Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Domper voor KNVB: topkandidaat heeft geen trek in Oranje’

Laatste update:

In de zoektocht naar een nieuwe bondscoach hoeft de KNVB niet aan te kloppen bij Ronald Koeman. Tegenover FOX Sports heeft de manager van Everton laten weten geen interesse te hebben in de functie van keuzeheer van Oranje. Zondagavond liet commercieel directeur Jean-Paul Decossaux nog weten dat Koeman wat de voetbalbond betreft kandidaat is.

Koeman wilde in 2014 graag aan de slag als bondscoach, maar destijds liet de KNVB de keuze vallen op Guus Hiddink. Laatstgenoemde vertrok na tegenvallende prestaties, waarna Blind het stokje overnam. Nu ook de periode van Blind niet is uitgelopen op een succes, denkt de bond aan Koeman. Maar de coach van the Toffees heeft laten weten geen trek te hebben in het Nederlands elftal.

"We hebben iemand nodig die het Nederlands voetbal vooruit kan helpen", zei Decossaux zondagavond nog. "Ronald Koeman kan zo iemand ook zijn. Maar hij zit bij een club. Zoals er bij meer trainers die bij ons op een lijst staan wel iets aan de hand is."

Nederland plaatst zich nog voor het WK in Rusland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, ljikt me logische reactie van Koeman...
Ik zou het proberen met Claudio Ranieri... hij hoeft ze echt geen voetballen te leren, "slechts" te motiveren, en daar is hij de koning in ( al zal het geen meerjaren plan zijn, maar enige wat nu telt is het WK )

27 maart 2017 om 07:39

Als een bc je moet motiveren om alles te geven voor je land, dan hoor je sowieso niet in oranje thuis. Lijkt me dat je uit jezelf gemotiveerd moet zijn zodra je een uitnodiging krijgt. Of ben ik weer ouderwets aan het denken? Voor koning en vader hoort niet meer bij de huidige generatie? Mijn excuses dan.

27 maart 2017 om 07:44

hahahaha, nee hoor, niet ouderwets, je hebt helemaal gelijk i.m.o. Maar wat blind heeft gedaan is natuuriljk wel een beetje de-motiveren, van spelers zoals bijvoorbeeld Depay, Van Persie en Hoedt

27 maart 2017 om 10:10

Dit inderdaad. Ik las dat hij in die korte tijd 47 spelers heeft gebruikt. Dat is natuurlijk wel al een teken aan de wand. Pak daarbij het niet oproepen van V. Persie, het stelselmatig links laten liggen van Nigel de jong, de keeperscarrousel, wissespelers oproepen, een jongen van 17 laten debuteren op een cruciale positie in de basis in je belangrijkste wedstrijd. Dan is de conclusie niet zo moeilijk. Tuurlijk heeft hij ook pech gehad met blessures, maar de keuzes die hij heeft gemaakt zijn echt om te janken. Promes in de basis, die net na 3 maanden stil liggen weer heeft gevoetbald ipv Memphis die goed in vorm is. Ik verwacht niet dat we het wk nog gaan halen. Wonden likken en hopen dat er wat spelers zijn die zich gaan ontwikkelen.

27 maart 2017 om 08:21

Ranieri ? Heb je dit seizoen gezien was gewoon een uitzondering met de perfecte balans vorig seizoen en de wisselvalligheid van topclubs. Sorry maar ranieri is een 1dag vlieg.
Prandelli lijkt me meer geschikt

27 maart 2017 om 10:35

Een 1 dagsvlieg lijkt met met het behalen van het WK juist heel erg op zijn plaats.... en hij is beschikbaar. Prandelli uiteraard ook... maar Ranieri kwam eerder in mijn hoofd naar boven borrelen.

27 maart 2017 om 09:15

Tja, nu komen ze met hangende pootjes bij Koeman terecht! Prutsers

27 maart 2017 om 11:48

En nu krijgt de knvb de deksel tegen der neus. Ik hoop dat ze in de toekomst hier van gaan leren.

27 maart 2017 om 12:07

Misschien otto reghnhagel hij heeft namens kaiserslauteren en Griekenland successen bezorgd.

Haha, schaamteloos. Koeman lag een aantal jaar terug zo wat smekend op de grond om het te mogen doen, maar toen hebben ze hem links laten liggen. Nu gaat het uitstekend in Engeland en kan hij wellicht aan een grotere stap gaan denken, en dan komen ze met hangende pootjes terug.

27 maart 2017 om 08:24

Precies. Ik vraag me ook echt af of de Knvb nou serieus dacht dat Koeman direct "ja" zou zeggen. Dit hadden ze toch al lang aan kunnen zien komen.

27 maart 2017 om 09:28

Zo ontzettend naief om te denken dat Koeman het nu wel gaat doen terwijl hij inderdaad 2 jaar geleden als pefecte kandidaat werd genegeerd, het nu geweldig heeft gedaan en nu echt zijn vingers niet gaat branden aan een kansloze missie om Nederland naar het WK te loodsen... Laat ook wel zien dat de beleidsmakers totaal de weg kwijt zijn, time to drain the swamp!

27 maart 2017 om 09:46

De hoogste rang bij de KNVB, Jean-Paul Decaussox oid, heeft gister zelfs aangegeven niet zoveel met voetbal te hebben. Dat is toch bizar??

27 maart 2017 om 12:10

Nee, dat is toch normaal dat je alleen met de comerciele kant bezig houdt niet van voetbal te houden. Hij is indirect met voetbal bezig terwijl hans van breuklen zich meer zou moeten bemoeien.

27 maart 2017 om 09:49

Volgensmij kan Louis Van Gaal inprincipe gewoon alleen zou hij het moet willen. Ik hoorde dat gisteravond via het NOS voetbal van Co Andriaans.

Dit was ook wel te verwachten. Koeman heeft het goed naar zijn zin bij Everton en heeft een dik salaris. Daarbij wordt hij veel genoemd als opvolger van Wenger bij Arsenal. Hij zit daar helemaal op zn plek.

Het lijkt me erg lastig om een goede opvolger te vinden. Niet dat ik het hoop, maar verwacht dat de Boer de nieuwe bondscoach wordt.
Een buitenlandse trainer zou ook niet verkeerd zijn, maar de KNVB heeft vaak aangegeven dat ze geen buitenlander willen als bondscoach. De KNVB lijkt wel een soort PVV

27 maart 2017 om 09:03

Waarom hoop je niet dat De Boer het wordt? Ik denk namelijk dat het een goede match zou zijn. De boer heeft in tegenstelling tot Blind al wat jaren ervaring als hoofdcoach. Natuurlijk was het bij Inter niet best maar bij Ajax wel goed. Hij kan goed met jonge gasten werken en tegenwoordig moeten we het daar van hebben. En ik denk dat hij tactisch en beleidstechnisch beter is dan Blind. Alhoewel ik dat laatste wrs ook wel ben...

27 maart 2017 om 12:14

Het lijkt mij voor de hand dat Frank de BOER het woord, maar het zou het voetbal van het Nederlands elftal niet veranderen. Het zou nog steeds het zelfde gespeelt te worden ala style van CRUYF. NEDERLAND HEEFT EEN TACTISCHE COACH NODIG ALS ERIK TEN HAG, Carlos bielsa.

Toen Koeman wilde zeiden jullie nee. Nu mag hij het zooitje opruimen. Haaa. Koeman ziet ook dat Robben en Sneijder na 2018 waarschijnlijk geen international zal zijn en dan blijft er met alle respect weinig goeds over van dit oranje. Ben benieuwd wie deelneemt aan deze Titanic rondvaart.

27 maart 2017 om 08:05

Alleen Robben is nog van waarde voor oranje, en die wordt verkeerd gebruikt. Sneijder is eigenlijk al zeer lang niet meer belangrijk geweest. De laatste coach die nederland op zijn kracht (dus Robben) gebruikte, was Van Gaal. Maar ik wil die man gewoon niet meer als bondcoach terug.

Ik begrijp het stukje van "buitenlandse coach willen we niet, want moet de Nederlandse school kennen" niet zo goed. Zo'n Bielsa laat zijn team meer Nederlands spelen dan Nederland de afgelopen 10 jaar heeft gedaan.

27 maart 2017 om 08:37

Alleen is hij niet beschikbaar en Sampaolli ook niet.

27 maart 2017 om 09:31

Kom op zeg weinigs goeds?? Wij hebben een basisspeler van as roma, basisspeler van liverpool, aanvoerder ajax, spelers van galatasaray, spelers van fenerbahce, linksbuiten van lyon, sterspeler van bayern, topscorer van portugal, tweede keeper van barca en eerste keepers van psv, basisspelers van lazio, southhampton, crystal palace, stoke city, feyenoord, ajax enz. Zo een slechte vijver hebben wij niet hoor, zijn maar weinig landen die betere vijvers hebben. Er moet gwn iemand komen die de juiste spelers selecteert en een goede en realistische tactiek heeft.

Hadden ze anders verwacht dan? Hij was vorige keer ook kandidaat nummer 1 en kwamen ze met de super oplossing Hiddink blind... Lekker in Engeland blijven koeman.

Logisch dat Koeman niet wilt, valt geen eer te behalen voor hem nu en de manier van afwijzen vorige keer was schandalig.
Vond de gister besproken suggestie Ten Cate-Gullit nog niet eens zo gek, tactische kennis met Henk en charisma en bluf met Ruud. En dan komen er tenminste 2 gasten die echt bagage hebben internationaal. Zou wel wat kunnen zijn, nog een extra veldtrainer erbij zoals bijv. Meulensteen of Rutten en dan heb je toch wel weer een degelijk gezelschap staan. Zou ergens ook wel een rol voor Seedorf zien, heeft grote status onder de spelers en is een slimme, scherpe vent.

27 maart 2017 om 08:38

Die 2 hebben al jaren niet meer op een voetbalveld gestaan.

Haha de KNVB maakt zich echt belachelijk. Hans van breukelen die niet de pers te woord staat en dat als technish directeur. De KNVB moet eerst de rotte appels weg doen en zorgen dat ze daar alles op orde hebben. Misschien maak je daarna meer kans op een coach die hier in durft te stappen.

En zeker logisch dat Koeman niet wilt komen. Maar dat hoef ik aan de meeste niet uit te leggen.

Nogal logisch, Koeman zou wel gek zijn om nu naar Oranje te willen!

Overigens vind ik het heel raar dat die van Oostveen nog steeds ergens in Zeist rondloopt nadat hij zichzelf weggepromoveerd heeft. Die man is de hoofdverantwoordelijke voor de ellende en het wanbeleid van de afgelopen jaren, ongelooflijk dat hij nog steeds bij de knvb mag "werken"!

Ik snap niet dat er geen mensen binnen de Knvb op zijn gestapt of dat er door de pers richting die kant gewezen wordt. Nu is alleen Blind de l#l, maar er zijn er meerdere schuldig.

En tuurlijk moet je het proberen bij Koeman, maar ik denk dat je weinig realiteitszin hebt als je hem als topkandidaat bombardeert. Die man zit goed bij Everton, is al een keer gepiepeld door de Knvb. Wat in vredesnaam doet je denken dat hij het zal doen?

Volgens mij doelde die Jean-Paul Decossaux er eerder op niemand uit te sluiten, dus ook Koeman niet. Nu wordt er overal net gedaan alsof Koeman favoriet was.

Overigens, snap ik heel goed dat Koeman niet (meer) wil en duidelijk maakt geen trek te hebben. Niet alleen vanwege de afgelopen keer, maar ook omdat hij goed op zijn plek zit in Engeland. Mooie club, mooi contract, mooie competitie. Zou geen enkele reden zijn om over te stappen naar het zinkende Oranje schip..

Too little too late zal die wel gezegd hebben. Dat ze het überhaupt nog hebben geprobeerd na hoe ze met hem zijn omgegaan. Totaal niet verassend dit en volkomen logisch.
Maar is dit nu weer lukraak mensen vragen of is er nu wel een visie voor langere tijd, of in ieder geval voor nu, want ik heb niet het idee dat het er is. Daarnaast moet de hele Knvb op de schop want die hebben gewoon hopeloos gefaald.

Misschien een Duitse trainer zou eens niet slecht zijn. bv Jupp Heynckes, zeer goed gedaan met Bayern

Logisch dat hij nu geen trek heeft in Oranje. We zitten met Oranje op de bodem en kunnen deze kwalificatiereeks bijna niets meer betekenen....

Koeman doet het goed in Engeland en is misschien in de race bij Barca. Dan ga je niet in het netelige avontuur bij de Knvb beginnen. Die hebben hun hand overspeeld.

Het wordt tijd voor een buitenlandse bondscoach !!!

- Eentje zonder link met Ajax-Feyenoord-PSV want anders krijgen we dat gezeur weer.
- Eentje met een frisse kijk op het voetbal ipv de Nederlandse blik, want internationaal zakken we steeds meer weg
- Een nieuwe autoritaire trainer biedt kansen, ook op mentaal gebied

Hij heeft groot gelijk aan de ene kant wel jammer. Hij is in mijn ogen de beste kandidaat.

Ik mag de man niet erg, maar volgens mij is er maar 1 trainer die vrij is die er nog iets van kan maken. Louis van Gaal. En als hij echt niet kan of wil, dan misschien idd in het buitenland kijken.
Ik vond de suggestie voor Klinsmann niet eens zo gek.
Hij is mss niet de beste trainer, maar wel een motivator, iemand die een eenheid kweekt.
Zet je er een keiharde veldtrainer naast, beetje type Huub Stevens of zo, de Wolf van mijn part. Wie weet heb je dan een goede match.

Maar wat een kutzooi allemaal. Zie je het al voor je? Weer een toernooi zonder spanning voor ons omdat Oranje weer niet meedoet? Ik moet er niet aan denken......

Buitenlandse coach heeft mijn voorkeur. Eentje die de bezem er eens flink doorheen haalt, dus weinig inzicht in het Nederlandse voetbal heeft. Dat wil zeggen, eentje die zelf veel zal moeten scouten en buiten de gevestigde groep om, namen zal moeten zoeken voor vacante posities in het veld naar zijn eigen inzicht! Zonder de directe link naar een topclub en enkel op basis van de combinatie kwaliteit en speeltijd bij de huidige club.

Wat mij betreft zijn spelers als Robben en Sneijder de weinige zekerheidjes. Daarna maar eens goed oriã£â«nteren want er waren vast betere alternatieven geweest voor de 17 jarige de Ligt(die je hierin 0,0 kwalijk kunt nemen). Ik blijf dicht bij huis en had St Juste met drie jaar eredivisie ervaring al een betere optie gevonden.

Lijkt me logisch ; Oranje is nu geen geschenk en wie weet wacht wel Barcelona op Koeman.

Nee hehe, dat had ik je ook kunnen vertellen. Die doet het nu goed in Engeland en hij hoopt natuurlijk op clubniveau een stap te maken. Daarbij is aan oranje het komende jaar weinig eer te behalen, aangezien het WK uit zicht lijkt.

Ik denk dat Ron Jans een hele goede optie is / gaat al aan de slag bij de Knvb als docent en heeft de nodige ervaring als hoofdcoach. Goede assistenten erbij en dan kijken waar het schip strandt. Ik zie het WK in Rusland al verloren, maar er komt iedere 2 jaar een belangrijk toernooi. In de jeugd van Nederland zitten hele goede talenten, hoewel dat geen garantie is voor de toekomst. Maar daar moet je het nu niet van hebben. Het roer moet om / waarom geen ''volgevreten vedetten'' halen zoals Van Persie / Nigel de Jong / Klaas Jan Huntelaar om de boel eventueel nog op de rit te krijgen voor Rusland. Niet geschoten is altijd mis.

Waarom komen steeds dezelfde namen weer voorbij...?? Denk eens out-of-the-box en kijk niet naar die kansloze figuren / "voormaligesterspelersdiedanzogenaamdookgoedzi...

Iedereen die Ranieri opert moet ff goed in de spiegel kijken. Het succes van Leicest ligt voornamelijk bij het werk wat Pearson gedaan heeft. Ranieri heeft dat gewoon over genomen en niks verandert. Toen Ranieri zn eigen ideeen ging implementeren zakte Leicester af naar de degradatie plaatsen. Nu Ranieri weg is, en ze weer spelen zoals vorig seizoen, wint Leicester weer alles. Ranieri heeft letterlijk niks gepresteerd in zn loopbaan, dus ajb niet Ranieri.

En ook Gullit niet, kom op zeg. Degene die Gullit willen zien als manager hebben geen verstand van voetbal.

Onze enige Nederlandse manager is Koeman, en die wil niet.

In ieder geval veel slechter als onder Blind kan het niet worden. 1,5 jaar te laat ontslagen. Had met Hiddkink op moeten stappen.

Ik hoorde gisteren iemand Klinsmann noemen. Heeft het toch ook niet onaardig gedaan bij sommige landen als bondscoach.
En nou niet aankomen met: Het is een Duitser, hij heeft onlangs nog het Nederlands elftal gevloerd met de VS notabene!

Tja, logisch. Die was een paar jaar geleden die positie al min of meer toegezegd en toen wilde hij ook graag. En toen moest het ineens toch Hiddink worden met Danny Blind die als assistent de garantie al kreeg de opvolger te worden. Dat was voor Koeman natuurlijk een nogal bittere pil om te slikken en een klap in het gezicht. Bovendien is hij nu succesvol in Engeland dus kan ik me maar al te goed voorstellen dat denkt "bekijk het maar even lekker met je zelf gemaakte puinhoop".

Was toch ook te verwachten, hij heeft het goed daar, staat bijna iedere dag met het elftal op de veld. En dan is het toch normaal dat die niet wilt

Logisch ook. Hij zit prima op zijn plek bij subtopper Everton, krijgt iedere zomer een mooi transferbudget en kan daarmee zonder al teveel druk zo nu en dan de aanval op de wat sterkere top 6 openen. Om dat alles achter te laten voor een Nederlands elftal wat qua selectie 1 van de armoedigste is in de geschiedenis van het nationale elftal, plus een niet al te rooskleurig perspectief qua plaatsing en je geeft Koeman groot gelijk dat hij deze trein voorbij zich laat snellen. De kans was er in 2014, nu niet meer.

Welke topcoach is bereid aan een bijna onhaalbaar project te beginnen wat alleen maar slecht uit kan pakken op je cv. Nl elftal moet alles winnen om 2de te worden. Dan wordt het dus Advocaat, van Gaal, ten Cate, Rijkaard, foppe de haan die niets te verliezen hebben.

Er zijn een aantal grote namen beschikbaar. Buitenlandse trainers. Ik geef ze niet veel kans maar ze kunnen het natuurlijk proberen bij Laurent Blanc of Manuel Pellegrini. Dan komt er iemand binnen in de kleedkamer dat die spelers ook denken dag meneer.

Terecht. Het was zo duidelijk dat Koeman de baan wou hebben en dan wordt het hem op schandalige wijze door de neus geboord. Met dit materiaal valt sowieso geen eer te behalen.

Koeman kan beter wachten op een topclub. Wanneer Nederland dan weer eens een goede generatie heeft is het altijd mogelijk om 'op de trein te stappen'.

Dat Koeman destijds niet netjes is behandeld is misschien één ding, maar ook Ronald moet zich over dit gedoe zetten. Hij is een volwassen man, niet? Als hij niet wil komen omdat er sowieso geen succes te halen valt dan snap ik dat, maar hij kan niet eeuwig blijven mokken over toen. Dat geldt ook voor de fans hier.

27 maart 2017 om 10:27

Volgens mij zit de heer Koeman nu ook in een zetel met een iets beter perspectief van zijn persoonlijke carriã¨re dan de vorige keer. Ik kan het hem dan zelf ook niet kwalijk nemen dat hij dit wegwuift, al zou het alleen maar om wrok zijn. Als iemand met mij omgaat, zoals dit stel derderangs onbekwame heertjes met een gigantisch ego dat deed met hem, had ik ook geen zin voor ze aan de slag te gaan als ze jaren later met hangende pootjes terug komen.

27 maart 2017 om 11:24

Hij zit nu bij een club vol perspectief, Om dan vervolgens naar een nationaal elftal te gaan zonder (korte termijn) perspectief? Buitenom de niet zo chique behandeling van de KNVB ten opzichte van hem zou hij natuurlijk gek zijn om in deze slangenkuil te trappen.

Dat de Knvb het ook gewoon maar durft te vragen. Het wordt steeds lachwekkender bij de Knvb.
Die mensen moeten daar wel een enorme plaat voor het hoofd hebben om Koeman te vragen als bondscoach. Ik hoop dat ze het maar uit beleefdheid hebben gedaan of als een soort plicht of formaliteit.

Van Gaal gaatnhetnook niet doen. Frank de Boer kan Oranje op dit moment niet naar een hoger plan tillen. Advocaat lijkt mij een goede maar is niet zo standvastig.

Ik hoop op Preudhomme als bondscoach al zal de Knvb wel perse een Nederlander als bc willen hebben (waarom toch eigenlijk?).

27 maart 2017 om 11:16

Volledig met je eens. Koeman is al jaren succesvol in de subtop van wat waarschijnlijk de sterkste competitie ter wereld is. Verdient daar ook nog eens een salaris waar de Knvb nooit aan kan tippen. Op grond van zijn prestaties is hij kandidaat voor zijn absolute droombaan; trainer van Barcelona. De Knvb liet hem in het verleden ook nog als een baksteen vallen ten faveure van Hiddink. En dan zou Koeman nu in dienst willen treden bij de Knvb ...?

Dat is bij wijze van spreken hetzelfde als RBC dat Mourinho benadert om coach bij hen te worden. Belachelijk.

27 maart 2017 om 12:29

Ik ben het helemaal met je eens, alleen je laatste vergelijking snap ik totala niet. De enige overeenkomst die ik zie dat beide in een (gedeeltelijk) oranje tenue spelen/speelden..

Ik zou voor een trainer gaan als Gertjan Verbeek eentje die alles zou omgooien een hekel heeft aan sterallures laat eerst maar eens zien wat je kan op het veld.niks geen ego trekt altijd zijn eigen plan.die kan namelijk van mindere voetballers wel voetballers maken ,kom op zeg ik hoor namen als Ronald Koeman Frank de Boer het enige wat die kunnen is een elftal samen stellen met spelers die miljoenen kosten.ik zeg doe maar Verbeek en vergeet het WK bouw aan een heel nieuw team geen Sneijder, Robben jong team opbouwen en op naar 2020.

Dat kan ik van Koeman heel goed begrijpen! Eerst hebben ze hem niet nodig en wordt het Hiddink, Koeman afgeserveerd. En nu willen ze Koeman alsnog, dan kan ik me voorstellen dat je er nu geen zin in hebt en deze puinhoop aan wil gaan.
De Knvb heeft dit zelf verpest.

Luis Enrique is van de zomer ook vrij

Waarom telkens op zoek naar een Nederlander als er ook buitenlandse coaches beschikbaar zijn met een beter CV? Nu hoor ik weer Frank de Boer en Cocu. Beiden nog relatief onervaren trainers die regelmatig kritiek te verduren krijgen. De tijd dat de bondscoach ook de nationaliteit moest hebben, is inmiddels allang voorbij en Belgie was daarin verstandig. Niet voor een zeer matige binnenlander gaan, als er buitenlandse coaches zijn die beter presteren en renderen.

Tja, wat is het perspectief om bondscoach te worden. Het is een beetje erg laat om nu nog te denken dat het goed komt. Knvb heeft te lang gewacht om in te grijpen. Misschien moet Hans van Breukelen maar bondscoach worden :-)
Gek genoeg zijn er beperkte opties. En ja, dan lijkt Frank de Boer een optie. Maar het WK halen.....? Nee.

Gert Jan Verbeek is mijn man, keihard de dicipline aan halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren