Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ziyech voorlopig international af: ‘Het is iets persoonlijks geworden’

Laatste update:

Zolang Hervé Renard bondscoach is van Marokko, zal Hakim Ziyech het shirt van de nationale ploeg niet dragen. De Ajacied heeft niet bedankt voor zijn land, maar geeft tegenover de NOS aan niet te verwachten voor Marokko te spelen zolang Renard de scepter zwaait.

Ziyech werd al niet opgeroepen voor de Afrika Cup, zelfs niet toen er afzeggingen waren. Eind mei speelt Marokko een oefeninterland tegen Oranje. Daar verwacht Ziyech niet bij te zijn. "Het is iets persoonlijks geworden", zegt de middenvelder. "Zolang hij daar zit, ben ik met mijn hoofd ergens anders. En uiteindelijk maakt hij de selectie. Hij bepaalt. En dat zal ik accepteren. Ik weet dat een bondscoach meestal niet lang zit. Dus ik wacht rustig af"

Sinds zijn debuut in 2015 speelde Ziyech in totaal negen interlands voor Marokko, waarin hij vijf keer scoorde. Renard blijkt geen fan van de Ajacied, die naar zijn mening niet goed genoeg trainde. De Franse coach was vervolgens niet blij toen Ziyech zich een keer met een blessure afmeldde. "Gelukkig blijven bondscoaches nooit zo lang zitten”, aldus Ziyech.

Hakim Ziyech had voor Oranje moeten kiezen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bezopen natuurlijk om (na zoveel afmeldingen) Ziyech niet op te roepen.

6 april 2017 om 16:14

Want? Zijn statistieken zijn niet echt geweldig toch. Zowel met Heerenveen als Twente ging het beter toen hij vertrok.

6 april 2017 om 16:17

5 goals in 9 wedstrijden als middenvelder voor Marokko. Hij was ongeveer bij de laatste 30 goals van twente, minimaal 25 keer direct erbij betrokken. "Niet echt geweldig".

6 april 2017 om 17:14

Zijn statistieken zijn zeker geweldig. 11 goals en 15 assists in 37 wedstrijden bij Ajax, 5 goals in 9 interlands....

Veel meer kan je van een aanvallende middenvelder niet verwachten!

6 april 2017 om 18:06

Fcrrr: ik erger me enorm aan mensen die gewoon iets in het wilde weg zeggen zonder onderbouwing. Je kan dus niet serieus worden genomen gezien mensen je binnen no time met cijfers om de oren slaan.

6 april 2017 om 20:23

@ajaxcunian.

Waarvan 4 penalties waren. 4 van die 5 dus. Maakt het al direct wat minder indrukwekkend ofniet...?

Echt, mensen die zich altijd blindstaren op statistieken en daar conclusies uit trekken zonder überhaupt de wedstrijden te kijken..

Zelfde voor de statistieken bij Ajax. Klinkt allemaal leuk die statistieken, maar hij is vaak pas echt goed als de ban al is gebroken en er ruimte ligt om te voetballen. Daar komen ook de meeste statistieken vandaan (tuurlijk zijn er uitzonderingen)
Tegen Feyenoord was hij uitstekend ja , maar het aantal wedstrijden waar hij verder echt goed was (dus niet enkel qua statistieken, maar qua veldspel) vallen zeer tegen. Het probleem is dat mensen alleen die paar wedstrijden herinneren en de matige wedstrijden dan maar negeren.
Groot deel van zijn assists komt ook uit slechts twee wedstrijden volgens mij (monsteruitslagen vs PEC en Willem Ii), geeft dus enigszins vertekend beeld. Als het goed gaat met Ajax en er ruimte ligt is ie ook gelijk geweldig, maar als het tegenzit een stuk minder helaas.

En Twente, tja, ondanks dat zijn individuele bijdrage daar groot was, kan je je afvragen of dat niet enigszins benadeeld werd door collectieve nadelen (alles zelf opeisen, niet meeverdedigen, veel balverlies etc) Volgens mij is Twente nou niet bepaald minder gaan presteren (tuurlijk, ligt ook aan andere spelers) en hebben veel Twente fans gemengde gevoelens bij Ziyech.

@mobiku,

Ik kom op 9 goals en 13 assists in 34 wedstrijden voor Ajax, misschien tel jij ook vriendschappelijke wedstrijden mee?
Maar je moet dus ook kijken naar de context van die statistieken. Als het vooral statistieken zijn waarbij de ban al is gebroken en zijn spel verder matig is, kan je wel degelijk meer van een aanvallende middenvelder verwachten. Je kijkt toch niet enkel naar statistieken.

Tuurlijk is het een goede speler en is beslissend zijn een kwaliteit, maar of zijn spel nou echt heel goed is.. valt toch wat tegen, m.u.v. bepaalde wedstrijden zoals Feyenoord. Hoe hij de hemel wordt ingeprezen is in ieder geval zwaar overdreven.

6 april 2017 om 20:45

Ja dit is dus niet zo. Statistieken zeggen wel alles, maar dan moet je wel de juiste statistieken erbij pakken. Kijk naar zijn voor assists, percentage van ballen vooruit ggespeeld, key passes (3,9 per wedstrijd!), percentage succesvolle passing, percentage risicovolle passing, gelopen km's etc. Hakim is bij zo ontzettend veel aanvallen betrokken. Hij geeft een speler zoals Klaassen de ruimte om op te komen, ontheft een Schone van een stuk verdedigend werk en met wat betere buitenspelers zou zijn assist aantal nog hoger zijn. Al met al alleen in zijn eerste seizoen is hij zo veel als speler gegroeid en nu al zo belangrijk.

6 april 2017 om 21:21

Kijk de eindstanden er maar op na, zowel Heerenveen als Twente eindigden hoger toen jullie idool Ziyech vertrok. Hoe belangrijk is hij dan en dat zijn feiten. Genoeg onderbouwing?

6 april 2017 om 22:32

Dat is zo'n ongelofelijke drogredenering. Je functioneert als team, ze mogen dan hoger eindigen (want je doet alsof het seizoen al afgelopen is door 'eindigden' te gebruiken) maar dat is van heel veel meer factoren afhankelijk dan het wel of niet meespelen van Ziyech. Wat als de helft van het team in de brancard ligt, of er gewoon een betere chemie is tussen de spelers die nu voor desbetreffende clubs spelen. Wat als de spits van dit jaar de ballen er wel in schiet, of niet, voetbal is een sport met heel veel, continu veranderende factoren. Je kan niet zeggen dat Heerenveen en twente het nu beter doen omdat Ziyech daar weg is, dat is veel te kortzichtig gedacht.

Je doet net alsof wat jij aanvoert een goed onderbouwd argument is, maar het slaat werkelijk kant noch wal. Erg irritant.

7 april 2017 om 19:55

Nee, dat is geen onderbouwing. Dat is weer gelul in de ruimte. Het zou een onderbouwing zijn als je het causale verband aan zou tonen. Dat die je niet, dat kan je ook niet.

Die jongen was zelf zo slim om zo snel voor Marokko te kiezen.. kan er niet echt medelijden mee hebben. Had ook gewoon kunnen wachten op zijn beurt.

6 april 2017 om 15:38

Had gewoon veel beter gemanaged kunnen worden door de bondscoach van Oranje - die er uiteindelijk ook niet zo lang zat. Hopelijk voor Hakim geldt dit ook voor de Fransoos in Marokko.

6 april 2017 om 15:40

Ik ben hier een beetje klaar mee. Hij heeft zijn keuze gemaakt, einde verhaal. Relativeer en ga dit los van elkaar zien.

Het is voor ons als buitenstaanders gewoon erg vreemd dat hij niet wordt opgeroepen.

6 april 2017 om 15:53

Helemaal gelijk heb je. Ik word ook doodmoe van dat eeuwige gezeik dat hij beter voor Oranje had kunnen kiezen. Die jongen mag toch gewoon zelf een keuze maken, dat heeft hij gedaan. Wie zijn wij om voor hem te bepalen dat hij beter voor Oranje had kunnen kiezen?

ON: Ik snap Ziyech volkomen, dit is gewoon vernederend om wel reserve spelers uit de Ligue 2 te selecteren en niet de spelmaker van Ajax. Zelfs het argument dat Ziyech een mooi-weer-voetballer is gaat niet meer op als ik zijn vechtlust en drive zie. Hij gaat tegenwoordig achter elke bal aan, veroverd ook heel veel ballen en aan de bal is hij bij vlagen briljant. Begint echt een complete middenvelder te worden.

Daarbij, de interlands die hij voor Marokko speelde deed hij het, als ik de verhalen moet geloven, ook niet zo slecht. Ik ben zelf niet helemaal thuis in het Marokkaanse voetbal maar volgens mij zijn er vaak twee kampen tussen aan de ene kant het Franse deel (de in Frankrijk geboren of Frans sprekende Marrokanen) en de rest. In dat kader is het logisch dat nu Marokko een Franse bondscoach heeft dat hij de rest links laat liggen.

6 april 2017 om 16:25

Ik zou het juist altijd aanmoedigen om met je hart te kiezen. dan kan de keuze nooit verkeerd zijn. En toch is het ook weer typisch dat een Marrokaan dit overkomt binnen 9 wedstrijden. Hoe kan dat toch?

6 april 2017 om 16:41

Met je hart kiezen? Ik had de indruk dat hij klaar was om voor oranje te gaan spelen in eerste instantie ..

6 april 2017 om 17:10

@simpatico volgens mij ziet W.S het als een soort karma slag.

6 april 2017 om 17:17

@frankentime wat bedoel je precies met ook weer typisch dat een Marokkaan dit overkomt binnen 9 wedstrijden? Ik volg je niet helemaal....

Zal je een geheimpje verklappen....heel de selectie van Marokko bestaat uit Marokkanen....

6 april 2017 om 18:20

Typisch Marrokaan?? Dus die andere spelers zijn dit niet? Typisch een reactie zonder inhoud en verstand.

6 april 2017 om 15:53

Ik snap dat gezuer niet, nu nog steeds?
Ziyech heeft notabene zelf aangegeven dat zijn keuze met zijn hart is gemaakt en dat het niets met wel/niet oproepen door Blind te maken had.

6 april 2017 om 15:58

Echt sommige mensen he...
vertel mij waarom moet hij zonodig voor NL dan kiezen?
Hij staat toch in zijn recht?
Zure reacties enkel omdat iemand niet voor ons kikkerland koos...
Sterker nog..als iem niet voor ons land kiest zit men gewoon te wachten op dit soort artikelen alleen om te kunnen zeiken en of te kunnen zeggen "goed voor hem ".. jullie types die steeds zo cru reageren zijn onmogelijk :s

Enfin.. het lijkt me duidelijk dat het iets persoonlijks is, want hij is zonder meer 1 van de betere spelers die Marokko heeft, hem niet opstellen heeft dan lijkt me ook niks te maken met dat hij niet goed genoeg kan voetballen.
Dat die coach spelers er wel bijhaalt die beduidend minder zijn (en soms nieteens nodig omdat de plekken al heavy bezet waren) zegt gewoon al genoeg. De coach zijn redenen slaan gewoon nergens op is gewoon excuus.

Misschien idd beter dat Ziyech hier wat boven staat en gewoon geduldig wacht.

6 april 2017 om 16:02

@duke:

Het is al beter voor hem omdat hij dan eerder een optie is voor top clubs. De Afrika cup valt altijd midden in het seizoen iets wat toch al vervelend is.

Daarbij was op het moment van kiezen de kans groter dat je met NL op grote toernooien staat dan daar. Alleen het EK is al veel groter dan de Afrika cup.

6 april 2017 om 16:23

Leuk en aardig Capis, maar het gaat niet om topclub en of Ek... het gaat er om dat iemand een keus maakt om (trots) voor zijn land uit te komen !
Dat EK groter is dan Africa cup boeit dus helemaal niks.
Als je trots op je land bent..in dit geval dan Marokko.. dan weet je bij voorbaat al dat je niet in het EK voorkomt en dat neem je dan maar voor lief..voor je land.

6 april 2017 om 17:11

Tja Nederlanders die besluiten dat ze zich toch stiekem meer marrokaan voelen trappen nu eenmaal tegen het zere been van veel supporters

6 april 2017 om 17:19

Dat is dan het probleem van de supporter he Last Scout, niet van de speler in kwestie.. ik zou zeggen behandel dan je been.
Daarnaast is hij dankzij paspoort zowel nederlander als marrokaan.. vervolgens mag hij kiezen.. dit heeft hij gedaan.

Moeten ze maar iets doen aan die dubbele nationaliteiten krijg je dit ook niet Maar zolang het er is staat de speler in zijn of haar recht.. had hij NL gekozen.. dan trapte hij weer tegen zere been van Marokko.. verder.. doen vele alsof Ziyech vaste aanstelling in NL zou worden laat me niet lachen ..onze blinde bondscoach wilde hem niet opnemen . Destemeer dat ik zijn keus begrijp.

nederlanders zijn in het algemeen gewoon erg hypocriet dat is het probleem.
Kijk naar zo een jonkie Odegaard. Ook met hem zelfde verhaal..enkel omdat hij niet ajax direct koos.. zie je vele loeren en wachten op een artikel zodat ze kunnen zeggen: goed voor hem etc etc..
Men wilt wel dat spelers bij ons komen etc.. maar owee iemand niet wilt ofzo dan is de wereld meteen te klein en wordt diezelfde persoon volledig afgevallen.

Jammer hoor maar typisch een nl iets.

6 april 2017 om 17:58

Het gaat vaak om onderbuikgevoelens. Ik ben wel van mening, dat iemand die altijd gebruik heeft mogen maken van faciliteiten die door ons betaald worden en hier altijd het klimaat en de mogelijkheden heeft gekregen om topsport te bedrijven in eerste instantie voor ons land zou moeten kiezen uit respect voor het land dat voor jou het mogelijk heeft gemaakt om je geld met je hobby te verdienen. Zelfde geldt voor al die vechtsporters die hier van alle moderne trainingsfaciliteiten voorzien zijn en dan ineens uit Trots voor hun land uitkomen. Dan had je maar in je eigen land moeten gaan trainen en zien of je dit dan ook had bereikt.

6 april 2017 om 18:17

Heb je bewijs dat Afrikaanse spelers eerder worden afgewezen door topclubs, omdat ze Afrika club kunnen spelen of bler je maar wat? Ik gok op dat laatste @ capis.

6 april 2017 om 20:03

Steef71 Niks is gratis vriend. Hij heeft zelf moeten strijden om te bereiken wat hij heeft bereikt. Door (veel, in vergelijking met de gemiddelde Nederlander) belasting te betalen betaald hij als het ware weer voor het gebruikmaken van die faciliteiten.

6 april 2017 om 20:58

Dit is precies iets wat je als allochtoon zo vaak hoort, maar zo fucking verkeerd is. Hakim is toch een onderdeel van de Nederlandse maatschappij? De Nederlandse maatschappij heeft weinig te maken met Nederlandse nationaliteit. Nederlandse nationaliteit en de NL maatschappij zijn weliswaar een onderdeel van de Nederlande identiteit, maar je hoeft geen Nederlander te zijn om een onderdeel van de maatschappij te zijn. Je hoeft je geen Nederlander te voelen om hier je steentje bij te dragen, je thuis te voelen en gebruik te maken van faciliteiten (die ironisch genoeg ook naast jou en mij, ook mogelijk worden gemaakt door mensen/bedrijven zonder de Nederlandse nationaliteit).
Overigens nog iets: Na alle shit die al tig jaar over Marokkanen wordt gezegd, hoe er over ze geschreven wordt, hoe ze geanalyseerd worden als een ding en niet als mens. Hoe kun je nog verwachten dat iemand van Hakim's generatie of jonger zich een Nederlander voelt?

8 april 2017 om 15:47

Misschien moet je je wat beter laten informeren maar er mogen maar een x aantal vechtsporters onder de Nederlandse vlag vechten. Heb je ook enog idee hoe de faciliteiten tot stand worden gebracht?

6 april 2017 om 16:37

Doe niet zo belachelijk, dat is Blind zijn domme schuld. En dan is voor Ziyech wel een slimme keuze geweest om te kiezen voor Marokko.

6 april 2017 om 23:44

Ik ben met je eens maar als je kijkt hoe snel andere spelers al mee mogen doen dan kan ik me wel voorstellen dat zijn geduld opraakt.

8 april 2017 om 15:38

Net zoals de Ligt he?

6 april 2017 om 15:39

Wat ben jij toch een grote kleuter zeg. Beetje Anti-Ajax op elk bericht reageren. Ziyech is de laatste tijd geweldig op het middenveld, dus ga lekker naar de speeltuin en neem je lolly mee.

6 april 2017 om 15:39

Volgens mij heb jij hard een bril nodig. hij scoort 5x in 9 wedstrijden. Hoe kan je zo een speler thuislaten

6 april 2017 om 15:44

Wat? Ziyech hoort bij de beste middenvelders van de eredivisie en ook van Marokko. Bekijk zijn statistieken maar eens en let op assists, aantal doelpogingen. Ziyech ontwikkeld zich verdedigend ook nog eens ten opzichte van zijn tijd bij Twente. Wat je zegt is het domste wat ik vandaag gelezen heb.

6 april 2017 om 16:07

Alleen al op basis van die 5 doelpunten in 9 interlands. Hoeveel Marokkaanse internationals hebben een beter gemiddelde?

6 april 2017 om 16:23

Abonnementje Fox Sports opgezegd deze zomer? Want jij omschrijft iig niet de Ziyech van dit seizoen.

6 april 2017 om 17:08

Hahahaha nonahans, verander je naam in NO NO hans

Wat zonde van zo een speler. Of hij nou voor oranje of voor Marokko speelt, een speler van zijn kaliber moet gewoon altijd spelen! Al denk ik wel dat hij zich nog eens achter zijn oren zal krabben...

Wat een Ongelovelijke onzin dit. Dus omdat Renard kiest voor andere spelers is het volgens Ziyech iets "persoonlijks"? En hij gaf eerder al aan dat het niets met het sportieve/voetbaltechnische aspect had te maken dat hij niet werd geselecteerd/speelde maar "persoonlijk"..

Het is in die zin "persoonlijk" beste Ziyech dat je volgens Renard gewoon niet goed genoeg bent om in de basis te staan.

6 april 2017 om 15:39

Iedereen ziet toch dat er mindere spelers worden opgeroepen t.o.v. Ziyech. Dan zal er toch meer aan de hand zijn.

6 april 2017 om 15:40

Het is zeker wel persoonlijk aangezien Renard na afzegging van notabene 2 spelers voor zijn positie,en nog 3 andere aanvallende spelers, voor de Afrika Cup een linksback gaat oproepen... Dat is zeker wel persoonlijk, want je had al 2 linksbacks in je selectie dan. En de redenen die Renard opvoert zijn onzin, aangezien er bij Marokko nauwelijks andere spelers zijn met het rendement van Ziyech (zowel op club als op land niveau).

6 april 2017 om 15:49

In Nederland liet Blind toch ook structueel van Persie buiten de selectie. En roept van alles op wat minder is?

Die hoor je ook niet klagen dathet iets persoonlijks is en last van zijn ego.

De trainer had aangegeven dat hij het fysieke niet aan kan in Afrika. dit zou nog kunnen ook gewoon want hij was zelf zonder dat toernooi al moe bij Ajax. Denk dat we als Nederland en Ajax blij mochten zijn dat hij niet naar dat toernooi ging en lekker hier zat achteraf.

6 april 2017 om 16:22

Alles op wat minder is? Er zijn momenteel niet echt veel mindere spelers (op zijn positie) dan V Persie.

6 april 2017 om 19:05

@arsen(e)al. Als je realistisch bent kun je toch echt wel stellen dat Van Persie nog steeds beter/minimaal gelijkwaardig is dan Luuk/Siem de Jong, Bas Dost, Janssen en zowat elke andere spits die Nederland op dit moment heeft.. Of lees ik jouw post nu verkeerd?

6 april 2017 om 15:41

En als wissel ook niet? Waarom wordt hij volgens jou dan helemaal niet meer geselecteerd?

Hij zal nu toch wel spijt hebben dat hij niet wat geduldiger is geweest en gewoon op Oranje heeft gewacht.
Hij was zelfs al een keer opgeroepen, maar toen kon hij niet spelen door een blessure.
Toen zat er niet bij, omdat hij ook niet in vorm was en koos hij direct voor Marokko.
Het is natuurlijk ook onzin dat hij achteraf zei dat hij altijd al voor Marokko wilde kiezen, als dat zo was was hij niet op de uitnodiging van Oranje ingegaan.
Zonde voor zowel Ziyech als Nederland dat het zo gelopen is.

6 april 2017 om 15:42

Dat is niet geheel waar. Hij was toen zeker wel in vorm. Blind riep hem niet op. En hij had al 1 jaar bij Twente goed gepresteerd daarvoor. Dat was al genoeg geweest om hem op te roepen. Dat hij daarna voor Marokko kiest is natuurlijk niet even verstandig geweest vind ik, maar dat hij niet werd opgeroepen was net zo idioot...

6 april 2017 om 15:44

Oneens, een jaartje goed spelen vind ik altijd maar weinig, speel eerst eens twee seizoenen goed in de Eredivisie (!) voordat je aan Oranje moet gaan denken. Een Prã¶pper werd ook niet na 15 goede wedstrijden al opgeroepen, net als Van Ginkel niet.

6 april 2017 om 15:48

Ik vond hem bij Twente lang niet altijd denderend spelen hoor, zijn statistieken waren goed maar heel het spel was ook om hem afgestemd. Had hele goede wedstrijden, maar heeft toen ook wel een mindere periode gehad.

En ik snap dat het als bondscoach moeilijk oordelen is hoe Ziyech zou functioneren bij Oranje. Maar goed nogmaals als hij iets langer geduld had gehad was hij echt wel gewoon weer opgeroepen voor Oranje hoor.

6 april 2017 om 15:43

Ik zou niet weten waarom hij zou moeten balen. Oranje is ook niet bepaald iets waar je nu naar uitkijkt als voetballer, en hij is en blijft ook Marokkaans dus ik kan me voorstellen dat dat ook heel erg trekt. Is geen geheim dat jongeren met een migratieachtergrond disproportioneel veel hangen aan het land van herkomst van hun ouders, dus wellicht dat Ziyech Marokko gewoon gevoelsmatig een betere optie vond?

6 april 2017 om 15:45

Ik zou toch echt liever voor Oranje spelen dan elke interlandperiode af moeten reizen naar Afrika om een interland tegen Gabon ofzo te spelen hoor.

Als hij Marokko gevoelsmatig een betere optie vond was hij niet ingegaan op een uitnodiging van Oranje lijkt me.

6 april 2017 om 15:55

@kakadu:

Nee het zijn de jongens die normaal niet het niveauhebben om voor het Europese land te spelen die voor hun 2de thuisland kiezen. (op enkele uitzonderingen na)

Deze jongen is ook meer Nederlander want is hier gewoon geboren en niet daar. Want dat is ook een kritiek punt van zijn trainer dat hij niet goed frans en Arabisch spreekt.

Hij was beledigd dat hij nog niet werd opgeroepen door Blind en koos toen voor dit. Is niks ergs aan maar wel des te lullig dat nu dit gebeurd.

6 april 2017 om 15:57

Hij heeft anders zelf aangegeven dat hij met zijn hart voor Marokko heeft gekozen, nadat hij lang heeft getwijfeld.
Maar als we liever de roddels uit de pers geloven dan hetgeen de hoofdrolspeler zelf aangeeft kunnen we wel kappen natuurlijk.

6 april 2017 om 17:28

lees eens dan: ''geen geheim dat jongeren met een migratieachtergrond disproportioneel veel hangen aan het land van herkomst van hun ouders''.. Wie zegt dan dat hij zich meer Nederlander voelt omdat hij hier geboren is? Ik weet niet of jij hebt opgelet de afgelopen weken, maar al die boze lui in Rotterdam zijn 90% van de gevallen ook 'gewoon hier geboren en niet daar', maar die voelen zich echt niet minder Turk dan Nederlander. Overigens ook iets engs, maar dat is een andere discussie. Het punt is: kan Ziyech ook gewoon uit overtuiging voor Marokko gekozen hebben, of bepalen wij, chauvinistische Nederlanders, dat niemand met goed verstand Marokko boven Oranje verkiest?

6 april 2017 om 17:38

Ach dat met je hart kiezen, je snapt toch zelf ook wel dat het een momentopname is, of een samenloop van omstandigheden zo je wilt. Kijk naar relaties, ze beginnen altijd met het hart maar kunnen net zo hard weer eindigen, met datzelfde hart. Had Kraaij jr. het er laatst niet over dat als ze gewoon even waren komen buurten de situatie nu anders was geweest?

Staat los dat het oude koeien uit de sloot halen is, de keuze is reeds gemaakt en heb je te respecteren....

Over een paar boze Turken doe je degeen die dat niet zijn tekort, schreeuwers komen altijd met de snuit voor de camera, laten we het daar bij houden.

6 april 2017 om 20:10

@capis Onzin; de speler die bijna elke keer in de spits staat bij Marokko (aziz Bouhaddouz) spreekt ook geen Frans of Arabisch..

'persoonlijk' in de zin dat hij Ziyech inderdaad als voetballend persoon niet goed genoeg vind en een ander 'persoonlijk' wel. Daar is een bondscoach voor, om op basis van zijn persoonlijke ideeã«n de ploeg samen te stellen. Altijd beetje zwak om je dan maar niet meer beschikbaar te stellen.

Vreemd om zo een teamspeler niet op te roepen. Sinds hij getransfereerd is, is FC Twente helemaal afgezakt in de ranglijst en staat Ajax veel hoger.

6 april 2017 om 15:54

Sinds ziyech getransfereerd is staat twente een stuk hoger op de ranglijst. Doet overigens niets af aan zijn kwaliteiten😉

6 april 2017 om 16:02

Dat klopt niet. Twente is juist beter gaan presteren na het vertrek van Ziyech. Vorig seizoen zijn ze als 13e geã«indigd met 40 punten (12e met 43 punten zonder 3 punten aftrek). Nu staan ze 7e met 41 punten en nog 6 wedstrijden te spelen. Het vertrek van Ziyech heeft Twente niet alleen financieel goed gedaan, maar zeker ook sportief.

6 april 2017 om 16:31

Het was ook cynisch bedoeld. Het is natuurlijk helemaal geen teamspeler maar een egotripper.

6 april 2017 om 18:34

Hahahaha als er 1 speler een team speler is dan is het ziyech. In het laatste jaar van ziyech was het team ook minder dan het nu is. Hij was op dat moment de enige speler met niveau. Kijk even naar de wedstrijden en je ziet hoeveel vuil werk hij voor anderen opknapt en assist hij geeft.

Wat zal Zyech blij zijn dat hij voor zijn "gevoel" koos na 1x niet te zijn geselecteerd voor het Nederlands elftal!! Ik ben benieuwd wat zijn gevoel zou hebben gezegd als hij destijds de kennis van vandaag had gehad

6 april 2017 om 20:28

Nu heeft hij wel het geduld om te wachten op een volgende coach omdat een bondscoach er nooit lang zit. Hij kan nu ook weinig anders dan wachten want switchen kan niet meer.

Het goed recht van de Marokkaanse bondscoach om hem niet op te roepen. Blijkbaar heeft hij meer vertrouwen in de alternatieven.
Ook bij het Nederlands elftal zagen meerdere bondscoaches het niet in deze jongen zitten. Alhoewel hij goed kan voetballen, is het mentale aspect blijkbaar niet al te goed bij Ziyech.

6 april 2017 om 17:09

En welke "meerdere bondscoaches" bij het Nederlands elftal waren dat dan volgens jou? Guus Hiddink? Die selecteerde hem juist wel, maar toen was hij geblesseerd. Louis van Gaal? Ja begrijpelijk, toen speelde hij nog bij Heerenveen en was hij nog niet zo op de radar als later bij Twente. Je bent bevooroordeeld vriend.

Dood en doodzonde dit. Wat een rare coach, zo vol van zichzelf. Veel mensen die weer vanalles kakelen hier, maar dit heeft Ziyech ook niet gewild. Hopelijk is die Renard snel weg want dit is onaanvaardbaar.

6 april 2017 om 20:00

Hoezo vol van zichzelf? Renard heeft een goed team neergezet en presteert goed. Dus omdat tante sidonia uit 020 niet opgeroepen wordt moet de bondscoach weg?
Bovendien staan sowieso Faycal Fajr van Deportivo La Coruna, die het daar overigens prima doet, Younes Belhanda die ook een sterk seizoen speelt bij Nice en routinier Boussoufa voor Ziyech.

Ook doet Marokko het de laatste tijd prima onder bondscoach Renard en spelen beter dan onder Zaki.

De persoonlijke kwestie is o.a. het geblesseerd afmelden van Ziyech nadat hij een wedstrijd gepasseerd was onder de huidige bondscoach. De reactie van zowel de bondscoach als van de teamarts was dat zij een medisch rapport wensten te ontvangen van Ziyech en Ajax. Deze is nooit opgestuurd waarna de Marokkaanse bond Ziyech alsnog verzocht om zich te melden voor een medische keuring. Ook hier is destijds geen gehoor aan gegeven waardoor hij zijn eigen kansen heeft zitten verspillen. Wat het nog zuurder maakt is dat hij de wedstrijd voor de interlandbreak dik 75 minuten meespeelde bij Ajax en de wedstrijd na de interlandbreak 90 minuten meespeelde bij Ajax. Dat geeft een bepaald signaal af.

Ter vergelijking: El Ahmadi en Feyenoord konden wel een medisch dossier overhandigen in dezelfde interlandperiode en hij zit er nog steeds bij.

Het is nog steens niet doorgedrongen,dat hij kwaliteit tekort komt voor de echte top.

Tuurlijk had hij niet voor Oranje moeten kiezen. Als zijn hart bij Marokko ligt is Marokko de juiste keuze geweest. Nationale elftallen zijn geen clubteams waarbij je afweegt waar je het meeste zal spelen en de meeste kans op prijzen maakt.

Jammer joh, had je je maar niet af moeten melden voor Oranje toen het iets minder ging. En voordat iedereen het vergeet: hij was geselecteerd maar heeft toen zelf afgehaakt, terwijl hem speelminuten waren beloofd.

6 april 2017 om 18:35

Hij was toen geblesseerd.

Ik heb het paar maanden geleden hier ook al gezecht. Ziyech is door instructie van Ajax een fake blessure zijn oefeninterland afgemeld. Twee dagen later in de competitie gewoon in de basis. Dat schiet bij hem in het verkeerde keelgat, vandaar een persoonlijke kwestie.

Ik vind het fantastisch dat die jongen met zijn hart heeft gekozen voor Marokko! Diep respect voor deze man. Waarom zou hij voor Nederland moeten kieZen? Je moet trots zijn om voor je land/vlag uit te komen. De meeste kiezen alleen voor hun status en toekomst perspectief voor Oranje.

6 april 2017 om 18:03

Want hij heeft ook echt zoveel binding met Marokko, heeft alles aan dat land te danken en is er regelmatig te vinden?
Misschien zie ik het verkeerd maar Ziyech is zo kaas als maar kan

6 april 2017 om 19:56

Onze afkomst maakt ons tot wat we zijn. We zijn natuurlijk Nederlanders maar onze afkomst hebben we ongeacht waar we geboren zijn. Als hij voor Marokko wilt uitkomen moet hij dat vooral doen. Altijd dat gezeik op spelers die niet voor NL willen uitkomen..

6 april 2017 om 20:10

Dus jij denkt dat iedere buitenlander die hier geboren wordt 'kaas' is? Wow, dan loop je ver achter of kom je uit Urk?

6 april 2017 om 23:29

Zeg ik dat dan? Ik vraag me af wat voor binding met Marokko Ziyech wel niet heeft en trek voorzichtig de conclusie dat die nihil zal zijn, ergo "kaas".

8 april 2017 om 00:31

Dus omdat je alles te danken heb aan Nederland moet je maar voor Oranje uitkomen? Kijk ff hoe die jongen er uit ziet. Dat is geen Nederlander. Dus dat hij zich mede door zijn ouders/familie meer binding heeft met Marokko. Who cares? Laat die jongen lekker voor Marokko uitkomen. Of wil je een Oranje dat zometeen met surinaamse/marokaanse/turkse vlaggen na de wedstrijd loopt( denk aan het jong oranje EK) . Koos elk persoon maar met zijn hart voor zijn nationaliteit.

Heb vernomen van een bron dat Renard een aversie tegen Hakim heeft omdat hij niet tot de groep Franssprekenden hoort.

6 april 2017 om 19:56

Is onzin bro. Genoeg spelers uit de Nationale ploeg spreken geen Frans.

7 april 2017 om 09:33

Er gaan snel dingen rond als het zo opvallend is

Ik vind het wel mooi hoe hij zich altijd uitspreekt daar heb ik wel respect voor. Dat standaard praat vind ik maar niks wat je vaak hoort van het grootste gedeelte van de spelers. Of het verstandig is weet ik niet maar hij is wel zich zelf en je weet bij hem wel waar je aan toe bent.

De Marokkaanse Bond moet die bondscoach gewoon wegsturen ,het is 2017 en Marokko is op voetbalgebied geen ontwikkelingsland meer. Stel een Marokkaan als bondscoach aan want die denken wellicht eerder aan het groter geheel en zetten het teambelang bovenaan. Die Renard zit er puur voor zijn eigen ego en verpest het potentieel dat er rondloopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren