Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘KNVB wil binnen twee weken nieuwe bondscoach presenteren’

Laatste update:

De KNVB zet volgens Kees Jansma vaart achter de aanstelling van de nieuwe bondscoach. Zondag meldde hij in zijn eigen programma De Tafel van Kees op FOX Sports dat de bond twee opties heeft. De KNVB is namelijk bezig met het duo Ruud Gullit en Henk ten Cate, en met Roger Schmidt.

Het is vooralsnog onduidelijk in welk stadium de gesprekken zich bevinden. Louis van Gaal was volgens velen in eerste instantie de gedroomde kandidaat, maar hij liet al snel weten geen belangstelling te hebben. Gullit en Ten Cate gaven beiden aan niet onwelwillend tegenover een dienstverband bij de KNVB te staan. Gullit noemde het zelfs ‘een eer’. Ten Cate is momenteel trainer bij Al-Jazira in de Verenigde Arabische Emiraten.

Ook de naam van Schmidt kwam voorbij. Hij werd bekend als trainer van Red Bull Salzburg en maakte daar naam met een moderne en vooral aanvallende speelstijl. De vijftigjarige Duitse coach werd in 2014 aangesteld bij Bayer Leverkusen en werd daar dit seizoen ontslagen.

Update zondag 16 april 14.10 uur – 'Schmidt eerste keus bij Oranje, ook Sampaoli nog in beeld'
Volgens De Telegraaf heeft Roger Schmidt bij de KNVB een streepje voor op het duo Henk ten Cate en Ruud Gullit. De clubloze coach zou bovenaan het lijstje staan van de bond. Als derde keus wordt Jorge Sampaoli genoemd.

Update maandag 17 april 22.36 uur – 'KNVB wil binnen twee weken nieuwe bondscoach presenteren'
De KNVB hoopt binnen twee weken een opvolger van Danny Blind te presenteren als bondscoach. Dat heeft technisch directeur Hans van Breukelen laten weten aan Wilfred Genee, aldus de presentator van Voetbal Inside. Naar verluidt zijn Roger Schmidt, het duo Henk ten Cate/Ruud Gullit en Jorge Sampaoli de belangrijkste opties voor de voetbalbond.


Wat is de beste optie voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze zijn dus bezig met het duo Henk ten Cate en Ruud Gullit en dus Roger Schmidt?

Ik moet eerlijk zeggen dat als de Knvb Gullit als bondscoach en ten Cate als assistent aanstelt, dat ik dat zeker wel een vrij goed plan vind. Want op de een of andere manier denk ik dat die combinatie best goed kan werken, maar toch blijf ik hopen op een buitenlandse bondscoach.

Schmidt heeft vrij goed werk verricht bij Red Bull Salzburg en bij Bayer Leverkusen deed hij het redelijk, al deed hij het dit seizoen dus minder en werd hij dus ontslagen bij Leverkusen, maar zoals ik al hierboven al aangaf: een duo met Gullit als bondscoach en ten Cate als assistent, zou ik ook wel toejuichen.

Schmidt kan zeker een goede team opstellen en mooi aanvallend voetbal laten spelen. Al zou ik hem niet als bondscoach willen. Hij kan zijn teams slecht motiveren voor een wedstrijd waardoor ze hopeloos verliezen en is tactisch ook niet zo sterk internationaal (Europa).

16 april 2017 om 12:10

En zijn speelwijze is vrij complex en je hebt veel uren aan training nodig om dat systeem goed uit te voeren. En die tijd heb je niet als bondscoach. Sowieso vind ik dat Nederland altijd een Nederlandse bondscoach moet hebben.

16 april 2017 om 12:15

Wrm? Kijk naar België die hebben een buitenlandse coach en die doet het daar geweldig en het duo gullit en ten cate is echt een risico evenals schmidt maar als je gullit naast schmidt zet dat krijg je de spelers wel gemotiveerd met gullit als de motivatie factor

16 april 2017 om 12:19

Wat doet Eric Gerets momenteel. Leek me ook wel n optie.

16 april 2017 om 12:25

Vind gewoon dat FIFA dat moet toepassen. Zodat je ook de coaching stimuleert in een land. Als je bijvoorbeeld de Afrika Cup kijkt, allemaal blanke Europese coaches. Voetbal in een land zal ook ontwikkelen als de coaching op jonge leeftijd al goed is. Maar in veel landen is er geen toekomst als coach dus worden grote talenten begeleid door amateurs.

16 april 2017 om 12:43

Zou dat dan niet ook voor clubverband moeten gelden? Dus geen Koeman bij een everton.

16 april 2017 om 14:25

Nee want spelers mogen ook uitkomen voor clubs in het buitenland. Toch raar dat in interland voetbal je alleen spelers mag gebruiken die een paspoort van dat land heeft, maar de coach hoeft niet dat niet. Heb dat altijd krom gevonden...

17 april 2017 om 22:39

Geweldig vind ik heel erg overdreven, zwaar overschat die bondscoach van Belgie

Ik snap het niet helemaal. Ruud Gullit is een goede speler geweest, maar heeft al aangetoond geen goede coach te zijn en dan ga je hem weer voor de groep zetten. Evenals Blind gewoon totaal niet kundig genoeg. Dan kan de combi met een Ten Cate goed uitpakken, maar die is volgens mij ook alweer een tijdje uit gerangeerd. Volgens mij maken ze met die combi dus precies dezelfde fout als met Hiddink en blind. Maar dan dit keer omgekeerd met onkunde als hoofdtrainer en uitgerangeerd als assistent. Doe dan die Schmidt maar.

16 april 2017 om 12:19

Maar Ruud Gullit toont altijd wel aan ontzettend veel voetbalverstand te hebben. Gullit is voor mij de perfecte kandidaat als hoofd-assistent. Gullit is ook vooral een tacticus die precies weet wat er gevraagd word in het moderne voetbal. Ten Cate is een goede coach, maar zoals je zelf aangeeft een beetje uitgerangeerd. Dan is die combinatie dus best ideaal en eigenlijk op alle fronten beter dan Hiddink en Blind.

Hiddink kan geen team bouwen en kan eigenlijk alleen goed motiveren in ploegen die al kwaliteit bezitten of waar het verwachtingspatroon lager ligt. Blind had geen enkele ervaring en werd overal al uitgekotst voor hij uberhaupt bondscoach werd. Ook qua voetbalinzicht vond ik hem zeer onervaren en naief.

Op basis waarvan zou Schmidt dan een goede kandidaat zijn? Je bent eigenlijk verplicht om kampioen te worden met RB Salzburg. Zo bijzonder is het nou ook weer niet om de laatste 16 van de Europa League te halen. Verder is hij op RB Salzburg na overal ontslagen en zo'n enorme staat van dienst heeft hij niet. Alleen RB Salzburg en Leverkusen vind ik niet genoeg voor een bondscoach en zeker niet bij het huidige Oranje, waar je een doorgewinterd team nodig hebt.

Als je dan kijkt naar Gullit en Ten Cate, zit daar toch een flinke brok ervaring. Gullit heeft als voetballer alles zo'n beetje meegemaakt en is bovendien een goed boegbeeld. Ten Cate heeft al meer dan genoeg ervaring en een mooie staat van dienst. Het is dan ook jammer dat hij de laatste jaren vooral voor het geld kiest in plaats van het sportieve plaatje.

16 april 2017 om 12:39

Gullit heeft als voetballer inderdaad alles meegemaakt, zoals hoe je moet bedanken voor Oranje en hoe je het team in de steek moet laten, omdat het te aanvallend speelt ! (1994).

16 april 2017 om 12:54

Of 3 Eredivisie-titels, 3 Serie A-titels, een Knvb beker, 2x de wereldbeker, 3 Italiaanse supercups, 1x Coppa Italia, 1 FA Cup, 2x Europa League, 2x Champions League en niet te vergeten het Europese kampioenschap. Het is wel erg makkelijk om hem af te rekenen op 1 negatieve ervaring, terwijl daar meer dan genoeg positieve ervaringen tegenover staan. Er zijn maar weinig spelers in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal die succesvoller waren. Jouw argument gaat in dit geval dus totaal niet op...

16 april 2017 om 13:04

Sirius.

Jouw argumentatie gaat in dit geval dus totaal niet op. Kom nu eens met zijn lijst als trainer. Of moet je dan concluderen dat na die ene FA cup bij Chelsea hij alleen maar geflopt is?

Ik heb bij Gullit nog niet kunnen betrappen dat hij de tactische meesterbrein is die jij beweert dat hij is. Hij is een leuk uithangbord, maar heeft van goede coaching niet veel kaas gegeten.

Nee, in deze combinatie moet het tactische en Ãâ¼berhaupt alles op coaching gebied vooral van Ten Cate gaan komen en zoals gezegd: die is alweer even uitgerangeerd.

16 april 2017 om 13:48

Sirius, als speler heeft ie het in het veld goed gedaan. Met name samen met Rijkaard en van Basten in 1988 met Oranje Europees kampioen geworden en natuurlijk bij AC Milan de pannen van het dak gespeeld, daar gaat het ook niet om.
Het gaat erom dat hij daarbuiten niet bepaald als een slimme voetballer en trainer bekend staat. Zeg maar gerust dat hij een domme kracht is. Neem nu bijvoorbeeld hoe hij zich als kandidaat Bondscoach opstelt. niet bepaald slim om je op zo'n manier kandidaat te gaan stellen.

16 april 2017 om 14:26

Duo Ten Cate en Gullit is een goede optie, daar ben ik het met je over eens. Maar dat je beweert dat Gullit een goede tacticus is dat is weer onzin.

Gullit is in mijn ogen een moderne versie van Hiddink. Een goede people manager die dichter bij de generatie staat. In dat opzich is het dan ook een betere keus t.o.v. Hiddink.

Ter aanvulling op het tactisch vlak komt Ten Cate dus in beeld.

En wat het verschil is met Blind? Danny was zowel geen People Manager en ook geen tacticus. Hij is letterlijk een nobody die puur door netwerk naar boven is gedreven.

17 april 2017 om 00:02

Waarom vind je Ten Cate uitgerangeerd?

18 april 2017 om 01:27

Riyuu, Blind heeft het niet goed gedaan als bondscoach maar om te zeggen dat hij een nobody was, gaat veel te ver. Hij was een uitstekende speler bij Ajax. Ik kan me herinneren dat Cruyff een keer zei dat Blind, op Koeman na, de beste laatste man van Nederland was.

18 april 2017 om 01:24

Gullit was een geweldige voetballer maar een waardeloze trainer. Wanneer is hij succesvol geweest als trainer? Ik kan me dat niet herinneren.

18 april 2017 om 12:19

Er is een groot verschil tussen coach en trainer...

Lijkt al veel beter dan Blind. Veel meer uitstraling, bij elkaar ook meer ervaren. Gullit en ten Cate zijn mannen met veel verstand van voetbal, ik zeg doen.

16 april 2017 om 12:17

Op basis waarvan heeft gullit meer verstand van voetbal dan Blind?

16 april 2017 om 12:45

Op basis van zijn prestaties als voetballer en hoe hij over voetbal praat en nadenkt.

16 april 2017 om 12:54

daarnaast heeft Gullit waarschijnlijk een veel beter selectiebeleid dan blind. Dat getuigt ook van meer voetbalkennis

16 april 2017 om 13:29

Blind heeft als voetballer natuurlijk ook alles gewonnen wat er te winnen valt hij had alleen de pech dat Koeman in Oranje op zijn positie speelde. Selectiebeleid kun je vooraf natuurlijk niet beoordelen maar ik heb Gullit als coach heel domme dingen zien doen. En als ik hem over voetbal hoor praten valt hij helemaal door de mand.

Natuurlijk is Gullit een grotere naam, heeft hij meer charisma als Blind en zal hij het niet slechter doen maar dat maakt hem natuurlijk niet automatisch een goede keuze.

16 april 2017 om 13:30

"Op basis van prestaties als voetballer." Blind won de CL als aanvoerder en heeft ook gewoon EK's en WK's gespeeld. "Hoe hij over voetbal praat en denkt." Waarom heeft hij dat als trainer nooit laten zien dan?

16 april 2017 om 13:58

Gloryunited. Gullit heeft nog geen speler kunnen selecteren en jij weet te vertellen dat hij meer voetbalkennis heeft omdat hij "waarschijnlijk een veel beter selectiebeleid heeft". Over ver gezocht gesproken

16 april 2017 om 14:27

ik zie Gullit niet een 17 jarige jongen selecteren voor een cruciale wedstrijd waar er in het buitenland verdedigers lopen die veel volwassener en stabieler zijn. dus dat is automatisch al beter

16 april 2017 om 14:43

Ja dat is dus onzinpraat. Dat jij dat nu niet ziet gebeuren zegt niks over de voetbalkennis die Gullit uiteindelijk gaat tentoonspreiden als bondscoach.

16 april 2017 om 14:46

Is de voetballer Blind te vergelijken met de voetballer Gullit?

17 april 2017 om 23:10

Nee, maar wat is je punt? Blind heeft ook een geweldige carriere gehad als voetballer evenals gullit, maar jij zegt dat gullit er meer verstand van heeft obv prestaties als voetballer terwijl de gemiddelde voetballer van Chelsea, Juve en ManU droomt van zo'n erelijst als Blind.

18 april 2017 om 01:30

GloryUnited, je weet toch wel dat Hoedt in de wedstrijd daarna ook twee cruciale fouten heeft gemaakt waaruit doelpunten zijn gekomen? Daarnaast, bij welke club heeft Gullit een geweldige prestatie als trainer neergezet?

16 april 2017 om 12:12

Cocu is binnenkort een vrij man

Alleen als Ten Cate de bondscoach wordt en Gullit de assistent. Ruud heeft het nergens laten zien, dus ik kan me niet voorstellen dat hij het gammele Oranje op de rit gaat krijgen.

16 april 2017 om 11:56

Gullit is er dan toch alleen maar voor de goede uitstraling naar de buitenwereld? Die ga je dan natuurlijk niet assistent maken waarbij hij geen 1 persconferentie doet.

16 april 2017 om 12:24

@inkemontana

Inderdaad, de reden waarom mensen Gullit als hoofdcoach willen zien is vrij bizar. Hij heeft uitstraling, dat klopt, maar daarom neem je toch niet iemand aan voor zo'n belangrijke positie? Als coach heeft hij het nog nooit laten zien. Dan laat je Ten Cate eigenlijk al het werk doen zodat Gullit als eindverantwoordelijke met de eer kan weglopen. In deze constructie hoort Ten Cate gewoon hoofdtrainer te zijn en Gullit assistent, maar het liefst zie ik dit helemaal niet gebeuren. Eigenlijk moet alles dus vanuit deze constructie uit Ten Cate komen en ik heb hem, op zijn periode bij Barcelona na (wat alweer zo'n 12 jaar geleden is), niks noemenswaardig zien neerzetten.

18 april 2017 om 00:42

Neem Gullit dan als mascotte. Hijs hem in zo'n furry pak zonder masker want we moeten wel zijn gezicht zien voor de uitstraling.

Aangezien Gullit zich na het ontslag van Blind zichzelf te nadrukkelijk heeft aangeboden lijkt hij mij toch niet de ideale coach voor Nederland. Gullit heeft nog niet bewezen dat hij goed een club kan trainen dus dan zie ik liever Schmidt als bondscoach. Ik denk dat het voor het Nederlands voetbal goed is als er eens een buitenlandse coach komt die de spelers een betere mentaliteit kan bijbrengen en Schmidt lijkt mij daar wel een goede coach voor. Ik hoop dat Schmidt de bondscoach wordt met een Duitse assistent en Meulensteen die de veldtrainingen verzorgd.

Ik mag dan wel hopen dat Ten Cate hoofdcoach wordt en Ruud mag als people manager met de spelers op het veld gaan dollen.
Eigenlijk vind ik Gullit volstrekt ongeschikt om Oranje te leiden nadat hij als speler in 1994 bedankte voor de eer om in Oranje te spelen omdat hij als aanvoerder destijds vond dat Oranje te aanvallend speelde en openlijk bondscoach Advocaat afviel.
Oranje had met Gullit destijds grote kans om wereldkampioen te worden, maar Gullit deserteerde als landverrader en zijn spijt die hij jaren later betuigde doet daar niets aan af.
Dit overigens los van het feit dat Gullit als trainer overal op z'n bek ging en vrijwel niets presteerde op een FA cup voor Chelsea na dan.
Misschien toch maar voor Schmidt kiezen dan.

16 april 2017 om 12:47

Ben je vergeten wat hij in 1988 heeft gepresteerd?

16 april 2017 om 13:38

Een goed paard is nog geen goede ruiter. Prima voetballer, prima persoonlijkheid, maar een matige tot slechte coach.

16 april 2017 om 13:52

Ik ben zeker niet vergeten wat hij in 1988 heeft gepresteerd.
Reden te meer om extra kwaad te zijn als hij als kapitein (aanvoerder) van het WK-schip94 als eerste van boord gaat, terwijl het nog niet eens zinkende is !

16 april 2017 om 14:48

Waarom kan je hem dan niet gewoon waarderen voor wat hij in 1988 heeft gepresteerd? Waarom wil je hem per se afrekenen op 1944

17 april 2017 om 12:58

1994.
Omdat wat hij in 1988 heeft gedaan zijn plicht was. Bovendien heeft ie dat natuurlijk niet alleen gedaan, er stonden er nog 10 anderen in het veld.
Maar wat ie in 1994 heeft geflikt, doet niemand. Dat is landverraad, je maten en je land in de steek laten. Een grote schoffering richting de Knvb en Oranje. Dan is het logisch dat de Knvb hem niet wilt.

17 april 2017 om 13:14

Daar heb je wel gelijk in, maar om Gullit als geschikte kandidaat aan te merken over iets wat hij in 1988 heeft gedaan, dat is bijna 30 jaar geleden !
Vergeet niet dat Hans van Breukelen nu de touwtjes in handen heeft in de benoeming van de nieuwe bondscoach en laat hij nou net in die periode 25 jaar geleden zelf actief voor Oranje zijn geweest !
Het zou een verklaring zijn waarom Van Breukelen en Gullit niet goed met elkaar overweg kunnen.
Overigens was dat niet mijn enige argument.

Verbaast me enorm dat Gullit nog een serieuze kandidaat is en het verbaast me nog meer dat mensen dat een goed idee vinden. Je kan er wel een redelijk assistent naast zetten maar als de eindverantwoordelijke het voetbalinzicht van een druif heeft schiet je daar niets mee op. Zoveel respect voor gem als voetballer maar als coach niets bereikt en als analist van het niveau Waterreus en Heitinga.

Ik snap niet dat mensen gullit geschikt vinden als bondscoach die man is overal mislukt dit is typisch een voorbeeld van goede voetballer en geen goede trainer met alle respect, maar toon is ballen als Knvb zijnde Wenger staat onder druk heeft in de doc van Cruijff gezegd een fan van het Nederlandse voetbal te zijn. Je hebt ook nog Enrique van Barcelona probeer zulke trainers te strikken niet dat het lukt maar niet geschoten is altijd mis.

16 april 2017 om 14:04

Met Hans van Breukelen aan het roer? Als Van Gaal er zat had ik het nog wel zien gebeuren, maar Van Breukelen is al trots op zichzelf als Gullit straks een krabbeltje zet, terwijl Gullit zich al elke dag aan het aanbieden is.

16 april 2017 om 15:13

Nou als dat zo zou zijn had er vast wel een in de wandelgangen of ander artikel op vz gestaan

16 april 2017 om 12:13

Ik ben ook geen fan van de optie Gullit. Mensen die voor hem zijn geven vaak het argument dat hij goed kan motiveren en dat dat het belangrijkst is al bondscoach. Ik ben van mening dat motiveren er zeker bij hoort, maar tactisch moet je ook gewoon sterk zijn en dat is hij helaas niet. Dan kun je Ten Cate er wel naast zetten, maar die heeft het ook nooit echt gemaakt als trainer (alhoewel hij het nu leuk doet in de Emiraten).

Roger Schmidt lijkt mij een goede optie, helemaal aangezien zijn seizoenen bij Salzburg en voorgaande seizoenen bij Leverkusen. Hij liet erg goed voetbal zien. Ik kan mij de wedstrijd nog herinneren waar Ajax helemaal werd weggetikt door Salzburg, niet normaal. Wenger zou ook nog wel een leuke optie zijn, lijkt mij. Heeft veel ervaring bij een topclub en kan goed werken met jongere spelers. Iets wat heel erg van pas komt bij dit Ajax.

Enrique mogen ze links laten liggen van mij. Je hoeft geen goede trainer te zijn om iets te laten zien met Barcelona. Dat team is zo goed dat prijzen winnen zo goed als zeker is. Hij faalde ook gewoon als trainer van AS Roma. Barcelona is dit seizoen ook gewoon erg teleurstellend. Nee laat hem maar weg.

16 april 2017 om 15:19

Jaa dat klopt van Enrique maar dan zou ik toch liever voor Wenger gaan, want eerlijk is eerlijk hij is wel wat ouder dus misschien dat 10 wedstrijden per jaar miss wel goed voor ze hart is nee maar als ze Wenger zouden kunnen strikken zou heel gaaf zijn

Geen Gullit!!!, zegt genoeg over de Knvb dat ze hem serieus nemen. Die man heeft totaal geen ervaring, behalve het uitstapje naar Feyenoord en we weten hoe dat afgelopen is.

16 april 2017 om 12:56

hoeveel eravaring had van Basten toen die bondscoach werd? heeft op het ek 2008 toch geen onaardig voetbal laten zien

16 april 2017 om 14:07

En toch was dat een selectie die kampioen had moeten worden. Later bleek ook dat het voor hem meer een incident was dat hij zijn teams zo kon laten voetballen. Tuurlijk, het realisme en optimisme van Gullit kan goed uitpakken. Maar we zitten nu wel in een fase waar je moet, en niet waar je mag. Dan heb ik liever een coach die ons een grote kans bezorgd om alsnog het wk te halen. Iemand die iets gepresteerd heeft. Ten Cate is dat, maar die is denk ik over zijn top heen. En Gullit heeft helemaal niets gepresteerd als coach.

16 april 2017 om 14:36

van basten was imo ook geen succesnummer en dat heeft hij ook bij Ajax laten zien dat hij er niet klaar voor was. Als je Gullit serieus neemt dan zijn we er in ieder geval van verzekert dat we niet meedoen op een eindtoernooi. Gullit heeft bij Feyenoord laten zien dat hij het niet kan. Met van Basten was het een gok van de Knvb en men had het toen ook niet moeten doen imo.

Mijn god! Gullit heb ik heel hoog zitten. Maar dan wel als speler.
Wat wordt er verwacht van Gullit? Dat hij als een soort clown in de groep staat? Er zullen spelers zijn die daar doorheen prikken en Gullit niet serieus zullen nemen als coach.
Verder heb ik Ten Cate absoluut niet hoog zitten; ik vind hem arrogant en praat alsof hij het allemaal zo goed weet terwijl hij al tijden niets gepresteerd heeft als coach.

Het Nederlands elftal heeft internationaal gezien toch nog steeds een grote naam? Waarom wordt er dan gekozen voor een coach(-duo) uit de duidelijke B-garnituur? Ik vond de trage handelingen van de Knvb te billijken toen ze nog aan het zoeken waren naar geschikte kandidaten. Maar als dit de kandidaten zijn, dan snap ik niet dat het zo lang heeft geduurd.

Schmidt maakte indruk tegen Ajax. Ja. Is dat dan ook het breekpunt om hem te kiezen? Indruk maken, dat deed Bosz namelijk ook tegen Schalke. Verder had hij in de Oostenrijkse competitie de beschikking over de beste selectie en het meeste geld. Zijn termijn bij Leverkusen was wel goed (zo werd hij derde in het seizoen 2015/2016), maar het is niet zo dat hij een hele zwakke selectie had. Verder hebben Ten Cate en Gullit beide niet de capaciteiten om als hoofdcoach te fungeren.

Het duo Gullit - Ten Cate lijk mij persoonlijk wel een goede optie.
Enkel de mogelijke keuze voor Schmidt begrijp ik niet zo. Dan kan je beter, zoals hier al meer geopperd, Wenger proberen te strikken.

Maar ik hoop nog steeds dat er een verassing uit de hoge hoed komt en toch Van Gaal het tot (en met) het WK van 2018 gaat doen, waarop Peter Bosz het overneemt en Van Gaal verder gaat als Directeur van de Knvb of een dergelijke functie.

Op basis van wat wil je het duo ten Cate en Gullit aanstellen? Die hebben HELEMAAL niks gepresteerd als trainer. Ken Schmidt verder niet maar heeft toch vrij goed werk verricht bij Salzburg.

Gullit bondscoach? Hij is een geweldig uithangbord maar als trainer/coach volkomen ongeschikt. Als assistent zou hij nog wel kunnen in de rol van de groep één laten worden.


Ten Cate assistent? Bij Barcelona kotsten ze hem uit en bij Chelsea moest hij ook weer snel vertrekken. Prima hoofdtrainer, maar kon al niet omgaan met de druk toen hij bij Ajax zat.

Alsjeblieft geen Nederlandse coach meer... Pak eens iemand van buiten af met een andere kijk op het spelletje... En leg hem niet het systeem op... Wij willen mooi voetbal maar daar red je het niet meer mee...

wauw iedereen doet of ze het voetbal hebben uitgevonden en alsof er top trainers er nu willen instappen.

be realistic Ten Cate zou gewoon een goede optie zijn ik ben geen voorstander van Gullit maar er is niet veel anders. Misschien Cocu na het seizoen. Maar goed ik vind Ten Cate Meulensteen dan een betere optie.

En wie weet is hier niks van waar en komen ze gewoon met Prandelli of Raineri aanzetten.

De media geloven is wel erg makkelijk. Wie weet komt er gewoon een top trainer.

Het is nu nog te voorbarig om een uitspraak te doen.

Mensen reageren wel erg heftig op dat gedoe over gullit kom op hee doe even Normaal.

Misschien eens minder dingen zomaar geloven en even afwachten. Ik ben positief en geloof in de kunde van de KNVB. Zeker Robben en Sneijder en de top 4 meningen mocht geven hierover.

Be Positive

16 april 2017 om 13:34

Na anderhalf jaar het geklungel van Blind aan te moeten zien die daarmee dus al anderhalf jaar de onkunde van de Knvb aantoont. Het geklungel van de Knvb met FC Twente en De Graafschap.
En dit onder de bezielende leiding van Van Oostveen. Die na al deze onzin nog steeds een baan bij de Knvb heeft!
En zo zijn er nog wel een aantal zaken waarmee de Knvb laat zien dat het een zootje ongeregeld is met mensen aan het roer die er zitten om het geld en niet om het voetbal.
Mensen maken zich (terecht) druk dat de Knvb mensen aan gaat stellen die, in de ogen van velen, dit Oranje niet naar een eindronde gaat leiden. Iets wat Blind gewoon eigenhandig gedaan heeft. Het niveau van Oranje is misschien niet hoog maar hoog genoeg om op zijn minst bij de beste 3 in de kwalificatieronde te zitten.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat van type trainer Roger Schmidt is? Gezien daar de meeste stemmen op waren op de poll kan vast iemand mij vertellen wat zijn speelstijl is.

Heb liever geen buitenlandse bondscoach maar als ik dan moet kiezen tussen gullit/ten cate of een buitenlandse coach heb ik toch liever een buitenlandse coach

Gullit is de eerste buitenlandse die de FA cup won met Chelsea. Werd ontslagen toen ze tweede stonden. Zo slecht nog niet lijkt mij.

Bij Newcastle United ook de FA cup finale gehaald in zijn eerste seizoen.

Bij Feijenoord een mindere periode met een 4e plek.

In Rusland ontslagen bij een matige club, werden hem mooie spelers beloofd maar niet nagekomen.

Zo slecht nog niet lijkt mij.

Hoe vaak zijn een Hiddink en van Gaal ontslagen? Hebben ook niet overal goede resultaten gehaald.

Ten Cate was een gouden duo met Rijkaard bij Barca. Diezelfde Rijkaard die als eerste trainer ooit was gedegradeerd met Sparta.

Zie duo Gullit (bondscoach/uithangbord/charisma) en Ten Cate (veldtrainer) best eens een goede combi worden.

Ik denk dat Gullit en Ten Cate een prima duo is, maar niet voor de langere termijn. Het zijn beiden vrij flamboyante persoonlijkheden, dat zou best verfrissend en effectief kunnen werken op de selectie (helemaal na de grijze muizen van het tijdperk Blind). Maar na een poosje is dat ook weg. Daarnaast zijn ze zelf ook geen trainers van de lange adem. Een contract tot en met het WK van Rusland en dan evalueren (je weet niet nooit hoe gek het kan lopen in de kwalificatie)

Dit maakt nogmaals duidelijk hoezeer men navelstaart in Nederland, je had nog een Belg kunnen aanstellen, je hebt Schmidt op het lijstje maar je gaat daar voor in de plaats voor Ten Cate en Gullit...

Armoe troef

Ik hoop dan toch dat het Gullit en Ten Cate word. Zou op zich een prima duo kunnen zijn en het zijn gewoon 2 Nederlanders. Als je een buitenlandse coach zou willen hebben moet je toch echt wel met een grotere naam of staat van dienst komen dan Roger Schmidt in mijn ogen. Want net alsof die zoveel bereikt heeft op een paar leuke potjes en paar seizoenen na..

Ben al lange tijd fan van Roger Schmidt en hij kan een team zeker leuk aanvallend voetbal laten spelen. Verdedigend gezien zijn zijn teams echter niet zo sterk en ook beschikt hij niet echt over een plan B dus het werkt of het werkt niet. Zijn speelstijl zou in ieder geval wel een groot contrast zijn met het normale Nederlandse "opbouwvoetbal". Hij laat zijn teams zelfs vaker de bal kansloos naar voren schieten zodat ze de bal dan dichter bij de tegenstander zijn goal kunnen herveroveren.

Persoonlijk zou ik hem omschrijven als een extreme versie van Klopp. Het duo Ten Cate en Gullit lijkt mij echter gewoon weer een net niet oplossing, eigenlijk ongelofelijk dat we in een land als Nederland met zo een rijke voetbalhistorie geen capabele bondscoach kunnen produceren...

Patrick Kluivert samen met Clarence Seedorf lijkt mij wel mooi.

Ruud Gulloet en Ten Cate is op zich ook nog niet verkeerd,

Waarom staan zeer matige trainers zoals Ruud Gullit en Henk ten Cate boven een absolute topper Sampaoli, ontzettend triest hoe ons voetbal vandaag de dag bestuurd wordt. Totaal geen know how aanwezig als je een Ruud Gullit aanstelt als bondscoach, wat heeft de man nou gepresteerd? helemaal niks.

Ik zou nog liever Ron Jans als bondscoach zien dan die twee fossielen.

16 april 2017 om 14:31

Ron Jans heeft nooit hoger gecoacht dan subtop Eredivisie. Een bondscoach moet ik mijn optiek een staat van dienst hebben en buitenlandse ervaring.

Ten Cate en Gullit kun je niet serieus nemen. Daar kies je alleen voor als je absoluut geen buitenlandse bondscoach zou willen en dat snap ik niet. Ik denk dat er heel veel buitenlanders staan te trappelen.

Heeee laten we Blind aanstellen die heeft het werkelijk nooit waar gemaakt als coach, maar hij was wel een hele belangrijke en goede speler.
Heeee laten we Gullit aanstellen die heeft het werkelijk nooit waar gemaakt als coach, maar hij was wel een hele belangrijke en goede speler.
Kom op Knvb, ik heb het al eerder gezegd als Nederlander moet je immens respect hebben voor Gullit, hij is een van onze allerbeste ooit en de man is altijd vriendelijk als je hem tegen komt bij de Jumbo in A'dam, maar we hebben een harde trainer nodig, niet iemand met rare fratsen en geen ervaring met winnen.
Ik vind Schmidt wel goed, maar vraag me toch af in hoeverre zin hij bij NL past. Ik heb liever Sampaoli, maar hoe bedreven hij soms klinkt vraag ik me af of hij dat ook in het Engels kan doen en niet alleen in het Spaans, in die taal zit toch veel meer vuur.
Aks je Henk Ten Cate er bij hebt als veldtrainer heb ik toch veel liever Frank Rijkaard, samen hebben die twee toch echt wel het een en ander gedaan bij Barca. Weet dat Rijkaard er niet op wacht, maar dat zou een mooi duo vormen voor het Nederlandse elftal, denk ik.

Als half Chileen hoop ik op Sampaoli. Hij heeft het Chileense voetbal weer op de kaart gezet en hopelijk doet hij dit ook voor het Nederlands elftal.

17 april 2017 om 22:45

Ben groot fan van Sampaoli maar zijn gebrekkige Engels zal toch een groot struikelblok zijn.

17 april 2017 om 23:50

Daarom met een assistent die Spaans kan vertalen. Het is geen struikelblok, het is gewoon iets wat je voor lief moet nemen. Als hij zijn werk doet krijg je er ook veel voor terug. Ik hoop dat het tussen hem en Schmidt gaat. Ik wil niet weer een incapabele bondscoach (en assistent) die alleen is aangesteld omdat hij/ze Nederlands is/zijn

Henk ten cate als assistent oke maar zou ruud gullit vervangen door frank rijkaard. Samen met ten cate een goed duo in het verleden bij barca.

Misschien een raar hersenspinsel maar ik zit net te denken waarom de naam
van Jaap Stam nog niet eerder voorbij is gekomen. Doet het geweldig bij Reading, staat op promoveren maar kan door de Chinese overname misschien niet naar de PL.

17 april 2017 om 22:43

Omdat Stam nog niks bewezen heeft en in het begin van zijn trainerscarriere staat.. Zou ook niet slim zijn want dan kom je na de tijd ook niet zo snel meer aan de bak als het op een flop uitdraait

Is ook wel nodig dacht dat er eind mei. Oefenpotjes op het programma staan.

Sampaoli als hoofdtrainer met als assistent van Bommel zou wel goed zijn denk ik. Misschien Gullit nog als de andere assistent. Reken dan maar dat die jongetjes gaan voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren