Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech: ‘Vandaag was extreem goed, Feyenoord had niets te vertellen’

Laatste update:

Ajax slaagde er zondagmiddag in De Klassieker tegen Feyenoord in zijn voordeel te beslissen (2-1). Na het razendsnelle openingsdoelpunt van Lasse Schöne verdubbelde miljoenenaankoop David Neres de voordelige marge van de Amsterdammers tien minuten voor rust op aangeven van Hakim Ziyech. Laatstgenoemde zag de zege van Ajax naar eigen zeggen nooit in gevaar komen.

"Ik heb wel meer goede wedstrijden gespeeld, maar vandaag was wel extreem goed", vertelde Ziyech na afloop van het duel in de Amsterdam ArenA voor de camera van FOX Sports. "Ik denk dat we vanaf minuut een vol erop klapte en dat Feyenoord niets te vertellen had. Je voelt het al heel snel. Het is een combinatie van alles."

Ziyech gaf de beslissende pass voor de 2-0. "Ik zag dat Nelom naar binnenkwam en ik zag dat Neres vrij stond bij de tweede paal. Ik gaf een lage voorzet en hij maakte hem goed af", aldus de middenvelder, die beseft dat Ajax met de zege zijn laatste strohalm heeft gegrepen in de titelrace. De achterstand op koploper Feyenoord bedraagt nu drie punten. "We voelden enorm dat dit onze laatste kans was. We hebben die met beide handen aangegrepen."

Is Hakim Ziyech (al) toe aan een buitenlandse topcompetitie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziyech was geweldig. Traoré had zichzelf ook een aantal keer mogen belonen. Nog zes keer vlammen mannen en wie weet staan jullie dan met de schaal in de handen!

2 april 2017 om 18:28

Als Ajax er Europees ook zo op klapt en vol kan houden zie ik ze nog de halve finale halen ook.. En wie weet krijg je een relatief 'makkelijke' loting. Een goede uitgangspositie creëren in de thuiswedstrijd, zodat Ajax het uit enkel hoeft uit te spelen. Wel zo fijn voor PSV uit.. Al geeft het uitschakelen van een Schalke misschien ook wel een enorme boost, is het wel zo dat PSV uit geen pretje is na een uitwedstrijd in de kwart finale van EL.

2 april 2017 om 18:40

Nou, laten we weer niet te hard van stapel lopen. Vandaag was goed maar twee weken terug tegen Excelsior was het dramatisch. Ze moeten nu eens een continue lijn weten neer te zetten. Ik ben benieuwd hoe de aanval er volgende keer weer uit gaat zien, want Kluivert heeft echt een geweldige pot neergezet. Neres was op zijn goal na niet echt zichtbaar, maar had wel constant dreiging.

2 april 2017 om 19:03

Relatief makkelijke loting zit er helaas niet in. Ajax is een van de slechtste van de overgebleven teams.

2 april 2017 om 19:20

En dat slechte team veegde fnoord vd vloer vandaag en mag in de el gewoon hopen.

3 april 2017 om 00:25

Natuurlijk zit er nog wel een relatief makkelijke loting in, de winnaar van Celta-Genk. Nee, zo'n pot heb je absoluut niet op voorhand gewonnen, maar je kunt dat toch wel 'relatief makkelijk' noemen, i.v.m. andere potentiele tegenstanders (Lyon, United vooral en in mindere mate ook Besiktas en Anderlecht)

Feyenoord kon het niet opvangen 2 mentale klappen binnen een kwartier. Gewoon schouders eronder en weer doorgaan, Ajax was beter maar Feyenoord heeft alles nog in eigen hand!

2 april 2017 om 17:30

Zag net de foto's van Karsdorp die op krukken het Johan Cruijff Stadion deed verlaten, zag er niet goed uit. Stond onder dat hij iets hoorde krakken bij het draaien.

2 april 2017 om 17:41

Vervelend voor die jongen, maar ik denk dat zijn verlies makkelijker op te vangen is dan dat van Kongolo. In tegenstelling tot Nelom, vind ik Nieuwkoop een prima back-up (zolang hij op zijn eigen plek mag spelen)

2 april 2017 om 17:44

Nelom is dan ook echt beschamend, je zou er nog beter Kuyt kunnen neerzetten aangezien die toch overal kan spelen... Is voor Feyenoord te hopen dat Jorgensen zijn blessure meevalt want zonder hem, Vilhena en Karsdorp voorzie ik problemen ongeacht de tegenstander.

2 april 2017 om 17:48

Die mentale klappen kwamen gewoon onder andere omdat Ajax sterker was in de duels en beter aan de bal, niks meer en niks minder. Het krachtverschil was enorm.

2 april 2017 om 17:50

Het was idd door het goede spel van Ajax dat Feyenoord al zijn basisspelers mist idd...

2 april 2017 om 17:55

Volgens mij waren het er drie, bij Ajax waren het er twee, daarbij heeft Ajax al wat meer wedstrijden in de benen in oa. de EL. Dat zegt wat over de fitheid, breedte van de selectie en keuzes van de trainer. Bosz kiest nooit voor half fitte spelers, Gio wel.

Ook in de loop van het seizoen heeft hij regelmatig Dolberg ernaast gezet, Ziyech er naast gezet (kopenhagen uit bv.)

2 april 2017 om 18:09

Leo part, Ajax miste ook spelers, niet daar achter gaan schuilen aub. Ajax was gewoom meer gefocust en beter.

2 april 2017 om 18:44

@lauso de meeste hebben 2 weken rust gehad denk dat de fitheid daar ook wel mee te maken had.
Ajax gaf Feyenoord binnen een minuut de neus op de deksel toen was het gespeeld.
Dan zie je pas hoeveel je Vilhenna mist.
Kongolo is wel op te vangen denk ik maar dan moet hij vertrouwen aan Woudenberg gaan geven.

Dat Younes er niet bij was was een verademing voor ajax . Ik baalde vooraf enorm dat Younes er niet bij kon zijn.

Voor de rest Wedstrijd in een minuut gespeeld ajax verdiend gewonnen voor de rest niks aan de hand als de reactie woensdag maar goed is.

Keuzes van de trainer tja Lausho die zijn ook niet altijd even best tis dat Traore vandaag goed speelt maar hoeveel man had hem vooraf in de basis willen zien.
En hoe lang hiud hij al vast aan een Younes zonder rendement? Dus ach met die keuzes valt het wel mee pakt nu god uit.

En breedte ach tja dat is eenmaal zo Feyenoord kan idd in de winterstop geen 15 miljoen uitgeven voor een speler en die dan rustig laten wennen. Dus eigenlijk zeg je ondanks de betere fitheid bredere selectie goede keuzes van de trainer doet ajax het eigenlijk slecht want ze staan nog 2 de?

2 april 2017 om 19:27

Dat was inderdaad wel balen. Gelukkig voor Feyenoord mistte Ajax ook een aantal basisspelers, met ene Dolberg had het zo 5-0 kunnen worden

2 april 2017 om 20:43

haha zielig mannetje die Leopart, Ajax miste toch ook basisspelers: Dolberg en Younes. Het was juist een zegen voor Feyenoord dat die o zo goede basisspeler Karsdorp eruit moest want hij liet zich flink te kakken zetten door Kluivert. Neres speelt normaal niet en scoort gewoon, geen excuses, vandaag had je het moeten laten zien en dat deed feyenoord niet. Jammer maar helaas maar kom niet met die onzin van het missen van die o zo geweldige basisspelers

2 april 2017 om 19:42

Feyenoord speelt vechtvoetbal, en als je daarin afgetroefd wordt, blijft er weinig over. Voetballend is Feyenoord niet veel, en zonder Jorgensen is Feyenoord vrij middelmatig. Hoop voor NL dat ze de CL niet halen, want dat wordt met dit Feyenoord echt dramatisch. Dit was Ajax, die wel al veel verder zijn, maar laat staan straks Bayern of Madrid.

Met dit spel kan ajax schalke wel kloppen. Ik vond alleen neres een beetje tegenvallen had er meer van verwacht. Hij is niet zo snel of leek dat maar zo? Snelheid is toch cruciaal voor een winger.

2 april 2017 om 17:42

Maar net zoals we na Legia en na Kopenhagen zeiden.. Je moet in de volgende ronde wel je kansen afmaken anders wordt het niks.

2 april 2017 om 18:12

Kom op zeg, speelt voor het eerst in de basis, maakt tevens de 2de, gewoon goed voor deze wedstrijd

Extreem goed is wat overdreven...dan was feyenoord dat afgelopen jaren tegen ajax ook

2 april 2017 om 17:26

Sorry maar feyenoord heeft nooit zo een groot overwicht op Ajax gehad de laatste jaren

2 april 2017 om 17:27

Al jaren lang zie je eenzelfde overwicht. Het verschil is dat Ajax wel punten meepakte waar ze totaal geen recht op hadden.

2 april 2017 om 17:35

Gaat om deze wds en Fnoord mag zich nog in de banden knijpen. 5-1 was ook mogelijk geweest.

2 april 2017 om 17:43

Nou kan ik me nog een wedstrijd herinneren waarbij Van Rhijn de winnende maakte. Toen had Feyenoord zelfs nog meer kansen dan Ajax nu had.

2 april 2017 om 17:27

Verschil is dat Feyenoord ook niet wint als ze beter zijn

2 april 2017 om 17:31

Dit ging niet over Ajax als team, was een uitspraak over zichzelf in vergelijking met andere wedstrijden die hij speelde.

deze man heeft overzicht van een arend. uitvoering is soms nog niet altijd optimal, maar man o man. met beetje doelgerichte voorhoede had ie 20 assists.

2 april 2017 om 17:27

doelgerichtere...

2 april 2017 om 17:47

Je ziet dat dit een soort aanpassingsjaar is. Zijn techniek en doelgerichtheid waren fenomenaal bij Twente, maar velen zeiden (imo terecht) dat je zo de top niet kan halen. Dit jaar levert hij de arbeid die bij zijn positie hoort (iig in de top), maar mist hij soms de doorslaggevendheid van vorig jaar. Als hij volgend jaar (zoals vandaag) die twee kan combineren, dan kan hij zeker nog stappen omhoog zetten. Goede keuze van hem geweest om deze ontwikkeling bij Ajax te maken, want bij Europese (sub)topclubs krijg je daar de tijd niet voor, en een goede keuze van Ajax om een creatieve man als hem toe te voegen aan het middenveld.

Hij speelde inderdaad prima. In tegenstelling tot vorige ontmoetingen met Feyenoord, waarin El Ahmadi hem altijd de baas was, was Ziyech de grote man op het middenveld vandaag. Toch vind ik niet dat je kunt stellen dat het extreem goed was vandaag, als je zoveel beter bent dan je tegenstander en uiteindelijk maar met 1 goal verschil wint.

2 april 2017 om 17:36

Daar hebben ze een handje van bij Ajax hã¨. Roepen dat je enorm goed gespeeld hebt maar dit niet uitdrukt in de scoren. Koop je weinig mee.

2 april 2017 om 17:41

Tsja. Helaas hebben wij dat inmiddels ook al jaren achtereen in de Kuip. Vrijwel altijd sterker en voldoende kansen, maar zelden tot nooit wordt dat uitgedrukt in de score.

2 april 2017 om 17:42

Hetzelfde handje hebben ze bij Feyenoord ook, zeggen dat je beter bent maar meestal nooit wint.. Koop je weinig mee

2 april 2017 om 18:27

Maar niet zo erg als bij Ajax. Onder Frank de Boer werden wedstrijden op balbezit gewonnen, niet op doelpunten :-)

2 april 2017 om 18:28

De eerste plek op de ranglijst, vooralsnog.

2 april 2017 om 18:41

Fijn om zo'n zure reactie te lezen Jules, zo kennen we ne weer. Bij Feyenoord roepen ze het al jaren en kopen er evenmin wat mee haha.

2 april 2017 om 19:22

Niet alleen wds maar ook landstitels onder FDB. Daar moeten jullie na dit tikkie nog maar op hopen

2 april 2017 om 20:22

Och hebben we Jules weer. Je kunt ook gewoon een wedstrijd kijken en zeggen dat een tegenstander extreem goed was, zonder dat ze dat in de score uitdrukken.

Ajax speelde namelijk extreem goed voetbal. Het spel was goed, het afwerken was minder. Als dat ook nog gelukt was dan was het perfect geweest.

Accepteer het en move on. Slechte verliezers.

2 april 2017 om 22:05

Extreem goed spelen? Als je extreem goed speelt maak je ook veel doelpunten.

3 april 2017 om 06:04

Dat ligt meer aan de onkunde van Traore dat het maar 2-1 is geworden, dat weet je zelf ook FrJules.. Moeilijk toegeven dat je club gewoon kapot gespeeld is 90 minuten lang

2 april 2017 om 18:00

Eens, eindelijk een objectieve analyse. Vind dat hij niet kritisch genoeg is, je moet hier met een veel groter verschil winnen, je moet ook aan het doelsaldo denken, nu sta je gewoon nog 4 punten achter, hadden er bijna 3 kunnen zijn.

2 april 2017 om 18:28

Maar dat heeft niet aan hem gelegen. En daar gaat de uitspraak immers over. Ziyech was vandaag gewoon "extreem goed".

Dit heeft natuurlijk ook te maken met een diepgaande Kluivert en Neres. Hierdoor kan Ziyech mensen daadwerkelijk wegsturen en voor gevaarlijkheid zorgen. Het naar binnenkomen van Younes en Traore op de zijkanten zorgt ervoor dat alle snelheid uit de aanval is, en blijven de goeie passes van Ziyech uit, of zijn ze aanzienlijk minder. Als je ziet hoe hij vandaag speelt en mensen in stelling kan brengen, geweldig..

Younes is wel dreigend maar zijn rendement is echt veels te laag. Kluitvert speelt natuurlijk ook mindere wedstrijden, maar met zo iemand achter je zorg je voor zoveel dreiging. Ik zou zeggen vanaf sowieso volgend seizoen en misschien zelfs vanaf nu : Kluivert/dolberg/neres

2 april 2017 om 17:48

Eindelijk nog iemand die het ziet. De kwaliteit van Ziyech is zijn oog voor diepte, maar met de normale vleugels is die diepte er niet.

2 april 2017 om 18:02

Juist! Helemaal mee eens, Traore wil overigens nog wel eens de diepte opzoeken en heeft ook de snelheid voor een goede loopactie. Ik vind daarnaast zowel Traore als Younes een veel te laag rendement hebben, wat mij betreft gaan we vaker zo spelen op de flanken en krijgt ook Cerny zijn kansen.

Ik denk dat Kluivert echt het ideale type is, heeft alles, ook een goede voorzet wat fijn is al je Klaassen hebt die in de 16 komt en Dolberg die er al staat. Die is alleen inderdaad grillig, Cerny is ook iemand met een goede voorzet overigens.

Ajax heeft de toekomst. Speelde Feyenoord alle kanten op. Zijn alleen wel erg jong en daarom nog niet zo constant. De zo geroemde opleiding van Feyenoord zie je op het veld niet terug. Armoede

2 april 2017 om 17:32

Maar bij toekomst bedoel je dan ook de 25 miljoen uitgegeven spelers zoals Ziyech en neres? Eigenlijk hoort Ajax elke wedstrijd van Feyenoord te winnen met het kapitaal, er staat daar alleen 40 miljoen op het veld aan gekochte spelers, daarbij komt dat Feyenoord met een gehele B linkerkant speelde en je topscorer uitvalt, Ajax wel verdiend gewonnen hoor trouwens maar dat mag ook wel met zo'n kapitaal

2 april 2017 om 17:36

Volgens deze logica moet Pogba de beste speler te wereld zijn, mag Real geen punt verliezen en zou Nelom de beste speler te wereld zijn als Feyenoord 150 miljoen voor hem zou hebben betaald. Het prijskaartje maakt niets uit, het zijn de kwaliteiten die het doen.

2 april 2017 om 17:38

Dus jij wilt beweren dat geld geen invloed heeft op het voetbal, dan hadden jij en ik nog nooit van de club van manchester city gehoord

2 april 2017 om 17:41

Ja, als je af en toe wat zelf opgeleide of voordelige gehaalde spelers verkoopt (Bazoer, El Ghazi, Gudelj, Milik) kan je ook eens wat kopen.

2 april 2017 om 17:44

Al deze spelers die je nu noemt komen niet uit de jeugdopleiding, daarbij komt dat je eerst geld nodig hebt voordat je dat soort spelers kan kopen

2 april 2017 om 17:47

Dat zeg ik niet, lees de laatste zin dan snap je het.

2 april 2017 om 17:50

Daar stond tegenover dat Ajax met een B voorhoede speelde

2 april 2017 om 17:52

Zeker, Neres is net 20 en speelt in jong Brazilie en ligt 5 jaar vast. Ziyech ook en is ook pas net 24 jaar en ligt hierna ook nog 4 jaar vast. Daarbij hebben we Sanchez ook nog gekocht, koopje, ligt hierna ook nog voor 4 jaar vast. Als je voor 83 miljoen verkoopt moet je natuurlijk een stuk herinvesteren, dat verkopen is een resultaat van goed inkopen en opleiden (cillessen, Milik zijn slim gekocht en Bazoer, El Ghazi zijn deels opgeleid).

De matige spelers El ghazi, Gudelj, Bazoer zijn eruit gegaan en daar is kwaliteit voor terug gekomen, alhoewel, afwachten met Neres, maar anders is Kluivert Jr. dat wel.

2 april 2017 om 17:54

Denk alleen niet dat dat een nadeel was.. Kluivert speelde top.

2 april 2017 om 17:54

Als je alleen naar het kapitaal kijkt zou volgens jou iedere wedstrijd door de top 3 met 8-0 gewonnen moeten worden.

Nee zo werkt het niet, het is een samenhang van alles. Elke wedstrijd is verschillend, het stadion, supporters, druk, onderschatting. Daarnaast is de klassieker een wedstrijd apart, hoewel dit wel een van de weinige keren was dat de score groot had kunnen uitvallen.

2 april 2017 om 17:49

Dat zeker, we moeten alweer ruimte maken voor nieuwe aanstormende talenten, al moeten we dat wel in stand houden.

Uitslag had achteraf gewoon veel hoger kunnen en moeten zijn.
Iedereen ziet het maar Bosz niet maar wat is Traore slecht in het afmaken.
Weet iemand soms waarom hij steeds moet beginnen in de basis, is dit soms met Chelsea afgesproken dat hij moet spelen

Mooie tweede en uiteindelijk belangrijke goal van Ajax: kosten 23 miljoen.

2 april 2017 om 18:06

Opbrengsten transferverkoop Ajax: 83 miljoen, Milik alleen: 31 miljoen. En punt twee, Ziyech, topaankoop, Onana top aankoop. Kortom wat wil je nou zeggen? Ajax heeft meer geld gekregen dan geinvesteerd en als je naar die balans kijkt is die ver in het voordeel van Ajax, min 50 miljoen of iets.

2 april 2017 om 18:31

Dat je tekort komt om 3-0 en een 4-0 te maken, wat dus vaker is voorgekomen dit seizoen. Doorselecteren en bank breder maken lijkt mij want we komen goals tekort!
Waarom jij ineens met de winstcijfers komt is mijn een raadsel.

3 april 2017 om 07:25

Wow wat moet barca dan allemaal zeggen zodra zij punten laten liggen.....

Met 10% van de inzet van vandaag had Ajax ook van Excelsior gewonnen..

En met een eerlijkere scheidsrechter had de wedstrijd in 1-1 geã«indigd. De vrij trap waaruit de 1-0 viel was totaal onterecht gegeven.
Zorgwekkend, die extreme ineffectiviteit bij Ajax.

2 april 2017 om 18:34

@SdK wat een zure reactie. Ajax speelde Feyenoord van de mat, verzuimde dit in cijfers uit te drukken maar jij komt met een scheidsrechter excuus hahaha. Die overtreding kun je voor fluiten zoals hij dat de gehele wedstrijd deed als het ergens op het middenveld was. Maar ja kwam natuurlijk weer door de scheids dat Ajax wint of zo goed speelde. Ga er maar van uit dat het je teleurstelling is die reageert.

2 april 2017 om 18:43

Wat een onzin. Ok.. had niet gefloten voor 'hoeven' worden. Maar, die bal van schone mag er in principe nooit in van die afstand.
En bij andere beslissingen van een scheids loopt de wedstrijd weer anders.
Ajax begon vanaf fluitsignaal meteen scherp en hebben dit 93 min volgehouden. Jammer dat de uitslag niet hoger lag.

Hij was fenomenaal vandaag, niet voor niets de beste speler, samen met Kluivert vandaag

Vandaag speelde Ajax een zeer goede wedstrijd, net als tegen FC Kopenhagen. Hakim Ziyech vond ik samen met Justin Kluivert de beste speler van het veld. Ziyech werkte enorm hard en had natuurlijk een prima assist bij de 2-0 van David Neres en als Bertrand Traorã© nou beter met de kansen omsprong, dan had Ziyech vandaag 2 of 3 assists gehad.

Ik had ook gehoopt dat Ziyech zijn goede wedstrijd zou bekronen met een doelpunt, want hij heeft immers al een tijdje niet meer gescoord voor Ajax. Maar helaas. Hij speelde echt een goede wedstrijd vandaag en ik was ook blij dat hij niet werd opgeroepen voor het nationale elftal van Marokko, want daardoor kon hij toch aardig wat rust pakken.

Tegen Kopenhagen speelden we ook een prima wedstrijd, alleen speelden Ajax een paar dagen daarna een zeer slechte wedstrijd tegen Excelsior. Hopelijk weet Ajax deze wedstrijd tegen AZ een goed vervolg te geven!

2 april 2017 om 19:39

Vergeet dat maar we spelen jullie helemaal va de mat Je gaat woensdag een schiet tent zien, probleem is alleen dat wij moeilijk scoren ondanks de doelpogingen.
Good luck woensdag, maar wij nemen de punten mee goed..

2 april 2017 om 20:12

@ Ruud_az,

Haha. Ik gun AZ alles, behalve in de wedstrijden tegen Ajax.

Maar om eerlijk te zijn: ik heb altijd al een zwak gehad voor AZ. Hebben altijd wel leuke en goede spelers rondlopen en dit seizoen draait het dan wat moeizamer bij AZ, maar over het algemeen is AZ gewoon een zeer goede ploeg om rekening mee te houden.

Zoals ik hierboven al aangaf: ik gun AZ alles, behalve in de wedstrijden tegen Ajax. Jullie zullen zeker geen makkelijke tegenstander voor ons, maar de 3 punten blijven in de Arena.

Tegen FC Kopenhagen speelde Ajax echt een goede wedstrijd, om vervolgens 'n paar dagen later een slechte wedstrijd tegen Excelsior te spelen en hopelijk heeft Ajax daarvan geleerd en vervolgen ze deze overwinning tegen Feyenoord met een zege op AZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren