Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Open sollicitatie van Gullit: ‘Het bondscoachschap zou een eer zijn’

Laatste update:

Ruud Gullit leek in augustus 2016 als assistent-bondscoach van Oranje aan de slag te gaan, maar raakte in conflict met technisch directeur Hans van Breukelen van de KNVB en wees de functie uiteindelijk af. Toch staat Gullit ervoor open om opnieuw met Van Breukelen om de tafel te gaan: de clubloze trainer ziet het bondscoachschap zitten.

In een interview met beiN Sports steekt Gullit zijn ambitie niet onder stoelen of banken. "Iedereen die deze baan krijgt aangeboden, zou graag 'ja' zeggen. Het is een eer om bondscoach te zijn", vindt de oud-topvoetballer. "Ik was al bereid om de nationale ploeg te helpen. Wat er nu gaat gebeuren, weet niemand. Er gaan veel namen rond. Frank de Boer is natuurlijk beschikbaar na zijn ontslag bij Internazionale. Louis van Gaal wordt genoemd. Mijn naam is ook gevallen. We zien wel wat er gebeurt."

Gullit vindt wel dat de KNVB eerst intern de zaken op orde moet krijgen. Hij pleit voor 'duidelijkheid' aan de top van de piramide binnen de voetbalbond. "Wat zich daar nu afspeelt, is een ramp. Veel mensen hebben zich teruggetrokken en niemand weet wie verantwoordelijk is. Dat zou een begin zijn", aldus Gullit, die lacht wanneer hem wordt gevraagd of hij Oranje naar het WK in Rusland kan loodsen. "Iedereen die zo'n baan aanneemt, denkt op dezelfde wijze. Iedereen denkt dat. Dat is de reden waarom je die baan aanneemt."

Is Ruud Gullit geschikt als bondscoach van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gullit, Ten Cate, Grim en Seedorf...in welke volgorde dan ook. Zij moeten toch wel in staat zijn om een normaal team te smeden van de beschikbare spelers? Zo slecht zijn we nou ook weer niet....

27 maart 2017 om 18:41

Ten Cate vind ik ongeschikt, Seedorf te onervaren en eigenwijs. Ik zou een oudere Ron Jans aanstellen en kijken of Gullit of De Boer zich daarbij willen aansluiten, jammer dat zo'n Rijkaard zich niet meer wilt bemoeien met het coachschap.

Perfecte samenstelling zou zijn een Loui Van Gaal als hoofdcoach voor komende 2 jaar met als assistent Rijkaard/frank de Boer waarbij een van deze twee het stokje over 2 jaar overneemt om ons dan Europese kampioen te maken? Het materiaal hebben we, genoeg jeugdig talent. Nu nog het mentale aspect bijbrengen waar het allemaal om draait. Andere kant is deze samenstelling ook een beetje onrealistisch.

27 maart 2017 om 19:02

Ik hoop dat ze nu wel geleerd hebben niet voortijdig een assistent als opvolger te benoemen.

27 maart 2017 om 20:16

Rijkaard als assistent? Sorry, maar dat is echt respectloos.

27 maart 2017 om 21:00

Het materiaal hebben we? Hooguit voor de Europese middenmoot. Na Robben hebben we geen enkele topspeler meer.

27 maart 2017 om 21:43

Je vind Seedorf te eigenwijs maar komt met Louie van Gaal en Frank de Boer op de proppen.

Ten Cate heeft als hoofdcoach en als assistent echt zijn sporen verdiend. Heeft bij Sparta, Vitesse, NAC en Ajax als hoofdtrainer goed gedaan. Bij Barca en Chelsea was hij zeer belangrijk als veldtrainer.

Rijkaard heeft het goed gedaan bij Barca met Ten Cate als zijn rechterhand, en het Nederlands elftal heeft hij ook goed gepresteerd tijdens het EK. Bij Sparta degradeerde hij, Galatasaray en Saudi Arabië heeft die het ook niet waar kunnen maken.

27 maart 2017 om 18:41

Gullit moet je echt niet willen, die heeft nog niks bereikt op trainersvak. Dat zou net zo'n risico zijn als met Blind.

27 maart 2017 om 19:32

Je vergeet dat hij wel ontzettend veel charisma heeft en bovendien kijken de spelers in de groep in ieder geval nog naar hem op. Zet daarnaast iemand die tactisch sterk is en de trainingen goed kan leiden en dan denk ik dat er zeker wel een goede samenstelling gevormd kan worden.

27 maart 2017 om 19:44

Met charisma win je geen prijzen. Je wint misschien de media voor je, maar als de resultaten niet naar behoren zijn dan is er geen lach ter wereld die dit verdoezelt. Waarom denk je dat de spelers naar hem opkijken? Gullit is een geweldige voetballer geweest, alleen op het moment dat hij de trainer is dan zal je hem op andere eigenschappen beoordelen.

27 maart 2017 om 20:01

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Gullit dan in Blind, maar goed dat is ook niet zo moeilijk.

Maar als we op zoek gaan naar Nederlanders moet je hem en Ten Cate toch serieus gaan overwegen. We hebben niet zoveel opties.

Daarnaast lijkt Seedorf mij een heel mooie aanvulling al is het maar om het een en ander uit het verleden recht te trekken....

27 maart 2017 om 20:01

Ik zou hem ook totaal niet willen. Hij mist niet alleen de ervaring, maar als ik zijn analyses hoor dan twijfel ik zelfs of hij het spelletje nog wel snapt.

27 maart 2017 om 20:11

Als dat onze keuze is, is het misschien verstandiger om in het buitenland te kijken.

27 maart 2017 om 20:19

Gullit heeft met Chelsea veel bereikt. En het eerste jaar met Newcastle heeft hij het ook goed gedaan. Met Feyenoord heeft hij het niet eens slecht gedaan, maar viel hij zijn spelersgroep af. Daar heeft hij wel van geleerd denk ik. De twee trainers na hem bij Feyenoord hebben het niet beter gedaan.

27 maart 2017 om 21:12

Gullit won met Chelsea de FA cup eerste hoofdprijs sinds 1970. Toen hij ontslagen werd stonden ze 2de.
Met Newcastle de finale van de fa cup. En een goede seizoen in de Comp. 2de jaar had die mot met de aanvoeder en passeerde hij de populaire Shearer.
Bij Feyenoord heeft die het ook niet slecht gedaan. Zijn opvolgers deden het niet beter.

Gullit heeft echt kijk op het spelletje. Denkt ook out off the box. Lees anders zijn boek, dan lees je hoe tactisch hij is.

Gullit is een echte manager Engelse stijl. Hij zal een sterke veldtrainer naast zich nodig hebben.

Gullit samen met ten Cate of Meulensteen aangevuld met een Seedorf, van Bommel of Makaay. Lijkt mij een haalbare optie, die samen het elftal weer de goede weg op kunnen sturen

27 maart 2017 om 22:13

Als het in Rondo over tactiek gaat krijgt Gullit het voor elkaar zichzelf in een paar minuten 10x tegen te spreken. Sorry, maar dat zou ik echt een hele onverstandige keuze vinden. Een man met charisma, maar alleen daarmee kom je er niet. Spelers prikken daar zo doorheen.

Daarbij spreekt zijn "visie" me totaal niet aan. Als het aan hem ligt gaat Nederland countervoetbal spelen en het krachthonk in. Volgens mij is dat niet de oplossing.

27 maart 2017 om 22:33

Met countervoetbal kom je wel op de eerste plaats in de Premier League...

27 maart 2017 om 22:46

En tot de halve finale op het WK in 2014 met v Gaal.

27 maart 2017 om 23:43

Met Dick ging het ook mis..

28 maart 2017 om 12:29

Onder Gullit was Feyenoord aanvallend sterk (voorhoede was ook niet misselijk) maar de achterhoede was gatenkaas.

27 maart 2017 om 18:43

Allemaal zijn ze tactisch niet sterk genoeg. Alleen Seedorf zie ik in de toekomst slagen, als hij echt wilt. Maar dan moet hij wat hongeriger worden en een serieuze club gaan trainen.

Grim heeft helemaal niks bewezen. Gullit faalt altijd. Ten Cate was bij Ajax slecht en bij Barcelona deed hij het echt samen met Rijkaard.

27 maart 2017 om 19:35

En Seedorf heeft zijn tactisch inzicht al wel bewezen? Iemand zei ooit "een goed paard, is niet altijd een goede ruiter". Laten we een coach nemen, met bewezen kwaliteit. Liever Huub Stevens dan Seedorf.

Of toch Cocu, De Boer of Van Bronckhorst, met ten Cate er naast

27 maart 2017 om 20:21

Seedorf deed het niet zo slecht bij Milan. Zijn beste spelers werden verkocht en hij behaalde toch nog redelijke resultaten. Het bewijs werd geleverd nadat zijn opvolger kon investeren. Maar die werd ook aan de kant geschoven.

27 maart 2017 om 18:49

Geen van alle alsjeblieft zeg, dan hadden we net zo goed door kunnen gaan met Blind. Robben in de spits plus 9 verdedigers lijkt me momenteel de beste oplossing voor dit elftal.

27 maart 2017 om 18:53

Mobiku het gaat natuurlijk niet om een normaal team smeden. Denk je dat Zoet en Strootman eerste keus waren voor Blind..? De favoriete 11 van hem komt overeen met 95% van NL. Overigens inclusief Strootman die tegen Zweden en Bulgarije direct en indirect voor puntverlies heeft gezorgd.

Geen enkele coach had met de omstandigheden van Blind voldoende resultaat gehaald.

Het is nu gewoon een kwestie van een 1) een duidelijke keuze voor de lange termijn bij de knvb en 2) een coach die mag bouwen zonder gezeur. Vanaf dag 1 moeten KNVB en coach duidelijk maken: de coach bepaalt en legt verantwoording af voor helemaal niemand. Derde keep, topscorer of puber; de beste in zijn ogen speelt, punt.

Ik vind Gullit en ten cate geen slecht plan gezien de reële opties...

27 maart 2017 om 19:00

Klopt, Blind heeft bizar veel pech gehad met blessures. Echt enorm. En daar kun je een bondscoach toch moeilijk op aankijken. Verder is het gewoon een erg slechte lichting. Elke coach krijgt het hier moeilijk mee, wat dat betreft maakt het niet uit wie het zal worden.

Ik zou zelf kiezen voor een buitenlander of een oudere Nederlander, omdat het afbreukrisico voor een jongere Nederlander gewoon heel groot is. Want Nederland kan er niet aan wennen dat dit team gewoon niet goed is. Dan komt men met: "strootman, Klaassen en Wijnaldum, dat zijn toch goede namen?" Maar dan gaan ze er totaal aan voorbij dat zulke spelers elkaar totaal niet aanvullen. We hebben 1 redelijke spits die het 100% van zijn aanvoer moet hebben, 1 goed meevoetballende spits die totaal uit vorm is... Maar onze topper is dan weer een buitenspeler die een meevoetballende spits nodig heeft.

Gewoon een vrij kansloos verhaal, al zet je de 3 beste coaches ter wereld er tegelijkertijd voor. Wen er maar aan: ook in de kwalificatiereeks voor het EK zal redelijk wat verloren worden.

27 maart 2017 om 19:25

@supervo , wat een slap gelul.
Ik denk dat 99% van alle mensen zelfs een beter resultaat had gehaald.
Er waren zat opties maar Blink maakt keuzes die bijna niemand zou maken.
Alleen een paar Ajacieden waarschijnlijk.

27 maart 2017 om 20:01

En daar gaan we weer met de clubvoorkeur...... deed hiddink het dan beter met niet-ajacieden?

27 maart 2017 om 20:03

@supervo

Je hebt volkomen gelijk. Er moet eerst een plan gemaakt worden waarin staat wat de Knvb nu eigenlijk van plan is met Oranje en daarna moet daarbij de meest geschikte bondscoach worden gevonden om dat uit te voeren. Als je gaat voor een direct resultaat heb je een ander coach nodig dan dat je voor de weg der geleidelijkheid kiest en de tijd neemt om een nieuw team op te bouwen, waarbij het resultaat in eerste instantie van ondergeschikt belang is. De huidige generatie spelers heeft op een paar uitzonderingen na volstrekt onvoldoende kwaliteit om potten te breken op een groot toernooi, terwijl de generatie daarachter veel talentvoller is. Je kunt derhalve ook voor de langere termijn kiezen en je niet blind staren op een groot toernooi. Als je eerlijk bent, moet je toegeven dat zoals het er nu uitziet, NL niets te zoeken heeft op een WK en er voornamelijk zal dienen als decorstuk. Daarom lig ik er niet wakker van als Oranje het niet zou halen omdat er nauwelijks uitzicht op enig succes is. Het is alleen maar belastend voor de club waar ze spelen, helemaal omdat de Nederlandse clubs in 2018 in Europees verband al aan de bak moeten als het WK nog niet eens is afgelopen. De Nederlandse clubs zullen alle zeilen moeten bijzetten om weer rechtstreekse deelname aan de CL en EL af te dwingen en dat moet gebeuren met hele jonge spelers. Als je dan ook nog eens een groot toernooi moet spelen, wordt dat een zo goed als onmogelijke opgave. Daarom lig ik er totaal niet wakker van als NL het WK mist als de kans op succes er zo goed als nihil is.

27 maart 2017 om 20:23

Ja Hiddink deed het beter. We stonden met Hiddink er beter voor dan met Blind. We waren nog niet uitgeschakeld en nog niet kansloos. Wat een slecht geheugen hebben we met zijn allen. Als Hiddink was gebleven en er niet zo aan zijn stoelpoten werd gezaagd , dan waren we waarschijnlijk wel aanwezig geweest op het EK.

27 maart 2017 om 20:54

@stua
Inderdaad. Dat veel mensen dat niet inzagen vind ik onbegrijpelijk. We hadden na een normale post-WK depressie en net weer een stijgende lijn te hebben.

27 maart 2017 om 22:52

@wehave: Blind selecteerde minder Ajacieden dan al zijn voorgangers. Iedereen roept elkaar maar na. Het grote probleem voor Blind is de waslijst aan blessures waardoor hij keuzes moest maken die wenkbrauwen deden fronzen. Maar het was pure armoede. Als we voorin beginnen hebben we rechts Robben. Hij was er op IJsland (30 minuten) na niet bij. Alternatief is Promes. Daarachter afhankelijk van blessures narsingh, el ghazi (toen hij speelde bij Ajax) en Berghuis. Gek?

In de spits janssen, dost en de jong. Iedereen roept persie en Huntelaar maar van persie speelde tot oktober niet. Sinds november is er alleen tegen Luxemburg en Bulgarije gespeeld. Bovendien is het best verdedigbaar dat er voor een nieuwe generatie wordt gekozen. Huntelaar speelt niet.

Linksbuiten: Depay was hopeloos uit vorm en robben non stop geblesseerd. Noem jij eens een alternatief. Afellay werd wel opgeroepen maar ook was geblesseerd.

Op het middenveld koos blind in principe voor Wijnaldum, Klaassen, Sneijder en Strootman. Dit vulde hij aan met (afhankelijk van blessures) met Vilhena, de Roon, Propper en Toornstra. Gek?

En dan komt het drama. De verdediging. Enorm veel blessures en statuswijzigingen. Karsdorp, tete, veltman wonnen het van Janmaat. Bruma, van dijk, de vrij, Indi, Kongolo zijn er voor centraal. Pas als daar blessures zijn (en die waren er vaak) werd er gezocht naar alternatieven als letschert, riedewald (toen hij speelde bij Ajax), hoedt (speelt sinds oktober..), de ligt. De laatste is een cruciale fout. Al is ook die verdedigbaar.

Linksback riep iedereen maar wat. Moord en brand als Kongolo of van aanholt niet werd opgeroepen en als blind jr speelde. Kom op... Die eerste twee waren er of bij of geblesseerd en Blind speelt met grote regelmaat bij ManU en daarmee met robben de enige op echt hoog niveau. Al dan niet dijks, Willems, Pieters is een discussiepunt. Hetzelfde geldt voor de keepers al is dat gewoon logisch. Zoet is de enige die veel speelt maar is gewoon te slap.

27 maart 2017 om 22:56

@hakkie Niet eens! Van Persie oproepen ipv Luuk de Jong. Nigel de Jong oproepen of Vilhena laten spelen en Pieters oproepen en Blind centraal ipv de Ligt. Depay ipv promes en Wijnaldum op 10. Paar keuzes die beter waren geweest.

28 maart 2017 om 19:48

@stua

Ik vraag me af waar je die onzin vandaan haalt, want Hiddink deed het qua resultaat net zo beroerd als Blind en wist van de tien wedstrijden slechts vier te winnen, waarvan een tegen een aansprekende tegenstander (spanje). De andere 3 waren 2 overwinningen tegen Letland en 1 tegen Kazachstan. Dat Hiddink ontslagen werd toen Oranje nog niet kansloos was voor plaatsing, klopt maar datzelfde geldt voor Blind. Ik ben het overigens met je eens dat het niet slim was om Hiddink midden in de kwalificatieronde te ontslaan, maar datzelfde geldt voor Blind. In dat opzicht heeft de Knvb 2 keer dezelfde fout gemaakt hetgeen de bond waarschijnlijk deelname aan 2 toernooien gaat kosten. Veel uitmaken doet dat echter niet want Oranje is veel te zwak om potten te kunnen breken op het WK en heeft er feitelijk niets te zoeken. Het kon slechts met moeite winnen van Luxemburg. Ondanks dat die wedstrijd werd gewonnen, was dat een grotere verschutting dan de nederlaag tegen Bulgarije. Voor het clubvoetbal is het alleen maar goed als Oranje niet naar het WK hoeft, want in hetzelfde jaar moeten zowel de kampioen als de nummer 2 voorronden spelen om deelname aan de CL af te dwingen en die beginnen al als het WK net is afgelopen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel, zei een bekende voetballer uit Betondorp ooit.

27 maart 2017 om 19:15

Het ultieme trio voor mij zou: Gullit, Meulensteen, Rutten zijn. Gullit als motivator/uithangbord, Meulensteen als rechterhand/tacticus en Rutten als veldtrainer.

27 maart 2017 om 19:51

Goh Meulensteen, niet eens aangedacht. Zou wel wat kunnen zijn inderdaad, alleen is Meulensteen meer een technicus dan een tacticus dacht ik. Either way, alles beter dan Blind.

27 maart 2017 om 21:39

Hoe komen mensen toch bij Seedorf? Die heeft nog niets bewezen. Beter gezegd die heeft overal gefaald tot nu toe. Laat die eerst maar eens rustig bouwen bij een kleine club.

Alsjeblieft niet. Die man heeft overal gefaald als trainer. Dan krijg je gewoon een Blind/Van Basten 2.0. Grote naam, maar geen trainer. Probeer dan Ten Cate die de selectie maakt en de tactiek bedenkt en ruud die de "peoplemanager" op het veld en in het hotel gaat spelen. Vond dat geen slecht idee van Adriaanse.

27 maart 2017 om 18:38

Kunnen ze hem niet de baan geven van Van Breukelen? Daar lijkt hij mij wel de ideale man voor. Iemand met temprament die weet wat het is om in de top mee te draaien.

27 maart 2017 om 19:14

Wat denk je dat een TD moet doen? Dat is zo ongeveer debelangrijkste positie in een organisatie. Daar heb je iemand nodig met visie en vakkennis en ook serieus wordt genomen door zijn collega's. Zowel Van Breukelen als Gullit zijn daarvoor uitermate ongeschikt.

27 maart 2017 om 19:34

Maar dan heeft gullit nog uitstraling en is denk ik meer een leider met een mening dan van breukelen.

28 maart 2017 om 12:35

""wat denk je dat een TD moet doen? Dat is zo ongeveer debelangrijkste positie in een organisatie."

Tot voor kort was er nog helemaal geen TD bij de Knvb en nu is het de bbelangrijkste positie? Ik vind het vooral veel blablabla.

27 maart 2017 om 18:47

Zo slecht was van basten toch niet als bondscoach en Rijkaard degradeerde met Sparta en was daarna verdienstelijk bondscoach. Onder van gaal was kwalificatie ook een drama dus een goeie clubciach is niet perse een goede bondscoach en andersom.

27 maart 2017 om 19:50

Nee. Maar het is geen trainer gebleken. Vgm waren nistelrooij en bommel helemaal klaar met hem. Seedorf (iemand met een mening) negeerde hij constant en vervolgens heeft hij in de Eredivisie laten zien geen goede trainer te zijn en kon hij ook niet overweg met een Ziyech. Heeft ook geen wereldprestaties neergezet met Oranje (die poule in 2008 was wel mooi), maar het ook niet drama gedaan, maar had ook de beschikking over hele goed spelers.

Op zich geen verkeerd persoon hiervoor. Heeft zelf op zeer hoog niveau gespeeld, maar is best wel door de mand gevallen als coach. Mocht hij aangesteld worden, zou er een ervaren assisten bij moeten. Graag eentje die geen ja-knikker is. Zo'n Jans, Ten Cate of Verbeek lijken me geschikt voor deze rol. Alle drie vind ik geschikte trainers en kunnen ook discipline erin slijpen.

Gullit aanstellen zou ons even ver brengen als de aanstelling van Blind. Onbekwame trainer die in zijn carriere, net zoals Blind, heeft bewezen het trainersvak gewoon niet machtig te zijn. Qua uitstraling naar buiten toe is hij dan wel weer aardig goed. Enige oplossing zou dus zijn om een hele goede trainer naast hem neer te zetten, maar waarom zouden we die hele goede trainer dan niet meteen bondscoach maken?

27 maart 2017 om 18:39

Omdat we die niet hebben? Dus je zou iemand ernaast moeten zitten die niet echt goed overkomt in de media, maar wel een goede trainer schijnt te zijn (aha, dit werd er altijd over Danny Blind gezegd).

27 maart 2017 om 19:42

De trainer hoeft geen Nederlander te zijn, dus er zijn genoeg mensen beschikbaar. Of je dat wil is een andere vraag, maar ik denk dat dit wel eens een goed moment zou zijn om iets buitenlands te proberen.

27 maart 2017 om 18:41

Precies dit. Puur alleen teren op zijn personality zou erg onverstandig zijn. Met de KNVB weet je het echter nooit, ik zie ze zomaar happen.

27 maart 2017 om 18:43

Omdat niet elke goede veldtrainer een goede coach is en niet elke goede coach een trainer is.

Gullit zou een ideale bondscoach zijn met sterke veldtrainers naast hem. Gullit met Meulensteen, Verbeek/rutten/jans etc ijkt mij een prima optie.

Gullit als uithangbord naar buiten ondersteund door mensen die al jaren het vak beoefenen, beter krijg je het niet.

27 maart 2017 om 19:01

Rud gullit als uithangbord en dan met 2 goede veld trainers, zoals ten hag en fret rutten, dan heb je echt wel een goede technische staf!

Ik denk niet dat we dit moeten willen. Gullit is veel te 'vrij'. Of het wordt inderdaad met een Ten Care ernaast die dan de 'harde' is, maar ik vraag het me toch enorm af.

Aan de andere kant blijft er weinig over... Deze man heeft qua trainer toch al geen imago en KNVB ook niet. Perfecte combinatie?

Zie liever frank de boer, dick advocaat of v gaal het liefst maar willen hun niet kan je altijd gullit samen met ten cate proberen

Goh, dat is dan de eerste die wil. Alleen heb ik er weinig vertrouwen in.

Hij is volgens mij de enige die beschikbaar is en wil

Ah ja waarom niet slechter dan Blind kan bijna niet. De Knvb is inmiddels zo ver afgezakt dat een technisch directeur zich moet verantwoorden. Blind had zaterdag Sneijder, Hoedt en Depay in de basis opstellen en niet bijvoorbeeld de Ligt voor de leeuwen gooien. Maar goed Blind heeft zijn halve afkoopsom te pakken en dat is niet slecht als je je bedenkt dat hij Nederland de afgrond in heeft gewerkt.

Nou alsjeblieft zeg! Als Gullit even nadenkt, zou hij weten dat de Knvb zich niet nog een keer een blunder wil begaan. Leuk dat hij het een eer vindt, maar Oranje heeft vooral even bewezen succes nodig. En Gullit is van hetzelfde laken een pak als Blind. Bewezen mislukkingen.

Van Gaal, De Boer en Koeman zijn de gedroomde kandidaten, maar die gaan het niet doen. Een terugkeer van Dick Advocaat zou belachelijk zijn intussen, net als het noemen van Clarence Seedorf. Ik vind de suggestie van Wilfred Genee een uitstekende: Arsene Wenger. Welke andere buitenlander ligt zo dichtbij onze denkwijze over voetbal als de Fransman? En voor hem, op de bakermat van het totaalvoetbal, ook een prachtige uitdaging na zoveel jaren Arsenal!

27 maart 2017 om 20:18

Luis Enrique ligt ook behoorlijk in de buurt bij ons speltype. Is er namelijk zelf speler en trainer van geweest.

Gaat nog n lastige klus worden voor n nieuwe bondscoach. Gullit moet je niet willen, heeft al jaren geen team meer getraind en heeft mij ook nooit kunnen overtuigen toen hij wel trainer was.
Zelf zou ik jans samen met stam wel n mooi duo vinden en anders een buitenlandse trainer, iemand met n frisse kijk, en dan bij mijn voorkeur n duitser.

27 maart 2017 om 18:59

Een bondscoach moet ook nog een bepaalde flair over zich hebben. Types als Jans, Foppe de Haan, Hans Westerhof, Fred Rutten of Gert-Jan Verbeek zijn te provinciaal.

Wanneer Van Gaal afhaakt zou ik het Gullit wel gunnen. Hij heeft zeker zijn kwaliteiten, alleen betwijfel ik zeer of hij voor de huidige situatie geschikt is met zijn lossere aanpak.

Het is echt een gigantisch lastige klus! Het team moet er meteen staan en nog een misstap is fataal. Dat betekent dat je alles moet winnen en Frankrijk uit zou je denk ik nog mogen verliezen om bij de 8 beste nummers 2 te eindigen.

27 maart 2017 om 19:04

Denk dat het best nog kan. Je speelt in juni tegen Luxemburg thuis en dan spelen andere teams weer tegen elkaar. Bulgarije thuis is normaal gesproken beter te doen dan bijvoorbeeld Tsjechiã« of Roemeniã£â«. Witrusland uit moeten ze echt oppassen en zie ons een finale tegen Zweden dit keer wel winnen.

Ik blijf het zeggen , geen Nederlandse trainer meer . Altijd zullen ze blijven zeuren over club voorkeur wie er ook staat. Ga voor een buitenlandse trainer en dan Jurgen Klinsmann, heeft bewezen bekwaam te zijn , heeft uitstraling en laat zijn teams degelijk goed voetbal spelen. Daarnaast kan er een Nederlandse assistent bij komen. Ook taal is geen probleem, de meesten voetballen in het buitenland.

27 maart 2017 om 19:08

Dat gezeur over clubvoorkeur is iets van de laatste jaren. Toen Ajacied Van Gaal allemaal Feyenoorders opriep kraaide er geen haan naar.

27 maart 2017 om 20:07

Omdat van Gaal er echt boven stond. Blind heeft zelf aangegeven dat hij eerst altijd bij Ajax kijkt en dat hij de Ligt( bijvoorbeeld) niet had op geroepen als hij ergens anders speelde.

27 maart 2017 om 20:15

Daar zit iets in. Bij een echt grote trainer hoor je dit normaliter niet. Daarnaast is Blind nooit elders geweest op zijn beginjaren bij Sparta na dan, wat dit effect verder versterkt wanneer je niet wint.

Hier was Gullit al mee bezig toen hij als assistent werd gepolst en hij graag de toezegging wilde dat hij kon doorschuiven als dat aan de orde kwam. Wetende dat Marco al weg zou gaan en Blind kwetsbaar was. Ver weg houden van het Nederlands elftal deze kerel.

27 maart 2017 om 21:08

Helemaal mee eens. Hij wilde niet meer zolang v Breukelen er nog zat en nu een open sollicitatie? Gullit is daarnaast allemansvriend en gaat niet werken met deze jongens. Er zal meer discipline in het team.moeten.komen omdat je gewoon weg kwaliteit mist. Of je laat het WK lopen en gaat voor de lange termijn en echt bouwen. Maar Gullit is niet de juiste man denk ik.

Hoe kunnen mensen nu in Godsnaam zeggen dat hij geschikt is? Op welke planeet leven we...

prima als assistent, maar niet als hoofdcoach

Gullit, heeft nog niets laten zien.

Om dit gemiddelde elftal goed te laten presteren heb je echt een hele, hele goede bondscoach nodig. Niet per se een goede clubtrainer, dat is heel anders.

Vooral tactisch vernuft en people skills zijn belangrijk. Je kunt niet veel smeden, je ziet die gasten amper.

Dus niet hoe je het materiaal kwalitatief kunt verbeteren, maar hoe je het materiaal optimaal inzet.

Wie de opvolger ook wordt: deze moet met matig materiaal aan de slag. En allemaal egootjes op 1 lijn brengen.

Ik zeg: een Duitser of Italiaan als bondscoach!
Dan leren we ook eens hoe het is om op resultaat te spelen.

27 maart 2017 om 19:41

"wie de opvolger ook wordt: deze moet met matig materiaal aan de slag."

Ik vind dat het gebrek aan kwaliteit van het Nederlands Elftal wel overdreven wordt. We hebben basisspelers van o.a. Bayern Munchen, Manchester United, Liverpool, AS Roma en Lazio, aangevuld met de beste (nederlandse) spelers van Ajax, PSV en Feyenoord. Daar moet je landen als Zweden en Bulgarije toch mee van de mat kunnen vegen?

Ruud Gullit's complete carriere als hoofdtrainer:

- Chelsea: na 1,5 seizoen ontslagen.
- Newcastle United: na 1 seizoen en 5 wedstrijden ontslagen.
- Feyenoord: na 1 seizoen opgestapt.
- LA Galaxy: na 9 maanden opgestapt.
- Terek Grozny: na minder dan een half jaar ontslagen.

Goed, hij heeft een FA Cup gewonnen, maar da's inmiddels alweer 20 jaar geleden.

Gullit heeft simpelweg nog nooit bewezen dat hij een goeie trainer is.

28 maart 2017 om 12:39

- Chelsea: na 1,5 seizoen ontslagen. Terwijl hij tweede stond en in de kwartfinale van beide bekertoernooien nog actief was.

Voor de rest niet veel soeps maar een beetje nuancering kan geen kwaad.

28 maart 2017 om 14:05

Nuancering van de nuancering: hij heeft het dus bij 1 club niet slecht gedaan. Maar da's inmiddels 20 jaar geleden.

Ik hoor allemaal geluiden over rijkaard, Gullit, ten Cate.. waarom hun vanwege de naam? Hebben al tijden niets meer getraind of serieus iets voorgesteld.. daarnaast een internationale trainer kan helpen maar wie stapt er nu als goede gewaardeerde trainer in deze slangenkuil met de nodige 'vedettes' ikzelf zat te denken aan een Verbeek! Geen bullshit maar werken mentaliteit! Zo komen we vooruit! Het verdienen van een plaats bij oranje!

Alsjeblieft niet!! Totaal ongeschikt! Gaan we weer dezelfde fout maken als met het aanstellen van Blind?
Wat heeft Gullit als trainer gepresteerd om bondscoach te worden?
Ik zeg van Gaal! en geef die man direct een dubbel functie; bondscoach/td. Dan zijn we ook direct van die van Breukelen af.

Ik vind Gullit in combinatie met Fred Rutten helemaal niet verkeerd. Mijn eerste keus zou Louis zijn, maar ik denk dat je met Gullit en Rutten een ideale combinatie hebt. Gullit als persoonlijkheid en al zijn ervaring is een boost. Rutten daarnaast een ideale veldtrainer die de visie en spelopvatting goed kan overbrengen op de spelers, iets wat Gullit niet heeft.

Hij heeft natuurlijk net zo weinig ervaring als Blind, maar Gullit is wel iemand die iemand volledig op zijn flikker geeft en hij heeft bovendien een beter oog voor de waarde van speelminuten in Italie tov speelminuten in Nederland.
Hij zal altijd Hoedt de voorkeur geven boven de Ligt, die echt veel en veel te vroeg is geselecteerd door Blind. Bovendien is Blind altijd een beetje een slappe zak geweest, terwijl een kenmerk van een toptrainer is: met veel enthousiasme langs de lijn en in de kleedkamer staan. Kijk maar naar Guardiola, Mourinho, Conte, van Gaal en natuurlijk Simeone.

Wel lijkt het me verstandig om naast Gullit een ervaren man te zetten. Iemand als Hiddink of Van Gaal die Gullit kan helpen.

De enige die nog meer heeft verneukt als trainer dan Danny Blind is Ruud Gullit wel.
Ik zie hem vaak en het is een vreselijk goede en aardige kerel, maar we hebben nu een serieus iemand met ervaring nodig. Iemand die Strootman een schop onder z'n reet kan geven en het een keer neerzet, niet iemand die een legende was als voetballer.

Ik vind het zo'n flauwe kul dat mensen zeggen dat Gullit bijvoorbeeld niks is omdat die het in clubverband niet heeft laten zien. Maar die mensen vergeten voor het gemak dat het bondscoachschap totaal anders is dan het trainen van een club. Misschien met een ervaren assistent dat het goed uitpakt. Misschien ook wel niet. Maar wie zegt dat het met een ervaren bondscoach wel lukt? Garanties heb je nooit!

Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij Ruud Gullit als bondscoach. Aan de ene kant zie ik hem graag als bondscoach, maar aan de andere kant ook weer niet.

De reden dat ik hem graag als bondscoach zie, is natuurlijk omdat Gullit natuurlijk een grote naam in het voetbal is, maar dat hij een grote naam is, wil niet meteen zeggen dat hij ook een succesvolle trainer en tot dusver heeft hij bij de clubs die hij heeft gecoacht (waarvan de laatste inmiddels 6 jaar terug), Chelsea, Newcastle United, Feyenoord, LA Galaxy en Terek Grozny, nou niet echt goed gepresteerd en qua trainers cv komt hij redelijk overeen met Danny Blind, al denk ik wel dat Gullit een wel wat betere coach dan Blind zal zijn.

Maar desondanks blijf ik hopen op een buitenlandse bondscoach. Jurgen Klinsmann en Cesare Prandelli zijn twee kandidaten die ik graag als bondscoach van Nederland zie en als er toch naar een Nederlandse coach wordt overwogen, dan zou mijn droomkandidaat Ronald Koeman zijn, maar de kans dat hij bondscoach zal worden is volgens mij echt 0,000000001 procent, dus die valt af en persoonlijk zie ik graag iemand als Gert Jan Verbeek.

Voor de korte termijn maakt het waarschijnlijk helemaal niet uit wie er coach wordt. Er is onvoldoende kwaliteit om potten te breken op een WK, waardoor je een goed resultaat wel op je buik kunt schrijven. Het is niet voor niets dat zelfs een ervaren rot als Hiddink de boel niet aan de praat kon krijgen. Ik vind het lachwekkend dat er nu net wordt gedaan alsof het vast staat dat het Koeman wel gelukt zou zijn, terwijl dat op niets anders is gebaseerd dan aannames. Een coach is net zo goed als zijn materiaal en niemand kan uit steen goud maken. Dezelfde trainer (rijkaard) die met Sparta degradeerde, won met Barca de CL en dat had natuurlijk alles te maken met het spelersmateriaal dat hij tot zijn beschikking had. Je kunt nog zo een goede metselaar zijn, als geen deugdelijke specie tot je beschikking hebt, zal je nooit een stevige muur kunnen bouwen.

NL heeft verloren van Bulgarije en iedereen papegaait elkaar na dat dat een grote schande is. Dat komt omdat Oranje in hun hoofd veel beter is dan in werkelijkheid. Nederland is een klein voetballand dat in het verleden grote prestaties heeft verricht voor zo een klein land. Maar NL is natuurlijk geen topland als Duitsland, Engeland of Spanje. Als een van die landen van een land van Bulgarije verliest, kun je spreken van een schande, maar als je het verlies van NL tegen Bulgarije als een vernedering afdoet, ben je volledig afgedwaald van de realiteit.

27 maart 2017 om 20:28

Volledig afgedwaald van de realiteit?
Bulgarije staat 71ste op de Fifa wereldranglijst, heeft 7,1 miljoen inwoners en een voetbalcompetitie die het kwa bezettingsgraad nog minder goed doet dan onze Jupiler League.

Echt lachwekkend dat jij dat zo makkelijk wegwuift, het is een grote schande dat wij met spelers als Wijnaldum, Strootman, Sneijder, Robben, Dost, Promes en Klaassen onderuit gaan in Sofia.

Ja we zijn minder geworden maar van dat naar beneden praten zoals jij hier doet wordt niemand beter van hoor. We kunnen ons nog steeds plaatsen voor het Wk.

27 maart 2017 om 22:47

@consy

Je bezigt scorebordjournalistiek. Nederland staat 25e op de ranglijst en speelt gelijk tegen Belgie dat bovenaan staat en in iedere linie een speler heeft die drie klassen beter is. Ik zou afgezien van Robben geen Nederlandse speler weten die in aanmerking zou kunnen komen voor een selectie van het Belgische nationale team, laat staan voor een basisplaats. Het is helemaal geen schande om uit van Bulgarije te verliezen, maar hooguit een slecht resultaat. Wijnaldum, Strootman, Sneijder, Robben, Dost, Promes en Klaassen zijn (nog) geen spelers voor de Europese top of al over hun hoogtepunt heen. Iedereen die het tegendeel beweert, strooit zich zelf zand in de ogen.

Het Oranje dat in 88 de nog Europese titel had gewonnen, verloor vier jaar daarna in het EK van Denemarken, terwijl dat land zich niet eens had geplaatst en via de achterdeur alsnog mochten deelnemen en waarvan veel speler al op het strand lagen om vakantie te vieren, toen het toernooi moest beginnen. Als je de nederlaag van het huidige kwaliteitsarme Oranje tegen Bulgarije al een schande vind, hoe moet je die wanprestatie dan wel niet omschrijven. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het WK van 1990, waarin Oranje dat in gedeeld was bij Engeland, Ierland en Egypte, geen enkele wedstrijd wist te winnen. Dat elftal bestond uit spelers die zowel in clubverband met PSV als met Oranje grote prijzen had gewonnen. Het huidige Oranje is daar lichtjaren van verwijderd en het is daarom volstrekt belachelijk om van een schande te spreken als er een wedstrijd wordt verloren. NL heeft eenvoudig weg niet voldoende kwaliteit om er maar klakkeloos vanuit te gaan dat een wedstrijd wordt gewonnen, ongeacht wie de tegenstander is. Het elftal had zelfs nog de grootst mogelijke moeite om van Luxemburg te winnen. Dat heeft niets met omlaag praten te maken zoals jij wil doen geloven, maar is de keiharde realiteit. Maar steek gerust je kop in het zand. Zelfs een ervaren rot als Hiddink kon de boel niet aan de praat krijgen en het is dan ook nog maar de vraag of de opvolger van Blind daartoe wel in staat zal zijn. De huidige generatie voetballers komt net als die van Bulgarije nauwelijks boven de middelmaat uit en kan van ieder land verliezen. Als je op het moment dat dat per ongeluk gebeurt, spreekt van een schande overschat je de mogelijkheden van de betrokken spelers schromelijk. De generatie die daarachter is komt, is veel talenvoller en biedt hoop voor de toekomst. Maar die is nog niet klaar voor een groot toernooi en daarom zal het nog wel een paar jaar duren voor Oranje weer stappen vooruit kan maken.

27 maart 2017 om 22:22

Scepticus

Je zegt dat 'een coach net zo goed is als zijn materiaal' maar er zijn anders redelijk wat voorbeelden van clubs die hun trainer hebben ontslagen en waarbij de opvolger met hetzelfde materiaal duidelijk betere resultaten hebben behaald. Oftewel; een trainer kan zeker een groot verschil maken.

28 maart 2017 om 20:07

@protukker

Het zgn shockeffect waar je het over hebt, werkt vaker niet dan wel. Ik zeg bovendien nergens in mijn verhaal dat een trainer geen verschil kan maken. Dat zou ook heel erg dom zijn om dat Van Gaal dat bewezen heeft tijdens het WK. Maar Van Gaal is dan ook met afstand de best presterende trainer in NL en dus niet de norm.

Wat ik er alleen maar mee wil zeggen, is dat niemand steen uit goud kan maken. Geen enkele Nederlandse club is op dit moment in staat om de CL te winnen, welke coach er ook voor de groep staat. En dat heeft alles te maken met het beschikbare spelersmateriaal. Niet alleen dat van de Nederlandse clubs maar ook van de grote Europese topclubs die wel twee elftallen op de mat kunnen brengen die met twee vingers in de neus kampioen zouden worden in NL.

Ik snap niet waarom mensen de carriere van Gullit als trainer van een club erbij halen. Volgens mij is dat totaal iets anders dan bondscoach. Als ik naar de kwaliteiten van Gullit kijk dan zie ik in hem een goede bondscoach. Hij is communicatief erg sterk en dat is nodig. Het is bizar hoe bijvoorbeeld Blind de situatie met Van Persie heeft aangepakt. Dat zou Gullit zo nooit hebben gedaan. Hij kan denk ik ook spelers (zelf)vertrouwen geven door middel van een luisterend oor.

Grootste minpunt van Gullit vind ik het trainers gedeelte, wellicht is hij daardoor als clubtrainer bijna overal gefaald. Daarom zie ik graag een goede assistent die de traingen uitvoert. Gullit kan ondertussen met spelers praten en het overzicht behouden. Als assistent denk ik dan gelijk aan Meulensteen die jaren zo onder Ferguson bij Man United heeft gewerkt.

Derde assistent zou ik zoals vroeger open houden voor een ex-international die onlangs is gestopt met voetballen. Hij kan hierdoor ervaring opdoen en staat vaak nog dichtbij de spelers.

En wees nu niet verbaasd als hij het nog wordt ook......

Bijna die hele generatie is ongeschikt gebleken voor het trainersvak. Vanwege hun grote naam komen ze overal binnen. Tijdens hun loopbaan nooit een serieuze studie gevolgd waardoor ze nu afhankelijk zijn van een functie in het voetbalwereldje. Natuurlijk zou Gullit 'ja' zeggen met zijn torenhoge alimentatieverplichtingen. Maar hem aanstellen zou een lachertje zijn.

Uitkijken voor die Gullit want die is uit op Eigen roem en success , hij is een gooed mens maar geen Trainer dus please laten ze hem niet nemen maar ja een kat in het nauw doet rare sprongen.

Gullit zou de ideale bondscoach zijn als gezicht van de KNVB, met Ron Jans en Fred Rutten als assistenten...

27 maart 2017 om 23:02

Idd Fred Rutten is ook een goede optie. Alleen zou je Ron Jans daarmee tekort doen, aangezien Fred dan de leiding zal nemen. Je zou denk ik moeten kiezen tussen die 2 en dan nog een goede opafiguur erbij met een ijzeren discipline, want je hebt er ook hardheid bij nodig. Gullit en Jans is een goed idee, maar daar moet dan wel een harde man naast die de boel op scherp zet. Misschien Huub Stevens.

Uitkijken voor die Gullit want die is uit op Eigen roem en success , hij is een gooed mens maar geen Trainer dus please laten ze hem niet nemen maar ja een kat in het nauw doet rare sprongen.

Als je van Bul verliest en dan schreeuwt , BUL is een slecht team dan heb je niet goed gekeken want wie had nu het slechtste team ?? Dat bedoel ik maar weer, 'de werkelijkheid' De waarheid,
Ik bedoel dat je altijd respect moet hebben voor de tegenstander,wie het ook zijn,en de werkelijkheid is nu: BUL heft van NL gewonnen,klaar.
NL mag nu hopen dat ze het WK halen en daar de voorronde spelt dat zou al iets zijn om voor te knokken,
Succes allemaal en probeer, ja ik zeg probeer positief naar de wedstrijd IT-NL te kijken.

Gullit zou perfect zijn, aangezien het Nederlands elftal toch al een zinkend schip is. Het kan dus niet slechter. Ruud Gullit zou samen moeten werken met Bogarde, Edgar Davids, Reiziger en Seedorf. De kabelbroeders moeten de leiding nemen.

Gullit ala Bondscoach en Ron Jans als veldtrainer erbij( ja, ik heb net Vi gekeken

Van Marrewijk. Heeft eerder al bewezen en lijkt me beschikbaar. Van Bommel ideale assistent😊

persoonlijk denk ik niet dat je het binnen de nederlandse landsgrenzen moet zoeken deze keer. er zijn geen trainers van nederlandse bodem die geschikt zijn en zich kandidaat willen stellen. wat ik gemist heb sinds van gaal vertrokken is een trainer die discipline, teamspirit, technisch en tactisch een team boven zich uit laat stijgen. die door de juiste poppetjes op de juiste plek te zetten ook een mindere voetballer goed kan laten functioneren door de rest erom heen juist die min punten te laten compenseren. we zijn geen voetballand met uitsluitend top spelers, je zult het van het collectief moeten hebben. neem een (beschikbare) duitser die we allemaal in '88 achter het behang wilde plakken als trainer, jurgen klinsman! die heeft met duitsland en de usa zeker met zijn beschikbare materiaal het maximale eruit gehaald. brengt (winnaars) mentaliteit en vechtlust tot de laatste minuut vanzelfsprekend met zich mee. behalve koeman en van gaal komt de rest van de genoemde nederlandse bekende namen tekort. laten nu iemand nodig hebben die met oranje opstaat en naar bed gaat, die zich moet bewijzen en wilt slagen! laat de zakkenvullers maar bij fox sport,

of je doet eens gek.....
en anders neem je een minder bekende naam als maurice steijn, die maakt van vvv-venlo met de 10de begroting van de jupiler league een kampioen met allemaal gemiddelde spelers die allemaal knokken voor elkaar!

Van Gaal stipt op 1. Er zijn prestaties nodig en al is dat maar met betonvoetbal. Kunnen het niet nog een keer maken om een eindtoernooi te missen. Zie eigenlijk ook wel iets in de combinatie Gullit-Ten Cate in eenzelfde constructie als met Rijkaard bij Barcelona. Gullit de charisma, Ten Cate het brein met eventueel Meulensteen er nog bij.

28 maart 2017 om 12:39

Ten Cate het brein...das een goede. Zie dan liever Seedorf en Gullit. Misschien een oudere man ernaast als Advocaat. Mooi trio

Lekker doen, al hebben de spelers meer t niveau van Fred Grim.
Paar veldtrainers erbij en echte analisten en dan kom je heel eind.
Totaal geen issue.
Andere opties zijn ver gezocht (incl vGaal, kunnen we daar s mee stoppen..)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren