Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gemeente onverbiddelijk: Twente moet supportershome jaar sluiten

Laatste update:

De inval die de politie vorige week deed in het supportershome van FC Twente tijdens de wedstrijd tegen PSV krijgt een vervelend staartje voor Vak-P. De supportersgroepering laat dinsdag via Facebook weten dat de gemeente Enschede heeft besloten tot sluiting van het supportershome voor de duur van minimaal twaalf maanden.

Aanleiding voor de inval was de vermeende drugshandel in het supportershome, waarbij twee motorclubs betrokken zouden zijn. Vak-P gaf in een eerdere verklaring reeds te kennen zich niet te herkennen in de aantijgingen, maar de harde kern van Twente is nu dus alsnog gestraft door de gemeente.

Vak-P heeft in een verklaring echter laten weten zich niet zonder meer neer te leggen bij de straf. "Middels de allereerste communicatie vanuit de gemeente richting Vak-P, hebben wij via een aangetekende brief kennis genomen van het feit dat ons home voor minimaal 12 maanden gesloten wordt. Uiteraard gaan wij hier niet mee akkoord en houden wij jullie op de hoogte over eventuele vervolgstappen."

Doet de gemeente Enschede er goed aan het supportershome te sluiten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het nog al zwaar bestraft

11 april 2017 om 23:04

Wat denk ik meespeelt is dat het niet de eerste keer is dat het home gesloten wordt. Ik meen dat in 2006(?) het home ook al voor een periode van 6 maanden de deuren moest sluiten.

11 april 2017 om 23:06

Klopt. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.. Een kroeg wordt ook gesloten als er drugs word verhandeld dus waarom het home niet?

11 april 2017 om 23:27

Dan snap ik het al wat meer.

11 april 2017 om 23:07

Dit is natuurlijk niet alleen van deze keer. Keer op keer worden ze gewaarschuwd, blijkbaar kan het daar niet!

11 april 2017 om 23:07

Terecht, aanpakken die handel. Doorgesnoven naar een voetbalwedstrijd kijken hoort niet. In het verleden zijn Twente supports in het nieuws geweest met aanvallen van voetballers/trainers van andere clubs. Zal wel met elkaar te maken hebben

11 april 2017 om 23:09

Ik niet je zit daar voor een gezellige dag en kijkt naar je favoriete club. Wat ze daar doen in dat clubhuis hoort niet thuis in het stadion. Dus als je het een jaar sluit heb je een iedergeval geen last van die gasten die dat daar op hun geweten hebben. De goede moeten onder de kwaden lijden dat is altijd zo geweest. Maar het grootste gedeelte van het stadion kan weer zonder zorgen met kinderen en al genieten van hun club

11 april 2017 om 23:18

Ik vind het niet zwaar, maar wel gevaarlijk bestraft. Dit is geen oplossing, maar verspreiding of verplaatsing van het probleem.

12 april 2017 om 06:53

Daar kun je op wachten

12 april 2017 om 07:54

Inderdaad, maar de burgemeester denkt niet aan consequenties.

11 april 2017 om 23:50

Ik vind een jaar nou niet bepaald zwaar gestraft eigenlijk. Dan weet je zeker dat het over een jaar weer gewoon verder gaat zoals het ging. Ik weet niet of er ook een voorwaardelijke straf bij zit van bijvoorbeeld twee jaar ofzo? Dan zou het een betere straf zijn in mijn ogen.

Nou chapeau. Als de politie nu nog eens 17 van die ongecontroleerde, gewaagde en onverantwoorde (onverantwoord want een stadionramp is niet uitgesloten als heel het stadion op 'klappen' staat) dan kunnen er nog 17 supportershomes gesloten worden. Met of zonder betrokkenheid van mogelijke motorbendes, drugs vindt u overal bij elke club, succes ermee.

11 april 2017 om 23:12

Dat zijn aannames bij elke club zitten wel gasten die een blowtje roken maar daarvoor hoef je een stadion niet te sluiten. Drugs en wapenhandel vind je niet overal maar wel bij Twente dus terecht

11 april 2017 om 23:19

Bij de meeste clubs wordt meer dan blowen gedaan. Bij Ajax doen ze het gewoon zelfs in het zicht, politie kijkt gewoon andere kant op. Zorgt alleen maar voor problemen denken ze, vaak genoeg gezien al. Als je deze controles bij elke club houdt kunnen ze elke week een supportershome gaan sluiten en helemaal bij de grote clubs.

11 april 2017 om 23:23

Er zit een wezenlijk verschil tussen een blowtje roken en een pilletje slikken of een sleutelpunje in je neus nakken. Het is daarom volkomen logisch dat besloten is tot deze definitieve maatregel. Enige gevaar is wel dat de straathandel in en rondom Twente zal gaan fluctueren de komende periode.

12 april 2017 om 10:01

Eens. En dat geldt niet alleen voor een supportershome. In de meeste uitgaansgelegenheden waar grote groepen mensen op af komen zou je bij een inval harddrugs vinden. Mensen doen het nu eenmaal en het is naã¯ef om te denken dat je een verbod kunt handhaven. Maar het zal deze keer er wel mee te maken hebben dat er een motorclub bij betrokken is. Dus dat was mooi scoren voor de burgermeester en de politie. Kunnen ze de aandacht van de echte problemen in dit land afhouden.

Kunnen ze elk home wel gaan sluiten als ze daar ook invallen gaan doen

12 april 2017 om 10:07

Misschien moeten ze dat dan maar eens gaan doen.

12 april 2017 om 14:05

Het is de hoofdoorzaak dat er drugs verhandeld is, het gaat erom dat een criminele organisatie de macht in het home had en op grote schaal hier gebruik van maakte. Dat is de oorzaak van het probleem.

In dit geval prima gehandeld! Zo pak je de juiste mensen aan ipv het hele stadion erbij te betrekken zoals afgelopen week het geval was.

11 april 2017 om 23:16

Sorry maar Vak-P is veel groter dan een paar dealertjes laten we wel wezen.

Nou nou erg overdreven dit hoor. De enigste rede dat ze dit doen is om die heisa van de vorige keer terecht te laten lijken. Want laten we wel wezen 46 pakketjes drugs dat is nou ook niet zo gek veel. Bij een kroeg/club van een beetje omvang is dit veel meer of moeten we die dan ook maar sluiten? Hypocriet als je het mij vraagt. Btw ik keur drugshandel ten zeerste af maar ik vind wel dat de daders moeten gestraft worden en niet de club/supporters dealers heb je overal.

11 april 2017 om 23:22

Die kroeg of club moet inderdaad ook sluiten zoals gewoonlijk.

11 april 2017 om 23:27

Dus jij wilt beweren dat in het uitgaans gebied waar jij vandaan komt niks verhandelt wordt? Misschien even je ogen openen ?

11 april 2017 om 23:46

Dus dat maakt het minder erg? Wat bewijst het als je naar anderen wijst, het is een feit dat er gehandeld werd in het home dat is strafbaar punt. Lekker voorbeeld als je daar niks aan doet. Berichtgeving is dat het wel iets meer was dan een lokaal dealertje, maar als jij dat door een gekleurde bril wilt bagatelliseren, moet je dat zelf weten. Klinkt nu alsof je als eerste het boek van Joop uit hebt

12 april 2017 om 10:08

Idd, een koffieshop hier in de buurt had een minderjarige binnen zitten, die is gelijk 3 maanden gesloten.

12 april 2017 om 10:08

Er zijn in elke stad wel wat dubieuze kroegen te noemen waar het een en ander verhandeld wordt ja, en in elke normale kroeg lopen wel wat dubieuze personen rond die wat gebruken, maar in elke stad gaat er ook geregeld een kroeg op slot om dat soort praktijken tegen te gaan. Google maar gewoon eens op "cafe of kroeg gesloten drugs" en je krijgt een aardige lijst met kroegen die op slot mochten uit naam van de burgemeester. Op het moment dat er een keer stiekem ergens een lijntje gelegd wordt gaat een tent echt niet dicht, maar als het structureel en georganiseerd gebeurt, timmeren ze de boel gewoon dicht, en terecht.

Maar wat me eigenlijk veel meer stoort, is dat steeds meer mensen een lijntje coke of iets dergelijks normaal beginnen te vinden. Een pilsje, een blowtje of wellicht een pilletje is tot daar aan toe, maar cocaine staat gewoon in de top 3 qua meest verslavende drug. Gezellig tussen Heroine en Meth in.

Sorry, maar ik heb ook echt wel een keer een blowtje gerookt, ook wel eens een keer te veel, maar cocaine is gewoon maatschappijontwrichtende troep, richt wereldwijd een enorme teringzooi aan, zowel bij gebruikers als in de handel, en omdat het zo verschrikkelijk duur is, veranderd de braafste huisvader in de grootste crimineel. Tof spul man...

11 april 2017 om 23:26

Ja die kroeg moet ook sluiten. Is duidelijke wetgeving voor. Fantastisch hoe je hier recht probeerd te praten wat krom is. Mijn buurman schopt zijn vrouw in elkaar en komt er mee weg, dan vind ik dat ik dit ook moet kunnen doen zonder dat ik gepakt word. Je snapt hopelijk wel dat dat een redenatie is van een pond worst toch?

11 april 2017 om 23:30

Snap je nou echt niet dat ik probeer te zeggen dat je duizenden mensen hier mee benadeelt ? En dat hun er niks aan kunnen doen dat er een paar mensen dealen die daar toevallig ook komen? Of denk jij soms dat iedereen daar snuift en dealt?

12 april 2017 om 00:19

Lekker selectief 1 minder sterk punt uit zijn betoog door de mangel halen. De strekking van de post vind ik volledig valide. De daders straffen is het enige juiste en dat doe je niet door het home te sluiten, maar ...door de daders op te pakken en vervolgen. Het wordt anders wanneer blijkt dat personen die formeel namens vak-p handelen hierbij betrokken zijn. Dat heb ik echter nog niet gelezen.

12 april 2017 om 07:07

Omdat dat punt gelijk de rest van zijn Post overbodig maakt. Normaals, de wetgeving is hier in heel helder.

Handig hoor gemeente. Nu gaat het onkruid zich verspreiden, of juist weer groeperen bij de bios. Ik verwacht het tweede omdat het geen eenlingen zijn, maar een groep die toch altijd rond wedstrijden samen optrekken. Zullen ze nu opnieuw niet kijken naar mogelijke consequenties?

12 april 2017 om 13:12

Helemaal mee een Jansen .misschien gaat vak P nu wel lekker voor de wedstrijd de binnenstad in. Weet niet of iedereen daarop zit te wachten. Ik ben er meer voor de verantwoordelijke personen hard te straffen en niet de hele groep.

Handig, je kan de griep beter bij het stadion hebben waar toch voldoende me is dan in de buurt erom heen

Het probleem is denk ik ook niet primair dat er drugs verhandeld worden of dat er gesnoven wordt. Dat gebeurt in letterlijk elk stadion in Nederland, bij elke club, in elke kroeg waar supporters bijeen komen voor de wedstrijd. Ga je nooit kunnen uitbannen en je gaat dat probleem nu alleen maar meer bij omringende kroegen neerleggen.

Het probleem is vooral dat groeperingen die bewezen actief zijn in de georganiseerde criminaliteit blijkbaar voet aan de grond hebben gekregen in dat supportershome. Hoewel dat allemaal maar bewezen moet worden door justitie snap ik wel dat gemeenten daar streng op zijn. Het dealertje dat wat grammen coke verkoopt aan zijn maten voor de wedstrijd is het probleem helemaal niet, maar schimmige clubjes als satudarah die daar hun macht uitoefenen.

Lijkt me dus al met al een zeer terecht besluit, al stel ik nog steeds mijn vraagtekens bij de manier waarop het werd gedaan tijdens die wedstrijd. Dit had je best dadergericht kunnen oplossen in plaats van tijdens een wedstrijd waar 30.000 man in het geding komen. Helemaal als je kijkt naar de vangst van de politie op die avond. Slechts 46 gram en 4 aanhoudingen. Op een normale stapavond in een gemiddelde kroeg tref je nog meer aan.

12 april 2017 om 08:02

@DeGoey: (is al een woordgrap op zich...) Ik geloof best dat er in een kroeg ook gehandeld wordt. Misschien is 46 gram niet zoveel. Echter het verschil tussen een kroeg en een voetbalclub zijn de kinderen. Je komt als kind geen kroeg binnen, maar wel bij een voetbalwedstrijd. Ik vind het dan ook terecht dat er bij een voetbalwedstrijd harder wordt ingegrepen.

12 april 2017 om 09:33

Dat is hier echter niet het verschil omdat in het home ook geen kinderen mogen komen.

12 april 2017 om 10:23

In het home niet nee, maar als je 10 meter verder loopt, dan zit je gewoon tussen de kinderen die naar jouw (en daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee) doorgesnoven kop zitten te kijken.

12 april 2017 om 12:01

Waarom wordt niet bij elke wedstrijd zo hard ingegrepen als het je gaat om de doorgenomen koppen?

12 april 2017 om 13:48

@Jansen Joenite: dat is een hele goede vraag. Moreel gezien is elke club / politie haast verplicht om elke wedstrijd in te grijpen. Het zal wel met de beschikbare mankracht te maken hebben.

Ongekend. Van de hele populatie Vak-P zal een klein percentage hard drugs gebruiken, een nog kleiner percentage dealen en enkele figureren uit de georganiseerde criminaliteit voet aan de grond hebben gekregen binnen vak-p. Dit kan echt niet en moet keihard worden aangepakt. Maar ....waarom pak je die gasten die het betreft niet op? Zij hebben niets met Twente en zorgen ervoor dat vele Twente supporters niet meer voor en na de wedstrijd even gezellig in het home kunnen zijn. Het home sluiten boeit die motorgasten totaal niet. Zoeken ze wel een ander afzetkanaal. Straffen is goed, maar wel zinvolle straffen.

Slim hoor nu zal vast niemand meer drugs kunnen kopen ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren