gelijkspel bij Groningen precies zo.

17 april 2017 om 02:36

@guaporta als Ajax geen kampioen wordt, dan is oa door Schone heel het jaar gezegd: we gaan kampioen worden. Dan voelt dat als een teleurstelling terwijl dat helemaal niet hoeft want dit seizoen is geen slecht seizoen voor ajax

17 april 2017 om 11:57

Voor Ajax is een seizoen zonder titel per definitie teleurstellend, tenzij ze de Europa League nog winnen. Een finaleplek is ook mooi maar geen prijs, dat zou een bonus op een titel geweest kunnen zijn.

17 april 2017 om 08:16

Ga dit nou niet krampachtig lopen verdedigen. Het is lachwekkend en kinderachtig, ik had meer verwacht van Schöne, kwam altijd over als een verstandige, normale en aardige gozer. Dit soort gelul heeft punt 1 zeer waarschijnlijk geen enkel negatief effect op de prestaties van Feyenoord en kan punt 2 alleen maar als een boomerang terug komen als Feyenoord kampioen wordt, iets wat ze nog steeds in eigen hand hebben.

17 april 2017 om 08:31

@Guaporta

Ik mag toch hopen dat de uitspraken van Schöne niet tot extra druk zorgen. Waarschijnlijk zorgen de uitspraken van Schöne alleen maar voor de zoveelste lachsalvo in Rotterdam zuid.
Echt niemand in Rotterdam maakt zich druk over de babbelzieke Ajacieden hoor, geen zorgen.

Ach als Ajax de Europa League wint dan is het kampioenschap niet eens zo bijzonder. Omdat Ajax dan ook cl speelt.

16 april 2017 om 23:26

Dan zullen ze van United, Besiktas of Lyon moeten winnen. Een heel ander kaliber dan de Deense koploper of Duitse nummer 11.

17 april 2017 om 00:12

Zijn gewoon gelijkwaardig aan mekaar. Allemaal kunnen winnen van mekaar. Daarnaast is niemand nog door... Je trekt zomaar conclusies.

17 april 2017 om 01:31

Wat wil je doen alsof besiktas vh niveau real is aub zeg. Los daarvan spelen ze vs Lyon slimmerik dus 1 vd 2 gaat er sowieso uit. Daarnaast is united ook nog niet door. Rondt deze fase in een toernooi heb je gelijkwaardige teams. Maar ik begrijp dat je daarvan amper van op de hoogte bent. Voor jouw club is het immers extreem lang geleden.

17 april 2017 om 08:13

Wat een vreselijk arrogante reactie zeg. Besiktas is niet niveau Real nee, zegt hij dat dan? We mogen het er wel over eens zijn echter dat Lyon wel andere koek is fan Schalke afgaande op wat ze tot nu toe hebben laten zien in de EL maar ik begrijp dat je daarvan amper op de hoogte bent. Daarnaast is het niet heel raar om ervan uit te gaan dat Man U door gaat. Ze hebben tenslotte geen slechte uitgangspositie en staan toch wel iets hoger aangeschreven dan Anderlecht, ben je daarvan op de hoogte? Overigens is het voor jouw club ook een jaar of 25 geleden dat ze de Uefa-cup wonnen.

17 april 2017 om 09:03

Gozer Lyon is helemaal niet zo goed. Je kijkt vast geen Franse competitie maar je oordeelt wel... Geen van de overgebleven ploegen domineren dus weet waar je het over hebt. Omdat az is weggespeeld door Lyon denk je vast dat ze all that zijn. Aub hoor. Ajax is niet kansloos vs Lyon. Nogmaals ze zijn gelijkwaardig. Nu opeens is Schalke niks, maar toen Ajax hen had geloot was dat volgens velen de eerste test.

17 april 2017 om 09:14

Ik zeg dat ze minimaal 1 van die ploegen moeten verslaan om het toernooi te winnen. En mijn club? Die heeft 4 kwart finales gehaald in 10 jaar tijd en presteert in verhouding vele malen beter dan Ajax. Slimmerik.

17 april 2017 om 12:07

Lee112,

Misschien is Lyon gelijkwaardig aan Ajax, maar United is echt wel beter. Mourinho weet wel raad met de speelstijl van Ajax. Vooral op OT is een afslachting mogelijk. Veltman vs Martial? Sinkgraven vs Mkhitaryan? Schone vs Pogba etc etc..

Ajax wordt door de media en eigen fans wederom behoorlijk overschat na een match tegen nota bene een team dat in het rechterrijtje van de Bundesliga staat.

Besiktas is ook een onderschatte ploeg. Die hebben hele goede spelers en de relatief jonge selectie van Ajax weet niet wat het zal overkomen als het in Turkije speelt in een kolkend stadion. Nee, Ajax moet gewoon echt geluk hebben met de loting.

Speciaal voor deze walgelijk arrogante reactie, wil ik je graag wijzen op de rol die Ajax heeft gespeeld in Europa het laatste decennium. Ze hebben namelijk totaal niks voorgesteld. Vroeg uit de CL en vroeg uit de EL.
Als er mensen zijn die niet weten hoe het is om ver te komen in een Europees toernooi, zijn het de Ajaxfans wel!

17 april 2017 om 12:41

Leuk die naampjes, maar je doet alsof United niet te verslaan is.....
Daarnaast heeft United zat wedstrijden niet gewonnen dit jaar en als je de namen langsloopt zul je zien dat United 9 vd 10 x betere spelers had vs zogenaamd op papier mindere verdedigers.
Zo wordt het spelletje niet gespeeld en dat weet je best.

Ja mijn reactie is ook arrogant. Ik had expres zo gereageerd gezien het feit dat men meteen de prestaties van dit Ajax wilt downgraden door te doen alsof Schalke niks is. Ja ze zijn zeer wisselvallig, maar voorafgaand van de loting wist men het toch zeker? 2 x kansloos vs Schalke. Uhhh yeah I can see. Dus jouw zogenaamde sneer zal me een worst wezen eerlijk gezegd.

Ik zeg overigens niet dat Ajax al door is, maar ook in Duitsland zal het waarschijnlijk gelijk opgaan. Alle clubs kunnen winnen of verliezen van mekaar/gelijkspelen. Daarom heeft jouw United niet gewonnen in Belgiã«!!!
Zet ff de namen van Anderlecht en United naast mekaar en je zult ook zien dat United op nagenoeg iedere positie een betere speler heeft. Dus je hele conclusie slaat nergens op.

Voor de zoveelste keer. Alle overgebleven teams kunnen de EL winnen. Niemand zal kansloos ten onder gaan en ook Ajax niet.

Alleen al hierom hoop ik dat Feyenoord blijft winnen. Dat geblaat, die arrogantie. Vandaag moesten de verdedigers ze ook redden. Ik denk dat Ajax en Feyenoord volgende week allebei niet winnen.

Ik snap niet dat mensen ze zich zo aangevallen voelen door de uitspraken van Schone. Laat hem toch lekker praten. Als Feyenoord straks kampioen wordt dan heeft hij niet gelijk en kun je hem zo hard uitlachen als je wilt. Als hij wel gelijk heeft dan heeft hij geluk gehad met zijn voorspelling, nou en. Wat maakt het uit? Ik ben een Ajacied en het boeit mij vrij weinig als ik een Feyenoorder of PSV'er gelijkwaardige dingen hoor roepen. Ik vind het ook wel heerlijk om te zien dat de spelers zoveel vertrouwen hebben op het moment.

16 april 2017 om 23:34

Dat zelfvertrouwen moet niet ontaarden in overschatting. Vergeet niet wie de tegenstanders waren in de afgelopen weken: een zwalkend AZ, NEC dat er 11 van de laatste 12 verloor, Heerenveen dat er 8 op rij heeft verloren en een zwalkend Schalke dat vandaag zelfs van de degradant verloor. Ze komen allemaal op het juiste moment. Alleen Excelsior zit in ern goede fase en daar ging het ook meteen mis.

16 april 2017 om 23:43

En een kopenhagen dat er ook geen pepernoot van kan(hoeveel tegendoelpunten hadden die thuis europees)?, feyenoord ondertussen ook een rondleiding gegeven door de Arena. Klopt die kunnen er inderdaad geen hout van. Dom gezwets!

16 april 2017 om 23:59

Indrukwekkend hoor, een zwaar gehavend Feyenoord met slechts 2-1 verslaan. Geen Jorgensen, een Karsdorp die uitvalt en de hele (!!!) linkerkant met Kongolo, Vilhena en Elia die afwezig waren. Dat zijn veruit de belangrijkste spelers van de Feyenoord-selectie. ajax mistte alleen Dolberg als steunpilaar.

Ik zou ajax willen zien zonder Ziyech, Dolberg, Klaassen, Sanchez en Veltman bijvoorbeeld in een uitwedstrijd tegen PSV of Feyenoord. Dat zijn ook de belangrijkste spelers in Amsterdam. Dan moeten ze daar al met lichtgewicht Mathijs de Ligt aan komen kakken. Nou poeh poeh.

Ik vind het gewoon grappig dat iedereen hier zo op reageert. Je kan toch moeilijk zeggen dat je 2e wil blijven staan. Beetje de druk opvoeren is niet verkeerd, we zien na 3 wedstrijden wel wie er kampioen wordt

Goed zo schone laat ze je maar haten. Vertrouwen houden en hopelijk komt het goed. Nog 3!!!

17 april 2017 om 00:00

Inderdaad nog 3, en dan zijn we eindelijk van dit vermoeiende gelul af omdat de schaal dan hoogstwaarschijnlijk in Rotterdam wordt getoond aan het publiek, en Schone ergens een traantje weg zit te pinken.

17 april 2017 om 00:13

Ja van blijdschap als hij de schaal omhoog tilt

17 april 2017 om 08:24

De schaal met bitterballen in het spelers home, want de kampioenschaal krijgt hij niet

17 april 2017 om 08:24

De schaal met bitterballen in het spelers home, want de kampioenschaal krijgt hij niet

17 april 2017 om 08:36

Ik zou als Bosz Schöne even apart nemen en vragen of hij zich wil focussen op zijn eigen wedstrijden Schöne is wel heel erg bezig met het grote Feyenoord. Nota bene Bosz zelf is bijna meer met het grote Feyenoord bezig dan met de eigen aanstaande tegenstanders. Erg schattig maar vooral onprofessioneel.

Pfff die Schone blijft zich zelf het maar voorhouden.
Scandinavische nuchterheid maakt plaats voor Amsterdams geneuzel.
Hij dacht het vorige week ook en Bosz staat in zijn beleving al een half jaar boven Feyenoord.


Heerlijk die bombarie om de reactie van Schone, die natuurlijk ook begrijpelijk is.
Lasse wilt heel graag kampioen worden, zal ook een speciaal kampioenschap voor hem zijn, van bankzitter tot niet wegdenkende basis klant.
Ach ja, begrijp het wel die irritatie om de uitspraken van Lasse, maar het is een juiste kerel die gewoon kampioen wilt worden, het is wel duidelijk hoe erg Feyenoord hier naar snakt, wel mooi.
Ik wil graag kampioen worden, echt heel graag, maar als Feyenoord een keer kampioen word en Ajax de Europa League wint is dat ook niet het einde.

Het moet in de uitwedstrijden voor Feyenoord fout gaan willen wij nog kampioen worden. Thuis tegen Heracles gaan ze wel winnen zeker als dat de kampioenswedstrijd is. Schone kan tijdens de huldiging van Feyenoord nog wel wat liedjes verwachten als Feyenoord het toch nog gaat redden.

hij mag toch hopen, zoals iedere Ajaxied. Wat moeten ze anders. ze hebben het niet meer in eigen hand.

Ben het met Schã¶ne eens. Ajax wint bij PSV en Feyenoord laat punten liggen bij Vitesse.

17 april 2017 om 02:28

Hoop doet leven.....

Veel logischer dat Ajax na een Europese wedstrijd uit tegen PSV punten verspeeld tov Feyenoord dat een Vitesse treft dat zondet van Wolfswinkel speelt, en zich spaart voor de bekerfinale. Fraser toevallig ex Feyenoord heeft al gezegd de sportieve plicht te zullen doen maar geen risico's zal nemen en frisse jongens (lees jeugd) de kans wil geven.

Daarna moet Feyenoord tegen Excelsior dat een doelman heeft die over 2 maanden weer bij Feyenoord wil aansluiten.

Vervolgens thuis tegen Heracles...tsja het gaat niet meer mis maar hopen mag altijd

Wat verwachten jullie dan dat ie zegt ?
Ik denk dat we de eerstkomende 2 wedstrijden gaan verliezen ?
Waarom zullen we naar Gelsenkirchen afreizen, we kunnen het net zo goed schriftelijk afdoen... Schalke wint toch wel met 5-0 ?
PSV wint thuis altijd, we zijn kansloos ?
Het is toch volkomen normaal dat ie dit soort uitspraken doet als hem iets wordt gevraagd ?
Gewoon een kwestie van zelfvertrouwen tonen, niets meer, niets minder.
Grappig is dat als een Feyenoorder zegt dat ie alle wedstrijden gaat winnen het als volkomen normaal wordt gezien, maar als een Ajacied hetzelfde zegt, dan wordt iedereen er moe van en is ie arrogant.

17 april 2017 om 08:15

om bovenaan te komen moet Feyenoord punten laten liggen.. Dat is het gedeelte waar mensen zich aan ergeren

Maar dank in het vertrouwen in Vitesse..

Lasse oefent al vast voor zijn carriere na het voetballen. Waarzegger op de kermis.

17 april 2017 om 08:38

Eerder als clowntje Lasse als je het mij vraagt.

Ben bang dat Feyenoord de buit wel binnen heeft, want als Ajax net zo start tegen Heerenveen als tegen PSV sta je 2-0 achter. En Vitesse gaat mogelijk inhouden voor de beker en mist Ricky van Wolfswinkel.
Belangrijk voor Ajax is om de halve finale binnen te halen aankomende donderdag.
Maakt niet uit hoe als we het maar halen, liefst binnen 90 minuten ok.

Ajax zet Nederland weer op de kaart in Europa dit kan evt doorwerken op ervaring en bezieling bij Oranje.
Jongens als Tete of Veltman, Klaassen, De ligt, Kluivert en van de Beek kunnen op den duur namens Ajax heel belangrijk worden voor Oranje.

Met evt ervaring van Feyenoord in de CL straks met Karsdorp, Kongolo en Vilhena zou er nog meer aansluiting zijn met het internationale voetbal.

Ook zie ik dit Ajax de voorrondes van de CL met een normale loting wel doorkomen.

Conclusie van dit weekend: Feyenoord zo goed als kampioen, Ajax zeker 2e. PSV zeker 3e.

Nog 1 puntje, ik heb weer een talent gezien bij Ajax op rechtsback!

Hee Schone, over 2 weken zijn we kampioen. Alsof dat ze uit tegen psv geblindeerd kunnen winnen.

17 april 2017 om 13:19

Dat niet, maar feit is wel dat Ajax de laatste twee competitiewedstrijden tegen PSV in Eindhoven hebben gewonnen.
En als we zien hoe PSV tegen degradant ADO Den Haag staat te schutteren en hoe Ajax Schalke en Heerenveen van de mat speelt, dan mag je met enig zelfvertrouwen naar het zuiden afreizen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren