Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij zal hem toch niet tegen Ajax opstellen, of is Cocu hardleers?’

Laatste update:

Hugo Borst is naar eigen zeggen getuige van 'een krankzinnige voetbaljaargang'. Een seizoen vol missers en fouten en een seizoen waarin geen enkele topclub overmacht heeft, zo oordeelt de columnist van het Algemeen Dagblad maandag. Borst wijst erop dat Feyenoord, Ajax en PSV er niet in geslaagd zijn om drie fatsoenlijke wedstrijden achter elkaar te spelen.

"De een heeft een uit-complex, de ander kan rond Europese wedstrijden niet goed presteren in de Eredivisie en PSV, tja, PSV heeft dus Luuk de Jong, die nog drie jaar vastligt", zo concludeert Borst cynisch. De aanvaller annex captain kwam in de laatste zeven competitieduels niet verder dan een schamel doelpunt.

In de optiek van Borst hebben de fans van PSV het helemaal gehad met De Jong, die zondag tegen Willem II naar de kant werd gehaald. Dat kon een deel van de fans van PSV zeker bekoren. "Phillip Cocu heeft er 29,5 wedstrijd over gedaan om Luuk de Jong af te schrijven. Sneu trouwens, die teloorgang. Niemand snapt wat er met die jongen is gebeurd. Henk Krol is leniger in de heupen. Of is Phillip Cocu hardleers? Hij zal Luuk tegen Ajax toch niet opstellen?"

Luuk de Jong hoort in de basis van PSV thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 april 2017 om 10:33

Het is natuurlijk makkelijk oordelen, de Jong heeft het eerder wel goed gedaan, dus wat zou dan werkelijk het probleem zijn? Zit het tussen zijn oren of is hij altijd zo beperkt geweest? Zou raar zijn, want hij heeft meerdere seizoenen in de Eredivisie volop gescoord. Ik blijf roepen dat de hele ploeg dit seizoen minder is geweest en dat wat Cocu vooraf allemaal beloofd heeft, nooit is nagekomen. Ze zouden stabieler zijn en meer van de kleintjes winnen, maar er is niets van terecht gekomen. Steker nog, waar ze thuis altijd onverslaanbaar waren, zijn ze nu erg kwetsbaar geweest. Jammer voor dit seizoen, maar we moeten deze resultaten niet alleen maar bij de Jong in zijn schoenen gooien. Een concurrent achter hem had hem scherper gemaakt, helaas was die niet voor handen (nee, Lammers is nog niet zo ver) De Jong afschrijven is makkelijk, maar dan mogen ze mij dan wel vertellen wat hem dan opeens zo minder heeft gemaakt.

10 april 2017 om 10:58

Dat is niet het punt.

Het klopt dat Luuk eerder goed gepresteerd heeft. Maar hij doet dat nu al heel lang niet meer. En de trainer laat hem, met die wetenschap, heel erg lang staan. Dat is het punt. De trainer zou, nadat hij een aantal wedstrijden constateert dat Luuk niet presteert, hem veel eerder op de bank moeten zetten. En dat heeft hij niet gedaan. Soms is het goed om een speler een tijdje het vertrouwen te geven. Maar er komt een moment dat die speler dat vertrouwen niet terugbetaalt. Dan moet hij er uit.

Ik denk dat Feyenoord al wel 3 goede wedstrijden achter elkaar heeft gespeeld hoor. En Ajax ook, de laatste 3 waren bijvoorbeeld allemaal prima van hun kant.

10 april 2017 om 10:54

PSV heeft ook wel 3 goede wedstrijden achter elkaar gespeeld, je moet het niet zo letterlijk nemen, wat hij probeert te zeggen is dat alle 3 topploegen wisselvallig presteren dit jaar, en daar heeft ie gelijk in.

10 april 2017 om 11:02

Inderdaad, niet te letterlijk nemen.

Toch denk ik dat Borst teveel overdrijft. Feyenoord heeft nou een keer geen selectie met absolute topspelers. Dus volgens mij heeft Feyenoord er juist alles uitgehaald wat er in zit. Door keihard werken en echt als team het veld op te gaan. Zelfs een reeks van 10 wedstrijden op rij gewonnen. Dat is hartstikke knap. Gisteren tegen Zwolle zag je dat ook, Feyenoord ging weer tot het gaatje voor de winst. Wat Borst doet is dat als uitgangspunt nemen, en concluderen dat het nog beter had gemoeten. Tja, dat kan je altijd wel roepen. In het seizoen van Leicester van vorig jaar kan je ook wel wedstrijden vinden die beter hadden gekund.

Bij Ajax en PSV zie je in mijn ogen wel dat ze echt wat hebben laten liggen. Daar geef ik Borst hoe dan ook gelijk in. En nee, ik ben geen Feyenoorder, ik ben Ajacied.

12 april 2017 om 12:02

Hugo Borst heb ik nooit echt serieus kunnen nemen. Ook dit klopt natuurlijk helemaal niet. Kijk alleen al naar het gat tussen de nummer 3 en nummer 4. Dit geeft al aan dat de top 3 gewoon vrij constant is en de clubs daaronder zeer wisselvallig zijn. PSV is de enige club uit de top 3 die een mindere reeks heeft gehad. Zowel Feyenoord als Ajax zijn gewoonweg heel consistent dit seizoen.

De 3 top clubs presteren dit seizoen juist wel vrij consistent en goed. Zeker de laatste tijd wordt vrijwel alles gewonnen. Als je dit vergelijkt met een aantal jaar terug, toen Ajax 4 keer achter elkaar kampioen werd, gaan ze alle 3 meer punten behalen. Of dit ligt aan het feit dat ze zelf beter zijn of de middenmoot slechter is geworden weet ik niet. Ben het dan ook niet met Hugo eens..

10 april 2017 om 11:07

Eerste seizoenshelft van PSV was wel erg matig wat mij betreft. Veel geluk gehad met late winnende goals na slecht spel. En bij Ajax mist af en toe opeens de scherpte en de wil om te winnen, lijkt het wel. Qua punten is het ten opzichte van vorig seizoen nog afwachten. Dat was toen 84 om 82, dat halen ze nu net niet, vermoedelijk. Paas seizoenen geleden was het inderdaad wel minder.

10 april 2017 om 12:51

PSV had juist veel pech de eerste helft, niet normaal hoeveel kansen er toen werden gemist. Daarnaast natuurlijk vervelende blessures.

10 april 2017 om 14:30

Ja, maar nu kijk je alleen naar de top-2, als je de derde plaats erbij pakt is het deze eeuw nog niet geweest dat er zoveel punten gehaald zijn. Als Feijenoord nog 6 en/of Ajax nog 7 punten pakt zit de kampioen ook boven het gemiddelde aan punten van een kampioen deze eeuw.

10 april 2017 om 16:57

Dat is dus geen pech maar onkunde.

10 april 2017 om 12:36

Ik vind de prestaties van PSV niet overtuigen, maar ze hebben iig wel veel punten gehaald. Technisch gezien is het mogelijk dat de top drie clubs allemaal boven de 80 punten eindigen, volgens mij behoorlijk zeldzaam.

10 april 2017 om 18:03

Dat komt volledig door de armoede onder de top 3. Europees waren psv en Feyenoord redelijk kansloos wat een indicatie is dat heersen in de eredivisie weinig zegt over de eigen kracht. Ajax is Europees al wel ver gekomen maar mag ook niet klagen over de lotingen tot nu toe

10 april 2017 om 19:41

Dat is wel heel erg meten met twee maten. De eerste drie jaar onder Frank was Ajax zgn kampioen van de armoede, maar konden er ook Europees geen potten worden gebroken. Nu doet de top drie het eindelijk weer goed en staan ze soeverein bovenaan, maar komt dit omdat de rest zo zwak is. Zo kun je het altijd wel tot je gelijk verdraaien.

Een seizoen vol missers en fouten? Nou dat vind ik dus juist wel meevallen. De topclubs laten allemaal bijzonder weinig punten liggen waardoor een gelijkspel er al voor kan zorgen dat je uit de race voor het kampioenschap ligt. Het ligt dicht bij elkaar maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. Ik vind dat het niveau juist omhoog gegaan is. Het is maar net hoe je het wilt bekijken.

10 april 2017 om 12:05

@hangover, ja het seizoen 2002/2003 sowieso.

De topclubs staan niet voor niks 15 punten los op de nummer 4. Het is juist zo spannend omdat de drie traditionele clubs goed presteren. En tuurlijk laat je wel eens wat punten liggen. Uit twente, uit zwolle zijn niet de meest eenvoudige wedstrijden. Zou mooi zijn om er eens positief naar te kijken en blij te zijn met hopelijk een zinderend slot

10 april 2017 om 18:04

De top 3 staat zo ver voor omdat alles daaronder veel zwakker is dan ooit tevoren. Als psv Ajax en Feyenoord echt zo sterk waren geweest dan waren ze Europees wel verder gekomen. Ajax zit er dan nog wel in maar mocht niet klagen over de lotingrn

Om maar ff, op een kinderachtige manier, duidelijk te maken dat Hugo nooit serieus te nemen is. De afgelopen 3 wedstrijden was Ajax erg overtuigend. Waarbij 2 van de 3 toch clubs zijn die thuis horen in de top 5.

10 april 2017 om 11:10

Maar hoe is het dan mogelijk dat je van Excelcior uit niet weet te winnen.

10 april 2017 om 11:27

Dat was de wedstrijd daarvoor. Ik heb het over de wedstrijden tegen Feyenoord, AZ en NEC.

10 april 2017 om 11:34

Ik snap sowieso niet waarom deze man keer op keer een plateau krijgt om zijn onzin uit te spuwen. Ik zie dagelijks dakloze alcoholisten liggen op centraal station die er beter verzorgd uitzien dan deze 'kenner'.

10 april 2017 om 12:05

De relevantie van je opmerking ontgaat me even.

Borst chargeert graag, zo ook hier.

Wat een onzin met dat uitcomplex en niet kunnen presteren rond Europese wedstrijden. Als je 16 Europese wedstrijden speelt, dan is de kans sowieso groter dat je rond die wedstrijden meer punten laat liggen dan in de periode dat er geen Europese wedstrijden zijn. Dan speel je rond Europese wedstrijden ook nog eens uit tegen Feyenoord, AZ, FC Groningen en Psv. Dat zijn wedstrijden waar je ook zonder Europees programma punten kunt laten liggen.

Het vermeende uitcomplex van Feyenoord is ook overdreven. Feyenoord heeft 2 punten minder gepakt in uitwedstrijden dan Ajax en net zoveel punten als Psv. Hebben die ook een uitcomplex dan? Sowieso vind ik 32 punten uit 15 uitwedstrijden een prima aantal voor welke club dan ook. Het is zeker niet dramatisch.

Hoop dat psv volgend seizoen afstapt van 433 en teruggaat naar de gloriedagen in een 442.
4 sterke middenvelders en 2 supersputsen.
Denk aan de koppels Ronaldo Nilis en Kezman Van Nistelrooy. Locadia Lozano moet het volgend droomduo worden met op 10 Pereirro. Hendrix, van Ginkel en Ramselaar op t middenveld. Andres en Propper verkopen. Achterin Arias en Zoet verkopen en St. Juste en Dumfries erbij halen. Jurjus op 1 en Kardioglu aantrekken.

10 april 2017 om 14:05

Ik denk ook dat Psv dit beter zal liggen als 433. Je hebt geen buitenspelers waarom zou je dan geforceerd 433 gaan spelen?

Ajax heeft het laten liggen tegen 3 kleintjes, Excelsior, Roda, Willem II. Feyenoord bij Sparta en Eagles.

Tsja, als je geen buitenspelers opstelt heb je weinig aan de Jong. Narsingh was nog de enige maar die had ook geen vaste basisplaats. De rol van centrumspits is sowieso aan het veranderen van lang aanspeelpunt en afmaker naar bewegelijke doelpuntenmaker. Je hebt uitzonderingen natuurlijk, als Lewandowski, Kane en in nationaal Jorgensen en Dolberg maar zonder voorzetten komen die ook nergens. Een Kane is ook veel minder zonder Eriksen en co.

Vind het de taak van de technische staf het elftal zo goed mogelijk samen te stellen op basis van de beschikbare spelers maar wel op een langere termijn zodat je routines kunt inslijpen en je dus ook spelers achter de hand moet hebben die bij blessures of zomerse verkoop het kunnen overnemen.

Als je de Jong aanvoerder maakt en daar een deel van je toekomst op bouwt is het vande zotte dat je geen buitenspelers meer hebt die voorzetten kunnen afleveren, alleen lopende middenvelders hebt en je dus alleen hoopt op de vorm van een linksback. Dat is geen beleid.

Eigenlijk past Siem de Jong nu veel beter bij PSV in de spits maar die is volgend jaar weer weg. Ze moeten of gaan investeren in buitenspelers of middenvelders met diepgang en creativiteit willen ze weer gaan meespelen om de titel.

Hoe kan je roepen dat geen enkele ploeg 3 wedstrijden achter elkaar overtuigend is als...

Feyenoord en Ajax 7 of 8 wedstrijden na de winterstop op rij winnen en Psv 6, omdat ze daarna Feyenoord tegen kwamen??

Daarbij hadden Ajax en Feyenoord in die periode 7 en 8x op rij de nul!! Ajax inclusief 2x tegen Legia.

Verder heeft Ajax na de winterstop pas 2x punten verspeelt.. 2x gelijkspel waarbij het duel in Groningen een dubieuze wending kreeg. Sorry hoor, maar dan mag je wel een keer bij Excelsior uitglijden, of is het dan nooit goed en moet er 34 x gewonnen worden?

Daarnaast heeft Ajax 2x gewonnen 1x gelijk gespeeld en 1x verloren van Kopenhagen.
En daarbij ook 2 scheidsrechterlijke dwalingen. Het gelijke spel was een overwinning als die bal over lijn gezien wordt... en de goal van dolberg in blessuretijd in Kopenhagen was anders gewoon 2-2.

Het is het beste seizoen in jaren van de topploegen.

Ik zou eerder gaan zeuren over het gebrekkige spel van de overige ploegen m.u.v. Utrecht!

AZ en Heerenveen zijn pudding na de winterstop, Heracles kon kennelijk voor de winterstop niet wat ze nu kunnen. Twente heeft een heeeel groot mentaliteitsprobleem... winnen en gelijk tegen psv, winnen van Ajax, maar verliezen van Go Ahead en Excelsior in eigen huis.
En het grootste dieptepunt van dit seizoen is wel Groningen... die hebben helemaal geen identiteit meer.

10 april 2017 om 19:55

Precies. De analyse van Borst klopt van geen meter. Ajax presteert na de winterstop zeer constant. Zelfs in de Europa League wordt goed gepresteerd dus om nu te stellen dat de top drie ondermaats presteert klopt niet en geldt zeker niet voor Ajax.

Heeft Cocu net voor Ajax t licht gezien en laat ie Locadia spelen.. dat draait veel beter en is mi veel lastiger te verdedigen.
Bovendien zet je LdJ lekker op scherp en kun je m laten invallen.
Wordt er niet makkelijker op.

10 april 2017 om 12:40

Wat een onzin opstelling, alsof die spelers haalbaar zijn. Pieters en Djolinogwat ga je echt niet hiernaartoe halen met hun Premier League salaris. Tielemans zal ook geen stap opzij zetten naar Psv. Daarnaast gaat Hendrix gewoon spelen volgend seizoen, als Guardado weg is. Lens is ook totaal onhaalbaar, om nog maar te zwijgen over Bailey, die pas net verkast is naar Leverkusen.

10 april 2017 om 12:55

Pieters, Tielemans, Lens en Bailey zijn compleet onhaalbaar.

10 april 2017 om 13:31

Te duur, te duur, te duur en uhm.. te duur.

10 april 2017 om 14:07

Tielemans geniet belangstelling vanuit heel Europa. Die gaat niet naar een gelijkwaardige club verkassen, terwijl hij elders op een hoger niveau kan spelen en bovendien veel meer kan gaan verdienen.

Bailey heeft bij Leverkusen ook vast een salaris dat ze bij PSV niet gaan betalen en speelt er pas net. Zelfs op huurbasis zal deze jongen best veel verdienen en het is maar afwachten of hij wel in de Eredivisie wil spelen.

Pieters is een basiskracht bij Stoke City en heeft een salaris dat veelvoudig is aan het hoogste salaris dat PSV uitdeelt. Ook Pieters is dus onhaalbaar en datzelfde geldt voor Jeremain Lens die ook erg veel verdient voor PSV-begrippen.

10 april 2017 om 17:41

Hendriks is juist een hele goede middenvelder die zorgt voor balans in het team. Geen uitschietet maar altijd een voldoende. Zou meer moeten spelen.

Ik snap niet dat iedereen zich verbaast over Luuk de Jong. Als het bij De Jong tegen gaat zitten, heeft hij extreem veel moeite om weer op te krabbelen. Bovendien is De Jong een spits die aanvoer nodig heeft vanaf de flanken en dat zit er dit seizoen ook niet veel in. Die twee combinaties zorgen er naar mijn mening voor dat het dit seizoen erg slecht loopt bij De Jong. Bij Gladbach was die aanvoer er ook niet en dan is Luuk de Jong niet het type speler om kansen voor zichzelf te kunnen creeren.

Als je je aanvoerder niet laat starten tegen Ajax kan je hem net zo goed die band afnemen. Dit zijn juist de wedstrijden waarvoor je iemand tot aanvoerder maakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren