Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Georganiseerde criminaliteit Vak-P, Satudarah geïnfiltreerd

Laatste update:

Op een persconferentie heeft burgemeester Onno van Veldhuizen van de gemeente Enschede een toelichting gegeven op het ingrijpen van de politie donderdagavond tijdens de wedstrijd tussen FC Twente en PSV (2-2). Donderdagavond werd al bekend dat de politie een inval deed vanwege drugshandel in het supportershome van Vak P. Vrijdag bevestigde de burgemeester dat er stelselmatig in drugs werd gehandeld, waarbij twee motorclubs betrokken waren.

Van Veldhuizen sprak vrijdag over ‘georganiseerde criminaliteit’ vanuit Vak-P. De motorclubs Satudarah en Saudarah zouden betrokken zijn. "En ondermijning staan wij in onze stad niet toe”, sprak de burgervader de media toe. “Ik hoop echt dat dit de aller- allerlaatste keer is dat wij in Vak-P hoeven in te treden. Ik reken erop dat er vanuit de kant van FC Twente ook het nodige gedaan gaat worden. Het gaat niet over kattepis, maar over vrijheid en gelijkheid van mensen."

Bij de inval werd er geschoten door de politie, maar niet met echte kogels. Het ging om zogeheten dummies: rubberen kogels. Een woordvoerder van de politie bevestigde dat er 46 strips met drugs zijn gevonden, wat duidt op drugsgebruik tijdens wedstrijden. Volgens de politie was er een vreemd soort deurbeleid bij de wc’s in het supportershome. Er werd bepaald wie wel en wie niet op bepaalde tijdstippen naar binnen mocht. Dit kan verband houden met drugshandel. Er zijn in totaal vijf personen aangehouden, het supportershome gaat dicht.

Na de wedstrijd liep het buiten het stadion uit tot een confrontatie tussen supporters en de politie. Daarbij viel een agente van haar paard. Ze heeft ter observatie de nacht doorgebracht in het ziekenhuis. Ze maakt het naar omstandigheden goed.

Het is terecht dat het supportershome wordt gesloten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Twente uit zal er wel niks gebeuren.. Die mensen die daar werken zitten zwaar onder de plak bij deze ciminelen of ze zijn bang dat er bakstenen door de ruiten van de woonkamer gaan komen. Als ik gister Jan Van Halst alweer achteruit zie deinzen en doen alsof hij nergens weet van heeft dan weet ik alweer genoeg, en kan je er vergif op in nemen dat deze criminele organisatie lekker hun gang kan blijven gaan! Het zou van enorme solidariteit getuigen als Twente de gemeente ,die ze nog geen jaar geleden van de ondergang gered heeft, een helpende hand aanbiedt en deze zware idioten aanpakt!

7 april 2017 om 11:24

Het is ook niet zo makkelijk natuurlijk om in de schoenen van Jan van Halst te staan nu. Negatieve publiciteit (na alle financiã«le perikelen) probeer je te ontwijken. Zal wel iets worden van veroordelen, meewerken aan onderzoek en afwachten. En dan hopen dat het nieuws langzaam onder het tapijt verdwijnt.

7 april 2017 om 11:42

Als bestuurder van Twente heb je de verplichting om dit soort praktijken af te keuren, zowel publiekelijk als achter gesloten deuren! Het valt me vies tegen dat hij zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen.

7 april 2017 om 12:41

Je geeft zelf al aan dat die lui misschien wel onder de plak zitten bij die criminelen. Als je persoonlijke veiligheid en die van je familie op het spel staan wil ik jou nog wel een keer zulke spierballentaal horen uiten. Dan piep je echt wel een toontje lager hoor.

7 april 2017 om 11:25

Hoe kom jij zo goed geã¯nformeerd? Of roep je zo maar wat? Hoe kom jij aan de "kennis" dat de bestuursleden onder de plak van criminelen zitten? Want dan mag jij je wel snel gaan melden bij de politie als kroongetuige.

Ik heb het idee dat je zo maar wat roept. Jammer.

7 april 2017 om 11:50

Ik kan je dat niet met zekerheid zeggen helaas.. Maar tot nu toe is het zo dat bij alle clubs waar problemen zijn met de harde kern, het bestuur niet durft in te grijpen. Of dat nou is om reden A of om reden B, dat maakt mij verder niet uit. Feit is dat er weer een grote groep asocialen grote imagoschade voor "hun club" veroorzaken. Zo was dat bij Ajax al meerdere malen (Vermeer pop, vuurwerk tegen PEC), zo was dat bij Feyenoord al vaker (fonteinen in Rome).. Zo gaat dat in Nederland, de asocialen mogen doen en laten waar ze zin in hebben en als ze aangepakt worden dan roept de rest dat de politie zijn "macht misbruikt"... Belachelijk!

7 april 2017 om 12:04

Kortom: in deze kwestie roep je dus maar gewoon wat op basis van aannames en andere incidenten.

Ik vind het persoonlijk goed van Jan van Halst dat hij voor de camera verschijnt. Ik vind het van Jan van Halst ook goed dat hij eerst afwacht met het veroordelen van A: de supporters en B: de politieactie totdat hij volledig in ingelicht door de politie en de gemeente. Je kan als bestuur van FC Twente ook niet zomaar het supportershome van je eigen supporters dichtgooien op verdenking van strafbare feiten. Dan moet je ook de strafbare feiten paraat hebben, anders doe je veel supporters te kort die er niets mee van doen hebben.

Waar ik geen inzicht in heb maar wat ik wel hoop, is dat FC Twente nu volledige medewerking gaat verlenen aan de politie en de gemeente om de criminelen te weren uit Vak P en het supportershome.

En waarom? Omdat Vakp heel veel sfeer brengt in het stadion. Merendeel zijn echte supporters, die zich ten alle tijde achter de ploeg en de club scharen en die voor prachtige sfeeracties zorgen. Komt de ploeg op achterstand (zoals gisteravond) dan hoor je in Vak P het gezang aanzwellen en dan gaan ze nog harder "tekeer" zoals je dat van een echte harde kern mag verwachten.

Nu heel snel schoon schip maken en de rotte appels eruit, maar daar heeft FC Twente de afgelopen jaren genoeg ervaring mee opgedaan.

Cote

7 april 2017 om 12:13

Ik vind het persoonlijk goed van jan van halst dat hij voor de camera verschijnt. Je bedoelt zeker dat het zijn plicht is? Als je dat niet wil, moet je lekker een andere baan op zoeken. Keihard aanpakken die lui.

7 april 2017 om 12:36

Ik bedoel het positief. Die negatieve houding hier.... Niet alleen jij hoor maar je mag mensen ook wel eens een compliment geven in plaats van het negatief in te steken. Daar wordt je als persoon ook vriendelijker en minder zuur van. Proberen waard!

7 april 2017 om 13:04

@yoericfc

Pardon? Zo was het bij Ajax al meerdere malen?

Ajax heeft keihard ingegrepen. De daders van de Vermeerpop hebben een aangifte aan hun broek en een stadion verbod. Vak 410 is van de tweede ring gehaald en bijgevoegd aan de F-side zodat ze de volgende keer wel ontruimd kunnen worden.

Vuurwerk tegen Pec? Er is helemaal nooit vuurwerk in de Arena afgestoken bij een wedstrijd tegen Pec?

Feyenoord met fonteinen in Rome? Feyenoord is een club uit Rotterdam. Wat hebben die te maken met Rome en of er daar ingegrepen wordt of niet? Trouwens, er werd in Rome toch hard ingegrepen en er zijn behoorlijke boetes uitgedeeld door de Romeinse politie?

Als je niet weet waarover je hebt hebt, roep dan niet zomaar wat.

7 april 2017 om 14:10

Dat specifieke stukje gaat over de imagoschade die dat soort "supporters" veroorzaken bij hun clubs.. Het vuurwerk gaat over de bekerfinale tegen PEC, lijkt me niet dat dat heel erg moeilijk was om te begrijpen? Ook over die pop, een heel vak met mensen staat te kijken hoe zo'n schijtlollig ventje die pop ophangt. Als ze echt zo stoer waren, hadden ze meteen gezegd dat die kerel die pop eraf moest halen.

7 april 2017 om 18:20

Onzin..dit soort dingen gebeurt bij heel veel clubs.

7 april 2017 om 11:32

En hoe wil je dat Twente hier ingrijpt? Als er stelselmatig gedeald wordt kun je er van uit gaan dat hier wel wat (zware) criminelen rondlopen, vooral als het blijkt dat twee motorclubs in verwikkeld zijn. Twente heeft beschikking over stewards en een security, maar als zulke mensen al een confrontatie met de ME aangaan (waarbij de ME notabene moet schieten), weet je al dat stewards en security geen fuck voorstellen. Zelfs bij het uitdelen van stadionverboden heeft Twente eerst bewijs nodig en zal dit in samenwerking met de politie moeten (vanwege de meldplicht).
Ik hoop iig dat Twente (en of course andere voetbalclubs) dit eens serieus gaan nemen en vooral dmv camera's en samenwerking met andere supporters, het crimineel netwerk beter en duidelijk in beeld brengen. Daarmee kunnen ze in samenwerking met de Ovj/politie kwalitatiever en doelgerichter optreden.

7 april 2017 om 11:40

Een actie zoals jij hem benoemt lijkt me een goede start idd! Bij de club is natuurlijk heus wel bekend wie er in Vak-P nou de zware jongens zijn en welke jongens er staan omdat het cool is dat daar de herrie vandaan komt. Laat ze daar eens eerlijk en open over zijn, dan help je de politie al een heel eind.

7 april 2017 om 11:49

Yoericfc

Dat de zware jongens bekend zijn geloof ik best, maar niet al die zware jongens hoeven de betreffende drugsdealers te zijn toch?
En denk je dat de informatie die Fc Twente heeft over eventuele 'verdachten' niet doorspeelt aan de politie?
Je doet gewoon de aanname van niet en roept dus maar weer wat.

7 april 2017 om 11:51

Je maakt echt alleen maar aannames.. 'Die mensen zitten onder de plak bij die criminelen' of 'Bij de club weten ze echt wel wie de zware jongens zijn'. Een goede crimineel kan het verborgen houden; zeker als ze bekend zijn in het gebied, wat in dit geval duidt op het supportershome en het stadion. Hij zal weten waar de camera's hangen, hij zal weten hoe de beveiliging in elkaar steekt en hij zal weten wanneer en wat hij wel/niet kan doen. De club zal zeker mee moeten werken d.m.v. camerabeelden en getuigen in de vorm van security en stewards, maar veel meer kunnen ze als club niet doen.

7 april 2017 om 11:58

Dan nog steeds moet je het in kaart kunnen brengen wie nou echt de zware jongens zijn. En daarvoor moet je direct bewijs hebben, zoals getuigenverklaringen van getuigen die direct handel hebben gezien/hebben gekocht, of zoals nu het geval iemand staande houden met drugs in de pockets. Uiteindelijk is er vooral met drugs 1 hele simpele methode (doch misschien de zwaarste). Drugshandel is eigenlijk iets heel kapitalistisch, het vindt puur plaats op plekken waar er veel vraag naar is. Drugsgebruikers (degene die het dus van hun allemaal kopen) zouden zich moeten afvragen wat voor hun belangrijker is: de drugs of de club. Als de club voor hun belangrijker is en ze willen per se blijven gebruiken: haal je drugs ergens anders, zorg dat er voor zulke mensen geen markt meer is en ze zullen vanzelf weg gaan. Hiermee los je het probleem natuurlijk niet op (is drugsgebruik überhaupt op te lossen?), maar je verschuift het wel van kringen waar kinderen, normale mensen komen en van je club die je misschien zo dierbaar is.
Als ze alleen voor de drugs komen: ja fuck, daar is geen beginnen aan haha.

7 april 2017 om 12:14

Wat een onzin zeg. Tuurlijk weet een club wie de zware jongens zjjn. Als je dat niet weet doe je echt je werk niet goed.

7 april 2017 om 16:07

Smk88, je zou kunnen beginnen met het verbieden en stoppen met het faciliteren van een supportershome voor de harde kern in je stadion dat ook nog eens door diezelfde mensen zonder controle gerunt mag worden. Ben er zelf 3 keer geweest een aantal jaren terug en toen was het al gaande. Iedereen wist het en het Twentebestuur heeft het altijd getolereerd. Gezellige sfeer, maar de harddrugs tierde er welig. Als je al de wc op kon komen stonden er steevast een rijtje te snuiven. Soms werd je bij de deur tegengehouden met het verzoek om even te wachten. Wat je ook maar graag deed als je zag wat er tegenover je stond. Dan heb je nog de incidenten rondom deze vrijplaats die voor zich spraken en veelal ook afgedaan werden met het voor de media bevredigende reactie. Ik lees hier ook dat het overal is, maar dat is niet in de reguliere supportershome, dus bij de andere clubs vaak buiten het stadion in cafes waar deze mensen samen komen. Voor wat betrefd Eindhoven weet ik dat deze plaatsen bij de politie onder een vergrootglas liggen en daar wordt ook regelmatig ingegrepen. Het werd dus tijd dat de gemeente Enschede ook een actie ondernam en dat is nu dan ook gebeurt.

7 april 2017 om 18:22

En dan?? Met de straffen in NL schiet je er toch helemaal niks mee op??
Die gasten lopen binnen 2 dagen weer buiten en bedreigen vervolgens met hun vrienden je gezin of staan voor je deur.
Die afweging makend ga je echt niet zover hoor.
Als die dader 10 jaar de bak in zouden gaan zou het heel anders zijn.

Dit krijg je met soft beleid zoals in Nederland..kun je lang en breed lullen..dat zijn de feiten.

7 april 2017 om 11:32

Fijn dat je alweer genoeg weet. Dit gebeurt bij grotendeels van de clubs.. Dit artikel is ook van een kant. Lees nergens iets over de politie die misbruik maakt van macht om met een paard lekker over een onschuldige supporter te denderen..

7 april 2017 om 11:39

Die man had daar niets te zoeken! De enige mensen die daar rond liepen (voor zover nog te zien was op de filmpjes) waren de relschoppende mindervaliden en ramptoeristjes die lekker fotootjes gingen maken! Ja, dan kan dit gebeuren!

7 april 2017 om 11:47

Ben jij daar gisteravond geweest? Tenzij dat zo is, hou dan eens op met die voorbarige conclusies van je.

7 april 2017 om 11:48

Kan gebeuren kan gebeuren.. Het is een goede actie, alleen verkeerd gepland en te weinig rekening gehouden met de gevolgen. Maar dat zijn we gewend in Nederland

7 april 2017 om 11:56

'Dit gebeurt bij elke club'.. Ook weer zo'n domme aanname van iemand die het niet kan hebben dat dit bij zijn club gebeurd. Ordinaire drugshandel tussen motorbendes gebeurt niet bij elke club. Sterker nog, ik denk dat het aantal clubs waar dat gebeurd op een hand te tellen is. Dat je vervolgens nog durft te roepen dat dit artikel maar een kant van het verhaal laat zien, toont aan dat je net zo'n dwaas bent als de mensen die dit laten gebeuren bij Twente. En mocht je het willen weten: Nee, de politie handelt ook niet altijd goed, maar als er rellen zijn, ben je 9/10 keer niet onschuldig als je daar bent. Ben je er toch omdat je zo graag wilt kijken, dan loop je dit risico nou eenmaal.

7 april 2017 om 12:03

@1fctwente:

pff gezeur over 1 man die word aangelopen!

Ja de politie heeft tijd om tussen 1000 debielente gaankijken wie kwaad in de zinheeft en wie niet! en zo'n paard kan natuurlijk ineens op hetlaatste moment uitwijken!

Als die man gewoonnaar huis was gegaan was er niks aan de hand! Of ergens gaan staan waar geen debielen liepen.

Pff wat een land leven we zeg! Roepen altijd harder optreden harder optreden, gebeurd het eens gaan we weer huilen!

7 april 2017 om 12:14

@capis, die agent had makkelijk kunnen ontwijken. Die gast stond stil en met zn rug naar het paard toe. Agenten maakt het helemaal niet uit wie er dan staat, ik heb zoiets ook ooit meegemaakt en helemaal Me'rs die slaan gewoon iedereen, zelfs kinderen.
Er is een verschil tussen hard optreden en gericht optreden. De politie had gewoon direct na de wedstrijd vak-p vast moeten houden en een team de supporters home doorzoeken, dan kon de rest gewoon naar huis. Ik vind het een hele rare operatie en zeker niet goed doordacht.

7 april 2017 om 12:24

@SMK88 Je doet overigens precies hetzelfde, dingen aannemen zonder feiten. Maar ben het er absoluut mee eens dat je de criminelen aan moet pakken hoor.

7 april 2017 om 12:26

@capis.
Ik ben zeker voor hard optreden, maar probeer het in ieder geval gericht te doen. Naar wat ik hoor heeft de beste man alleen een glip in zijn neus en rugpijn, gelukkig..

7 april 2017 om 18:12

Om gedraaide wereld.. De agent moet wijken? Als de ME ingrijpt is dit niet voor niks en lijkt het me handig om zelf te wijken.... Maarja het mobieltje is veel te belangrijk.

7 april 2017 om 11:44

Oooh wat makkelijk van je om dit volledig op de club Twente en Van Halst te schuiven. Erg goedkoop. Je doet alsof Van Halst en Fc Twente Satudarrah faciliteert en hen niet aan wil pakken. Heb je er weleens aan gedacht dat de controle bij Vak-P niet zo groot is i.v.m. de vele ontslagen intern bij Fc Twente? Je blaft maar wat om stemming te maken. Als het Vak-P home wordt dichtgegooid dan kan deze criminele organisatie niet hun gang gaan bij het stadion en daar gaat het om (een andere plek is zo gevonden, maar niet bij een openbare ruimte als het Twente stadion). Twente staat als club nu relatief machteloos aangezien Politie Overijssel nu de boel overneemt en straffen uitdeelt. Ik weet dus niet wat je verwacht van Fc Twente? Stadionverboden? Die zullen heus volgen. Of moet heel Vak-P een stadionverbod krijgen?

Ik vond het optreden van Van Halst gisteren heel netjes, hoeveel bestuurders zouden voor de camera verschijnen na zoiets?

Overigens baal ik dat het Vak-P Home dicht is, ik wil dat gezeik en gajes niet in De Vriendenkring en loop bij rellen altijd met een grote boog om het Vak-P Home heen. Kanslozen die handelaren! Maar zo is niet heel Vak-P, zij waren gisteren mede verantwoordelijk voor de prachtige sfeer die in het stadion hing.

7 april 2017 om 11:51

Zo is het. Goed gesproken. Er hing een prachtige sfeer gister met een Vakp die een geweldige sfeer bracht en met 1-2 achter even vol achter de ploeg ging staan.

Wij keken vanaf de tribune op de kant waar de ME het stadion tijdens de wedstrijd binnen kwam. Veel dommere acties heb ik nog niet meegemaakt: tijdens een wedstrijd via 1 ingang het vak van de harde kern binnenkomen, nadat je hun supportershome binnenstebuiten hebt gekeerd. Daarvan kon elke blinde zien dat zoiets niet goed af gaat lopen.

7 april 2017 om 13:25

Deze supporters zullen ook echt wel een levenslang stadionverbod krijgen. Echter kan de club verder niets doen. Het blijft een voetbalclub en die hebben niet de middelen om criminaliteit tegen te gaan. Ik denk wel dat het goed is als clubs en gemeenten eens met elkaar gaan zitten hoe zij gezamenlijk iets kunnen doen om drugsmisbruik e.d. te voorkomen. Als het er namelijk eenmaal is, zijn alleen dit soort invallen nog effectief en staan clubs met de rug tegen de muur. Dit zijn natuurlijk geen supporters, want zij zullen de naam van de club nooit op deze manier door het slijk halen.

7 april 2017 om 13:28

Vooralsnog is je hele frustrerende bericht gebaseerd op aannames. Ik lees nergens hoe je deze dingen weet. Zijn er een serie (niet 1) voorbeelden dat dit aan de orde van de dag is?

Het lijkt me verstandig dat val Halst niet zo snel oordeeld als jij en de zaak rustig analyseert voordat hij met een reactie komt. Kun je nog wat van leren.

Waren het nou junks of fans van Twente die aan het rellen waren?

7 april 2017 om 11:25

Zit blijkbaar weinig verschil in XD

7 april 2017 om 13:49

Ik denb dat nog geen 5 % van alle supporters die gisteren aanwezig waren meegedaan hebben aan deze rellen .maar het is zo lekker makkelijk om alle Twente fans over 1 kam te scheren.

7 april 2017 om 11:26

Als je dit bericht mag geloven, wat is het verschil dan?

7 april 2017 om 11:29

Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk. Op het moment dat er politie rond een voetbalwedstrijd aanwezig is, zijn er altijd wel een paar hersenlozen die zich geroepen voelen om hun gebrek aan impulsbeheersing te tonen. Zij zijn de stier, de politie de rode doek.

Trieste zaak, na zoveel financiã«le malaise kan de club dit er ook nog wel bij hebben...
Hard aanpakken en hopen dat de criminaliteit snel verdwijnt zodat men zich wel op het voetbal kan focussen.

Haha klopt niks van het zogenaamde selectief deurbeleid, iedereen met een pasje mag gewoon naar binnen met elke wedstrijd en iedereen mag ook Gwn naar de wc wanneer ze willen!!

7 april 2017 om 11:26

Herken me ook helemaal niet in dit geschetste beeld! Onzin verhaal! maar je moet wat roepen om deze actie te kunnen verantwoorden..

7 april 2017 om 11:27

Maar dat Satudarah de dienst uitmaakt in een home klopt wel, en dat is zeer kwalijk. Dat is overigens ook al jaren zo.

Als dit allemaal vanuit Satudarah is hoeft het supportershome toch ook niet gesloten te worden? Verder vindt drugs gebruik wel iedere club plaats en is lastig om tegen te gaan. Als je over een maandje de nieuwe supportershome van Ajax binnenvalt zal je ook wel weer van alles vinden, je blijft het toch houden.

7 april 2017 om 11:29

Zoals ik het begrijp faciliteert Satudarah met haar netwerk de drugshandel bij Vak P (aanvoer van een of ander danwel beveiliging, etc). Handel gebeurde blijkbaar op de Wc's met streng deurbeleid wat ook geen zuivere koffie is. Je zal bij alle clubs wel gasten met een envelopje op zak vinden, maar of je ook echt georganiseerde drugshandel aantreft vraag ik me af hoor. Ik heb 't in het home van Ajax nooit gemerkt in ieder geval.

7 april 2017 om 11:32

Goede reden om niets aan criminaliteit te doen, zeg. Ik ben juist blij dat dit soort acties gebeuren. De politie is er voor om dit soort tuig op te jagen. Zeker wanneer ze de 'gewone' supporters intimideren.

7 april 2017 om 11:59

Drugsgebruik zal je inderdaad moeilijk kunnen weren - een jointje of een snuifje is nou eenmaal zo binnen te krijgen - maar drugshandel is van een hele andere orde, zeker als Satudarah erbij betrokken is.

7 april 2017 om 12:08

Gaat ook om de handel in drugs niet het gebruik.......

Is nog al een groot verschil, als er een paar mensen gebruiken. Of er word een op grote schaal in gehandeld.

Werd ook tijd dat ze aangepakt werden. Het was al veel langer bekend dat die motorclubs een te grote invloed hadden bij Vak P. De echte Vak P supporters waren dan ook de dupe.

Moment van de actie vond ik wel erg slecht uitgekozen. Merendeel van de supporters had werkelijk waar geen idee wat er aan de hand was. En dan ineens roepen dat het hele stadion leeg moet. Ik heb veel berichten gelezen van mensen die dachten aan een terroristische aanslag. Wat dan betreft een slecht optreden van de politie. Niet goed over na gedacht.

7 april 2017 om 11:30

Was echt heel verwarrend, maar niet echt heel erg paniekerig waar ik zat. Vooral vreemd, omdat je niet echt een reden hoort maar wel de rust moet bewaren en vertrekken. Uiteindelijk de wedstrijd gewoon af kunnen kijken. Het was wel killing voor de sfeer, die tot de 70 minuut uitstekend was.

7 april 2017 om 11:33

Tijdens de wedstrijden hadden ze blijkbaar de grootste kans ze op heterdaad te betrappen. Wat dat betreft begrijp ik het wel. Voor de overige supporters moet dit idd verwarrend geweest zijn.

7 april 2017 om 12:56

Juist wel goed gekozen, op dat moment heb je dus waarschijnlijk de meeste kans om de hoofdrolspelers te pakken en dus zullen ze daarom wel voor dat moment gekozen hebben.
En ja dat andere mensen niet weten wat er gebeurt lijkt me in deze situatie niet anders want ja je kan het moeilijk via Twitter gaan aankondigen dat dit gaat gebeuren.

Dat dit alles zo is wist een ex collega mij al jaren geleden te melden. Zelfs de politie werd altijd geweerd in de supportershome.
Het heeft dus wel heel lang geduurd en Twente niet doet dat ze er niets van af weten is dus heel vreemd.

7 april 2017 om 11:30

Dat dit zo is is inderdaad al jaren bekend. Maar het is onjuist dat Twente daar niets aan doet. De regels omtrent Satudarah waren al aangescherpt.

Verklaard ook meteen die spandoek die je ziet elke thuiswedstrijd

7 april 2017 om 11:26

Welke bedoel je precies?

7 april 2017 om 11:28

Hasj, coke en pillen denk ik!

7 april 2017 om 11:31

Dat doek is maar 1x over de tribune gegaan en daar was destijds ? Ronald heeft het over elke thuiswedstrijd dus ik neem aan dat hij een ander spandoek bedoeld..

7 april 2017 om 11:33

Hash, Coke, Pillen
ZO gaan we zondag op pad

7 april 2017 om 15:32

Spandoek? Gewoon een uit de kluiten gewassen reclameposter blijkt nu

Tjonge jonge, dat kunnen ze er ook nog wel bij hebben in Enschede! Een club die al met gemeenschapsgeld overeind wordt gehouden en een zwaar criminele achterban! De goede ten spijt natuurlijk!

7 april 2017 om 11:38

Dat doen politici alleen maar uit eigen hachje. Als politici een (grote) club als Twente failliet laten gaan, zal dit zich zeker bij gemeenteraadsverkiezingen in negatieve stemmen uitdrukken. Ik vraag me alleen af hoe lang ze van deze problemen afwisten en of ze dat überhaupt wel deden.

7 april 2017 om 13:51

Nogmaals deze criminelen zijn maar een kleine groep. Zolopen er bij elke club mensen rond die niet op een voetbaltribune thuishoren

Jammer dat zulke dingen moeten gebeuren bij onze rivaal. Straks krijgen wij echt nog redenen om Fc Twente niets te gunnen .

Deurbeleid bij wc's...haha

7 april 2017 om 13:13

"sorry maat, je komt er niet in met je sportschoenen"

7 april 2017 om 15:14

"Maar...Maar...Je hebt zelf ook sportschoenen aan gast!!"
- "Ja, daarom sta ik ook buiten"

Die Feyenoord pop in het supportershome die aan zijn nek opgehangen is, zegt eigenlijk alles over Twente en het bestuur! Volgens mij hangt die pop er al enkele jaren en niemand van het bestuur grijpt in..

7 april 2017 om 11:37

Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag? Gewoon nieuwschierigheid. Nooit wat van gehoord

7 april 2017 om 12:12

Zolang Feyenoord een supporter eert die een Twente supporter heeft omgebracht blijft die pop hangen.

Nou poeh poeh een klein beetje drugs 48 zogenaamde strips valt mee. Wordt in bij ieder supportershome drugs gebruikt. Niets nieuws onder de zon.
Politie wilde even laten zien wie de grootste pik heeft..... stoort mij mateloos.

Ik ben benieuwd welke consequenties dit gaat hebben voor de club twente. Zojuist zag ik een filmpje waar een vrouwelijke agent van haard paard viel en gelijk in elkaar werd getrapt.. Ik kan me niet voorstellen dat twente keihard gestraft zal worden door deze boefjes.

7 april 2017 om 12:03

Deed die jongen dat uit naam van Twente dan? Wanneer de ME een charge uitvoert kunnen stewards van de club natuurlijk niets doen. Dit geweld is tussen leeghoofd en agent buiten het stadion waar de club geen invloed op heeft.

7 april 2017 om 12:35

wat een domme reactie! Met andere woorden de club is niet verantwoordelijk voor wat ze in huis halen? Hou toch op joh, maar zoals altijd stoppen jullie je kop in het zand, zo makkelijk...

Er zitten namelijk nogal wat leeghoofden (jouw woorden) in dat stadion met een seizoenskaart.

7 april 2017 om 13:04

Wat een domme reactie. We hebben het hier over een situatie buiten het stadion na een charge van ME. De club kun je aanspreken op wat binnen de hekken gebeurt. Het paardincident en het home vallen daarbuiten.

7 april 2017 om 18:31

Lul niet zo dom joh..tuurlijk is de club niet verantwoordelijk hiervoor.
De club kan hooguit een stadionverbod geven aan mensen die zich misdragen in het stadion..en that's it.
De club is een voetbalclub en houdt zich vooral bezig met het voetbal.

Bij elke club zitten leeghoofden..maar wil je mensen preventief oppakken/weigeren?? Op basis waarvan?

7 april 2017 om 12:04

Maar wat kan Twente er aan doen dat deze agent(e) in elkaar getrapt wordt buiten het stadion? Je kan een club daar niet verantwoordelijk voor houden, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de orde binnen het stadion. Met stewards en security kan je een supportersgroep niet in toom houden als het los gaat. Vandaar dat er vanuit de gemeente altijd politie wordt ingezet rondom het stadion, welke ook in het stadion kan ingrijpen. Wanneer blijkt dat Twente weet had van deze handel, dan vind ik het eerder gepast dat ze daarvoor gestraft worden.

7 april 2017 om 13:18

Ik denk niet dat het bestuur er weet van had. De harde kern is sowieso altijd lastig te controleren en een voetbalclub heeft niet de middelen om daar iets tegen te doen. Zoiets zal de politie in samenwerking met de gemeente moeten onderzoeken. Ik vind sowieso dat de harde kern van clubs te veel macht hebben binnen bepaalde aspecten van de club en ik denk dat het goed is als gemeentes daar met de clubs over spreken om te zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren.

Jammer dat de goeie weer onder de kwaden lijden want ze zullen heus niet allemaal in vak P crimineel zijn maar gister was er denk ik ook geen andere oplossing mogelijk , hopen dat de problemen is snel opgelost worden bij twente en laten we de club fc twente niet teveel in een kwaad daglicht zetten want de mensen die dit op hun geweten hebben zijn zowiezo geen twente supporter want als jij je club een warm hart toedraag doe je je club dit niet aan vooral omdat heel nederland weet dat twente financieel eral slecht voorstaat en deze problemen twente alleen ma meer geld gaat kosten!

7 april 2017 om 13:14

Zo'n inval als gisteren is nou eenmaal de enigste effectieve manier om de daders te pakken. Ze zijn dan allemaal bij elkaar en kunnen geen kant op op dat moment. Verder deel ik jouw mening dat dat soort mensen geen echte supporters zijn als je de naam van de club op deze manier door het slijk haalt.

Het probleem begint al met het sluiten van het clubhuis van Satudarah. Dat je ze een eigen plek verbied maakt dat ze uitwijken. Ze stoppen dan niet ineens... Twente is daar net zo goed de dupe van...

7 april 2017 om 15:59

Serieus, daar denk je dat alles mee begint? Wat dacht je van de criminele activiteiten van Satudarah? Geweld, bedreigingen, drugs en de lijst gaat zo nog wel even door. Laten we deze gasten vooral een plek geven om samen te komen en deze debiele plannetjes uit te voeren. Maar nee, het probleem ligt bij de instanties die iets tegen deze club willen doen. Iets met oorzaak en gevolg.

7 april 2017 om 13:11

Tja, zeker bij de harde kern is er weinig overzicht vanuit de voetbalclubs. Ik kan me ook voorstellen dat het bestuur andere prioriteiten heeft dan het controleren van het home en als een relatief grote groep drugs naar binnen smokkelt, is dat lastig te controleren. Bovendien hebben voetbalclubs niet de middelen er iets tegen te doen. Een aantal krijg je er wel te pakken, maar tenzij je zo'n inval als gisteren op zet, komt het grote deel ervan er mee weg.

Het wordt tijd dat gemeentes en clubs met elkaar gaan samenwerken aan een aangescherpt zero-tolerance beleid. Drugs hoort niet in de buurt van het stadion te zijn en stewards zijn niet bij machte om dit soort capriolen tegen te gaan. Dit is natuurlijk lang niet de enigste supportersvereniging waar dit gebeurt in Nederland en ik verwacht dan ook dat er dit jaar meer invallen komen bij de Nederlandse clubs na gisteren.

Ik moet hier toch wel om lachen! En vooral de naã¯eve reacties, over goedwillende supporters etc. Dat is toch niet aan de orde of wel? Probleem is dat altijd alles en iedereen zegt en denkt dat zoiets niet gebeurd bij zo'n "keurige" club als Twente! Jaja, de realisten weten wel beter...

En ik vraag we af waarom alles en iedereen Twente altijd maar weer het hand boven het hoofd houd. Of het nu op financieel gebied of dit. Blijven maar Twente zielig vinden, en vooral met een fluwelen handschoen aan behandelen!

7 april 2017 om 12:55

Allereerst heeft de financiele situatie hier letterlijk niets mee te maken. Ten tweede is het inderdaad niet leuk voor de club en de supporters (het overgrote deel) dat niets met drugs te maken heeft. Dat het home dicht moet is natuurlijk terecht, maar ga nu niet doen alsof dit alleen bij FC Twente gebeurt. Dit gebeurt werkelijk bij elke harde kern.

Het is al duidelijk hoe jij tegenover FC Twente staat en jouw reactie word duidelijk gevoed door frustratie van afgelopen zomer en daarvoor. Zorg dan in ieder geval dat je objectief blijft en niet zomaar een sneer uit gaat delen over iets dat werkelijk bij elke club gebeurt.

7 april 2017 om 13:04

Dat betekent niet dat je dit soort dingen moet negeren. Dit soort dingen moeten gewoon bestraft worden en ik verwacht ook dat de betreffende "supporters" een levenslang stadionverbod krijgen. Echte supporters zorgen niet voor nog meer negatieve publiciteit na het hele gebeuren van afgelopen zomer en daarvoor.

Wat ik alleen wel grappig vind, is dat er dan altijd moraalridders zijn die denken dat hun clubje heilig is, terwijl dit letterlijk bij elke harde kern gebeurt. Gemeente Enschede is hiermee begonnen en ik denk dat er in de loop van het jaar meerdere gemeentes gaan volgen en dat er meerdere homes gesloten gaan worden.

7 april 2017 om 13:52

Ik stel voor dat ze de volgende weekenden de hardcore feestjes gaan controleren. Vangen ze meer buit!

7 april 2017 om 15:58

Misschien wel, maar daar is geen sprake van georganiseerde criminaliteit. Hoe dan ook is het gewoon illegaal, dus dan is het beter om het bij de wortels aan te pakken en dan kom je hier in Nederland bij de dealers uit. Toevallig hebben we nu pech dat het bij FC Twente gebeurt.

7 april 2017 om 13:07

Ik geloof zeker dat er criminelen zijn gepakt gisteren. Probleek is echter dat een ontzettend grote groep die er niets mee te maken heeft er de dupe van is geworden.

7 april 2017 om 16:05

De dupe.. Omdat je enkele minuten van een wedstrijd mist? Daarnaast loop je nauwelijks gevaar als normale supporter zijnde voor de ME of politie als je jezelf gewoon zo snel mogelijk uit de voeten maakt nadat het duidelijk wordt dat er politieacties gaande zijn en mensen aan het rellen zijn. De politie achtte dit het beste moment om in te grijpen en zal daar redenen voor hebben. Dat een groep daar "de dupe" van is geworden neemt de politie, en velen met hen, gewoon op de koop toe. Satudarah is een plaag en moet bestreden worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren