Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Beenhakker fileert Feyenoord-plannen: ‘Messi komt toch niet’

Laatste update:

Leo Beenhakker is fel gekant tegen de komst van een nieuw stadion voor Feyenoord. Donderdag werd in debatcentrum Arminius in Rotterdam gedebatteerd over Feyenoord City, het grote nieuwbouwproject waarvan het nieuwe stadion het uithangbord wordt. Beenhakker noemt het plan 'krankzinnig'.

De geboren Rotterdammer ziet de waarde van zijn eigen huis kelderen naar 150.000 euro, heeft hij laten berekenen. "Dat ding komt zo’n beetje recht voor m’n neus te staan", doelt Beenhakker op het nieuwe stadion. "Het is slecht qua infrastructuur, parkeren en veiligheid van de bewoners. Laat ze dat stadion lekker op Varkenoord bouwen. Waar ze ‘m nu willen neerzetten, is het veel te smal. Dramatisch."

Feyenoord bewijst volgens Beenhakker dit seizoen dat het mogelijk is om kampioen te worden met een lager budget. Don Leo wordt dan ook niet overtuigd door het argument dat de begroting van Feyenoord omhoog gaat met een nieuwe voetbaltempel. "Je kunt nog zoveel geld hebben, maar Lionel Messi komt toch niet naar Feyenoord. En Tonny Vilhena vertrekt alsnog, omdat hij graag in een grotere Europese competitie wil spelen", citeert het Algemeen Dagblad de oud-bondscoach voorafgaand het debat in Rotterdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is een veel te ambiteus plan. Afgelopen jaren zijn er al zoveel bouwprojecten mislukt in Rotterdam en elke keer draaide de belastingbetaler er voor op. We betalen ons al blauw aan de parkeergarages van de markthal en onder het centraal station.
Ook nu is de financiele onderbouwing rampzalig, je kan in de wijk Ijsselmonde geen geld verdienen aan de bouw van dure woningen, niemand wil daar wonen. Het is daar een en al sociale woningbouw. Dus zal uiteindelijk de gemeente voor de kosten opdraaien.

30 maart 2017 om 23:29

Ja, het spelersbudget gaat niet eens boven Ajax of PSV uit komen. Ja, in het gunstigste geval. Maar de kans dat dat gebeurt is onrealistisch. Het plan rammelt net zoals HNS aan alle kanten. Echter proberen ze het er bij Feyenoord gewoon doorheen te drukken onder het mom van gebiedsontwikkeling. Dan heeft de gemeente er ook nog wat aan.

30 maart 2017 om 23:55

Het ligt ook maar voor een deel in Ijsselmonde, voor een groot deel ligt het in Feijenoord, je weet wel, die deelgemeente waar men 30 jaar geleden ook de Kop van Zuid als megalomaan beoordeelde en kansloos.

Sinds wanneer is ambitie een slecht iets? Rotterdam is er groot door geworden door al die projecten die jij nu niet noemt maar wel zijn gelukt. Juist de ontwikkeling op de Kop van Zuid is daar een fenomenaal voorbeeld van. Rotterdam is groot geworden door groot te denken, niet door klein te blijven.

31 maart 2017 om 00:46

Je vergeet even dat heel Rotterdam Zuid op de kop gaat met Nationaal Programma Rotterdam Zijd (ook wel Aanpak Rotterdam Zuid genoemd), waarbij er tienduizenden woningen gesloopt en herbouwd gaan worden. Je herkent Rotterdam Zuid over een jaar of tien echt niet meer terug.

31 maart 2017 om 04:42

Er zijn juist Super veel mensen die in IJsselmonde willen wonen. Wachtrijen van,hier tot tokio.

Het gaat er ook niet om of Messi komt, ook niet om of Vilhena vertrekt. Het gaat om het creeren van betere faciliteiten, zodat de (jeugd)spelers hun potentieel vol kunnen benutten. Ook hoort het toch wel bij de status van topclub en kan het een verschil maken bij transfers.

"Leo ziet de waarde van ziin huis kelderen naar 150.000"

En dan andere argumenten noemen waarom het een slecht idee is

Over geloofwaardigheid gesproken..

30 maart 2017 om 23:44

Dan doe ik het maar:

- Het mobiliteitsvraagstuk wordt niet compleet opgelost. Het nieuwe stadion zal verder van bjivoorbeeld het tram-station, trein station en huidige parkeerplaatsen. Dit zal dus omgelegt moeten worden, maar hoe? Ze verwachten tevens dat mã£â©ã£â©r mensen komen met het OV, maar er wordt geen metro verbinding aangelegt ivm de kosten.
- Het stadionplan biedt geen zekerheid tot gebiedsontwikkeling. Men wilt vooral een nieuw stadion en dit is dus ook het doel vanuit Feyenoord. Wat er vervolgens met het gebied moet gebeuren moet de gemeente maar oplossen.
- Toekosmt van de huidige Kuip is ook nog niks zeker. Er wordt wel wat geroepen over hergebreik, maar niks concreets. Wie gaat dat oplossen?
- Feyenoord gaat er zelf niet op echt op voorruit. Blijkt ook uit de business case. Geen goede businesscase en stadion wordt probleem voor de club en stad.

Feyenoord City is simpelweg kut en gaat Feyenoord wederom niet verder helpen.

Leuke is dat supporters kritische vragen hebben gesteld over het plan deze avond tijdens het debat. Moet je eens raden hoeveel antwoord ze kregen: noppes.

31 maart 2017 om 00:33

Dat Zuid slecht bereikbaar is, is toch niet Feyenoords probleem? Ook als Feyenoord niet speelt is Zuid slecht bereikbaar vanuit andere delen van de stad. Ik vind het als planoloog echt absurd dat die verantwoordelijkheid nu bij Feyenoord City wordt gelegd. De gemeente heeft zelf zijn infrastructuur en mobiliteisvraagstukken niet goed voor elkaar, maar omdat Feyenoord een groot project gaat bouwen in Rotterdam Zuid moet Feyenoord ineens de mobiliteitsproblemen van Zuid oplossen? Ammehoela. Ze denken maar eens na daar aan de Coolsingel. Of eigenlijk in De Rotterdam, want daar zitten Ruimtelijke Ordening en het Ingenieursbureau.

Het komt er nu eigenlijk gewoon op neer dat D66 en Leefbaar (en deels ook Vvd) de plannen af gaan keuren omdat de gemeente er nooit voor heeft gezorgd dat de infrastructuur naar Rotterdam Zuid verbeterd wordt. Ondanks het feit dat Ahoy is uitgebreid, er talloze nieuwe gigantische panden gebouwd worden op de Kop van Zuid, er al heel lang bekend is dat Feyenoord een nieuw en groter stadion wil, plus dat (en dat is nog het belangrijkste) via het National Programma Rotterdam Zuid straks heel Rotterdam Zuid op de schop gaat en naar een hoger plan getild moet worden. Waar was de gemeenteraad toen met mobiliteisvraagstukken? Maar als Feyenoord twee keer per maand 10.000 extra supporters op zondag wil, wordt Feyenoord ineens verantwoordelijk gehouden voor de infra en de mobiliteit van Rotterdam Zuid? Nee, dat argument trap ik niet in.

31 maart 2017 om 09:03

@scotsman

Niet zozeer Feyenoords probleem, maar wanneer er een nieuwbouw (of renovatie variant) wordt opgezet mag er wel gekeken worden naar het mobiliteitsvraagstuk. Red de Kuip pleit bijvoorbeeld voor een extra brug om Zuid te verbinden met de rest van Rotterdam.

Feyenoord City is mã©ã©r dan alleen het stadion he. Het betreft ook de complete gebiedsontwikkeling rondom het stadion. Natuurlijk moet er dan ook gekeken worden naar de mobiliteit, al zal Feyenoord dit zelf niet natuurlijk hoeven te financieren.

31 maart 2017 om 00:00

Geloof me, de waarde van Leo z'n huis gaat eerder stijgen dan dalen met de nieuwe plannen.

Hij heeft best een valide punt met de mobiliteit in z'n wijk, maar geef dat dan als voornaamste argument. Niet een of ander onsamenhangend lulverhaal over Champions League en weet ik veel allemaal.

Ik heb Beenhakker hoog zitten, maar ik vermoed dat hij hier vooral zijn sentiment laat spreken. Beenhakker is een kind van de Kuip en is opgegroeid tegenover de Kuip. En ja, we doen dit jaar eindelijk mee om het kampioenschap, maar als het lukt dan is het het eerste kampioenschap in 17 jaar! De begrotingen van ajax en psv liggen rond de 90 miljoen, terwijl onze begroting rond de 60 miljoen ligt. We kunnen structureel pas weer aanhaken, als onze begroting gelijkwaardig wordt met die van ajax en psv. En wat is daar voor nodig? Een nieuw stadion. Dus Leo, als je vaker dit soort seizoenen wil meemaken, wat elke Feyenoorder toch graag wenst, dan dient er een nieuw stadion te komen.

30 maart 2017 om 23:45

De begroting kan ook omhoog met een renovatie van het huidige stadion. Met een nieuw stadion (een investering van 425!!!! miljoen) kom je op zelfde hoogte als PSV en Ajax nu.

En die zitten ook niet stil.

31 maart 2017 om 07:50

En dan heb je over 20 jaar alsnog nieuwbouw. Ik snap dat De Kuip een hoog sentiments gevoel heeft. Maar denk eens verder dan dat. Over het openbaar vervoer kan je nieteens klagen want dat is nu ook uiterst triest. Ik moet minimaal een half uur wachten voor ik de tram naar de stad kan pakken, of een kwartier lopen naar lijn 25. Dan maakt het ook niet uit of ik 20 minuten moet lopen vanaf het nieuwe stadion. En met mij denken heel veel supporters zo. Dus dat argument gaat al niet op. Parkeren bij De Kuip is ook een ramp, om nieteens te spreken over het geringe aantal business suits waar enorm veel geld uitgehaald kan worden. Nee, De Kuip is verouderd en om mee te gaan moeten we wel aan nieuwbouw denken, want verbouwing is alleen uitstel, aangezien nieuwbouw er wel moet komen. Met nieuwbouw kun je zelfs rekening houden met een eventuele kleine verbouwing voor nog eens 10.000 plekken, waardoor er in de toekomst wellicht 65.00/70.000 man in kunnen. Om het nieteens te hebben over de snack en drink faciliteiten in het stadion. En met een nieuw stadion kan je nog meer geld halen uit eventuele Europese finales en een eventueel EK in ons land.

31 maart 2017 om 09:01

@troy010

Onzin. Uit onderzoek van TNO heeft de Kuip een oneindige levensduur. Dus over 20 jaar heb je dan alsnog geen nieuwbouw nodig.

Verder:
- Bij een renovatievariant kan er ook gekeken worden naar mobiliteitsvraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan een uitbreiding van het tram-netwerk of het creã«ren van een ''ov-knooppunt" bij Station Rotterdam Stadion.
- Bij een renovatievariant kan er gekozen worden om mã©ã©r business seats in de Kuip te plaatsen. Je kan simpelweg de capaciteit vergroten. Dit heeft Feyenoord zelf ook al gedaan afgelopen jaar, denk maar aan de maasseats. Verder komen er als het goed is volgend seizoen wederom 80 business seats bij.
- Snack en drink faciliteiten in het stadion? Omdat dit onvoldoende is, komt dit door de Kuip of het slecht inrichten hiervan door Feyenoord? Kan het niet, of wilt men het niet?

Leuk dat je begint over een verbouwing van een nieuwbouw stadion. Dus je wilt eerst ruim 400 miljoen uitgeven voor een stadion. Vervolgens wil je nog een eventuele uitbreiding doen van enkele miljoenen? Verder, je kan eventueel geld halen uit een - eventuele - Europese finale en - eventueel - een EK. Voor wie wordt dit stadion gebouwd?

Er is simpelweg nog geen antwoord waarom nieuwbouw de oplosing moet zijn. Wanneer dit wã©l is zullen veel meer mensen het eens zijn met nieuwbouw.

31 maart 2017 om 09:13

Het is geen ruim 400 miljoen het is 365...de vernieuwbouw kwam ook rond de 230 uit ofzo (165 ofzo zonder dak)....gister het debat gekeken waarin Beenhakker overigens slechts als bewoner zijn zaakje verdedigde...daarin worden de oplossing voor de mobiliteit niet serieus genomen omdat mensen in hun oude denkwijze blijven hangen."ik geloof niet dat die studie die in 100 steden gedaan is hier ook werkt"...als mensen er zo instaan, dan gaat het natuurlijk nooit van de grond komen...

@fr12jules
en dat bedoel ik ook onze supporters. Er zijn wel antwoorden aangedragen in het rapport. We kunnen doorgroeien naar spelersbudgetten boven de 40mln over de komende jaren. Dit door de mogelijkheid van meer skyboxen, meer businessseats en meer verkoop drank/eten etc. Ja je kan je mening hebben over hoe dat nu in de kuip gebeurt, maar wat je nu ook in de Kuip probeert, dat zal nooit zoveel worden als wat er mogelijk is in het nieuwe stadion.

Maar laten we er vooral allemaal tegenaan pijpzeiken, dan zal er nooit gebeuren en blijft 1x in de 20jaar kampioen ons ding....joepie

31 maart 2017 om 09:20

@cornfed

Feyenoord supporters zijn over het algemeen gewoon uiterst kritisch en aan het huidige plan zitten nog teveel haken en ogen dat Feyenoord naar een hoger plan wordt getilt. Wanneer er echt aangetoond kan worden dat nieuwbouw het beste is zal dit ook geaccepteerd worden. Maar dat gebeurd niet!

Beenhakker die de komst van een stadion voor de club en de stad tegenhoudt niet om de prijs van zn woning, maar omdat de bewoners van de veranda hem daarom hebben gevraagd...we moeten zijn mening in deze kwestie vooral niet beoordelen als kenner van t voetbal, maar vooral als bewoner en daar geef ik heel wat minder om...het stadion en Feyenoord zit daar sinds 1937 mensen, die woningen sinds 1997-2000....Jullie hebben ervoor gekozen....we houden er rekening mee, maar 63000 mensen voor een wedstrijd geven je elke 2 weken wat drukte....thats it

De Vilhena's zullen altijd de ambitie hebben om de stap naar het buitenland te zetten. Of die nu spelen bij Feyenoord, Ajax of PSV dat maakt niet uit. Het gaat erom dat Feyenoord met een hoger budget deze spelers misschien net een jaartje langer kan behouden of spelers te halen die nu niet haalbaar zijn. Als je kijkt naar de verhoudingen dat Ajax spelers voor 12 miljoen aanschaft en Feyenoord met moeite 3.5 miljoen op tafel legt zegt dat wel wat over het verschil. Feyenoord moet groeien om met PSV en Ajax financieel te kunnen concurreren.

31 maart 2017 om 00:06

Exact. Feyenoord moet veel meer uit wedstrijddagen kunnen halen en dat lukt met name met een nieuw stadion.

Toch nog iemand die met beide benen op de grond staat. Hij kon wel eens gelijk hebben. Het kon inderdaad wel eens een dure grap worden, want een dergelijk project valt altijd duurder uit dan de begroting, waardoor de seizoenskaarten wel eens heel erg duur konden worden. Het kon ook wel eens zo zijn dat het helemaal niet zo veel extra geld op zal brengen. Dit soort plannen zijn vaak heel ambitieus, maar worden dan ook veel rooskleuriger gemaakt dan ze werkelijk zijn.

30 maart 2017 om 23:46

Ik denk dat bij een nieuw stadion de bezettingspercentages ontzettend tegen gaan vallen. Veel supporters zien het gewoon niet zitten om in zo'n stadion te gaan zitten wat niet goed is voor de club.

30 maart 2017 om 23:56

Ik geloof dat dat het sentiment van vandaag is.
Kijk bv eens naar Ajax. Denk je dat de Arena gezelliger is dan De Meer? Daar zaten gemiddeld 15-20K mensen per wedstrijd,. De Arena is elke wedstrijd vol (of op zijn minst uitverkocht). Feyenoord zal de nieuwe plekken ook snel vullen. Van de supporters die nu zeggen af te vallen, zal uiteindelijk het merendeel toch gaan.
Primair ben je supporter van Feyenoord, nniet van de Kuip.

30 maart 2017 om 23:58

Hahaha geloof je het zelf? Het zogenaamde trouwste legioen, dat er was na de 10-0 tegen PSV komt nu niet omdat het stadion hen niet bevalt? Dan is het stadion dus belangrijker voor je dan de club.

30 maart 2017 om 23:58

Exact. Dit dus. Nu zijn wedstrijden van Feyenoord al weken van tevoren uitgekocht, club is gewoon uit z'n jasje gegroeid. Het nieuwe stadion is hard nodig.

31 maart 2017 om 08:56

@njfromvol

Het is niet alleen sentiment. Er kan gewoon niet aangetoont worden dat nieuwbouw beter is dan een renovatievariant. Er werden tijdens het debat veel kiritsche vragen gesteld waarop simpelweg geen antwoord werd gegeven. Er is gevraagd om de business case door Hypercube uitvoerig te laten testen: wordt niet gedaan.

Feyenoord heeft meer dan genoeg mogelijkheden om met het renoveren van het huidige stadion door te groeien. Echter moet men dat wel willen. Ik krijg sterk het idee dat men liever een nieuw stadion op hun CV heeft staan dan een renovatievariant.

Tevens is er amper draagvlak vanuit de suppporters voor Feyenoord City. Om een simpele reden: Er kan niet aangetoond worden dat dit het beste is voor Feyenoord.

De risico's zijn simpelweg niet goed bekend in de business case. Wat levert het op voor Feyenoord? Geen duidelijk plan. Wat als die situatie niet gehaald wordt? Wat als bezoekersaantallen tegenvallen? Feyenoord gaat immers uit van 90%+ dacht ik (eredivisie, Europees, Knvb beker). Wat als dat niet gehaald wordt?

Er zitten nog te veel haken en ogen aan en zolang Feyenoord niet kan laten zien wã¡ã¡rom dit het plan is om Feyenoord naar een hoger niveau te tillen zal er zo weinig draagvlak blijven.

31 maart 2017 om 10:25

@jules. Dan heb jij je in 2014 niet goed genoeg verdiept in de second opinions. Waarin toen al duidelijk werd gemaakt dat de economische exploitatie onder een renovatie op lange termijn onmogelijk is vanwege de te hoge onderhoudskosten en het te magere verdienmodel niet uit kon. Daar kwam na het BAM-fiasco nog eens bij dat een grootschalige renovatie in het stadiondriehoek niet kan omdat je de stadionweg daarvoor moet omleggen. Daarnaast zit in geen enkele renovatievariant ook maar iets van gebiedsontwikkeling op de schaal die we nu bij FC zien.

En er is amper draagvlak, bij grote supporterpollings bleek 80 procent voor een nieuw stadion te zijn? Er is genoeg draagvlak, alleen niet onder de hardste schreeuwers.

31 maart 2017 om 10:47

@orgullo

Dat komt omdat de supporterspolling pure misleiding is. De vraag luidde namelijk of je voor een nieuw stadion bent als dit het beste zou zijn voor Feyenoord. Natuurlijk antwoord iedereen hier volmondig 'ja!' op. Maar dat wilt niet zeggen dat je voor Feyenoord-City bent.

In een enkele renovatievariant zit geen gebiedsontwikkeling nee, maar denk jij dat die gebiedsontwikkeling wã©l bij enkel het stadion zit nu? Ook niet. Stadion zelf komt rond de 400 miljoen exclusief gebiedsontwikkeling. Daarvoor komt er nog een miljard bij!

Wanneer er een nieuw stadion wordt geplaatst zal de infrastructuur rondom het stadion ook compleet moeten worden aangepast. Dus het omleggen van de stadionweg is niet persee een probleem.

Het zegt mijn inziens ook genoeg dat Feyenoord nooit serieus heeft nagedacht over een renovatie variant. Ook al is dit wel geeist door de gemeente. Supporters en directie staan na gisteravond ook recht tegen over elkaar. Iets wat volgens de gemeente raad opgelost moet worden.

Het plan van BAM is bewust niet door gegaan omdat Feyenoord onrealistische eisen stelden waardoor het plan boven budget uit kwam. Ze wouden keukens in de horeca waar Herman den Blijker jaloers op zou zijn.

Feyenoord-City is een ruk plan en gaat Feyenoord niet verder helpen. Mark my words.

31 maart 2017 om 00:56

'want een dergelijk project valt altijd duurder uit dan de begroting'

Alle grote projecten in Rotterdam van de laatste jaren werden binnen budget en bidden deadline afgebouwd.

Ja, Leo, Met een lager budget kan je best kampioen worden ... Zo eens in de 15 jaar kan wel eens het gemiddelde worden. Het voordeel van 1x in de 15 jaar kampien worden, is dan dat zoiets intenser dan waar dan ook wordt gevierd. Dat voordeel laat ik graag achterwege.

31 maart 2017 om 04:44

Zijn ze al kampioen dan

31 maart 2017 om 07:46

Hij schrijft: kan je best kampioen worden.

Dat is geen woord aan gelogen. Feyenoord kan dit seizoen best. Kampioen worden. Sterker nog: ze lijken zelfs de grootste kans te maken.

Don Leo staat natuurlijk volledig objectief in deze discussie, met z'n penthouse naast het nieuw te bouwen stadion. Het was pijnlijk om te zien hoe don Leo tot 6 keer toe hetzelfde punt proberen te maken in Arminius maar niet meer met het gif en welbespraaktheid van weleer. Ik had medelijden met 'm.

Leo praat onzin en voor eigen parochie. 1 van de belangrijkste redenen waarom Feyenoord zolang niet de titel heeft gewonnen is namelijk de lagere begroting dan Ajax en Psv. Als ze die kunnen verhogen zullen ze vaker kampioen worden, geheid. .

Feyenoord moet dit niet gaan doen. De risico's zijn groot en dat terwijl feyenoord eindelijk uit het diepe dal is geklommen. Te grote plannen / ambities zijn vaak ook geen succes.

31 maart 2017 om 08:09

Als je zo geredeneerd had 80 jaar geleden was de Kuip er ook nooit gekomen. Iedere vorm van succes heeft ambitie nodig.

Beetje flauw van Beenhakker, hier spreekt volgens mij meer de omwonende dan de oud-trainer. Wat het budget betreft denk ik dat in de afgelopen 10-15 jaar zeker 3x kampioen was geworden als het budget tussen die van PSV en Ajax had gelegen. Dan koop je net die speler die het verschil kan maken. Zo is PSV de afgelopen jaren kampioen geworden. Een iets bredere selectie zorgt dat je iets langer meedoet en betere trainingsfaciliteiten zorgen voor een (nog) betere jeugd. Tuurlijk alleen geld is het niet en tuurlijk komen de mega toppers niet maar de subtoppers en dure talenten wellicht wel voor 1-3 jaar. Ook moet je aan de toekomst denken. Over de locatie van de nieuwe kuip kan ik niets zinnigs zeggen daar zal je experts voor nodig hebben. En die zitter erop en hebben ernaar gekeken en komen op deze locatie. Beenhakker heeft mooi penthouse aan de maas dat zal zijn waarde redelijk behouden. Leo, ik bied je nu 200.000 voor het stulpje... deal?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren